abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68080664
quote:
Op donderdag 16 april 2009 18:09 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Die marokkanen liepen inderdaad de hele avond al te rellen.

Ik snap overigens ook niet dat ze die disco in werden gelaten, want die lui leveren altijd problemen op.
Tenzij ze in de minderheid zijn, want dan zijn het maar een stelletje scheiters
Die Marokkanen? Dus als ze twee keer ruzie hadden gehad met Nederlanders, dan liepen "Die Nederlanders" de hele avond te rellen?
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_68080805
quote:
Op donderdag 16 april 2009 18:21 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Die Marokkanen? Dus als ze twee keer ruzie hadden gehad met Nederlanders, dan liepen "Die Nederlanders" de hele avond te rellen?
Nee, die Nederlanders hebben het niet uitgelokt.
pi_68080921
quote:
Op donderdag 16 april 2009 18:24 schreef Specularium het volgende:

[..]

Nee, die Nederlanders hebben het niet uitgelokt.
Oja, dat is inderdaad anders, want die hebben geen gele ster op hun arm.
  donderdag 16 april 2009 @ 18:31:47 #64
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_68081056
quote:
Op donderdag 16 april 2009 18:27 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Oja, dat is inderdaad anders, want die hebben geen gele ster op hun arm.
Getuigen hebben al meerdere keren verklaard dat die Marokkanen gewoon ruzie zaten te zoeken, de hele avond al. Dit valt terug te lezen in de vorige deeltjes van dit topic. Dat jij dat blijkbaar niet wil weten is een ander probleem.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_68084584
Typisch...
pi_68098591
Vandaag worden de verdachten voorgeleid, ik ben benieuwd of er nog wat bekend gemaakt gaat worden vandaag en of er uberhaupt al een uitspraak gedaan kan worden.
pi_68099022
Ah, er zijn Marokkanen bij betrokken. Ik dacht al, waarom loopt deze reeks zo goed.
pi_68099165
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 10:23 schreef Dichtpiet. het volgende:
Ah, er zijn Marokkanen bij betrokken. Ik dacht al, waarom loopt deze reeks zo goed.
Als het ging om een inbraak had deze reeks helemaal niet gelopen.
pi_68099175
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 10:23 schreef Dichtpiet. het volgende:
Sterker nog, er zijn zelfs Marokkanen bij betrokken met "een gele ster op hun arm".
pi_68099509
Ach het is altijd hetzelfde, gaat het over halal slachten dan is het opeens "*snik* *snik* arme diertjes" van mensen die zich nooit voor dieren hebben geinteresseerd. Gaat het over de burkini, dan heeft iedereen opeens een mening over hygienevoorschriften in een zwembad.

Offtopic maar ja.
pi_68099568
quote:
Op donderdag 16 april 2009 18:31 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Getuigen hebben al meerdere keren verklaard dat die Marokkanen gewoon ruzie zaten te zoeken, de hele avond al. Dit valt terug te lezen in de vorige deeltjes van dit topic. Dat jij dat blijkbaar niet wil weten is een ander probleem.

Ja en Hongaren, of in ieder geval ook oost Europeanen. Is wat er verklaard is. Alleen de politie had verklaard dat ze nog dingen aan het afhandelen waren met de daders van de eerste vechtpartij ("vervelende marokkanen"), waardoor ze zo snel ter plaatse was.

Daaruit valt dus af te leiden dat dit "nieuwe" Marokkanen waren die opnieuw vervelend waren. Dan kan je je dus af vragen wie er ruzie zocht (als je het al op die manier wilt stellen).

De hele voorgeschiedenis staat alleen los van het punt dat deze jongens via het spoor naar een vechtpartij liepen. Er is geen Marokkaan, geen Jood, en geen Oost Europeaan of andere minderheid die hen het spoor op heeft geduwd.

Al hadden de PVV'erts dat graag anders gezien. Was een goede reden voor ze om te gaan rellen.
pi_68099648
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 10:38 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Ja en Hongaren, of in ieder geval ook oost Europeanen. Is wat er verklaard is. Alleen de politie had verklaard dat ze nog dingen aan het afhandelen waren met de daders van de eerste vechtpartij ("vervelende marokkanen"), waardoor ze zo snel ter plaatse was.

Daaruit valt dus af te leiden dat dit "nieuwe" Marokkanen waren die opnieuw vervelend waren. Dan kan je je dus af vragen wie er ruzie zocht (als je het al op die manier wilt stellen).

De hele voorgeschiedenis staat alleen los van het punt dat deze jongens via het spoor naar een vechtpartij liepen. Er is geen Marokkaan, geen Jood, en geen Oost Europeaan of andere minderheid die hen het spoor op heeft geduwd.

Al hadden de PVV'erts dat graag anders gezien. Was een goede reden voor ze om te gaan rellen.
Wat heeft de PVV er mee te maken ?
Niet geschoten is altijd mis..
Ach Margrietje, de Rozen zullen bloeien..
pi_68099933
*knip*

[ Bericht 98% gewijzigd door Frutsel op 17-04-2009 11:45:30 (niet doen aub) ]
pi_68105834
Hier de eerdere delen, voor wie bijvoorbeeld de ooggetuigeverslagen wil lezen voordat hij hier onzin blaat:

[A] Jongen uit Oegstgeest komen om op station Alexander
[B] Jongen uit Oegstgeest komt om op station Alexander #2
[C] Jongen uit Oegstgeest komt onder trein in Rotterdam # 3
[D] Jongen uit Oegstgeest onder trein #4

(klik op A t/m D om het hele betreffende topic in 1 scherm te openen)
edit: linkjes gecorrigeerd - dank Goover

[ Bericht 3% gewijzigd door dvr op 17-04-2009 15:05:40 ]
pi_68112092
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 10:38 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Jij bent nu de feiten aan het verdraaien. Waarom geloof je wel de getuigen die zeggen dat ze zelf het spoor op liepen, maar niet degene die zeiden dat ze het spoor op gejaagd werden? Komt dat niet stiekem door je eigen politieke overtuigingen ofzo, en probeer je het daarom te bagatelliseren? Zo komt het namelijk over.

Het is duidelijk dat er meer aan de hand is dan dat jij ervan probeert te maken, anders had de politie nu niet deze arrestaties vericht en hadden ze ook niet gezegd dat ze dachten dat ze de verdachten zouden kunnen veroordelen voor dood door schuld.

Dus ze je tenenkrommend typische oogkleppen af, en zie het voor wat het is.
pi_68196789
quote:
Trio blijft in cel voor vechtpartij op spoor
vrijdag 17 april 2009 20:29

(Novum) - De drie mannen die deze week zijn aangehouden voor hun rol bij een vechtpartij op treinstation Rotterdam-Alexander, blijven de komende twee weken in de cel. Hun hechtenis is vrijdag verlengd, meldt het Openbaar Ministerie.

Tijdens de schermutselingen werden op de ochtend van nieuwjaarsdag twee mannen uit Oegstgeest door een trein gegrepen. Een 19-jarige man overleed en een 21-jarige raakte zwaargewond.

De drie verdachten zijn een 18-jarige man uit Sassenheim en twee mannen uit Schiedam van 22 en 23 jaar. Zij worden verdacht van dood door schuld. Justitie denkt dat ze verantwoordelijk kunnen worden gehouden voor de aanloop naar het ongeluk. Doordat ze mensen op het station uitdaagden en lastigvielen, creëerden zij volgens het OM een gevaarlijke situatie. De slachtoffers gingen overigens wel zelf het spoor op.

Justitie verdenkt de drie arrestanten ook van mishandeling van vier andere treinreizigers.
Ze hebben dus genoeg bewijs om ze voorlopig nog vast te houden.

Ik denk dat ze vrijdag alleen voorgeleid werden om dat te horen te krijgen?
  maandag 20 april 2009 @ 11:34:20 #78
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_68196911
Misschien is dit schorem hier ook wel illegaal, en kan het regelrecht gedeporteerd worden naar Marokko.
pi_68197131
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 16:04 schreef Provinciaal het volgende:

[..]

Jij bent nu de feiten aan het verdraaien. Waarom geloof je wel de getuigen die zeggen dat ze zelf het spoor op liepen, maar niet degene die zeiden dat ze het spoor op gejaagd werden? Komt dat niet stiekem door je eigen politieke overtuigingen ofzo, en probeer je het daarom te bagatelliseren? Zo komt het namelijk over.

Het is duidelijk dat er meer aan de hand is dan dat jij ervan probeert te maken, anders had de politie nu niet deze arrestaties vericht en hadden ze ook niet gezegd dat ze dachten dat ze de verdachten zouden kunnen veroordelen voor dood door schuld.

Dus ze je tenenkrommend typische oogkleppen af, en zie het voor wat het is.
Waar lees je dat ze opgejaagd zijn? Dat bedenk je er nu ter plekke bij .m
pi_68197187
quote:
Trio blijft in cel voor vechtpartij op spoor
vrijdag 17 april 2009 20:29

(Novum) - De drie mannen die deze week zijn aangehouden voor hun rol bij een vechtpartij op treinstation Rotterdam-Alexander, blijven de komende twee weken in de cel. Hun hechtenis is vrijdag verlengd, meldt het Openbaar Ministerie.

Tijdens de schermutselingen werden op de ochtend van nieuwjaarsdag twee mannen uit Oegstgeest door een trein gegrepen. Een 19-jarige man overleed en een 21-jarige raakte zwaargewond.

De drie verdachten zijn een 18-jarige man uit Sassenheim en twee mannen uit Schiedam van 22 en 23 jaar. Zij worden verdacht van dood door schuld. Justitie denkt dat ze verantwoordelijk kunnen worden gehouden voor de aanloop naar het ongeluk. Doordat ze mensen op het station uitdaagden en lastigvielen, creëerden zij volgens het OM een gevaarlijke situatie. De slachtoffers gingen overigens wel zelf het spoor op.

Justitie verdenkt de drie arrestanten ook van mishandeling van vier andere treinreizigers.
Lijkt me mooie weergave met voor ieder wat wils erin. Er is dus idd sprake geweest van een onveilige situatie gecreeerd door wat personen op en rond het station. Waarschijnlijk was die situatie zo ernstig dat de 2 heren zelf het spoor op zijn gegaan, met dit als gevolg.

Benieuwd wat een rechter hier van gaat vinden, kan nog interessant worden...
pi_68203390
Ze zijn (bij een toen al tijden leeg baanvak) het spoor opgelopen om een vriend te kunnen helpen die aan de overkant gemolesteerd werd. De noodzaak om over te steken werd dus geschapen door degenen die die vriend zomaar aanvielen.
Verder is verklaard, dat de aanvallers ervoor zorgden dat ze het perron niet konden opkomen, m.a.w. ze werden door de aanvallers op het spoor gehouden, ook toen dat gevaarlijk werd.
pi_68203686
quote:
Op maandag 20 april 2009 11:41 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Nee, dat is wat enkele getuigen hebben gezegd, en kennelijk zit er een kern van waarheid in, anders had de politie niet alsnog de aanhoudingen voor dood door schuld verricht.

Duh...
pi_68240860
quote:
Op maandag 20 april 2009 11:41 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Ze zijn er vrijwillig onder gaan liggen ja.
  dinsdag 21 april 2009 @ 16:22:50 #84
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_68241509
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 16:04 schreef Specularium het volgende:

[..]

Ze zijn er vrijwillig onder gaan liggen ja.

Laat die fles nou eens een keer staan, geacht PVV contingent

Het feit dat ze niet zijn opgejaagd impliceert werkelijk op geen enkele mogelijke manier in de bij de mensheid bekende kosmos dat ze er vrijwillig onder zijn gaan liggen.

Ik begrijp dat het lastig is wanneer je qua politieke insteek per definitie ongelijk hebt, maar jullie kunnen tenminste proberen serieus te worden genomen.
Intelligent, but fucked up.
pi_68241608
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 16:22 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

Laat die fles nou eens een keer staan, geacht PVV contingent

Het feit dat ze niet zijn opgejaagd impliceert werkelijk op geen enkele mogelijke manier in de bij de mensheid bekende kosmos dat ze er vrijwillig onder zijn gaan liggen.

Ik begrijp dat het lastig is wanneer je qua politieke insteek per definitie ongelijk hebt, maar jullie kunnen tenminste proberen serieus te worden genomen.
Leg mij dan eens uit hoe ze onder die trein zijn gekomen volgens de getuigenverklaringen die er nu liggen.
  dinsdag 21 april 2009 @ 16:37:37 #86
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_68242029
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 16:25 schreef Specularium het volgende:

[..]

Leg mij dan eens uit hoe ze onder die trein zijn gekomen volgens de getuigenverklaringen die er nu liggen.
Nou, nog iets simpeler dan:

Je kunt opgejaagd worden en daardoor onder de trein komen.

Je kunt vrijwillig onder een trein gaan liggen.

Je kunt vrijwillig het spoor opgaan om wat voor reden dan ook en daarbij geraakt worden door een trein, misschien wel omdat anderen je beletten het perron weer op te gaan, dat zal moeten blijken.

Ik denk dat het 3 is. Maar wat in ieder geval blijkt is dat wanneer je optie 2 wegstreept niet opeens optie 1 als enige over blijft.
  dinsdag 21 april 2009 @ 16:40:04 #87
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_68242095
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 16:37 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

Nou, nog iets simpeler dan:

Je kunt opgejaagd worden en daardoor onder de trein komen.

Je kunt vrijwillig onder een trein gaan liggen.

Je kunt vrijwillig het spoor opgaan om wat voor reden dan ook en daarbij geraakt worden door een trein, misschien wel omdat anderen je beletten het spoor weer op te gaan, dat zal moeten blijken.

HINT:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het ligt toch iets ingewikkelder. Als er iemand in nood is, bijvoorbeeld doordat deze met een steen op het hoofd geslagen wordt door enkele doorgesnoven tuigmarokkaantjes, dan ben je in Nederland verplicht zo spoedig mogelijk te hulp te schieten. Tot zover de door jou gesuggereerde vrijwilligheid.
  dinsdag 21 april 2009 @ 16:41:33 #88
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_68242139
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 16:40 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Het ligt toch iets ingewikkelder. Als er iemand in nood is, bijvoorbeeld doordat deze met een steen op het hoofd geslagen wordt door enkele doorgesnoven tuigmarokkaantjes, dan ben je in Nederland verplicht zo spoedig mogelijk te hulp te schieten. Tot zover de door jou gesuggereerde vrijwilligheid.
Absolute nonsens.

1. Ik ben nimmer verplicht iemand fysiek te hulp te schieten die belaagd wordt. Absolute lulkoek. Ik lig morgen nog dubbel van het lachen.

2. Wie werd er met een steen op z'n hoofd geslagen dan?

Begrijp me niet verkeerd, als ze naar redelijkheid schuldig worden bevonden wens ik ze het allerergste, maar tot die schuld vaststaat wou ik de redelijkheid er graag inhouden.
pi_68242412
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 16:41 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

Absolute nonsens.

1. Ik ben nimmer verplicht iemand fysiek te hulp te schieten die belaagd wordt. Absolute lulkoek. Ik lig morgen nog dubbel van het lachen.

Begrijp me niet verkeerd, als ze naar redelijkheid schuldig worden bevonden wens ik ze het allerergste, maar tot die schuld vaststaat wou ik de redelijkheid er graag inhouden.
Het is nou net het punt wat betreft redelijkheid waaraan de pro daders zich vasthouden.
We hebben een rechtsstaat en er zijn verzachtende omstandigheden.

Dikke doei natuurlijk. Die Marokkanen hebben ruzie uitgelokt (waar ze helaas om bekend staan) en nu
is er 1 dodelijk slachtoffer te betreuren. Dit is nauwelijks te handhaven (en dan doel ik niet op politie).
Als het nou omgekeerd was? Dan was het natuurlijk weer racisme van het zuiverste soort.
  dinsdag 21 april 2009 @ 16:52:41 #90
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_68242518
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 16:41 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

Absolute nonsens.

Jawel hoor. Volgens mij staat dat zelfs in de wet. En bij nalatigheid op dat vlak kun je zelfs vervolgd worden.

Overigens, waar dat te hulp schieten uit bestaat verschilt van geval tot geval. Dat kan zijn met fysieke aanwezigheid, als de situatie daarom vraagt. Deze situatie vroeg daar mijns inziens om.
quote:
Iemand aan de overkant. Zie de vorige deeltjes, waar ook ooggetuigeverslagen in staan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')