quote:Op woensdag 4 februari 2009 10:56 schreef Fuente het volgende:
Ibuprofen lijkt mij ook vrij heftig? Of is dat ook in baby variant?
Dakota, Elin heeft ook al truukjes dusWat leuk om te lezen hehehe
Ja, een zetpil (paracetamol) kan echt geen enkel kwaad, dus ik snap ook niet waarom men dat niet zou geven.
We zijn terug van het CB! Merel weegt nu 5700 gram (spekkies ) en is 55,7 cm lang. Ze doet het super, is heel sterk in haar nekje. De verpleegkundige voelde inderdaad nog wel spanning bij Merel, vooral in haar nek. Bepaalde houdingen vindt ze nog steeds niet fijn, door die spanning. Eigenlijk juichde ze de osteopaat toe en ze adviseerde om nog een keer te gaan voor Merel haar spanning, verkramping.
En de prikjesWat zielig, Sara was altijd een onwijze bikkel, maar Mereltje moest zo hard huilen, met traantjes, helemaal verdrietig. Nou ja, we hebben het in ieder geval weer gehad.
quote:Op woensdag 4 februari 2009 11:04 schreef freecell het volgende:
[..]
Elin is toch heel simpel uit te spreken?
Leander zuignapt heel enthousiast, laat na 5 minuten los en gaat op zijn rug liggend tevreden gorgelgeluidjes maken en lachen en hapt dan weer aan.
Bij de tweede borst blijft hij lol trappen. Soms ook heel vervelend. Maar echt spartelen doet hij alleen bij de eerste aanhap.
quote:Op woensdag 4 februari 2009 09:43 schreef pinquit het volgende:
ibuprofen???? daar moet je misschien maar mee stoppen.
precies!quote:Op woensdag 4 februari 2009 12:36 schreef E.T. het volgende:
Vloeibare ibuprofen staat gewoon naast de sinaspril in het schap bij het Kruidvat(volgens mij van Daro)
Al is er bij mij, vanwege de troep die ibu is, geen haar op m'n hoofd die er aan denkt om dat aan een klein kind te geven.
Ik neem trouwens bijna nooit temperatuur op, als een kind niet lekker is krijgt het paracetamol. Als er koorts is en kind speelt gewoon dan niks.. kind niet lekker maar geen koorts, dan wel paracetamol. Waarom koorts onderdrukken als je er geen last van hebt en als ik zelf niet lekker ben neem ik ook een paracetamol zodat ik me een klein beetje mens voel, dus m'n kind mag zich dan ook wel wat beter voelen als dat mogelijk is.
Ja. Wij dachten dat ze een slaapprobleem hadquote:Op woensdag 4 februari 2009 13:37 schreef pinquit het volgende:ohh wat lastig is dat dan zeg
maar ze had wel pijn dus?
Is dat niet gevaarlijk voor het nekje? Of waren jullie meer met de camera bezig?quote:Op woensdag 4 februari 2009 14:52 schreef Diaan73 het volgende:
Ow Estrys, dat is niet leukHOpelijk mag Seb morgen weer lekker mee naar huis!!
Nog even een Lennonspam:
[ afbeelding ]
Zeg ga jij nou overal lopen zeiken zagen en trollen? If so, okay, prima, dan kunnen we je gewoon negeren.quote:Op woensdag 4 februari 2009 17:26 schreef chauchat het volgende:
[..]
Is dat niet gevaarlijk voor het nekje? Of waren jullie meer met de camera bezig?
Moet het gelijk zo vijandig? Het was gewoon een vraag. Ik vind het een heel lief babietje hoor. Ik hoop er over niet al te lange tijd ook een te hebben/krijgen (wat is nou de juiste term?) en hij lag er zo geknakt bij.quote:Op woensdag 4 februari 2009 17:45 schreef huuphuup het volgende:
[..]
Zeg ga jij nou overal lopen zeiken zagen en trollen? If so, okay, prima, dan kunnen we je gewoon negeren.
Lennon is een ontzettend scheetje Diaan![]()
wed maar, over 18 jaar vind je hem nog steeds in die slaaphouding terug!![]()
Ik heb babyfoto's van mn lief, oh my, zo vind ik hem nog steeds 's morgens
Ik zie dat je ook in het draagdoekentopic post. Volg je me? Tsjonge, wat een bitsigheid hier.quote:Op woensdag 4 februari 2009 17:47 schreef Reinhilde het volgende:
goh, je bent wel lekker bezig, verveel je je?
quote:Op woensdag 4 februari 2009 17:49 schreef chauchat het volgende:
[..]
Ik zie dat je ook in het draagdoekentopic post. Volg je me?
Misschien eens een paar filmpjes kijken op youtube van bevallingen, dan zie je dat een nekje een hoooooooop kan hebbenquote:Op woensdag 4 februari 2009 17:26 schreef chauchat het volgende:
[..]
Is dat niet gevaarlijk voor het nekje? Of waren jullie meer met de camera bezig?
Dan had ze helemaal geen tijd gehad om de foto's te postenquote:Op woensdag 4 februari 2009 18:00 schreef chauchat het volgende:
Het kon toch? Ik zie toch wel meer jonge ouders die helemaal geobsedeerd zijn met het vastleggen van iedere microseconde van hun nakroost.
Ik heb zelf (als volwassene) na het innemen van ibuprofen toen ik veel pijn had heel veel last van mijn maag gekregen en mag het nu niet meer nemen van de dokter. Dit is een bekende bijwerking van ibuprofen. Ik zou daarom voorzichtig zijn hiermee. Als je erover twijfelt kan je vast advies krijgen van de doktersassistente.quote:Op woensdag 4 februari 2009 12:23 schreef Ticootje het volgende:
Ik had Piq ook al een pmmetje gestuurd. Ik heb inderdaad ibuprofen voor kinderen. Ik heb zowel paracetamol en ibuprofen in siroop vorm. Met een soort pipet zuigt je een hoeveelheid siroop op tot het aantal kilo van je kindje. De siroop is mierzoet (erg lekker) en het gaat er altijd wel goed in. Een zetpil is een strijd, een thermometer ook.
De ibuprofen is door een huisarts voorgeschreven toen Jen een paar dagen koorts had
Ik geloof dat Tico ze juist van de HA gekregen heeftquote:Op woensdag 4 februari 2009 19:24 schreef Kahlen het volgende:
[..]
Ik heb zelf (als volwassene) na het innemen van ibuprofen toen ik veel pijn had heel veel last van mijn maag gekregen en mag het nu niet meer nemen van de dokter. Dit is een bekende bijwerking van ibuprofen. Ik zou daarom voorzichtig zijn hiermee. Als je erover twijfelt kan je vast advies krijgen van de doktersassistente.
Ik heb meer positieve verhalen over vloeibare paracetamol gekocht. Waar is dat te koop?
Een zetpilletje gaat er trouwens best vlot in als je er wat op spuugt (nat maken kan ook, maar dan is hij toch nog wat stroever dan met spuug).
Volgens mij zijn die van ons tussen de 6 en 7 euro per 10 stuks, maar dat is geen huismerk (panadol volgens mij). Ik denk dat ze het per 2 doosjes bedoelde.quote:Op woensdag 4 februari 2009 19:46 schreef E.T. het volgende:
heb altijd kruidvat of etos eigen merk, 2euronogwat voor 10 stuks
Wacht maar tot de kiezen komen, als je pech hebt...quote:Op donderdag 5 februari 2009 12:17 schreef Llewella het volgende:
Tand 3 is door! Dat mocht ook wel; deze heeft d'r meer last bezorgd dan die 2 tanden tegelijk half december.
quote:Op donderdag 5 februari 2009 17:13 schreef mrien het volgende:
Tja echt ziek is ze niet in ieder geval, een beetje hangerig en zeurderiger, mja ook niet gek als je last van je oortje hebt
Vermoed ook nog doorkomende tanden die er aan komen dus dat maakt het feest compleet
Maar ze is ook gewoon lekker vrolijk, kan lekker spelen, d'r Liga oppeuzelen en gek doen met papa
Dan heb je elke keer geluk zeg! Zou ook wat zijn als je elke keer ook je doek moet wassen.
Zielige Koen
wat goed!!quote:Op donderdag 5 februari 2009 19:54 schreef Fruppel het volgende:
Ik kom morgen als ik overal van bijgekomen ben het hele verhaal even plaatsen maar wilde jullie nu alvast heel graag laten weten dat Danique sinds vanmiddag 18.00 weer lekker bij ons thuis is!
Het is een bikkel
Vanaf 12 maanden zijn wij gestopt met het melkpoeder en overgestapt op halfvolle melk met elke ochtend 5 druppeltjes vitamine d erin. Nu een half jaar later kan ik zeggen dat het prima bevalt. Op internet is er wel veel over te lezen (voors en tegens). Maar dat heb ik zelf nooit gedaan, hoef eigenlijk ook niet van anderen te weten of ze het prima vinden of niet, na overleg met het consultatiebureau vind ik het goed zo.quote:Op donderdag 5 februari 2009 19:52 schreef tinny het volgende:
hier ook vandaag met Gabi naar het CB geweest...
Het goede nieuws was er mocht gefietst worden!!![]()
pomp de banden op zet je zadel goed, pak je fietsstoeltje here we go
![]()
![]()
wat minder was dat haar "binneste schaamlipjes" zijn vastgegroeid? maar de gevolgen heb ik nog niet echt door... gaat dit nu vanzelf weer over (dee cd arts een beetje vaag over)
oh ja en dan nog wat raars.. de (inval) cb-arts zei het volgende:
"Als ze straks 10 maand is mag je kiezen... of je gaat door met opvolg/dreumes poeder of je doet gewoon halfvolle melk.. (met Vt D erbij)"
- alleen vertrouw ik dit niet echt (heb nog niet op i-net gezocht)
oh ja en ze zei ook nog het volgende
"ze kan zo langzamerhand ook mee eten met de pot, waarop mijn vrouw zei, maar hoe zit dat dan met zout en kruiden? Waarop cb-arts zei ja een beetje mee oppassen... "
- nou hebben wij vandaag een pan zelfgemaakte Nasi op met sate, ik zie dat mijn 9 maanden oude dochter echt van zijn lang zal ze leven niet eten
iemand hier wat commentaar op?
Mens was gewoon zo een van "ik heb er drie groot gebracht dus ik zal dat jonge grietje eens vertellen hoe het moet" Ik heb er later maar mee gelachen want het was een foldertje of kaart met een touwtje eraan dus die heb ik toen maar om mijn nek gehangenquote:Op vrijdag 6 februari 2009 19:47 schreef Fuente het volgende:
Ach Estrys wat ontzettend lullig zeg! Bah, is het geen optie om een ander ziekenhuis te raadplegen? Waar ze je gevoel en borstvoeding wel serieus nemen?
Trek je er niet teveel van aan, als jij je kindje lekker op schoot wilt dan doe je dat gewoon, het is niet voor niks jouw kindje.
pfff, ben er gewoon een beetje plaatsvervangend pissig van
Wat goehoeeeeeed!quote:Op zaterdag 7 februari 2009 13:24 schreef E.T. het volgende:![]()
![]()
Nienke loopt los![]()
Los staan was al tijden geen enkele moeite, achter de kar lopen ook al weken, een stapje los ook al een aardige tijd.. maar vandaag al verschillende keren 3/4/5 en meer stapjes.
Ze moet alleen wel wat in d'r handen hebben lijkt het welMaar dit is wel het echte werk
Wat leuk E.T.! Hoera voor Nienkequote:Op zaterdag 7 februari 2009 13:24 schreef E.T. het volgende:![]()
![]()
Nienke loopt los![]()
Los staan was al tijden geen enkele moeite, achter de kar lopen ook al weken, een stapje los ook al een aardige tijd.. maar vandaag al verschillende keren 3/4/5 en meer stapjes.
Ze moet alleen wel wat in d'r handen hebben lijkt het welMaar dit is wel het echte werk
Van harte gefeliciteerd!quote:Op zaterdag 7 februari 2009 21:32 schreef iamredleader het volgende:iamredleader, Tinuviel en "Nemo" komen zich ook in dit topic melden
"Nemo" is geboren op maandag 2 februari 2009 (om 03:35), zijn officiele naam wordt maandag met de besnijdenis (Joodse jongen) bekendgemaakt.
Bijgevoed zonder T meneer!!!quote:Op zondag 8 februari 2009 14:19 schreef iamredleader het volgende:
Ik geloof dat DaviniaHR veel ervaring heeft met babyzwemmen (ze zit in het 1 tot 2 jaars-topic
Nemo maakt het goed, vandaag voor het eerst een klein beetje bijgevoedt, ging er zonder probleem in (20cc). Nu ligt 'ie lekker te maffen in de wieg
Van wie heeft ze dat geleerd dan?quote:Op maandag 9 februari 2009 09:29 schreef simmu het volgende:
heh, selene heeft zaterdag een nieuw geluidje geleerd. lipjes tuiten, dot spuug erbij en blazen maar! dikke pret
De box momenteel, ik moet nog even het één en ander verankeren voor ik hem op mijn kamer loslaatquote:
Goed van Koen!quote:Op maandag 9 februari 2009 13:37 schreef LovelyLady het volgende:
KOEN ZIT!!!! en blijft zitten..
Hij vind zijn activity center heel leuk maar hij zet hem steeds op zijn frans.... un deux trois....
Ik hoop maar dat ze alleen dwars ligt in bed danquote:Op maandag 9 februari 2009 22:38 schreef DJMO het volgende:
jah en prompt ging hij vanmiddag naar rechts liggen LL .. zal wel geen zin in de fysio hebben denk ik![]()
aai voor koen over zijn bol, tandjes krijgen is niet niks
dan is mila een klein dwars;iggertjeraissa, JJ blijft gewoon stil onder de deken liggen, ja met zijn armen maaien, maar komt niet onder de deken uit hoor
Als je de laatste voeding alleen friso extra geeft? Komt ze veel over wat ze mag hebben heen dan? Dan zou je overdag ook minder comfort doen en meer extra. Trouwens volgens onze wijkverpleegkundige slapen babies op wat ze over een hele dag krijgen....quote:Op dinsdag 10 februari 2009 09:49 schreef Fuente het volgende:
Even een vraagje voor de flessen-moeders. Merel sliep de laatste 3 weken door van 23:30 tot een uurtje of 8. De laatste 4 nachten wordt ze echter om 4 uur wakker voor een fles (troosten met speen helpt niet). Dus dan kijgt ze een klein flesje. Maar ze komt zo over haar max aan flesvoeding. Ze krijgt 5 keer 180 CC en dus een nachtfles van 120 CC.
Ze krijgt 3 schepjes friso comfort gemengd met 3 schepjes friso extra (voor hongerige baby's), De laatste fles krijgt ze sinds 3 dagen 1 schepje comfort en 5 schepjes extra.
Maar dat helpt dus niet echt. Iemand tips?
wat bedoel je hier precies mee???quote:Op dinsdag 10 februari 2009 10:02 schreef Diaan73 het volgende:
. Trouwens volgens onze wijkverpleegkundige slapen babies op wat ze over een hele dag krijgen....
Dat het op zich niet zoveel zin heeft om meer in de laatste fles voor de nacht te doen, omdat ze slapen op wat ze dus over 24 uur binnen krijgen. Ik moet zeggen dat de VK en kraamverzorgster daar ook weer anders over denken. Die zeiden juist, doe anders maar wat meer in de laatste fles zodat hij misschien wat langer slaapt. Ik merk aan Lennon dat hij maar weinig zin heeft in de laatste fles waar wij hem ook voor wakker moeten maken maar dat de fles daarna vaak wel weer helemaal opgaat, in die fles doe ik dan ook wat meer.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 10:11 schreef lunastar het volgende:
[..]
wat bedoel je hier precies mee???
Wat lief!quote:Op dinsdag 10 februari 2009 13:50 schreef simmu het volgende:ik krijg kusjes terug van selene
![]()
lekkere afgelebberde wangetjes hier
Wij doen op advies van het CB johannesbroodpitmeel door de fles (in eerste instantie voor de verborgen reflux maar ook omdat ze anders nog steeds na 2.5 uur eten wil!) Dat spul zet een beetje uit in haar maagje dus heeft ze een wat voller gevoel. Ik doe er alleen veel minder doorheen dan op de verpakking staat want ze wil geen papspeen en het wordt vrij dik. (ongeveer 2.5 schep door een fles van 180 cc)quote:Op dinsdag 10 februari 2009 09:49 schreef Fuente het volgende:
Even een vraagje voor de flessen-moeders. Merel sliep de laatste 3 weken door van 23:30 tot een uurtje of 8. De laatste 4 nachten wordt ze echter om 4 uur wakker voor een fles (troosten met speen helpt niet). Dus dan kijgt ze een klein flesje. Maar ze komt zo over haar max aan flesvoeding. Ze krijgt 5 keer 180 CC en dus een nachtfles van 120 CC.
Ze krijgt 3 schepjes friso comfort gemengd met 3 schepjes friso extra (voor hongerige baby's), De laatste fles krijgt ze sinds 3 dagen 1 schepje comfort en 5 schepjes extra.
Maar dat helpt dus niet echt. Iemand tips?
ze moeten minimaal 500cc en maximaal 1000cc .quote:Op dinsdag 10 februari 2009 10:24 schreef lunastar het volgende:
ze krijgt Nu beba2 voor hongerige baby's en daarvoor aptamil voor hongerige baby's maar daar gaf ze véél van terug dus zijn we op 6 maand overgestapt op beba...
als ik dus 24 uur bijéén tel drinkt ze juist 1000cc op.. is dit veel voor 7 maand??? want normaal moet dit toch minderen..iemand idéé
quote:Op woensdag 11 februari 2009 12:23 schreef Marie79 het volgende:
Ik las DA als Dierenarts...![]()
Maarten maakt ook niet heel veel geluid hoor, hij begint nu iets meer te brabbelen maar hij is vooral aan het kijken om zich heen...
Goed planquote:Op woensdag 11 februari 2009 13:06 schreef LovelyLady het volgende:
Freecell, ik ben niet zo snel in het geven van paracetamolletjes, misschien moet ik me daar eens overheen zetten.
Het lijkt wel wat beter te gaan. Al heeft ze soms nog flink last helaas.quote:Op woensdag 11 februari 2009 14:55 schreef Fuente het volgende:
Merel brabbelt ook nog niet hoor. Het begint nu heel langzaam met een soort 'gn gn' geluidjes, maar echt brabbelen doet ze niet. Wel heel veel lachen
Cattie, wat sneu dat Fee nog zoveel last heeft van haar darmpjes. Wordt het langzaam al wat minder dan?
Merel was vanmorgen om 6 uur wakker, al wat beter dan 4 uur's nachts
Jaaaa! vertel!quote:Op woensdag 11 februari 2009 15:09 schreef Troel het volgende:
Hoe is de besnijdenis (toch?) van nemo gegaan? (Lees: hoe mogen we hem gaan noemen?)
En wij maar denken dat Mila de enige is die gilt als een dolfijnquote:Op woensdag 11 februari 2009 15:09 schreef simmu het volgende:
selene brabbelt niet, die gilt alleen maar ala dolfijn
Dezequote:Op woensdag 11 februari 2009 17:50 schreef mrien het volgende:
Bijna een jaar alweer, wow!
Wat gaat ze krijgen voor d'r verjaardag?
quote:Op woensdag 11 februari 2009 16:59 schreef Maneki.Neko het volgende:
Balonnen en slingers gekocht, gebaksbordjes gekocht, kadootje staat klaar, ingredienten voor de taart staan al in de kast..nu alleen nog aftellen tot de 25ste. Pfft ik ben er voor de verandering nog niet echt aan toe hoor!
Ja foeiquote:Op woensdag 11 februari 2009 19:04 schreef Chell het volgende:
Wordt Saartje al één?![]()
Ik moet nog op kraamvisite komen
ja 30 maartquote:Op woensdag 11 februari 2009 19:45 schreef Maneki.Neko het volgende:
[..]
Ja foei
Kpm maar op haar verjaardag danOf ervoor of erna, ik verwacht een man of 40
Annike ook alweer 1
quote:Op woensdag 11 februari 2009 20:05 schreef Maneki.Neko het volgende:
Het is ook wel een echt Saartje hoor
join the club (nou ja de eerste 3 maanden ging redelijk)quote:Op donderdag 12 februari 2009 09:14 schreef Popples het volgende:
pfff vermoeiend is het. het gaat al 10,5 maand bagger met slapen hier.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |