In London zijn er tot nu toe storingen geweest die 2x 1 miljoen pond minder inkomsten hebben opgeleverd. Was aanleiding voor Transport for London om het contract met TranSys op te zeggenquote:Op woensdag 28 januari 2009 10:04 schreef macca728 het volgende:
[..]
poortjes werken toch prima volgens RET, beetje overbodig dan![]()
![]()
RET!quote:Op woensdag 28 januari 2009 10:04 schreef macca728 het volgende:
[..]
poortjes werken toch prima volgens RET, beetje overbodig dan![]()
![]()
Ik verwacht eingelijk alleen dat de vervoerders hier in nederland toch zullen proberen om de problemen op dat moment naar de reiziger te schuiven en deze voor de kosten te laten opdraaien.quote:Op woensdag 28 januari 2009 10:08 schreef wdn het volgende:
[..]
In London zijn er tot nu toe storingen geweest die 2x 1 miljoen pond minder inkomsten hebben opgeleverd. Was aanleiding voor Transport for London om het contract met TranSys op te zeggen
Ik weet het niet. Er wordt door anderen gedaan alsof het een groot probleem is.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 23:59 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Die ene strip waar jij het nu over hebt is het starttarief. Dat heb je ook bij de chipkaart.
[..]
Nou, zeg maar hoeveel.
Er is niet 1 oorzaak van alle problemen. Alle problemen hebben hun eigen oorzaak. Denk eens niet zo simpel man.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 23:59 schreef macca728 het volgende:
[..]
reageer maar op het probleem, dat niet opgelost wordt.
Volgens jou ligt dat aan 2 systemen, terwijl voor die poortjes alleen de chipkaart geld al 2 jaar
Wat wil je nu met die quote zeggen?quote:Op woensdag 28 januari 2009 00:35 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Als ik de wikipedia er op nasla, gaat het met de poortjes hier mis:
[..]
Overigens goede site, staat veel informatie op.
Die helaas niet al te positief is...![]()
Waarom zou dat wel langer gemaakt moeten worden?quote:Op woensdag 28 januari 2009 00:47 schreef macca728 het volgende:
alleen de NS heeft al gezegd dat veel stations niet afgesloten worden met poortjes
Leuk als je iemand op moet halen en de trein heeft vertraging. Heb je 35 min max, nou je bent er vroeg, moet je na 35 min opnieuw inchecken om op je geliefde staan te wachten. Waarom wordt dat niet langer gemaakt ?
wat heeft de strippenkaart nou te maken met iemand afhalen ?quote:Op woensdag 28 januari 2009 10:48 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Waarom zou dat wel langer gemaakt moeten worden?
Met de strippenkaart was een lange tijd nodig omdat één strip een reis van een uur kan zijn. Nu je per kilometer gaat betalen is die tijd niet meer zo van belang.
Dat je binnen een uur terug kon reizen is eerder een nadeel van het systeem dan een bewuste service van de strippenkaart.
Ow omdat reizigers mischien wat extra mogelijkheden hadden wordt het nu maar door jou betiteld dat het een nadeel van het systeem was.quote:Op woensdag 28 januari 2009 10:48 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Waarom zou dat wel langer gemaakt moeten worden?
Met de strippenkaart was een lange tijd nodig omdat één strip een reis van een uur kan zijn. Nu je per kilometer gaat betalen is die tijd niet meer zo van belang.
Dat je binnen een uur terug kon reizen is eerder een nadeel van het systeem dan een bewuste service van de strippenkaart.
Het hacken van een kaart zorgt er niet meteen voor dat je jouw kaart niet meer kunt gebruiken.quote:Op woensdag 28 januari 2009 07:20 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Als ik al gerold zou worden, zou ik dat natuurlijk wel merken. Ik heb namelijk geen kaartje meer. Als mijn reisaccount geplunderd wordt, zie ik daar niets van. Ik merk er niet eens iets van als ik gehackt zou worden, omdat dat op (korte) afstand gebeurd.
Het hacken is nu al lucratief. Dat het nu niet zo vaak gebeurd, komt meer omdat het een nieuwe techniek is. Net zoals skimmen ook niet direct bij de invoer van de bankpas gebeurde. Maar gezien skimmen dermate lastig en daarmee niet altijd winstgevend is, gebeurd het niet vaak.
Het hacken van een reisaccount is echter wel lucratief, en met een beetje geluk merkt de reiziger het pas erg laat op. Nog een punt waardoor het hacken vaak zal voorkomen: het is niet te traceren.
[..]
Mag ik vragen waar je deze illusie vandaan haalt?
Mooi toch dat ze de tijd nemen!quote:
Ja leuk joh. 20 jaar lang met 2 verschillende systemen werkenquote:Op woensdag 28 januari 2009 09:21 schreef wdn het volgende:
2013 is al een mooie tijd voor een uitstel. Nu nog hopen dat het tot 2031 duurt want dan ben ik met pensioen of d00d![]()
In de metro stond een interview met een RET man (Pedro Peters). Korte analyse van 1 van zijn opmerkingen op 6 'prangende' vragen van de Metro man:
Indien je een reis maakt van een station met OV chip en tijdens de reis gebruik moet maken van een traject waar (nog) geen OV chip is dien je een compensatiekaart aan te schaffen. Deze compensatiekaart dien je te laten afstempelen en geeft recht op restitutie van teveel afgeboekte saldo. Achteraf... Handig als je kaart leeggetrokken wordt met geld dat je achteraf terugkrijgt maar NU nodig hebt om te reizen.
Alls er storingen zijn aan de oplaadstations dan dien je een RET medewerker te zoeken en te vragen naar een servicekaart. Hiermee kun je reizen naar een lokatie waar je wel kunt opladen.
Echt hoe meer ik er over lees des te meer wens ik dat 2013 2031 wordt
jij bent dom want aan de hand van pinnen kan je niet zien waar iemand heeft gereisd en je telefoon kan je UITZETTEN of THUISLATEN en is ook niet PERSOONSGEBONDENquote:Op woensdag 28 januari 2009 10:52 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Het hacken van een kaart zorgt er niet meteen voor dat je jouw kaart niet meer kunt gebruiken.
Als het hacken nu al lucratief is, dan weet je vast ook wel hoe vaak dat nu al gebeurd en hoeveel mensen daar last van hebben.
En acht, wat dat betreft is het hacken net zo "gevaarlijk" als het verliezen van je abbo of strippenkaart. En als "we" dan toch allerlei doem scenario's gaan verzinnen. Een strippenkaart of abbo is veel makkelijker op te eten door een hond of kat dan een OV chipkaart
Om ook maar eens een vergezocht voordeel te verzinnen.
JIj hebt de illusie dat men jouw GSM signaal niet kan traceren en men bij de bank ook niet kan zien waar en wanneer je wat gepind hebt?
Dan ben je wel naief.
Nee daar kan ik me ook wel iets bij voorstellen in jouw geval. Ik denk dat ondertussen al die 100'den RET medewerkers die in Rotterdam hard weglopen als je jou met al je zeurende vragen aan zien komenquote:Op woensdag 28 januari 2009 09:29 schreef macca728 het volgende:
[..]
Nou zoek maar lekker want op de meeste Metro stations zijn nooit RET medewerkers
In Londen is er altijd een medewerker aanwezig, maar ik zie dat in Nederland niet gebeuren
ja leuk he, kiest de NS voorquote:Op woensdag 28 januari 2009 10:54 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Ja leuk joh. 20 jaar lang met 2 verschillende systemen werken
Nou inderdaad. De RET laat de 200.000 reizigers waarbij niet is uitgecheckt ook compleet stikken. De RET doet helemaal geen moeite om dat terug te betalenquote:Op woensdag 28 januari 2009 10:19 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ik verwacht eingelijk alleen dat de vervoerders hier in nederland toch zullen proberen om de problemen op dat moment naar de reiziger te schuiven en deze voor de kosten te laten opdraaien.![]()
Hoe zit het eigenlijk met het oyster systeem in londen wordt daar ook eerst een basistarief afgehaald, en dan als je uitstapt weer vererekend met het werkelijke bedrag?
hierook nog met zones hoorquote:Op woensdag 28 januari 2009 10:59 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Nou inderdaad. De RET laat de 200.000 reizigers waarbij niet is uitgecheckt ook compleet stikken. De RET doet helemaal geen moeite om dat terug te betalen
In Londen werken ze nog met zones.
Je mag nu helemaal niet het perron op zonder kaartje.quote:Op woensdag 28 januari 2009 10:51 schreef macca728 het volgende:
[..]
wat heeft de strippenkaart nou te maken met iemand afhalen ?
Ik kan nu toch iemand afhalen zonder mezelf in te checken ?
In de toekomst krijg je een wacht kaart die 35 min geldig is, nou dat is vrij kort zeker als je nog wat gaat kopen in een station
Tuurlijk joh. Ze gaan het zonessysteem afschaffen. Je weet wel dat systeem waarbij je soms 3 strippen moet betalen om maar 2 haltes te rijden.quote:Op woensdag 28 januari 2009 10:52 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ow omdat reizigers mischien wat extra mogelijkheden hadden wordt het nu maar door jou betiteld dat het een nadeel van het systeem was.Waarom zijn er ov bedrijven in nederland, om net zoals de overheid ook maar te gaan proberen burgers tot het maximum uit te persen daar begint het wel op te lijken vooral met deze argumantatie van jou er weer bij.
quote:Op woensdag 28 januari 2009 11:02 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Tuurlijk joh. Ze gaan het zonessysteem afschaffen. Je weet wel dat systeem waarbij je 3 strippen moest betalen om misschien maar 2 haltes te rijden.
Lijkt me duidelijk dat de overheid de mensen zoveel mogelijk mensen uit wil persen
Ach wat stom van me! Die pin automaten zweven allemaal rond, die staan nooit op vaste plaatsen. Dus men kan nooit zien waar je was op een bepaald tijdstipquote:Op woensdag 28 januari 2009 10:55 schreef macca728 het volgende:
[..]
jij bent dom want aan de hand van pinnen kan je niet zien waar iemand heeft gereisd en je telefoon kan je UITZETTEN of THUISLATEN en is ook niet PERSOONSGEBONDEN
en nogmaals, hoe lang worden die pin en telefoongegevens van jou opgeslagen ?
Joepie! NOG een kaart er bij. Da's vast om het allemaal 'makkelijk' te makenquote:Op woensdag 28 januari 2009 10:51 schreef macca728 het volgende:
[..]
wat heeft de strippenkaart nou te maken met iemand afhalen ?
Ik kan nu toch iemand afhalen zonder mezelf in te checken ?
In de toekomst krijg je een wacht kaart die 35 min geldig is, nou dat is vrij kort zeker als je nog wat gaat kopen in een station
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |