Is weer wat anders dan een rechtzaak tegen Tom Muller zelf.quote:Op maandag 26 januari 2009 16:33 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Hehe als ze dit nog terugdraaien spant Tom Muller wel een rechtzaak aan namens de aandeelhouders
Zelfde geldt wmb. voor de Icesave beleggers.quote:Op maandag 26 januari 2009 16:29 schreef Netstorm het volgende:
[..]
Inderdaad. Dat is juist het risico van beleggen.. je kan zomaar je geld verliezen.. maar nee, wij moeten ervoor opdraaien voor een aantal jaar en de aandeelhouders ontspringen de dans..
Icesave was een spaarrekening, geen belegging. Met bijbehorende voorwaarden.quote:Op maandag 26 januari 2009 16:34 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Zelfde geldt wmb. voor de Icesave beleggers.
Jullie zetten het op een vage bank omdat je er meer rente trekt? Prima, moet je ook de risico's willen pakken.
Kortom, in mijn ogen zijn aandeelhouders van het type Fortis net zo erg en kansloos als de Icesave-spaarders.
Inderdaad.. ik bedoel, hoe fucking dom en naief ben je als je al het studiegeld van je kinderen in een beleggingsfonds gooit en hoopt dat je dan 30% winst pakt?quote:Op maandag 26 januari 2009 16:34 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Zelfde geldt wmb. voor de Icesave beleggers.
Jullie zetten het op een vage bank omdat je er meer rente trekt? Prima, moet je ook de risico's willen pakken.
Kortom, in mijn ogen zijn aandeelhouders van het type Fortis net zo erg en kansloos als de Icesave-spaarders.
Ja, maar voorzover ik weet staat er nergens in die voorwaarden dat je altijd tot onbeperkt bedrag terugkrijgt als de toko failliet gaat. Dat mensen een bank unsinkable (riepen ze ook van de Titanic!quote:Op maandag 26 januari 2009 16:37 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Icesave was een spaarrekening, geen belegging. Met bijbehorende voorwaarden.
Had ik vorige week met Heijmans. Verkooporder op 6,50. Tikt ie net 6,48 aanquote:Op maandag 26 januari 2009 16:41 schreef M.Melandri het volgende:
Hehe mensen die verkooporder op 7,00 gezet hebben bij ING zijn zuur
waren er nog 300000 verlkopers op 6,49 en 6,5quote:Op maandag 26 januari 2009 16:50 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Had ik vorige week met Heijmans. Verkooporder op 6,50. Tikt ie net 6,48 aan. *faal*.
Ja, meer dan 20.000 / 40.000 was gewoon dom.quote:Op maandag 26 januari 2009 16:48 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Ja, maar voorzover ik weet staat er nergens in die voorwaarden dat je altijd tot onbeperkt bedrag terugkrijgt als de toko failliet gaat. Dat mensen een bank unsinkable (riepen ze ook van de Titanic!En die deed niet eens aan dubieuze beleggingsconstructies en verschafte ook geen onrealistische leningen en hypotheken.) achten en gewoon rustig op 1 rekening meer dan 20K wegzetten is gewoon dom. Net als aandelen kopen op een moment dat een bank bijna failliet is met de verwachting dat het wel weer goed komt, en zodra overheden de tent proberen te redden aan komen zetten met rechtszaken
.
Serieus ja?quote:Op maandag 26 januari 2009 16:51 schreef henkway het volgende:
[..]
waren er nog 300000 verlkopers op 6,49 en 6,5
Checkquote:Op maandag 26 januari 2009 16:56 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Ja, meer dan 20.000 / 40.000 was gewoon dom.
Maar mensen die gingen beleggen in de bijna failliete bank ING, hebben anders wel goed geboerd.
Ik ben al Tweede Kamerleden aan het mailen met een oproep om hier een stokje voor te steken. Ik roep ook iedereen op dit te doen, deze deal kan echt zoveel gunstiger voor de belastingbetaler.quote:Op maandag 26 januari 2009 16:26 schreef pberends het volgende:
Moet die ING deal niet nog door de 2e kamer? Lijkt me sterk dat ze hiermee akkoord gaan.
putsquote:Op maandag 26 januari 2009 17:15 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Jij hebt puts of sprinters short?
Nog een halve punt hoger in de veiling, bizar.quote:Op maandag 26 januari 2009 17:36 schreef pberends het volgende:
AEX Index
247,8800 17:35
+/- 13,7400 5,87%
ja hoor
quote:Amerikaanse huizenverkopen onverwacht sterk gestegen
26-01-2009 16:41:30
Brussel (tijd) - De verkopen van bestaande woningen in de VS zijn in december onverwacht fors gestegen. De woningprijzen blijven wel dalen. Dat blijkt uit cijfers van de Amerikaanse vereniging voor vastgoedmakelaars. Economen waarschuwen voor overdreven optimisme.
De verkopen van bestaande woningen in de VS stegen vorige maand met 6,5 procent tot 4,74 miljoen stuks op jaarbasis. Economen rekenden op een daling van de verkopen met 2 procent tot 4,40 miljoen. Wall Street, dat licht hoger van start ging, koerst na een klein uur handel tot 2,5 procent hoger op het nieuws.
Economen waarschuwen voor overdreven optimisme. 'De trend is nog altijd negatief. De goedkope waarderingen trekken kopers, maar ik denk niet dat de huizenmarkt nu al echt heropleeft', zei een econoom aan het persagentschap Bloomberg.
De woningprijzen blijven immers in een neerwaartse spiraal zitten. Jaar-op-jaar zakte de prijs voor een bestaande woning met 15,3 procent tot 175.400 dollar. De stijging in december volstaat ook niet om de daling van november ongedaan te maken. Het cijfer voor november werd naar beneden bijgesteld tot 4,45 miljoen, een daling met 8,6 procent.
Wel positief is dat de voorraad onverkochte woningen zakte. De voorraden voor december hebben in de huidige context 9,3 maanden nodig om weggewerkt te worden. De Amerikaanse huizenmarkt wordt voor circa 85 procent in beslag genomen door bestaande huizen.
Spoeddebat aangevraagd, zelfs regeringspartij CDA vraagt zich af of 't niet wat anders konquote:Op maandag 26 januari 2009 16:26 schreef pberends het volgende:
Moet die ING deal niet nog door de 2e kamer? Lijkt me sterk dat ze hiermee akkoord gaan.
quote:Op maandag 26 januari 2009 18:00 schreef shilizous_88 het volgende:
Wat wel slim zou zijn is dat de staat eerst gigantische hoeveelheden calls ING zou hebben gekocht en daarna de ALT A's ging garanderen.
Er zullen vast wel wat kennissen getipt zijn.quote:Op maandag 26 januari 2009 18:00 schreef shilizous_88 het volgende:
Wat wel slim zou zijn is dat de staat eerst gigantische hoeveelheden calls ING zou hebben gekocht en daarna de ALT A's ging garanderen.
Alleen de huichelaars van de PvdA kwalificeren de actie van Bos als volgt;Teletekst: "Alleen Bos' eigen partij PvdA is positief en noemt het 'ingenieus'." Met een zak geld schuiven is dus ingenieus volgens de PvdA...quote:Op maandag 26 januari 2009 18:20 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
Spoeddebat aangevraagd, zelfs regeringspartij CDA vraagt zich af of 't niet wat anders kon.
Het is dus geen geld schuiven. Die zogenaamde toxic assets kunnen op de lange termijn goed uitpakken voor de Nederlandse staat. Het is alleen jammer dat ze in het bedrijfsleven een minder lange adem hebben wat dat betreft.quote:Op maandag 26 januari 2009 18:26 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Alleen de huichelaars van de PvdA kwalificeren de actie van Bos als volgt;Teletekst: "Alleen Bos' eigen partij PvdA is positief en noemt het 'ingenieus'." Met een zak geld schuiven is dus ingenieus volgens de PvdA...![]()
Eind van de week melden dat hij gelijk hadquote:"Het is echter de vraag of dit geweldige herstel zal houden. Je moet niet raar opkijken als er dinsdag winstneming en rol gaan spelen. Maar de stijging kan ook nog een of twee dalen aanhouden", zei Jurgens
Een correctie naar boven was niet onverwacht, een correctie van bijna 6% wel.quote:Op maandag 26 januari 2009 18:48 schreef PietjePuk007 het volgende:
Ik vind 't wel vreemd dat iedereen zo verbaasd is over een korte maar heftige correctie naar boven. We zijn bijna regelrecht en breed gedragen van 260 naar onder de 240 gezakt, ook de shortbomen groeien niet tot in de hemel.
Ja, even kijken wat morgen gaat doen inderdaad. Ik hoop op een sterke stijging zodat er flinkt geput kan worden.quote:Op maandag 26 januari 2009 18:49 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Eind van de week melden dat hij gelijk had![]()
Die giftige activa blijven eigendom van ING hoor.quote:Op maandag 26 januari 2009 18:29 schreef Mendeljev het volgende:
Die zogenaamde toxic assets kunnen op de lange termijn goed uitpakken voor de Nederlandse staat.
Goed hoor!quote:Corr.ING-topman Tilmant krijgt 1 jaarsalaris opstapvergoeding
26-01-2009 18:22:28
Correctie: Tilmant ontvangt geen 4 miljoen euro, maar equivalent van 1 jaarsalaris
Brussel (tijd) - Michel Tilmant, die opstapt als topman van ING, ontvangt een vergoeding ter waarde van een jaarwedde, of omgerekend zo'n 1 miljoen euro. Dat bedrag houdt geen rekening met eventuele bonussen.
Een woordvoerder van ING meldt dat in het kader van de transactie die vorig jaar werd gedaan met de Nederlandse overheid, een limiet werd gesteld op de opstapvergoeding van Tilmant. In plaats van drie jaarweddes, ontvangt hij nog een vergoeding ter waarde van een jaarsalaris.
De Nederlandse overheid schoot ING vorig jaar te hulp voor in totaal 10 miljard euro.
Ik lees het inderdaad.quote:Op maandag 26 januari 2009 19:00 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Die giftige activa blijven eigendom van ING hoor.
Vertaling?quote:Op maandag 26 januari 2009 19:25 schreef edwinh het volgende:
ING Groep NV Cert. CB Speeder Long 4,46 2,7600 430,77%
Sick
Overtreffende trap van stijging, afgeleid van "steigeren".quote:Op maandag 26 januari 2009 17:55 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
steiging=onverwacht grote stijging AEX
Als dat vanavond is, oeh!!quote:Op maandag 26 januari 2009 20:01 schreef ItaloDancer het volgende:
Zou zeer chic (en terecht) zijn als we door de 8000 zakken.
Hopelijk heeft PPT een dagje vrijaf.
Niet overdrijven hequote:Op maandag 26 januari 2009 20:04 schreef Dave7 het volgende:
Als dat vanavond is, oeh!!Dan wordt het bloedrood hier morgenochtend!
ING valt nog wel mee toch (tov de stijging vandaag) ... procentje of 4 nuquote:Op maandag 26 januari 2009 20:03 schreef M.Melandri het volgende:
Wat een afstort bij ING en Mittal in VS
Eens.quote:Op maandag 26 januari 2009 20:10 schreef LXIV het volgende:
In het geval van ING: vergeet niet dat dit fonds twee weken geleden nog boven de acht stond. En toen was er nog geen duidelijkheid over die Alt-A portefeuille en al helemaal geen reddingsplan.
Daarom hobbelt het aandeel nog wel door tot de 9 euro nogwat hoor! Om nu te speculeren op een koersdaling lijkt me onwaarschijnlijk. Er zullen wel wat winstnemingen zijn, maar het gros zit er nog van veel hoger in. En het aandeel is veel aantrekkelijker geworden. Vandaag vooral traders die het hoger zetten. De rest van de week hebben pensioenfondsen e.d. een fundamentele analyse gemaakt en gaan ze instappen.
Terwijl wij hier meer dan 5% in de plus zijn gesloten op "positief" nieuws vanuit u.s.? En daarbij ook door de 8000? Mwah...quote:Op maandag 26 januari 2009 20:10 schreef SjonLok het volgende:
[..]
Niet overdrijven he
Als de DJ door de 8000 gaat, dan is dat een daling van ongeveer 1%. Daar ligt niemand echt wakker van natuurlijk.
Dan krijgen we hetzelfde scenario als de eerste bailout die niet doorging in de VSquote:Op maandag 26 januari 2009 20:14 schreef ItaloDancer het volgende:
Tenzij de Kamer hier nog een stokje voor steekt
Oh, inderdaad...quote:Op maandag 26 januari 2009 20:19 schreef M.Melandri het volgende:
Heb je misschien nog andere verkooporder uitstaan?
vind je? valt mee tochquote:
?quote:Op maandag 26 januari 2009 20:18 schreef Dave7 het volgende:
Volatiliteit is weer terug
Hier 5 procent omhoog vandaag om niks, ik zie het morgen zo weer de andere kant uitgaan. Misschien niet meer zoals oct/nov2007. Maar ik vind het aardig op en neer gaan.quote:Op maandag 26 januari 2009 20:21 schreef edwinh het volgende:
[..]
vind je? valt mee toch
http://www.euronext.com/trader/summarizedmarket/stocks-2634-EN-QS0011052147.html?selectedMep=2&idInstrument=232663
heb je nog longs uit staan of net als ik alleen nog shorts overgehouden?quote:Op maandag 26 januari 2009 20:30 schreef pberends het volgende:
Kijk, Wall Street begrijpt het.
Ik hoop dat alle beleggers van vandaag morgen keihard gaan bloeden.
Plunge Protection Team, zou grote koersvallen moeten tegengaan, of het daadwerkelijk bestaat is een tweede...quote:
Dat het bestaat staat vast, wanneer ze in actie komen is maar te betwistenquote:Op maandag 26 januari 2009 20:38 schreef Dave7 het volgende:
[..]
Plunge Protection Team, zou grote koersvallen moeten tegengaan, of het daadwerkelijk bestaat is een tweede...
quote:In NOVA een gesprek met vice-premier en minister van Financiën Wouter Bos. En een gesprek met de nieuwe topman van ING, Jan Hommen. In de studio reageert Roel Janssen, financieel journalist bij NRC Handelsblad.
Nou dat wordt dus een half uur lang marketingpraat. Hadden ze bij NOVA nou echt niet een kritisch zwaargewicht als een Boot of Eijffinger uit kunnen nodigen. Of voor mijn part zelfs Mathijs Bouman.quote:Op maandag 26 januari 2009 20:40 schreef PietjePuk007 het volgende:
Toen ING op 8 euro stond heb ik een deel verkocht. Op 5,35 (de timing was erg goed ditmaal) ben ik weer ingestapt op ING en AEGON (120% long).quote:Op maandag 26 januari 2009 20:33 schreef Mendeljev het volgende:
LXIV, ga jij trouwens cashen op je aandelen ING of houd je aan?
Crisis, hoeveel geld heb je over dat je met zoveel geld op zo een aandeel durft te gokkenquote:Op maandag 26 januari 2009 21:16 schreef LXIV het volgende:
[..]
Toen ING op 8 euro stond heb ik een deel verkocht. Op 5,35 (de timing was erg goed ditmaal) ben ik weer ingestapt op ING en AEGON (120% long).
In principe ben ik bezig mijn positie ING wat af te bouwen, maar ik doe dat wel over een langere periode en gestaffeld. En als ik kansen zie dan neem ik ze.
tussen de 8 en de 10 euro verkoop ik er een paar duizend. Dan kan de koers verder stijgen en zit ik goed, of de koers kan dalen en dan koop ik tussen 6 en 7 weer (meer) aandelen bij. (voor hetzelfde bedrag als ik verkocht heb)
Ik probeer het gokdeel juist zo klein mogelijk te houden door in tijd en instapmoment te spreiden.quote:Op maandag 26 januari 2009 21:36 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Crisis, hoeveel geld heb je over dat je met zoveel geld op zo een aandeel durft te gokken.
Daar sluit ik me bij aan.quote:Op maandag 26 januari 2009 22:03 schreef ItaloDancer het volgende:
Vlees noch vis-slot... maar ja hier moeten we het maar mee doen.
De futures mogen voor de rest zorgen morgen
Die hebben nog een kleine rally te goed.quote:Op maandag 26 januari 2009 22:14 schreef ItaloDancer het volgende:
Nikkei-future +2% maar dat is alleen maar goed want dat kan morgen enkel minder worden![]()
Sorry dit is vast heel irritant voor de lezer
quote:Op maandag 26 januari 2009 23:34 schreef SjonLok het volgende:
Ik zie dat de TT is veranderd. Misschien kan er nog een referentie naar de ING-deal bij? "AEX sluit 5,8% hoger dan deal ING met NLse staat" of zoiets. Dat maakt 't later makkelijker terug te vinden.
thanks!quote:Op dinsdag 27 januari 2009 00:55 schreef Bolkesteijn het volgende:
SeLang, ik zal morgen kijken of ik nog een betere voorbeeldbrief kan plaatsen. Hopelijk worden er wat meer details over de overeenkomst bekend.![]()
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |