abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65486228
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 11:51 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Houden dan ook de telecomproviders een database waar de telefoon is op welk tijdstip bij?
In de zaak Louwes zijn telefoon gegevens gebruikt om aan te tonen dat Louwe op het moment van de moord in de buurt was.
pi_65486232
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 11:21 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Dat doen ze wel. In afspraak met het CBP.
Zo gauw de gegevens het archief in gaan, worden de persoons gegevens weggehaald.
En hoe lang duurt het voordat de gegevens "het archief in gaan"? Bron?
pi_65486257
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 11:53 schreef Metatron het volgende:

[..]

Nou, gewoon ervaring. Ik ga voor 2 km in ieder geval niet op een bus of metro wachten. Eigenlijk niemand die ik ken doet dat.
Je oma ook niet?
Die gaat ook gewoon 2 km lopen met haar nieuwe heup?
pi_65486344
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 11:54 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Je oma ook niet?
Die gaat ook gewoon 2 km lopen met haar nieuwe heup?
Correct. In beweging blijven wordt door de artsen zelfs aangeraden, en wandelen is beter dan een bus inklimmen.

En verder ben je wel erg krampachtig bezig. Die korte kloteritjes waarbij de chipkaart goedkoper uitvalt zijn een zeer klein percentage van de totale hoeveelheid ritten. Het overgrote merendeel van de ritten valt dus duurder uit.

Misschien moet je die chip-plaat eens voor je hoofd weghalen.
You tell someone you're a Metatron, they stare at you blankly. You mention something out of a Charlton Heston movie and suddenly everyone is a theology scholar!
Meh.
pi_65486413
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 11:53 schreef Igen het volgende:

[..]

En hoe lang duurt het voordat de gegevens "het archief in gaan"? Bron?
Dat staat er niet bij in de afspraken die met het CBP zijn gemaakt. Dat zal in ieder geval geen jaren zijn, want anders zou het CBP er niet mee akkoord zijn gegaan.

http://www.cbpweb.nl/themadossiers/th_ovc_start.shtml
pi_65486416
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 11:53 schreef snowgoon het volgende:

In de zaak Louwes zijn telefoon gegevens gebruikt om aan te tonen dat Louwe op het moment van de moord in de buurt was.
Nu heb je het over gevoerde gepsprekken, ik vroeg naar het bijhouden van de bewegingen van een telefoon.
pi_65486451
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 11:56 schreef Metatron het volgende:

[..]

Correct. In beweging blijven wordt door de artsen zelfs aangeraden, en wandelen is beter dan een bus inklimmen.

En verder ben je wel erg krampachtig bezig. Die korte kloteritjes waarbij de chipkaart goedkoper uitvalt zijn een zeer klein percentage van de totale hoeveelheid ritten. Het overgrote merendeel van de ritten valt dus duurder uit.

Misschien moet je die chip-plaat eens voor je hoofd weghalen.
Tuurlijk joh, jij bepaald even dat de meeste mensen liever 2 km in de regen gaan lopen dan de bus nemen

En dan ben ik krampachtig bezig
pi_65486479
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 11:47 schreef Freeflyer het volgende:

[..]

Met de telefoon op zak kun je tot op huisniveau gevolgd worden
telefoon kan je uitzetten en gegevens worden niet 7 jaar bewaard
pi_65486566
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 11:59 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Tuurlijk joh, jij bepaald even dat de meeste mensen liever 2 km in de regen gaan lopen dan de bus nemen

En dan ben ik krampachtig bezig
weleens van fiets gehoord ?
  woensdag 28 januari 2009 @ 12:02:38 #135
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_65486568
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 11:51 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Houden dan ook de telecomproviders een database waar de telefoon is op welk tijdstip bij?
Ja, kijk maar eens naar de Deventer moordzaak (Louwes heet die kerel volgens mij) waar oorspronkelijk die gegevens mede voor de veroordeling zorgde.
Neerkomen wel!
pi_65486672
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 12:02 schreef Freeflyer het volgende:

[..]

Ja, kijk maar eens naar de Deventer moordzaak (Louwes heet die kerel volgens mij) waar oorspronkelijk die gegevens mede voor de veroordeling zorgde.
Zoals hierboven ook al vermeld dat gaat over gevoerde gesprekken, worden ook de verplaatsingen bijgehouden waarvan we weten dat het mogelijk is, maar waarvan ik graag wil weten of het ook gebeurd?
  woensdag 28 januari 2009 @ 12:06:21 #137
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_65486692
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 11:58 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Nu heb je het over gevoerde gepsprekken, ik vroeg naar het bijhouden van de bewegingen van een telefoon.
Nee, ging niet over gevoerde gesprekken. Ging om met welke mast de telefoon kontakt heeft gemaakt. Daar kwam bij Louwes bij dat hij een kort gesprek had gevoerd richting de weduwe van x aantal seconden.

Dat heeft niets met een gesprek uit te staan. Je telefoon maakt om de x tijd (max 2-3 minuten) contact los van het bellen/ sms-en.
Neerkomen wel!
pi_65486733
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 11:58 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Geen idee of de telecom bedrijven alle bewegingen bijhouden. Maar je hebt toch geen telefoon om hem niet te gebruiken?
pi_65486797
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 12:02 schreef macca728 het volgende:

[..]

weleens van fiets gehoord ?
Ja hoor.

Heb jij wel eens van mien uit Oost Groningen gehoord die naar Amsterdam gaat om te shoppen en dan haar fiets meeneemt?

Hey verdomd jah! Waarom schaffen we het openbaar vervoer niet gewoon af, iedereen kan toch wel lopen of fietsen. Hebben we helemaal geen bus of metro nodig
  woensdag 28 januari 2009 @ 12:10:26 #140
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_65486835
Over die bewaarplicht van 7 jaar schrijft de belastingdienst het volgende:
http://www.belastingdiens(...)ng/ob02/ob02-12.html
quote:
Hoe lang moet u uw boekhouding bewaren?

U bent wettelijk verplicht uw boekhouding 7 jaar te bewaren. Het maakt daarbij niet uit of u de gegevens digitaal bewaart of op papier. Alleen de balans en de staat van baten en lasten moet u (ook) op papier bewaren.

De bewaarplicht van 7 jaar geldt ook nog als u uw onderneming hebt beëindigd. In verband met een mogelijke eindcontrole moet u, net zoals tijdens de exploitatie van het bedrijf, over alle bescheiden kunnen beschikken.

Gegevens die betrekking hebben op onroerende zaken en rechten op onroerende zaken moet u bewaren gedurende de 9 jaren die volgen op het jaar waarin u de onroerende zaak bent gaan gebruiken. Dit houdt verband met de herzieningstermijn voor onroerende zaken.

Let op!

Uw boekhouding moet na 7, respectievelijk 10 jaar, nog leesbaar en toegankelijk zijn. Als u gegevens hebt opgeslagen in gegevensbestanden van niet meer door u gebruikte programma's of apparatuur, moeten deze gegevens toch beschikbaar blijven (kunnen worden ingelezen en zo nodig kunnen worden afgedrukt).

en dit hoort bij een administratie:
http://www.belastingdiens(...)2-11.html#P105_13314
quote:
Wat behoort tot uw administratie?

Alle gegevens over de onderneming, die u op papier, elektronisch of op microfilm vastlegt, behoren tot uw administratie. Denk aan:

* kasadministratie (ook kladaantekeningen) en kassabonnen
* financiële aantekeningen, zoals in- en verkoopboek
* tussentijds gemaakte controleberekeningen
* ontvangen facturen en kopieën van verzonden facturen
* bank- en giroafschriften
* contracten, overeenkomsten en andere afspraken
* agenda's en afsprakenboeken
* correspondentie
* databestanden
* registers van overbrengingen naar andere EU-landen
* verklaringen (landbouwverklaring, inkoopverklaring en dergelijke)
* vergunningen
* specificaties van uw aangiften

Deze gegevens hebt u onder andere nodig voor het juist kunnen invullen van uw Aangifte omzetbelasting. Bovendien zijn deze gegevens noodzakelijk voor controle door de Belastingdienst.
Neerkomen wel!
pi_65486901
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 11:28 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

Nou gewoon voor het geval dat. Je weet maar nooit immers. Als er bijvoorbeeld een terroristische aanslag komt moet kunnen worden nagegaan of er gebruik is gemaakt van het OV in die regio, en wanneer en waar enzo.
Dan de bijbehorende videobeelden erbij nemen en je hebt de daders te pakken.
Nou hoera! Petje af voor de overheid! De angstcampagne heeft gewerkt.
know'm sayin?
word? word.
  woensdag 28 januari 2009 @ 12:24:03 #142
331 Merel
Be here now.
pi_65487361
Kan iemand me vertellen waarom zo'n kaart ¤ 7 euro moet kosten? Bij een strippenkaart betaal ik toch ook niet voor het papiertje? Vreemd dat er meteen zo'n starttarief aan zit.
"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
  woensdag 28 januari 2009 @ 12:25:14 #143
141482 Q.
JurassiQ
pi_65487407
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 12:24 schreef Merel het volgende:
Kan iemand me vertellen waarom zo'n kaart ¤ 7 euro moet kosten? Bij een strippenkaart betaal ik toch ook niet voor het papiertje? Vreemd dat er meteen zo'n starttarief aan zit.
Plastic is duur hoor!
For great justice!
pi_65487489
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 12:06 schreef Freeflyer het volgende:

[..]

Nee, ging niet over gevoerde gesprekken. Ging om met welke mast de telefoon kontakt heeft gemaakt. Daar kwam bij Louwes bij dat hij een kort gesprek had gevoerd richting de weduwe van x aantal seconden.

Dat heeft niets met een gesprek uit te staan. Je telefoon maakt om de x tijd (max 2-3 minuten) contact los van het bellen/ sms-en.
quote:
http://www.maurice.nl/media/2/20080414-Het%20alibi%20van%20Louwes.pdf

Uit deze computerinformatie van o.a. de desbetreffende paal in Deventer had vastgesteld kunnen worden op welke afstand de GSM zich bevond tijdens het telefoongesprek. Deze informatie is NIET door het
rechercheteam opgevraagd.1 Na 6 maanden is die informatie door KPN vernietigd.
Maurice de hond heeft het steeds over de gesprekken.

Ik zie nog nergens iets dat ook je reisgedrag gemonitord wordt van je GSM.

Wat ook leuk om te lezen is , dat de KPN na 6 maanden de informatie weg gooide. Of dat nu nog gebeurd weet ik niet.
pi_65487535
quote:
Zo'n kaart moet niet perse 7 euro kosten.
Er zijn ook gratis varianten en kortingsacties. Of als je een NS abbo hebt, dan krijg je de kaart erbij.

En waarom het geld kost, het is een stukje techniek dat je koopt en misschien is het ook wel om te zorgen dat je die kaart goed bewaard.
Net zoals als je bankpas die tegenwoordig geld kost.
pi_65487584
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 12:27 schreef Basp1 het volgende:

[..]

[..]

Maurice de hond heeft het steeds over de gesprekken.

Ik zie nog nergens iets dat ook je reisgedrag gemonitord wordt van je GSM.

Wat ook leuk om te lezen is , dat de KPN na 6 maanden de informatie weg gooide. Of dat nu nog gebeurd weet ik niet.
Jij gebruikt een GSM niet om te bellen?

En het reisgedrag wordt niet bijgehouden, het wordt bijgehouden waar je was op het moment dat je belde. Net zoals de chipkaart ook niet constant een signaal afgeeft waar die is.
  woensdag 28 januari 2009 @ 12:32:41 #147
331 Merel
Be here now.
pi_65487697
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 12:28 schreef snowgoon het volgende:

Zo'n kaart moet niet perse 7 euro kosten.
Er zijn ook gratis varianten en kortingsacties. Of als je een NS abbo hebt, dan krijg je de kaart erbij.
Anonieme kaarten zijn toch niet gratis te krijgen?
quote:
En waarom het geld kost, het is een stukje techniek dat je koopt en misschien is het ook wel om te zorgen dat je die kaart goed bewaard.
Maar ik wil helemaal geen stukje techniek kopen, ik wil gewoon van A naar B reizen.
quote:
Net zoals als je bankpas die tegenwoordig geld kost.
Daar ben ik het dus ook niet mee eens
"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
  woensdag 28 januari 2009 @ 12:36:17 #148
141482 Q.
JurassiQ
pi_65487832
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 12:32 schreef Merel het volgende:

[..]

Maar ik wil helemaal geen stukje techniek kopen, ik wil gewoon van A naar B reizen.
God, heb je er weer eentje. Een reiziger met een eigen mening . Het OV is er niet voor de reizigers, het OV is er voor de vervoersbedrijven! Je snapt er ook niets van hè?
For great justice!
  woensdag 28 januari 2009 @ 12:39:12 #149
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_65487914
quote:
Waarom zou je bij een strippenkaart niet voor het papiertje, vervoerskosten en achterliggende administratie betalen dan
pi_65487961
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 12:32 schreef Merel het volgende:

[..]

Anonieme kaarten zijn toch niet gratis te krijgen?
[..]

[..]

Daar ben ik het dus ook niet mee eens
Jawel hoor. Er zijn wegwerpkaarten te koop.

Dan koop je toch gewoon een dagkaart die je aan het einde van de dag weg doet.

Life's a bitch.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')