In de zaak Louwes zijn telefoon gegevens gebruikt om aan te tonen dat Louwe op het moment van de moord in de buurt was.quote:Op woensdag 28 januari 2009 11:51 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Houden dan ook de telecomproviders een database waar de telefoon is op welk tijdstip bij?
En hoe lang duurt het voordat de gegevens "het archief in gaan"? Bron?quote:Op woensdag 28 januari 2009 11:21 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Dat doen ze wel. In afspraak met het CBP.
Zo gauw de gegevens het archief in gaan, worden de persoons gegevens weggehaald.
Je oma ook niet?quote:Op woensdag 28 januari 2009 11:53 schreef Metatron het volgende:
[..]
Nou, gewoon ervaring. Ik ga voor 2 km in ieder geval niet op een bus of metro wachten. Eigenlijk niemand die ik ken doet dat.
Correct. In beweging blijven wordt door de artsen zelfs aangeraden, en wandelen is beter dan een bus inklimmen.quote:Op woensdag 28 januari 2009 11:54 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Je oma ook niet?
Die gaat ook gewoon 2 km lopen met haar nieuwe heup?
Dat staat er niet bij in de afspraken die met het CBP zijn gemaakt. Dat zal in ieder geval geen jaren zijn, want anders zou het CBP er niet mee akkoord zijn gegaan.quote:Op woensdag 28 januari 2009 11:53 schreef Igen het volgende:
[..]
En hoe lang duurt het voordat de gegevens "het archief in gaan"? Bron?
Nu heb je het over gevoerde gepsprekken, ik vroeg naar het bijhouden van de bewegingen van een telefoon.quote:Op woensdag 28 januari 2009 11:53 schreef snowgoon het volgende:
In de zaak Louwes zijn telefoon gegevens gebruikt om aan te tonen dat Louwe op het moment van de moord in de buurt was.
Tuurlijk joh, jij bepaald even dat de meeste mensen liever 2 km in de regen gaan lopen dan de bus nemenquote:Op woensdag 28 januari 2009 11:56 schreef Metatron het volgende:
[..]
Correct. In beweging blijven wordt door de artsen zelfs aangeraden, en wandelen is beter dan een bus inklimmen.
En verder ben je wel erg krampachtig bezig. Die korte kloteritjes waarbij de chipkaart goedkoper uitvalt zijn een zeer klein percentage van de totale hoeveelheid ritten. Het overgrote merendeel van de ritten valt dus duurder uit.
Misschien moet je die chip-plaat eens voor je hoofd weghalen.
telefoon kan je uitzetten en gegevens worden niet 7 jaar bewaardquote:Op woensdag 28 januari 2009 11:47 schreef Freeflyer het volgende:
[..]
Met de telefoon op zak kun je tot op huisniveau gevolgd worden
weleens van fiets gehoord ?quote:Op woensdag 28 januari 2009 11:59 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Tuurlijk joh, jij bepaald even dat de meeste mensen liever 2 km in de regen gaan lopen dan de bus nemen
En dan ben ik krampachtig bezig
Ja, kijk maar eens naar de Deventer moordzaak (Louwes heet die kerel volgens mij) waar oorspronkelijk die gegevens mede voor de veroordeling zorgde.quote:Op woensdag 28 januari 2009 11:51 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Houden dan ook de telecomproviders een database waar de telefoon is op welk tijdstip bij?
Zoals hierboven ook al vermeld dat gaat over gevoerde gesprekken, worden ook de verplaatsingen bijgehouden waarvan we weten dat het mogelijk is, maar waarvan ik graag wil weten of het ook gebeurd?quote:Op woensdag 28 januari 2009 12:02 schreef Freeflyer het volgende:
[..]
Ja, kijk maar eens naar de Deventer moordzaak (Louwes heet die kerel volgens mij) waar oorspronkelijk die gegevens mede voor de veroordeling zorgde.
Nee, ging niet over gevoerde gesprekken. Ging om met welke mast de telefoon kontakt heeft gemaakt. Daar kwam bij Louwes bij dat hij een kort gesprek had gevoerd richting de weduwe van x aantal seconden.quote:Op woensdag 28 januari 2009 11:58 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Nu heb je het over gevoerde gepsprekken, ik vroeg naar het bijhouden van de bewegingen van een telefoon.
Geen idee of de telecom bedrijven alle bewegingen bijhouden. Maar je hebt toch geen telefoon om hem niet te gebruiken?quote:Op woensdag 28 januari 2009 11:58 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Nu heb je het over gevoerde gepsprekken, ik vroeg naar het bijhouden van de bewegingen van een telefoon.
Ja hoor.quote:
quote:Hoe lang moet u uw boekhouding bewaren?
U bent wettelijk verplicht uw boekhouding 7 jaar te bewaren. Het maakt daarbij niet uit of u de gegevens digitaal bewaart of op papier. Alleen de balans en de staat van baten en lasten moet u (ook) op papier bewaren.
De bewaarplicht van 7 jaar geldt ook nog als u uw onderneming hebt beëindigd. In verband met een mogelijke eindcontrole moet u, net zoals tijdens de exploitatie van het bedrijf, over alle bescheiden kunnen beschikken.
Gegevens die betrekking hebben op onroerende zaken en rechten op onroerende zaken moet u bewaren gedurende de 9 jaren die volgen op het jaar waarin u de onroerende zaak bent gaan gebruiken. Dit houdt verband met de herzieningstermijn voor onroerende zaken.
Let op!
Uw boekhouding moet na 7, respectievelijk 10 jaar, nog leesbaar en toegankelijk zijn. Als u gegevens hebt opgeslagen in gegevensbestanden van niet meer door u gebruikte programma's of apparatuur, moeten deze gegevens toch beschikbaar blijven (kunnen worden ingelezen en zo nodig kunnen worden afgedrukt).
quote:Wat behoort tot uw administratie?
Alle gegevens over de onderneming, die u op papier, elektronisch of op microfilm vastlegt, behoren tot uw administratie. Denk aan:
* kasadministratie (ook kladaantekeningen) en kassabonnen
* financiële aantekeningen, zoals in- en verkoopboek
* tussentijds gemaakte controleberekeningen
* ontvangen facturen en kopieën van verzonden facturen
* bank- en giroafschriften
* contracten, overeenkomsten en andere afspraken
* agenda's en afsprakenboeken
* correspondentie
* databestanden
* registers van overbrengingen naar andere EU-landen
* verklaringen (landbouwverklaring, inkoopverklaring en dergelijke)
* vergunningen
* specificaties van uw aangiften
Deze gegevens hebt u onder andere nodig voor het juist kunnen invullen van uw Aangifte omzetbelasting. Bovendien zijn deze gegevens noodzakelijk voor controle door de Belastingdienst.
Nou hoera! Petje af voor de overheid! De angstcampagne heeft gewerkt.quote:Op woensdag 28 januari 2009 11:28 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Nou gewoon voor het geval dat. Je weet maar nooit immers. Als er bijvoorbeeld een terroristische aanslag komt moet kunnen worden nagegaan of er gebruik is gemaakt van het OV in die regio, en wanneer en waar enzo.
Dan de bijbehorende videobeelden erbij nemen en je hebt de daders te pakken.
Plastic is duur hoor!quote:Op woensdag 28 januari 2009 12:24 schreef Merel het volgende:
Kan iemand me vertellen waarom zo'n kaart ¤ 7 euro moet kosten? Bij een strippenkaart betaal ik toch ook niet voor het papiertje? Vreemd dat er meteen zo'n starttarief aan zit.
quote:Op woensdag 28 januari 2009 12:06 schreef Freeflyer het volgende:
[..]
Nee, ging niet over gevoerde gesprekken. Ging om met welke mast de telefoon kontakt heeft gemaakt. Daar kwam bij Louwes bij dat hij een kort gesprek had gevoerd richting de weduwe van x aantal seconden.
Dat heeft niets met een gesprek uit te staan. Je telefoon maakt om de x tijd (max 2-3 minuten) contact los van het bellen/ sms-en.
Maurice de hond heeft het steeds over de gesprekken.quote:http://www.maurice.nl/media/2/20080414-Het%20alibi%20van%20Louwes.pdf
Uit deze computerinformatie van o.a. de desbetreffende paal in Deventer had vastgesteld kunnen worden op welke afstand de GSM zich bevond tijdens het telefoongesprek. Deze informatie is NIET door het
rechercheteam opgevraagd.1 Na 6 maanden is die informatie door KPN vernietigd.
Zo'n kaart moet niet perse 7 euro kosten.quote:Op woensdag 28 januari 2009 12:24 schreef Merel het volgende:
Kan iemand me vertellen waarom zo'n kaart ¤ 7 euro moet kosten? Bij een strippenkaart betaal ik toch ook niet voor het papiertje? Vreemd dat er meteen zo'n starttarief aan zit.
Jij gebruikt een GSM niet om te bellen?quote:Op woensdag 28 januari 2009 12:27 schreef Basp1 het volgende:
[..]
[..]
Maurice de hond heeft het steeds over de gesprekken.
Ik zie nog nergens iets dat ook je reisgedrag gemonitord wordt van je GSM.
Wat ook leuk om te lezen is , dat de KPN na 6 maanden de informatie weg gooide. Of dat nu nog gebeurd weet ik niet.
Anonieme kaarten zijn toch niet gratis te krijgen?quote:Op woensdag 28 januari 2009 12:28 schreef snowgoon het volgende:
Zo'n kaart moet niet perse 7 euro kosten.
Er zijn ook gratis varianten en kortingsacties. Of als je een NS abbo hebt, dan krijg je de kaart erbij.
Maar ik wil helemaal geen stukje techniek kopen, ik wil gewoon van A naar B reizen.quote:En waarom het geld kost, het is een stukje techniek dat je koopt en misschien is het ook wel om te zorgen dat je die kaart goed bewaard.
Daar ben ik het dus ook niet mee eensquote:Net zoals als je bankpas die tegenwoordig geld kost.
God, heb je er weer eentje. Eenquote:Op woensdag 28 januari 2009 12:32 schreef Merel het volgende:
[..]
Maar ik wil helemaal geen stukje techniek kopen, ik wil gewoon van A naar B reizen.
Waarom zou je bij een strippenkaart niet voor het papiertje, vervoerskosten en achterliggende administratie betalen danquote:Op woensdag 28 januari 2009 12:24 schreef Merel het volgende:
Jawel hoor. Er zijn wegwerpkaarten te koop.quote:Op woensdag 28 januari 2009 12:32 schreef Merel het volgende:
[..]
Anonieme kaarten zijn toch niet gratis te krijgen?
[..]
Maar ik wil helemaal geen stukje techniek kopen, ik wil gewoon van A naar B reizen.
[..]
Daar ben ik het dus ook niet mee eens
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |