Geweldig die antwoorden! Eindelijk!
Maar ik snap het nog niet helemaal, mijn theorie: Je had dus 13 tribes, die Kobol verlieten, NA een oorlog met de eigengemaakte cylons (it happened before deel 1) of een andere reden?
De 1e 12 tribes bleven een beetje bij elkaar, de 13e *human* tribe van Kobol verhuisde naar Earth (de echte Earth waar wij op zitten) en zouden dan, in onze toekomst, cylons hebben gemaakt die na een oorlog (it happened before deel 2) naar een eigen Earth (van Revelations) zijn verhuisd. De Humans van Kobol hebben een lange poos daarna die planeet genuked. De FF waren als enige geressurect en naar de andere 12 colonies gegaan, om daar te constateren dat de oorlog al was begonnen, en voila, het gebeurde weer voor de 3e keer. Wat ook kan zijn is dat de 13th tribe op Earth woonde (onze earth), en daar vandaan zijn verdreven door de Cylons, om daarna weer terug te komen met wat warheads (revenge).
Dat maakt het verhaal wat eenvoudiger, en het speelt zich dan af in de toekomst. Wat nog wel vaag blijft is dat de 13th tribe dan millenia eerder dan de andere colonies cylons hadden geconstrueerd die zelf ook nog eeuwenlang? geevolueerd waren tot zich voortplantende wezens. Duizenden jaren later pas begonnen de 12 colonies zelf Cylons te bouwen?
Hmmm, Ik ga um vanavond nog maar een keertje kijken

quote:
Ik blijf erbij, de 13th tribe vertrok van Kobol, maar waren mensen. Zij maakte ook cylons, net als de andere 12 colonies. De mensen zijn op onze Aarde gaan wonen, de cylons op de nuked earth. Die werd door mensen genuked, de 5 trokken als enige cylon overlevenden weg naar de 12 colonies en kwamen daar tijdens de eerste cylon oorlog terecht.
Dat verklaart waarom ze op die nuked earth alleen maar cylons tegenkwamen
Deze theorie komt dus aardig overeen met de mijne, want het blijft nog steeds zo dat de cylons door humans genuked moeten zijn, en die moeten nog *ergens* rondhangen, een nieuwe planeet waar ze na de verbanning van onze Earth naartoe zijn geemigreerd.
quote:
Op zaterdag 14 februari 2009 10:33 schreef Mirel het volgende:Zo'n ep moet Lost trouwens ook hebben. Geen cliffhanger, gewoon veel vragen beantwoorden in de ep.
Mee eens! Heb gisteren de eerste 4 van Lost gekeken en er word weer helemaal niets uit de doeken gedaan, alleen maar nog meer verwarring.
quote:
Op maandag 16 februari 2009 00:27 schreef Kleffe_Dop het volgende:RDM schijnt geen uitgewerkt verhaal te hebben gehad bij het filmen van de mini serie.
Dat geeft hij min of meer ook toe in een comment hier boven door te stellen dat er best een paar tegenstrijdigheden kunnen zitten in de serie.
Dat werkt bij de meeste langlopende tv-series zo. Bij Lost SCHIJNT het wel vantevoren te zijn bedacht allemaal, maar als je de complexiteit daarvan ziet dan vraag ik me dat sterk af!
quote:
Op maandag 16 februari 2009 10:07 schreef MrFl0ppY het volgende:Wat een aflevering weer! Toch wel netjes aan elkaar geknoopt zo, vond vooral John erg goed spelen. Ergens heeft hij nog gelijk ook, waarom heeft Ellen zo ingehouden met het ontwerpen van de cylons, waarom niet alles benut wat een machine wel kan en een mens niet. Hopelijk wordt dat laatste in komende afleveringen nog duidelijk.
Ik moet zeggen dat ik me zijn frustraties wel kan voorstellen, maar waarom heeft hij niet zijn tijd en energie gestopt in het creeren van een beter, desnoods machinaal lichaam waarin hij kon ressurecten?
Het is wel mooi dat nu de drijfveren van de Cylons duidelijk worden gemaakt. Ik heb nu een collega die op mijn aandringen is begonnen met kijken en bij 2x16 is, en hij vraagt zich ook dat soort dingen af.

De terugkeer van Ellen was trouwens top! Haar rol als 'moeder' van de rest is uitstekend gepositioneerd!