reageer maar op het probleem, dat niet opgelost wordt.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 23:56 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Ik denk dat het ook aan jouw manier van dingen uitleggen ligt
Net ook al. Ik en iemand anders hadden het over kaartlezers en jij gaat ineens over pin automaten zeuren
Die ene strip waar jij het nu over hebt is het starttarief. Dat heb je ook bij de chipkaart.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 23:57 schreef snowgoon het volgende:
[..]
3 strippen 2 haltes is het meest duidelijke nadeel van het strippenkaart systeem. Het zou jou toch moeten aanspreken aangezien jij alles zo goedkoop mogelijk wil!
Nou, zeg maar hoeveel.quote:En hoeveel mensen maken gebruik van binnen 1 of 1,5 uur terugreizen?
Als ik de wikipedia er op nasla, gaat het met de poortjes hier mis:quote:Op dinsdag 27 januari 2009 23:49 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Er zijn meer dan genoeg fouten aangepakt. Het systeem wordt niet zomaar ingevoerd en het systeem is ook nog niet 100% foutenvrij. Er is niemand die dat beweerd. Maar er moet gewoon een keer een goed testtraject zijn. En dat kan niet zolang er twee systemen tegelijk draaien.
Overigens goede site, staat veel informatie op.quote:Bij metrostations en grotere treinstations kan een "OV-chipkaartgebied" afgesloten worden met toegangspoortjes of -hekjes (tourniquets e.d.) die alleen geopend kunnen worden met de chipkaart. Dit omvat de perrons met de stationstraverse etc., of bestaat eventueel uit aparte delen per perron. In feite bestaan er nu twee OV-chipsystemen:
* Het in en uitchecken in het voertuig.
* Het in en uitchecken in het station.
Als ik al gerold zou worden, zou ik dat natuurlijk wel merken. Ik heb namelijk geen kaartje meer. Als mijn reisaccount geplunderd wordt, zie ik daar niets van. Ik merk er niet eens iets van als ik gehackt zou worden, omdat dat op (korte) afstand gebeurd.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 23:36 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Kijken hoe blij jij bent als je papieren abbo en paspoort zijn gerold als je net de tram in wilt stappen.
Ownee, dat gebeurd natuurlijk nooit. Dat je chipkaart gehackt en daardoor onbruikbaar wordt is wel al een dagelijks probleem
Mag ik vragen waar je deze illusie vandaan haalt?quote:Op dinsdag 27 januari 2009 23:49 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Jouw privacy wordt minder zwaar geschonden dan wanneer je van je GSM of pinpas gebruik maakt. En als je daar zo'n moeite mee hebt kun je ook anoniem reizen
[..]
quote:113 Teletekst wo 28 jan
***************************************
NS wacht nog 3 jaar met chipkaart
***************************************
` Het gaat nog zeker drie jaar duren
voordat treinreizigers in het hele land
met de ov-chipkaart kunnen reizen.Dat
zegt de directeur van NS Reizigers.
De NS wil de chipkaart zorgvuldig
invoeren en heeft daarom geen haast met
de introductie.De NS houdt in juni een
eerste proef op de Flevolijn.Pas als
reizigers helemaal tevreden zijn,schaft
de NS het papieren treinkaartje af.
De ov-chipkaart had al jaren geleden
moeten zijn ingevoerd.De werkelijkheid
is dat vanaf morgen alleen de metro in
Rotterdam over is op de ov-chipkaart.
Het GVB in Amsterdam wil in juni de
strippenkaart in de metro afschaffen.
Zelfde bericht van Nu.nl:quote:
quote:NS stelt invoering ov-chipkaart jaren uit
Uitgegeven: 28 januari 2009 07:39
Laatst gewijzigd: 28 januari 2009 08:08
AMSTERDAM - De Nederlandse Spoorwegen maken een pas op de plaats met de invoering van de ov-chipkaart. Het duurt nog tot 2013 voordat de ov-chipkaart in het hele land op de stations is doorgevoerd. Dat heeft de directeur NS Reizigers Jacques Huberts woensdag gezegd tegen de NOS.
Het koppelen van alle systemen, noodzakelijk voor de invoering van de chipkaart, blijkt volgens Huberts te complex om de invoering eerder voor elkaar te krijgen. Daarbij moet de reiziger nog kaartjes kunnen kopen zolang die zich niet prettig voelt bij de chipkaart, zegt Hubert.
Rotterdam
NS wilde de kaart 1 oktober landelijk invoeren, maar volgens Huberts duurt het nog een paar jaar voordat de NS in het hele land zover is. Tussen juni 2006 en augustus 2008 heeft de NS de chipkaart intensief getest in de regio Rotterdam. De spoorwegen starten in juni met een proef met de kaart op de Flevolijn. Uiteindelijk wil de NS het systeem 'voorzichtig, stap voor stap, al lerend' in werking brengen.
Langzaam
NS gaat 'heel langzaam' beginnen met het doorvoeren van de chipkaart op automaten. Daarna volgen andere zaken, waaronder het veiligheidsaspect en de ov-chipkaartpoortjes. In de Rotterdamse metro is de strippenkaart vanaf donderdag niet geldig meer. De Amsterdamse metro volgt later dit jaar.
© Novum
quote:Op woensdag 28 januari 2009 08:25 schreef Basp1 het volgende:
Poll: Wanneer gaat de NS echt de OV_chipknip invoerenVoor 2013 Na 2013 Nooit
Tussenstand:
[ afbeelding ]
Ook een poll maken? Klik hier
Nou zoek maar lekker want op de meeste Metro stations zijn nooit RET medewerkersquote:Op woensdag 28 januari 2009 09:21 schreef wdn het volgende:
2013 is al een mooie tijd voor een uitstel. Nu nog hopen dat het tot 2031 duurt want dan ben ik met pensioen of d00d![]()
In de metro stond een interview met een RET man (Pedro Peters). Korte analyse van 1 van zijn opmerkingen op 6 'prangende' vragen van de Metro man:
Indien je een reis maakt van een station met OV chip en tijdens de reis gebruik moet maken van een traject waar (nog) geen OV chip is dien je een compensatiekaart aan te schaffen. Deze compensatiekaart dien je te laten afstempelen en geeft recht op restitutie van teveel afgeboekte saldo. Achteraf... Handig als je kaart leeggetrokken wordt met geld dat je achteraf terugkrijgt maar NU nodig hebt om te reizen.
Alls er storingen zijn aan de oplaadstations dan dien je een RET medewerker te zoeken en te vragen naar een servicekaart. Hiermee kun je reizen naar een lokatie waar je wel kunt opladen.
Echt hoe meer ik er over lees des te meer wens ik dat 2013 2031 wordt
quote:Londenaren tevreden over hun OV-chipkaart
27 januari 2009
Londenaren zijn dik tevreden over hun OV-chipkaart. In de hoofdstad van Groot-Brittanniė is deze zogeheten 'Oyster Card' ruim vijf jaar geleden ingevoerd. De Engelse kaart is vergelijkbaar met de digitale kaart die vanaf donderdag het enige geldige vervoerbewijs voor de Rotterdamse metro is.
Het metronet van Londen is niet te vergelijken met dat van Rotterdam. Het netwerk telt 11 lijnen en 270 stations. Dagelijks zijn er ruim 3,5 miljoen reizigers.
Sinds de introductie van de Oyster Card zijn er al 17 miljoen exemplaren van verkocht.
En als ze er wel zijn heb je doorgaans ook weinig aan ze.quote:Op woensdag 28 januari 2009 09:29 schreef macca728 het volgende:
[..]
Nou zoek maar lekker want op de meeste Metro stations zijn nooit RET medewerkers
In Londen is er altijd een medewerker aanwezig, maar ik zie dat in Nederland niet gebeuren
Als veel mensen morgen maar wel wat aan die ret medewerkers hebben.quote:Op woensdag 28 januari 2009 09:43 schreef Q. het volgende:
En als ze er wel zijn heb je doorgaans ook weinig aan ze.
Oh ja. Die RET medewerkers hebben volgens Peters mobiele scanners bij zich! Zodat ze je kunnen in- en uitscannen als de poortjes niet werken.quote:Op woensdag 28 januari 2009 09:29 schreef macca728 het volgende:
[..]
Nou zoek maar lekker want op de meeste Metro stations zijn nooit RET medewerkers
In Londen is er altijd een medewerker aanwezig, maar ik zie dat in Nederland niet gebeuren
uitzendkrachten, studenten en met alle respect gepensioneerden ?quote:Op woensdag 28 januari 2009 09:48 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Als veel mensen morgen maar wel wat aan die ret medewerkers hebben.
ok, maar ook 7 jaar ?quote:Op woensdag 28 januari 2009 10:02 schreef wdn het volgende:
[..]
Oh ja. Die RET medewerkers hebben volgens Peters mobiele scanners bij zich! Zodat ze je kunnen in- en uitscannen als de poortjes niet werken.![]()
(zou hij zelf geloven dat dat werkt!?)
macca728: in London worden de gegevens permanent opgeslagen edoch NIET door de OV bedrijven maar door de overheid.
Echt jammer dat ik geen vrij kan krijgen om een dagje op de metrostations te gaan kijken.quote:Op woensdag 28 januari 2009 09:48 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Als veel mensen morgen maar wel wat aan die ret medewerkers hebben.
poortjes werken toch prima volgens RET, beetje overbodig danquote:Op woensdag 28 januari 2009 10:02 schreef wdn het volgende:
[..]
Oh ja. Die RET medewerkers hebben volgens Peters mobiele scanners bij zich! Zodat ze je kunnen in- en uitscannen als de poortjes niet werken.![]()
(zou hij zelf geloven dat dat werkt!?)
macca728: in London worden de gegevens permanent opgeslagen edoch NIET door de OV bedrijven maar door de overheid.
nou ik zal het er haast voor over hebben om met een camera te gaan staan heel de dagquote:Op woensdag 28 januari 2009 10:04 schreef Q. het volgende:
[..]
Echt jammer dat ik geen vrij kan krijgen om een dagje op de metrostations te gaan kijken.
Ik heb mijn post aangepast want ik was te vlug.quote:Op woensdag 28 januari 2009 10:03 schreef macca728 het volgende:
[..]
ok, maar ook 7 jaar ?
In Parijs worden ze straks ook opgeslagen maar slechts 48 uur
quote:Privacy
Elke kaart heeft -uiteraard- een uniek nummer en gebruikers kunnen de details van hun reizen gedurende de afgelopen acht weken inzien via internet. Dit betekent dat zodra iemand het nummer van de kaart van een gebruiker kan achterhalen alle reisgegevens beschikbaar worden.
Groot-Brittanniė kent wetgeving gelijk aan de Nederlandse Wet bescherming persoonsgegevens, het gebruik van de informatie over reizen is daardoor strak aan banden gelegd. Pay as you go kaarten kunnen in principe anoniem zijn, bij weekkaarten en soortgelijke periodieke kaarten moet de gebruiker zich identificeren.
Transport for Londen gebruikt gegevens uit het Oystersysteem voor analyse van vervoersstromen, hierbij wordt alleen gebruik gemaakt van de kenmerken van reizen en wordt geen link gelegd met de identiteit van de gebruiker. In een strafrechtelijk onderzoek kan de politie verzoeken om gegevens van een bepaalde Oyster-kaart [3] Tussen augustus 2004 en maart 2006 ontving Transport for Londen (TfL) 436 van dit soort verzoeken van de politie. Hiervan werden 409 verzoeken gehonoreerd. In 2008 werd bekend dat de inlichtingendiensten eveneens toegang willen hebben tot het systeem[4], voor zover bekend was hiervan nog geen sprake.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |