abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 3 februari 2009 @ 12:12:01 #251
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_65687552
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 12:08 schreef Webkim het volgende:
Burdie is ook een heel bijzondere naam.
.
Dat hoor je idd niet vaak .
KuikenGuppy
  dinsdag 3 februari 2009 @ 12:12:01 #252
35189 Troel
scherp en bot
pi_65687553
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 12:03 schreef Burdie het volgende:
Dus 2600 is een kleintje?
(en ja, ik ben helemaal vereerd ).
Ja, dat is een kleintje. Ruben was 2645. Als hij minder dan 2500 was geweest had hij in het ziekenhuis moeten blijven en was hij naar de afdeling gegaan voor te kleine kindjes Lekker in een warm bedje. Nu mocht hij gelukkig bij mij blijven
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_65687627
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 12:08 schreef Webkim het volgende:

[..]

Burdie is ook een heel bijzondere naam.
pi_65688014
Zo ligt Thomas er nu bij:

dinsdag 3 februari 2009 @ 12:30:18 #255
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_65688103
Wat een popje zeg !

En Nixxx lijkt een beetje moe .
KuikenGuppy
pi_65688196
Hij zit idd erg te gapen .
  dinsdag 3 februari 2009 @ 12:35:17 #257
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_65688244
Zachtjes doen dan, misschien vallen ze saampjes in slaap !
KuikenGuppy
  dinsdag 3 februari 2009 @ 12:39:03 #258
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_65688338
Ik begin al zenuwachtig te worden
(vanmiddag knuffel ik hem heel veel hoor Reinhilde, en ook meteen na de prikjes)

Maar nu eerst het manneke ophalen van het kdv
18-11-2008 Maarten Alexander
pi_65688664
Sterkte Marie!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 3 februari 2009 @ 12:58:05 #260
147316 crew  DJMO
#trut
pi_65688872
sterkte marie!

JJ mankeert, op het snotteren na, gelukkig nog niets.. hij drinkt nog steeds even gulzig zijn flessen (behalve die van half tien vanmorgen, die liet ie voor een kwart staan) en heeft geen verhoging of koorts. ik ben zo bang dat ik hem aansteek met mijn griep.. ik hoest ontzettend veel, en blijf dan ook zo veel mogelijk uit zijn buurt, maar het voeden en verschonen gaat door natuurlijk. ik wil hem zo graag knuffelen na het eten en slapen, maar dat gaat even niet gelukkig knuffelt papa hem savonds heel veel! vanmiddag bij de ha een kuurtje halen en iets tegen het hoesten.. en dan maar hopen dat het snel over is!

btw iemand nog tips wat je in huis moet hebben qua medicijnen voor een baby?? ik heb iig nu de gifwijzer staan, ors en babyparacetamol... nog suggesties??
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_65688994
DJMO, als JJ iets van jou op zou pikken dan doet hij dat vast ook wel zonder knuffelen. Ik zou me daar niet zo veel zorgen over maken

Qua medicijnen.... arnicazalf of -gel! Misschien voor JJ nu nog niet, maar zodra hij wat meer gaat bewegen gaat hij zich stoten en dan werkt arnica goed tegen blauwe plekken.
Wij hebben de vallen-en-stoten-gel, die is kleurloos en niet vet en kan dus rijkelijk op een behaard hoofd gesmeerd worden
pi_65688998
Reinhilde, wat is Thomas goed gegroeid! Heeft hij nog last van de prikjes? En die foto

Marie, succes hoor

DJMO, ik heb eigenlijk niets in huis voor Merel. Ik haal morgen wel zetpillen vanwegede prikjes, voor als ze er last van krijgt. Maar heel veel dingen kun je altijd bij de apotheek halen. Ik vind het zelf zonde om veel in huis te hebben wat dan misschien over de datum gaat omdat je het niet gebruikt.

Beterschap trouwens!

Oh ja, arnica is inderdaad superspul, dat heb ik wel altijd in huis!
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  dinsdag 3 februari 2009 @ 13:02:33 #263
159416 DolleMina
roept maar wat...
pi_65689001
Terug van het CB. Annicka is een sterke baby, volgens de arts. Ze is nu 3810 gram en 53,5 cm.

Wel heeft ze een raar hoofdje door een sterke voorkeurdhouding. Nog even aan werken dus, want als het zich niet verbeterd, krijgen we volgende keer een verwijzing voor de fysio. Alleen jammer dat het zo'n eigenwijsje is, want ze is echt dol op die voorkeurskant...
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 3 februari 2009 @ 13:06:03 #264
147316 crew  DJMO
#trut
pi_65689119
dank fuente !! en owlet, mja, ik ben overbezorgd ik weet het, maar kan er niets aan doen misschien dat het nog overgaat, maar voorlopig niet ben ik bang

amicia gel opgeschreven!
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

dinsdag 3 februari 2009 @ 13:12:33 #265
197301 Miffy1984
Mama van Jesper en Thijmen
pi_65689330
Vandaag naar het cb geweest met Thijmen en Jesper:

Thijmen weegt alweer 5200 gram En de prikjes waren zielig

Jesper woog maar 9.8 kilo en 81 cm... die moet voor de zekerheid even naar de kinderarts om de afbuigende groeicurven te onderzoeken
Als een mens in voorspoed leeft heeft het wel 1000 wensen.
Als je kind ziek is heb je er maar 1.
pi_65689399
DJMO, ik heb inderdaad ook zetpillen in huis. Verder nog oordruppels en zoutoplossing. Altijd handig om bij je te hebben.
Volgens mij ben je niet overbezorgd hoor. Dat is toch normaal , dat je het beste voor je kindje wil? Zou niet best zijn als je dat helemaal niet had hoor.

Oh ja, ik ben vlieft..op mijn eigen meisje . Ze ligt zo lief te slapen.

[ Bericht 0% gewijzigd door flowerbox op 03-02-2009 13:51:12 ]
Yesterday is history, tomorrow is a mystery.
pi_65689456
ik heb paracetamol in huis en verder eigenlijk niets (ja ibuprofen, maar dat is niet vrij verkrijgbaar) Verder wel zinkzalf voor als de billetjes rood worden en ik heb nog daktarin liggen voor spruw.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 3 februari 2009 @ 13:19:52 #268
147316 crew  DJMO
#trut
pi_65689549
kunnen ze eigenlijk ook spruw krijgen bij volledige flesvoeding?
ik heb ook zinkzalf, oordruppels vraag ik wel even

vervelend miffy! ik hoop dat het niets ernstigs is!!

pi_65689580
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 13:19 schreef DJMO het volgende:

Volgens mij wel... Maar dat weet ik niet zeker.
pi_65689735
Ja, dat kan
pi_65692344
Ow Miffy, wat lastig van Jesper! Buigt hij al langer af of begint dat nu net?
  dinsdag 3 februari 2009 @ 15:30:58 #272
35189 Troel
scherp en bot
pi_65694232
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 13:19 schreef DJMO het volgende:

Ja, en zeker als die kleintjes Ventolinachtige medicijnen moeten gebruiken, de kans is dan heel erg groot! (Zo kreeg Ruben het dus )
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_65698019
Leander kan echt zo boos op me zijn

Zonet door de babyfoon *huilhuilhuil* ik laat hem dan vaak een minuut of 3 huilen voor ik er heen ga, hij wordt nl. ook vaak zelf wel weer stil. Kom ik daar, hij meteen stil, kijkt me met grote ogen aan en:
HAAAAAAA! Doet hij.

Het was echt zo van: je hóórde me toch huilen mensch!

Het was erg lachwekkend, maar ik denk dat je er bij moest zijn
pi_65699054
Marie, hoe is het gegaan?

Thomas heeft toch echt last van de prikjes. Hij heeft een uur hartverscheurend gehuild, niets was goed... hij huilt echt (bijna) nooit, dus het moet wel van de prikjes zijn. Zetpil gegeven, en sinds 15:00 slaapt hij nu. Eerst 2 uur bij mij op de borst, nu bij nixxx. Ik hoop dat hij snel weer opknapt!
  dinsdag 3 februari 2009 @ 17:43:25 #275
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_65699145
Ja, dat kan DJMO. Als kindjes antibiotica gehad hebben worden ze ook gevoeliger voor spruw en andere schimmelinfecties, bv of fles maakt dan niet uit.

Fuente, wat fijn dat dat bezoekje aan de osteopaat zo'n verschil heeft gemaakt
pi_65699332
Och arme Thomas
* freecell geeft Thomas aaitje!
pi_65700524
Lief freecell! Hij is nu weer wakker en aan het drinken, even afwachten hoe het zo gaat met hem.
pi_65701401
Och wat zielig die prikjes, hier moeten we 3 maart voor de eerste prikjes.
Ik heb besloten om toch maar een afspraak te maken bij de huisarts voor Seb. Hij heeft heel veel last van maagzuur dat omhoog komt. Na de voeding is hij zeker een uur onrustig met zijn armen aan het zwaaien en verkrampt hij helemaal en gaat hij erg kreunen, dan valt hij half in slaap om steeds huilend wakker te worden en vieze gezichten te trekken en te gaan kokhalzen, hij slikt datgene wat er dreigt uit te komen steeds terug, na twee uur (niet lang voor de volgende voeding) moet hij heel zuur spugen en komt het met een noodgang uit zijn mond en neus tegelijkertijd (en hartverscheurend huilen daarna). Vervolgens moet hij weer een voeding en begint het hele feest weer van voor af aan. Hij ruikt ook erg zuur. Het kan nooit goed zijn voor zijn slokdarm al dat maagzuur dus morgen even overleg met de huisarts.
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_65702091
Reinhilde, ik vind die foto zo lief
Hopelijk knapt Thomas snel op!
  dinsdag 3 februari 2009 @ 20:48:17 #280
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_65706708
Goede beslissing Estrys denk ik!

Och arme Thomas ook al last van de prikjes. Maarten heeft er ook zichtbaar last van, zoveel huilt hij helemaal nooit en nu was het echt huilen op zo'n toontje dat we zeker wisten dat het van de prikjes kwam. Hij heeft dus ook een zetpilletje gehad en ligt sinds half 7 in zijn bedje. Laat hem nu ook wat langer slapen, want dan komt hij er sneller doorheen...
Hij was trouwens sinds vrijdag 110 gram aangekomen en zijn lengte is 58 cm.
Hij weegt nu dus 4130 gram!!!
pi_65708033
reinhilde ik vind Thomas trouwens heel veel op zn vader lijken. Hebben jullie gekloont ofzo?
pi_65708257
Hoppa Marie, groeit lekker

Waarschijnlijk gaat hij ook heel erg miepen bij verschonen, tenminste dat had Leander wel bij de prikjes. Zijn ene beentje deed echt pijn bij bewegen.
pi_65708320
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 12:12 schreef Troel het volgende:

[..]

Ja, dat is een kleintje. Ruben was 2645. Als hij minder dan 2500 was geweest had hij in het ziekenhuis moeten blijven en was hij naar de afdeling gegaan voor te kleine kindjes Lekker in een warm bedje. Nu mocht hij gelukkig bij mij blijven
oh jah? selene was net geen 2500 (2495 ) maar ze mocht wel bij mij blijven hoor. we zijn wel een keertje op controle gemoeten bij de kinderarts. maar toen had ze alles al ingehaald. ik trek net vandaag de maat 74 kleertje tevoorschijn
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_65708353
dat herken ik ook. Heel zielig. Overigens was dat alleen bij de eerste prikjes.
  dinsdag 3 februari 2009 @ 21:21:23 #285
159416 DolleMina
roept maar wat...
pi_65708646
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 21:14 schreef freecell het volgende:
Hoppa Marie, groeit lekker

Waarschijnlijk gaat hij ook heel erg miepen bij verschonen, tenminste dat had Leander wel bij de prikjes. Zijn ene beentje deed echt pijn bij bewegen.
Ik kreeg voor ik zwanger was zelf regelmatig een tetanus-prik, omdat ik plasma doneer om juist vaccinaties van te maken. Maar als ik zo'n prik had gehad, was mijn arm de dagen daarna ook heel gevoelig. Even knuffelen was er dan ook niet bij. Of eigenlijk wel, maar dat was dan eventjes wat minder leuk...

Straks weer prikken krijgen en doneren, een half jaar na de geboorte. Auw...
  dinsdag 3 februari 2009 @ 21:54:37 #286
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_65710680
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 20:48 schreef Marie79 het volgende:

Hij weegt nu dus 4130 gram!!!
Lennon is net 11 dagen oud en weegt al 4260 gram

even een dikke knuffel voor alle kindjes die vandaag prikjes hebben gehad en/of zich niet helemaal lekker voelen.

Hier gaat alles goed, Lennon is vandaag goedgekeurd door de wijkverpleegkundige die hier was... ze bleef maar zeggen hoe goed ze hem eruit vond zien.. naveltje was ook mooi aan het dichtgaan. 3 maart voor het eerst op bezoek bij CB. Lennon drinkt nu ong. 100 cc per fles, dat was voldoende... we mogen ook 135 cc aanbieden, maar dat drinkt hij vaak niet leeg. Lennons gehoortest was trouwens ook goed en bij het hielprikje heeft hij geen kik gegeven, hij was het ook "gewend" van het bloed afnemen in het ziekenhuis ivm bloedsuikers.
Make love, not war ☮
pi_65711232
Hop voor Lennon! Die doet het goed!
pi_65718838
Wat leuk om de verhalen over de kleine babietjes te lezen en wat lijken sommige dingen alweer lang geleden! Sterkte voor alle babietjes en moeder waar het even niet allemaal super gaat.

Jasja is zaterdag alweer 6 maanden !
We gaan dus zoetjesaan met hapjes beginnen. Daar is ze nu geloof ik ook wel aan toe, eerst had ze totaal geen belangstelling als wij zaten te eten of drinken maar nu volgt ze echt de beweging van elke lepel/beker in haar vizier. We zijn ook begonnen met water tussen de voedingen in, aangezien daar nu 6 uur tussen zit. Het water gaf ik eerst in haar fles maar dat was gen succes, waarschijnlijk verwachtte ze de bekende smaak van melk en klopte dit niet in haar beleving. Nu dus een tuitbeker en de eerste keer dat ik ermee aankwam reikte ze er gelijk naar toe, pakte hem vast en zette hem aan haar mond! Dat had ze dus prima door, misschien had ze de kindjes op het kdv dat wel zien doen, die gebruiken dezelfde tuitbekers.

O ja, op het kdv is de fotograaf langsgeweest en vandaag zagen we het resultaat. Erg leuk geworden, met name de wat kunstzinnige zwartwit foto (mooi) en de groepsfoto (grappig). De 2 kleurenfoto's vond ik wat minder, wel erg geposeerd.

Jasja is momenteel erg aan het hoesten, zeker na haar fles ligt ze wel een uur te blaffen. Soms valt ze na de fles gelijk in slaap zonder speen en slaapt ze ook gewoon door het hoesten heen maar er zijn ook nachten dat ze wel een speen wil. Die valt er door het hoesten dan uit en ze is dan zo duf dat ze niet het benul heeft hem zelf terug te stoppen dus dan is het huilen. Nadat ik van de week tussen 12 en 1 er wel 8x uit was geweest haar maar lekker in bed genomen. Geen kuchje meer gehoord en ze heeft heerlijk doorgeslapen
Sowieso zitten we sinds een week op een prima schema met 4 flessen dus niet meer midden in de nacht eruit . Ik deed het met liefde hoor en het was ook wel knus maar na 4 dagen werken was ik op donderdagavond wel bekaf dus ik ben blij dat ze nu lekker doorslaapt van circa 12 tot 6.30.
  woensdag 4 februari 2009 @ 07:42:06 #289
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_65720431
Wat een verschil hè Diaan...

Jasja al aan de aan de bijvoeding!! Ze gaat hard Madelieve...

Gisteravond had Maarten toch ondanks de zetpil 38.2. Gelukkig heeft hij goed geslapen! Tussen 6 en kwart over 7 gedronken en hij slaapt nu. Ik ben nu aan het ontbijten, Fok!ken en kolven tegelijk... gaat best aardig moet ik zeggen!
pi_65720573
Ben ik nou een beetje van de oude stempel?? Er wordt de afgelopen pagina's maar met zetpillen gegooid alsof het niets is Ik ben zelf niet zo'n van van zo snel zetpilletjes geven.
Het is toch normaal dat kindjes last van prikjes kunnen krijgen? Het lichaam is dan toch bezig om anti-stoffen te maken en dat schijnt weer goed te zijn voor het afweersysteem. Met zetpillen onderdruk je dat toch alleen maar?

woensdag 4 februari 2009 @ 08:20:58 #291
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_65720820
Ik ben er ook nooit zo snel mee LL. Als Finn of Isis koorts heeft geef ik eik alleen een zetpil als ze zich echt niet lekker voelen. Als ze gewoon lekker slapen of spelen ondanks de koorts geef ik niks en laat ik ze gewoon uitzieken.
Paracetamol onderdrukt trouwens alleen de koorts, het aanmaken van antistoffen gaat wel gewoon door.
  woensdag 4 februari 2009 @ 08:32:51 #292
156412 hestria
erg gastvrij
pi_65720968
hier heb ik wel standaard zetpillen in huis, voor michelle 120 mg, voor dennis de 90 mg. (ze zouden beide 240 mg mogen, maar ze doen het goed op deze dosis)Over het algemeen krijgen ze ze alleen s'avonds voor het slapen. Onder de noemer slapen ze lekker goed(al hoewel michelle iets te goed slaapt op zetpillen, die krijgt dan mee ongelukjes)
Verder zijn wij zelf ook al niet zo'n pillenslikkers dus dat werkt natuurlijk ook mee.

maar met een zetpil is opzich niks mis mee hoor.
Liefde is het enige dat zich vermenigvuldigt als je het deelt!
Trotse mama van Michelle en Dennis
pi_65721418
Ik heb zetpillen in huis en ORS; gezien ik dat voor de zekerheid in huis had gehaald voor de vakantie; anders had ik het denk nog niet in huis gehad.
Ik ben er ook niet snel mee; maar Amber is gelukkig ook niet nog ziek geweest afgezien van wat gekuch en tandjesleed. Ik zou zoiets alleen durven te geven na overleg met een huisarts denk ik.
"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
pi_65721573
Ik geef een zetpil als ik merk dat mijn kind pijn heeft. Daar is de zetpil toch ook voor bedoeld? (naar mijn mening dan).
Natuurlijk niet bij het eerste beste pijntje, maar als je kind er duidelijk last van heeft, waarom zou je dat dan niet doen?

Wij gaan zo richting CB, prikjes , wegen, meten
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_65721750
Bij koorts krijgt Jen paracetamol of Ibuprofen... Anders eigenlijk niet.
pi_65722362
Bweuh ik word er zo gek van dat niemand Elin uit kan spreken

ELIN? Come on, zo moeilijk is het toch niet? :S Elien Eline Ielin Ellen Ellin
Er staat ELIN ARGH

Oke dat was dat.

Elin is gisteren aan het etteren geweest..als r speentje uitviel begon ze te schreeuwen, niet huilen maar gewoon een boze gil en als ik r speen terug wilde geven rukte ze m zowat uit mn handen met haar 2 kleine vuistjes en drukte m in r eigen mond.. zo grappig dat ging een uur door en toen heb ik r maar gekalmeerd met een badje..wat werkte.

Mevrouwtjes die BV geven..hebben jullie ook dat je kind als een enorme zuignap zich op je tiet stort en na enkele minuten loslaat op de rug gaat liggen spartelen blij kijken en enthousiaste geluiden uitstoot, in de handjes knijpt van plezier en vervolgens weer terug zuignapt? het is zwaar aandoenlijk maar soms ook vervelend omdat ze bijna niet rustig te krijgen is door haar enorme enthousiasme
http://elinhuijboom.punt.nl/
wanna rub mah puppeh?!
  woensdag 4 februari 2009 @ 09:43:18 #297
56471 pinquit
oh my lama!
pi_65722397
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 09:17 schreef Ticootje het volgende:
Bij koorts krijgt Jen paracetamol of Ibuprofen... Anders eigenlijk niet.
ibuprofen???? daar moet je misschien maar mee stoppen.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_65722678
Ik was voor het ruisje bij de huisarts, maar Leander was ook snipverkouden en zij zei dat ik hem gewoon 3x per dag een zetpil moet geven als hij zich naar voelt. Paracetamol kan (mits goed gedoseerd) helemaal geen kwaad en hij voelt zich er een stuk beter door, waardoor hij ook beter drinkt en slaapt en dus sneller beter is. Het immuunsysteem blijft wel werken ook met paracetamol hoor

Dus als Leander zich duidelijk beroerd voelt, krijgt hij van mij een paracetamolletje voor het naar bed gaan
pi_65724561
Ibuprofen lijkt mij ook vrij heftig? Of is dat ook in baby variant?

Dakota, Elin heeft ook al truukjes dus Wat leuk om te lezen hehehe

Ja, een zetpil (paracetamol) kan echt geen enkel kwaad, dus ik snap ook niet waarom men dat niet zou geven.

We zijn terug van het CB! Merel weegt nu 5700 gram (spekkies ) en is 55,7 cm lang. Ze doet het super, is heel sterk in haar nekje. De verpleegkundige voelde inderdaad nog wel spanning bij Merel, vooral in haar nek. Bepaalde houdingen vindt ze nog steeds niet fijn, door die spanning. Eigenlijk juichde ze de osteopaat toe en ze adviseerde om nog een keer te gaan voor Merel haar spanning, verkramping.

En de prikjes Wat zielig, Sara was altijd een onwijze bikkel, maar Mereltje moest zo hard huilen, met traantjes, helemaal verdrietig. Nou ja, we hebben het in ieder geval weer gehad.
Sara
Merel
Ukje
pi_65724810
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 09:41 schreef Dakota het volgende:

Mevrouwtjes die BV geven..hebben jullie ook dat je kind als een enorme zuignap zich op je tiet stort en na enkele minuten loslaat op de rug gaat liggen spartelen blij kijken en enthousiaste geluiden uitstoot, in de handjes knijpt van plezier en vervolgens weer terug zuignapt? het is zwaar aandoenlijk maar soms ook vervelend omdat ze bijna niet rustig te krijgen is door haar enorme enthousiasme
Elin is toch heel simpel uit te spreken?

Leander zuignapt heel enthousiast, laat na 5 minuten los en gaat op zijn rug liggend tevreden gorgelgeluidjes maken en lachen en hapt dan weer aan.
Bij de tweede borst blijft hij lol trappen. Soms ook heel vervelend. Maar echt spartelen doet hij alleen bij de eerste aanhap.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')