quote:Op vrijdag 23 januari 2009 17:22 schreef Rejected het volgende:
Wanneer is het verstandig op 433 vleugels te doen t.o.v. 451 schiet van afstand?
In het geval wanneer je veel aanvallers en mdidenvelders hebt.
Jawohl, +3 en zelfs +4 behoren tot de moelijkheden, maar dat komt niet zovaak voor.quote:
Ik denk een wedstrijd of 20, maar ik zeg wat ik gelezen heb en volgens de moderators is een +3/+4 mogelijk.quote:Op zaterdag 24 januari 2009 00:17 schreef Rejected het volgende:
Ik heb al bijna 300 wedstrijddagen gespeeld en nog nooit +3 gehad(incl seizoenskaart).
Ik moest lachenquote:Op zondag 25 januari 2009 04:20 schreef emokid het volgende:
WELKOM BIJ GAMEBASICS, U KRIJGT ZODADELIJK DE TOEGANGSCODE TE HOREN
VIER, VIJF, ZEVEN
Staat die bij jullie ook altijd zo ontzettend hard?
Volgens mij is dit grote onzin, ik speel inmiddels vijf jaar OSM incl seizoenkaart en de hoogst mogelijke stijging in die tijd is +2 geweest. Eigenlijk maar goed ook, want anders worden de spelers wel erg snel veel te goed.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 23:58 schreef Sinnie het volgende:
[..]
Jawohl, +3 en zelfs +4 behoren tot de moelijkheden, maar dat komt niet zovaak voor.
Pato gekocht met Middlesbrough (:
Bij mij zijn twee competities wel gesimuleerdquote:Op dinsdag 27 januari 2009 09:53 schreef Rejected het volgende:
Geen simulatie gehad afgelopen nacht, jullie?
Ken hem niet, zit niet zo in de OSM scene, maar wel jong zegquote:Op woensdag 28 januari 2009 15:30 schreef KirkLazarus het volgende:
Vandaag is bekend gemaakt dat de manager GiViNgSD enkele dagen geleden is overleden. Hij was onder andere forum-moderator en stafflid voor OSM. Ik heb zelf nog bij hem in een competitie en crew gezeten, het was een erg aardige jongen.
http://www.onlinesoccermanager.nl/forums/topic.asp?forum=-7&topicnr=167956
Het hele puntensysteem is wel omgegooid, je krijgt relatief meer punten voor een overwinning op een team met manager dan op een team zonder manager, het loont dus niet meer zo om in een "lege" competitie te zitten.quote:Op donderdag 29 januari 2009 16:24 schreef WensMeester het volgende:
Vinden jullie niet dat OSM is veranderd sinds kort in een negatieve zin? Paar jaar terug waren het nog leuke volle competities waar echt spanning in zat. Tegenwoordig heeft iedereen een eigen competitie waarmee ze even met Hull City 10000 punten naar binnen halen. Zit totaal geen uitdaging meer in, in dat opzicht.
Ook lijkt het of de CPU teams alleen nog maar TK's inzetten en dergelijke. Het is een beetje verkracht allemaal.
Grappige nickname heb jequote:Op donderdag 29 januari 2009 16:25 schreef thewishmaster het volgende:
[..]
Het hele puntensysteem is wel omgegooid, je krijgt relatief meer punten voor een overwinning op een team met manager dan op een team zonder manager, het loont dus niet meer zo om in een "lege" competitie te zitten.
We hebben allebei de unieke gave om een schitterende nickname te kiezen in ieder gevalquote:Op donderdag 29 januari 2009 16:31 schreef WensMeester het volgende:
[..]
Grappige nickname heb je
Nee maar kijk naar de top10, die trekken met hull city allemaal 10k punten binnen. Allemaal, stuk voor stuk. Ik heb nu bijna 3 jaar voor m'n puntjes gespeeld. Als je nu met hull city gaat spelen, ben je in 4 seizoenen over mijn score heen. Je wordt met dat team gewoon kampioen ook als je competitie vol is. Daar zit niet echt een uitdaging in.
Vind dat ook wel jammer. Ik beheer de crewcompetitie van m'n crew en heb 1 subaccount voor crewcups. Dus voor mij is het verder niet weggelegt om met mijn hoofdaccount zoiets te doen. (we stemmen altijd voor een volgend land en helaas is dat nooit engeland..)
Het bleek inderdaad een hele zieke HOAX van een hacker te zijn.quote:Op donderdag 29 januari 2009 14:45 schreef Sinnie het volgende:
Hij is verder ook niet dood, gewoon een zieke grap.
Geweldig die middenvelders.. Kunnen gewoon allemaal scoren..quote:Op maandag 2 februari 2009 17:06 schreef leroytje het volgende:
Netjes, ik zelf sta ook 1e met Aston Villa. 10 punten voor op Arsenal en 11 op Chelsea en ManU
Wel jammer genoeg 1-1 gespeeld tegen Wigan vandaag
Om die vraag te beantwoorden moeten we denk ik weten welke tactiek je gebruikt.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 13:36 schreef Roberto258 het volgende:
Ik heb wel een heel goed team qua stats met Man Utd maar scoor beetje weinig, iemand tips?
Ik speel met topteams altijd 4-3-3, verdedigers blijven achterin, middenvelders ondersteunen aanvallers en aanvallers op alleen aanvallen. Verder moet je zoek de vleugels instellen Verder speel ik zo aanvallend mogelijk. Bij topteams is succes bij mij altijd verzekerd. Belangrijk detail is dat de linksbuiten in dit systeem bij mij altijd de meest scorende speler is. Deze tactiek leidt sowieso altijd tot het maken van veel doelpunten.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 14:08 schreef Roberto258 het volgende:
Oja sorry, ik gebruik altijd 4-4-3.
Aanvallender kan dus bijna niet, staat de balk verdedigend-aanvallend ook helemaal naar rechts?quote:Op woensdag 4 februari 2009 14:38 schreef Sinnie het volgende:
EINDELIJK na iets van 20 wedstrijden sta ik eerste, heb de hele tijd 2e gestaan omdat ik onderling uit bij Ajax verloor, vandaag won ik tegen hem en sta ik dus 1e met 3 punten voorsprong.
Ik heb 4-3-3, over de vleugels, opkomende backs, middenvelders steunen aanvallers, aanvallers blijven aanvallen
Mijn team: http://i42.tinypic.com/288waoh.jpgquote:Op woensdag 4 februari 2009 14:40 schreef thewishmaster het volgende:
[..]
Aanvallender kan dus bijna niet, staat de balk verdedigend-aanvallend ook helemaal naar rechts?
Zorg gewoon dat je 10 punten voor staat met Real betis bijvoorrbeeld zoals ikquote:Op woensdag 4 februari 2009 15:49 schreef FrituurVetPet het volgende:
Godverdomme! 20 wedstrijden eerste met Osasuna. Enerlaatste wedstrijd uit tegen een managerloos real betis 3-2 verloren![]()
![]()
Madrid staat nu eerste, vanavond tegen Espanyol voor de beker en dan de laatste speeldag weer Espanyol. Maar Zie Madrid geen fouten meer maken.
Bij 1 teleurstellend resultaat moet je niet de hele tactiek veranderen, vooral niet als je nog zoveel punten voor staat. De managerloze teams zijn gewoon wat sterker geworden.quote:Op vrijdag 6 februari 2009 13:12 schreef Roberto258 het volgende:
0-0 met Man Utd tegen de nummer laatstm'n oude tactiek maar weer gebruiken dan. Met 4 wedstrijden te gaan nog 5 punten voor.
Je kunt hem op ieder moment kopen, misschien wel handig om hem aan het begin van een nieuw seizoen in te laten gaan.quote:Op vrijdag 6 februari 2009 16:26 schreef Badabingea het volgende:
Kun je bijna aan het einde van een seizoen nog een seizoenskaart kopen of is dat onzin?
Feyenoord heeft nog wel als doelstelling plaats 1?quote:Op dinsdag 10 februari 2009 23:09 schreef Sinnie het volgende:
Jammer, met Feyenoord stond ik 1e met 3 punten voorsprong alleen nu heb ik het uit handen gegeven door gelijk te spelen en te verliezen. Nu sta ik 2 punten achter met nog maar een paar wedstrijden, voor de rest gaat het nog wel goed.
Ja, het is een beetje stuivertje wisselen tussen mij en Ajax. Ajax heeft nu verloren van Fc Twente, en ik heb gewonnen dus nu sta ik weer eerste. Word nog spannend wie het gaat wordenquote:Op woensdag 11 februari 2009 08:40 schreef thewishmaster het volgende:
[..]
Feyenoord heeft nog wel als doelstelling plaats 1?
Ajaxquote:Op woensdag 11 februari 2009 11:31 schreef Sinnie het volgende:
[..]
Ja, het is een beetje stuivertje wisselen tussen mij en Ajax. Ajax heeft nu verloren van Fc Twente, en ik heb gewonnen dus nu sta ik weer eerste. Word nog spannend wie het gaat worden
quote:Op woensdag 11 februari 2009 08:40 schreef thewishmaster het volgende:
[..]
Feyenoord heeft nog wel als doelstelling plaats 1?
Wat is de doelstelling van Aston Villa? Als je daarmee kampioen kan worden heb je het in ieder geval goed gedaan (of de topclubs hebben het slecht gedaan).quote:Op dinsdag 17 februari 2009 07:49 schreef leroytje het volgende:
Vandaag 4-0 gewonnen met Aston Villa van ManU, en alle 4 team achter me hebben punten verloren.
Heb nu 12 punten voorsprong op Arsenal, en nog maar 3 wedstrijden te spelen.
Kampioenen! kampioenen!
Doelstelling 10de, en naar mijn mening vallen in deze competitie de topclubs ook wel enigezins tegen.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 08:44 schreef thewishmaster het volgende:
[..]
Wat is de doelstelling van Aston Villa? Als je daarmee kampioen kan worden heb je het in ieder geval goed gedaan (of de topclubs hebben het slecht gedaan).
Ik dacht dat Aston Villa zevende moest worden, maar als je met zo'n doelstelling kampioen wordt verdien je respectquote:Op dinsdag 17 februari 2009 13:47 schreef leroytje het volgende:
[..]
Doelstelling 10de, en naar mijn mening vallen in deze competitie de topclubs ook wel enigezins tegen.
Enorm goede spelers, maar niet fantastisch presteren. overigens heb ik van alle topclubs alleen verloren van Arsenal, en de rest gewonnen en 1x gelijk tegen Chelsea, dus ik vind mijn prestatie ook lang niet gek
Je bedoeld eigenlijk een kansloze cheater?quote:Op dinsdag 17 februari 2009 22:53 schreef sezten het volgende:
TVP
met 7 OSM NL accounts, 4 co.uk accounts en 1 .es account
Welke taktiek speel je e.d?quote:Op dinsdag 17 februari 2009 13:47 schreef leroytje het volgende:
[..]
Doelstelling 10de, en naar mijn mening vallen in deze competitie de topclubs ook wel enigezins tegen.
Enorm goede spelers, maar niet fantastisch presteren. overigens heb ik van alle topclubs alleen verloren van Arsenal, en de rest gewonnen en 1x gelijk tegen Chelsea, dus ik vind mijn prestatie ook lang niet gek
Er zit geen enkele relatie tussen mijn accounts in dat opzicht, alleen dat ik de eigenaar ben.quote:Op woensdag 18 februari 2009 07:47 schreef leroytje het volgende:
[..]
Je bedoeld eigenlijk een kansloze cheater?
Ja das wel erg makkelijk hequote:
Dat kan ik snappen, dan ben je in ieder geval een nette cheaterquote:Op woensdag 18 februari 2009 13:45 schreef sezten het volgende:
[..]
Er zit geen enkele relatie tussen mijn accounts in dat opzicht, alleen dat ik de eigenaar ben.
Speel met alle accounts in andere competities en zonder transfers tussen mijn teams
Maar dan mag jij het alsnog cheaten noemen, ik doe het omdat ik het intressanter vind met meer accounts dan één
Ja dat is zoquote:Op woensdag 18 februari 2009 15:09 schreef leroytje het volgende:
[..]
Dat kan ik snappen, dan ben je in ieder geval een nette cheater
Maar ik zei het, omdat ik het toevallig pas in de regels gelezen had:
Regelmenten
Kleine tip van de sluier? Pb?quote:Op woensdag 18 februari 2009 15:08 schreef leroytje het volgende:
[..]
Ja das wel erg makkelijk he, daar heb ik ook achter moeten zien te komen. dus oprecht succes
Die zijn goed vooruit gegaan die spelersquote:Op zaterdag 21 februari 2009 09:29 schreef leroytje het volgende:
Yoepie, men hoogste puntenaantal in een seizoen gehaald
98 punten
En vooral die slechts 13 tegengoals vind ik een prestatie.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ja, men hele verdediging vervangen, op Baker na.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 11:53 schreef Badabingea het volgende:
[..]
Die zijn goed vooruit gegaan die spelers
Hopelijk ga ik over de 100 punten heen.. Moet nog tegen newcastle en stoke dus moet lukken.. Ook nog een bekerfinale te spelen, heb jij die nog gewonnen?quote:Op zaterdag 21 februari 2009 09:29 schreef leroytje het volgende:
Yoepie, men hoogste puntenaantal in een seizoen gehaald
98 punten
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nog maar 7quote:En vooral die slechts 13 tegengoals vind ik een prestatie.
Nope, moest de 3de ronde tegen Arsenal, 4-0 verlorenquote:Op zaterdag 21 februari 2009 15:09 schreef GieJay het volgende:
[..]
Hopelijk ga ik over de 100 punten heen.. Moet nog tegen newcastle en stoke dus moet lukken.. Ook nog een bekerfinale te spelen, heb jij die nog gewonnen?
[..]
Nog maar 7![]()
[ afbeelding ]
Oei.. Das een slecht voorteken, raad is waar ik tegen moetquote:Op zaterdag 21 februari 2009 15:21 schreef leroytje het volgende:
[..]
Nope, moest de 3de ronde tegen Arsenal, 4-0 verloren
Slechte spelers op de transferlijst zetten voor ongeveer 1,5 x hun waarde. In het begin heb je sowieso een hele brede selectie, dus kun je wel wat spelers verkopen. Daarvoor hal je dan jonge spelers met trainingspotentie terug.quote:Op zondag 22 februari 2009 11:34 schreef Badabingea het volgende:
Hoe kun je een beetje aan geld komen? Wat werkt het beste. Ik ben seizoenshouder.
Ik doelde eigenlijk meer op het gebied van de stadion mogelijkheden.quote:Op zondag 22 februari 2009 13:13 schreef thewishmaster het volgende:
[..]
Slechte spelers op de transferlijst zetten voor ongeveer 1,5 x hun waarde. In het begin heb je sowieso een hele brede selectie, dus kun je wel wat spelers verkopen. Daarvoor hal je dan jonge spelers met trainingspotentie terug.
Probeer het nou zelf eens...quote:Op zondag 22 februari 2009 22:57 schreef Badabingea het volgende:
[..]
Ik doelde eigenlijk meer op het gebied van de stadion mogelijkheden.
Zit jij toevallig bij mij in de crew?quote:Op woensdag 11 februari 2009 14:55 schreef FrituurVetPet het volgende:
Kampioen en beker met osasuna (doel 13)
Onmogelijk, ik zit sinds 2006 niet meer in een crew. Daarvoor in De GodenZonen.quote:Op maandag 23 februari 2009 23:04 schreef GieJay het volgende:
[..]
Zit jij toevallig bij mij in de crew?
Em toch wat goede trainbare spelers.quote:
En daar houdt het ongeveer op(Flamini en Cardaccio zijn wel redelijk). Voor de rest een stel bejaarden.quote:Op dinsdag 24 februari 2009 09:06 schreef leroytje het volgende:
[..]
Em toch wat goede trainbare spelers.
Pato, 19 jaar en al 89 standaard, Kaka, 26 en al 95 gemiddeld.
Verder nog een paar middenvelders en verdedigers die wel degelijk goed trainbaar zijn.
Als je dan die verdediging en de keepers bekijkt, daar moet je gelijk puin ruimen met Maldini, Dida en co. Spelers van 26 zijn trouwens wel te trainen, alleen gaat het vaker met een punt vooruit dan de gemiddelde 20-jarige.quote:Op dinsdag 24 februari 2009 09:55 schreef Rejected het volgende:
[..]
En daar houdt het ongeveer op(Flamini en Cardaccio zijn wel redelijk). Voor de rest een stel bejaarden.Maar 26 vind ik niet zo heel lekker trainbaar moet ik zeggen.
Of wou je gewoon laten zien hoe goed je spelers zijn?quote:Op zondag 8 maart 2009 18:44 schreef Sinnie het volgende:
Mijn Arsenal team, op/aanmerkingen?
[ afbeelding ]
Hoe kunnen Pato (100), Ronaldhino (97) en Shevchenko (92) eigenlijk falen vraag ik me afquote:Op vrijdag 13 maart 2009 17:16 schreef KraideN het volgende:
Falende spitsen, heb ik ook vaker last van. Stel wat andere spitsen op die wel scoren.
Ik heb nooit problemen met scoren met topteams, gewoon de balk op zoveel mogelijk aanvallend zetten.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 19:55 schreef leroytje het volgende:
[..]
Hoe kunnen Pato (100), Ronaldhino (97) en Shevchenko (92) eigenlijk falen vraag ik me af
Maar goed dat ik dat niet gedaan hebquote:
Dan speelde je voorheen niet optimaalquote:Op zaterdag 21 maart 2009 19:28 schreef thewishmaster het volgende:
Ik zette die spelers er sowieso op voor 1,5 a 1,75 x de waarde, ik raak de spelers ook nog steeds in ongeveer hetzelfde tempo kwijt.
Misschien niet optimaal, maar ik had het idee dat het verkopen wel een stuk sneller ging. Bovendien zijn de resultaten altijd goed geweest.quote:Op maandag 23 maart 2009 00:37 schreef Rejected het volgende:
[..]
Dan speelde je voorheen niet optimaal
Maar thanks, ben nog een beetje aan het uitzoeken welke waarde ik ongeveer moet pakken.
De grens is 10 miljoen.quote:Op maandag 23 maart 2009 18:49 schreef Rejected het volgende:
Tot welke waarde worden spelers door de pc gekocht denk je?
Sinds de update niet meer. Spelers worden nu maximaal voor bedragen van iets boven de waarde verkocht.quote:
Dat is eigenlijk ook wel terecht, die woekerwinsten die je kon behalen met dramatische spelers sloegen ook nergens op.quote:Op donderdag 26 maart 2009 01:35 schreef Prik0 het volgende:
[..]
Sinds de update niet meer. Spelers worden nu maximaal voor bedragen van iets boven de waarde verkocht.
We zijn geen kloon van elkaar, ik wist pas dat er een user wensmeester was toen ik in dit topic kwam.quote:Op zondag 29 maart 2009 00:26 schreef Rejected het volgende:
Huh, is dat niet jouw kloon?
Dat dacht ik namelijk
Ik mag toch hopen dat je niet nog steeds in 428 zit, want ik zit er nog steedsquote:Op maandag 30 maart 2009 15:55 schreef WensMeester het volgende:
Ik kwam erachter in de tijd dat er nog een stadion overzicht in het Ajax topic stond, waaruit bleek dat we ook nog eens in hetzelfde vak zaten toendertijd... (428)
En?quote:Op zondag 29 maart 2009 03:38 schreef Roberto258 het volgende:
Beker gewonnen met Valencia, en aankomende nacht de laatste competitiewedstrijd, bij winst kampioen..
Ik ben sinds dit seizoen (helaas) verhuist naar vak 414...quote:Op maandag 30 maart 2009 19:40 schreef thewishmaster het volgende:
[..]
Ik mag toch hopen dat je niet nog steeds in 428 zit, want ik zit er nog steeds.
Ik speel op dit moment met AZ, die ook doelstelling 4 hebben. Ik speel 4-3-3 met zoek de vleugels. Verder speel ik inderdaad erg aanvallend met aanvallers die alleen aanvallen, middenvelders die mee aanvallen en verdedigers die achterin blijven om voor een beetje balans te zorgen. Ik heb na 15 wedstrijden 45 punten, dus het slaat wel goed aan lijkt me.quote:Op zondag 5 april 2009 11:43 schreef Thyx het volgende:
Heeft iemand een goeie tactiek voor doelstelling 4 teams? Twente in dit geval, dacht zelf aan gewoon aanvallend...
Dat 451 vind ik altijd zo'n laffe tactiek, maar het werkt inderdaad wel en is heel moeilijk te bespelen. Ik gebruik nooit een commercieel manager, zo'n man stelt dan toch maar weer extra eisen meestal, waardoor je er eigenlijk niets mee opschiet.quote:Op zondag 5 april 2009 17:37 schreef Rejected het volgende:
Ik heb de dubbel gepakt met Twente: 451 schiet van afstand
Wanneer is een goed moment op de Commercieel manager te gebruiken? Is het verstandig hem in de voorbereiding te gebruiken?
Het is waar het is aan de smalle kant maar heb er niet veel last van als ik maar goede spelers heb.quote:Op vrijdag 10 april 2009 19:00 schreef thewishmaster het volgende:
De selectie is wel aan de smalle kant met vier verdedigers en vier aanvallers, hopelijk heb je niet teveel last van blessures of schorsingen.
451 is eigenlijk de enige formatie waartegen ik niet echt een middel heb om te bestrijden. Je kunt zelfs met dat systeem veel doelpunten maken.quote:Op vrijdag 10 april 2009 21:22 schreef Rejected het volgende:
4 verdedigersDas wel erg weinig zeg
Waarom heb je coppens niet verkocht?
Wat werkt er nou tegen 451? Ik dacht eerst altijd 433.
Maar dat blijkt in de praktijk toch anders.
Volgens mij is 451 toch de beste opstelling, zelfs met een club als ManU of Arsenal.
Voor zover ik weet zijn er een aantal tactieken die echt werken:quote:Op vrijdag 10 april 2009 23:28 schreef Badabingea het volgende:
Iemand tips voor Racing Santander met doelstelling 10? 3 wedstrijd gespeeld al, 2 verloren, 1 gelijk.
Hou je er wel rekening mee dat Hull City niet zo'n sterk team heeftquote:Op zaterdag 11 april 2009 15:59 schreef Phrits het volgende:
7-0 gewonnen met Man. City in een 3-5-2 tegen Hull City, nog nooit zo gespeeld maar tot dusver bevalt het goed.
Mijn team is eigenlijk één en al middelmaat.quote:Op maandag 13 april 2009 17:10 schreef leroytje het volgende:
Nee helemaal niet juist, je moet de goede tacktiek voor je team vinden
Ik vraag me ook altijd wel af of je met die tactiek veel voor elkaar krijgt tegen die zwakke teams, aangezien het niet erg aanvallend is.quote:Op maandag 13 april 2009 19:33 schreef xminator het volgende:
Oké bedankt, even kijken of het wat word.
Ik zit in de middenmoot.
Ene keer won ik 5 - 0 van een andere middenmoot team en de volgende keer moest ik tegen galatasaray en ik speelde 1- 1 met 9 man. En daarna verlies ik 0 - 1 van een andere slechte team
Het beste is om gewoon voor 1 tactiek te kiezen en daaraan vast te houden. Wisselen van tactieken leidde bij mij altijd tot wisselvallige resultaten. Je moet ook niet na een 5-0 nederlaag meteen de tactiek aanpassen, dat kan nu eenmaal gebeuren.quote:Op maandag 13 april 2009 19:35 schreef Kopbal het volgende:
Kan je vaak in het seizoen wisselen van tactiek of is dat niet verstandig?
Toevallig vandaag dus, win je de ene dag met 2-5. De dag erop verlies je met 1-5. Matig.quote:Op dinsdag 14 april 2009 16:07 schreef thewishmaster het volgende:
[..]
Het beste is om gewoon voor 1 tactiek te kiezen en daaraan vast te houden. Wisselen van tactieken leidde bij mij altijd tot wisselvallige resultaten. Je moet ook niet na een 5-0 nederlaag meteen de tactiek aanpassen, dat kan nu eenmaal gebeuren.
Het hoeft nog niet eens altijd een trainingskamp te zijn. Wanneer de tegenstander 8 keer op goal schiet en er daarvan vijf inlegt heb je die dag gewoon pech en is daar niet zoveel aan te doen.quote:Op dinsdag 14 april 2009 16:09 schreef Kopbal het volgende:
[..]
Toevallig vandaag dus, win je de ene dag met 2-5. De dag erop verlies je met 1-5. Matig.
Heeft een trainingskamp dan zoveel invloed? Ben nu een beetje bezig mijn verdediging op orde te krijgen, wat nog moeilijker is dan het lijkt aangezien mijn scout geen enkele speler kan vinden.
Optie voor Racing Santander, 1 gelijk, en 6 verloren, haha?quote:Op maandag 13 april 2009 19:29 schreef xminator het volgende:
[ afbeelding ]
Dan 451 A.
Alleen verdedigen
Alleen Aanval
Alleen Aanval
Of kan het nog beter
Neem een team met doelstelling 4 met relatief jonge spelers, dat werkt in elke competitie.quote:Op woensdag 15 april 2009 13:08 schreef Rejected het volgende:
Met welk team kan je leuke punten behalen in Italië
Top dit topic..quote:Op donderdag 16 april 2009 17:58 schreef Tukker81 het volgende:
Hallo,
Ik zit in de Argentijnse competitie en speel met Vélez Sársfield (doelstelling is 4e), maar sta met nog 3 wedstrijden te spelen 2 punten achter op San Lorenzo (doelstelling 1e). Vannacht moet ik UIT tegen hem. Hij speelt hoogstwaarschijnlijk 4-3-3, opkomende backs, zoek de vleugels (metaliteit, baltempo en pressie spelen heeft hij allemaal op de 1 na hoogst staan). Dekking: zonaal, buitenspelval: nee.
Ik zelf speel het hele seizoen al met het zelfde systeem (maar heb thuis ook al van hem verloren). 4-3-3. Verdedigers altijd achterin, middenvelders ondersteun aanvallers, aanvallers alleen aanvallen. Speelstijl: hard, Taktiek tijdens wedstrijd (opbouw van achteruit heb ik toendetijd van hem verloren en heb dit al een tijdje als zoek de vleugels staan). Metaliteit, baltempo en pressie spelen staat bij mij op maximaal. Dekking: zonaal, buitenspelval: nee.
Hij en ik gaan beide in traningskamp!
Ik draai opzich een goed seizoen. Maar kan ik stunten met een andere tactiek? Mijn keeper en verdedigers zijn beter dan die van hem. Maar het middenveld en de aanval van hem is beter.
Iemand een tip?
Groetjes,
Jan
quote:Op vrijdag 10 april 2009 17:26 schreef rsca_osm het volgende:
[ afbeelding ] dit is mijn team ik speel met Gent. :d
Mijn doelstelling is 4de en ik sta 1ste!![]()
Niet slecht hé.
Misschien zeg ik iets doms, maar ben je niet vergeten om de tactiekbalk op aanvallend te zetten en bij formatie de spelers wat meer te laten aanvallen? Ik ben het nog wel eens vergeten en als je zo weinig scoort met zo'n team kan het daar wel eens aan liggen.quote:Op vrijdag 17 april 2009 08:08 schreef leroytje het volgende:
Damn man, ben nu Barca, maar van de 1e 5 wedstrijden 1 gewonnen, 1 verloren en 3 gelijk met 0-0 :s
Krijgt echt 15 á 20 kansen per wedstrijd. Dus ik houd de tacktiek vast en hoop dat ze gaan scoren.
Nee, die staat op aanvallend, op de rand van zeer offensief.quote:Op vrijdag 17 april 2009 17:30 schreef thewishmaster het volgende:
[..]
Misschien zeg ik iets doms, maar ben je niet vergeten om de tactiekbalk op aanvallend te zetten en bij formatie de spelers wat meer te laten aanvallen? Ik ben het nog wel eens vergeten en als je zo weinig scoort met zo'n team kan het daar wel eens aan liggen.
Elke formatie kan succesvol zijn. Al is aanval de beste verdediging tegen teams die verdedigend spelenquote:Op vrijdag 17 april 2009 08:50 schreef Rejected het volgende:
Ja hè wat een kutsysteem.
Ik denk dat er op dezelfde tijden nog steeds een transferbot langskomt die elke keer tegen een andere factor spelers koopt.
Maargoed 6 jaar ervaringKun je mij vertellen wat tegen 451 werkt en wat tegen 433 werkt?
''sterke verdedigers''quote:Op vrijdag 17 april 2009 18:45 schreef leroytje het volgende:
[..]
Nee, die staat op aanvallend, op de rand van zeer offensief.
maar vandaag rust ivm met beker.
Ik heb men formatie veranderd naar 3-4-3, want ik heb voldoende erg goede middenvelders die goed samen kunnen spelen, en 3 hele sterke verdedigers, dus dat moet lukken zo.
Napoli, Sampdoria of Leccequote:Op woensdag 15 april 2009 13:08 schreef Rejected het volgende:
Met welk team kan je leuke punten behalen in Italië
Tja, dat kan he op OSM.quote:Op woensdag 22 april 2009 07:48 schreef leroytje het volgende:
Niet te geloven.
Gisteren met 8-0 gewonnen met Barcelona, en vandaag 7-0 afgemaakt worden door Real Madrid
Alles in het midden laten staan...quote:Op zaterdag 25 april 2009 23:22 schreef Silv het volgende:
Hm ga nu 5-4-1 schiet van afstand spelen. Iemand enig idee wat de beste tactiek daarbij is?
Lange bal gebruiken, maar alleen als je Drogba hebt. Die wint namelijk vrijwel alle kopduels.quote:Op zaterdag 25 april 2009 23:22 schreef Silv het volgende:
Hm ga nu 5-4-1 schiet van afstand spelen. Iemand enig idee wat de beste tactiek daarbij is?
Hm heb schiet van afstand en sta momenteel 4e met doelstelling 16e, denk dat ik dit maar even houquote:Op woensdag 29 april 2009 23:10 schreef Rejected het volgende:
[..]
Lange bal gebruiken, maar alleen als je Drogba hebt. Die wint namelijk vrijwel alle kopduels.
5-4-1 schiet van afstand?quote:Op zondag 3 mei 2009 21:59 schreef Roberto258 het volgende:
De dubbel gepakt met Saint EtienneNog 1 wedstrijd te gaan nu, 127 goals voor en 33 tegen
Ik speel 4-3-3 zoek de vleugels, maar echt lekker pakt het niet uit. En wisselen als het seizoen nog bezig is niet aan te raden dus pech hebben.quote:Op zondag 3 mei 2009 22:20 schreef Roberto258 het volgende:
No, 4-3-3, opbouw van achteruit. Vooral de twee buitenste spelers voorin scoren gigantisch veel. Al paar keer gehad dat ze 4x in 1 wedstrijd hebben gescoord
Doe maar.quote:Op maandag 4 mei 2009 10:41 schreef leroytje het volgende:
Ik zit nu pas halverwege mijn competitie, maar ik zou er daarna wel één kunnen opstarten
Ja leuk, doe maar Spanje of NLquote:Op maandag 4 mei 2009 13:47 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Doe maar.
Zou leuk zijn als het helemaal vol zit met fokkers.
Zou tof zijnquote:Op maandag 4 mei 2009 10:41 schreef leroytje het volgende:
Ik zit nu pas halverwege mijn competitie, maar ik zou er daarna wel één kunnen opstarten
Doe maarquote:Op maandag 4 mei 2009 10:41 schreef leroytje het volgende:
Dan heb ik echt het gevoel dat die andere managers niet echt geweldig goed zijn..quote:Op vrijdag 15 mei 2009 00:17 schreef xminator het volgende:
Ben 10e geworden met Ankaraspor, heb mijn doelstelling dus behaald. Moest 10e worden. Heb overigens ook de Beker gewonnen. En ben daarmee meest succesvolle manager (meeste managerpunten) van mijn competitie.
Met 4-5-1 taktiek dus. Tegen grote teams maak je veel kansen en heb je nog steeds 46% balbezit.
Precies je doelstelling halen in een spel waarbij in iedere competitie wel een aantal managerloze teams zitten is zeker geen geweldige prestatie, maar eigenlijk het minimale wat een normale OSM speler moet kunnen halen.quote:Op vrijdag 15 mei 2009 00:17 schreef xminator het volgende:
Ben 10e geworden met Ankaraspor, heb mijn doelstelling dus behaald. Moest 10e worden. Heb overigens ook de Beker gewonnen. En ben daarmee meest succesvolle manager (meeste managerpunten) van mijn competitie.
Met 4-5-1 taktiek dus. Tegen grote teams maak je veel kansen en heb je nog steeds 46% balbezit.
Gedraag je even wil je.quote:Op vrijdag 15 mei 2009 22:09 schreef emokid het volgende:
Toch wel het grootste kankerspel wat er bestaat. Ik had vorig seizoen vanaf het begin een vaste team, enkel getraind, nooit iemand erbij gekocht. Met dit team had ik vrijwel álles gewonnen, maar 2 verloren, en in de laatste 5 speeldagen speel ik ineens alles gelijk en verlies ik ineens van de computer. Dit met dezelfde opstelling en taktiek die ik in de 35 dagen ervoor ook al had.
Ik speel het dus ook niet meer, na 5 jaar gekapt.
Doe gewoon normaal ipv de vuile relnicht uithangenquote:Op vrijdag 15 mei 2009 23:29 schreef emokid het volgende:
Jemig, ben je er zo een? Wat doe je op fok als je dit niet kunt uitstaan.
Mwa was een driestrijd om de eerste plek. Op het laatste moment gingen er 2 weg ( 1 daarvan werd kampioen) En aangezien ik de beker had gewonnen en ook nog gewoon lekker ging ben ik net aan 1 geworden met manager punten.quote:Op vrijdag 15 mei 2009 22:02 schreef GieJay het volgende:
[..]
Dan heb ik echt het gevoel dat die andere managers niet echt geweldig goed zijn..
Ik zoek nog een leuke crew, maar heb geen flauw idee hoe ik dat moet doen op OSMquote:
Vergetenquote:Op dinsdag 26 mei 2009 12:44 schreef GieJay het volgende:
Misschien ook even handig om de server te vermelden, ik vind um nie
Aston Villa, of wou je met onze comp. meedoen?quote:Op dinsdag 26 mei 2009 16:46 schreef Dagobert-Duck het volgende:
Weet iemand nog een leuk team wat ik kan gaan managen? Liefst geen topclubs.
Probeer Blackburn Rovers eens, kun je meteen meedoen met de Fok!Leaguequote:Op dinsdag 26 mei 2009 16:46 schreef Dagobert-Duck het volgende:
Weet iemand nog een leuk team wat ik kan gaan managen? Liefst geen topclubs.
Juist, daarom. Even opnieuw dus. Sorry voor het ongemakquote:Op dinsdag 26 mei 2009 16:58 schreef GieJay het volgende:
Ik heb me ook aangemeld maar ben afgewezen, blijkbaar de verkeerde naam door gegeven, het is Gertttjan(s2) en niet thecompany(s2).
Ja, mooie pot met me team. Gelijk Huntelaar ff gekocht. Maar ik juich nog niet te vroeg..quote:Op zaterdag 30 mei 2009 09:28 schreef leroytje het volgende:
1e wedstrijd gespeeld in de FOK!League, meteen een mooie uitslag van ManCity, 5-0 gewonnen van ManU.
Ik zelf ook gewonnen, verder weinig goals gescoord nog. 19 pas in de 1e speelronde dus
52" Scharner, Wigan Athletic heeft de twijvelachtige eer om de 1e te zijn met de rode kaart.![]()
quote:Op zaterdag 30 mei 2009 14:34 schreef Emimich het volgende:
Eigenlijk zouden we een FOK!-competitie moeten maken, een lekker actieve competitie waarin iedereen tot het einde blijft in plaats van die faalhazen die halverwege de competitie vertrekken als het slecht gaat.
quote:Op woensdag 22 april 2009 08:48 schreef Rejected het volgende:
[..]
Tja, dat kan he op OSM.
Heb nu Lazio maar al 2 wedstrijden van de 3 0-0 gespeeld tegen pc's terwijl ik Cronaldo, Fabregas heb en een Pandev van 100.
Jij leest dit topic niet door?quote:Op zaterdag 30 mei 2009 14:34 schreef Emimich het volgende:
Eigenlijk zouden we een FOK!-competitie moeten maken, een lekker actieve competitie waarin iedereen tot het einde blijft in plaats van die faalhazen die halverwege de competitie vertrekken als het slecht gaat.
Nee, maar ik join deze wel als mijn competitie afgelopen is.quote:Op zaterdag 30 mei 2009 17:30 schreef leroytje het volgende:
Jij leest dit topic niet door?
quote:Op woensdag 3 juni 2009 07:56 schreef leroytje het volgende:
Et gaat niet meer zo goed...
Hoe kan ik in godsnaam nou 3-0 verliezen van Hull City?
De beste tacktiek tegen 442 opbouw van achteruit kunnen meerdere zijn o.aquote:Op woensdag 3 juni 2009 15:50 schreef Jorwol het volgende:
Kan iemand mij helpen, we zijn weer begonnen met OSM sinds jaren, maar wat is er met de transfers gebeurd? Bij sommige mensen worden bijna alle spelers supersnel verkocht, maar ik ben er nog maar één (heel cheap op TL) kwijt!
Ook zou ik graag willen weten wat de beste tactiek is tegen 4-4-2 Opbouw van achteruit (CPU Tactiek)
Ty
Okee dank u, speelde al 4-3-3 vleugels dus dat komt wel goed dan.quote:Op woensdag 3 juni 2009 16:51 schreef Lehme het volgende:
[..]
De beste tacktiek tegen 442 opbouw van achteruit kunnen meerdere zijn o.a
4-2-4 ( gebruik lange bal )
4-3-3 ( zoek de vleugels )
6-3-1 ( loer op de counter )
mochten die 3 je niet bevallen dan kan je nog altijd 4-5-1 of 5-4-1 schieten van afstand.
ze doen het allemaal erg goed
en je kunt oudere spelers het best voor 1,3x de waarde verkopen. (maximaal 2,5x het waarde )
en als je bijv een speler van 90 hebt, en nog maar 19, en je zult hem verkopen voor 2,5x de waarde, dan zal die vast gekocht worden.
Hoezo cliches...quote:Hull City treft Stoke City in de beker
KINGSTON UPON HULL - De bekerloting voor Voorronde heeft een mooi affiche opgeleverd. Hull City ontvangt Stoke City. Niels De Backer was niet blij dat Stoke City uit de koker kwam bij de loting: "Altijd een lastige tegenstander," meende hij, "maar ik reken erop dat mijn taktiek superieur is aan die van Zwansen." Wij mogen thuis spelen, wat ook een voordeel is legt Niels De Backer uit: "Thuis kunnen we net iets meer brengen. Maar de beker blijft de beker." zei hij.
quote:bentley van tottenham gekocht voor men teeam
is 23
Aanval = 90
Verdedigen = 85
voor maar 20 miljoen
nice deal tochhh!
Netjes horo!quote:Op donderdag 4 juni 2009 21:09 schreef Jorwol het volgende:
Hoi, 1-4 en 0-3 gewonnen, Aguero gekocht met Manchester United.
Waarom reageert er hier niemand? dit topic is zowat doodquote:Op vrijdag 5 juni 2009 11:46 schreef Lehme het volgende:
Ik ben echt blij met mijn aankopen van Barcelona, ik had Bojan ( Aanvaller van 86 en 18 jaar oud ) gekocht
Nu had ik hem de eerste 2 wedstrijden getraind en staat hij nu op 89, vannacht mocht hij zijn eerste x uitkomen voor as monaco en meteen al 2 goalsoo en een rating van 9.
Als hij zo de aanval kan volhouden met Pino en Adu dan win ik elke wedstrijd gemakklijk!
![]()
Maar kan imeand mijn vraag beantwoorden, werken trainingskampen in uitwedstrijden ook?.
TK's werken ook gewoon in uitwedstrijden, maar beter in thuiswedstrijden volgens mijquote:Op vrijdag 5 juni 2009 13:30 schreef Lehme het volgende:
[..]
Waarom reageert er hier niemand? dit topic is zowat dood
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |