abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 9 februari 2009 @ 09:40:40 #201
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_65872474
Ow helemaal vergeten Ticootje gefeliciteerd met de 1e verjaardag van Jennifer Heel veel plezier vandaag!!
Make love, not war ☮
pi_65872940
quote:
Op maandag 9 februari 2009 09:29 schreef simmu het volgende:
heh, selene heeft zaterdag een nieuw geluidje geleerd. lipjes tuiten, dot spuug erbij en blazen maar! dikke pret
Van wie heeft ze dat geleerd dan?

Gefeliciteerd Jen!

En Fuente, Merel al weer 2 maanden

Leander kan van rug naar buik rollen sinds vanmorgen (buik naar rug kon hij al een maand of 2, dat ventje heeft iets tegen volgordes ) Hij is nu ook meteen constant aan het rollen trouwens
pi_65873544
Vet! Leander die de kamer doorrolt
pi_65873812
quote:
Op maandag 9 februari 2009 10:30 schreef LovelyLady het volgende:
Vet! Leander die de kamer doorrolt
De box momenteel, ik moet nog even het één en ander verankeren voor ik hem op mijn kamer loslaat
pi_65874987
Wat goed van Leander

Merel is weer terug van het kdv! Ze heeft lekker liggen spelen, flesje gedronken en toen we haar kwamen ophalen lag ze in diepe slaap in het hangmatje Mijn lieve kleine bolleke
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_65879092
KOEN ZIT!!!! en blijft zitten..
Hij vind zijn activity center heel leuk maar hij zet hem steeds op zijn frans.... un deux trois....
pi_65879256
quote:
Op maandag 9 februari 2009 13:37 schreef LovelyLady het volgende:
KOEN ZIT!!!! en blijft zitten..
Hij vind zijn activity center heel leuk maar hij zet hem steeds op zijn frans.... un deux trois....
Goed van Koen!

En al vst Frans leren ook, vlot hoor
  Frontpage Koningin / Reizende reporter maandag 9 februari 2009 @ 15:45:35 #208
147316 crew  DJMO
#trut
pi_65883085
Ticootje gefeliciteerd met jennifer!!
wat goed van koen! en hij liever dan ik dat franse dan.. ik heb me toch een hekel aan die taal
haha freecell, rolt hij ook al in zijn slaap??

JJ weegt nu 3640 gram, is 54 a 54,5 cm lang, hij kan wél lachen, maar doet het maar zelden is heel sterk in zijn nekje, en meneer heeft een voorkeur voor links (waar de meeste baby's voor rechts gaan) dat even aankijken, en anders krijg ik 2 maart waarschijnlijk een verwijskaart voor de kinderfysio (er is nu nog niets van afplatting te zien, maar voor de zekerheid dan) om te kijken wat ik nog meer kan doen om hem uit die voorkeurshouding te krijgen. nog even twee foto's van mijn stoere mannetje:
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_65885112
Goed zeg Koen en Leander!!

En wat fijn dat het beter gaat met Merel Fuente, wat een rust zal dat opeens geven!

Lotte is nog niet helemaal opgeknapt, heeft gelukkig geen koorts meer maar is alles behalve haar zelf
Vanmiddag nog even bij de huisarts laten nakijken, oortjes zagen er nu weer goed uit gelukkig
Vanmorgen heeft ze mij al helemaal ondergespuugd (fijn, 20 minuten drinken over je heen) en vanmiddag heeft ze heerlijk 5 kwartier op m'n buik liggen slapen
Slapen gaat verder niet echt lekker, veel huilen dan, nu ligt ze gelukkig wel al even te slapen, heeft ze ook echt wel nodig want ze heeft nog maar amper geslapen vandaag.
Hopelijk knapt ze snel weer op!

En ze slaapt blijkbaar tegenwoordig op d'r buik
Vanmorgen dacht ik dat ze wakker was, bleek ze nog te slapen en lag ze op d'r buik te slapen
Lief om te zien
pi_65893383
JJ

Beterschap voor Lotte.
pi_65895146
Mochten jullie iets van een luchtalarm horen, wees gerust, het is Koen. (met zijn dik opgezwollen tandvlees, maar nog geen tand te zien)

Mrien, fijn dat de koorts gedaalt is.

DJMO wat een lief klein knulleke heb je daar Fijn dat hij het zo goed doet (op zijn voorkeurshouding na dan)

[ Bericht 25% gewijzigd door #ANONIEM op 09-02-2009 21:44:45 ]
pi_65896061
Mila ligt steeds overdwars, in het midden van het ledikantje als ik haar ga halen (en dus niet meer onder het dekentje/lakentje). Gek kind
  Frontpage Koningin / Reizende reporter maandag 9 februari 2009 @ 22:38:46 #213
147316 crew  DJMO
#trut
pi_65897585
jah en prompt ging hij vanmiddag naar rechts liggen LL .. zal wel geen zin in de fysio hebben denk ik
aai voor koen over zijn bol, tandjes krijgen is niet niks
dan is mila een klein dwars;iggertje raissa, JJ blijft gewoon stil onder de deken liggen, ja met zijn armen maaien, maar komt niet onder de deken uit hoor
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_65897658
quote:
Op maandag 9 februari 2009 22:38 schreef DJMO het volgende:
jah en prompt ging hij vanmiddag naar rechts liggen LL .. zal wel geen zin in de fysio hebben denk ik
aai voor koen over zijn bol, tandjes krijgen is niet niks
dan is mila een klein dwars;iggertje raissa, JJ blijft gewoon stil onder de deken liggen, ja met zijn armen maaien, maar komt niet onder de deken uit hoor
Ik hoop maar dat ze alleen dwars ligt in bed dan
  Frontpage Koningin / Reizende reporter maandag 9 februari 2009 @ 22:55:43 #215
147316 crew  DJMO
#trut
pi_65898299
oh en ik ben er achter wat kán helpen bij JJ tegen zijn voorkeurshouding .. gewoon een spug/knuffeldokje tegen zijn hoofd/oor aan leggen aan de linkerkant.. hij blijft prompt naar rechts liggen met mijn koppie

pi_65898373
Hopelijk komen de tanden snel door voor Koen LL
Zielig he!

Mila al lekker actief! Lotte ging er ook al snel vandoor, maar die ging tegen de spijlen liggen wat dus zeer deed en daardoor werd ze wakker...

Kijk, als dat al werkt bij JJ
pi_65903337
Gabi is nu voor het eerst echt verkouden (9 mnd) hiervoor had ze wel eens een snotneusjes maar nu zijn het echt groen slierten die 24/7 uit haar neusje komen... Wel zielig hoor dat gesnotter de hele dag ... je denkt ...blaas het eruit!....Ik heb wel het idee dat het bij baby's wel sneller over gaat zo'n verkoudheidje... ze lijkt e rnu naar 2 dgn weer boven op te gaan komen. Terwijl ik zelf 1-2 dgn keelpijn heb en dan komen er nog 2-3 snot-dagen.
pi_65904702
Even een vraagje voor de flessen-moeders. Merel sliep de laatste 3 weken door van 23:30 tot een uurtje of 8. De laatste 4 nachten wordt ze echter om 4 uur wakker voor een fles (troosten met speen helpt niet). Dus dan kijgt ze een klein flesje. Maar ze komt zo over haar max aan flesvoeding. Ze krijgt 5 keer 180 CC en dus een nachtfles van 120 CC.
Ze krijgt 3 schepjes friso comfort gemengd met 3 schepjes friso extra (voor hongerige baby's), De laatste fles krijgt ze sinds 3 dagen 1 schepje comfort en 5 schepjes extra.
Maar dat helpt dus niet echt. Iemand tips?
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_65904941
hoelang doet ze over een flesje? bij selene was het grootste probleem dat ze niet zozeer meer wilde (nja, ook wel een beetje) maar dat ze veel te snel over haar flesje deed.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_65904993
Ze doet ongeveer 15 tot 20 minuten over haar fles. Niet echt te snel toch?
Sara
Merel
Ukje
  dinsdag 10 februari 2009 @ 10:02:05 #221
114177 Diaan73
pi_65905014
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 09:49 schreef Fuente het volgende:
Even een vraagje voor de flessen-moeders. Merel sliep de laatste 3 weken door van 23:30 tot een uurtje of 8. De laatste 4 nachten wordt ze echter om 4 uur wakker voor een fles (troosten met speen helpt niet). Dus dan kijgt ze een klein flesje. Maar ze komt zo over haar max aan flesvoeding. Ze krijgt 5 keer 180 CC en dus een nachtfles van 120 CC.
Ze krijgt 3 schepjes friso comfort gemengd met 3 schepjes friso extra (voor hongerige baby's), De laatste fles krijgt ze sinds 3 dagen 1 schepje comfort en 5 schepjes extra.
Maar dat helpt dus niet echt. Iemand tips?
Als je de laatste voeding alleen friso extra geeft? Komt ze veel over wat ze mag hebben heen dan? Dan zou je overdag ook minder comfort doen en meer extra. Trouwens volgens onze wijkverpleegkundige slapen babies op wat ze over een hele dag krijgen....

Leander en Koen , jullie zijn erg goed bezig!!! Beterschap voor Lotte en Gabi.

En Mila die dwars in bed ligt net als Lennon die zichzelf naar boven duwt. Vannacht heeft hij slaapzak aan gehad en is blijven liggen.... in ieder geval wat warmer.
Make love, not war ☮
pi_65905098
Ik heb inderdaad zitten denken om haar langzaam over te laten gaan op volledig friso extra. Ze krijgt gemengd omdat ze heel erg veel last van krampjes heeft gehad, maar dat is over inmiddels.
Ik denk dat ik gewoon de verhouding overdag eens 2 op 4 maak, en dan langzaam over ga.
Ze komt nu met die extra fles over een liter, dat is teveel, dus hoe dan ook moet het flesje eraf. We hebben ook al zitten denken om haar om 23:00 niet wakker te maken voor de fles (ze slaapt bijna altijd nog en dan maken we haar wakker). Op die manier komt ze in de nacht vanzelf nog wel voor een fles en zit ze in totaal ook op 5 flesjes. Maar dan zitten we nog wel weer eeuwen op een nachtvoeding (al is dat niet het ergste).
Sara
Merel
Ukje
  dinsdag 10 februari 2009 @ 10:11:47 #223
100369 lunastar
Geniet van het leven
pi_65905263
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 10:02 schreef Diaan73 het volgende:

. Trouwens volgens onze wijkverpleegkundige slapen babies op wat ze over een hele dag krijgen....
wat bedoel je hier precies mee???

Ik wil ook eens kijken of iemand tips heeft..

Jade vraagt ook nog steeds 120cc snachts.. ze drinkt op 24u nog 6 flessen... 4 flessen tussen de 160-180cc , avondfles ingedikt en 240cc en dan snachts ééntje van 120cc... afgelopen week heeft ze geen groenten en fruitpap gehad door de buikgriep... maar normaal komt daar dus ook nog groenten en fruitpap bij.... Het is echt een grote eter....voor mijn gevoel....Heb dit al paar keer voorgelegd bij cb en ze hebben gezegd om snachts af te bouwen... dit is gelukt tot de 120cc want eerst dronk ze snachts ook 180cc...
  dinsdag 10 februari 2009 @ 10:19:07 #224
114177 Diaan73
pi_65905479
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 10:11 schreef lunastar het volgende:

[..]

wat bedoel je hier precies mee???
Dat het op zich niet zoveel zin heeft om meer in de laatste fles voor de nacht te doen, omdat ze slapen op wat ze dus over 24 uur binnen krijgen. Ik moet zeggen dat de VK en kraamverzorgster daar ook weer anders over denken. Die zeiden juist, doe anders maar wat meer in de laatste fles zodat hij misschien wat langer slaapt. Ik merk aan Lennon dat hij maar weinig zin heeft in de laatste fles waar wij hem ook voor wakker moeten maken maar dat de fles daarna vaak wel weer helemaal opgaat, in die fles doe ik dan ook wat meer.

Luna, heb je ook al extra-voor hongerige babies geprobeerd?
Make love, not war ☮
  dinsdag 10 februari 2009 @ 10:20:19 #225
219033 Mibos2
ik ben de vorige Mibos-mama
pi_65905514
Freecell ik krijg het idee altijd dat Leander zoveel ouder is al Eva maar hij is zelfs jonger hihihi...

Ik weet nu even niet meer of ik het gezegd heb of niet maar Eva loopt dus qua motoriek achter op een normaal kindje en doet dus nog niets. Zij heeft waarschijnlijk de meeste EDS in haar romp zitten dus nog geen kracht in haar benen en schouders. We fysio-en dus in het ziekenhuis bij een EDS-fysio want verder dan haar armpjes uitstrekken om een speeltje te pakken zijn we nog niet. En we zitten al op vijf minuten met hoofdje omhoog houden. Dus het gaat langzaam beter en ze heeft tot haar tweede ongeveer de tijd om bij te trekken zeg maar. Als ze zit op schoot bijv. zakt ze meteen met haar neus naar haar knietjes toe. De lage spanning zit vooral in haar schouders (om het hoofd recht te houden) en onder in haar rug.

Eten doen we hier ook nog minimaal 5 keer per dag en de nachten duren nog steeds van 0.00 tot 7.00 uur dus dat gaat wel redelijk. Verder nog steeds vijf voedingen en af en toe een beetje fruit maar dat veroorzaakt nog wat krampjes en dat gaat steeds beter.

Tico nog gefeliciteerd met Jen...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')