abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 19 januari 2009 @ 21:23:13 #1
202348 Susi
Temple of Love
pi_65224215

De serie "Wie is... de Mol" is iedere donderdag om 20.30 uur op Nederland 1 te zien.

KANDIDATEN:

Anniek Pheifer
Actrice

Froukje Jansen
Presentatrice, actrice en ex-turnster

Jon van Eerd
Acteur

Rick Engelkes
Producent, ex-acteur

Vera Mann
Actrice

Dennis Storm
Presentator

Hans Schiffers
Radiopresentator

Paula Undondek
Presentatrice, actrice

Sebastiaan Labrie
Acteur, presentator

Viviënne van den Assem
Actrice

Vorige topics:
WIDM 2009 #1 - Kandidaten bekend!
WIDM 2009 #2 - Wie wordt de eerste afvaller?
WIDM 2009 #3 - We zijn begonnen!!
WIDM 2009 #4 - Vera is de Mol!
WIDM 2009 #5
WIDM #6 - Iets met aflevering 3
WIDM #7 : De Molkoorts heeft al weer toegeslagen

WIDM-prono's:
Wie is de mol Prono 2009 - Aflevering #1
Wie is de mol Prono 2009 - Aflevering #2

De WIDM-website, voor extra materiaal, dagboeken en meer!

Deze OP is hier te vinden.

Let er bij het openen van volgende topics op dat spoilers niet in de topictitel horen.
  Moderator / Kerstkaart terrorist maandag 19 januari 2009 @ 21:32:43 #2
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_65224638
Ja ben best koortsig aan het wachten op de volgende aflevering....
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_65224676
Nog maar 3 nachtjes
Michael Scott: If I were joking, you'd be laughing. Do you look like you're laughing?
Dwight K. Schrute: Impossible to say. I can't see myself.
pi_65224885
Ik ben erg benieuwd wie er uit moet.
  maandag 19 januari 2009 @ 21:55:06 #5
163094 Ladidadida
En zo is het. En niet anders.
pi_65225624
Een TVP hoor, handige dingen worden hier gepost nl
Op vrijdag 6 februari 2009 08:48 schreef ajf het volgende:
Cada día te quiero más que ayer y menos que mañana O+
pi_65229360
TVPJHagens
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  Redactie Games dinsdag 20 januari 2009 @ 00:14:32 #7
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_65231384
Jon is gewoon de mol!!!!

[ Bericht 4% gewijzigd door Mr.Noodle op 20-01-2009 00:23:56 ]
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
  dinsdag 20 januari 2009 @ 00:22:46 #8
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_65231613
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 00:14 schreef Mr.Noodle het volgende:
Jon is gewoon te mol!!!!
Te mol? Zoveel heb ik m nog niet zien mollen anders. Ik vind trouwens de afleveringen wat rommelig overkomen, ik kan niet zo goed volgen wie wat nu doet enzo. Beetje te veel geren in een donker gebouw. En dat troosteloze Ierland, van mij mogen ze snel naar een zonnige bestemming hoor...
pi_65231921
Ik vind de opdrachten/seizoenen in grauwe landen juist veel leuker.. laat de kandidaten maar lekker door steden en loodsen rennen, ipv door de jungle of een woestijn

Ook in dit topic nog even: Anniek is de mol
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 20 januari 2009 @ 00:38:13 #10
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_65231978
Jon is de Mol

Hij wist waar de vrijstelling lag, loodste Anniek erheen en zorgde daarmee dat hij mee veilig zou zijn. Daar opzich had hij natuurlijk niks aan. Maar dan zijn alle anderen in iedergeval niet gedekt.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 20 januari 2009 @ 00:38:38 #11
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_65231989
bovendien klinkt Jon de Mol gewoon bekend
DeLuna vindt me dik ;(
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  dinsdag 20 januari 2009 @ 07:44:53 #12
5740 Stroekie
rimpelsauriër
pi_65234210
Als jon de mol zou zijn dan krijg ik weer zo'n Milouschka gevoel
penny wise, pound foolish
www.frisofeest.nl op 30 november 2012
Gezellig met een zachte gay
  dinsdag 20 januari 2009 @ 07:51:45 #13
79837 Lemming22
Rik Elfrink maakt ons kampioen
pi_65234251
Ik heb helemaal niets met Jon als mol. Die heb ik nog niets verdachts zien doen...
pi_65234716
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 07:51 schreef Lemming22 het volgende:
Ik heb helemaal niets met Jon als mol. Die heb ik nog niets verdachts zien doen...
Inderdaad, mij lijkt Jon ook niet echt de mol. Meer een gevoel en ik heb hem ook nog niet echt zien mollen ofzo.
pi_65234791
Iemand eigelijk enige hints uit de leader gehaalt? Of hoe heet dat ook alweer, filmpje aan het begin van het programma? Zitten normaal ook altijd hints in toch?
pi_65235352
Wat echt een goede molactie zou zijn van Jon is om alleen maar halve geldbriefjes op te rapen. Dan lijkt het alsof hij superveel geld heeft binnengehaald maar misschien was het allemaal wel niets waard. Dat hebben we niet gezien, wiens geldbriefjes uiteindelijk wat waard waren en wiens niet

Maar goed, ik ga voor Rick. Zomaar.
pi_65235687
quote:
Op maandag 19 januari 2009 21:32 schreef Nizno het volgende:
Ja ben best koortsig aan het wachten op de volgende aflevering....
Koortsachtig mag ik hopen? Of ben je ziek?
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
  dinsdag 20 januari 2009 @ 11:18:37 #18
50242 Flem
Snap je 'm?
pi_65238140
Hmm, ik verdenk Froukje het meest. Die M in haar sjaal op een foto die hier gepost was, de manier waarop ze zich gedraagt/interviews geeft, en in dat gebouw zag ik haar ergens een envelop voorbijlopen en daar werd ook nog even op ingezoomd. Verder klopte ze wel heel overdreven op het raam in dat reuzenrad toen zij en Dennis beneden langsgingen en Paula er uit werd gehaald; zo lijkt het wel alsof je het probeert tegen te houden, maar je weet toch dat het geen zin heeft.

Goede tweede verdachte is voor mij Paula, ze lijkt nog niets positiefs te hebben bijgedragen en ging wel erg vrolijk haar reuzenradbakje uit terwijl dat duidelijk fout was.

Wie voor mij totaal niet verdacht zijn, zijn Dennis, Jon en Vivienne. Ook Hans en Sebastiaan lijken gewoon puur voor de winst van het spel te gaan.
  dinsdag 20 januari 2009 @ 11:22:44 #19
202348 Susi
Temple of Love
pi_65238254
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 09:23 schreef sverbern het volgende:
Wat echt een goede molactie zou zijn van Jon is om alleen maar halve geldbriefjes op te rapen. Dan lijkt het alsof hij superveel geld heeft binnengehaald maar misschien was het allemaal wel niets waard. Dat hebben we niet gezien, wiens geldbriefjes uiteindelijk wat waard waren en wiens niet

Maar goed, ik ga voor Rick. Zomaar.
Ik ook. Ik raakte zelf ook in de war van zijn uitleg bij het reuzenradbakjesspel !
  dinsdag 20 januari 2009 @ 11:50:39 #20
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_65240785
tvp!
pi_65241308
Heb m gister nog maar s terug gekeken, maar ik word er gewoon allemaal echt niks wijzer van, wat is dit toch altijd een moeilijk spel!!!
Men are like a fine wine. They start out as grapes, and it's up to women to stomp the shit out of them until they turn into something acceptable to have dinner with.
  FOK!fossiel dinsdag 20 januari 2009 @ 13:17:50 #23
8443 cptmarco
it's captain...
pi_65242253
Hopelijk wordt er bij de volgende aflevering meer duidelijk

Op de site staat trouwens een filmpje van de perspresentatie. Hierin zegt PJH dat hij op een gegeven moment zeker weet wie de mol is. Hij vindt het zelfs sneu voor de kijkers dat het zo duidelijk is. En dan gaat die deelnemer eruit..

Sebastiaan?
De zwemmer zwemt, hij zwemt in zee
  dinsdag 20 januari 2009 @ 13:38:05 #25
202348 Susi
Temple of Love
pi_65242535
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 13:31 schreef Terreros85 het volgende:
Hopelijk wordt er bij de volgende aflevering meer duidelijk

Op de site staat trouwens een filmpje van de perspresentatie. Hierin zegt PJH dat hij op een gegeven moment zeker weet wie de mol is. Hij vindt het zelfs sneu voor de kijkers dat het zo duidelijk is. En dan gaat die deelnemer eruit..

Sebastiaan?
Lijkt mij juist dat hij op Hans doelt.
  dinsdag 20 januari 2009 @ 13:39:27 #26
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_65242583
Ik ben benieuwd naar de opdrachten in de aankomende afleveringen(en). Als het goed is, zijn het opdrachten die ook met een persoon minder kunnen worden gespeeld. Als dat niet zo is, dan wist de productie op een of andere manier zeker dat er niemand zou vertrekken. Hoe hadden ze dat kunnen doen? Je weet niet zeker dat ze dat ding allebei inleveren en je weet ook niet zeker dat iemand met een vrijstelling het rode scherm zou krijgen. Tenzij je zorgt dat de mol een vrijstelling te pakken krijgt, zodat je die desnoods een rood scherm kunt geven.

Nu zijn de opdrachten in dit stadium, met nog veel spelers, meestal zo dat ze in groepen worden opgedeeld, dus dan is 1 meer of minder niet zo erg. In ieder geval iets om op te letten.

Sowieso staat het aantal afleveringen natuurlijk vantevoren vast, lijkt me. Dus als de supervrijstelling inderdaad op 'toeval' berustte, dan had er in een andere aflevering wel niemand afgevallen, maar in ieder geval dus voordat er een opdracht zou komen waarin het aantal spelers vantevoren vaststaat.

Trouwens, stel dat Sebastiaan zijn vrijstelling niet had ingeleverd, had er dan alsnog iemand anders naar huis gemoeten nadat Anniek haar rode scherm had gekregen? Ik neem aan van niet toch? Of zouden ze dan even snel een 2e rood scherm geprogrammeerd hebben? Het kan natuurlijk, maar het komt op mij een beetje over alsof dit zo móest gaan.

[ Bericht 4% gewijzigd door Jane op 20-01-2009 13:48:48 ]
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  dinsdag 20 januari 2009 @ 13:42:38 #27
50242 Flem
Snap je 'm?
pi_65242700
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 13:39 schreef Jane het volgende:
Trouwens, stel dat Sebastiaan zijn vrijstelling niet had ingeleverd, had er dan alsnog iemand anders naar huis gemoeten nadat Anniek haar rode scherm had gekregen? Ik neem aan van niet toch? Of zouden ze dan even snel een 2e rood scherm geprogrammeerd hebben? Het kan natuurlijk, maar het komt op mij een beetje over alsof dit zo móest gaan.
Tja, ach, je weet eigenlijk wel 100% zeker dat beide mensen met een vrijstelling hun ding zouden inleveren. Waarom zouden ze dit namelijk niet doen?
  dinsdag 20 januari 2009 @ 13:46:54 #28
1986 Jane
pi_65242873
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 13:42 schreef Flem het volgende:

[..]

Tja, ach, je weet eigenlijk wel 100% zeker dat beide mensen met een vrijstelling hun ding zouden inleveren. Waarom zouden ze dit namelijk niet doen?
Toch denk ik dat het een te grote gok is voor zo'n uitgebreide productie. Als je mensen de keuze laat, dan is er altijd een kans dat iemand hem niet inlevert, ook al lijkt het logisch om het wel te doen. 100% zeker weet je het dan niet. En dan kan diegene dus ook afvallen. Lijkt me dat ze óf zorgen de de komende opdrachten met iemand minder gespeeld kunnen worden óf zorgen dat er sowieso niemand weggaat.
pi_65243232
OF Anniek is de mol, en moest sowieso de vrijstelling vinden en inleveren, en de test slecht maken zodat zij het rode scherm zou krijgen maar er toch in zou blijven.

Ik zit zelf meer op anderen qua mol, maarja...
  dinsdag 20 januari 2009 @ 13:58:30 #30
50242 Flem
Snap je 'm?
pi_65243324
Ik denk dat jullie er te veel achterzoeken. Elk jaar is er wel zoiets en een aflevering waarin niemand naar huis moet.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 20 januari 2009 @ 14:16:51 #31
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_65244103
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 07:51 schreef Lemming22 het volgende:
Paula 5 minuten bezighouden om naar een enveloppe te loodsen aan het raam........... die leeg bleek te zijn gemaakt door Jon zelf........
DeLuna vindt me dik ;(
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 20 januari 2009 @ 14:20:44 #32
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_65244246
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 13:56 schreef JufMariska het volgende:
OF Anniek is de mol, en moest sowieso de vrijstelling vinden en inleveren, en de test slecht maken zodat zij het rode scherm zou krijgen maar er toch in zou blijven.

Ik zit zelf meer op anderen qua mol, maarja...
ik vind Anniek verdacht omdat ze het lichste koffer had terwijl vrouwen over het algemeen sowieso nooit het lichste koffer hebben. En als je als mol kan regelen dat jij wel je bagage mag houden doe je dat natuurlijk
DeLuna vindt me dik ;(
pi_65245798
Ook dat ja :-) En over diezelfde opdracht: Froukje met haar zomerjurkjes? Voorkennis dat ze nog naar warmere oorden gaan? Of voorkennis over deze opdracht (lekker belangrijk dat er een paar zomerjurkjes van de lijn gehaald worden)? Hoewel die van-de-lijn-gehaalde zomerjurkjes dan wel weer euro's opleveren natuurlijk...
  dinsdag 20 januari 2009 @ 15:05:16 #34
96116 ralfseltje
Sitting on a cornflake
pi_65246028
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 14:59 schreef JufMariska het volgende:
Ook dat ja :-) En over diezelfde opdracht: Froukje met haar zomerjurkjes? Voorkennis dat ze nog naar warmere oorden gaan? Of voorkennis over deze opdracht (lekker belangrijk dat er een paar zomerjurkjes van de lijn gehaald worden)? Hoewel die van-de-lijn-gehaalde zomerjurkjes dan wel weer euro's opleveren natuurlijk...
De kandidaten wisten op voorhand toch niet waar ze heen gingen?
pi_65246275
Ook weer waar..
pi_65247599
Vorig jaar was er toch zo'n alice in wonderland theorie? Hoe zat dat ook alweer? En is dat nog enigzins bevestigd uiteindelijk of niet meer? Ik vergeet het ook altijd zo snel weer allemaal.....
Men are like a fine wine. They start out as grapes, and it's up to women to stomp the shit out of them until they turn into something acceptable to have dinner with.
pi_65248379
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 15:43 schreef somegirl het volgende:
Vorig jaar was er toch zo'n alice in wonderland theorie? Hoe zat dat ook alweer? En is dat nog enigzins bevestigd uiteindelijk of niet meer? Ik vergeet het ook altijd zo snel weer allemaal.....
De Alice in Wonderland theorie sloeg vorig jaar nergens op -.- Het was iets met dat de opdrachten vorig jaar iets weg hadden van sommige delen uit het boek Alice in Wonderland, maar het verwees niet eens naar iemand

Hoe dan ook, voor het wieisdemol-forum hebk een overzicht gemaakt van eventuele hints die naar Froukje wijzen. Hij is best lang, dus kzal de belangrijkste uit de vorige aflevering even copy pasten (Y):

1) http://i43.tinypic.com/11qr3mu.jpg Ze heeft hiervoor dus op de tafel geklommen om eroverheen te springen. Geen flauw idee waarom, want als je gewoon om die tafel loopt, bespaar je tijd/moeite, en dan heb je ook nog eens meer kans om een envelop te zien.
2) http://i43.tinypic.com/2wm1k61.jpg Hoe kan een cameraman dit wel zien, en Froukje niet? Je zou eerder denken dat de cameraman zijn ogen en camera gericht moeten hebben op Froukje. En sowieso zou je iets kunnen vermoeden als een cameraman ineens langs je gaat staan.

Opdracht 6: Reuzenrad
Helaas heeft Froukje niet uit haar cabine kunnen stappen, maar in de cabines zijn toch twee opvallende gesprekken. Het eerste gesprek gaat tussen Froukje en Anniek over tattoo’s:
Froukje: “Dennis heeft er twee”
Anniek: “Heeft Dennis er twee?”
Froukje: “Denk ik”
De “denk ik” op het einde maakt dit erg verdacht, want het lijkt erop alsof ze zich een beetje terugtrekt nadat ze iets heeft gezegd. Sowieso, hoe weet ze nou weer precies het aantal tattoo’s van iemand die ze nét ontmoet heeft?

Het volgende gaat het gesprek tussen Dennis en Froukje over lengte’s:
Froukje: “Weet jij hoe lang Sebas is?”
Dennis: “Lang”
Froukje: “Als Sebas 1.96 is, dan zijn Sebas en ik samen 3.53”. Dit is waar (bron: http://www.imdb.com/name/nm0479709/bio en Froukje is zelf 1.57), en voor een gok is dit vrij verdacht. Vervolgens wordt een stuk weggeknipt, waarna we weer terug in het gesprek komen:
Dennis: “Dan heb je jou en Sebastiaan, die moeten dadelijk samen.”
Dan wordt weer een stukje weggeknipt waarna gezegd wordt:
Froukje: “En jij moet dus met Rick”
Dennis: “En jij met Sebas”
Hoe kan het dat ze nu ineens zo goed als zeker weten dat ze met Sebastiaan moet, terwijl ze een paar minuten ervoor de lengte van Sebastiaan niet wisten?
pi_65249054
Vind het een beetje vreemde "hints" richting Froukje.
1. Misschien is ze wel zo speels, dat ze dacht.. hier spring ik overheen. Het is geen mol-actie lijkt me..
2. Cameraman kan gerust ver weg staan en ingezoomd hebben. Zijn meerdere die een envelop voorbij liepen...

Opdracht 6: reuzenrad -->
Froukje kent Dennis denk ik wel al van voor het programma. Daarnaast, wisten de spelers wie er mee zouden doen met het programma of kwamen ze daar aan het begin van de opnamens pas achter?

Sebas is het grootste van iedereen het zou dus nogal logisch zijn als hij dus 1.96 is. Zij weet zelf hoe groot ze is, dan is het rekenen niet moeilijk. Geen idee dus wie anders 1.96 moet zijn?

Ik ben het er wel overeens dat Froukje erg verdacht is, maar deze dingen zijn niet typisch iets voor een mol vind ik zelf... (behalve het "over de envelop heenkijken"... maar dat deed Dennis ook)
pi_65249192
Hmmm, ik vind het niet echt doorslaggevend bewijs hoor, misschien was ze heen al langs de tafel gelopen, en in alle haast over de tafel gesprongen, voor sommige mensen gaat dit sneller / makkelijker.

Cameramannen zijn sowieso geinstueerd lijkt me, die moeten toch weten wat ze moeten filmen, dit soort dingen is ook wel eens vaker gebeurt volgensmij in vorige series.

en dan de gesprekken in het reuzenrad, volgensmij ga je in zo'n spel aan alles twijfelen, en sebas is lang, dus kun je die best op 1.96 schatten, en dat later als waar maken voor jezelf.
pi_65249236
haha, my point exactly
pi_65249905
Sebastiaan is het grootst, dus hij is 1.96, vind ik niet echt een conclusie -.- Bovendien deed ze haar best rond het einde, en als je tot acht telt zodra de reuzenrad stopt dan weet je dat het waarschijnlijk toch niets zal opleveren. Bij Dennis gaat het erom dat ze het verdacht goed weet, en precies 2 "denkt". Maar wat bedoel je met dat de cameraman gerust ver weg kan staan en ingezoomd hebben? Kzal mezelf even wat duidelijk proberen te maken aan de hand van nog een foto. Dit is wat er aan vooraf gebeurde, waarna Froukje naar de kast loopt:

http://i39.tinypic.com/24509bb.jpg

Je zou als cameraman denken dat een kast zó doorzocht is binnen 5 seconden (mits de kast niet vol boeken zit maar dat was niet zo) en dat Froukje dan weer wegloopt. Dan ga je toch rechts om haar heen lopen om een close up maken van Froukje. Hoe kan de cameraman sowieso die envelop hebben gezien? Qua hoek staat hij er nog slechter voor dan Froukje en hij staat ook nog eens 2 keer zo ver. Bovendien blokkeert zijn camera waarschijnlijk ook nog eens zijn zicht, en moeten zijn ogen en camera gericht zijn op Froukje.

[ Bericht 2% gewijzigd door Irving op 20-01-2009 16:41:42 ]
pi_65250155
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 16:36 schreef Irving het volgende:
Sebastiaan is het grootst, dus hij is 1.96, vind ik niet echt een conclusie -.- Bovendien deed ze haar best rond het einde, en als je tot acht telt zodra de reuzenrad stopt dan weet je dat het waarschijnlijk toch niets zal opleveren. Bij Dennis gaat het erom dat ze het verdacht goed weet, en precies 2 "denkt". Maar wat bedoel je met dat de cameraman gerust ver weg kan staan en ingezoomd hebben? Kzal mezelf even wat duidelijk proberen te maken aan de hand van nog een foto. Dit is wat er aan vooraf gebeurde, waarna Froukje naar de kast loopt:

Je zou als cameraman denken dat een kast zó doorzocht is binnen 5 seconden (mits de kast niet vol boeken zit maar dat was niet zo) en dat Froukje dan weer wegloopt. Dan ga je toch rechts om haar heen lopen om een close up maken van Froukje. Hoe kan de cameraman sowieso die envelop hebben gezien? Qua hoek staat hij er nog slechter voor dan Froukje en hij staat ook nog eens 2 keer zo ver. Zijn ogen en camera moeten gericht zijn op Froukje.
Misschien weet de cameraman waar enveloppen hangen?
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
pi_65250339
quote:

Je zou als cameraman denken dat een kast zó doorzocht is binnen 5 seconden (mits de kast niet vol boeken zit maar dat was niet zo) en dat Froukje dan weer wegloopt. Dan ga je toch rechts om haar heen lopen om een close up maken van Froukje. Hoe kan de cameraman sowieso die envelop hebben gezien? Qua hoek staat hij er nog slechter voor dan Froukje en hij staat ook nog eens 2 keer zo ver. Bovendien blokkeert zijn camera waarschijnlijk ook nog eens zijn zicht, en moeten zijn ogen en camera gericht zijn op Froukje.
De cameraman is de mol!
pi_65250452
quote:

Je zou als cameraman denken dat een kast zó doorzocht is binnen 5 seconden (mits de kast niet vol boeken zit maar dat was niet zo) en dat Froukje dan weer wegloopt. Dan ga je toch rechts om haar heen lopen om een close up maken van Froukje. Hoe kan de cameraman sowieso die envelop hebben gezien? Qua hoek staat hij er nog slechter voor dan Froukje en hij staat ook nog eens 2 keer zo ver. Zijn ogen en camera moeten gericht zijn op Froukje.
Misschien was het een andere cameraman die het eerste shot (van jou 2de verhaaltje die foto) maakte, vergeleken met degene die het shot van hierboven maakte?

Ik vind het best logisch dat een cameraman het moment wil filmen waarop Froukje de envelop vind, dat ie daarbij om haar heen moet.. das pech gehad? Of begrijpen we elkaar gewoon fout?

Daarbij, de enige die nog kans maakte om gelijk met lengte te zijn is Hans.. zo'n grote gok vind ik het niet. Als ik puzzels moet maken, ga ik toch wel gokken als ik het niet weet hoor.
pi_65251814
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 16:41 schreef EnGCatjuh het volgende:

[..]

Misschien weet de cameraman waar enveloppen hangen?
Zou kunnen, dat denk ik wel, maar alsnog heb ik sterk de indruk dat het in scène is gezet als ik de aflevering zo terugzie. Maar sowieso verklaart het nog niet hoe die cameraman zo snel daar kan zijn, want als je dat deel terugziet, controleert Froukje de kast erg snel. Heb even plaatje van gemaakt:

Hiertussen moet de cameraman dus daar naartoe zijn gerend. Er zijn maar 3 van die soort planken in de kast (in het plaatje paar posts hierboven te zien, maar hier misschien duidelijker), dus 4 'verdiepingen' waar je de kast moet controleren, en je ziet haar al de onderste drie delen controleren, dus het lijkt alsof de kast gecheckt is in 3 seconden. Maar het kan ook zijn dat de kast dan toch ineens rechtsboven erg vol is of iets dergelijks, maar eigenlijk zou je dan denken dat ze de deur dan wel openmaakte -.- Hm volgens mij maak ik alsnog niet echt duidelijk wat ik verdacht hieraan vind, maargoed
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 16:47 schreef SMutzskii het volgende:

[..]

Misschien was het een andere cameraman die het eerste shot (van jou 2de verhaaltje die foto) maakte, vergeleken met degene die het shot van hierboven maakte?

Ik vind het best logisch dat een cameraman het moment wil filmen waarop Froukje de envelop vind, dat ie daarbij om haar heen moet.. das pech gehad? Of begrijpen we elkaar gewoon fout?
Volgens mij leg ik het gewoon vaag uit Weetniet of het een tweede cameraman is, die zou dan op de één of andere manier door het raam moeten filmen terwijl je op de eerste verdieping moet staan, wat me niet zo waarschijnlijk lijkt. Bovendien hoor je er ook geluid bij dat Froukje op met haar hand op haar broek slaat en zie je een schaduw bovenaan in dat plaatje wat van de microfoon kan zijn, dus kdenk dat het dezelfde cameraman is.

[ Bericht 2% gewijzigd door Irving op 20-01-2009 17:24:49 ]
  dinsdag 20 januari 2009 @ 17:34:37 #46
1986 Jane
pi_65252314
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 13:58 schreef Flem het volgende:
Ik denk dat jullie er te veel achterzoeken. Elk jaar is er wel zoiets en een aflevering waarin niemand naar huis moet.
Ja, dat klopt. Dat op zichzelf is ook niet verdacht. Het gaat erom dat de productie dat in verband met toekomstige opdrachten en het aantal afleveringen wel op een of andere manier moet plannen. Het kan zijn dat het gewoon mazzel was dat de (super-)vrijstelling er deze aflevering uitging en ze anders in een andere aflevering gezorgd hadden dat er niemand wegging, óf dat ze het lot een handje hebben geholpen. That's all I'm saying.
  dinsdag 20 januari 2009 @ 17:41:42 #47
1986 Jane
pi_65252562
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 17:19 schreef Irving het volgende:

[..]

Zou kunnen, dat denk ik wel, maar alsnog heb ik sterk de indruk dat het in scène is gezet als ik de aflevering zo terugzie. Maar sowieso verklaart het nog niet hoe die cameraman zo snel daar kan zijn, want als je dat deel terugziet, controleert Froukje de kast erg snel. Heb even plaatje van gemaakt:
Ik ben het met je eens hoor. Maar wat het betekent weet ik niet. Ik heb toch ook het idee dat ze in de series met BN'ers misschien wel vaker wat overdoen ofzo. Dat zijn die mensen toch gewend. Televisie maken i.p.v. alleen het spel spelen.

Ik ben trouwens wat oude buitenlandse series aan het kijken, met onbekende mensen, en dan merk je wel weer het verschil hoor! Fanatieke spelers, toffere opdrachten... Jammer dat ook de Mol slachtoffer moest worden van het BN'er-virus.
  dinsdag 20 januari 2009 @ 18:45:21 #48
129638 Lov1
Bring it on :)
pi_65255127
Over 2 dagen... nog meer verwarring! Ik denk Froukje of Rick
Music gives soul to the universe, wings to the mind and life to everything
  dinsdag 20 januari 2009 @ 18:49:51 #49
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_65255302
Alweer een nieuw topic! TVP, nog maar 2 nachtjes!
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_65256570
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 18:49 schreef Enfermera het volgende:
Alweer een nieuw topic! TVP, nog maar 2 nachtjes!
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
  dinsdag 20 januari 2009 @ 19:30:10 #51
88233 Steve
Still the best.
pi_65256700
Straks even teruglezen allemaal.
"Atb is lief, groetjes Peri."
  dinsdag 20 januari 2009 @ 20:01:47 #52
96116 ralfseltje
Sitting on a cornflake
pi_65257903
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 17:19 schreef Irving het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

[..]
Wat ik me afvraag, kon ze die enveloppe niet makkelijk zien toen ze over de tafel klom? Als ze om de tafel heen liep zag ze hem sowieso lijkt mij.
pi_65258435
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 20:01 schreef ralfseltje het volgende:

[..]

Wat ik me afvraag, kon ze die enveloppe niet makkelijk zien toen ze over de tafel klom? Als ze om de tafel heen liep zag ze hem sowieso lijkt mij.
Ja, daar lijkt het wel op... Wel erg verdacht!
  dinsdag 20 januari 2009 @ 22:03:41 #54
79837 Lemming22
pi_65263346
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 14:16 schreef rubbereend het volgende:

[..]

Paula 5 minuten bezighouden om naar een enveloppe te loodsen aan het raam........... die leeg bleek te zijn gemaakt door Jon zelf........
Gezien zijn overduidelijke reactie meteen erna (iets van "Oh ja haha die enveloppe is leeggemaakt door mij!!") naar de overige aanwezigen in de bus kan het geen molactie zijn geweest, maar meer een actie om zichzelf verdacht te maken.
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 20:17 schreef sverbern het volgende:

[..]

Ja, daar lijkt het wel op... Wel erg verdacht!
Kan ze die misschien niet bewust hebben laten hangen om te 'mollen'? Ik kan me namelijk niet voorstellen dat de redactie nu al zo'n duidelijke acties van de mol in beeld brengt....

Ik ben duidelijk nog niet overtuigd van alle overduidelijke molacties die tot nu toe in beeld zijn geweest. Voor mij zijn ze te opvallend
pi_65263571
Ik krijg eerlijk gezegd de indruk dat Froukje na het tafel-springen op de envelop afloopt, en dat de 2 fragmenten in omgekeerde volgorde suggestief zijn gemonteerd...
pi_65263735
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 22:03 schreef Lemming22 het volgende:
Kan ze die misschien niet bewust hebben laten hangen om te 'mollen'? Ik kan me namelijk niet voorstellen dat de redactie nu al zo'n duidelijke acties van de mol in beeld brengt....
Als kandidaat heb je ook nog de kans dat er een vrijstelling in zit, dus je zou hem op zn minst dan openmaken
pi_65263839
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 22:11 schreef Irving het volgende:

[..]

Als kandidaat heb je ook nog de kans dat er een vrijstelling in zit, dus je zou hem op zn minst dan openmaken
Het zou me overigens ook nog niet eens verbazen als de regie zo'n kandidaat zou zeggen "loop eens even lang die envelop, dat is lekker verdacht voor de mensen thuis"
pi_65264583
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 22:14 schreef Maartel het volgende:

[..]

Het zou me overigens ook nog niet eens verbazen als de regie zo'n kandidaat zou zeggen "loop eens even lang die envelop, dat is lekker verdacht voor de mensen thuis"
Nouja, er zijn vast wel dingen in scène gezet (zullen dan vast geen erge dingen zijn), maar van dit denk ik van niet. Dan zegt de regie als het ware dat jij geen geld mag pakken, waardoor jij (blijkt achteraf) als enige geen geld hebt, wat misschien het geld is dat je aan het einde van de rit wint. Je bent ten slotte ook nog op zoek naar een vrijstelling.
pi_65264897
Gevonden.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  dinsdag 20 januari 2009 @ 22:56:24 #60
202348 Susi
Temple of Love
pi_65266084
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 22:28 schreef Irving het volgende:

[..]

Nouja, er zijn vast wel dingen in scène gezet (zullen dan vast geen erge dingen zijn), maar van dit denk ik van niet. Dan zegt de regie als het ware dat jij geen geld mag pakken, waardoor jij (blijkt achteraf) als enige geen geld hebt, wat misschien het geld is dat je aan het einde van de rit wint. Je bent ten slotte ook nog op zoek naar een vrijstelling.
En voor hetzelfde geld loopt er net een andere deelnemer langs, terwijl jij instructies krijgt van de cameramannen
pi_65266399
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 22:56 schreef Susi het volgende:

[..]

En voor hetzelfde geld loopt er net een andere deelnemer langs, terwijl jij instructies krijgt van de cameramannen
Ik betwijfel of die er van op zou kijken.. ik heb wel eens in een verslag van een oudkandidaat gelezen hoe ze bijvoorbeeld ook drie keer opnieuw aan moesten komen rijden op de locatie van een opdracht om het goed in beeld te krijgen en dat soort fratsen.. dus er wordt tijdens de opnames sowieso vrolijk op los geregiseerd..
pi_65266553
Onderstaand bericht blijkbaar in het verkeerde topic gezet. Mijn excuses

Net zoals veel andere medelanders zat ik donderdag 8 januari achter de buis om te kijken of ik dit seizoen de mol wel een keer kon ontmaskeren. Op een gegeven moment is er rond minuut 30 een uitleg van de reuzenrad opdracht.

Ik meende een raar geluid te horen en besloot dit verder uit te zoeken. In een ander seizoen van wie is de mol werd er een geluidsfragment achterstevoren afgespeeld. Dus ik het vage fragment reversen en dit is het resultaat:

http://145.37.208.122/231206/libraries/zend/dennis_is_de_mol.mp3

( Link lijkt niet te werken in Google Chrome )

Naar mijn mening wordt er duidelijk gezegd "Is de mol".
Het eerst gedeelte van het fragment is het origineel en eindigt bij het afwijkende geluidsfragment.
Dit fragment wordt daarna 2x achterstevoren en 5% vertraagt afgespeeld.

Tijdens het fragment is alleen dennis in beeld.

Link aflevering:

http://www.avro.nl/tv/pro(...)zending_terugkijken/
  dinsdag 20 januari 2009 @ 23:11:52 #63
131644 Wickedangel
Na mij de zondvloed
pi_65266766
Het wordt steeds gekker.
Erst kommt das Fressen und dann kommt die Moral
  dinsdag 20 januari 2009 @ 23:19:32 #64
202348 Susi
Temple of Love
pi_65267070
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 23:02 schreef Maartel het volgende:

[..]

Ik betwijfel of die er van op zou kijken.. ik heb wel eens in een verslag van een oudkandidaat gelezen hoe ze bijvoorbeeld ook drie keer opnieuw aan moesten komen rijden op de locatie van een opdracht om het goed in beeld te krijgen en dat soort fratsen.. dus er wordt tijdens de opnames sowieso vrolijk op los geregiseerd..
Maar dat is niet midden ín een opdracht, waarbij het om iets belangrijks gaat als saboteren/geld vinden/vrijstelling behalen.
pi_65267684
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 23:19 schreef Susi het volgende:

[..]

Maar dat is niet midden ín een opdracht, waarbij het om iets belangrijks gaat als saboteren/geld vinden/vrijstelling behalen.
Los van of Froukje de mol/kandidaat is, en of ze zelf opzettelijk/perongeluk/in opdracht van regie langs die envelop liep, wil dit nog niet zeggen dat ze die envelop een paar seconden later niet alsnog gepakt heeft...
pi_65267765
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 23:35 schreef Maartel het volgende:

[..]

Los van of Froukje de mol/kandidaat is, en of ze zelf opzettelijk/perongeluk/in opdracht van regie langs die envelop liep, wil dit nog niet zeggen dat ze die envelop een paar seconden later niet alsnog gepakt heeft...
Kvind het verhaal nu wel erg ingewikkeld worden Froukje had ook geen geld gevonden namelijk.
pi_65267818
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 23:37 schreef Irving het volgende:

[..]

Kvind het verhaal nu wel erg ingewikkeld worden Froukje had ook geen geld gevonden namelijk.
Ow daar had ik dan weer even niet bij stilgestaan.. anders had t goed gekunt dat ze even langs die envelop liep en 'm niet veel later alsnog opmerkte...

(t is overigens ook nog mogelijk dat ze de envelop al heeft gecheckt, maar dat ie al leeg was, en ze er daarom voorbij loopt, ik zie haar ná het van-tafel-springen namelijk wel echt recht op de envelop aflopen)
  dinsdag 20 januari 2009 @ 23:47:01 #68
202348 Susi
Temple of Love
pi_65268107
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 23:39 schreef Maartel het volgende:

[..]
(t is overigens ook nog mogelijk dat ze de envelop al heeft gecheckt, maar dat ie al leeg was, en ze er daarom voorbij loopt, ik zie haar ná het van-tafel-springen namelijk wel echt recht op de envelop aflopen)
Die envelop hing toch nog gewoon netjes recht aan de kast ? Volgens mij was die niet aangeraakt. Is die eerdere optie van je beter denk.
pi_65268181
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 23:47 schreef Susi het volgende:

[..]

Die envelop hing toch nog gewoon netjes recht aan de kast ? Volgens mij was die niet aangeraakt. Is die eerdere optie van je beter denk.
Ja, alleen klopt het dan niet dat ze geen geld heeft gevonden.. tenzij ze de mol is, maar dat geloof ik ook niet zo (dan zouden ze zo'n verdacht fragment volgens mij ook niet zo duidelijk in beeld brengen)
  dinsdag 20 januari 2009 @ 23:51:41 #70
202348 Susi
Temple of Love
pi_65268268
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 23:49 schreef Maartel het volgende:

[..]

Ja, alleen klopt het dan niet dat ze geen geld heeft gevonden.. tenzij ze de mol is, maar dat geloof ik ook niet zo (dan zouden ze zo'n verdacht fragment volgens mij ook niet zo duidelijk in beeld brengen)
Nee, dat zou dan niet kloppen. Maar iedereen die een envelop vond, scheurde 'm van de plek af waar het hing. Dus ze heeft hem gemist, concludeer ik eigenlijk nu.
pi_65268374
ik snapte niet veel van de tweede aflevering

Met die busopdracht hingen er dus bikini's en zomerjurkjes aan de lijn. Ik denk "oh, dan hebben ze zeker alle warme kleding aangetrokken, drie lagen dik" maar toen ik de groep zag toekijken hadden ze niks extra kleren aan.

Ik hou er niet van dat mensen doen alsof ze dom zijn. Hadden ze echt niet gezien dat het geld in de helft was geknipt en nog "geplakt"moest worden? *zucht

En dat gedoe met vrijstellingen, ik hou er niet van. Allemaal gerommel om niks.

En die reuzenrad opdracht was helemaal niet moeilijk.
Waarom vertikte iedereen het om zijn lengte en huisnummer op te schrijven? Stápels papier om aantekeningen te maken... Omdat ze allemaal zo graag de mol willen zijn, ipv winnaar
pi_65268404
Kan iemand die hint checken? (en er eventueel meer uit halen) Die vind ik wel boeiend eigenlijk en ik weet niet hoe je dingen achteruit laat spelen -.-
  woensdag 21 januari 2009 @ 02:03:45 #73
10526 broer
Nutteloze van de nacht.
  woensdag 21 januari 2009 @ 07:45:26 #74
79837 Lemming22
pi_65271402
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 23:06 schreef jeur het volgende:

Net zoals veel andere medelanders zat ik donderdag 8 januari achter de buis om te kijken of ik dit seizoen de mol wel een keer kon ontmaskeren. Op een gegeven moment is er rond minuut 30 een uitleg van de reuzenrad opdracht.

Ik meende een raar geluid te horen en besloot dit verder uit te zoeken. In een ander seizoen van wie is de mol werd er een geluidsfragment achterstevoren afgespeeld. Dus ik het vage fragment reversen en dit is het resultaat:

Het eerst gedeelte van het fragment is het origineel en eindigt bij het afwijkende geluidsfragment.

Link aflevering:

Interessant! Er wordt duidelijk "Is de mol" gezegd. En volgens mij in de stem van de voice-over. Of draaf ik nou door
  woensdag 21 januari 2009 @ 08:00:33 #75
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_65271487
quote:

Link aflevering:

Kan iemand hier het beeld bij laten zien? Ik hoor idd duidelijk "is de mol", te duidelijk dat dit toeval kan zijn eigenlijk :|. Misschien de rest van de aflevering naar rare geluidjes afspeuren?

Overigens zit er iets voor "is de mol" en volgens mij is het "wie" (bij de herhaling is het weggeknipt), dat maakt het al wel wat vager. Dan is het wellicht een hint op zich
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
pi_65276926
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 08:00 schreef kingmob het volgende:

[..]
Overigens zit er iets voor "is de mol" en volgens mij is het "wie" (bij de herhaling is het weggeknipt), dat maakt het al wel wat vager. Dan is het wellicht een hint op zich
dat wie hoor je inderdaad duidelijk ja..
  woensdag 21 januari 2009 @ 12:16:02 #77
50242 Flem
Snap je 'm?
pi_65278313
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 23:55 schreef avonne het volgende:
ik snapte niet veel van de tweede aflevering

Met die busopdracht hingen er dus bikini's en zomerjurkjes aan de lijn. Ik denk "oh, dan hebben ze zeker alle warme kleding aangetrokken, drie lagen dik" maar toen ik de groep zag toekijken hadden ze niks extra kleren aan.

Ik hou er niet van dat mensen doen alsof ze dom zijn. Hadden ze echt niet gezien dat het geld in de helft was geknipt en nog "geplakt"moest worden? *zucht

En dat gedoe met vrijstellingen, ik hou er niet van. Allemaal gerommel om niks.

En die reuzenrad opdracht was helemaal niet moeilijk.
Waarom vertikte iedereen het om zijn lengte en huisnummer op te schrijven? Stápels papier om aantekeningen te maken... Omdat ze allemaal zo graag de mol willen zijn, ipv winnaar
Mee eens. Bij de onbekende Nederlanders wilde iedereen graag shippen, nu wil iedereen alleen de Mol uithangen. Dat krijg je er ook van als je van tevoren iedereen gaat vragen of-ie de mol wilt zijn :>.

Dat geluidsfragment trouwens... Ik vind er niets aan om op zo'n manier achter de identiteit van de Mol te komen. Net als vorige keer met die foto's van Inge; bleh.
pi_65278383
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 12:16 schreef Flem het volgende:

[..]

Mee eens. Bij de onbekende Nederlanders wilde iedereen graag shippen, nu wil iedereen alleen de Mol uithangen. Dat krijg je er ook van als je van tevoren iedereen gaat vragen of-ie de mol wilt zijn :>.

Dat geluidsfragment trouwens... Ik vind er niets aan om op zo'n manier achter de identiteit van de Mol te komen. Net als vorige keer met die foto's van Inge; bleh.
Ik volg inderdaad ook liever het spel.
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
pi_65279164
mollende tvp
A.F.C.A.
Op woensdag 13 juni 2007 09:49 schreef Kuno_van_Dijk het volgende:
knuffelnegertje van de SC! ^O^
pi_65279276
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 08:00 schreef kingmob het volgende:

[..]

Kan iemand hier het beeld bij laten zien? Ik hoor idd duidelijk "is de mol", te duidelijk dat dit toeval kan zijn eigenlijk :|. Misschien de rest van de aflevering naar rare geluidjes afspeuren?

Nou dat 'is de mol' hoor je inderdaad duidelijk zeg. Ben ook benieuwd naar het beeld. Vind het wel tof als je dat ontdekt .
pi_65279295
heb mijn recorder ingesteld, zodat hij iedere week WIDM opneemt, kan ik het lekker kijken nadat ik ben wezen trainen!

Misschien is het iets om de beste hints op een rijtje te zetten? Of nieuw topic: "WIDM hints: ... " ?
pi_65280882
Deze is ook wel leuk:

Het boek Extreem Luid & Ongelooflijk Dichtbij zit bij Froukje d'r koffer.
(5:43 - tijdens de busrit)

Dit is de cover van de laatste uitgave:

pi_65281349
oh, ik heb dat boek gelezen. Niet bepaald iets wat je leest als je bezig bent met mindgames a la de mol. Veel te ingewikkeld voor.

Moet het een hint voorstellen?
pi_65281356
Morgen weer!
  woensdag 21 januari 2009 @ 14:00:34 #85
23346 Evil_Koekje
Niet altijd evil...
pi_65282329
Jezus sommige theorien gaan wel heel voor hoor.
  FOK!fossiel woensdag 21 januari 2009 @ 14:25:32 #86
8443 cptmarco
it's captain...
pi_65283214
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 13:34 schreef avonne het volgende:
oh, ik heb dat boek gelezen. Niet bepaald iets wat je leest als je bezig bent met mindgames a la de mol. Veel te ingewikkeld voor.

de hand uit de ierse vlag?
pi_65283393
Wat kun je eigenlijk veel achter dingen zoeken die helemaal niks betekenen zeg. Allemaal toeval, maar wel geinig!
pi_65285147
Ik ben echt benieuwd welke hints er nu in de afleveringen verborgen zitten! De laatste aflevering vind ik ook altijd het leukst
pi_65286974
Ik vind alleen de hints altijd tegenvallen
pi_65287880
Ik zie de hint in Jonatha Safran Foer's boek echt niet. Zo Moeilijk is dat boek nou ook weer niet. Zeker in het nederlands niet.
Bij elke gelegenheid schreef fathank het volgende:
Ik ben toen op Lowlands halverwege 't optreden van Typhoon knock out gegaan.
pi_65288957
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 14:25 schreef cptmarco het volgende:

[..]

de hand uit de noord-ierse vlag?
Lijkt er wel op ja.
  woensdag 21 januari 2009 @ 17:46:54 #92
202348 Susi
Temple of Love
pi_65290150
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 12:40 schreef SMutzskii het volgende:
heb mijn recorder ingesteld, zodat hij iedere week WIDM opneemt, kan ik het lekker kijken nadat ik ben wezen trainen!

Misschien is het iets om de beste hints op een rijtje te zetten? Of nieuw topic: "WIDM hints: ... " ?

Ik ben nog steeds voor een eigen subforum
pi_65294725
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 13:34 schreef avonne het volgende:

Dat het zich afspeelt in New York (wederom Amerika?) Het is natuurlijk ook de zoektocht van kleine Oskar naar het geheim van die ene sleutel die hij vindt, wat kan verwijzen naar de zoektocht naar de Mol. Verder zie ik er niet zo veel in.
pi_65295471
Zin in morgen
pi_65296026
Eigenlijk zou er een lijst moeten komen hoeveel geld welke kandidaat verspeelt per opdracht. Volgens mij is dit de enige deels rationele manier om te bekijken wie de mol is.
pi_65297214
Morgen is het weer zover!
pi_65298222
Ik weet het niet meer. Al die theorien en hints. Volgens mij moeten we het niet zo ingewikkeld zoeken. Want de doorsnee kijker die niet actief bezig is met het zoeken naar de mol moet het ook willen kijken en kunnen volgen en erachter komen wie de mol.

Mijn mol blijft Viviënne, ookal is ze niet veel zichtbaar aan het mollen vaak is de mol in de eerste 3 afleveringen nog niet zo zichtbaar.
pi_65298560
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 20:55 schreef Athlon_2o0o het volgende:
Eigenlijk zou er een lijst moeten komen hoeveel geld welke kandidaat verspeelt per opdracht. Volgens mij is dit de enige deels rationele manier om te bekijken wie de mol is.
Op bijvoorbeeld wieisdemol.net worden zulke lijsten bijgehouden!
pi_65304635
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 16:01 schreef somegirl het volgende:
Dat vind ik nou ook, terwijl er heel veel ingewikkelde hints te maken zijn. Ze hoeven alleen de verschillende fora maar af te lopen om op ideeen te komen, die zijn er genoeg.
Misschien moeten we niet zo moeilijk denken met zijn allen. Als je alleen al de vorige serie alleen al bekijkt zie je dat Dennis niet zoveel heeft gemolt. Er ging al heel veel fout zodat hij niet eens heeft hoeven mollen.
Anderen zijn het juist die graag als mol willen doorgaan, zoals Joris en Patrick in vorige de serie.

Ik herken in deze serie hier Hans en Jon erg in die hun best doen om de mol te zijn.
Ik denk juist dat je op de onopvallende deelnemers moet letten zoals bijvoorbeeld Froukje, Vivienne en Anniek.
Ik ben benieuwd en kan niet wachten om de volgende aflevering te zien.. nog even
pi_65306663
Vanavond
Michael Scott: If I were joking, you'd be laughing. Do you look like you're laughing?
pi_65307136
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 17:46 schreef Susi het volgende:

[..]

Ik ben nog steeds voor een eigen subforum
Als we meer topics aanmaken zal die er vast wel komen .
pi_65317868
Vanavond weer
  donderdag 22 januari 2009 @ 14:45:28 #103
88233 Steve
Still the best.
pi_65317952
Oh kut, bijna de prono vergeten.
pi_65317982
quote:

Sinds seizoen Schotland komen die theorieen over geluidsfragmenten elk jaar weer terug. Maar deze is wel heel duidelijk. Er wordt zeker gezegd "is de mol". Interessant.
  donderdag 22 januari 2009 @ 14:49:53 #105
88233 Steve
Still the best.
pi_65318111
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 16:01 schreef somegirl het volgende:
In de eerste paar series vond ik de hints echt ontzettend goed bedacht. Nico bijvoorbeeld die in het introfilmpje steeds een stukje verder abseilt, of al die hints met Elise toen.
Maar het zal ook moeilijker zijn om van die hints erin te stoppen, mensen zijn nu zoveel oplettender....
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 22 januari 2009 @ 14:50:18 #106
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_65318123
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 14:46 schreef Urquhart het volgende:

[..]

Sinds seizoen Schotland komen die theorieen over geluidsfragmenten elk jaar weer terug. Maar deze is wel heel duidelijk. Er wordt zeker gezegd "is de mol". Interessant.
de grote vraag is dan kloptte dat in het verleden?
DeLuna vindt me dik ;(
pi_65318191
quote:

[..]

Voor zover ik het kan horen, wordt er gezegd "wie is de mol"... Gewoon een raar leadertje imo.
pi_65318268
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 14:50 schreef rubbereend het volgende:

[..]

de grote vraag is dan kloptte dat in het verleden?
Toen in seizoen 2 werd het voor het eerst geintroduceerd. Maar omdat praktisch niemand lette op achterstevoren afgespeelde geluidsfragmenten bleef dat verborgen volgens mij.
Ik dacht dat in seizoen 4 in Canada ook iets met geluid was gedaan. Toen hoorde je regelmatig "Fur Elise" achterstevoren omdat Elise de mol was.
Sindsdien niets meer, voor zover ik weet.
  donderdag 22 januari 2009 @ 14:57:56 #109
88233 Steve
Still the best.
pi_65318422
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 14:53 schreef Urquhart het volgende:
Ik dacht dat in seizoen 4 in Canada ook iets met geluid was gedaan. Toen hoorde je regelmatig "Fur Elise"
De videoboodschap van de mol in een aflevering was op basis van de melodie van Für Elise gemanipuleerd. Als je die melodie in spiegelbeeld zelf speelde, hoorde je Für Elise.

[ Bericht 2% gewijzigd door Steve op 22-01-2009 15:07:16 ]
  donderdag 22 januari 2009 @ 15:13:05 #110
240288 RonBurgundy
You stay classy
pi_65318957
quote:

Link aflevering:

Goed ontdekt, je hoort idd iets van: wie is de mol, maar heeft dat per se iets met Dennis te maken?

Op 16:20 hoor ik ook steeds iets vreemds.. iets met born in daylight ofzo, echt heel random er tussen door ineens
Wat is dat dan voor iets of wat wordt er mee bedoeld..

[ Bericht 0% gewijzigd door RonBurgundy op 22-01-2009 16:35:53 ]
Well, I could be wrong, but I believe diversity is an old, old wooden ship that was used during the Civil War era.
pi_65319141
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 15:13 schreef RonBurgundy het volgende:

[..]

Goed ontdekt, je hoort idd iets van: wie is de mol, maar heeft dat iets met Dennis te maken?

Op 16:20 hoor ik ook steeds iets vreemds.. iets met born in daylight ofzo, echt heel random er tussen door ineens
Wat is dat dan voor iets of wat wordt er mee bedoeld..
-edit: niet goed gelezen.-
- link verwijderd. niet terugplaatsen! -
  donderdag 22 januari 2009 @ 15:28:54 #112
10526 broer
Nutteloze van de nacht.
pi_65319482
quote:
Ik vind hem net iets té duidelijk. Bovendien heeft de poster zich speciaal geregistreerd om dit te melden en daarna heeft hij of zij zich niet meer laten zien. Beetje verdacht, allemaal.

Ik geloof het pas als er iemand anders is die hetzelfde resultaat krijgt.
pi_65321621
Vanavond weer .
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_65322976
Vanavond lekker warm binnen, buiten regen, warm kopje thee en Wie is de mol !
  donderdag 22 januari 2009 @ 17:46:41 #115
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_65324310
Het was me heeeel even ontschoten omdat ik ook nog moest leren & strijken.. Nou, leren ervoor, dan lekker De Mol kijken en als ik nog zin heb, daarna strijken.
  donderdag 22 januari 2009 @ 18:24:34 #116
1986 Jane
pi_65325474
Eigenlijk wíl ik ook helemaal niet door zo'n geheime hint voortijdig zeker weten wie de mol is! Ik wil gewoon de uitzendingen kijken en er op die manier achter komen. Maar dan wel pas op het einde echt de bevestiging krijgen dat m'n vermoedens juist waren.

Aangezien iedereen tegenwoordig wel loopt te 'mollen', let ik vooral op niet-mols gedrag. Alhoewel je daar ook over kunt discussieren. De mol brengt af en toe bijvoorbeeld wel geld in de pot, anders zou het teveel opvallen. Maar ik let wel op of iemand (vaak) in de positie is om een opdracht te saboteren of niet. Als een kandidaat zich bijvoorbeeld regelmatig bij een groep laat indelen die uiteindelijk weinig invloed heeft op het slagen van de opdracht, dan is dat behoorlijk niet-mols w.m.b.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 22 januari 2009 @ 18:31:00 #117
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_65325682
Heb er zin an
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  donderdag 22 januari 2009 @ 19:55:38 #118
225026 DiedjeeJ
Pretty Visitors
pi_65328284
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 17:09 schreef Nouk het volgende:
Vanavond lekker warm binnen, buiten regen, warm kopje thee en Wie is de mol !
Uhuh.
O+ SG / BRM O+!!
pi_65328922
Na de reclame dus.
sig verwijderd door FA
pi_65329004
Nou, ik zit er klaar voor! Koekjes en een kop thee erbij
  Moderator donderdag 22 januari 2009 @ 20:31:10 #121
42184 crew  DaMart
pi_65329029
* DaMart zit er weer klaar voor .
pi_65329139
Het begint
  Moderator donderdag 22 januari 2009 @ 20:36:57 #123
42184 crew  DaMart
pi_65329177
En weer deed VIv iets raars met haar handen op die foto...
  donderdag 22 januari 2009 @ 20:40:02 #124
202348 Susi
Temple of Love
pi_65329260
Ik word altijd een beetje zenuwachtig van het muziekje al
pi_65329284
Ze horen die telefoon niet eens .
sig verwijderd door FA
pi_65329288
NEEM OP
pi_65329313
Kaartje weggegooid
pi_65329320
Labrie doet iets te veel opvallende molacties, die is het niet.
sig verwijderd door FA
pi_65329434
Paulien
pi_65329443
Paula
pi_65329449
HansmolSchiffers.
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
  donderdag 22 januari 2009 @ 20:46:47 #132
202348 Susi
Temple of Love
pi_65329479
Het is ook leuk om te lezen zonder beeld te hebben
pi_65329499
Waarom zeggen ze niet gewoon dat ze op één of ander station zijn? Boeiend al die telefoons.
sig verwijderd door FA
pi_65329570
"Paula Udondek gaat ons zo bellen!"
It Never Hurts To Help!
pi_65329591
Afluisteren .
sig verwijderd door FA
  donderdag 22 januari 2009 @ 20:51:36 #136
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_65329602
Wat gebeurd er nou als ze zon vrijstelling inleveren en waar is die reserve (john) dan voor?
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_65329654
Ah, het spel is begonnen
pi_65329685
Kleuren-memory?
pi_65329710
Toffe opdracht
pi_65329741
Hans
pi_65329764
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 20:56 schreef TheArt het volgende:
Hans
Echt, die gast
  donderdag 22 januari 2009 @ 20:59:12 #142
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_65329814
Haha fantastisch onderdeel dit
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_65329847
het geld is hier maar verstopt bij Pieter-Jan ?
pi_65329852
Oh, wie dus
  Moderator / Redactie Sport donderdag 22 januari 2009 @ 21:01:00 #145
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_65329858
Op naar een diepterecord .
pi_65329906
Sebastiaan
pi_65329908
Handig zeg, Sebastiaan heeft Froukjes boekje aan de mol gegeven.
pi_65329948
Drie vrouwen die nooit de weg kwijt raken .
sig verwijderd door FA
pi_65329990
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 20:50 schreef -Willempie- het volgende:
"Paula Udondek gaat ons zo bellen!"
Echt prachtig ja.

Vivienne ziet er vandaag uit.
pi_65330109
Mensen mensen
Erg dit
  donderdag 22 januari 2009 @ 21:16:47 #151
238231 3FMaster
Wat dacht je anders?
pi_65330298
De Mol test...
Flickr // Nu ook op Last.fm! en Twitter!
pi_65330320
Zal mooi zijn als er nu weer niemand uit gaat

Beatles schreef het volgende: Hey gaaf! Lief! :$
Beach schreef het volgende:
RC, Eigenlijk vond ik je altijd al een kwalletje, maargoed..
Ik begin je te waarderen en ik vind nu de beste user ooit! =)
  Trouwste user 2022 donderdag 22 januari 2009 @ 21:20:08 #153
7889 tong80
Spleenheup
pi_65330369
Ik ga voor Paula

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_65330372
Hoop dat dennis kan vertrekken
  donderdag 22 januari 2009 @ 21:20:19 #155
238231 3FMaster
Wat dacht je anders?
pi_65330377
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 21:17 schreef RichCalibier het volgende:
Zal mooi zijn als er nu weer niemand uit gaat

Zijn we over 12 weken nog bezig
  Moderator donderdag 22 januari 2009 @ 21:20:20 #156
42184 crew  DaMart
pi_65330378
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_65330385
Paula weg !
Mijn eigen Weblog-bericht O+! - Mijn eigen Fotoboek-bericht O+!
ik loop - hij loopt - jij loopt - loop jij
ik word - hij wordt - jij wordt - word jij
  Moderator / Redactie Sport donderdag 22 januari 2009 @ 21:21:24 #158
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_65330399
Hans
pi_65330400
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 21:20 schreef DaMart het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 21:20 schreef Svensational het volgende:
Paula weg !
Jammer jongens
pi_65330401
Hans !
Mijn eigen Weblog-bericht O+! - Mijn eigen Fotoboek-bericht O+!
ik loop - hij loopt - jij loopt - loop jij
ik word - hij wordt - jij wordt - word jij
  donderdag 22 januari 2009 @ 21:21:25 #161
238231 3FMaster
Wat dacht je anders?
pi_65330402
SPOILER
weg
pi_65330406
Hans!!
  Moderator donderdag 22 januari 2009 @ 21:21:39 #163
42184 crew  DaMart
pi_65330411
quote:
SPOILER
Oh, ze breken met een traditie .
  Trouwste user 2022 donderdag 22 januari 2009 @ 21:21:43 #164
7889 tong80
Spleenheup
pi_65330413
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 21:20 schreef Svensational het volgende:
Paula weg !
Da's de Mol man.

Jammer dat Hans weg moet

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_65330417
Niet verwacht!
It Never Hurts To Help!
pi_65330423
Sebastiaan zei wel heel hard 'hè', die is het echt niet.
sig verwijderd door FA
pi_65330436
Voor de tweede keer is mijn voorspelde mol direct de afvaller.
  donderdag 22 januari 2009 @ 21:23:00 #168
238231 3FMaster
Wat dacht je anders?
pi_65330443
Komt Hans thuis, heeft hij ineens een Mollenboekje van Froukje in zn tas zitten
pi_65330450
Haha, dat had ik volgende week pas verwacht Hans eruit! Maar toen ie vandaag op zn knieën ging, was het wel duidelijk dat hij de mol niet was
  donderdag 22 januari 2009 @ 21:23:15 #170
202348 Susi
Temple of Love
pi_65330454
Geeft niets, dat Hans er uit is
  donderdag 22 januari 2009 @ 21:23:25 #171
88233 Steve
Still the best.
pi_65330460
Hans.
Wat een aflevering zeg. Heb dubbel gelegen.
pi_65330474
Al drie keer de afvaller goed voorspeld. En Hans mag in zijn eigen programma zijn verhaal vertellen
I'm on my way just like everyday to get milk and kerosine.
  Moderator donderdag 22 januari 2009 @ 21:24:00 #173
42184 crew  DaMart
pi_65330477
Paula was mijns inziens iets te nadrukkelijk aan het mollen, dus die is het voor mij niet. Verder niet veel echt verdachte zaken gezien zo op het eerste gezicht.

En Froukje is haar boekje nu dus helemaal kwijt .
  donderdag 22 januari 2009 @ 21:24:36 #174
88233 Steve
Still the best.
pi_65330499
quote:
SPOILER
Dat dacht ik ook daarom.
pi_65330515
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 21:23 schreef 3FMaster het volgende:
Komt Hans thuis, heeft hij ineens een Mollenboekje van Froukje in zn tas zitten
Prachtig inderdaad!
Geniale televisie dit! Iedereen verdenken.. heeeeeeeeerlijk!
pi_65330523
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 21:20 schreef RichCalibier het volgende:
Hoop dat dennis kan vertrekken
pi_65330539
Ik blijf bij Viviënne.
sig verwijderd door FA
  donderdag 22 januari 2009 @ 21:26:06 #178
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_65330544
Sebastiaan is het, no doubt.
La buena vida es cara. Hay otra más barata, pero no es vida.
pi_65330551
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 21:05 schreef Toad het volgende:

Vivienne ziet er vandaag uit.
Inderdaad Elke week weer bang dat ze weg moet.
  donderdag 22 januari 2009 @ 21:26:43 #180
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_65330568
Daar ging mijn eerste mol naar huis.
Nu dus maar op Paula inzetten als mol.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  Trouwste user 2022 donderdag 22 januari 2009 @ 21:26:56 #181
7889 tong80
Spleenheup
pi_65330574
Als Hans zich morgen maar niet verspreekt

:
  donderdag 22 januari 2009 @ 21:27:16 #182
192856 -SG-
PSV Eindhoven!
pi_65330587
Dennis met zijn opmerking: 'Er is een mol in het spel'.

Nee echt !

.
A little knowledge is a dangerous thing.
  Trouwste user 2022 donderdag 22 januari 2009 @ 21:27:40 #183
7889 tong80
Spleenheup
pi_65330602
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 21:26 schreef golfer het volgende:
Daar ging mijn eerste mol naar huis.
Nu dus maar op Paula inzetten als mol.
Doe ik met je mee

Geweldige aflevering touwens

pi_65330609
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 21:20 schreef 3FMaster het volgende:

[..]

Zijn we over 12 weken nog bezig
En dat is erg omdat?
  donderdag 22 januari 2009 @ 21:27:55 #185
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_65330612
Paula met d'r rare acties tijdens die botsauto-opdracht, is wel erg opvallend.. Maar iets TE opvallend om de mol te zijn denk ik. Kan ook gewoon een bijrijder geweest zijn die z'n hand op het knopje hield.
Sebastiaan verdenk ik niet, die is denk ik gewoon heel erg fanatiek.
Ik blijf na deze aflevering even op Froukje.
pi_65330616
Mijn Hans, wat doe je
pi_65330633
Weer even puur subjectief gekeken:

Telefoonopdracht
-In beide situaties kon je enorm goed mollen. Alle drie de teams moesten binnen zijn voor het geld dus vrij lastig om hier iets op te merken. Wat wel opvalt is dat John ze binnen kreeg. En Paula gelijk kwam janken dat al twee telefoons van haar niet werkten en zo toch weer wat kwartjes verspilt.

Vrij weinig over te zeggen naar mijn idee

Autoopdracht
Als bijrijders heb je vrijwel geen mol-gedrag kunnen vertonen. Tenzij je zelf het knopje de hele tijd indrukt.
Als spotters kan je ook nog niet zoveel, was voor ons als kijker ook weinig te zien of daarin werd gemolt. Was wel te zien dat Anniek echt aan het fucken was met die auto. Verder de bestuurder van de halveerder lijkt me geen mol. Die hadden dan wel veel kapot gereden (wie was de bestuurder ook alweer?).

Samengevat dus een beetje lastige opdrachten om te zien wie echt heeft lopen mollen.
Top 5 China producten
pi_65330634
Begin ik deze aflevering Hans te verdenken als mol, gaat ie eruit.

Eén van de vrouwen is voor mij de mol nu, met Paula op nummer 1.

Maar Vivienne:
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_65330641
quote:
Ik ben benieuwd naar de opdrachten in de aankomende afleveringen(en). Als het goed is, zijn het opdrachten die ook met een persoon minder kunnen worden gespeeld. Als dat niet zo is, dan wist de productie op een of andere manier zeker dat er niemand zou vertrekken. Hoe hadden ze dat kunnen doen? Je weet niet zeker dat ze dat ding allebei inleveren en je weet ook niet zeker dat iemand met een vrijstelling het rode scherm zou krijgen. Tenzij je zorgt dat de mol een vrijstelling te pakken krijgt, zodat je die desnoods een rood scherm kunt geven.

Nu zijn de opdrachten in dit stadium, met nog veel spelers, meestal zo dat ze in groepen worden opgedeeld, dus dan is 1 meer of minder niet zo erg. In ieder geval iets om op te letten.
Ja.. daar zat ik dus ook aan te denken en op te letten, en tja... die auto's he....
  donderdag 22 januari 2009 @ 21:28:50 #190
88233 Steve
Still the best.
pi_65330643
Dat weggooien van die stratenkaart door Sebastiaan was echt heel raar.... Waarom zou je niet gewoon bewaren?
pi_65330650
Ik wist dat Hans eruit zou gaan! Die Schiffers FM aanwijzing was dus inderdaad 'so easy' .
pi_65330658
Paula Udondek heeft wel wat mol-trekjes
  donderdag 22 januari 2009 @ 21:30:22 #193
192856 -SG-
PSV Eindhoven!
pi_65330693
Bij die opdracht in het theater he. Was Dennis Wie...
En Wie is de Mol?
Zou dus kunnen zijn. Dennis is de Mol..
pi_65330694
Ik had de afvaller goed. Mooi zo, want hij voegde ook het allerminste toe aan het spel. Ik heb nog steeds geen idee wie de mol is.Verdachtste van de aflevering vond ik nog de telefoon die rinkelde bij Anniek en Hans. En ze hoorden het niet...
  donderdag 22 januari 2009 @ 21:30:59 #195
36326 Freezor
Cold as stone
pi_65330726
Uit deze aflevering kan je werkelijk geen enkele conclusie trekken. Iedereen deed wel iets verdachts.
Something for your mind, your body and your soul.
  donderdag 22 januari 2009 @ 21:31:05 #196
192856 -SG-
PSV Eindhoven!
pi_65330733
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 21:30 schreef Terreros85 het volgende:
Ik had de afvaller goed. Mooi zo, want hij voegde ook het allerminste toe aan het spel. Ik heb nog steeds geen idee wie de mol is.Verdachtste van de aflevering vond ik nog de telefoon die rinkelde bij Anniek en Hans. En ze hoorden het niet...
Ik moest elke keer lachen om Hans .
pi_65330743
Als Froukje de mol is had ze ook de nummers van Paula kunnen bellen, zodat zij geen contact kreeg.
  Moderator donderdag 22 januari 2009 @ 21:31:36 #198
42184 crew  DaMart
pi_65330750
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 21:29 schreef Asskicker14 het volgende:
Paula Udondek heeft wel wat mol-trekjes
Maar dan wel van een hele slechte mol.
pi_65330754
quote:
Aflevering 3
Eindelijk komt er eens wat geld binnenstromen. Maar het heeft nogal moeite gekost en de eerste twee opdrachten leverden dan ook niets, nada, zero, nul op voor de pot! Haha!Hoe zou dat komen? Slechte communicatie? Domme acties? Langzaam lopen? De weg kwijt raken? Alles uit handen geven? Of juist zelf aan de touwtjes trekken?

Het kan allemaal en ik heb daar zeker niet onverdienstelijk aan meegewerkt. Wel grappig dat Hans er nu met een molboekje vandoor is! Hij zal nog opkijken als hij thuis z'n tas uitpakt.
Misschien dat dan het kwartje valt? Te laat... dat wel. Want Hans zit lekker thuis en ik ga door met mollen.
Sebas heeft het mollenboekje toch bij Hans in de tas gedaan? Hoe kan de Mol dat dan weten? Is Sebas dan de mol?
Ik bevestig het vooroordeel dat vrouwen geen kaart kunnen lezen.
*spiekt*
pi_65330759
Deze keer wel minder geergerd aan Hans. Wel een leuke aflevering. .
  donderdag 22 januari 2009 @ 21:32:22 #201
67174 Dos37
Come on Twente
pi_65330780
Mooi met hans had ik toch niets.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_65330781
Haha die Sebastiaan is echt een klootzak. Heerlijk.

Sowieso een erg leuke groep dit jaar (en leuke opdrachten).
As long as I gaze on Waterloo sunset I am in paradise.
  donderdag 22 januari 2009 @ 21:32:33 #203
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_65330787
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 21:31 schreef meami het volgende:

[..]

Sebas heeft het mollenboekje toch bij Hans in de tas gedaan? Hoe kan de Mol dat dan weten? Is Sebas dan de mol?
De Mol weet alles.
pi_65330790
Die opdracht in het theater was inderdaad ook vrij lastig om te bepalen wie de mol was. De mol kent de zin lijkt me, dus probeert ze op het verkeerde pad te sturen. Of gewoon niks te zeggen...
Top 5 China producten
pi_65330803
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 21:29 schreef Nuna het volgende:
Ik wist dat Hans eruit zou gaan! Die Schiffers FM aanwijzing was dus inderdaad 'so easy' .
precies
  Trouwste user 2022 donderdag 22 januari 2009 @ 21:33:08 #206
7889 tong80
Spleenheup
pi_65330813
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 21:30 schreef Freezor het volgende:
Uit deze aflevering kan je werkelijk geen enkele conclusie trekken. Iedereen deed wel iets verdachts.
Paula is wel de lelijkste dus die laten ze erin ze willen sympathy kweken

donderdag 22 januari 2009 @ 21:33:23 #207
192856 -SG-
PSV Eindhoven!
pi_65330823
quote:
Dagboek mol Aflevering 3
Eindelijk komt er eens wat geld binnenstromen. Maar het heeft nogal moeite gekost en de eerste twee opdrachten leverden dan ook niets, nada, zero, nul op voor de pot! Haha!Hoe zou dat komen? Slechte communicatie? Domme acties? Langzaam lopen? De weg kwijt raken? Alles uit handen geven? Of juist zelf aan de touwtjes trekken?

Het kan allemaal en ik heb daar zeker niet onverdienstelijk aan meegewerkt. Wel grappig dat Hans er nu met een molboekje vandoor is! Hij zal nog opkijken als hij thuis z'n tas uitpakt.
Misschien dat dan het kwartje valt? Te laat... dat wel. Want Hans zit lekker thuis en ik ga door met mollen.
Dit kan alleen sebastiaan zijn.. Want alleen hij weet het.
  donderdag 22 januari 2009 @ 21:33:32 #208
28390 FritsFlits
Ik heet geen Frits
pi_65330829
quote:

[..]

Sebas gebruikte ook letterlijk het woord 'tricky', wat de vorige keer in het dagboek werd gebruik
"The greatest distance in the universe is that between two minds"
pi_65330830
quote:

[..]

Omdat Sebas dat in de camera vertelt heeft aan de productie? En denk je niet dat de Mol van alle kanten informatie krijgt?
pi_65330835
Sebastiaan heeft een boekje afgepakt. Ik denk niet dat de mol op deze manier een kandidaat (zwaar) benadeeld door aanwijzingen/ aantekeningen af te pakken. Sebastiaan is niet echt meer verdacht op dit moment.
You have to stop blaming yourself.
Just blame yourself once and move on.
pi_65330868
Ja maar allebei ook echt, raarrrr.
Ik vind Paula gewoon niet zo heel erg leuk, dus ik ben steeds bang dat dat ervoor zorgt dat ik haar sneller verdenk.

Die Wie = Dennis theorie van jou, SG, vind ik wel goed klinken , maar ik dacht toch niet dat het Dennis was! Of toch wel?

Ik denk in elk geval dat Sebastiaan en Rick de mol niet zijn. En John dacht ik ook niet, maar die zet ik nog even in het 'weetniet' hoekje.

Zijn hier trouwens mensen die een 'boekje' bijhouden?
Ik niet dus, maar ik denk wel dat het wat oplevert.
  donderdag 22 januari 2009 @ 21:35:02 #212
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_65330882
Dat dagboek moet je ook niet zo serieus nemen.
pi_65330891
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 21:34 schreef Guppi het volgende:
Ik niet dus, maar ik denk wel dat het wat oplevert.
Mwah, weet niet hoor. Er wordt zoveel in gemonteerd
  donderdag 22 januari 2009 @ 21:35:25 #214
192856 -SG-
PSV Eindhoven!
pi_65330898
John is gewoon oprecht. Echt een relaxte vent .
pi_65330911
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 21:33 schreef Dalamar het volgende:
Sebastiaan heeft een boekje afgepakt. Ik denk niet dat de mol op deze manier een kandidaat (zwaar) benadeeld door aanwijzingen/ aantekeningen af te pakken. Sebastiaan is niet echt meer verdacht op dit moment.
Mocht Froukje de mol zijn, zit Hans thuis met het dagboek van de mol

Leuke aflevering wel.
  donderdag 22 januari 2009 @ 21:35:41 #216
192856 -SG-
PSV Eindhoven!
pi_65330913
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 21:35 schreef BVO het volgende:
Dat dagboek moet je ook niet zo serieus nemen.
Ja wat dan wel ?
  donderdag 22 januari 2009 @ 21:36:21 #217
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_65330932
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 21:35 schreef -SG- het volgende:

[..]

Ja wat dan wel ?
Met een korrel zout.
Daar ga je echt niks uit opmaken.
0,0.
  donderdag 22 januari 2009 @ 21:36:23 #218
28609 Veerboot
Mensoverbrengschuit
pi_65330933
Toen Hans in dat theater over de grond begon te kruipen
  donderdag 22 januari 2009 @ 21:36:58 #219
88233 Steve
Still the best.
pi_65330951
quote:

[..]

Via de productie?
pi_65330956
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 21:35 schreef -SG- het volgende:
John is gewoon oprecht. Echt een relaxte vent .
Vind ik ook Hopen dat ie er daardoor niet te snel uitgaat
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 21:36 schreef Veerboot het volgende:
We zullen 'm missen
  donderdag 22 januari 2009 @ 21:37:33 #221
192856 -SG-
PSV Eindhoven!
pi_65330979
quote:
Ja, jammer dat ie eruit is. Moest altijd wel lachen om hem .
pi_65330995
Ik kijk de aflevering nu terug en Jon zei wel "Dennis"
  donderdag 22 januari 2009 @ 21:38:27 #223
192856 -SG-
PSV Eindhoven!
pi_65331026
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 21:37 schreef Irving het volgende:
Maar het was niet Dennis, het was 'wie'.
  donderdag 22 januari 2009 @ 21:38:29 #224
210577 GauloisesB.
The best a man can get
pi_65331028
Is het niemand opgevallen dat Dennis tot 2 keer toe zijn zonnebril achterstevoren droeg?
Een keer tijdens zijn videodagboek, de andere keer bij de test.

Waarom zou iemand een zonnebril ACHTER op z'n hoofd dragen? Een mol ziet en weet alles -> "ogen in zijn achterhoofd"?
Op woensdag 16 juli 2008 @ 22:17 schreef okidokie het volgende:
Deze GauloisesB. moet heel erg snel op Fok! geweerd worden met zijn uiterst treurige berichten.
pi_65331032
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 21:35 schreef superjojo het volgende:

[..]

Mocht Froukje de mol zijn, zit Hans thuis met het dagboek van de mol

Leuke aflevering wel.
Zou best kunnen, aangezien er in het dagboek iets wordt gezegd van: ''zou dan uiteindelijk het kwartje vallen? Misschien wel, maar dan is het al te laat.''
pi_65331034
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 21:37 schreef Irving het volgende:
maar het woord was niet Dennis
  donderdag 22 januari 2009 @ 21:38:41 #227
1986 Jane
pi_65331039
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 21:28 schreef Smeich het volgende:

[..]

Ja.. daar zat ik dus ook aan te denken en op te letten, en tja... die auto's he....
Inderdaad, dat bedoel ik dus! En die telefoonopdracht ook trouwens. Dat waren duidelijk opdrachten voor 9 personen, niet voor 8. M.i. was het dus echt de bedoeling dat er vorige week niemand uit ging. Of de productie daarbij een handje geholpen heeft weet ik niet, maar wel opvallend.

Jammer van Hans trouwens. Ik mag hem wel.

Maareh....
- Wie is de Mol
- Het geld is hier maar bij wie
- Het blijkt in de tas van Dennis te zitten
'Wie' = Dennis = de Mol?? Het zal toch niet.....?
pi_65331058
Nou het is wel in Sebastiaanstijl geschreven. En die had ik net van het mollijstje afgehaald!
Ik zie bijvoorbeeld Anniek niet zo'n tekst schrijven, die lijkt me spontaner schrijven. Ach je gaat natuurlijk wel zitten voor zo'n dagboekstukje, want je moet jezelf niet bekend maken. En voor hetzelfde geld wordt het door de redactie geschreven inderdaad.
  donderdag 22 januari 2009 @ 21:39:42 #229
192856 -SG-
PSV Eindhoven!
pi_65331078
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 21:38 schreef Jane het volgende:

[..]

Inderdaad, dat bedoel ik dus! En die telefoonopdracht ook trouwens. Dat waren duidelijk opdrachten voor 9 personen, niet voor 8. M.i. was het dus echt de bedoeling dat er vorige week niemand uit ging. Of de productie daarbij een handje geholpen heeft weet ik niet, maar wel opvallend.

Jammer van Hans trouwens. Ik mag hem wel.

Maareh....
- Wie is de Mol
- Het geld is hier maar bij wie
- Het blijkt in de tas van Dennis te zitten
'Wie' = Dennis = de Mol?? Het zal toch niet.....?
Volgens mij kunnen ze daar heel makkelijk op inspelen. Ze hebben gewoon 2 draaiboeken klaar liggen met opdrachten denk ik.

En verder:
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 21:30 schreef -SG- het volgende:
En Wie is de Mol?
pi_65331092
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 21:38 schreef superjojo het volgende:

[..]

maar het woord was niet Dennis
Oja, bij dat stukje ben ik nu -.-
  donderdag 22 januari 2009 @ 21:40:34 #231
202348 Susi
Temple of Love
pi_65331106
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 21:39 schreef Guppi het volgende:
Nou het is wel in Sebastiaanstijl geschreven. En die had ik net van het mollijstje afgehaald!
Ik zie bijvoorbeeld Anniek niet zo'n tekst schrijven, die lijkt me spontaner schrijven. Ach je gaat natuurlijk wel zitten voor zo'n dagboekstukje, want je moet jezelf niet bekend maken. En voor hetzelfde geld wordt het door de redactie geschreven inderdaad.
Ga maar van het tweede uit. Die teksten worden zo geanalyseerd door iedereen, dat het beter niet door de mol geschreven kan worden.
pi_65331137
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 21:38 schreef GauloisesB. het volgende:
Is het niemand opgevallen dat Dennis tot 2 keer toe zijn zonnebril achterstevoren droeg?

Waarom zou iemand een zonnebril ACHTER op z'n hoofd dragen? Een mol ziet en weet alles -> "ogen in zijn achterhoofd"?
Dat is modieus en stoer, heeft weinig met de mol te maken imo.
sig verwijderd door FA
  donderdag 22 januari 2009 @ 21:43:17 #233
1986 Jane
pi_65331211
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 21:33 schreef -SG- het volgende:

[..]

Dit kan alleen sebastiaan zijn.. Want alleen hij weet het.
Dat is onzin. De mol weet alles wat de rest in het 'geheim' op camera vertelt.
Maar hoe dan ook geloof ik er geen reet van dat die dagboeken van de mol echt geschreven worden door de Mol. Daar hebben ze gewoon een medewerker voor.
pi_65331236
Viviënne

Paula was erg verdacht bezig maar ook Sebastiaan kan wel eens de Mol zijn met zijn 'wannebe-Mol' acties.
pi_65331272
quote:
Wat een gozer. Het levert in ieder geval weer mooie .gifjes op.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 22 januari 2009 @ 21:45:06 #236
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_65331291
Jon en Anniek zijn rete verdacht voor mij

Jon (is) de Mol
Hij weet zich steeds in molposities te krijgen. Vandaag ook weer, hij loodst lekker zijn eigen team binnen maar de 2 dames helpt hij niet of nauwelijks. Hij jut ze zelf alleen maar op waardoor het helemaal spaak kan lopen. Zijn eigen team binnenhalen staat mooi maar hij wist heel goed dat ze daar alleen niks aan hadden. En ook in de theaterzaal zie je hem wel netjes daar staan maar echt veel bijdragen doet hij ook niet.
+de verdachte dingen uit de vorige afleveringen

Anniek
Naast de cel staan en niks horen radio DJ's horen over het algemeen iets minder en ze heeft natuurlijk gewoon haar mond gehouden. Ze was voor mij al verdacht uit vorige afleveringen.
DeLuna vindt me dik ;(
pi_65331294
En de mol kan dus blijkbaar wel een rood scherm krijgen
Top 5 China producten
pi_65331381
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 21:45 schreef rubbereend het volgende:

Jon (is) de Mol
Hij weet zich steeds in molposities te krijgen. Vandaag ook weer, hij loodst lekker zijn eigen team binnen maar de 2 dames helpt hij niet of nauwelijks. Hij jut ze zelf alleen maar op waardoor het helemaal spaak kan lopen. Zijn eigen team binnenhalen staat mooi maar hij wist heel goed dat ze daar alleen niks aan hadden. En ook in de theaterzaal zie je hem wel netjes daar staan maar echt veel bijdragen doet hij ook niet.
Inderdaad, goed punt
quote:
Anniek
Naast de cel staan en niks horen radio DJ's horen over het algemeen iets minder en ze heeft natuurlijk gewoon haar mond gehouden. Ze was voor mij al verdacht uit vorige afleveringen.
Anniek was toch juist lekker aan het kleppen toen ze buiten bij de telefooncel stonden te wachten? Desalniettemin een mol actie
pi_65331389
Aan de hand van het dagboek van de mol van deze afl. zit ik ineens echt op sebastiaan. Hoewel ik het er bij hem té dik op vind liggen en hem toch ook mega fanatiek vind. Beetje zoals Joris vorig seizoen.

En Rick verdenk ik ook heel erg vanaf afl 1 al maar dat is meer een gevoel...
  donderdag 22 januari 2009 @ 21:48:23 #240
192856 -SG-
PSV Eindhoven!
pi_65331399
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 21:45 schreef rubbereend het volgende:

Jon (is) de Mol

Anniek
Hij heeft ze allebei geholpen hoor...
  donderdag 22 januari 2009 @ 21:48:41 #241
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_65331413
Toffe aflevering! Zonde dat Hans eruit is. (Dat zou ik overigens bij iedereen zeggen. ) Geniaal hoe hij vandaag op de knieën door die zaal ging.

Overigens vind ik iedereen verdacht.

Oh ja, en heb ik in één van de zeven topics al gezegd dat ik smoorverliefd op Viviënne ben?
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 22 januari 2009 @ 21:49:39 #242
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_65331443
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 21:47 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Inderdaad, goed punt
[..]

Anniek was toch juist lekker aan het kleppen toen ze buiten bij de telefooncel stonden te wachten? Desalniettemin een mol actie
ja doet ze toch prima, volgens mij stond HAns er met zijn rug naartoe. En dan ook hoe ze aan het einde van die opdracht bij die telefooncellen staan terwijl ze naar binnen moeten gaan en dan nog op de vraag van HAns zeggen dat ze daar echt goed staan........ ze loopt daar ook redelijk rustig heen........ ik ruik daar de mol
DeLuna vindt me dik ;(
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 22 januari 2009 @ 21:50:11 #243
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_65331462
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 21:48 schreef pfaf het volgende:
Toffe aflevering! Zonde dat Hans eruit is. (Dat zou ik overigens bij iedereen zeggen. ) Geniaal hoe hij vandaag op de knieën door die zaal ging.

Overigens vind ik iedereen verdacht.

Oh ja, en heb ik in één van de zeven topics al gezegd dat ik smoorverliefd op Viviënne ben?
nee, vertel eens
DeLuna vindt me dik ;(
  donderdag 22 januari 2009 @ 21:50:15 #244
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_65331465
't Is trouwens een écht gave groep dit jaar. Vooral het cynische achteraf-commentaar is hilarisch!
pi_65331468
Maar als Sebastiaan de mol is zal hij toch nooit het boekje van Froukje gaan jatten? Je weet zeker dat ze erachter komt en dat ze de tassen dan willen doorzoeken.. Beetje raar als je als mol weet dat er geld zit in een van de tassen.
  donderdag 22 januari 2009 @ 21:51:01 #246
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_65331513
Ik moest ook enorm lachen om het commentaar van Sebastiaan tijdens de podium opdracht, dat iedereen zo lekker door elkaar ging bleren duim omhoog TOP haha
pi_65331560
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 21:51 schreef pfaf het volgende:

[..]

pfaf is op Viviënne!
Ik op Froukje....
  donderdag 22 januari 2009 @ 21:54:35 #249
28609 Veerboot
Mensoverbrengschuit
pi_65331594
Voor mij op dit moment verdacht: Paula en Anniek.

Paula deed bij de telefoonopdracht vaag: kreeg geen verbinding (tijdverlies), gooide er veel kwartjes in (minder geld mocht de opdracht toch slagen) en kreeg haar team ook niet op tijd binnen (verre van zelfs). In het theater zei ze maar weinig. Bij de auto-opdracht voegde ze ook helemaal niets toe door heel slecht verstaanbaar te zijn. Heeft überhaupt nog helemaal geen geld in de pot gebracht als ik het goed heb.

Anniek liet (samen met Hans) in het begin de telefoon gewoon rinkelen en daarna viel de verbinding met Paula ook een paar keer weer heel snel weg. Sowieso leken ze (A+H) weinig haast te hebben. In het theater bemoeide ze zich er maar weinig mee. Bij de auto-opdracht deed ze heel stuntelig, kwam in de auto met 1/2 terecht (weinig geld verdienen dus), en haalde sowieso weinig binnen volgens mij.

Wat losse opvallende zaken:
- Sebastiaan gooide plattegrondje weg, terwijl ze nog middenin het spel waren. Lijkt verder vooral twijfel in de groep te willen zaaien (vorige week niet zeggen dat hij een vrijstelling had, nu weer dat boekje jatten).
- Jon vind ik té fanatiek (en ook te veel geld inbrengen) om de mol te kunnen zijn. Overigens wel een leuke kandidaat. Geschikte kerel
- Dennis: geld bij de theateropdracht zat in zijn tas, terwijl hij daarvoor nog helemaal aan het freaken was dat er niemand in zijn tas mocht komen, blabla. Je zou zeggen dat je je tas daarna extra goed in de gaten houdt, dus dat niemand (ook niet van de productie) er dan geld in kan leggen. Wat Jon zei, sneed dan ook wel wel hout: hij wilde natuurlijk niet dat de andere kandidaten gingen checken, omdat hij al wist dat dat geld bij hem in de tas zou zitten en ze dat dan zouden vinden en de theateropdracht verpest zou zijn.
- Vivienne haalde bij het autospel wel erg veel geld binnen (1200 x2). Als je mol bent doe je dat niet lijkt me. Dan laat je je zo snel mogelijk insluiten.
pi_65331597
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 21:53 schreef Smeich het volgende:

[..]

Ik op Froukje....
Ik op Viviënne en Sebastiaan
  donderdag 22 januari 2009 @ 21:55:43 #251
1986 Jane
pi_65331625
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 21:39 schreef -SG- het volgende:

Volgens mij kunnen ze daar heel makkelijk op inspelen. Ze hebben gewoon 2 draaiboeken klaar liggen met opdrachten denk ik.
Met andere opdrachten als er wel iemand weggegaan zou zijn? Dat lijkt me niet!
Misschien dat ze deze opdrachten dan met z'n 8en hadden gespeeld. Dat was niet onmogelijk geweest, maar dat is ook het punt niet dat ik probeerde te maken. Het gaat er om dat de productie duidelijk opdrachten hebben gemaakt voor 9 mensen, dus kennelijk gingen ze er al redelijk zeker vanuit dat er vorige week niemand weg zou gaan.
  donderdag 22 januari 2009 @ 21:55:50 #252
36326 Freezor
Cold as stone
pi_65331630
Van het wieisdemol.nl forum. Hoe kan het dat opdracht 1 en opdracht 3 gemaakt lijken te zijn voor 9 personen. Wisten de makers soms al dat beide vrijstellingen gebruikt zouden worden de vorige aflevering...
  donderdag 22 januari 2009 @ 21:55:56 #253
28609 Veerboot
Mensoverbrengschuit
pi_65331633
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 21:48 schreef pfaf het volgende:
Denk wel dat je achteraan moet aansluiten in de rij
  donderdag 22 januari 2009 @ 21:56:14 #254
28390 FritsFlits
Ik heet geen Frits
pi_65331651
Ze waren trouwens weer in die Mall van Froukje vorige week als ik goed heb gekeken
"The greatest distance in the universe is that between two minds"
pi_65331652
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 21:54 schreef Suuz_ het volgende:

[..]

pi_65331666
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 21:54 schreef Veerboot het volgende:
Voor mij op dit moment verdacht: Paula en Anniek.

Paula deed bij de telefoonopdracht vaag: kreeg geen verbinding (tijdverlies), gooide er veel kwartjes in (minder geld mocht de opdracht toch slagen) en kreeg haar team ook niet op tijd binnen (verre van zelfs). In het theater zei ze maar weinig. Bij de auto-opdracht voegde ze ook helemaal niets toe door heel slecht verstaanbaar te zijn. Heeft überhaupt nog helemaal geen geld in de pot gebracht als ik het goed heb.

Anniek liet (samen met Hans) in het begin de telefoon gewoon rinkelen en daarna viel de verbinding met Paula ook een paar keer weer heel snel weg. Sowieso leken ze (A+H) weinig haast te hebben. In het theater bemoeide ze zich er maar weinig mee. Bij de auto-opdracht deed ze heel stuntelig, kwam in de auto met 1/2 terecht (weinig geld verdienen dus), en haalde sowieso weinig binnen volgens mij.

Wat losse opvallende zaken:
- Sebastiaan gooide plattegrondje weg, terwijl ze nog middenin het spel waren. Lijkt verder vooral twijfel in de groep te willen zaaien (vorige week niet zeggen dat hij een vrijstelling had, nu weer dat boekje jatten).
- Jon vind ik té fanatiek (en ook te veel geld inbrengen) om de mol te kunnen zijn. Overigens wel een leuke kandidaat. Geschikte kerel
- Dennis: geld bij de theateropdracht zat in zijn tas, terwijl hij daarvoor nog helemaal aan het freaken was dat er niemand in zijn tas mocht komen, blabla. Je zou zeggen dat je je tas daarna extra goed in de gaten houdt, dus dat niemand (ook niet van de productie) er dan geld in kan leggen. Wat Jon zei, sneed dan ook wel wel hout: hij wilde natuurlijk niet dat de andere kandidaten gingen checken, omdat hij al wist dat dat geld bij hem in de tas zou zitten en ze dat dan zouden vinden en de theateropdracht verpest zou zijn.
- Vivienne haalde bij het autospel wel erg veel geld binnen (1200 x2). Als je mol bent doe je dat niet lijkt me. Dan laat je je zo snel mogelijk insluiten.
He dit vind ik zo lekker, alles beetje samengevat!
Dat Sebastiaan die kaart weg gooide vond ik ook zó verdacht maar tegelijkertijd weer zo overduidelijk!
pi_65331689
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 21:51 schreef pfaf het volgende:

[..]

pfaf is op Viviënne!
Ik hoop ook dat ze in de finale komt
pi_65331715
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 21:57 schreef Terreros85 het volgende:

[..]

Ik hoop ook dat ze in de finale komt
Ja me 2, die ogen! Daar verdrink je bijna in!
  donderdag 22 januari 2009 @ 21:59:24 #259
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_65331754
Wat een leuke uitzending. Maar mijn tweede mol is pleite.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 22 januari 2009 @ 21:59:50 #260
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_65331764
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 21:50 schreef pfaf het volgende:
't Is trouwens een écht gave groep dit jaar. Vooral het cynische achteraf-commentaar is hilarisch!
na die botsauto proef

Sebastiaan: "Heee Paula nu versta ik je wel"

Paula vond dat niet zo grappig
DeLuna vindt me dik ;(
  donderdag 22 januari 2009 @ 22:00:33 #261
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_65331794
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 21:54 schreef Veerboot het volgende:

Anniek [..] kwam in de auto met 1/2 terecht (weinig geld verdienen dus), en haalde sowieso weinig binnen volgens mij.
Aan de andere kant... ze had zo tegen de 1000 kunnen rijden, dat had ik als Mol nog logischer gevonden.
  donderdag 22 januari 2009 @ 22:00:36 #262
1986 Jane
pi_65331795
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 21:55 schreef Freezor het volgende:
Van het wieisdemol.nl forum. Hoe kan het dat opdracht 1 en opdracht 3 gemaakt lijken te zijn voor 9 personen. Wisten de makers soms al dat beide vrijstellingen gebruikt zouden worden de vorige aflevering...
Da's dus precies het punt dat ik al een paar dagen probeer te maken.
  donderdag 22 januari 2009 @ 22:01:45 #263
36326 Freezor
Cold as stone
pi_65331827
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 22:00 schreef Jane het volgende:

[..]

Da's dus precies het punt dat ik al een paar dagen probeer te maken.
Hoe kan je dat punt al een paar dagen maken als deze aflevering vandaag pas is uitgezonden?
pi_65331829
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 21:59 schreef rubbereend het volgende:

[..]

na die botsauto proef

Sebastiaan: "Heee Paula nu versta ik je wel"

Paula vond dat niet zo grappig
"Flikker toch op"
pi_65331968
Mij viel trouwens nog wat op. Geen idee of dit al helemaal uitgepluist is (vast wel) maar heb niet alle topics doorgelezen.

Ik kwam op de site van WIDM bij "extra filmpjes" Dit filmpje tegen: http://www.avro.nl/Pages/player.aspx?movie=http://avrostream/widm_afl002.wmv&title=De%20kandidaten%20over%20aflevering%202&reurl=/tv/programmas_a-z/wie_is_de_mol&rid=1

Hier is te zien dat een aantal kandidaten terugkijken op de 2e afl. Aan het eind als PJH het fimpje "afsluit" en het ook echt afgelopen lijkt komt er opeens nog een stukje van Froukje in zwart/wit beeld. Zij begint te praten over een opdracht zonder duidelijke vraag en dan stopt het filmpje zonder dat ze echt uitgepraat is...

Ik verdenk Froukje niet heel erg als mol maar vind dit wel vaag...meer mensen opgevallen?
pi_65331984
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 21:58 schreef Suuz_ het volgende:

[..]

Ja me 2, die ogen! Daar verdrink je bijna in!
pi_65331999
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 22:01 schreef BB-boy het volgende:

[..]

"Flikker toch op"
Sebastiaan: "ik heb jou ook lief"
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 22 januari 2009 @ 22:09:31 #268
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_65332008
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 22:00 schreef pfaf het volgende:

[..]

Aan de andere kant... ze had zo tegen de 1000 kunnen rijden, dat had ik als Mol nog logischer gevonden.
dat zou wel te opvallend zijn geweest
DeLuna vindt me dik ;(
pi_65332164
dat zou wat geweest zijn ja!
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 22:01 schreef Freezor het volgende:

[..]

Hoe kan je dat punt al een paar dagen maken als deze aflevering vandaag pas is uitgezonden?
Check mijn quote op de 4e pagina
  donderdag 22 januari 2009 @ 22:18:58 #270
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_65332186
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 22:09 schreef rubbereend het volgende:

[..]

dat zou wel te opvallend zijn geweest
Jon was er in z'n enthousiasme zeker mee weggekomen.
  donderdag 22 januari 2009 @ 22:19:35 #271
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_65332201
Ik heb nu Paula, Jon, Sebastiaan en Froukje als mol. De prono wordt moeilijk voor mij
pi_65332253
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 22:09 schreef Suuz_ het volgende:

[..]

Sebastiaan: "ik heb jou ook lief"
Mooie opmerking inderdaad.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 22 januari 2009 @ 22:23:25 #273
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_65332287
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 22:18 schreef pfaf het volgende:

[..]

Jon was er in z'n enthousiasme zeker mee weggekomen.
Anniek had gewoon kunnen zeggen dat ze per ongeluk de vooruit had ipv de achteruit
DeLuna vindt me dik ;(
  donderdag 22 januari 2009 @ 22:26:41 #274
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_65332354
Weten jullie wat vorige week de muziekhint was bij Schiffers.fm?
  donderdag 22 januari 2009 @ 22:30:25 #275
1986 Jane
pi_65332436
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 22:01 schreef Freezor het volgende:

[..]

Zal mezelf even quoten dan:
quote:
Verder ben ik er nog helemaal niet zeker van dat Anniek de mol is hoor, maar ze is wel verdacht. Ik hoop ook eigenlijk gewoon niet dat ze het is....
  donderdag 22 januari 2009 @ 22:31:41 #276
131644 Wickedangel
Na mij de zondvloed
pi_65332469
Dat die zelfingenomen kwal Sebastiaan er maar snel mag uitvliegen.
pi_65332488
Nee joh, hij doet t leuk!
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 07:45 schreef Lemming22 het volgende:

[..]

Interessant! Er wordt duidelijk "Is de mol" gezegd. En volgens mij in de stem van de voice-over. Of draaf ik nou door
Idd ..al is het volgens mij niet de voice over hoor. En nu dus ook met dat spel met die woorden ("wie"=Dennis) en Dennis die niet wil dat er in zijn tas wordt gekeken... mmmmm maar wel vreemd, als men dus wel dat woord had geraden... then what?

Ow ja: Froukje
  donderdag 22 januari 2009 @ 22:33:17 #278
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_65332514
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 22:31 schreef Wickedangel het volgende:
Dat die zelfingenomen kwal Sebastiaan er maar snel mag uitvliegen.
Ja die mag van mij vertrekken..
  donderdag 22 januari 2009 @ 22:49:46 #279
1986 Jane
pi_65332917
Waarschijnlijk is degene die het minst aanwezig is gewoon de mol. Van Paula zijn nu al zoveel 'verdachte' dingen uitgezonden dat ze het eigenlijk niet meer kan zijn. Als Sebastiaan (idd erg zelfingenomen) de Mol zou zijn, hadden ze zijn bekentenis over het stelen van het boekje niet uitgezonden. De 'Wie is Dennis is de Mol'-theorie is voor de inmiddels doorgewinterde Molkijkers zo transparant dat ze dat risico wrs niet nemen. Zou absoluut funest zijn voor het programma als al bij de derde aflevering iedereen denkt dat het Dennis is en hij blijkt het ook te zijn.

Wel jammer dat dit imiddels de manier is om te kijken. Nog even en het wordt 'Wie is de echte kandidaat?'.
pi_65333488
Als die pot zo laag blijft heeft het voor al die BN'ers natuturlijk geen nut om die pot te gaan winnen. Gelukkig begint die pot wat te vullen nu. Hopen dat ze inzien dat je er nog een fatsoenlijk bedrag uit kan halen als ze gewoon hun best gaan doen. Rick is en blijft mijn mol en wat was die Paula irritant vandaag zeg
  donderdag 22 januari 2009 @ 23:14:03 #281
131644 Wickedangel
Na mij de zondvloed
pi_65333899
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 23:04 schreef portie het volgende:
Als die pot zo laag blijft heeft het voor al die BN'ers natuturlijk geen nut om die pot te gaan winnen. Gelukkig begint die pot wat te vullen nu. Hopen dat ze inzien dat je er nog een fatsoenlijk bedrag uit kan halen als ze gewoon hun best gaan doen.
Dat is exact wat er mis is met deze opzet: veel van deze BN'ers hebben een prima salaris. Voor het geld hoeven ze het niet te doen. Het lijkt er steeds meer om te gaan dat je jezelf zo grappig, bijdehand en sneaky genoeg profileert zodat jij de getapte BN'er bent. Het is precies wat Jane net postte: het wordt meer een kwestie van 'Wie is de kandidaat'
Ik heb inmiddels de hoop opgegeven dat ze ooit nog een serie met doodgewone Nederlanders opnemen die de zaak wél redelijk serieus namen en ervoor wilden zorgen dat de pot zo hoog mogelijk was.
pi_65334007
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 22:08 schreef Suuz_ het volgende:
Hier is te zien dat een aantal kandidaten terugkijken op de 2e afl. Aan het eind als PJH het fimpje "afsluit" en het ook echt afgelopen lijkt komt er opeens nog een stukje van Froukje in zwart/wit beeld. Zij begint te praten over een opdracht zonder duidelijke vraag en dan stopt het filmpje zonder dat ze echt uitgepraat is...
Ik verdenk Froukje niet heel erg als mol maar vind dit wel vaag...meer mensen opgevallen?
Bij elk filmpje waarin ze terugkijken op de laatste aflevering zit zo'n zwart/wit stukje. Bij aflevering 1 was dat Hans, bij de tweede Froukje en nu Sebastiaan. Zit verder niets achter denk ik..

Ik zou het btw wel leuk vinden als ze een serie maakten met mensen die al jaren intensief WIDM volgen
pi_65334258
Ik verdenk Pieter Jan Hagens
lekker faxen heel de dag echt genot
  donderdag 22 januari 2009 @ 23:23:51 #284
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_65334262
ik blijf bij sebastiaan.
bij de opdracht met de telefooncellen:
- de kaart weggooien
- foutieve straatnamen hanteren

bij de opdracht met de muziek:
- gewoon niets doen, beetje cynisch commentaar leveren

stelen boekje:
- lekker tweespalt en wantrouwen zaaien

autoopdracht:
- wie deelde uiteindelijke de groepen in? en wie zorgde ervoor dat alle bestuurders vrouwen waren en niet de ervaren racemonsters, die mochten bijrijder zijn of aanwijzingen geven? en hij bemoeide zich ook niet met de hele slimme actie van jon om de 2x auto naar de 1000 euro te sturen
wat moet ik hier nu neerzetten?
pi_65334401
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 21:38 schreef GauloisesB. het volgende:

Dat is tegenwoordig hip, serieus
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 21:54 schreef Suuz_ het volgende:

[..]

En ik op Dennis
Denk tevens dat hij de mol is, al helemaal door dat geld in zn tas nu..
  donderdag 22 januari 2009 @ 23:31:24 #286
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_65334531
mag ik overigens opmerken dat ik het een geweldige serie vind. heel orginele opdrachten die wij niet eerder, ook niet in andere varianten, te zien geweest zijn. met die auto's, die muziek, erg origineel!
pi_65334683
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 23:17 schreef banananasi het volgende:

[..]

Bij elk filmpje waarin ze terugkijken op de laatste aflevering zit zo'n zwart/wit stukje. Bij aflevering 1 was dat Hans, bij de tweede Froukje en nu Sebastiaan. Zit verder niets achter denk ik..

Ik zou het btw wel leuk vinden als ze een serie maakten met mensen die al jaren intensief WIDM volgen
Er zijn Wie-is-de-mol-weekenden
pi_65334823
even een theorietje onder de douche bedacht. Als je die vragen met logisch nadenken invult kun je er volgens mij al niet uitvliegen. Er zijn 9 kandidaten en de vragen gaan in de trant van 'in welke groep zat de mol'. Als je telkens de grootste groep kiest heb je de beste kans om niet de slechtste te zijn. Bij evengrote groepen kies je wel een verdachte kandidaat. Volgens mij gaat het dan heel lang goed.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 22 januari 2009 @ 23:41:36 #289
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_65334891
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 23:31 schreef evert het volgende:
mag ik overigens opmerken dat ik het een geweldige serie vind. heel orginele opdrachten die wij niet eerder, ook niet in andere varianten, te zien geweest zijn. met die auto's, die muziek, erg origineel!
die met de auto leek heel veel op die in dat maisveld jaren terug waar ze vlaggen moesten laten zakken. Daar werden ze ook opgejaagd met instructies van boven

[ Bericht 0% gewijzigd door rubbereend op 22-01-2009 23:51:37 ]
DeLuna vindt me dik ;(
  donderdag 22 januari 2009 @ 23:48:31 #290
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_65335111
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 23:41 schreef rubbereend het volgende:

[..]

die met de auto leek heel veel op die in dat amisveld jaren terug waar ze vlaggen moesten laten zakken. Daar werden ze ook opgejaagd met instructies van boven
amish veld? o, maisveld! ja, met het verschil dat dit autorammen het wel extra leuk maakte
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 22 januari 2009 @ 23:53:07 #291
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_65335271
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 23:48 schreef evert het volgende:

[..]

amish veld? o, maisveld! ja, met het verschil dat dit autorammen het wel extra leuk maakte
ja een veld vol amish
DeLuna vindt me dik ;(
pi_65335674
Na vanavond:

- heb ik Vivienne afgeschreven als mol, en was ik daarom erg bang dat ze er uit zou vliegen, want ze is idd
- verdenk ik nog steeds Anniek
- de Dennis=wie-theorie is erg sterk, maar hoop dat het niet klopt...
  Redactie Games vrijdag 23 januari 2009 @ 00:26:06 #293
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_65336225
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 22:26 schreef Haaibaaike het volgende:
Weten jullie wat vorige week de muziekhint was bij Schiffers.fm?
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 23:41 schreef rubbereend het volgende:

[..]

die met de auto leek heel veel op die in dat maisveld jaren terug waar ze vlaggen moesten laten zakken. Daar werden ze ook opgejaagd met instructies van boven
Jaren terug? Dat was vorig seizoen man...
Paula was trouwens deze aflevering ook weer lekker bezig..

[ Bericht 29% gewijzigd door Mr.Noodle op 23-01-2009 00:32:04 ]
  vrijdag 23 januari 2009 @ 00:27:51 #294
221640 Dirty-Little-Monkey
3 hoera'tjes voor Yoshimi
pi_65336265
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 22:49 schreef Jane het volgende:
Waarschijnlijk is degene die het minst aanwezig is gewoon de mol. Van Paula zijn nu al zoveel 'verdachte' dingen uitgezonden dat ze het eigenlijk niet meer kan zijn. Als Sebastiaan (idd erg zelfingenomen) de Mol zou zijn, hadden ze zijn bekentenis over het stelen van het boekje niet uitgezonden. De 'Wie is Dennis is de Mol'-theorie is voor de inmiddels doorgewinterde Molkijkers zo transparant dat ze dat risico wrs niet nemen. Zou absoluut funest zijn voor het programma als al bij de derde aflevering iedereen denkt dat het Dennis is en hij blijkt het ook te zijn.
Ja... Of ze willen het nu totaal anders doen. Het zou ook weer zo makkelijk zijn als het gewoon degene is die het minst ophaalt.

Maar als het goed is heb ik tot nu alleen nog maar op Paula gewed (al twijfelde ik vorige week eerst tussen Rick en Sebastiaan) en daar blijf ik bij. Vivienne, Froukje en Annika (dat waren toch degene die Hans noemde zo uit me hoofd) zijn voor mij afgevallen en als dáár maar één goede bij zat dan had iemand die op eentje had gewed wel verloren (maar dit is voor mezelf om het overzichtelijker te houden). Ook Sebastiaan was te enthousiast (hij zag gelijk een aantal woorden heeft ook aardig wat binnen gehaald) en Rick is het denk ik ook niet (om dezelfde reden als sebas). Jon heb ik op veel goede dingen kunnen betrappen (dus is hij de mol ook niet). Dennis lijkt me ook niet de mol, hij probeert slechts heel mysterieus over te komen (wat hem goed lukt).
Overigens had ik liever iemand anders eruit zien vliegen, want ik was al zeker dat Hans niet de mol was (omdat Vera Mann tegen Hans zei in het radio-interview dat hij ook wist hoe het voelde om er uit te vliegen ofzo). Ik ga nu ook maar eens die muzikale hint luisteren.
17 mei 2009: Bekerfinale: s.c. Heerenveen - FC Twente 2-2 (5-4)
  vrijdag 23 januari 2009 @ 00:34:59 #295
1986 Jane
pi_65336415
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 23:14 schreef Wickedangel het volgende:

Ik heb inmiddels de hoop opgegeven dat ze ooit nog een serie met doodgewone Nederlanders opnemen die de zaak wél redelijk serieus namen en ervoor wilden zorgen dat de pot zo hoog mogelijk was.
Ik heb de afgelopen week een paar oude buitenlandse series gedownload (UK, Australie, US) en dan zie je weer hoe tof het was met gewone kandidaten. Tuurlijk proberen ze daar elkaar ook wel op het verkeerde been te zetten, maar toch heel anders. Alleen het feit al dat het dan echt vreemden van elkaar zijn geeft een heel andere sfeer en maakt het een heel ander spel. Die BN'ers weten toch al meer van elkaar en voelen zich gelijk op hun gemak in de groep. Daardoor gaat een hele dimensie van het spel verloren.
pi_65336532
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 21:30 schreef -SG- het volgende:
En Wie is de Mol?
Dacht ik ook al, maar is wel heel doorzichtig toch?
dag
  vrijdag 23 januari 2009 @ 00:47:17 #297
1986 Jane
pi_65336599
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 00:42 schreef Peter het volgende:

[..]

Dacht ik ook al, maar is wel heel doorzichtig toch?
Het feit dat zoveel mensen (inclusief ikzelf) daar direkt aan denken, maakt al dat het bijna geen echte clue kan zijn. Sterker nog, w.m.b. maakt het de kans dat Dennis de Mol is aanzienlijk kleiner.
pi_65336641
Zo, ik claim de volgende vondst even:

http://en.wikipedia.org/wiki/Symphony_No._5_(Beethoven)
quote:
It begins by stating a distinctive four-note "short-short-short-long" motif twice

The symphony, and the four-note opening motif in particular, are well known worldwide. (...) During World War II, the BBC used the four-note motif to introduce its radio news broadcasts because it evoked the Morse code letter "V" (· · · —, "victory").
"V" for Vivienne?
pi_65336703
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 00:34 schreef Jane het volgende:

[..]

Ik heb de afgelopen week een paar oude buitenlandse series gedownload (UK, Australie, US) en dan zie je weer hoe tof het was met gewone kandidaten. Tuurlijk proberen ze daar elkaar ook wel op het verkeerde been te zetten, maar toch heel anders. Alleen het feit al dat het dan echt vreemden van elkaar zijn geeft een heel andere sfeer en maakt het een heel ander spel. Die BN'ers weten toch al meer van elkaar en voelen zich gelijk op hun gemak in de groep. Daardoor gaat een hele dimensie van het spel verloren.
Ik heb alleen USA nr 5 gezien, en ik vond die taxi chauffeur en die gynaecologe hilarisch
Duurde even voor ik door had dat het allemaal een act was

Wat ik ook erg leuk vond was dat degene die echt geen enkele molactie deed, en zo fanatiek probeerde te winnen, ook echt gewonnen heeft. Niks geen gedoe, geen gedraai en gemol: winnen!
  Redactie Games vrijdag 23 januari 2009 @ 00:54:37 #300
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_65336711
Godver, waarom krijg de aflevering van 08-01-2009 te zien als ik aflevering 3 aanklik op de WieisdeMol website?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')