Strippenkaart is nog geen 30 jaar oud. En toen die werd ingevoerd veroorzaakte dat ook een heleboel onrustquote:Op woensdag 28 januari 2009 13:15 schreef XcUZ_Me het volgende:
Strippenkaart werkt anders al eeuwen prima.
Zolang die luie flikkers van de RET niet op of om kijken als er iemand zo'n poortje intrapt, wordt dat zwartrijden ook niet minder hoor.
Ik voorzie minder mensen in de metro en meer autoverkeer. Way to go!
Ja.quote:Op woensdag 28 januari 2009 13:18 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Jij controleerde altijd je strippenkaart voordat je op het station kwam?
Meestal wel en anders kocht ik een kaartje in de bus / tram / dagkaart uit de automaat.quote:En was de sigarenzaak dan ook altijd open om een nieuwe kaart te halen?
Een nieuwe strippenkaart kopen, is anders ook geen probleemquote:Je kunt je saldo automatisch op laten laden, hoef je je daar nooit meer zorgen om te maken.
Nee. Als ik van huis ga, neem ik altijd m'n portemonnee mee en zéker als je iets specifieks wilt gaan kopen.quote:In de rij staan voor een strippenkaart en hopen dat je pinpas niet vergeten gebeurde nooit?
Dat kan nu ook. Op www.9292ov.nl vertelt ie je netjes hoeveel strippen je moet stempelen en wat de kosten daarvan zijn.quote:Je kunt vooraf bekijken hoeveel een traject kost.
Waar je dan een uur in de rij moet staan omdat het zo druk isquote:Op woensdag 28 januari 2009 13:19 schreef Q. het volgende:
Ach, dan ga je toch gewoon naar het RET verkooppunt op het stationsplein in de stationsbouwput?
Nee het is niet goed. Maar het is ook niet raar dat een apparaat dat net is geinstalleerd nog niet werkt dagen voordat het zou moeten werken.quote:
Het zou nu al moeten werken natuurlijk. Maar ze proberen die wegwerp-kaart zo onaantrekkelijk mogelijk te maken voor reizigers.quote:Op woensdag 28 januari 2009 13:23 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Nee het is niet goed. Maar het is ook niet raar dat een apparaat dat net is geinstalleerd nog niet werkt dagen voordat het zou moeten werken.
Geen idee van de 99% maar duurder zal het wel zijn.quote:Op woensdag 28 januari 2009 13:06 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Kom eens met duidelijke bronnen waaruit blijkt dat 99% van de mensen meer gaat betalen.
http://www.ov-chipklacht.nl/site/198quote:De kosten van de kaart
- De straf op verkeerd uitchecken (dan wordt het maximale bedrag van 4 euro afgeschreven) is, zeker voor de invoeringsperiode, onevenredig hoog.
- Het gebruik van de ov-chipkaart is in de meeste gevallen duurder dan de strippenkaart. Dit komt bijvoorbeeld omdat de mogelijkheid om binnen anderhalf uur heen en weer te reizen voor hetzelfde tarief beperkt zijn.
- De kosten van de rit worden berekend op basis van de afgelegde afstand. Niet alle lijnen rijden de optimale route, terwijl de kosten voor de langere route worden berekend. Dit geldt met name voor de bus.
- Als de noodknop wordt ingedrukt gaan alle poortjes open en kan er niet meer uitgecheckt worden; de kosten van het niet uitchecken zijn voor de reiziger.
- Bij vertragingen of uitval van lijnen komt het voor dat reizigers over moeten stappen op een vervoermiddel waar de ov-chipkaart nog niet werkt. De extra kosten voor de aanschaf van een kaartje of het afstempelen van strippen, zijn voor de reiziger. Het is onduidelijk of ook het opstaptarief opnieuw betaald moet worden als de overstaptijd overschreden wordt.
- Als de klok van de in-of uitcheckapparatuur niet goed is afgesteld, lopen reizigers het risico te veel te moeten betalen voor een rit. Het komt voor dat klokken meer dan een uur verkeerd lopen.
- Als de kaart verlopen is, vervalt het tegoed wat er nog op staat. Dit saldo laten uitkeren is mogelijk, maar kost � 2,50. Dit probleem speelt vooral bij ns-kaarten met ov-chip vanwege de kortere geldigheidsduur.
Dat apparaat zou al jaren moeten werken. Sterker nog, er zouden al minstens tien van die werkende dingen moeten staan.quote:Op woensdag 28 januari 2009 13:23 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Nee het is niet goed. Maar het is ook niet raar dat een apparaat dat net is geinstalleerd nog niet werkt dagen voordat het zou moeten werken.
Netjes van je. Ik denk dat veel mensen dat niet doen en er te laat achter komen dat ze niet genoeg strippen hebben.quote:Op woensdag 28 januari 2009 13:21 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Ja.
[..]
Meestal wel en anders kocht ik een kaartje in de bus / tram / dagkaart uit de automaat.
[..]
Een nieuwe strippenkaart kopen, is anders ook geen probleemDaar zie je toch ook aankomen dat ie vol is?
[..]
Nee. Als ik van huis ga, neem ik altijd m'n portemonnee mee en zéker als je iets specifieks wilt gaan kopen.
[..]
Dat kan nu ook. Op www.9292ov.nl vertelt ie je netjes hoeveel strippen je moet stempelen en wat de kosten daarvan zijn.
Tot voor een maand werkte ik nog in Rotterdam en ik stond iedere ochtend in de incheckfile bij Alexander. Schoot echt niet op. Herhaaldelijk hierdoor een metro gemist.quote:Op woensdag 28 januari 2009 13:21 schreef Merel het volgende:
[..]
Waar je dan een uur in de rij moet staan omdat het zo druk is
Dan komt onzer ovchip knip verdeiger met dat zijn maar slectief gekozen trajectenquote:
Ja leuk bij een metro net hebben we nog wel service balies. Maar om nu bij elke tram en bushalte een service balie neer te gaan zetten lijkt me toch niet de bedoeling.quote:Op woensdag 28 januari 2009 13:32 schreef teamlead het volgende:
die opmerking dat kosten bij niet uitchecken voor rekening zijn van de passagier is onzin.. Je kunt je gewoon melden bij de servicebalie en het wordt geregeld voor je
Met 1 vertrek punt vind ik dat niet echt een degelijk onderzoek. En daaruit blijkt ook niet hoeveel reizigers daar echt last van hebben.quote:Op woensdag 28 januari 2009 13:27 schreef wdn het volgende:
[..]
Geen idee van de 99% maar duurder zal het wel zijn.
* Uilenstede - Amsterdam Zuid: ¤ 0,92 i.p.v. ¤ 0,91
* Uilenstede - Amsterdam Amstel: ¤ 1,36 i.p.v. ¤ 0,91 dus 49 % duurder
* Uilenstede - Amsterdam CS: ¤ 1,83 i.p.v. ¤ 1,36 dus 35 % duurder
* Uilenstede - Amstelveen Centrum (Binnenhof): ¤ 0,95 ipv ¤ 0,91 dus 4 % duurder
* Uilenstede - Amstelveen Westwijk: ¤ 1,47 ipv ¤ 1,36 dus 8 % duurder
* Uilenstede - De Boelelaan VU: ¤ 0,84 ipv ¤ 0,91 dus 8 % GOEDKOPER.
http://nieuws.uilenstede.(...)r-dan-strippenkaart/
[..]
http://www.ov-chipklacht.nl/site/198
http://amstelveen.blog.nl(...)er-dan-strippenkaart
http://www.volkskrantblog.nl/bericht/34710
http://www.dag.nl/overige(...)enkaart-video-120716
http://www.ad.nl/rotterda(...)vchipkaartrsquo.html
Moet je er nog meer?
Waarom moet dat?quote:Op woensdag 28 januari 2009 13:29 schreef Zelva het volgende:
[..]
Dat apparaat zou al jaren moeten werken. Sterker nog, er zouden al minstens tien van die werkende dingen moeten staan.
De "burger" is diegene die met allerlei verwijten komt. Laat die burger dan ook maar eens aantonen dat die beweringen op feiten zijn gebasseerd in plaats van onderbuigevoelens.quote:Op woensdag 28 januari 2009 13:31 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dan komt onzer ovchip knip verdeiger met dat zijn maar slectief gekozen trajecten![]()
Is het nu zo moeilijk voor burgers als vervoerders beweren dat we niet meer gaan betalen onze vervoerders met het bewijs te laten komen. IPV dat burgers er zelf achter moeten komen dat ze voor de zoveeltste keer weer eens door grote bedrijven genaaid worden.
Nee. Iedereen moet een eigen kaart hebben.quote:Op woensdag 28 januari 2009 13:41 schreef Merel het volgende:
Maar even een vraagje hè, niet om te zeuren want ik weet het antwoord serieus niet. Als ik nu met een strippenkaart reis samen met een vriend ofzo, dan kan ik gewoon twee keer afstempelen, één keer voor die vriend en één keer voor mezelf. Met zo'n chipkaart kan dat toch niet? Ik kan toch niet twee mensen inchecken en dan weer twee mensen uitchecken, of wel?
Vind ik nog steeds 1,50 te duur, maar toch bedankt voor de tipquote:Op woensdag 28 januari 2009 13:45 schreef snowgoon het volgende:
Voor diegene die klagen dat de kaart duur is in aanschaf, nu is die 1,50 bij het GVB ipv 7,50.
De ov vervoerders zijn degene die met allemaal claims komen die men niet kan/wenst te onderbouwen. En wij mogen als burgers dan berekeningen gaan maken om aan te tonen dat het wel/niet/even duur is.quote:Op woensdag 28 januari 2009 13:41 schreef snowgoon het volgende:
De "burger" is diegene die met allerlei verwijten komt. Laat die burger dan ook maar eens aantonen dat die beweringen op feiten zijn gebasseerd in plaats van onderbuigevoelens.
Vast niet heel willekeurig, wel?quote:Op woensdag 28 januari 2009 13:50 schreef snowgoon het volgende:
Willekeurig 3 trajecten, allemaal goedkoper.
Als je me net al niet geloofde, waarom zou je me dan wel geloven als ik het nog een keer zeg dat het puur willekeurig was?quote:Op woensdag 28 januari 2009 13:58 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Vast niet heel willekeurig, wel?
Geen idee. Misschien omdat ik het zo toevallig vind dat tegenstanders 'geheel willekeurig' voornamelijk duurdere trajecten vinden, terwijl voorstanders 'geheel willekeurig' voornamelijk goedkopere trajecten vinden.quote:Op woensdag 28 januari 2009 14:00 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Als je me net al niet geloofde, waarom zou je me dan wel geloven als ik het nog een keer zeg dat het puur willekeurig was?
De OV vervoerders zeggen dat het de ene keer beter uitvalt voor reiziger en de andere keer niet.quote:Op woensdag 28 januari 2009 13:54 schreef Basp1 het volgende:
[..]
De ov vervoerders zijn degene die met allemaal claims komen die men niet kan/wenst te onderbouwen. En wij mogen als burgers dan berekeningen gaan maken om aan te tonen dat het wel/niet/even duur is.Omgekeerde wereld zou ik zeggen.
Is dat hoe men met hun klanten wil omgaan, degene die ervoor zorgen dat hun een bestaansrecht hebben.
http://www.amstelveenweb.com/nieuws-BBA-OV-Chipkaart-voor-Amstelveners-vaak-duurder-&newsid=74172039
Als jij als twijfelaar dan eens gaat zoekenquote:Op woensdag 28 januari 2009 14:03 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Geen idee. Misschien omdat ik het zo toevallig vind dat tegenstanders 'geheel willekeurig' voornamelijk duurdere trajecten vinden, terwijl voorstanders 'geheel willekeurig' voornamelijk goedkopere trajecten vinden.
Het kan, dat is het hele punt van de privacy gevoeligheid van de GSM en in dit geval de OV chip kaart.quote:Op woensdag 28 januari 2009 12:27 schreef Basp1 het volgende:
Ik zie nog nergens iets dat ook je reisgedrag gemonitord wordt van je GSM.
Was die termijn niet verlengd naar 18 maanden? Staat mij iets van bij dat er op Europees niveau het een en ander over vastgelegd is.quote:Wat ook leuk om te lezen is , dat de KPN na 6 maanden de informatie weg gooide. Of dat nu nog gebeurd weet ik niet.
Waar hebben hun trouwens die prijzen vandaan?quote:Op woensdag 28 januari 2009 13:27 schreef wdn het volgende:
[..]
Geen idee van de 99% maar duurder zal het wel zijn.
* Uilenstede - Amsterdam Zuid: ¤ 0,92 i.p.v. ¤ 0,91
* Uilenstede - Amsterdam Amstel: ¤ 1,36 i.p.v. ¤ 0,91 dus 49 % duurder
* Uilenstede - Amsterdam CS: ¤ 1,83 i.p.v. ¤ 1,36 dus 35 % duurder
* Uilenstede - Amstelveen Centrum (Binnenhof): ¤ 0,95 ipv ¤ 0,91 dus 4 % duurder
* Uilenstede - Amstelveen Westwijk: ¤ 1,47 ipv ¤ 1,36 dus 8 % duurder
* Uilenstede - De Boelelaan VU: ¤ 0,84 ipv ¤ 0,91 dus 8 % GOEDKOPER.
http://nieuws.uilenstede.(...)r-dan-strippenkaart/
[..]
http://www.ov-chipklacht.nl/site/198
http://amstelveen.blog.nl(...)er-dan-strippenkaart
http://www.volkskrantblog.nl/bericht/34710
http://www.dag.nl/overige(...)enkaart-video-120716
http://www.ad.nl/rotterda(...)vchipkaartrsquo.html
Moet je er nog meer?
Graag zelfs! De verkoop in de bus bedoel ik dan.quote:Op woensdag 28 januari 2009 13:03 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Ik zou niet weten waarom die dingen niet in de bus kunnen worden verkocht. Worden nu ook wegwerpkaarten verkocht in Rotterdamse tabakszaken.
Net zoals de vervoerders zeggen dat het grosso mondo hetzelfde zou blijven waarom krijgen we dan van diezelfde vervoerders geen berekeningen te zien. Dat stinkt als je het mij vraagt.quote:Op woensdag 28 januari 2009 14:03 schreef snowgoon het volgende:
De OV vervoerders zeggen dat het de ene keer beter uitvalt voor reiziger en de andere keer niet.
7,50 hoorquote:Op woensdag 28 januari 2009 12:24 schreef Merel het volgende:
Kan iemand me vertellen waarom zo'n kaart ¤ 7 euro moet kosten? Bij een strippenkaart betaal ik toch ook niet voor het papiertje? Vreemd dat er meteen zo'n starttarief aan zit.
Omdat er 9028409874230987 verschillende variaties zijn in de reizen.quote:Op woensdag 28 januari 2009 14:16 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Net zoals de vervoerders zeggen dat het grosso mondo hetzelfde zou blijven waarom krijgen we dan van diezelfde vervoerders geen berekeningen te zien. Dat stinkt als je het mij vraagt.
dat kan niemand, want de OV bedrijven weten dat zelf ook nog niet. Ik heb dat gevraagd aan de RET.quote:Op woensdag 28 januari 2009 14:14 schreef Freeflyer het volgende:
[..]
Graag zelfs! De verkoop in de bus bedoel ik dan.
Alleen was het volgens mij een van de bedoelingen om het OV veiliger te maken. Veiligheid vergroot je wanneer er geen contant geld meer is in de bus (aldus de overheid).
Voor zover ik mij kan herinneren was het een van de bedoelingen om geen contant geld meer in het OV te hebben. Kan het zo snel niet meer vinden, als iemand het kan bevestigen dan wel ontkrachten... ik lees het graag
En dat zit je dus in een spagaatquote:Op woensdag 28 januari 2009 14:14 schreef Freeflyer het volgende:
[..]
Graag zelfs! De verkoop in de bus bedoel ik dan.
Alleen was het volgens mij een van de bedoelingen om het OV veiliger te maken. Veiligheid vergroot je wanneer er geen contant geld meer is in de bus (aldus de overheid).
Voor zover ik mij kan herinneren was het een van de bedoelingen om geen contant geld meer in het OV te hebben. Kan het zo snel niet meer vinden, als iemand het kan bevestigen dan wel ontkrachten... ik lees het graag
Maar ondanks het feit dat het kan heeft nog niemand hier een concreet voorbeeld gegeven dat ook echt de gegeven van een GSM constant worden bijgehouden. Ik heb alleen het voorbeeld van louwes gezien en dat was een bijgehouden gesprek. Alle artikelen die ik zo snel op internet kan vinden gaan alleen maar over bewaarplicht van gespreksgevens. Verder kom ik de 18 maanden ook vaak tegen in de artikelen.quote:Op woensdag 28 januari 2009 14:08 schreef Freeflyer het volgende:
Het kan, dat is het hele punt van de privacy gevoeligheid van de GSM en in dit geval de OV chip kaart.
[..]
Was die termijn niet verlengd naar 18 maanden? Staat mij iets van bij dat er op Europees niveau het een en ander over vastgelegd is.
En daarbij, bij telefoon kan je makkelijk en goedkoop prepaid bellen.quote:Op woensdag 28 januari 2009 14:24 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Maar ondanks het feit dat het kan heeft nog niemand hier een concreet voorbeeld gegeven dat ook echt de gegeven van een GSM constant worden bijgehouden. Ik heb alleen het voorbeeld van louwes gezien en dat was een bijgehouden gesprek. Alle artikelen die ik zo snel op internet kan vinden gaan alleen maar over bewaarplicht van gespreksgevens. Verder kom ik de 18 maanden ook vaak tegen in de artikelen.
De RET heeft dan ook niet voor niets al weken terug opgeroepen om kaartjes te kopen en niet tot het laatste moment te wachten.quote:Op woensdag 28 januari 2009 14:25 schreef macca728 het volgende:
Iemand trouwens in Rotterdam geweest ?
Totale chaos nu al, lange rijen bij alle loketten, station Beurs staat helemaal vol zelfs.
En dan wordt je van beneden (Zuidplein, RET verkooppunt) naar boven (Zuidplein bij metro, automaten)gestuurd en dan kom je boven, moet je weer naar beneden.
Op advies van RET mensen, er stonden er 3 achter me, 2 jongeren en een oudere, die waren alledrie al naar boven en weer terug naar beneden gestuurd
Prepaid bellen is niet goedkoper dan met abbo bellen.quote:Op woensdag 28 januari 2009 14:26 schreef macca728 het volgende:
[..]
En daarbij, bij telefoon kan je makkelijk en goedkoop prepaid bellen.
Bij chipkaart niet, alleen bij fors duurder tarief
ja maar de chipkaart zou makkelijker en veiliger worden weet je nog. En snellerquote:Op woensdag 28 januari 2009 14:22 schreef snowgoon het volgende:
[..]
En dat zit je dus in een spagaat
Kaartjes verkopen in de bus, minder veilig.
Geen kaartjes verkopen in de bus, veiliger.
Zo zijn er altijd voor en nadelen te vinden.
Ow de mondige consument wordt nu maar als "ouwe zeur" afgeschilderd omdat hij eigenlijk gewoon duidelijke informatie wilt hebben van de vervoerders welke zelf zo graag deze kaart willen introduceren.quote:Op woensdag 28 januari 2009 14:21 schreef snowgoon het volgende:
Moet het nog duidelijker of blijf je nu alleen maar zeuren dat je vind dat de vervoerders jouw te weinig informatie geven?
nou door de RET wordt dus gewoon verkeerde info gegeven aan de reiziger, net zelf ondervondenquote:Op woensdag 28 januari 2009 14:28 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ow de mondige consument wordt nu maar als "ouwe zeur" afgeschilderd omdat hij eigenlijk gewoon duidelijke informatie wilt hebben van de vervoerders welke zelf zo graag deze kaart willen introduceren.![]()
Zonder transparantie vanuit de vervoerders zal er niet snel een enthousiasme onder de gebruikers heersen van "fijn ik wil graag met deze wonder kaart gaan reizen".
Lul toch niet zo dom joh.quote:Op woensdag 28 januari 2009 14:27 schreef macca728 het volgende:
[..]
ja maar de chipkaart zou makkelijker en veiliger worden weet je nog. En sneller
Nou volgens jou heft de chipkaart geen nadelen
Nou ik ken er al 1 hoorquote:Op woensdag 28 januari 2009 14:28 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ow de mondige consument wordt nu maar als "ouwe zeur" afgeschilderd omdat hij eigenlijk gewoon duidelijke informatie wilt hebben van de vervoerders welke zelf zo graag deze kaart willen introduceren.![]()
Zonder transparantie vanuit de vervoerders zal er niet snel een enthousiasme onder de gebruikers heersen van "fijn ik wil graag met deze wonder kaart gaan reizen".
Die mondige consument kan blijkbaar wel veel klagen en roepen, maar doet zelf geen onderzoek naar hoe het nou precies zit.quote:Op woensdag 28 januari 2009 14:28 schreef Basp1 het volgende:
[..]
ok, laat maar zien, Ridderkerk-Rotterdam, tarief met OV chipkaartquote:Op woensdag 28 januari 2009 14:32 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Die mondige consument kan blijkbaar wel veel klagen en roepen, maar doet zelf geen onderzoek naar hoe het nou precies zit.
Want de vervoerders laten op hun site simpel zien wat de nieuwe tarieven worden. Dat jij daar geen gebruik van maakt en als een mak schaap nablaat wat anders zeggen, kan de vervoeder weinig aan doen.
Jij en anderen blijven wel klagen dat het duurder wordt, als ik aantoon dat dat niet zo is, dan negeer je dat. Toch ook wel vreemd.
De NS gaat toch ook mee doen? Blijkbaar kun je dan alleen nog maar kortere afstanden afleggen. Een treinkaartje kost al gauw meer dan 30 euro.quote:Op woensdag 28 januari 2009 13:10 schreef Zelva het volgende:
Overduidelijk iemand die zich totaal niet in het onderwerp heeft verdiept. Er kan maximaal 30 euro op zo'n ding.
ja NS blijf je gewoon 2 enkeltjes opladen op je chipkaart, retour verdwijnt.quote:Op woensdag 28 januari 2009 14:34 schreef Metalibi het volgende:
[..]
De NS gaat toch ook mee doen? Blijkbaar kun je dan alleen nog maar kortere afstanden afleggen. Een treinkaartje kost al gauw meer dan 30 euro.
Het gebeurt. Ik heb geen artikelen daarover maar weet dat het gebeurt. Met name de belastingdienst heeft op deze manier al een aantal belastingontduikers met zwart geld op rekeningen in het buitenland weten te pakken door de GSM's van de bewuste personen te volgen. Hier werd er onder meer samengewerkt met Belgie en Luxemburg.quote:Op woensdag 28 januari 2009 14:24 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Maar ondanks het feit dat het kan heeft nog niemand hier een concreet voorbeeld gegeven dat ook echt de gegeven van een GSM constant worden bijgehouden. Ik heb alleen het voorbeeld van louwes gezien en dat was een bijgehouden gesprek. Alle artikelen die ik zo snel op internet kan vinden gaan alleen maar over bewaarplicht van gespreksgevens. Verder kom ik de 18 maanden ook vaak tegen in de artikelen.
quote:'Niets te verbergen, maar toch angst om privacy'
* ANP | Gepubliceerd op 28 januari 2009, 11:05
* Laatst bijgewerkt op 28 januari 2009, 11:11
DEN HAAG -
Burgers accepteren dat hun persoonsgegevens worden bewaard en gebruikt, maar niet omdat ze zoveel vertrouwen hebben in de zorgvuldigheid van de gebruikers ervan.
Uit onderzoek in opdracht van het College Bescherming Persoonsgegevens (CBP) dat woensdag uitkomt, blijkt dat mensen hun kop in het zand steken omdat ze denken dat het onvermijdelijk is dat hun gegevens worden verwerkt.
Het onderzoek is uitgevoerd door Regioplan ter ere van de jaarlijkse Europese dag voor de dataprotectie. Burgers die aan de enquête meededen, zeiden veelal van tevoren dat ze niets te verbergen hadden, maar schrokken toen ze hoorden wat er allemaal met hun namen, adressen, telefoonnummers, kentekens en andere gegevens wordt gedaan.
Acceptabel
Als er zorgvuldig wordt omgegaan met hun persoonlijke informatie, vinden Nederlanders het gebruik door instanties acceptabel, vooral als ze er goed over worden geïnformeerd. Ook is belangrijk dat mensen zelf schade kunnen voorkomen of herstellen.
Dit verlangt van de overheid en van bedrijven dat ze helderheid verschaffen over welke informatie ze gebruiken en waarom ze dat doen, zegt voorzitter Jacob Kohnstamm van het CBP. ,,Alleen dan kunnen burgers hun rechten op dit gebied uitoefenen.''
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |