reageer maar op het probleem, dat niet opgelost wordt.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 23:56 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Ik denk dat het ook aan jouw manier van dingen uitleggen ligt
Net ook al. Ik en iemand anders hadden het over kaartlezers en jij gaat ineens over pin automaten zeuren
Die ene strip waar jij het nu over hebt is het starttarief. Dat heb je ook bij de chipkaart.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 23:57 schreef snowgoon het volgende:
[..]
3 strippen 2 haltes is het meest duidelijke nadeel van het strippenkaart systeem. Het zou jou toch moeten aanspreken aangezien jij alles zo goedkoop mogelijk wil!
Nou, zeg maar hoeveel.quote:En hoeveel mensen maken gebruik van binnen 1 of 1,5 uur terugreizen?
Als ik de wikipedia er op nasla, gaat het met de poortjes hier mis:quote:Op dinsdag 27 januari 2009 23:49 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Er zijn meer dan genoeg fouten aangepakt. Het systeem wordt niet zomaar ingevoerd en het systeem is ook nog niet 100% foutenvrij. Er is niemand die dat beweerd. Maar er moet gewoon een keer een goed testtraject zijn. En dat kan niet zolang er twee systemen tegelijk draaien.
Overigens goede site, staat veel informatie op.quote:Bij metrostations en grotere treinstations kan een "OV-chipkaartgebied" afgesloten worden met toegangspoortjes of -hekjes (tourniquets e.d.) die alleen geopend kunnen worden met de chipkaart. Dit omvat de perrons met de stationstraverse etc., of bestaat eventueel uit aparte delen per perron. In feite bestaan er nu twee OV-chipsystemen:
* Het in en uitchecken in het voertuig.
* Het in en uitchecken in het station.
Als ik al gerold zou worden, zou ik dat natuurlijk wel merken. Ik heb namelijk geen kaartje meer. Als mijn reisaccount geplunderd wordt, zie ik daar niets van. Ik merk er niet eens iets van als ik gehackt zou worden, omdat dat op (korte) afstand gebeurd.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 23:36 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Kijken hoe blij jij bent als je papieren abbo en paspoort zijn gerold als je net de tram in wilt stappen.
Ownee, dat gebeurd natuurlijk nooit. Dat je chipkaart gehackt en daardoor onbruikbaar wordt is wel al een dagelijks probleem
Mag ik vragen waar je deze illusie vandaan haalt?quote:Op dinsdag 27 januari 2009 23:49 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Jouw privacy wordt minder zwaar geschonden dan wanneer je van je GSM of pinpas gebruik maakt. En als je daar zo'n moeite mee hebt kun je ook anoniem reizen
[..]
quote:113 Teletekst wo 28 jan
***************************************
NS wacht nog 3 jaar met chipkaart
***************************************
` Het gaat nog zeker drie jaar duren
voordat treinreizigers in het hele land
met de ov-chipkaart kunnen reizen.Dat
zegt de directeur van NS Reizigers.
De NS wil de chipkaart zorgvuldig
invoeren en heeft daarom geen haast met
de introductie.De NS houdt in juni een
eerste proef op de Flevolijn.Pas als
reizigers helemaal tevreden zijn,schaft
de NS het papieren treinkaartje af.
De ov-chipkaart had al jaren geleden
moeten zijn ingevoerd.De werkelijkheid
is dat vanaf morgen alleen de metro in
Rotterdam over is op de ov-chipkaart.
Het GVB in Amsterdam wil in juni de
strippenkaart in de metro afschaffen.
Zelfde bericht van Nu.nl:quote:
quote:NS stelt invoering ov-chipkaart jaren uit
Uitgegeven: 28 januari 2009 07:39
Laatst gewijzigd: 28 januari 2009 08:08
AMSTERDAM - De Nederlandse Spoorwegen maken een pas op de plaats met de invoering van de ov-chipkaart. Het duurt nog tot 2013 voordat de ov-chipkaart in het hele land op de stations is doorgevoerd. Dat heeft de directeur NS Reizigers Jacques Huberts woensdag gezegd tegen de NOS.
Het koppelen van alle systemen, noodzakelijk voor de invoering van de chipkaart, blijkt volgens Huberts te complex om de invoering eerder voor elkaar te krijgen. Daarbij moet de reiziger nog kaartjes kunnen kopen zolang die zich niet prettig voelt bij de chipkaart, zegt Hubert.
Rotterdam
NS wilde de kaart 1 oktober landelijk invoeren, maar volgens Huberts duurt het nog een paar jaar voordat de NS in het hele land zover is. Tussen juni 2006 en augustus 2008 heeft de NS de chipkaart intensief getest in de regio Rotterdam. De spoorwegen starten in juni met een proef met de kaart op de Flevolijn. Uiteindelijk wil de NS het systeem 'voorzichtig, stap voor stap, al lerend' in werking brengen.
Langzaam
NS gaat 'heel langzaam' beginnen met het doorvoeren van de chipkaart op automaten. Daarna volgen andere zaken, waaronder het veiligheidsaspect en de ov-chipkaartpoortjes. In de Rotterdamse metro is de strippenkaart vanaf donderdag niet geldig meer. De Amsterdamse metro volgt later dit jaar.
© Novum
quote:Op woensdag 28 januari 2009 08:25 schreef Basp1 het volgende:
Poll: Wanneer gaat de NS echt de OV_chipknip invoerenVoor 2013 Na 2013 Nooit
Tussenstand:
[ afbeelding ]
Ook een poll maken? Klik hier
Nou zoek maar lekker want op de meeste Metro stations zijn nooit RET medewerkersquote:Op woensdag 28 januari 2009 09:21 schreef wdn het volgende:
2013 is al een mooie tijd voor een uitstel. Nu nog hopen dat het tot 2031 duurt want dan ben ik met pensioen of d00d![]()
In de metro stond een interview met een RET man (Pedro Peters). Korte analyse van 1 van zijn opmerkingen op 6 'prangende' vragen van de Metro man:
Indien je een reis maakt van een station met OV chip en tijdens de reis gebruik moet maken van een traject waar (nog) geen OV chip is dien je een compensatiekaart aan te schaffen. Deze compensatiekaart dien je te laten afstempelen en geeft recht op restitutie van teveel afgeboekte saldo. Achteraf... Handig als je kaart leeggetrokken wordt met geld dat je achteraf terugkrijgt maar NU nodig hebt om te reizen.
Alls er storingen zijn aan de oplaadstations dan dien je een RET medewerker te zoeken en te vragen naar een servicekaart. Hiermee kun je reizen naar een lokatie waar je wel kunt opladen.
Echt hoe meer ik er over lees des te meer wens ik dat 2013 2031 wordt
quote:Londenaren tevreden over hun OV-chipkaart
27 januari 2009
Londenaren zijn dik tevreden over hun OV-chipkaart. In de hoofdstad van Groot-Brittannië is deze zogeheten 'Oyster Card' ruim vijf jaar geleden ingevoerd. De Engelse kaart is vergelijkbaar met de digitale kaart die vanaf donderdag het enige geldige vervoerbewijs voor de Rotterdamse metro is.
Het metronet van Londen is niet te vergelijken met dat van Rotterdam. Het netwerk telt 11 lijnen en 270 stations. Dagelijks zijn er ruim 3,5 miljoen reizigers.
Sinds de introductie van de Oyster Card zijn er al 17 miljoen exemplaren van verkocht.
En als ze er wel zijn heb je doorgaans ook weinig aan ze.quote:Op woensdag 28 januari 2009 09:29 schreef macca728 het volgende:
[..]
Nou zoek maar lekker want op de meeste Metro stations zijn nooit RET medewerkers
In Londen is er altijd een medewerker aanwezig, maar ik zie dat in Nederland niet gebeuren
Als veel mensen morgen maar wel wat aan die ret medewerkers hebben.quote:Op woensdag 28 januari 2009 09:43 schreef Q. het volgende:
En als ze er wel zijn heb je doorgaans ook weinig aan ze.
Oh ja. Die RET medewerkers hebben volgens Peters mobiele scanners bij zich! Zodat ze je kunnen in- en uitscannen als de poortjes niet werken.quote:Op woensdag 28 januari 2009 09:29 schreef macca728 het volgende:
[..]
Nou zoek maar lekker want op de meeste Metro stations zijn nooit RET medewerkers
In Londen is er altijd een medewerker aanwezig, maar ik zie dat in Nederland niet gebeuren
uitzendkrachten, studenten en met alle respect gepensioneerden ?quote:Op woensdag 28 januari 2009 09:48 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Als veel mensen morgen maar wel wat aan die ret medewerkers hebben.
ok, maar ook 7 jaar ?quote:Op woensdag 28 januari 2009 10:02 schreef wdn het volgende:
[..]
Oh ja. Die RET medewerkers hebben volgens Peters mobiele scanners bij zich! Zodat ze je kunnen in- en uitscannen als de poortjes niet werken.![]()
(zou hij zelf geloven dat dat werkt!?)
macca728: in London worden de gegevens permanent opgeslagen edoch NIET door de OV bedrijven maar door de overheid.
Echt jammer dat ik geen vrij kan krijgen om een dagje op de metrostations te gaan kijken.quote:Op woensdag 28 januari 2009 09:48 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Als veel mensen morgen maar wel wat aan die ret medewerkers hebben.
poortjes werken toch prima volgens RET, beetje overbodig danquote:Op woensdag 28 januari 2009 10:02 schreef wdn het volgende:
[..]
Oh ja. Die RET medewerkers hebben volgens Peters mobiele scanners bij zich! Zodat ze je kunnen in- en uitscannen als de poortjes niet werken.![]()
(zou hij zelf geloven dat dat werkt!?)
macca728: in London worden de gegevens permanent opgeslagen edoch NIET door de OV bedrijven maar door de overheid.
nou ik zal het er haast voor over hebben om met een camera te gaan staan heel de dagquote:Op woensdag 28 januari 2009 10:04 schreef Q. het volgende:
[..]
Echt jammer dat ik geen vrij kan krijgen om een dagje op de metrostations te gaan kijken.
Ik heb mijn post aangepast want ik was te vlug.quote:Op woensdag 28 januari 2009 10:03 schreef macca728 het volgende:
[..]
ok, maar ook 7 jaar ?
In Parijs worden ze straks ook opgeslagen maar slechts 48 uur
quote:Privacy
Elke kaart heeft -uiteraard- een uniek nummer en gebruikers kunnen de details van hun reizen gedurende de afgelopen acht weken inzien via internet. Dit betekent dat zodra iemand het nummer van de kaart van een gebruiker kan achterhalen alle reisgegevens beschikbaar worden.
Groot-Brittannië kent wetgeving gelijk aan de Nederlandse Wet bescherming persoonsgegevens, het gebruik van de informatie over reizen is daardoor strak aan banden gelegd. Pay as you go kaarten kunnen in principe anoniem zijn, bij weekkaarten en soortgelijke periodieke kaarten moet de gebruiker zich identificeren.
Transport for Londen gebruikt gegevens uit het Oystersysteem voor analyse van vervoersstromen, hierbij wordt alleen gebruik gemaakt van de kenmerken van reizen en wordt geen link gelegd met de identiteit van de gebruiker. In een strafrechtelijk onderzoek kan de politie verzoeken om gegevens van een bepaalde Oyster-kaart [3] Tussen augustus 2004 en maart 2006 ontving Transport for Londen (TfL) 436 van dit soort verzoeken van de politie. Hiervan werden 409 verzoeken gehonoreerd. In 2008 werd bekend dat de inlichtingendiensten eveneens toegang willen hebben tot het systeem[4], voor zover bekend was hiervan nog geen sprake.
In London zijn er tot nu toe storingen geweest die 2x 1 miljoen pond minder inkomsten hebben opgeleverd. Was aanleiding voor Transport for London om het contract met TranSys op te zeggenquote:Op woensdag 28 januari 2009 10:04 schreef macca728 het volgende:
[..]
poortjes werken toch prima volgens RET, beetje overbodig dan![]()
![]()
RET!quote:Op woensdag 28 januari 2009 10:04 schreef macca728 het volgende:
[..]
poortjes werken toch prima volgens RET, beetje overbodig dan![]()
![]()
Ik verwacht eingelijk alleen dat de vervoerders hier in nederland toch zullen proberen om de problemen op dat moment naar de reiziger te schuiven en deze voor de kosten te laten opdraaien.quote:Op woensdag 28 januari 2009 10:08 schreef wdn het volgende:
[..]
In London zijn er tot nu toe storingen geweest die 2x 1 miljoen pond minder inkomsten hebben opgeleverd. Was aanleiding voor Transport for London om het contract met TranSys op te zeggen
Ik weet het niet. Er wordt door anderen gedaan alsof het een groot probleem is.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 23:59 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Die ene strip waar jij het nu over hebt is het starttarief. Dat heb je ook bij de chipkaart.
[..]
Nou, zeg maar hoeveel.
Er is niet 1 oorzaak van alle problemen. Alle problemen hebben hun eigen oorzaak. Denk eens niet zo simpel man.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 23:59 schreef macca728 het volgende:
[..]
reageer maar op het probleem, dat niet opgelost wordt.
Volgens jou ligt dat aan 2 systemen, terwijl voor die poortjes alleen de chipkaart geld al 2 jaar
Wat wil je nu met die quote zeggen?quote:Op woensdag 28 januari 2009 00:35 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Als ik de wikipedia er op nasla, gaat het met de poortjes hier mis:
[..]
Overigens goede site, staat veel informatie op.
Die helaas niet al te positief is...![]()
Waarom zou dat wel langer gemaakt moeten worden?quote:Op woensdag 28 januari 2009 00:47 schreef macca728 het volgende:
alleen de NS heeft al gezegd dat veel stations niet afgesloten worden met poortjes
Leuk als je iemand op moet halen en de trein heeft vertraging. Heb je 35 min max, nou je bent er vroeg, moet je na 35 min opnieuw inchecken om op je geliefde staan te wachten. Waarom wordt dat niet langer gemaakt ?
wat heeft de strippenkaart nou te maken met iemand afhalen ?quote:Op woensdag 28 januari 2009 10:48 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Waarom zou dat wel langer gemaakt moeten worden?
Met de strippenkaart was een lange tijd nodig omdat één strip een reis van een uur kan zijn. Nu je per kilometer gaat betalen is die tijd niet meer zo van belang.
Dat je binnen een uur terug kon reizen is eerder een nadeel van het systeem dan een bewuste service van de strippenkaart.
Ow omdat reizigers mischien wat extra mogelijkheden hadden wordt het nu maar door jou betiteld dat het een nadeel van het systeem was.quote:Op woensdag 28 januari 2009 10:48 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Waarom zou dat wel langer gemaakt moeten worden?
Met de strippenkaart was een lange tijd nodig omdat één strip een reis van een uur kan zijn. Nu je per kilometer gaat betalen is die tijd niet meer zo van belang.
Dat je binnen een uur terug kon reizen is eerder een nadeel van het systeem dan een bewuste service van de strippenkaart.
Het hacken van een kaart zorgt er niet meteen voor dat je jouw kaart niet meer kunt gebruiken.quote:Op woensdag 28 januari 2009 07:20 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Als ik al gerold zou worden, zou ik dat natuurlijk wel merken. Ik heb namelijk geen kaartje meer. Als mijn reisaccount geplunderd wordt, zie ik daar niets van. Ik merk er niet eens iets van als ik gehackt zou worden, omdat dat op (korte) afstand gebeurd.
Het hacken is nu al lucratief. Dat het nu niet zo vaak gebeurd, komt meer omdat het een nieuwe techniek is. Net zoals skimmen ook niet direct bij de invoer van de bankpas gebeurde. Maar gezien skimmen dermate lastig en daarmee niet altijd winstgevend is, gebeurd het niet vaak.
Het hacken van een reisaccount is echter wel lucratief, en met een beetje geluk merkt de reiziger het pas erg laat op. Nog een punt waardoor het hacken vaak zal voorkomen: het is niet te traceren.
[..]
Mag ik vragen waar je deze illusie vandaan haalt?
Mooi toch dat ze de tijd nemen!quote:
Ja leuk joh. 20 jaar lang met 2 verschillende systemen werkenquote:Op woensdag 28 januari 2009 09:21 schreef wdn het volgende:
2013 is al een mooie tijd voor een uitstel. Nu nog hopen dat het tot 2031 duurt want dan ben ik met pensioen of d00d![]()
In de metro stond een interview met een RET man (Pedro Peters). Korte analyse van 1 van zijn opmerkingen op 6 'prangende' vragen van de Metro man:
Indien je een reis maakt van een station met OV chip en tijdens de reis gebruik moet maken van een traject waar (nog) geen OV chip is dien je een compensatiekaart aan te schaffen. Deze compensatiekaart dien je te laten afstempelen en geeft recht op restitutie van teveel afgeboekte saldo. Achteraf... Handig als je kaart leeggetrokken wordt met geld dat je achteraf terugkrijgt maar NU nodig hebt om te reizen.
Alls er storingen zijn aan de oplaadstations dan dien je een RET medewerker te zoeken en te vragen naar een servicekaart. Hiermee kun je reizen naar een lokatie waar je wel kunt opladen.
Echt hoe meer ik er over lees des te meer wens ik dat 2013 2031 wordt
jij bent dom want aan de hand van pinnen kan je niet zien waar iemand heeft gereisd en je telefoon kan je UITZETTEN of THUISLATEN en is ook niet PERSOONSGEBONDENquote:Op woensdag 28 januari 2009 10:52 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Het hacken van een kaart zorgt er niet meteen voor dat je jouw kaart niet meer kunt gebruiken.
Als het hacken nu al lucratief is, dan weet je vast ook wel hoe vaak dat nu al gebeurd en hoeveel mensen daar last van hebben.
En acht, wat dat betreft is het hacken net zo "gevaarlijk" als het verliezen van je abbo of strippenkaart. En als "we" dan toch allerlei doem scenario's gaan verzinnen. Een strippenkaart of abbo is veel makkelijker op te eten door een hond of kat dan een OV chipkaart
Om ook maar eens een vergezocht voordeel te verzinnen.
JIj hebt de illusie dat men jouw GSM signaal niet kan traceren en men bij de bank ook niet kan zien waar en wanneer je wat gepind hebt?
Dan ben je wel naief.
Nee daar kan ik me ook wel iets bij voorstellen in jouw geval. Ik denk dat ondertussen al die 100'den RET medewerkers die in Rotterdam hard weglopen als je jou met al je zeurende vragen aan zien komenquote:Op woensdag 28 januari 2009 09:29 schreef macca728 het volgende:
[..]
Nou zoek maar lekker want op de meeste Metro stations zijn nooit RET medewerkers
In Londen is er altijd een medewerker aanwezig, maar ik zie dat in Nederland niet gebeuren
ja leuk he, kiest de NS voorquote:Op woensdag 28 januari 2009 10:54 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Ja leuk joh. 20 jaar lang met 2 verschillende systemen werken
Nou inderdaad. De RET laat de 200.000 reizigers waarbij niet is uitgecheckt ook compleet stikken. De RET doet helemaal geen moeite om dat terug te betalenquote:Op woensdag 28 januari 2009 10:19 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ik verwacht eingelijk alleen dat de vervoerders hier in nederland toch zullen proberen om de problemen op dat moment naar de reiziger te schuiven en deze voor de kosten te laten opdraaien.![]()
Hoe zit het eigenlijk met het oyster systeem in londen wordt daar ook eerst een basistarief afgehaald, en dan als je uitstapt weer vererekend met het werkelijke bedrag?
hierook nog met zones hoorquote:Op woensdag 28 januari 2009 10:59 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Nou inderdaad. De RET laat de 200.000 reizigers waarbij niet is uitgecheckt ook compleet stikken. De RET doet helemaal geen moeite om dat terug te betalen
In Londen werken ze nog met zones.
Je mag nu helemaal niet het perron op zonder kaartje.quote:Op woensdag 28 januari 2009 10:51 schreef macca728 het volgende:
[..]
wat heeft de strippenkaart nou te maken met iemand afhalen ?
Ik kan nu toch iemand afhalen zonder mezelf in te checken ?
In de toekomst krijg je een wacht kaart die 35 min geldig is, nou dat is vrij kort zeker als je nog wat gaat kopen in een station
Tuurlijk joh. Ze gaan het zonessysteem afschaffen. Je weet wel dat systeem waarbij je soms 3 strippen moet betalen om maar 2 haltes te rijden.quote:Op woensdag 28 januari 2009 10:52 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ow omdat reizigers mischien wat extra mogelijkheden hadden wordt het nu maar door jou betiteld dat het een nadeel van het systeem was.Waarom zijn er ov bedrijven in nederland, om net zoals de overheid ook maar te gaan proberen burgers tot het maximum uit te persen daar begint het wel op te lijken vooral met deze argumantatie van jou er weer bij.
quote:Op woensdag 28 januari 2009 11:02 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Tuurlijk joh. Ze gaan het zonessysteem afschaffen. Je weet wel dat systeem waarbij je 3 strippen moest betalen om misschien maar 2 haltes te rijden.
Lijkt me duidelijk dat de overheid de mensen zoveel mogelijk mensen uit wil persen
Ach wat stom van me! Die pin automaten zweven allemaal rond, die staan nooit op vaste plaatsen. Dus men kan nooit zien waar je was op een bepaald tijdstipquote:Op woensdag 28 januari 2009 10:55 schreef macca728 het volgende:
[..]
jij bent dom want aan de hand van pinnen kan je niet zien waar iemand heeft gereisd en je telefoon kan je UITZETTEN of THUISLATEN en is ook niet PERSOONSGEBONDEN
en nogmaals, hoe lang worden die pin en telefoongegevens van jou opgeslagen ?
Joepie! NOG een kaart er bij. Da's vast om het allemaal 'makkelijk' te makenquote:Op woensdag 28 januari 2009 10:51 schreef macca728 het volgende:
[..]
wat heeft de strippenkaart nou te maken met iemand afhalen ?
Ik kan nu toch iemand afhalen zonder mezelf in te checken ?
In de toekomst krijg je een wacht kaart die 35 min geldig is, nou dat is vrij kort zeker als je nog wat gaat kopen in een station
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |