Strippenkaart is nog geen 30 jaar oud. En toen die werd ingevoerd veroorzaakte dat ook een heleboel onrustquote:Op woensdag 28 januari 2009 13:15 schreef XcUZ_Me het volgende:
Strippenkaart werkt anders al eeuwen prima.
Zolang die luie flikkers van de RET niet op of om kijken als er iemand zo'n poortje intrapt, wordt dat zwartrijden ook niet minder hoor.
Ik voorzie minder mensen in de metro en meer autoverkeer. Way to go!
Ja.quote:Op woensdag 28 januari 2009 13:18 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Jij controleerde altijd je strippenkaart voordat je op het station kwam?
Meestal wel en anders kocht ik een kaartje in de bus / tram / dagkaart uit de automaat.quote:En was de sigarenzaak dan ook altijd open om een nieuwe kaart te halen?
Een nieuwe strippenkaart kopen, is anders ook geen probleemquote:Je kunt je saldo automatisch op laten laden, hoef je je daar nooit meer zorgen om te maken.
Nee. Als ik van huis ga, neem ik altijd m'n portemonnee mee en zéker als je iets specifieks wilt gaan kopen.quote:In de rij staan voor een strippenkaart en hopen dat je pinpas niet vergeten gebeurde nooit?
Dat kan nu ook. Op www.9292ov.nl vertelt ie je netjes hoeveel strippen je moet stempelen en wat de kosten daarvan zijn.quote:Je kunt vooraf bekijken hoeveel een traject kost.
Waar je dan een uur in de rij moet staan omdat het zo druk isquote:Op woensdag 28 januari 2009 13:19 schreef Q. het volgende:
Ach, dan ga je toch gewoon naar het RET verkooppunt op het stationsplein in de stationsbouwput?
Nee het is niet goed. Maar het is ook niet raar dat een apparaat dat net is geinstalleerd nog niet werkt dagen voordat het zou moeten werken.quote:
Het zou nu al moeten werken natuurlijk. Maar ze proberen die wegwerp-kaart zo onaantrekkelijk mogelijk te maken voor reizigers.quote:Op woensdag 28 januari 2009 13:23 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Nee het is niet goed. Maar het is ook niet raar dat een apparaat dat net is geinstalleerd nog niet werkt dagen voordat het zou moeten werken.
Geen idee van de 99% maar duurder zal het wel zijn.quote:Op woensdag 28 januari 2009 13:06 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Kom eens met duidelijke bronnen waaruit blijkt dat 99% van de mensen meer gaat betalen.
http://www.ov-chipklacht.nl/site/198quote:De kosten van de kaart
- De straf op verkeerd uitchecken (dan wordt het maximale bedrag van 4 euro afgeschreven) is, zeker voor de invoeringsperiode, onevenredig hoog.
- Het gebruik van de ov-chipkaart is in de meeste gevallen duurder dan de strippenkaart. Dit komt bijvoorbeeld omdat de mogelijkheid om binnen anderhalf uur heen en weer te reizen voor hetzelfde tarief beperkt zijn.
- De kosten van de rit worden berekend op basis van de afgelegde afstand. Niet alle lijnen rijden de optimale route, terwijl de kosten voor de langere route worden berekend. Dit geldt met name voor de bus.
- Als de noodknop wordt ingedrukt gaan alle poortjes open en kan er niet meer uitgecheckt worden; de kosten van het niet uitchecken zijn voor de reiziger.
- Bij vertragingen of uitval van lijnen komt het voor dat reizigers over moeten stappen op een vervoermiddel waar de ov-chipkaart nog niet werkt. De extra kosten voor de aanschaf van een kaartje of het afstempelen van strippen, zijn voor de reiziger. Het is onduidelijk of ook het opstaptarief opnieuw betaald moet worden als de overstaptijd overschreden wordt.
- Als de klok van de in-of uitcheckapparatuur niet goed is afgesteld, lopen reizigers het risico te veel te moeten betalen voor een rit. Het komt voor dat klokken meer dan een uur verkeerd lopen.
- Als de kaart verlopen is, vervalt het tegoed wat er nog op staat. Dit saldo laten uitkeren is mogelijk, maar kost � 2,50. Dit probleem speelt vooral bij ns-kaarten met ov-chip vanwege de kortere geldigheidsduur.
Dat apparaat zou al jaren moeten werken. Sterker nog, er zouden al minstens tien van die werkende dingen moeten staan.quote:Op woensdag 28 januari 2009 13:23 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Nee het is niet goed. Maar het is ook niet raar dat een apparaat dat net is geinstalleerd nog niet werkt dagen voordat het zou moeten werken.
Netjes van je. Ik denk dat veel mensen dat niet doen en er te laat achter komen dat ze niet genoeg strippen hebben.quote:Op woensdag 28 januari 2009 13:21 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Ja.
[..]
Meestal wel en anders kocht ik een kaartje in de bus / tram / dagkaart uit de automaat.
[..]
Een nieuwe strippenkaart kopen, is anders ook geen probleemDaar zie je toch ook aankomen dat ie vol is?
[..]
Nee. Als ik van huis ga, neem ik altijd m'n portemonnee mee en zéker als je iets specifieks wilt gaan kopen.
[..]
Dat kan nu ook. Op www.9292ov.nl vertelt ie je netjes hoeveel strippen je moet stempelen en wat de kosten daarvan zijn.
Tot voor een maand werkte ik nog in Rotterdam en ik stond iedere ochtend in de incheckfile bij Alexander. Schoot echt niet op. Herhaaldelijk hierdoor een metro gemist.quote:Op woensdag 28 januari 2009 13:21 schreef Merel het volgende:
[..]
Waar je dan een uur in de rij moet staan omdat het zo druk is
Dan komt onzer ovchip knip verdeiger met dat zijn maar slectief gekozen trajectenquote:
Ja leuk bij een metro net hebben we nog wel service balies. Maar om nu bij elke tram en bushalte een service balie neer te gaan zetten lijkt me toch niet de bedoeling.quote:Op woensdag 28 januari 2009 13:32 schreef teamlead het volgende:
die opmerking dat kosten bij niet uitchecken voor rekening zijn van de passagier is onzin.. Je kunt je gewoon melden bij de servicebalie en het wordt geregeld voor je
Met 1 vertrek punt vind ik dat niet echt een degelijk onderzoek. En daaruit blijkt ook niet hoeveel reizigers daar echt last van hebben.quote:Op woensdag 28 januari 2009 13:27 schreef wdn het volgende:
[..]
Geen idee van de 99% maar duurder zal het wel zijn.
* Uilenstede - Amsterdam Zuid: ¤ 0,92 i.p.v. ¤ 0,91
* Uilenstede - Amsterdam Amstel: ¤ 1,36 i.p.v. ¤ 0,91 dus 49 % duurder
* Uilenstede - Amsterdam CS: ¤ 1,83 i.p.v. ¤ 1,36 dus 35 % duurder
* Uilenstede - Amstelveen Centrum (Binnenhof): ¤ 0,95 ipv ¤ 0,91 dus 4 % duurder
* Uilenstede - Amstelveen Westwijk: ¤ 1,47 ipv ¤ 1,36 dus 8 % duurder
* Uilenstede - De Boelelaan VU: ¤ 0,84 ipv ¤ 0,91 dus 8 % GOEDKOPER.
http://nieuws.uilenstede.(...)r-dan-strippenkaart/
[..]
http://www.ov-chipklacht.nl/site/198
http://amstelveen.blog.nl(...)er-dan-strippenkaart
http://www.volkskrantblog.nl/bericht/34710
http://www.dag.nl/overige(...)enkaart-video-120716
http://www.ad.nl/rotterda(...)vchipkaartrsquo.html
Moet je er nog meer?
Waarom moet dat?quote:Op woensdag 28 januari 2009 13:29 schreef Zelva het volgende:
[..]
Dat apparaat zou al jaren moeten werken. Sterker nog, er zouden al minstens tien van die werkende dingen moeten staan.
De "burger" is diegene die met allerlei verwijten komt. Laat die burger dan ook maar eens aantonen dat die beweringen op feiten zijn gebasseerd in plaats van onderbuigevoelens.quote:Op woensdag 28 januari 2009 13:31 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dan komt onzer ovchip knip verdeiger met dat zijn maar slectief gekozen trajecten![]()
Is het nu zo moeilijk voor burgers als vervoerders beweren dat we niet meer gaan betalen onze vervoerders met het bewijs te laten komen. IPV dat burgers er zelf achter moeten komen dat ze voor de zoveeltste keer weer eens door grote bedrijven genaaid worden.
Nee. Iedereen moet een eigen kaart hebben.quote:Op woensdag 28 januari 2009 13:41 schreef Merel het volgende:
Maar even een vraagje hè, niet om te zeuren want ik weet het antwoord serieus niet. Als ik nu met een strippenkaart reis samen met een vriend ofzo, dan kan ik gewoon twee keer afstempelen, één keer voor die vriend en één keer voor mezelf. Met zo'n chipkaart kan dat toch niet? Ik kan toch niet twee mensen inchecken en dan weer twee mensen uitchecken, of wel?
Vind ik nog steeds 1,50 te duur, maar toch bedankt voor de tipquote:Op woensdag 28 januari 2009 13:45 schreef snowgoon het volgende:
Voor diegene die klagen dat de kaart duur is in aanschaf, nu is die 1,50 bij het GVB ipv 7,50.
De ov vervoerders zijn degene die met allemaal claims komen die men niet kan/wenst te onderbouwen. En wij mogen als burgers dan berekeningen gaan maken om aan te tonen dat het wel/niet/even duur is.quote:Op woensdag 28 januari 2009 13:41 schreef snowgoon het volgende:
De "burger" is diegene die met allerlei verwijten komt. Laat die burger dan ook maar eens aantonen dat die beweringen op feiten zijn gebasseerd in plaats van onderbuigevoelens.
Vast niet heel willekeurig, wel?quote:Op woensdag 28 januari 2009 13:50 schreef snowgoon het volgende:
Willekeurig 3 trajecten, allemaal goedkoper.
Als je me net al niet geloofde, waarom zou je me dan wel geloven als ik het nog een keer zeg dat het puur willekeurig was?quote:Op woensdag 28 januari 2009 13:58 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Vast niet heel willekeurig, wel?
Geen idee. Misschien omdat ik het zo toevallig vind dat tegenstanders 'geheel willekeurig' voornamelijk duurdere trajecten vinden, terwijl voorstanders 'geheel willekeurig' voornamelijk goedkopere trajecten vinden.quote:Op woensdag 28 januari 2009 14:00 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Als je me net al niet geloofde, waarom zou je me dan wel geloven als ik het nog een keer zeg dat het puur willekeurig was?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |