Serieus ja?quote:Op maandag 26 januari 2009 16:51 schreef henkway het volgende:
[..]
waren er nog 300000 verlkopers op 6,49 en 6,5
Checkquote:Op maandag 26 januari 2009 16:56 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Ja, meer dan 20.000 / 40.000 was gewoon dom.
Maar mensen die gingen beleggen in de bijna failliete bank ING, hebben anders wel goed geboerd.
Ik ben al Tweede Kamerleden aan het mailen met een oproep om hier een stokje voor te steken. Ik roep ook iedereen op dit te doen, deze deal kan echt zoveel gunstiger voor de belastingbetaler.quote:Op maandag 26 januari 2009 16:26 schreef pberends het volgende:
Moet die ING deal niet nog door de 2e kamer? Lijkt me sterk dat ze hiermee akkoord gaan.
putsquote:Op maandag 26 januari 2009 17:15 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Jij hebt puts of sprinters short?
Nog een halve punt hoger in de veiling, bizar.quote:Op maandag 26 januari 2009 17:36 schreef pberends het volgende:
AEX Index
247,8800 17:35
+/- 13,7400 5,87%
ja hoor
quote:Amerikaanse huizenverkopen onverwacht sterk gestegen
26-01-2009 16:41:30
Brussel (tijd) - De verkopen van bestaande woningen in de VS zijn in december onverwacht fors gestegen. De woningprijzen blijven wel dalen. Dat blijkt uit cijfers van de Amerikaanse vereniging voor vastgoedmakelaars. Economen waarschuwen voor overdreven optimisme.
De verkopen van bestaande woningen in de VS stegen vorige maand met 6,5 procent tot 4,74 miljoen stuks op jaarbasis. Economen rekenden op een daling van de verkopen met 2 procent tot 4,40 miljoen. Wall Street, dat licht hoger van start ging, koerst na een klein uur handel tot 2,5 procent hoger op het nieuws.
Economen waarschuwen voor overdreven optimisme. 'De trend is nog altijd negatief. De goedkope waarderingen trekken kopers, maar ik denk niet dat de huizenmarkt nu al echt heropleeft', zei een econoom aan het persagentschap Bloomberg.
De woningprijzen blijven immers in een neerwaartse spiraal zitten. Jaar-op-jaar zakte de prijs voor een bestaande woning met 15,3 procent tot 175.400 dollar. De stijging in december volstaat ook niet om de daling van november ongedaan te maken. Het cijfer voor november werd naar beneden bijgesteld tot 4,45 miljoen, een daling met 8,6 procent.
Wel positief is dat de voorraad onverkochte woningen zakte. De voorraden voor december hebben in de huidige context 9,3 maanden nodig om weggewerkt te worden. De Amerikaanse huizenmarkt wordt voor circa 85 procent in beslag genomen door bestaande huizen.
Spoeddebat aangevraagd, zelfs regeringspartij CDA vraagt zich af of 't niet wat anders konquote:Op maandag 26 januari 2009 16:26 schreef pberends het volgende:
Moet die ING deal niet nog door de 2e kamer? Lijkt me sterk dat ze hiermee akkoord gaan.
quote:Op maandag 26 januari 2009 18:00 schreef shilizous_88 het volgende:
Wat wel slim zou zijn is dat de staat eerst gigantische hoeveelheden calls ING zou hebben gekocht en daarna de ALT A's ging garanderen.
Er zullen vast wel wat kennissen getipt zijn.quote:Op maandag 26 januari 2009 18:00 schreef shilizous_88 het volgende:
Wat wel slim zou zijn is dat de staat eerst gigantische hoeveelheden calls ING zou hebben gekocht en daarna de ALT A's ging garanderen.
Alleen de huichelaars van de PvdA kwalificeren de actie van Bos als volgt;Teletekst: "Alleen Bos' eigen partij PvdA is positief en noemt het 'ingenieus'." Met een zak geld schuiven is dus ingenieus volgens de PvdA...quote:Op maandag 26 januari 2009 18:20 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
Spoeddebat aangevraagd, zelfs regeringspartij CDA vraagt zich af of 't niet wat anders kon.
Het is dus geen geld schuiven. Die zogenaamde toxic assets kunnen op de lange termijn goed uitpakken voor de Nederlandse staat. Het is alleen jammer dat ze in het bedrijfsleven een minder lange adem hebben wat dat betreft.quote:Op maandag 26 januari 2009 18:26 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Alleen de huichelaars van de PvdA kwalificeren de actie van Bos als volgt;Teletekst: "Alleen Bos' eigen partij PvdA is positief en noemt het 'ingenieus'." Met een zak geld schuiven is dus ingenieus volgens de PvdA...![]()
Eind van de week melden dat hij gelijk hadquote:"Het is echter de vraag of dit geweldige herstel zal houden. Je moet niet raar opkijken als er dinsdag winstneming en rol gaan spelen. Maar de stijging kan ook nog een of twee dalen aanhouden", zei Jurgens
Een correctie naar boven was niet onverwacht, een correctie van bijna 6% wel.quote:Op maandag 26 januari 2009 18:48 schreef PietjePuk007 het volgende:
Ik vind 't wel vreemd dat iedereen zo verbaasd is over een korte maar heftige correctie naar boven. We zijn bijna regelrecht en breed gedragen van 260 naar onder de 240 gezakt, ook de shortbomen groeien niet tot in de hemel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |