Wat een blunder van jewelste.quote:Op woensdag 28 januari 2009 22:25 schreef SigmundFreud het volgende:
"Vliezen zwangere vrouw breken tijdens IQ-Test"
(http://www.telegraaf.nl/prive/3113966/__Vliezen_breken_tijdens_IQ-Test__.html)
De Telegraaf toont zich weer eens het domste jongentje uit de klas.
Ja serieus.. als ik hier voor de lol zo'n hoog mogelijke score wil roepen had ik de test niet hoeven te maken..quote:Op woensdag 28 januari 2009 22:24 schreef Asskicker14 het volgende:
[..]
Maak dat de kat wijs. Ook die met de buttons goed?
Telegraafquote:Op woensdag 28 januari 2009 22:25 schreef SigmundFreud het volgende:
(http://www.telegraaf.nl/p(...)jdens_IQ-Test__.html)
quote:Op woensdag 28 januari 2009 22:25 schreef SigmundFreud het volgende:
(http://www.telegraaf.nl/p(...)jdens_IQ-Test__.html)
Dat stond er net nog niet idd.quote:Op woensdag 28 januari 2009 22:34 schreef SigmundFreud het volgende:
Het Telegraafbericht eindigt nu met de toevoeging 'dus hopelijk was dit geen BNN-grap..' Ik weet zeker dat dat er net nog niet stond. Ze zijn toch nog wakker.
Verder wel een leuk spelletje, beetje onzin allemaal maar ach.
Ik zender BNN.quote:Op woensdag 28 januari 2009 22:06 schreef Asskicker14 het volgende:
Fuck, gratis en voor niets heb ik als pleonasme meegeteld.
welke officiele test was dat? Bij de WAIS mag je nl tot 15 punten er nog bij optellen, de normering is niet helemaal ok (volgens degene die ik er over hoorde). Ik haal bij de BNN test ook een veel hogere score.quote:Op woensdag 28 januari 2009 22:46 schreef Asskicker14 het volgende:
Ik heb medelijden met Mariko Poters
Ik geloof mijn IQ van 141 niet. De laatste officiële IQ test die ik heb gemaakt, kwam ik uit op 124. En heel veel marge zal daar niet meer tussenzitten.
Ze hadden eerst een gemiddelde van 124 daarna van 117. Toch na de BN'ers nog het hoogste gemiddelde.quote:Op woensdag 28 januari 2009 22:51 schreef tijnbrein het volgende:
Wat is de conclusie van het sexperiment?
Dat ze 7 punten naar beneden geneukt hebben.quote:Op woensdag 28 januari 2009 22:51 schreef tijnbrein het volgende:
Wat is de conclusie van het sexperiment?
Dus als je seks hebt gehad zakt je IQ. Althans dat mag ik hier uit concluderen.quote:Op woensdag 28 januari 2009 22:52 schreef Paaskonijn het volgende:
[..]
Ze hadden eerst een gemiddelde van 124 daarna van 117. Toch na de BN'ers nog het hoogste gemiddelde.
Antwoorden (Op fouten voorbehouden ;-))quote:Op woensdag 28 januari 2009 22:15 schreef Maartel het volgende:
[..]
Hoogstvoltooide opleiding, da's wat anders dan dat ik er nu nog zit..
nou heb ik t antwoord op vraag 35 gemist.. wat was dat?
Eq?quote:Op woensdag 28 januari 2009 22:54 schreef allsystemshalt het volgende:
131
Maar goed ik heb ook 128 en 136 gehaald dus hoe goed zijn snelle iq testen eigenlijk?
En vergeet eq niet zeer belangrijk zeker in de latere stadia van je leven.
Maar goed was weer een avond gevuld
Het is hoe dan ook geen kennistestquote:Op woensdag 28 januari 2009 22:55 schreef BluesRebel het volgende:
Bovendien is het helemaal geen IQ-test maar een Kennistest.
Scherpe constatering!quote:Op woensdag 28 januari 2009 22:54 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Dus als je seks hebt gehad zakt je IQ. Althans dat mag ik hier uit concluderen.
Stond er ook nog niet, screendump staat in mijn nieuwspost.quote:Op woensdag 28 januari 2009 22:34 schreef SigmundFreud het volgende:
Het Telegraafbericht eindigt nu met de toevoeging 'dus hopelijk was dit geen BNN-grap..' Ik weet zeker dat dat er net nog niet stond. Ze zijn toch nog wakker.
Verder wel een leuk spelletje, beetje onzin allemaal maar ach.
Ik snap het ja.quote:Op woensdag 28 januari 2009 22:55 schreef BluesRebel het volgende:
Die gemiddelde
Of bij het geheugen-gedeelte en dan die buttons..
kon nietzo goed gaan over het kapsel van iemand in t publiek:P
quote:Op woensdag 28 januari 2009 22:59 schreef Verbal het volgende:
Er waren trouwens ook een paar ambivalente vragen, vond ik.
V.
Spreekwoorden bijvoorbeeld. Een IQ-test moet toch voor iedereen duidelijk zijn over de hele wereld(geheugen, ruimtelijk inzicht, rekenen) Maar dat talenkennis(spreekwoorden, pleonasmen, welk woord betekent het zelfde terwijl ik van sommige nog nooit had gehoord <--- Kennis dus en geen intelligentie).. Hoe the fuck moet een Australiër weet dat er een aap uit de mouw gaat komenquote:Op woensdag 28 januari 2009 22:57 schreef Verbal het volgende:
[..]
Het is hoe dan ook geen kennistest![]()
Hooguit een vaardigheidstest, als het geen echte iq-test is.
Wat voor kennis wordt hier volgens jou getest?
V.
Leeftijd speelt ook een rol in de berekening van je IQ dus misschien klopt het wel.quote:Op woensdag 28 januari 2009 23:02 schreef CherryLips het volgende:
M'n vader had 20 fout en een IQ van 140 ofzo. Dat klopt toch ook niet helemaal geloof ik...
Hoeveel vragen waren er, 56? Hij had dus ruim eenderde fout. Dan zou iemand van 60 met 1 fout een IQ van 180 ofzo moeten hebbenquote:Op woensdag 28 januari 2009 23:03 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Leeftijd speelt ook een rol in de berekening van je IQ dus misschien klopt het wel.
In de psychologie, ja.quote:Op woensdag 28 januari 2009 23:02 schreef Bier.en.schieten het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ambivalentie is een staat van in conflict zijnde emoties die gerelateerd zijn aan hetzelfde object, idee of persoon (bijvoorbeeld, gevoelens van liefde en haat voor iets of iemand). De term wordt ook vaak gebruik om situaties aan te duiden waar men gemengde gevoelens over heeft, of iets waar een persoon onzeker of besluiteloos over is.
V.quote:Van Dale:
ambivalent: met twee verschillende waarden of mogelijkheden
quote:Op woensdag 28 januari 2009 23:02 schreef Bier.en.schieten het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ambivalentie is een staat van in conflict zijnde emoties die gerelateerd zijn aan hetzelfde object, idee of persoon (bijvoorbeeld, gevoelens van liefde en haat voor iets of iemand). De term wordt ook vaak gebruik om situaties aan te duiden waar men gemengde gevoelens over heeft, of iets waar een persoon onzeker of besluiteloos over is.
Dat heb ik ook nog maar zal niemand gelovenquote:Op woensdag 28 januari 2009 23:09 schreef Asskicker14 het volgende:
Ik heb mijn originele antwoordpapier nog, voor diegene die me niet geloven. Scannen en uploaden duurt 10 minuten.
En de pleonasmen, toegegeven. Verder niet. Er wordt niet gevraagd naar het jaartal van de Slag bij Nieuwpoort, de hoofdstad van Noord-Holland, de betekenis van ap- en perihelion of de leeftijd die Jezus zou hebben bereikt.quote:
Yes, but this is a Dutch IQ test. An Australian wouldn't understand the questions anyway (provided they don't speak Dutch, which can be gleaned from your use of them in your example).quote:Een IQ-test moet toch voor iedereen duidelijk zijn over de hele wereld(geheugen, ruimtelijk inzicht, rekenen) Maar dat talenkennis.. Hoe the fuck moet een Australiër weet dat er een aap uit de mouw gaat komenNow the monkey comes out of the sleeve
Make that the cat wise![]()
Ja, maar de truc vandaag is daar nederig over doen, alsof je het niet gelooftquote:Op woensdag 28 januari 2009 23:06 schreef raptorix het volgende:
Goh, 90 procent van fok is weer hoogbegaafd
Ik wou dat nog erbij zetten maar leek me niet nodig.. Als je deze test VERTAALDquote:Op woensdag 28 januari 2009 23:11 schreef Verbal het volgende:
[..]
En de pleonasmen, toegegeven. Verder niet. Er wordt niet gevraagd naar het jaartal van de Slag bij Nieuwpoort, de hoofdstad van Noord-Holland, de betekenis van ap- en perihelion of de leeftijd die Jezus zou hebben bereikt.
[..]
Yes, but this is a Dutch IQ test. An Australian wouldn't understand the questions anyway (provided they don't speak Dutch, which can be gleaned from your use of them in your example).
V.
vertaaltquote:Op woensdag 28 januari 2009 23:15 schreef BluesRebel het volgende:
[..]
Ik wou dat nog erbij zetten maar leek me niet nodig.. Als je deze test VERTAALDdan kan die Australiër wel het reken, logica, geheugen deel maken etc. Maar taalgedeelte niet dus eruit gooien die troep. Pleonasmen, spreekwoorden en synoniemen zijn wel degelijk kennisvragen.
Heeft je vader de berekening wel goed gedaan dan?quote:Op woensdag 28 januari 2009 23:04 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Hoeveel vragen waren er, 56? Hij had dus ruim eenderde fout. Dan zou iemand van 60 met 1 fout een IQ van 180 ofzo moeten hebben.
Je gaat toch geen Nederlandse uitdrukkingen één op één naar het Engels vertalenquote:Op woensdag 28 januari 2009 23:15 schreef BluesRebel het volgende:
[..]
Ik wou dat nog erbij zetten maar leek me niet nodig.. Als je deze test VERTAALDdan kan die Australiër wel het reken, logica, geheugen deel maken etc. Maar taalgedeelte niet dus eruit gooien die troep. Pleonasmen, spreekwoorden en synoniemen zijn wel degelijk kennisvragen.
Ja, via dat schema dat ze aan het eind lieten zien.quote:Op woensdag 28 januari 2009 23:18 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Heeft je vader de berekening wel goed gedaan dan?
Dan is je vader gewoon erg slim.quote:Op woensdag 28 januari 2009 23:18 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ja, via dat schema dat ze aan het eind lieten zien.
Dat is wel vergezocht zeg.quote:Op woensdag 28 januari 2009 23:19 schreef Asskicker14 het volgende:
Het viel me op dat de eerste 30 vragen ontzettend makkelijk waren.
De enige fouten die ik daar maakte, waren de pleonasme/tautologie + spreekwoord: kind met het badwater, zwembad/renbaan/kantine/voetbalveld (ik koos zwembad, omdat renbaan, kantine en voetbalveld allemaal onderdeel uit kunnen maken van een olympisch stadion). Daarna had ik met name de navigatie-vragen fout. Maar dat lag meer aan de vaagheid van de map dan aan mijn richtingsgevoel. Verder ook nog 2 fouten gemaakt met het paarse shirt en de Patrick zijn buttons.
Kom ik uit op 138.
(Zie edit vorig bericht trouwensquote:Op woensdag 28 januari 2009 23:16 schreef Verbal het volgende:
[..]
vertaalt
En als je iets vertaalt, is dat meer dan een letterlijke omzetting van woorden, dus zou je in dat geval aangepaste gezegdes kunnen gebruiken.
V.
Ja, het probleem was dat de vraag multi-interpretabel is. Welk woord past er niet tussen?quote:Op woensdag 28 januari 2009 23:22 schreef Paaskonijn het volgende:
[..]
Dat is wel vergezocht zeg.je sport toch niet in een kantine?
Ik had trouwens wel een aantal stomme fouten.
Yep. Maar dan wel een kennis-vraag light.quote:Op woensdag 28 januari 2009 23:22 schreef BluesRebel het volgende:
Snap ik.. maar dan blijft het nog een kennisvraag.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |