Ach, he was drunk. You were pretty. Whats the problemquote:Op woensdag 4 februari 2009 22:03 schreef WHATSHESAID het volgende:
[..]. Ik heb medelijden met hem. Hij zit bij mij op school en ik kan 'm dus gewoon weer tegenkomen volgende week. Als hij heel veel ongeluk heeft moet ik samen met hem een project doen komend kwartaal.
Trouwens, vrijwel alle moslims die ik ken zuipen er in het weekend flink op los.
Precies. Hij doet tenminste zijn bestquote:Op woensdag 4 februari 2009 22:08 schreef WHATSHESAID het volgende:
Is ook zo. Ik geef 'm gewoon een box voor z'n doorzettingsvermogen!
Ik woon daar 200 meter vandaan dat. Wat een lelijke mensen trouwens op de fotoquote:
Zuid heeft zojuist West geklopt op Zuid, het was 1-0.quote:
quote:Op woensdag 4 februari 2009 22:16 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Zuid heeft zojuist West geklopt op Zuid, het was 1-0.
Weet ik toch. Als ik voor Sparta zou zijn, zou m'n pa me uit de familie knikkeren (Feyenoordfan, seizoenskaart, alles).quote:Op woensdag 4 februari 2009 22:16 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Zuid heeft zojuist West geklopt op Zuid, het was 1-0.
Vrij dicht in de buurt. Maar zo oud is de foto niet denk ik. 3/4 jaar geledenquote:Op woensdag 4 februari 2009 22:20 schreef WHATSHESAID het volgende:
[..]
Weet ik toch. Als ik voor Sparta zou zijn, zou m'n pa me uit de familie knikkeren (Feyenoordfan, seizoenskaart, alles).
En die foto is op de West-Kruiskade gemaakt ja. Woon jij bij Koolmees dan, Goeroe?
Volgens mij wel een oude foto trouwens, herken de toko's niet zo.
Dus Miss Westzijde is gewoon voor Feyenoord?quote:Op woensdag 4 februari 2009 22:20 schreef WHATSHESAID het volgende:
[..]
Weet ik toch. Als ik voor Sparta zou zijn, zou m'n pa me uit de familie knikkeren (Feyenoordfan, seizoenskaart, alles).
En die foto is op de West-Kruiskade gemaakt ja. Woon jij bij Koolmees dan, Goeroe?
Volgens mij wel een oude foto trouwens, herken de toko's niet zo.
Na 'Wie is de Mol?' kom ik wel langs. Of misschien ga ik WIDM wel via Uitzending gemist kijken en ben ik er wat eerder. Heb ook nog een borrel van werk en nog een eetdate, maar daar heb ik geen zin in.quote:Op woensdag 4 februari 2009 22:48 schreef GoeRoe86 het volgende:
Wie is er eigenlijk allemaal bij, morgen?
Overstappen is mooiquote:Op woensdag 4 februari 2009 22:48 schreef DutchTrain het volgende:
Wat een ongefundeerde onzin over de ov-chipkaart weer hier
Lees eens
http://www.ad.nl/binnenla(...)len_ovchipkaart.html
Wat is er nou zou moeilijk aan even de handleiding te lezen
=> http://www.ret.nl/service(...)ipkaart-landing.aspx
NS inchecktarief is al een tijdje bekend
=> http://www.ad.nl/binnenland/2916198/Chipkaart_straks_20_euro.html
Reis printen enzo via
http://www.ov-chipkaart.nl/
En die overstapkaarten zijn er voor als je uit een niet RET voertuig stapt, maar dat is in april ook verleden tijd. Overstappen tussen RET voertuigen is gewoon mogelijk zonder extra te betalen.
Alle RET voertuigen hebben inmiddels werkende chipkaartapparatuur. Ik ben er het afgelopen jaar in ieder geval geen zonder meer tegen gekomen.
Neem je er toch een chipkaart bij voor je werk. En met een strippenkaart had je werkgever ook kunnen uitvogelen waar je allemaal naar toe was en op welk tijdstipquote:Op woensdag 4 februari 2009 22:51 schreef Loveless85 het volgende:
Tis mn werkgever, die hoeft niet te weten waar ik in mn vrije tijd allemaal heenga
Alleen de zones, niet de precies haltesquote:Op woensdag 4 februari 2009 22:53 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Neem je er toch een chipkaart bij voor je werk. En met een strippenkaart had je werkgever ook kunnen uitvogelen waar je allemaal naar toe was en op welk tijdstip
Controlles zijn imho alleen maar toegenomen. Ben de afgelopen maand vaker gecontrolleerd dan de hele zomer en herfstperiode.quote:Op woensdag 4 februari 2009 21:28 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Dat zeker. Isegrim, wat dat betreft had 'cold-turkey' misschien beter geweest. Nu zit je in verschillende steden met verschillende systemen en zelfs in Rotterdam zelf kun je met je strippenkaart niet in de metro en met je OV-chipkaart nog niet in een aanzienlijk deel van de bussen of trams (ofwel er is nog helemaal geen incheckpaal, ofwel hij werkt niet). Ook niet handig.
En de controles zijn ook een lachertje. Ten eerste is er amper controle meer want er kan zogenaamd toch niemand meer zwartrijden, ten tweede werken de apparaten waarmee RET-controleurs de kaarten uit moeten lezen niet goed. Wat dus resulteert in een controleur die zucht, z'n schouders ophaalt en zegt "mjah, hij doet het iedere keer niet... nou ja, het zal wel". Lekker effectief, niet waar, een systeem invoeren wat je niet kan controleren?
Bij de trein gaat dit toch net anders werken. Die 4 euro is een streekov dagkaart. Vandaar dat bedrag.quote:Ook leuk trouwens: als je niet uitcheckt, kost het je 4 euro. Maar dalijk kun je ook met de trein en er zijn heel wat trajecten die meer dan 4 euro kosten. Kortom, ik stap hier op de trein naar Groningen en ik 'vergeet' uit te checken. Voordelig reizen hoor, met de OV-chipkaart!![]()
Enige terechte kritiek (gefundeerde kritiek..) die ik tot nu toe heb gehoord is dat blinden niet kunnen opwaarderen. Staat wel tegenover dat ze dit bij de balie nog wel gewoon kunnen. De poortjes zijn allemaal zo gepositioneerd dat de sensor rechts is voor het poortje links. Blindepad naar 2 richtingpoortje zou alle problemen oplossen.quote:Overigens vond ik de kritiek van de blinden en slechtzienden volledig terecht. Die kunnen dus de palen niet vinden want die staan (netjes volgesn de regels) te ver van de geleidebalken, ze kunnen het scherm niet lezen (geen braille oid), ze kunnen niet zien of ze goed ingecheckt hebben, kunnen hun saldo niet opvragen, etc. Hadden ze ook wel over na mogen denken van tevoren.
Dat had ik ook begrepen ja...quote:Op woensdag 4 februari 2009 21:37 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Ik dacht -maar heb me daar verder niet in verdiept- dat het met de trein anders gaat werken en dat je nog steeds een 'kaartje' moet kopen dat dan op je chipkaart gezet wordt o.i.d.
Gaat alleen op met een overstap strip op chip.quote:Op woensdag 4 februari 2009 21:41 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Volgens mij is dat nog één van de problemen en betaal je dan dus een dubbel starttarief. Maar dat kun je wel terugvragen geloof ik.
quote:Op woensdag 4 februari 2009 22:50 schreef DutchTrain het volgende:
Ik zat net trouwens vanaf Leiden met een groep van die tribunevullers in de trein
Ik lever mn pinbonnen van 20 euro in.quote:Op woensdag 4 februari 2009 22:51 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Overstappen is mooi![]()
En ben zeer pro-chipkaart hoor, alleen strippenkaart was qua declaratie wat handiger, leverde gewoon dat vodje in en kreeg het gestort door mn werk. Nu moet ik gaan printen, en zien ze dus ook al mn andere reisjes, of moet weer moeite gaan doen die van het overzicht af te werken enzo. Niet dat ik zoveel dubieuze OV reisjes maak verder, maar gewoon... principe you know. Tis mn werkgever, die hoeft niet te weten waar ik in mn vrije tijd allemaal heenga
Resultaten 1 - 2 van 2 voor tribunevullers (en dit topic staat er niet niet bij)quote:
quote:Op woensdag 4 februari 2009 18:07 schreef Isegrim het volgende:
Heiden6 heeft net bij Tekbir's Place besteld onder de naam 'Petra Sukkel' en met mijn nummer.Bellen ze me op om te zeggen dat de merguez op is.
Dat niet alleen. Er zijn ook problemen die helemaal niet aan de OV-kaart te wijten zijn. Mensen die daar tegen aan lopen vinden het nu echter een goed moment om daar over te klagen en het te wijten aan de OV-kaart.quote:Op woensdag 4 februari 2009 21:07 schreef Isegrim het volgende:
Ik persoonlijk begrijp ook niet echt dat mensen allerlei bezwaren maken tegen die OV-kaart. In mijn ogen komt het meeste gezeur erover voort uit een weerstand tegen verandering. Maar natuurlijk heeft iedereen recht op zijn mening, ik heb zelf alleen nog geen echt goeie onderbouwing van die mening gezien.
quote:Op woensdag 4 februari 2009 18:07 schreef Isegrim het volgende:
Heiden6 heeft net bij Tekbir's Place besteld onder de naam 'Petra Sukkel' en met mijn nummer.Bellen ze me op om te zeggen dat de merguez op is.
Dat hangt af van je reisgedrag. Als je gewend was om op eenzelfde stempel heen en terug te gaan zal het in de regel duurder zijn.quote:Op woensdag 4 februari 2009 21:22 schreef GoeRoe86 het volgende:
[..]
Klopt het dat je gemiddeld duurder uit bent?
Op zich is dat nog niet een heel erge ramp. Wel erg halstarrig dat ze vast hebben gehouden aan de geplande invoerdata en niet een ander kaartje bedacht hebben.quote:Daarnaast verdient de implementatie tot nu toe geen schoonheidsprijs natuurlijk. Meerdere malen is gebleken dat de kaartjes na te maken zijn.
Dat kun je je sowieso afvragen. Transacties worden maandenlang (eerst zelfs jarenlang) bewaard..quote:Ik vind het niet erg dat mensen daarmee gratis in het OV kunnen. Zolang mijn privacy en mijn kaartje maar veilig zijn.
Hadden ze inderdaad over mogen nadenken, maar die problemen lijken me toch niet nieuw. Met strippenkaarten waren er toch dezelfde problemen.quote:Op woensdag 4 februari 2009 21:28 schreef Maeghan het volgende:
Overigens vond ik de kritiek van de blinden en slechtzienden volledig terecht. Die kunnen dus de palen niet vinden want die staan (netjes volgesn de regels) te ver van de geleidebalken, ze kunnen het scherm niet lezen (geen braille oid), ze kunnen niet zien of ze goed ingecheckt hebben, kunnen hun saldo niet opvragen, etc. Hadden ze ook wel over na mogen denken van tevoren.
Lekker efficiënt.quote:Op woensdag 4 februari 2009 21:37 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Ik dacht -maar heb me daar verder niet in verdiept- dat het met de trein anders gaat werken en dat je nog steeds een 'kaartje' moet kopen dat dan op je chipkaart gezet wordt o.i.d.
De OV-chipkaart snapt dat je overstapt, tenzij je overstapt naar een andere vervoerder.quote:Op woensdag 4 februari 2009 21:40 schreef Loveless85 het volgende:
Maar goed, hoe doe ik t morgen als ik met mn OV chipkaartje van Molenvliet naar Eendrachtsplein ga (tram) en dan van Eendrachtsplein naar Dijkzigt (Metro), want dan betaal ik dus 2x basistarief als ik uitcheck bij eendrachtsplein, of snapt dat ding als ik hem daar scan dat ik niet uit-, maar overstap?
Mwah. Je kunt niet iemand 'meenemen' op je kaart. Da's ook vrij vervelend. Niet alleen loop ik er tegenaan als ik met iemand die op bezoek is even naar het centrum wil, maar van scholen hoor ik ook klachten. In plaats van een paar strippenkaarten halen en voor iedereen in de klas stempelen, moet er nu per persoon een chipkaart gehaald worden, met alle extra administratie en kosten van dien.quote:Op donderdag 5 februari 2009 00:02 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Enige terechte kritiek (gefundeerde kritiek..) die ik tot nu toe heb gehoord is dat blinden niet kunnen opwaarderen. Staat wel tegenover dat ze dit bij de balie nog wel gewoon kunnen. De poortjes zijn allemaal zo gepositioneerd dat de sensor rechts is voor het poortje links. Blindepad naar 2 richtingpoortje zou alle problemen oplossen.
* Alicey tooquote:Op donderdag 5 februari 2009 07:47 schreef Isegrim het volgende:
Dát vind ik inderdaad ook wel jammer, dat je niet met meer mensen op één kaart kunt reizen.
Ja, en dat is niet anders. Gaat in de rest van de wereld net zo. Aangezien je bij een zelfde poortje in als uit kan checken (Bijv. iemand ophalen/afzetten) is het onmogelijk om twee keer in te checken. Je zou dan nooit op hetzelfde station uit kunnen checken.quote:Op donderdag 5 februari 2009 07:47 schreef Isegrim het volgende:
Dát vind ik inderdaad ook wel jammer, dat je niet met meer mensen op één kaart kunt reizen.
Je zou wel bijv. voor het inchecken een "2" kunnen intoetsen en dat het ding dan 2 mensen doorlaat.quote:Op donderdag 5 februari 2009 09:26 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Ja, en dat is niet anders. Gaat in de rest van de wereld net zo. Aangezien je bij een zelfde poortje in als uit kan checken (Bijv. iemand ophalen/afzetten) is het onmogelijk om twee keer in te checken. Je zou dan nooit op hetzelfde station uit kunnen checken.
Wat hij zegtquote:Op woensdag 4 februari 2009 22:48 schreef GoeRoe86 het volgende:
Sparta is toch een beetje de vergeten club. Feyenoord is mijn club. Maar voor Sparta heb ik een zwak. De kleine club met de grote fans
Preciesquote:Op donderdag 5 februari 2009 09:50 schreef WHATSHESAID het volgende:
[..]
Wat hij zegt. Als de wind goed staat en er is en wedstrijd in het Kasteel, dan kan ik dat soms horen als ik hier in de straat sta
Ik helaas ook.quote:Op donderdag 5 februari 2009 09:50 schreef WHATSHESAID het volgende:
[..]
Wat hij zegt. Als de wind goed staat en er is en wedstrijd in het Kasteel, dan kan ik dat soms horen als ik hier in de straat sta
Nog 3 1/2 uur, en ik kan weer terug naar Rotterdamquote:
Ik ben heul geen newbiequote:Op donderdag 5 februari 2009 11:52 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
T'is wel een vloedgolf van newbie's zeg
Mijn andere account is ouderquote:Op donderdag 5 februari 2009 11:52 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
T'is wel een vloedgolf van newbie's zeg
Ik ben er bijquote:Op donderdag 5 februari 2009 13:12 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
ik, ldg, westside-meisje, jij, heiden, GoeRoe, Breuls?, DutchTrain,
en iedereen die ik vergeet
ik, ldg, westside-meisje, jij , heiden, GoeRoe, Breuls, DutchTrain, Alicey, SingleCoil, Obscurus, Bierie ... ?quote:
quote:Op woensdag 4 februari 2009 17:12 schreef Bierie het volgende:
ik zag dat er een meeting zat aan te komen. Besloten fuif of is er nog ruimte voor nog een Fok!ker?
De politie is je beste vriend.quote:Op donderdag 5 februari 2009 13:22 schreef littledrummergirl het volgende:
volle bakgezellig!
ik ga vaker gedwongen binnen blijvenheb zowat mn hele tentamen voor morgen in een keer gestampt
Niet waarschijnlijk. Ik moet vrijdag gewoon weer werken, dus kan het niet laat maken. Het is de eerste avond van de week dat we de hele avond voor onszelf hebben, dus vroeg komen zijn we ook al niet van plan..quote:
quote:Op donderdag 5 februari 2009 13:45 schreef Alicey het volgende:
[..]
Niet waarschijnlijk. Ik moet vrijdag gewoon weer werken, dus kan het niet laat maken. Het is de eerste avond van de week dat we de hele avond voor onszelf hebben, dus vroeg komen zijn we ook al niet van plan..
Ander keertje weer
Maak eens een tijdmachine voor ons! (Een machine waarmee je tijd kunt maken, niet slechts schakelen)quote:
Draag een avond een kuisheidsgordel!quote:Op donderdag 5 februari 2009 15:08 schreef Alicey het volgende:
[..]
Maak eens een tijdmachine voor ons! (Een machine waarmee je tijd kunt maken, niet slechts schakelen)
maar... maar.. we kunnen toch geen deel 51 gaan vierenquote:Op donderdag 5 februari 2009 15:30 schreef GoeRoe86 het volgende:
Ik vind dat dit topic vol moet voor de meet
Help eens ff mee, jongens
Ik kan alles vieren, Maakt het heel weinig uit, wat ik vierquote:Op donderdag 5 februari 2009 15:31 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
maar... maar.. we kunnen toch geen deel 51 gaan vieren
Je dacht dat meneer Konijntje zich daardoor liet tegenhouden?quote:Op donderdag 5 februari 2009 15:10 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Draag een avond een kuisheidsgordel!
miss zelfs wel bij o sheasquote:Op donderdag 5 februari 2009 16:17 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Waarschijnlijk zijn syl en ik er al iets eerder dan de aangegeven negen uur, omdat we toch ook ergens in het centrum wat gaan eten
Hoe laat dan ongeveer?quote:Op donderdag 5 februari 2009 16:19 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
miss zelfs wel bij o sheas![]()
meer gegadigden voor vette ierse hap?
dan moet ik weer even schaapachtig naar mn wormvormig aanhangsel lho kijkenquote:
redt die het ook rond half 7 denk je?quote:Op donderdag 5 februari 2009 16:28 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Zes uur, half zeven.
Mouse (Obscurus) wilde daar ook wel eten
Ik vind het prima. Ik pm mijn tel nummer wel even voor de precieze tijdquote:Op donderdag 5 februari 2009 16:28 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Zes uur, half zeven.
Mouse (Obscurus) wilde daar ook wel eten
das waarquote:Op donderdag 5 februari 2009 16:36 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Geen idee, we kunnen alvast een stoel warm houden
Loop dan gezellig even naar binnenquote:Op donderdag 5 februari 2009 16:47 schreef Isegrim het volgende:
Ik denk dat ik ook wel eventjes langsloop.
Het verschil is dat je in bijv. London een kaart koopt die alleen kost wat je reis kost. Hier betaal je voor een pas E7,50.quote:Op donderdag 5 februari 2009 09:26 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Ja, en dat is niet anders. Gaat in de rest van de wereld net zo. Aangezien je bij een zelfde poortje in als uit kan checken (Bijv. iemand ophalen/afzetten) is het onmogelijk om twee keer in te checken. Je zou dan nooit op hetzelfde station uit kunnen checken.
Ik denk dat ik zelfs wel even naar binnen loop.quote:Op donderdag 5 februari 2009 16:48 schreef GoeRoe86 het volgende:
[..]
Loop dan gezellig even naar binnen
Waar tover je die vier euro starttarief vandaan?quote:Op donderdag 5 februari 2009 16:53 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Het verschil is dat je in bijv. London een kaart koopt die alleen kost wat je reis kost. Hier betaal je voor een pas E7,50.
Stel dat jouw familie uit Verweggistan langskomt, twee volwassenen en twee kinderen. Die willen hier met het OV reizen, jullie gaan gezellig samen naar de dierentuin met het openbaar vervoer, etc. Ze blijven hier meerdere weken en willen iedere dag wat gaan doen, dus dagkaarten zijn geen optie. Dat betekent dus dat het je minimaal 4 x 7,50 + 4 x 4,00 starttarief kost. Voor niks, want die kaarten worden uiteindelijk niet meer gebruikt als ze weer naar huis gaan.
En nou is het genoeg met die godverdomde OV fucking chipkaart!quote:Op donderdag 5 februari 2009 16:53 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Het verschil is dat je in bijv. London een kaart koopt die alleen kost wat je reis kost. Hier betaal je voor een pas E7,50.
Stel dat jouw familie uit Verweggistan langskomt, twee volwassenen en twee kinderen. Die willen hier met het OV reizen, jullie gaan gezellig samen naar de dierentuin met het openbaar vervoer, etc. Ze blijven hier meerdere weken en willen iedere dag wat gaan doen, dus dagkaarten zijn geen optie. Dat betekent dus dat het je minimaal 4 x 7,50 + 4 x 4,00 starttarief kost. Voor niks, want die kaarten worden uiteindelijk niet meer gebruikt als ze weer naar huis gaan.
De NS past de truc anders toe. Vroeger was je eerste jaar kortingsabonnement 45 euro. Daarna 55. Nu is je eerste jaar 55 euro, en krijg je de chipkaart gratis. Jaar daarop (geen chipkaart) is 45.quote:Op donderdag 5 februari 2009 16:54 schreef Isegrim het volgende:
Ik heb helemaal niks betaald voor mijn chipkaart.Maar de mijne zit op mijn NS-kortingskaart.
quote:Op donderdag 5 februari 2009 16:53 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Ik denk dat ik zelfs wel even naar binnen loop.
En als ze dit keer weer geen bitterballen hebben, sla ik die hele tent kort en klein.
Aha.quote:Op donderdag 5 februari 2009 16:55 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
De NS past de truc anders toe. Vroeger was je eerste jaar kortingsabonnement 45 euro. Daarna 55. Nu is je eerste jaar 55 euro, en krijg je de chipkaart gratis. Jaar daarop (geen chipkaart) is 45.
Acht uur sluit de keukenquote:Op donderdag 5 februari 2009 16:53 schreef Isegrim het volgende:
En als ze dit keer weer geen bitterballen hebben, sla ik die hele tent kort en klein.
Hodver.quote:Op donderdag 5 februari 2009 16:58 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Acht uur sluit de keuken
Sneakyquote:Op donderdag 5 februari 2009 16:55 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
De NS past de truc anders toe. Vroeger was je eerste jaar kortingsabonnement 45 euro. Daarna 55. Nu is je eerste jaar 55 euro, en krijg je de chipkaart gratis. Jaar daarop (geen chipkaart) is 45.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |