abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65491094
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 13:54 schreef Basp1 het volgende:

[..]

De ov vervoerders zijn degene die met allemaal claims komen die men niet kan/wenst te onderbouwen. En wij mogen als burgers dan berekeningen gaan maken om aan te tonen dat het wel/niet/even duur is. Omgekeerde wereld zou ik zeggen.

Is dat hoe men met hun klanten wil omgaan, degene die ervoor zorgen dat hun een bestaansrecht hebben.

http://www.amstelveenweb.com/nieuws-BBA-OV-Chipkaart-voor-Amstelveners-vaak-duurder-&newsid=74172039
De OV vervoerders zeggen dat het de ene keer beter uitvalt voor reiziger en de andere keer niet.

Ik zie ze nergens zeggen dat het in 99% van de gevallen goedkoper is. Zulke concrete beweringen worden wel door de mensen hier gedaan.

Ik heb nu 6 willekeurig trajecten gevonden in A'dam en er was er maar 1 waarbij de chipkaart duurder was.
pi_65491137
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 14:03 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Geen idee. Misschien omdat ik het zo toevallig vind dat tegenstanders 'geheel willekeurig' voornamelijk duurdere trajecten vinden, terwijl voorstanders 'geheel willekeurig' voornamelijk goedkopere trajecten vinden.
Als jij als twijfelaar dan eens gaat zoeken
  woensdag 28 januari 2009 @ 14:08:10 #228
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_65491337
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 12:27 schreef Basp1 het volgende:

Ik zie nog nergens iets dat ook je reisgedrag gemonitord wordt van je GSM.
Het kan, dat is het hele punt van de privacy gevoeligheid van de GSM en in dit geval de OV chip kaart.
quote:
Wat ook leuk om te lezen is , dat de KPN na 6 maanden de informatie weg gooide. Of dat nu nog gebeurd weet ik niet.
Was die termijn niet verlengd naar 18 maanden? Staat mij iets van bij dat er op Europees niveau het een en ander over vastgelegd is.
Neerkomen wel!
pi_65491530
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 13:27 schreef wdn het volgende:

[..]

Geen idee van de 99% maar duurder zal het wel zijn.

* Uilenstede - Amsterdam Zuid: ¤ 0,92 i.p.v. ¤ 0,91
* Uilenstede - Amsterdam Amstel: ¤ 1,36 i.p.v. ¤ 0,91 dus 49 % duurder
* Uilenstede - Amsterdam CS: ¤ 1,83 i.p.v. ¤ 1,36 dus 35 % duurder
* Uilenstede - Amstelveen Centrum (Binnenhof): ¤ 0,95 ipv ¤ 0,91 dus 4 % duurder
* Uilenstede - Amstelveen Westwijk: ¤ 1,47 ipv ¤ 1,36 dus 8 % duurder
* Uilenstede - De Boelelaan VU: ¤ 0,84 ipv ¤ 0,91 dus 8 % GOEDKOPER.
http://nieuws.uilenstede.(...)r-dan-strippenkaart/
[..]

http://www.ov-chipklacht.nl/site/198

http://amstelveen.blog.nl(...)er-dan-strippenkaart
http://www.volkskrantblog.nl/bericht/34710
http://www.dag.nl/overige(...)enkaart-video-120716
http://www.ad.nl/rotterda(...)vchipkaartrsquo.html

Moet je er nog meer?
Waar hebben hun trouwens die prijzen vandaan?

Als ik nu op ov9292.nl kijk, dan zijn de kosten voor de strippenkaart hoger dan in dat rijtje.

Die genoemde strippenkaart prijzen zijn oude prijzen. Nu betaal je minstens 97 cent voor een bus, tram of metro reis.
1 zone: 97
2 zones: 1,46
3 zones: 1,95

Dan zijn de verschillen ineens heel anders.

[ Bericht 5% gewijzigd door snowgoon op 28-01-2009 14:19:30 ]
  woensdag 28 januari 2009 @ 14:14:40 #230
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_65491635
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 13:03 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Ik zou niet weten waarom die dingen niet in de bus kunnen worden verkocht. Worden nu ook wegwerpkaarten verkocht in Rotterdamse tabakszaken.
Graag zelfs! De verkoop in de bus bedoel ik dan.
Alleen was het volgens mij een van de bedoelingen om het OV veiliger te maken. Veiligheid vergroot je wanneer er geen contant geld meer is in de bus (aldus de overheid).

Voor zover ik mij kan herinneren was het een van de bedoelingen om geen contant geld meer in het OV te hebben. Kan het zo snel niet meer vinden, als iemand het kan bevestigen dan wel ontkrachten... ik lees het graag
Neerkomen wel!
pi_65491725
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 14:03 schreef snowgoon het volgende:

De OV vervoerders zeggen dat het de ene keer beter uitvalt voor reiziger en de andere keer niet.
Net zoals de vervoerders zeggen dat het grosso mondo hetzelfde zou blijven waarom krijgen we dan van diezelfde vervoerders geen berekeningen te zien. Dat stinkt als je het mij vraagt.
pi_65491869
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 12:24 schreef Merel het volgende:
Kan iemand me vertellen waarom zo'n kaart ¤ 7 euro moet kosten? Bij een strippenkaart betaal ik toch ook niet voor het papiertje? Vreemd dat er meteen zo'n starttarief aan zit.
7,50 hoor

ja iemand moet het systeem toh betalen
pi_65491914
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 14:16 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Net zoals de vervoerders zeggen dat het grosso mondo hetzelfde zou blijven waarom krijgen we dan van diezelfde vervoerders geen berekeningen te zien. Dat stinkt als je het mij vraagt.
Omdat er 9028409874230987 verschillende variaties zijn in de reizen.

Ik heb je er nu 6 laten zien, en maar 1 keer was de OV chipkaart duurder. En je kunt ook moeite doen om het zelf uit te zoeken voor jouw specifieke situatie.

Moet het nog duidelijker of blijf je nu alleen maar zeuren dat je vind dat de vervoerders jouw te weinig informatie geven?
pi_65491978
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 14:14 schreef Freeflyer het volgende:

[..]

Graag zelfs! De verkoop in de bus bedoel ik dan.
Alleen was het volgens mij een van de bedoelingen om het OV veiliger te maken. Veiligheid vergroot je wanneer er geen contant geld meer is in de bus (aldus de overheid).

Voor zover ik mij kan herinneren was het een van de bedoelingen om geen contant geld meer in het OV te hebben. Kan het zo snel niet meer vinden, als iemand het kan bevestigen dan wel ontkrachten... ik lees het graag
dat kan niemand, want de OV bedrijven weten dat zelf ook nog niet. Ik heb dat gevraagd aan de RET.
Het zal wel logisch zijn dat je wegwerpkaarten kunt kopen in de bus, maar dan valt inderdaad het voordeel waar jij het over heb weg. De tijdswinst ook trouwens want als iedereen een chipkaart zou gebruiken, hoef je geen kaartje meer te kopen
pi_65491982
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 14:14 schreef Freeflyer het volgende:

[..]

Graag zelfs! De verkoop in de bus bedoel ik dan.
Alleen was het volgens mij een van de bedoelingen om het OV veiliger te maken. Veiligheid vergroot je wanneer er geen contant geld meer is in de bus (aldus de overheid).

Voor zover ik mij kan herinneren was het een van de bedoelingen om geen contant geld meer in het OV te hebben. Kan het zo snel niet meer vinden, als iemand het kan bevestigen dan wel ontkrachten... ik lees het graag
En dat zit je dus in een spagaat
Kaartjes verkopen in de bus, minder veilig.
Geen kaartjes verkopen in de bus, veiliger.

Zo zijn er altijd voor en nadelen te vinden.
pi_65492052
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 14:08 schreef Freeflyer het volgende:

Het kan, dat is het hele punt van de privacy gevoeligheid van de GSM en in dit geval de OV chip kaart.
[..]

Was die termijn niet verlengd naar 18 maanden? Staat mij iets van bij dat er op Europees niveau het een en ander over vastgelegd is.
Maar ondanks het feit dat het kan heeft nog niemand hier een concreet voorbeeld gegeven dat ook echt de gegeven van een GSM constant worden bijgehouden. Ik heb alleen het voorbeeld van louwes gezien en dat was een bijgehouden gesprek. Alle artikelen die ik zo snel op internet kan vinden gaan alleen maar over bewaarplicht van gespreksgevens. Verder kom ik de 18 maanden ook vaak tegen in de artikelen.
pi_65492107
Iemand trouwens in Rotterdam geweest ?

Totale chaos nu al, lange rijen bij alle loketten, station Beurs staat helemaal vol zelfs.

En dan wordt je van beneden (Zuidplein, RET verkooppunt) naar boven (Zuidplein bij metro, automaten)gestuurd en dan kom je boven, moet je weer naar beneden.

Op advies van RET mensen, er stonden er 3 achter me, 2 jongeren en een oudere, die waren alledrie al naar boven en weer terug naar beneden gestuurd
pi_65492155
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 14:24 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Maar ondanks het feit dat het kan heeft nog niemand hier een concreet voorbeeld gegeven dat ook echt de gegeven van een GSM constant worden bijgehouden. Ik heb alleen het voorbeeld van louwes gezien en dat was een bijgehouden gesprek. Alle artikelen die ik zo snel op internet kan vinden gaan alleen maar over bewaarplicht van gespreksgevens. Verder kom ik de 18 maanden ook vaak tegen in de artikelen.
En daarbij, bij telefoon kan je makkelijk en goedkoop prepaid bellen.
Bij chipkaart niet, alleen bij fors duurder tarief
pi_65492187
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 14:25 schreef macca728 het volgende:
Iemand trouwens in Rotterdam geweest ?

Totale chaos nu al, lange rijen bij alle loketten, station Beurs staat helemaal vol zelfs.

En dan wordt je van beneden (Zuidplein, RET verkooppunt) naar boven (Zuidplein bij metro, automaten)gestuurd en dan kom je boven, moet je weer naar beneden.

Op advies van RET mensen, er stonden er 3 achter me, 2 jongeren en een oudere, die waren alledrie al naar boven en weer terug naar beneden gestuurd
De RET heeft dan ook niet voor niets al weken terug opgeroepen om kaartjes te kopen en niet tot het laatste moment te wachten.
pi_65492217
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 14:26 schreef macca728 het volgende:

[..]

En daarbij, bij telefoon kan je makkelijk en goedkoop prepaid bellen.
Bij chipkaart niet, alleen bij fors duurder tarief
Prepaid bellen is niet goedkoper dan met abbo bellen.
pi_65492221
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 14:22 schreef snowgoon het volgende:

[..]

En dat zit je dus in een spagaat
Kaartjes verkopen in de bus, minder veilig.
Geen kaartjes verkopen in de bus, veiliger.

Zo zijn er altijd voor en nadelen te vinden.
ja maar de chipkaart zou makkelijker en veiliger worden weet je nog. En sneller
Nou volgens jou heft de chipkaart geen nadelen
pi_65492289
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 14:21 schreef snowgoon het volgende:


Moet het nog duidelijker of blijf je nu alleen maar zeuren dat je vind dat de vervoerders jouw te weinig informatie geven?
Ow de mondige consument wordt nu maar als "ouwe zeur" afgeschilderd omdat hij eigenlijk gewoon duidelijke informatie wilt hebben van de vervoerders welke zelf zo graag deze kaart willen introduceren.

Zonder transparantie vanuit de vervoerders zal er niet snel een enthousiasme onder de gebruikers heersen van "fijn ik wil graag met deze wonder kaart gaan reizen".
pi_65492357
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 14:28 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ow de mondige consument wordt nu maar als "ouwe zeur" afgeschilderd omdat hij eigenlijk gewoon duidelijke informatie wilt hebben van de vervoerders welke zelf zo graag deze kaart willen introduceren.

Zonder transparantie vanuit de vervoerders zal er niet snel een enthousiasme onder de gebruikers heersen van "fijn ik wil graag met deze wonder kaart gaan reizen".
nou door de RET wordt dus gewoon verkeerde info gegeven aan de reiziger, net zelf ondervonden
pi_65492379
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 14:27 schreef macca728 het volgende:

[..]

ja maar de chipkaart zou makkelijker en veiliger worden weet je nog. En sneller
Nou volgens jou heft de chipkaart geen nadelen
Lul toch niet zo dom joh.

Heb jij korte termijn geheugen of waarom ga je liegen dat ik geen nadenlen in de chipkaart zie?
En nee. Ik ga niet weer de voor en nadelen zoals ik ze zie uitleggen. Die zijn jou al te vaak verteld.
pi_65492464
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 14:28 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ow de mondige consument wordt nu maar als "ouwe zeur" afgeschilderd omdat hij eigenlijk gewoon duidelijke informatie wilt hebben van de vervoerders welke zelf zo graag deze kaart willen introduceren.

Zonder transparantie vanuit de vervoerders zal er niet snel een enthousiasme onder de gebruikers heersen van "fijn ik wil graag met deze wonder kaart gaan reizen".
Nou ik ken er al 1 hoor

net een abonnement opgeladen, krijg ik gewoon hetzelfde papieren abonnement mee
pi_65492470
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 14:28 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ow de mondige consument wordt nu maar als "ouwe zeur" afgeschilderd omdat hij eigenlijk gewoon duidelijke informatie wilt hebben van de vervoerders welke zelf zo graag deze kaart willen introduceren.

Zonder transparantie vanuit de vervoerders zal er niet snel een enthousiasme onder de gebruikers heersen van "fijn ik wil graag met deze wonder kaart gaan reizen".
Die mondige consument kan blijkbaar wel veel klagen en roepen, maar doet zelf geen onderzoek naar hoe het nou precies zit.
Want de vervoerders laten op hun site simpel zien wat de nieuwe tarieven worden. Dat jij daar geen gebruik van maakt en als een mak schaap nablaat wat anders zeggen, kan de vervoeder weinig aan doen.

Jij en anderen blijven wel klagen dat het duurder wordt, als ik aantoon dat dat niet zo is, dan negeer je dat. Toch ook wel vreemd.
pi_65492495
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 14:32 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Die mondige consument kan blijkbaar wel veel klagen en roepen, maar doet zelf geen onderzoek naar hoe het nou precies zit.
Want de vervoerders laten op hun site simpel zien wat de nieuwe tarieven worden. Dat jij daar geen gebruik van maakt en als een mak schaap nablaat wat anders zeggen, kan de vervoeder weinig aan doen.

Jij en anderen blijven wel klagen dat het duurder wordt, als ik aantoon dat dat niet zo is, dan negeer je dat. Toch ook wel vreemd.
ok, laat maar zien, Ridderkerk-Rotterdam, tarief met OV chipkaart
pi_65492524
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 13:10 schreef Zelva het volgende:
Overduidelijk iemand die zich totaal niet in het onderwerp heeft verdiept. Er kan maximaal 30 euro op zo'n ding.
De NS gaat toch ook mee doen? Blijkbaar kun je dan alleen nog maar kortere afstanden afleggen. Een treinkaartje kost al gauw meer dan 30 euro.
pi_65492562
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 14:34 schreef Metalibi het volgende:

[..]

De NS gaat toch ook mee doen? Blijkbaar kun je dan alleen nog maar kortere afstanden afleggen. Een treinkaartje kost al gauw meer dan 30 euro.
ja NS blijf je gewoon 2 enkeltjes opladen op je chipkaart, retour verdwijnt.
  woensdag 28 januari 2009 @ 14:38:09 #250
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_65492707
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 14:24 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Maar ondanks het feit dat het kan heeft nog niemand hier een concreet voorbeeld gegeven dat ook echt de gegeven van een GSM constant worden bijgehouden. Ik heb alleen het voorbeeld van louwes gezien en dat was een bijgehouden gesprek. Alle artikelen die ik zo snel op internet kan vinden gaan alleen maar over bewaarplicht van gespreksgevens. Verder kom ik de 18 maanden ook vaak tegen in de artikelen.
Het gebeurt. Ik heb geen artikelen daarover maar weet dat het gebeurt. Met name de belastingdienst heeft op deze manier al een aantal belastingontduikers met zwart geld op rekeningen in het buitenland weten te pakken door de GSM's van de bewuste personen te volgen. Hier werd er onder meer samengewerkt met Belgie en Luxemburg.

En dan dit artikel, dit omschrijft wel aardig het gemiddelde gevoel. Het enige jammere is dat ik graag concrete voorbeelden had gezien in dit artikel
quote:
'Niets te verbergen, maar toch angst om privacy'

* ANP | Gepubliceerd op 28 januari 2009, 11:05
* Laatst bijgewerkt op 28 januari 2009, 11:11

DEN HAAG -

Burgers accepteren dat hun persoonsgegevens worden bewaard en gebruikt, maar niet omdat ze zoveel vertrouwen hebben in de zorgvuldigheid van de gebruikers ervan.

Uit onderzoek in opdracht van het College Bescherming Persoonsgegevens (CBP) dat woensdag uitkomt, blijkt dat mensen hun kop in het zand steken omdat ze denken dat het onvermijdelijk is dat hun gegevens worden verwerkt.

Het onderzoek is uitgevoerd door Regioplan ter ere van de jaarlijkse Europese dag voor de dataprotectie. Burgers die aan de enquête meededen, zeiden veelal van tevoren dat ze niets te verbergen hadden, maar schrokken toen ze hoorden wat er allemaal met hun namen, adressen, telefoonnummers, kentekens en andere gegevens wordt gedaan.

Acceptabel

Als er zorgvuldig wordt omgegaan met hun persoonlijke informatie, vinden Nederlanders het gebruik door instanties acceptabel, vooral als ze er goed over worden geïnformeerd. Ook is belangrijk dat mensen zelf schade kunnen voorkomen of herstellen.

Dit verlangt van de overheid en van bedrijven dat ze helderheid verschaffen over welke informatie ze gebruiken en waarom ze dat doen, zegt voorzitter Jacob Kohnstamm van het CBP. ,,Alleen dan kunnen burgers hun rechten op dit gebied uitoefenen.''
Neerkomen wel!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')