nee de NS kiest ervoor om de Chipkaart geleidelijk in te voeren. En uiterlijk in 2013 willen ze daar mee klaar zijn is nu het plan.quote:Op woensdag 28 januari 2009 10:55 schreef macca728 het volgende:
[..]
ja leuk he, kiest de NS voor
wat een dom bedrijf zeg
Nee hoor. Niet nog een kaart erbij, gewoon een virtueel kaartje op je OV chipkaart.quote:Op woensdag 28 januari 2009 11:04 schreef Metatron het volgende:
[..]
Joepie! NOG een kaart er bij. Da's vast om het allemaal 'makkelijk' te maken.
je zegt het zelf, nu nog de conclusiequote:Op woensdag 28 januari 2009 11:04 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Ach wat stom van me! . Dus men kan nooit zien waar je waDie pin automaten zweven allemaal rond, die staan nooit op vaste plaatsens op een bepaald tijdstip
JIj koopt een telefoon om die uit te zetten of thuis te laten?
Geen idee hoelang die gegevens bewaard worden. Ik kan mijn giro transactie van 3 jaar geleden nog inzien via internet.
Ga je die kostenerekening hierboven nog eens lezen en begrijpen, of blijf je met deze kolder komen?quote:Op woensdag 28 januari 2009 11:02 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Tuurlijk joh. Ze gaan het zonessysteem afschaffen. Je weet wel dat systeem waarbij je soms 3 strippen moet betalen om maar 2 haltes te rijden.
Lijkt me duidelijk dat de overheid de mensen zoveel mogelijk mensen uit wil persen
zo in 2005 gestart met testen en in 2013 al klaarquote:Op woensdag 28 januari 2009 11:05 schreef snowgoon het volgende:
[..]
nee de NS kiest ervoor om de Chipkaart geleidelijk in te voeren. En uiterlijk in 2013 willen ze daar mee klaar zijn is nu het plan.
Tuurlijk joh. Iedereen gaat gewoon 2 km lopenquote:Op woensdag 28 januari 2009 11:08 schreef Metatron het volgende:
[..]
Ga je die kostenerekening hierboven nog eens lezen en begrijpen, of blijf je met deze kolder komen?
Voor <2km afstanden pakt bijna geen hond het OV. Alleen al in de tijd dat je op de volgende bus/metro staat te wachten ben je al naar je bestemming gelopen namelijk. En afgezien van die achterlijk korte ritjes is de chipkaart DUURDER dan een zone-systeem + strippenkaart.
En ik zie in de berichten staan dat ze in 2013 klaar willen zijn. Dus geen 20 jaar 2 systemen.quote:Op woensdag 28 januari 2009 11:09 schreef macca728 het volgende:
[..]
zo in 2005 gestart met testen en in 2013 al klaar
ik hoor de NS voorlichter net zeggen, dat ze de chipkaart pas in gaan voeren als er ook vertrouwen in is
Even voor de duidelijkheid, denk jij nou echt dat de bank niet kan nazien waar en wanneer jij gepind hebt?quote:Op woensdag 28 januari 2009 11:07 schreef macca728 het volgende:
[..]
je zegt het zelf, nu nog de conclusie
of neem je je pinapparaat mee op reis ? zal me niets verbazen
En in Londen worden de gegevens maximaal 8 weken opgeslagen.quote:Op woensdag 28 januari 2009 10:03 schreef macca728 het volgende:
[..]
ok, maar ook 7 jaar ?
In Parijs worden ze straks ook opgeslagen maar slechts 48 uur
wat is nou je punt ?quote:Op woensdag 28 januari 2009 11:14 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Even voor de duidelijkheid, denk jij nou echt dat de bank niet kan nazien waar en wanneer jij gepind hebt?
dat vraag ik me ook af, maar niemand geeft daar een goed argument voorquote:Op woensdag 28 januari 2009 11:17 schreef Igen het volgende:
[..]
En in Londen worden de gegevens maximaal 8 weken opgeslagen.
Maar in Nederland schijnt die 7 jaar nodig te zijn voor de belastingdienst ofzo. Vraag me dan wel af waarom ze die gegevens niet na maximaal een paar maanden kunnen anonymiseren.
Elke keer dat jij pint kan de bank zien dat jij daar was.quote:Op woensdag 28 januari 2009 11:17 schreef macca728 het volgende:
[..]
wat is nou je punt ?
kan de bank dan zien waar ik geweest ben ? waar ik naar toe ga ? dagelijks ?
Dat doen ze wel. In afspraak met het CBP.quote:Op woensdag 28 januari 2009 11:17 schreef Igen het volgende:
[..]
En in Londen worden de gegevens maximaal 8 weken opgeslagen.
Maar in Nederland schijnt die 7 jaar nodig te zijn voor de belastingdienst ofzo. Vraag me dan wel af waarom ze die gegevens niet na maximaal een paar maanden kunnen anonymiseren.
trek nou die conclusie eensquote:Op woensdag 28 januari 2009 11:20 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Elke keer dat jij pint kan de bank zien dat jij daar was.
Net als bij de persoonlijke chipkaart.
Dan heb je bij de chipkaart nog het voordeel dat je voor een anonieme versie kan kiezen.
MIjn conclusie: Iedereen die zijn pinpas of GSM gebruikt heeft zijn privacy allang opgegeven en de OV chipkaart maakt daar niet nog meer inbreuk op.quote:
Nou gewoon voor het geval dat. Je weet maar nooit immers. Als er bijvoorbeeld een terroristische aanslag komt moet kunnen worden nagegaan of er gebruik is gemaakt van het OV in die regio, en wanneer en waar enzo.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 23:42 schreef macca728 het volgende:
nogmaals waarom worden die gegevens dan 7 jaar opgeslagen, nog steeds geen goede reden gehoord
nee idioot, met de chipkaart kunnen ze zien waar je heengaat, met de pinpas en telefoon niet, maar dat begrijp jij maar nietquote:Op woensdag 28 januari 2009 11:28 schreef snowgoon het volgende:
[..]
MIjn conclusie: Iedereen die zijn pinpas of GSM gebruikt heeft zijn privacy allang opgegeven en de OV chipkaart maakt daar niet nog meer inbreuk op.
Een conclusie die ik al zo'n 14676785 keer heb getrokken, maar die maar niet tot jou door wilt dringen.
Achja, zien waar je heen gaat is veel gevaarlijker dan zien waar je bent geweestquote:Op woensdag 28 januari 2009 11:31 schreef macca728 het volgende:
[..]
nee idioot, met de chipkaart kunnen ze zien waar je heengaat, met de pinpas en telefoon niet, maar dat begrijp jij maar niet
Behalve bij jou natuurlijk want jij pint 100x per dag
ook al 100x uitgelegd
Ja inderdaad. Deze discussie is telkens een herhaling van zetten. Maar jij wilt toch ook telkens horen wat de voordelen zijn en om de zoveel tijd ga jij ook weer alle nadelen herhalen.quote:Op woensdag 28 januari 2009 11:33 schreef macca728 het volgende:
wij herhalen zo vaak omdat jij met dezelfde dingen komt
3 strippen 2 haltes, GSM en pinpas
Deze gegevens maken onderdeel uit van de boekhouding zeg maar en dan krijgt een bedrijf te maken met de bewaarplicht. Er zijn verschillende termijnen en in het geval van de OV gegevens gaat het om 7 jaar.quote:Op woensdag 28 januari 2009 11:20 schreef macca728 het volgende:
[..]
dat vraag ik me ook af, maar niemand geeft daar een goed argument voor
en warom voor de belastingen ? voor naheffingen ofzo ? extra BTW als ik in de spits gereist heb ?
Met de telefoon op zak kun je tot op huisniveau gevolgd wordenquote:Op woensdag 28 januari 2009 11:31 schreef macca728 het volgende:
[..]
nee idioot, met de chipkaart kunnen ze zien waar je heengaat, met de pinpas en telefoon niet, maar dat begrijp jij maar niet
Behalve bij jou natuurlijk want jij pint 100x per dag
ook al 100x uitgelegd
Je maakt mij niet wijs dat de vervoersbedrijven verplicht van onze overheid ook moeten bijhouden dat pietje puk die reis gemaakt op die dag op dat tijdstip gemaakt heeft.quote:Op woensdag 28 januari 2009 11:46 schreef Freeflyer het volgende:
Deze gegevens maken onderdeel uit van de boekhouding zeg maar en dan krijgt een bedrijf te maken met de bewaarplicht. Er zijn verschillende termijnen en in het geval van de OV gegevens gaat het om 7 jaar.
Houden dan ook de telecomproviders een database waar de telefoon is op welk tijdstip bij?quote:Op woensdag 28 januari 2009 11:47 schreef Freeflyer het volgende:
[..]
Met de telefoon op zak kun je tot op huisniveau gevolgd worden
Nou, gewoon ervaring. Ik ga voor 2 km in ieder geval niet op een bus of metro wachten. Eigenlijk niemand die ik ken doet dat.quote:Op woensdag 28 januari 2009 11:12 schreef snowgoon het volgende:
Waar haal je die kolder vandaan dat de meeste mensen 2 km gaan lopen? Gebeurd zeker vooral bij ouderen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |