abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66053943
Wat ik me afvraag.. Volgens Anders zijn de FF zonder FTL naar de twaalf koloniën gereisd vanaf de aarde, wat ongeveer 4000 jaar voor de val van de twaalf koloniën was.

Dat zou betekenen dat de aarde slechts ~4000 lichtjaar van de twaalf koloniën verwijderd ligt, ze konden immers maximaal 1 lichtjaar per jaar afleggen. De RTF heeft dus een gigantische omweg genomen? Vanaf de Algae Planet naar de Ionian Nebula alleen al was ~13.000 lichtjaar bron
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
  zaterdag 14 februari 2009 @ 14:29:27 #177
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_66053946
quote:
Op zaterdag 14 februari 2009 14:04 schreef Spatzmann het volgende:

[..]

Of: de serie is een iets ander pad ingeslagen, die JIJ niet kan waarderen.
Ook goed. En het blijft jammer.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_66053978
quote:
Op zaterdag 14 februari 2009 14:29 schreef Cerbie het volgende:
Wat ik me afvraag.. Volgens Anders zijn de FF zonder FTL naar de twaalf koloniën gereisd vanaf de aarde, wat ongeveer 4000 jaar voor de val van de twaalf koloniën was.

Dat zou betekenen dat de aarde slechts ~4000 lichtjaar van de twaalf koloniën verwijderd ligt, ze konden immers maximaal 1 lichtjaar per jaar afleggen. De RTF heeft dus een gigantische omweg genomen? Vanaf de Algae Planet naar de Ionian Nebula alleen al was ~13.000 lichtjaar bron
RTF?
  zaterdag 14 februari 2009 @ 14:35:01 #179
22136 MaxiTitan
Een echte vaderlander.
pi_66054102
quote:
Op zaterdag 14 februari 2009 14:30 schreef Asgard het volgende:

[..]

RTF?
Rag Tag Fleet...
Mists of dreams drip along the nascent echo and love no more. End of line.
MaxiTitan City
  zaterdag 14 februari 2009 @ 14:48:11 #180
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_66054418
PC guy!
The Internets, I needs it..
pi_66056288
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb op het puntje van mijn stoel gezeten en ga deze aflevering straks

En Bemmel; je hebt hier inderdaad helemaal niks te zoeken. Het deel van de serie waar jij zo weg van bent is voor de meeste mensen in deze topic serie juist het deel waarbij geskipt werd. Op het moment dat de verhaalboog weer opgepakt werd werd BSG weer interessant voor iedereen. Je hebt recht op je persoonlijke mening, maar we weten het ondertussen wel; een serie met een lange verhaalboog is niet aan jou besteed. Dat hoef je niet elke keer weer te vertellen.
  zaterdag 14 februari 2009 @ 17:01:53 #182
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_66057868
Ik snap niet dat mensen dialogen irritant vinden. Kan me er enorm aan ergeren. Dan mag ik bijv. een film kiezen om te kijken, en ben ik de enige die aandachtig kijkt omdat de rest het saai vind omdat ze 'alleen maar praten'.
When all else fails, you always have delusion.
  zaterdag 14 februari 2009 @ 17:03:47 #183
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_66057923
quote:
Op zaterdag 14 februari 2009 15:56 schreef HiZ het volgende:
En Bemmel; je hebt hier inderdaad helemaal niks te zoeken. Het deel van de serie waar jij zo weg van bent is voor de meeste mensen in deze topic serie juist het deel waarbij geskipt werd. Op het moment dat de verhaalboog weer opgepakt werd werd BSG weer interessant voor iedereen. Je hebt recht op je persoonlijke mening, maar we weten het ondertussen wel; een serie met een lange verhaalboog is niet aan jou besteed. Dat hoef je niet elke keer weer te vertellen.
Het gaat me niet om de "lengte van de verhaalboog", want ik houd juist van series met "een lange verhaalboog". Het gaat me vooral om de inhoud van die boog. Bij BSG heb ik het idee dat ze de soap maar blijven rekken, om maar geen kostbare scenes te hoeven schieten.
  zaterdag 14 februari 2009 @ 17:05:22 #184
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_66057969
quote:
Op zaterdag 14 februari 2009 17:01 schreef Mirel het volgende:
Ik snap niet dat mensen dialogen irritant vinden. Kan me er enorm aan ergeren. Dan mag ik bijv. een film kiezen om te kijken, en ben ik de enige die aandachtig kijkt omdat de rest het saai vind omdat ze 'alleen maar praten'.
Ook met dialogen heb ik geen enkele moeite, zolang het maar ergens over gaat en niet slaapverwekkend wordt. Kan ik net zo goed naar het gewauwel van m'n buurvrouw gaan zitten luisteren.
pi_66058437
Dus jij vindt de herkomst van de Significant 7 (en meer, blijkbaar) gewauwel? Doe jezelf (en ons) een lol en kap met de serie en ga weer gewoon Star Trek kijken.

OT:

Wat een gave aflevering, dit gaat een heel geil einde worden

(En John Hodgman (The Daily Show) als Brain-guy, speelt gewoon dezelfde rol
  zaterdag 14 februari 2009 @ 17:31:00 #186
231092 KirkLazarus
Never go full retard
pi_66058694
Wat schrijven ze mooi naar een einde

Battlestar Galactica
  zaterdag 14 februari 2009 @ 17:33:13 #187
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_66058764
Star Trek is ook gaaf hoor.

Maar hoezo vind je de dialogen nergens over gaan? Noem een voorbeeld. Vind je de afleveringen die bijv. over het quorum gaat niks aan? Er gebeurt van alles tijdens een ep dat het toch echt wel (deels) dingen moet hebben die je wél interesseren.
When all else fails, you always have delusion.
  zaterdag 14 februari 2009 @ 17:36:21 #188
231092 KirkLazarus
Never go full retard
pi_66058846
Maare... zijn wij dus Cylons? BSG speelt in de verre toekomst en de Fab Five zijn dezelfde Cylons als ons. Of speelt BSG in het verleden en zijn wij afstammelingen van de Colonials van de RTF?
pi_66059424
geschiedenis herhaald zixh ofzoiets dergelijks?? vind het zelf ook vaag eigenlijk.
pi_66059558
Ja, geschiedenis blijft zich herhalen. 'It has all happened before' ik heb die begin sequence wel 4 keer zitten bekijken. Alleen proberen 'de vijf' de cirkel te doorbreken.
  zaterdag 14 februari 2009 @ 18:17:20 #191
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_66060107
Wat een gave aflevering. Lekker veel antwoorden.

@Lemmeb : Kan ook niet snappen hoe je een aflevering als dit niks kan vinden, als je al de hele tijd BSG kijkt. Dat je bijvoorbeeld dat soap gedoe met Lee/Kara/Samuel/Anastasia niks vond, kan ik begrijpen. Maar een aflevering waarin een groot deel van het mysterie uitgelegd wordt. Dan ben ik echt benieuwd, wat die eerste 2 seizoenen BSG zoveel beter maakten in jouw ogen? Wat vind je slap aan de inhoud? Onderbouw je mening eens een beetje. Nu lijkt het meer of je gewoon zit te trollen.
  zaterdag 14 februari 2009 @ 18:21:37 #192
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_66060271
quote:
Op zaterdag 14 februari 2009 18:17 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Wat vind je slap aan de inhoud? Onderbouw je mening eens een beetje. Nu lijkt het meer of je gewoon zit te trollen.
Volgens mij heb ik dat al meerdere keren uitgebreid aangegeven. Maar jullie zijn het er gewoon totaal niet mee eens (hetgeen overigens jullie goed recht is), dus zal het altijd lijken alsof ik zit te trollen.
  Moderator zaterdag 14 februari 2009 @ 18:27:10 #193
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_66060473
quote:
Op zaterdag 14 februari 2009 17:36 schreef KirkLazarus het volgende:
Maare... zijn wij dus Cylons? BSG speelt in de verre toekomst en de Fab Five zijn dezelfde Cylons als ons. Of speelt BSG in het verleden en zijn wij afstammelingen van de Colonials van de RTF?
volgens mij gaan wij allemaal dood in de Rise of the Machines als het ware
die gaan zelf ook dood

en diegenen die zonder FTL ding op pad zijn gegaan zijn de enige aardse overlevenden

denk ik
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zaterdag 14 februari 2009 @ 18:35:22 #194
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_66060769
quote:
Op zaterdag 14 februari 2009 18:21 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Volgens mij heb ik dat al meerdere keren uitgebreid aangegeven. Maar jullie zijn het er gewoon totaal niet mee eens (hetgeen overigens jullie goed recht is), dus zal het altijd lijken alsof ik zit te trollen.
Fris mijn geheugen een beetje op. Want veel verder dan space battles zijn gaaf kom ik niet.
  zaterdag 14 februari 2009 @ 19:06:36 #195
22136 MaxiTitan
Een echte vaderlander.
pi_66061711
quote:
Op zaterdag 14 februari 2009 14:29 schreef Cerbie het volgende:

De planeet uit revelations, die zij aarde hebben genoemd is 4000 lichtjaar verwijderd van Kobol/de 12 koloniën... Er zijn nog steeds signalen dat onze aarde nog moet komen. Ze jumpen alleen even niet omdat de Galactica op het moment waarschijnlijk de jump niet zou overleven zolang dat organische spul zich nog niet vergroeid heeft met het skelet/de romp van Galactica.

Vergeet ook niet dat de Galactica met de RTF diverse omwegen heeft moeten maken omdat de Cylons ze op de hielen zaten. Dus buiten het bekende pad jumpen want anders waren ze zo te grazen genomen door de Cylons en met FTL maakt het ook niet zo heel veel uit meer. Ze hebben nu in ~4 jaar(?) ~13000 lichtjaar afgelegd waar de FF 4000 jaar over ~4000 lichtjaar deed.
Mists of dreams drip along the nascent echo and love no more. End of line.
MaxiTitan City
  zaterdag 14 februari 2009 @ 19:19:52 #196
231092 KirkLazarus
Never go full retard
pi_66062098
quote:
Op zaterdag 14 februari 2009 18:27 schreef sp3c het volgende:

[..]

volgens mij gaan wij allemaal dood in de Rise of the Machines als het ware
die gaan zelf ook dood

en diegenen die zonder FTL ding op pad zijn gegaan zijn de enige aardse overlevenden

denk ik
Mja, het is niet alsof wij Aardlingen (ook) Cylons hebben geschapen, de Cylons op Aarde (als de Revelations-planeet Aarde is dan) waren afkomstig van Kobol. We weten alleen nog niet of dat al Skinjobs of nog Centurions waren. In ieder geval is er in de duizenden jaren nadat de Cylons zich op Aarde hebben gevestigd dus wél een enorme diversiteit aan Skinjobs ontstaan, die zich vermeerderden door natuurlijke voortplanting, de resurrection technologie is verloren gegaan en herontdekt door de FF.

Dat zegt mij dat de kans groot is dat wij dus ook Cylons zijn en de FF ofwel een van de komende generaties zijn of misschien al in ons midden zijn. Dan speelt dit hele saga zich in de toekomst af.

Of misschien zijn wij wel afstammelingen van de Colonials die zich ergens gaan vestigen, dan zijn we wel mens. Maar dan is de Revelations-planeet dus Aarde niet.
pi_66065163
De FF zijn machinaal.
Maar wel ooit mensen (13th tribe) geweest die hun bewustzijn tijdens een cataclysme hebben geupload naar synthetische vervangers.

Ze gingen vervolgens op zoek naar de 12 andere stammen.
ZIj vinden de Originele colonial Cylons die met wat prutsen semi mensen in elkaar knutselden?
Zie de pogingen tot een hybrid (Razor) of zelf plastic modellen (Galactica 1980?).
Ze hielpen uiteindelijk de Cylons met resurection en skinjobs, maar hun creatie(s) onder leiding van John/Cavil keerden zich tegen hen.
John, sadistisch als hij is, keerde de FF tegen de 'mensen'?
Uiteindelijk is het hele soepzooitje nu weer (op zijn minst) in de buurt van aarde.

Hmmm...
Missing link anyone?
Van Neaderthaler naar Homo Sapiens?
Wie hielp 'ons' dit keer?
Hoe ver zijn wij met het ontwikkelen van een echte, volwaardige AI?
( *knipoogt naar sp3c vanwege zijn Rise of the Machines opmerking* )
Burnt to the core but not broken
  zaterdag 14 februari 2009 @ 20:50:31 #198
231092 KirkLazarus
Never go full retard
pi_66065413
Nee, de FF zijn Cylons en altijd geweest, zoals de hele '13th tribe' ten tijde van hun vernietiging Cylon was. Alleen de resurrection technology is bij hen verloren gegaan, ze konden zich natuurlijk voortplanten. De FF hebben die technologie herontdekt.
pi_66066015
quote:
Op zaterdag 14 februari 2009 19:06 schreef MaxiTitan het volgende:

[..]

De planeet uit revelations, die zij aarde hebben genoemd is 4000 lichtjaar verwijderd van Kobol/de 12 koloniën... Er zijn nog steeds signalen dat onze aarde nog moet komen. Ze jumpen alleen even niet omdat de Galactica op het moment waarschijnlijk de jump niet zou overleven zolang dat organische spul zich nog niet vergroeid heeft met het skelet/de romp van Galactica.

Vergeet ook niet dat de Galactica met de RTF diverse omwegen heeft moeten maken omdat de Cylons ze op de hielen zaten. Dus buiten het bekende pad jumpen want anders waren ze zo te grazen genomen door de Cylons en met FTL maakt het ook niet zo heel veel uit meer. Ze hebben nu in ~4 jaar(?) ~13000 lichtjaar afgelegd waar de FF 4000 jaar over ~4000 lichtjaar deed.
De planeet uit Revelations dan, de planeet waar oa Tyrol zag hoe hij dood is gegaan. De FF jumpten niet omdat ze geen FTL technology hadden volgens Anders.

Zouden ze zo'n omleiding hebben genomen omdat Roslin kaart heeft zitten lezen
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
  zaterdag 14 februari 2009 @ 21:10:30 #200
152047 Yurithemaster
Winter is coming
pi_66066101
De nieuwe Intro

De final five zijn dus eigenlijk de first five. Cavil/John begon dus blijkbaar de tweede Cylon oorlog.

De resurection technologie komt dus van de 13de tribe maar zijn de cylons nu de 13de tribe of waren het toch gewoon mensen. De oorspronkelijke BSG speelde zich 'in the 7th millennium of time' wat dus het jaar 7000 betekend?. Zijn wij dan nu Cylons of is de aarde die ze gevonden hebben toch niet 'onze' aarde.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')