Welke?quote:
De final five reisden van de aarde naar de 12 colonies, kwamen daar de cylons/centurions tegen en gaven hen de skinjobs en resurrection - zelf konden de centurions enkel 'cyborgs' maken - in de hoop zo de oorlog en daarmee 'cyclus van geweld' te stoppen. Door dit te doen veroorzaakten (of versnelden) ze zelf echter onbedoeld via een van hun creaties de massamoord/vernietiging op de koloniën alsmede hun eigen onbewuste 'infiltratie' van uiteindelijk de vloot.quote:Op zaterdag 14 februari 2009 08:32 schreef FoXje het volgende:
Dus de Final five reisden van de aarde naar de 13th colonies, kwamen daar de Cylons tegen, en stopten de oorlog? Die Cylons waren ook al bezig met skinjobs.
s04e15quote:
Ja, heb hem ook al gevonden!quote:
oldskoolcylonsquote:Op zaterdag 14 februari 2009 11:24 schreef Mirel het volgende:
Oh ja ik had ook nog 3 caps gemaakt
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 14 februari 2009 12:25 schreef Lemmeb het volgende:
Hmmm, ik heb de laatste episode daarstraks gekeken, maar heb eigenlijk voortdurend zitten skippen. Doodvermoeiend vond ik het, al dat geleuter.
Ik moet ook eerlijk toegeven: ik heb nu zoveel geskipt dat ik er eigenlijk ook gewoon geen reet meer van "begrijp". Normaal gesproken zou ik dan moeite doen om het alsnog te snappen, maar in dit geval maakt het me niet meer uit. Het hele onderliggende verhaal vind ik dermate slap en vergezocht dat het me nauwelijks meer kan boeien.
Imho erg zonde van deze serie, die de eerste twee seizoenen gewoon steengoed was. Ik zal het geheel wel afkijken: er komen vast nog wat gave, spannende ruimtegevechten en ben toch benieuwd naar de (ongetwijfeld goede) afloop.
Ik vraag mij af waarom je nog kijkt, blijkbaar is deze serie gewoon niet voor je weggelegd...quote:Op zaterdag 14 februari 2009 12:25 schreef Lemmeb het volgende:
Hmmm, ik heb de laatste episode daarstraks gekeken, maar heb eigenlijk voortdurend zitten skippen. Doodvermoeiend vond ik het, al dat geleuter.
quote:Op zaterdag 14 februari 2009 12:25 schreef Lemmeb het volgende:
Ik moet ook eerlijk toegeven: ik heb nu zoveel geskipt dat ik er eigenlijk ook gewoon geen reet meer van "begrijp". Normaal gesproken zou ik dan moeite doen om het alsnog te snappen, maar in dit geval maakt het me niet meer uit. Het hele onderliggende verhaal vind ik dermate slap en vergezocht dat het me nauwelijks meer kan boeien.
Imho erg zonde van deze serie, die de eerste twee seizoenen gewoon steengoed was. Ik zal het geheel wel afkijken: er komen vast nog wat gave, spannende ruimtegevechten en ben toch benieuwd naar de (ongetwijfeld goede) afloop.
quote:
maar kobol is toch niet de 13de tribequote:Op zaterdag 14 februari 2009 10:32 schreef Mirel het volgende:
De 5 reisden naar de 12 colonies, hun resurrection tech hadden ze van Kobol (13e tribe) en hebben het kunnen ontwikkelen. Gaven het aan de centurions, stopten de oorlog, toen kwamen er 8 modellen. Waaronder Daniel, die gestopt werd.
Cavil werd gemaakt naar het evenbeeld van John, iemand die Ellen kende (toch? Of niet?) Cavil doodde uiteindelijk de final five en liet ze resurrecten zodat ie bepaalde herinneringen kon blokkeren, en stopte ze tussen de mensen zodat als ze later wéér doodgingen, genoeg reden hadden om hem te helpen. Maar Ellen kon dit allemaal zien en weigerde. Samen met Boomer ontsnapte ze (tijdens S2?) en al die tijd waren ze dus waarschijnlijk op reis naar de menselijke vloot.
Nee, Prison Break vind ik echt de dom voor woorden. En 90210 lijkt met al dat geleuter net op het huidige BSG.quote:Op zaterdag 14 februari 2009 12:42 schreef Prowl het volgende:
[..]
![]()
Kssst, ga snel Prison Break of 90210 kijken jij
De eerste twee seizoenen heb ik echt genoten van deze serie. En nu is de serie zelf kwalitatief minder geworden en zou deze ineens "niet meer voor mij zijn weggelegd"? Wat is dat nou weer voor BS?quote:Op zaterdag 14 februari 2009 13:00 schreef MaxiTitan het volgende:
[..]
Ik vraag mij af waarom je nog kijkt, blijkbaar is deze serie gewoon niet voor je weggelegd...
Ach man klets toch zelf niet zo...quote:Op zaterdag 14 februari 2009 13:47 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
De eerste twee seizoenen heb ik echt genoten van deze serie. En nu is de serie zelf kwalitatief minder geworden en zou deze ineens "niet meer voor mij zijn weggelegd"? Wat is dat nou weer voor BS?
Ook goed. En het blijft jammer.quote:Op zaterdag 14 februari 2009 14:04 schreef Spatzmann het volgende:
[..]
Of: de serie is een iets ander pad ingeslagen, die JIJ niet kan waarderen.
RTF?quote:Op zaterdag 14 februari 2009 14:29 schreef Cerbie het volgende:
Wat ik me afvraag.. Volgens Anders zijn de FF zonder FTL naar de twaalf koloniën gereisd vanaf de aarde, wat ongeveer 4000 jaar voor de val van de twaalf koloniën was.
Dat zou betekenen dat de aarde slechts ~4000 lichtjaar van de twaalf koloniën verwijderd ligt, ze konden immers maximaal 1 lichtjaar per jaar afleggen. De RTF heeft dus een gigantische omweg genomen? Vanaf de Algae Planet naar de Ionian Nebula alleen al was ~13.000 lichtjaar bron
Rag Tag Fleet...quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb op het puntje van mijn stoel gezeten en ga deze aflevering straks
En Bemmel; je hebt hier inderdaad helemaal niks te zoeken. Het deel van de serie waar jij zo weg van bent is voor de meeste mensen in deze topic serie juist het deel waarbij geskipt werd. Op het moment dat de verhaalboog weer opgepakt werd werd BSG weer interessant voor iedereen. Je hebt recht op je persoonlijke mening, maar we weten het ondertussen wel; een serie met een lange verhaalboog is niet aan jou besteed. Dat hoef je niet elke keer weer te vertellen.
Het gaat me niet om de "lengte van de verhaalboog", want ik houd juist van series met "een lange verhaalboog". Het gaat me vooral om de inhoud van die boog. Bij BSG heb ik het idee dat ze de soap maar blijven rekken, om maar geen kostbare scenes te hoeven schieten.quote:Op zaterdag 14 februari 2009 15:56 schreef HiZ het volgende:
En Bemmel; je hebt hier inderdaad helemaal niks te zoeken. Het deel van de serie waar jij zo weg van bent is voor de meeste mensen in deze topic serie juist het deel waarbij geskipt werd. Op het moment dat de verhaalboog weer opgepakt werd werd BSG weer interessant voor iedereen. Je hebt recht op je persoonlijke mening, maar we weten het ondertussen wel; een serie met een lange verhaalboog is niet aan jou besteed. Dat hoef je niet elke keer weer te vertellen.
Ook met dialogen heb ik geen enkele moeite, zolang het maar ergens over gaat en niet slaapverwekkend wordt. Kan ik net zo goed naar het gewauwel van m'n buurvrouw gaan zitten luisteren.quote:Op zaterdag 14 februari 2009 17:01 schreef Mirel het volgende:
Ik snap niet dat mensen dialogen irritant vinden. Kan me er enorm aan ergeren. Dan mag ik bijv. een film kiezen om te kijken, en ben ik de enige die aandachtig kijkt omdat de rest het saai vind omdat ze 'alleen maar praten'.
Volgens mij heb ik dat al meerdere keren uitgebreid aangegeven. Maar jullie zijn het er gewoon totaal niet mee eens (hetgeen overigens jullie goed recht is), dus zal het altijd lijken alsof ik zit te trollen.quote:Op zaterdag 14 februari 2009 18:17 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Wat vind je slap aan de inhoud? Onderbouw je mening eens een beetje. Nu lijkt het meer of je gewoon zit te trollen.
volgens mij gaan wij allemaal dood in de Rise of the Machines als het warequote:Op zaterdag 14 februari 2009 17:36 schreef KirkLazarus het volgende:
Maare... zijn wij dus Cylons? BSG speelt in de verre toekomst en de Fab Five zijn dezelfde Cylons als ons. Of speelt BSG in het verleden en zijn wij afstammelingen van de Colonials van de RTF?
Fris mijn geheugen een beetje op. Want veel verder dan space battles zijn gaaf kom ik niet.quote:Op zaterdag 14 februari 2009 18:21 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Volgens mij heb ik dat al meerdere keren uitgebreid aangegeven. Maar jullie zijn het er gewoon totaal niet mee eens (hetgeen overigens jullie goed recht is), dus zal het altijd lijken alsof ik zit te trollen.
De planeet uit revelations, die zij aarde hebben genoemd is 4000 lichtjaar verwijderd van Kobol/de 12 koloniën... Er zijn nog steeds signalen dat onze aarde nog moet komen. Ze jumpen alleen even niet omdat de Galactica op het moment waarschijnlijk de jump niet zou overleven zolang dat organische spul zich nog niet vergroeid heeft met het skelet/de romp van Galactica.quote:Op zaterdag 14 februari 2009 14:29 schreef Cerbie het volgende:
Wat ik me afvraag.. Volgens Anders zijn de FF zonder FTL naar de twaalf koloniën gereisd vanaf de aarde, wat ongeveer 4000 jaar voor de val van de twaalf koloniën was.
Dat zou betekenen dat de aarde slechts ~4000 lichtjaar van de twaalf koloniën verwijderd ligt, ze konden immers maximaal 1 lichtjaar per jaar afleggen. De RTF heeft dus een gigantische omweg genomen? Vanaf de Algae Planet naar de Ionian Nebula alleen al was ~13.000 lichtjaar bron
Mja, het is niet alsof wij Aardlingen (ook) Cylons hebben geschapen, de Cylons op Aarde (als de Revelations-planeet Aarde is dan) waren afkomstig van Kobol. We weten alleen nog niet of dat al Skinjobs of nog Centurions waren. In ieder geval is er in de duizenden jaren nadat de Cylons zich op Aarde hebben gevestigd dus wél een enorme diversiteit aan Skinjobs ontstaan, die zich vermeerderden door natuurlijke voortplanting, de resurrection technologie is verloren gegaan en herontdekt door de FF.quote:Op zaterdag 14 februari 2009 18:27 schreef sp3c het volgende:
[..]
volgens mij gaan wij allemaal dood in de Rise of the Machines als het ware
die gaan zelf ook dood
en diegenen die zonder FTL ding op pad zijn gegaan zijn de enige aardse overlevenden
denk ik
De planeet uit Revelations dan, de planeet waar oa Tyrol zag hoe hij dood is gegaan. De FF jumpten niet omdat ze geen FTL technology hadden volgens Anders.quote:Op zaterdag 14 februari 2009 19:06 schreef MaxiTitan het volgende:
[..]
De planeet uit revelations, die zij aarde hebben genoemd is 4000 lichtjaar verwijderd van Kobol/de 12 koloniën... Er zijn nog steeds signalen dat onze aarde nog moet komen. Ze jumpen alleen even niet omdat de Galactica op het moment waarschijnlijk de jump niet zou overleven zolang dat organische spul zich nog niet vergroeid heeft met het skelet/de romp van Galactica.
Vergeet ook niet dat de Galactica met de RTF diverse omwegen heeft moeten maken omdat de Cylons ze op de hielen zaten. Dus buiten het bekende pad jumpen want anders waren ze zo te grazen genomen door de Cylons en met FTL maakt het ook niet zo heel veel uit meer. Ze hebben nu in ~4 jaar(?) ~13000 lichtjaar afgelegd waar de FF 4000 jaar over ~4000 lichtjaar deed.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt....misschien waren dat mensen, en hebben ze op de Revelations planeet de door de 13th Tribe ontwikkelde Cylons (waar de FF onderdeel van uitmaakten) gevonden. De mensen van de 13e tribe zouden dan nog ergens kunnen leven? Misschien op de 'echte Aarde'?
Dat weet ik, van de FF, ik had het dan ook over de RTF, waarom ze 'nu' niet verder gaan naar aarde...quote:Op zaterdag 14 februari 2009 21:07 schreef Cerbie het volgende:
[..]
De FF jumpten niet omdat ze geen FTL technology hadden volgens Anders.
Zouden ze zo'n omleiding hebben genomen omdat Roslin kaart heeft zitten lezen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.You know when you close your eyes and wish for something?
Well, God's the person that is ignoring you.
Goed om te wetenquote:Ronald D. Moore: “I hope you enjoyed it. It’s certainly a lot to swallow. There’s a tremendous amount of backstory in here. I’m sure there will be lots and lots of conversation on the message boards, which I look forward to surfing through, as people argue about which piece of backstory makes sense and which piece does not. I will say right now: I’m sure there’s probably some discontinuities in there someplace of something we said that’s contradicted. But- I don’t know what it is. We spent a lot of time and effort trying to make sure that it was satisfying and that it did- If I were a professional, I would have known it all from the beginning, of course. But that goes without saying. Uh, we tried very hard to line up the continuity, and a lot of drafts and picking over minutia and details, and a lot of people on staff to try to make it all hang together. If it doesn’t, ultimately that’s my fault as the show runner, so you can send your complaint cards to me. If I had an ounce of talent, it would have been written well before the show was on the air.”
quote:Op zaterdag 14 februari 2009 21:29 schreef KirkLazarus het volgende:
Joa, dat is inderdaad nog niet duidelijk. Er wordt nu gedaan alsof de 13e tribe Cylon was. Ze hebben op 'Aarde' immers alleen Cylon-resten gevonden.
Maar de 13e tribe die van Kobol vertrok kan natuurlijk ook menselijk zijn geweest en zelf weer Cylons hebben ontwikkeld.De 13th Tribe is altijd al Cylon geweest, ook op Kobol. Daar gaat het All of this has happened before.. verhaal dan ook over. Het is op Kobol ook al gebeurd, de Cylon rebellion is de ramp die daar heeft plaatsgevonden volgens Pythia.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt....misschien waren dat mensen, en hebben ze op de Revelations planeet de door de 13th Tribe ontwikkelde Cylons (waar de FF onderdeel van uitmaakten) gevonden. De mensen van de 13e tribe zouden dan nog ergens kunnen leven? Misschien op de 'echte Aarde'?
En er zijn natuurlijk nogsteeds meer 12 Cylons, ongeacht of Daniel er was of niet, want hij is nu toch dood en het zou de schrijvers sieren als hij ook dood blijft, zijn verhaal is nu toch al uitgelegd.
Goede aflevering verder, fijn om te weten dat BSG ook zonder actie zoals de laatste twee afleveringen nogsteeds top kan zijn.
Er werd in deze aflevering letterlijk gezeg dat ze al skinjobs waren. We weten alleen niet door wie ze zijn aangevallen, dat zouden dus de mensen kunnen zijn.quote:Op zondag 15 februari 2009 08:03 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Ik blijf erbij, de 13th tribe vertrok van Kobol, maar waren mensen. Zij maakte ook cylons, net als de andere 12 colonies. De mensen zijn op onze Aarde gaan wonen, de cylons op de nuked earth. Die werd door mensen genuked, de 5 trokken als enige cylon overlevenden weg naar de 12 colonies en kwamen daar tijdens de eerste cylon oorlog terecht.
Dat verklaart waarom ze op die nuked earth alleen maar cylons tegenkwamen
Ik herkende hem al maar deed hij ook niet mee met stargatequote:Op zaterdag 14 februari 2009 17:21 schreef Hendrik_ het volgende:
Dus jij vindt de herkomst van de Significant 7 (en meer, blijkbaar) gewauwel? Doe jezelf (en ons) een lol en kap met de serie en ga weer gewoon Star Trek kijken.
OT:
Wat een gave aflevering, dit gaat een heel geil einde worden
(En John Hodgman (The Daily Show) als Brain-guy, speelt gewoon dezelfde rol
dat denk ik ook zij hebben hun experiment gedaan op een andere planeet en hebben toen het misging alles genuked.quote:Op zondag 15 februari 2009 08:03 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Ik blijf erbij, de 13th tribe vertrok van Kobol, maar waren mensen. Zij maakte ook cylons, net als de andere 12 colonies. De mensen zijn op onze Aarde gaan wonen, de cylons op de nuked earth. Die werd door mensen genuked, de 5 trokken als enige cylon overlevenden weg naar de 12 colonies en kwamen daar tijdens de eerste cylon oorlog terecht.
Dat verklaart waarom ze op die nuked earth alleen maar cylons tegenkwamen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar dat is maar een theorie, en dit is een feit:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nee, want John heeft Daniel al ver voor de tweede oorlog uitgeroeid.quote:Op zondag 15 februari 2009 14:45 schreef Karina het volgende:
Hebben we de Daniel eigenlijk gezien in een van de afleveringen? Ik kan het me niet herinneren in ieder geval.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Echt spoilerig is het niet, maar voor de zekerheid even tussen tags.Dat is ook wat ik denk, maar zoals altijd hou ik ook rekening met een andere uitkomst. Zeker vanwege dat wat Tori zei (zie mijn spoiler hier), maar misschien zoek ik er ook teveel achterquote:Op zondag 15 februari 2009 13:01 schreef Migue het volgende:
De 13th Tribe is altijd al Cylon geweest, ook op Kobol. Daar gaat het All of this has happened before.. verhaal dan ook over. Het is op Kobol ook al gebeurd, de Cylon rebellion is de ramp die daar heeft plaatsgevonden volgens Pythia.![]()
hetzelfde een soort recap aflevering helemaal op het einde (dus eigenlijk na seizoen 4) zou ontzettend wenselijk zijnquote:Op zondag 15 februari 2009 15:37 schreef Cheiron het volgende:
Ik moet wel echt mn best doen om alle eindjes in mn hoofd aan elkaar te knopen hoor. Veel van seizoen 1,2 en 3 ben ik toch al weer vergeten.
Volgens de legende was er een oorlog tussen de goden waardoor de 13 tribes van kobol moest vluchten. dus blijft onduidelijk of er cylons bi betrokken waren.quote:Op zondag 15 februari 2009 13:01 schreef Migue het volgende:
[..]
De 13th Tribe is altijd al Cylon geweest, ook op Kobol. Daar gaat het All of this has happened before.. verhaal dan ook over. Het is op Kobol ook al gebeurd, de Cylon rebellion is de ramp die daar heeft plaatsgevonden volgens Pythia.
Gewoon een text foutje of betekend het iets?quote:zeven was the daniel, yes he died, she was zeven
RDM schijnt geen uitgewerkt verhaal te hebben gehad bij het filmen van de mini serie.quote:Op zondag 15 februari 2009 23:52 schreef Zhenar het volgende:
Gave episode. Ellen als zelfbewuste cylon is heel cool![]()
Vind dat hele Daniel verhaal erg interessant. Toffe verklaring ook van waarom er wel een Nr. 1 t/m 6 & 8 is, maar geen 7. Ben benieuwd of ze dat van tevoren al zo hadden bedacht.
Mijn eerste ingeving was die ijsplaneet waar de jonge William Adama in Razor Flashbacks neerstortte en dat Cylon-lab ontdekte. Vlak daarna werd ook de armistice getekend... Maar d'r zijn meerdere mogelijkheden. Een van de Twelve Colonies zou natuurlijk ook gewoon kunnen.quote:Op zondag 15 februari 2009 20:18 schreef Yurithemaster het volgende:
Ben ook benieuwd wat 'the colony' is waar cavil het over had volgens hem was daar een laboratorium. zijn daar de 8 cylons gemaakt?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |