abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64578921
quote:
Een 19-jarige jongen is vanmorgen omgekomen op station Rotterdam Alexander. Hij werd aangereden door een intercitytrein. Een tweede slachtoffer, een 21-jarige man uit Oegstgeest, raakte zwaargewond en is overgebracht naar het ziekenhuis, meldt de politie.

De politie onderzoekt de zaak. Agenten zijn direct begonnen met het verhoren van getuigen. Het trein- en metroverkeer ligt in verband met het onderzoek stil. De jongen overleed op de treinbaan. Slachtofferhulp is ingeschakeld voor de getuigen.

Het AD meldt dat de jongens wegrenden voor een groep achtervolgende jongeren. De politie wil hierover nog niets zeggen. "Wij kennen ook die verhalen, maar we hebben op dit moment 25 mensen op het bureau zitten en we willen de treinmachinist spreken. Hun verklaringen moeten meer duidelijkheid geven."

Het is nog niet bekend wat er gebeurd is voorafgaand aan het ongeval. De politie is de zaak nog aan het onderzoeken.
zie ook: Jongen uit Oegstgeest komen om op station Alexander
quote:
Marokkaanse bende jaagt feestende jongens de dood in

Een achtervolging door ruziemakers op een nieuwjaarsfeest is gisteren in Rotterdam uitgemond in een dodelijke mensenjacht. Op hun vlucht kwamen twee 19-jarige jongens terecht onder de aanstormende intercity-trein op station Rotterdam Alexander. Zij werden volgens getuigen achtervolgd door een groep Marokkaanse jongeren die in dezelfde discotheek uit was.

Op slag dood
Een van de jongens, Bas van der Weijden uit Oegstgeest, was op slag dood. Zijn vriend Kevin Tshilumba, uit hetzelfde dorp, vocht gisteravond nog voor zijn leven. Hij probeerde zich nog op het perron te werpen en raakte daarbij zwaargewond aan beide benen.

Ruzie in disco
De twee waren samen met enkele andere vrienden uit Oegstgeest op bezoek bij een nieuwjaarsfeest in discotheek Outland. Zij vertrokken samen met hun vriend Timo, maar kregen ruzie met een andere groep.

Beide jongens overkwam het drama voor de ogen van een groep van zeker 25 getuigen op beide perrons. De politie heeft van zoveel mogelijk aanwezigen getuigenverklaringen opgenomen.

Jeugdtrainers
Beide vrienden waren jarenlang actief als jeugdtrainers voor de allerjongste voetballertjes in hun dorp.

Volgens getuigen zouden Bas van der Weijden en Keven Tshilumba zijn achtervolgd door een groep Marokkaanse ruziemakers. "We hebben alles nu in onderzoek en ook dit verhaal nemen we daarbij uiteraard mee", aldus een woordvoerster van de Rotterdamse politie.

De politie heeft inmiddels alle camerabeelden op het station als bewijs in beslag genomen. Onder de vermeende belagers van de vrienden uit Oegstgeest waren gisteren nog geen aanhoudingen verricht. (tlg/mvl)

bron: http://www.hln.be/hln/nl/(...)ens-de-dood-in.dhtml
Het blijft een erg merkwaardig verhaal.
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 14:01 schreef Reptilian het volgende:

[..]

Weet je wat het is met die naffers, ze denken allemaal dat Nederlanders niet gek zijn. Mijn advies is dan ook, als je een naffer goed te pakken hebt en je hebt hem er onder, doen dan wat extreems om te laten dat we wel gek zijn, steek bijvoorbeeld een fles tabasco op een plek waar het zonlight niet kan komen en als er geen fles tabasco voor handen is dan pak je het mes af van die naffer en snij je een vinger er af. Wees gewoon creatief.
Geniaal hoe verzin je het?
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_64578953
Tragisch ongeval.
pi_64578969
tvp. Beetje oude OP, waarom niet een recenter nieuwartikel neergezet?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_64578972
2 lui achterna gezeten en ze komen voor de trein ... lijkt me eerder dat ze er voorgeduwd zijn?
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
pi_64578991
Maar wat als we het nu eens omdraaien, als het een groepje allochtonen was waarbij dit was gebeurd, hoe zouden de reacties dan geweest zijn?
  vrijdag 2 januari 2009 @ 14:53:49 #6
262 Re
Kiss & Swallow
pi_64578992
misschien is de NS wel schuldig?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_64579015
zowel bij de telegraaf en het ad staat er veel achtergrond info, op de site van campus.tv een getuigenverslag, en ik heb het vorige deel de hyves van beide jongens gepost, maak es schnell een goede informatieve OP
pi_64579029
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 14:53 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
Maar wat als we het nu eens omdraaien, als het een groepje allochtonen was waarbij dit was gebeurd, hoe zouden de reacties dan geweest zijn?
Kutallochtonen...

Maarja dit verhaal is wel heel vaag.
pi_64579034
- edit -

[ Bericht 97% gewijzigd door #ANONIEM op 02-01-2009 15:48:16 (Dit is ONZ niet) ]
pi_64579041
quote:
Dat de jongens alleen achterna gezeten werden omdat iets gestolen hadden.
pi_64579074
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 14:54 schreef MouzurX het volgende:

[..]

Kutallochtonen...

Maarja dit verhaal is wel heel vaag.
Ja klopt maarja als meerdere ooggetuigen dit zeggen..
  vrijdag 2 januari 2009 @ 14:56:59 #12
262 Re
Kiss & Swallow
pi_64579106
quote:
je bedoelt zoiets als die junk die door een groepje AH medewerkers kapot werd geslagen... of die groepsverkrachting in Groningen.
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_64579121
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 14:56 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

[..]

Ja klopt maarja als meerdere ooggetuigen dit zeggen..
Wat zeggen ? Heb het eerste topic niet gelezen..
pi_64579188
quote:
Gerechtigheid?
pi_64579202
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 14:57 schreef MouzurX het volgende:

[..]

Het verhaal is dat een groep vrienden uit oegstgeest samen op het perron stonden en aan de overkant werden een groep onbekende belaagd door een bende gewapende marokkanen en toen zijn de jongens uit oegstgeest heel roekeloos zonder te kijken over het spoor gegaan om die onbekenden te helpen en toen werden ze op eens geschept.

Zelf vind ik dit een heel merkwaardig verhaal.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  Moderator vrijdag 2 januari 2009 @ 14:59:46 #16
236264 crew  capricia
pi_64579212
quote:

[..]

Die zeggen dat er niemand het spoor opgeduwd of opgejaagd is.
De twee jongens (die overleden/gewond is) besloten uit eigen beweging via het spoor naar de overkant te lopen omdat er daar iemand in elkaar geslagen zou worden.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_64579215
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 14:52 schreef sjimz het volgende:
Tragisch ongeval.
Maar ook wel heel dom. Over het spoor lopen. Dat is het echt het stomste dat je kunt doen.
pi_64579238
Heel ongeloofwaardig ja ...

1. je ziet die trein toch wel aankomen ?
2. wie haalt het nou in zijn hoofd om op het spoor te springen
3. je kan net zo goed ff snel door eht tunneltje...
pi_64579244
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 14:59 schreef SCH het volgende:

[..]

Maar ook wel heel dom. Over het spoor lopen. Dat is het echt het stomste dat je kunt doen.
Dat heb je net ook al gezegd.
Toen zei ik ook al dat je het waarschijnlijk in context meot zien.
pi_64579254
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 14:59 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Het verhaal is dat een groep vrienden uit oegstgeest samen op het perron stonden en aan de overkant werden een groep onbekende belaagd door een bende gewapende marokkanen en toen zijn de jongens uit oegstgeest over het spoor gegaan om die onbekenden te helpen.

Zelf vind ik dit een heel merkwaardig verhaal.
Wat een rijke fantasie heb je toch. Een bende gewapende Marokkanen ook meteen
pi_64579263
quote:

[..]

Zapato:
Wat begrijpen mensen nog niet dan? Wij stonden netjes op het perron te wachten met zn allen, ik stond zelf met die Roos van CampusTV te praten (die meer gezien heeft dan ik trouwens) waarop een van haar vrienden en ikzelf uit het niets, zonder enig aanwijsbare reden een klap kregen. Toen renden een stuk of 5 van mijn vrienden het spoor op om mij en de overige mensen op het perron aan de voor hun de overkant van het spoor te helpen. Daar stond echter die groep Marrokanen (het kunnen ook Turken geweest zijn, of Algerijnen zoals de politieagente die mii verhoorde of het bureau ook al zei, die lijken nogal op elkaar natuurlijk, zeker snachts met flink wat bier in de maag) met stenen in hun handen te dreigen zodat het gevecht zich uiteindelijk op het spoor voortzette.
Het ging ook allemaal heel snel he, tussen het moment dat ik een klap kreeg en de trein zat misschien 30 seconden, maximaal. Dus echt tijd voor mijn vrienden om de siuatie in te schatten of het overzicht te krijgen was er niet.

Feit blijft wel dat er zonder die gasten die kwamen vechten niks was gebeurd. Dood door schuld zou het dus eigenlijk moeten worden idd, wat hier ook al is geopperd, zeker nu ik wat helderder ben dan gister. Het blijft allemaal gewoon zo tragisch, ook dat echt nét op het moment dat mn vrienden op de rails staan er een IC langs moet komen, we stonden daar al een uur ofzo en hadden nog geen trein gezien

En:

Kom van het spoor af!!” riep ik nog
Sophia 2 januari, 2009 studie |

Roos Floris, oud-medewerkster van CampusTV, was getuige van het tragische ongeval dat afgelopen nieuwjaarsnacht plaatsvond op het station Rotterdam Alexander.

Net als de de verongelukte Bas van der Weijden was Roos op het feest in de Outland. Roosje vertelt: “De hele avond op het feest stond ik al te kletsen met de groep vrienden waar Bas bij hoorde. Toen het was afgelopen liepen we met zijn allen naar het station om de trein naar huis te nemen. Mijn groep vrienden en wat vrienden van Bas zaten op het perron richting naar Amsterdam en de rest aan de overkant.”

“Op het perron waar wij stonden, stonden ook wat Bulgaren. Ineens kwam een groep Marokkaanse jongens, waarvan een met een steen, op een van die Bulgaren af om hem in elkaar te slaan. Toen ze maar door bleven gaan, probeerden wat jongens van mijn groep de boel te sussen. Hierop begonnen de Marokkanen nu ook deze jongens te slaan. Zij vluchtten toen via het spoor naar de andere kant.”

Volgens Roos is dat ook wat er in de kranten gezegd wordt. Maar daarna werd het pas erg. “De groep Marokkanen ging ook het spoor op en de Marokkaan met de steen begon toen op een van de Nederlandse jongens in te beuken. Het was echt heel heftig en ze hielden maar niet op.”

“Bas, die aan de andere kant van het spoor stond ging ten slotte ook het spoor op. Het was een van zijn vrienden in elkaar geslagen werd. Het vechten hield niet op”.

Over het ongeluk zegt ze: “Er was al drie kwartier geen trein meer geweest, dus ik denk dat ze daarom maar op het spoor bleven. Maar ineens kwam daar wel een trein. Ik bleef maar roepen: kom van dat spoor af!! Er komt een trein aan!”

“Daarna ging het heel snel. Ik zag een gele flits en binnen 30 seconden stond de politie er, zo leek wel”.

De groep Marokkanen wist net op tijd van het spoor weg te komen en vluchtte weg, van hen raakte dan ook niemand gewond. “Omdat de politie zo snel ter plaatse was, zijn de meesten gelukkig wel opgepakt. De meest agressieve volgens mij helaas niet. En waar de Bulgaren gebleven zijn weet ik ook niet.”

Waarom de ruzie precies ontstond weet Roos niet precies: “In de Outland was er nog niets aan de hand. Daar was die groep Marokkanen wel, maar die stonden niet bij ons. De ruzie ontstond gewoon op het station. Het lullige is dat Bas van der Weijden helemaal niets met het gevecht te maken had. Hij wilde zijn vrienden redden en heeft dat nu met de dood moeten bekopen.”
http://www.campus.tv/?p=8789
  vrijdag 2 januari 2009 @ 15:01:32 #22
238744 Ikzoekiets
Weet jij waar het ligt?
pi_64579274
- edit -

[ Bericht 81% gewijzigd door #ANONIEM op 02-01-2009 15:48:50 (Probeer het eens normaal) ]
Ik kan niet geloven dat mijn moeder zo laag is gegaan.....
Onderwaterweegtest (c) Ikzoekiets
Mijn zus moest een strak broekje aan en een sport bh.
pi_64579290
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 15:00 schreef sjimz het volgende:

[..]

Dat heb je net ook al gezegd.
Toen zei ik ook al dat je het waarschijnlijk in context meot zien.
Dat vind ik niet. Je gaat ook niet over de snelweg lopen, ook niet in een context. Is altijd gevaarlijk, is ook verboden. NIet doen en ook een beetje eigen schuld........
pi_64579316
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 14:59 schreef SCH het volgende:

[..]

Gerechtigheid?
Nee dan waren er allang een paar auto's in de fik gegaan ws en was de politiek nu in rep en roer.
pi_64579321
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 15:01 schreef SCH het volgende:

[..]

Wat een rijke fantasie heb je toch. Een bende gewapende Marokkanen ook meteen
Je kan het draaien zoals je het wilt, maar dit is het verhaal dat door de beleidsmakers van Rotterdam naar buiten is gebracht.

En die marokkanen zijn sowieso altijd bewapend. En de slachtoffers zijn ook met stenen geslagen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')