abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65484608
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 10:55 schreef macca728 het volgende:

[..]

ja leuk he, kiest de NS voor

wat een dom bedrijf zeg
nee de NS kiest ervoor om de Chipkaart geleidelijk in te voeren. En uiterlijk in 2013 willen ze daar mee klaar zijn is nu het plan.
pi_65484646
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 11:04 schreef Metatron het volgende:

[..]

Joepie! NOG een kaart er bij. Da's vast om het allemaal 'makkelijk' te maken .
Nee hoor. Niet nog een kaart erbij, gewoon een virtueel kaartje op je OV chipkaart.

En officieel moet je nu ook een kaartje kopen als je iemand af wilt halen. Zonder kaartje op het perron kun je aangehouden worden
pi_65484655
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 11:04 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Ach wat stom van me! . Dus men kan nooit zien waar je waDie pin automaten zweven allemaal rond, die staan nooit op vaste plaatsens op een bepaald tijdstip

JIj koopt een telefoon om die uit te zetten of thuis te laten?

Geen idee hoelang die gegevens bewaard worden. Ik kan mijn giro transactie van 3 jaar geleden nog inzien via internet.
je zegt het zelf, nu nog de conclusie
of neem je je pinapparaat mee op reis ? zal me niets verbazen
pi_65484698
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 11:02 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Tuurlijk joh. Ze gaan het zonessysteem afschaffen. Je weet wel dat systeem waarbij je soms 3 strippen moet betalen om maar 2 haltes te rijden.
Lijkt me duidelijk dat de overheid de mensen zoveel mogelijk mensen uit wil persen
Ga je die kostenerekening hierboven nog eens lezen en begrijpen, of blijf je met deze kolder komen?
Voor <2km afstanden pakt bijna geen hond het OV. Alleen al in de tijd dat je op de volgende bus/metro staat te wachten ben je al naar je bestemming gelopen namelijk. En afgezien van die achterlijk korte ritjes is de chipkaart DUURDER dan een zone-systeem + strippenkaart.
You tell someone you're a Metatron, they stare at you blankly. You mention something out of a Charlton Heston movie and suddenly everyone is a theology scholar!
Meh.
pi_65484706
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 11:05 schreef snowgoon het volgende:

[..]

nee de NS kiest ervoor om de Chipkaart geleidelijk in te voeren. En uiterlijk in 2013 willen ze daar mee klaar zijn is nu het plan.
zo in 2005 gestart met testen en in 2013 al klaar

ik hoor de NS voorlichter net zeggen, dat ze de chipkaart pas in gaan voeren als er ook vertrouwen in is
pi_65484851
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 11:08 schreef Metatron het volgende:

[..]

Ga je die kostenerekening hierboven nog eens lezen en begrijpen, of blijf je met deze kolder komen?
Voor <2km afstanden pakt bijna geen hond het OV. Alleen al in de tijd dat je op de volgende bus/metro staat te wachten ben je al naar je bestemming gelopen namelijk. En afgezien van die achterlijk korte ritjes is de chipkaart DUURDER dan een zone-systeem + strippenkaart.
Tuurlijk joh. Iedereen gaat gewoon 2 km lopen

Vandaar ook dat er vaak om de 500 meter een station is voor bus of tram
Zeker nooit in Amsterdam geweest?

Waar haal je die kolder vandaan dat de meeste mensen 2 km gaan lopen? Gebeurd zeker vooral bij ouderen
pi_65484880
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 11:09 schreef macca728 het volgende:

[..]

zo in 2005 gestart met testen en in 2013 al klaar

ik hoor de NS voorlichter net zeggen, dat ze de chipkaart pas in gaan voeren als er ook vertrouwen in is
En ik zie in de berichten staan dat ze in 2013 klaar willen zijn. Dus geen 20 jaar 2 systemen.
pi_65484903
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 11:07 schreef macca728 het volgende:

[..]

je zegt het zelf, nu nog de conclusie
of neem je je pinapparaat mee op reis ? zal me niets verbazen
Even voor de duidelijkheid, denk jij nou echt dat de bank niet kan nazien waar en wanneer jij gepind hebt?
pi_65485015
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 10:03 schreef macca728 het volgende:

[..]

ok, maar ook 7 jaar ?
In Parijs worden ze straks ook opgeslagen maar slechts 48 uur
En in Londen worden de gegevens maximaal 8 weken opgeslagen.

Maar in Nederland schijnt die 7 jaar nodig te zijn voor de belastingdienst ofzo. Vraag me dan wel af waarom ze die gegevens niet na maximaal een paar maanden kunnen anonymiseren.
pi_65485018
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 11:14 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Even voor de duidelijkheid, denk jij nou echt dat de bank niet kan nazien waar en wanneer jij gepind hebt?
wat is nou je punt ?

kan de bank dan zien waar ik geweest ben ? waar ik naar toe ga ? dagelijks ?
pi_65485083
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 11:17 schreef Igen het volgende:

[..]

Maar in Nederland schijnt die 7 jaar nodig te zijn voor de belastingdienst ofzo. Vraag me dan wel af waarom ze die gegevens niet na maximaal een paar maanden kunnen anonymiseren.
dat vraag ik me ook af, maar niemand geeft daar een goed argument voor
en warom voor de belastingen ? voor naheffingen ofzo ? extra BTW als ik in de spits gereist heb ?
pi_65485098
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 11:17 schreef macca728 het volgende:

[..]

wat is nou je punt ?

kan de bank dan zien waar ik geweest ben ? waar ik naar toe ga ? dagelijks ?
Elke keer dat jij pint kan de bank zien dat jij daar was.
Net als bij de persoonlijke chipkaart.
Dan heb je bij de chipkaart nog het voordeel dat je voor een anonieme versie kan kiezen.
pi_65485128
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 11:17 schreef Igen het volgende:

[..]

Dat doen ze wel. In afspraak met het CBP.
Zo gauw de gegevens het archief in gaan, worden de persoons gegevens weggehaald.
pi_65485279
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 11:20 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Elke keer dat jij pint kan de bank zien dat jij daar was.
Net als bij de persoonlijke chipkaart.
Dan heb je bij de chipkaart nog het voordeel dat je voor een anonieme versie kan kiezen.
trek nou die conclusie eens
pi_65485371
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 11:25 schreef macca728 het volgende:

[..]

trek nou die conclusie eens
MIjn conclusie: Iedereen die zijn pinpas of GSM gebruikt heeft zijn privacy allang opgegeven en de OV chipkaart maakt daar niet nog meer inbreuk op.

Een conclusie die ik al zo'n 14676785 keer heb getrokken, maar die maar niet tot jou door wilt dringen.
  woensdag 28 januari 2009 @ 11:28:34 #116
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_65485374
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 23:42 schreef macca728 het volgende:
nogmaals waarom worden die gegevens dan 7 jaar opgeslagen, nog steeds geen goede reden gehoord
Nou gewoon voor het geval dat. Je weet maar nooit immers. Als er bijvoorbeeld een terroristische aanslag komt moet kunnen worden nagegaan of er gebruik is gemaakt van het OV in die regio, en wanneer en waar enzo.
Dan de bijbehorende videobeelden erbij nemen en je hebt de daders te pakken.
pi_65485476
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 11:28 schreef snowgoon het volgende:

[..]

MIjn conclusie: Iedereen die zijn pinpas of GSM gebruikt heeft zijn privacy allang opgegeven en de OV chipkaart maakt daar niet nog meer inbreuk op.

Een conclusie die ik al zo'n 14676785 keer heb getrokken, maar die maar niet tot jou door wilt dringen.
nee idioot, met de chipkaart kunnen ze zien waar je heengaat, met de pinpas en telefoon niet, maar dat begrijp jij maar niet

Behalve bij jou natuurlijk want jij pint 100x per dag

ook al 100x uitgelegd
pi_65485550
wij herhalen zo vaak omdat jij met dezelfde dingen komt

3 strippen 2 haltes, GSM en pinpas
pi_65485922
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 11:31 schreef macca728 het volgende:

[..]

nee idioot, met de chipkaart kunnen ze zien waar je heengaat, met de pinpas en telefoon niet, maar dat begrijp jij maar niet

ook al 100x uitgelegd
Achja, zien waar je heen gaat is veel gevaarlijker dan zien waar je bent geweest

Wat maak je er toch een cricus van om alles van de chipkaart zo negatief mogelijk uit te leggen en te doen alsof al het andere veel beter is
pi_65485952
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 11:33 schreef macca728 het volgende:
wij herhalen zo vaak omdat jij met dezelfde dingen komt

3 strippen 2 haltes, GSM en pinpas
Ja inderdaad. Deze discussie is telkens een herhaling van zetten. Maar jij wilt toch ook telkens horen wat de voordelen zijn en om de zoveel tijd ga jij ook weer alle nadelen herhalen.
  woensdag 28 januari 2009 @ 11:46:39 #121
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_65485963
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 11:20 schreef macca728 het volgende:

[..]

dat vraag ik me ook af, maar niemand geeft daar een goed argument voor
en warom voor de belastingen ? voor naheffingen ofzo ? extra BTW als ik in de spits gereist heb ?
Deze gegevens maken onderdeel uit van de boekhouding zeg maar en dan krijgt een bedrijf te maken met de bewaarplicht. Er zijn verschillende termijnen en in het geval van de OV gegevens gaat het om 7 jaar.

Eigenlijk is dit dus een tekortkoming in de wetgeving waardoor het RET (en de andere vervoerders) de gegevens dus moet bewaren.
Neerkomen wel!
  woensdag 28 januari 2009 @ 11:47:40 #122
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_65486003
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 11:31 schreef macca728 het volgende:

[..]

ook al 100x uitgelegd
Met de telefoon op zak kun je tot op huisniveau gevolgd worden
Neerkomen wel!
pi_65486106
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 11:46 schreef Freeflyer het volgende:

Deze gegevens maken onderdeel uit van de boekhouding zeg maar en dan krijgt een bedrijf te maken met de bewaarplicht. Er zijn verschillende termijnen en in het geval van de OV gegevens gaat het om 7 jaar.
Je maakt mij niet wijs dat de vervoersbedrijven verplicht van onze overheid ook moeten bijhouden dat pietje puk die reis gemaakt op die dag op dat tijdstip gemaakt heeft.

Dat doen ze nu ook niet (zonder dat de overheid sancties op legt) en dadelijk met de ov_chip zou het opeens moeten, omdat het kan
pi_65486160
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 11:47 schreef Freeflyer het volgende:

[..]

Met de telefoon op zak kun je tot op huisniveau gevolgd worden
Houden dan ook de telecomproviders een database waar de telefoon is op welk tijdstip bij?
pi_65486223
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 11:12 schreef snowgoon het volgende:
Waar haal je die kolder vandaan dat de meeste mensen 2 km gaan lopen? Gebeurd zeker vooral bij ouderen
Nou, gewoon ervaring. Ik ga voor 2 km in ieder geval niet op een bus of metro wachten. Eigenlijk niemand die ik ken doet dat.
You tell someone you're a Metatron, they stare at you blankly. You mention something out of a Charlton Heston movie and suddenly everyone is a theology scholar!
Meh.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')