Te mol? Zoveel heb ik m nog niet zien mollen anders. Ik vind trouwens de afleveringen wat rommelig overkomen, ik kan niet zo goed volgen wie wat nu doet enzo. Beetje te veel geren in een donker gebouw. En dat troosteloze Ierland, van mij mogen ze snel naar een zonnige bestemming hoor...quote:
Inderdaad, mij lijkt Jon ook niet echt de mol. Meer een gevoel en ik heb hem ook nog niet echt zien mollen ofzo.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 07:51 schreef Lemming22 het volgende:
Ik heb helemaal niets met Jon als mol. Die heb ik nog niets verdachts zien doen...
Koortsachtig mag ik hopen? Of ben je ziek?quote:Op maandag 19 januari 2009 21:32 schreef Nizno het volgende:
Ja ben best koortsig aan het wachten op de volgende aflevering....
Ik ook. Ik raakte zelf ook in de war van zijn uitleg bij het reuzenradbakjesspelquote:Op dinsdag 20 januari 2009 09:23 schreef sverbern het volgende:
Wat echt een goede molactie zou zijn van Jon is om alleen maar halve geldbriefjes op te rapen. Dan lijkt het alsof hij superveel geld heeft binnengehaald maar misschien was het allemaal wel niets waard.Dat hebben we niet gezien, wiens geldbriefjes uiteindelijk wat waard waren en wiens niet
![]()
Maar goed, ik ga voor Rick. Zomaar.
Lijkt mij juist dat hij op Hans doelt.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 13:31 schreef Terreros85 het volgende:
Hopelijk wordt er bij de volgende aflevering meer duidelijk
Op de site staat trouwens een filmpje van de perspresentatie. Hierin zegt PJH dat hij op een gegeven moment zeker weet wie de mol is. Hij vindt het zelfs sneu voor de kijkers dat het zo duidelijk is. En dan gaat die deelnemer eruit..
Sebastiaan?
Tja, ach, je weet eigenlijk wel 100% zeker dat beide mensen met een vrijstelling hun ding zouden inleveren. Waarom zouden ze dit namelijk niet doen?quote:Op dinsdag 20 januari 2009 13:39 schreef Jane het volgende:
Trouwens, stel dat Sebastiaan zijn vrijstelling niet had ingeleverd, had er dan alsnog iemand anders naar huis gemoeten nadat Anniek haar rode scherm had gekregen? Ik neem aan van niet toch? Of zouden ze dan even snel een 2e rood scherm geprogrammeerd hebben? Het kan natuurlijk, maar het komt op mij een beetje over alsof dit zo móest gaan.
Toch denk ik dat het een te grote gok is voor zo'n uitgebreide productie. Als je mensen de keuze laat, dan is er altijd een kans dat iemand hem niet inlevert, ook al lijkt het logisch om het wel te doen. 100% zeker weet je het dan niet. En dan kan diegene dus ook afvallen. Lijkt me dat ze óf zorgen de de komende opdrachten met iemand minder gespeeld kunnen worden óf zorgen dat er sowieso niemand weggaat.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 13:42 schreef Flem het volgende:
[..]
Tja, ach, je weet eigenlijk wel 100% zeker dat beide mensen met een vrijstelling hun ding zouden inleveren. Waarom zouden ze dit namelijk niet doen?
Paula 5 minuten bezighouden om naar een enveloppe te loodsen aan het raam........... die leeg bleek te zijn gemaakt door Jon zelf........quote:Op dinsdag 20 januari 2009 07:51 schreef Lemming22 het volgende:
Ik heb helemaal niets met Jon als mol. Die heb ik nog niets verdachts zien doen...
ik vind Anniek verdacht omdat ze het lichste koffer had terwijl vrouwen over het algemeen sowieso nooit het lichste koffer hebben. En als je als mol kan regelen dat jij wel je bagage mag houden doe je dat natuurlijkquote:Op dinsdag 20 januari 2009 13:56 schreef JufMariska het volgende:
OF Anniek is de mol, en moest sowieso de vrijstelling vinden en inleveren, en de test slecht maken zodat zij het rode scherm zou krijgen maar er toch in zou blijven.
Ik zit zelf meer op anderen qua mol, maarja...
De kandidaten wisten op voorhand toch niet waar ze heen gingen?quote:Op dinsdag 20 januari 2009 14:59 schreef JufMariska het volgende:
Ook dat ja :-) En over diezelfde opdracht: Froukje met haar zomerjurkjes? Voorkennis dat ze nog naar warmere oorden gaan? Of voorkennis over deze opdracht (lekker belangrijk dat er een paar zomerjurkjes van de lijn gehaald worden)? Hoewel die van-de-lijn-gehaalde zomerjurkjes dan wel weer euro's opleveren natuurlijk...
De Alice in Wonderland theorie sloeg vorig jaar nergens op -.- Het was iets met dat de opdrachten vorig jaar iets weg hadden van sommige delen uit het boek Alice in Wonderland, maar het verwees niet eens naar iemandquote:Op dinsdag 20 januari 2009 15:43 schreef somegirl het volgende:
Vorig jaar was er toch zo'n alice in wonderland theorie? Hoe zat dat ook alweer? En is dat nog enigzins bevestigd uiteindelijk of niet meer? Ik vergeet het ook altijd zo snel weer allemaal.....
Misschien weet de cameraman waar enveloppen hangen?quote:Op dinsdag 20 januari 2009 16:36 schreef Irving het volgende:
Sebastiaan is het grootst, dus hij is 1.96, vind ik niet echt een conclusie -.- Bovendien deed ze haar best rond het einde, en als je tot acht telt zodra de reuzenrad stopt dan weet je dat het waarschijnlijk toch niets zal opleveren. Bij Dennis gaat het erom dat ze het verdacht goed weet, en precies 2 "denkt". Maar wat bedoel je met dat de cameraman gerust ver weg kan staan en ingezoomd hebben? Kzal mezelf even wat duidelijk proberen te maken aan de hand van nog een foto. Dit is wat er aan vooraf gebeurde, waarna Froukje naar de kast loopt:
http://i39.tinypic.com/24509bb.jpg
Je zou als cameraman denken dat een kast zó doorzocht is binnen 5 seconden (mits de kast niet vol boeken zit maar dat was niet zo) en dat Froukje dan weer wegloopt. Dan ga je toch rechts om haar heen lopen om een close up maken van Froukje. Hoe kan de cameraman sowieso die envelop hebben gezien? Qua hoek staat hij er nog slechter voor dan Froukje en hij staat ook nog eens 2 keer zo ver. Zijn ogen en camera moeten gericht zijn op Froukje.
De cameraman is de mol!quote:Op dinsdag 20 januari 2009 16:36 schreef Irving het volgende:
Sebastiaan is het grootst, dus hij is 1.96, vind ik niet echt een conclusie -.- Bovendien deed ze haar best rond het einde, en als je tot acht telt zodra de reuzenrad stopt dan weet je dat het waarschijnlijk toch niets zal opleveren. Bij Dennis gaat het erom dat ze het verdacht goed weet, en precies 2 "denkt". Maar wat bedoel je met dat de cameraman gerust ver weg kan staan en ingezoomd hebben? Kzal mezelf even wat duidelijk proberen te maken aan de hand van nog een foto. Dit is wat er aan vooraf gebeurde, waarna Froukje naar de kast loopt:
Je zou als cameraman denken dat een kast zó doorzocht is binnen 5 seconden (mits de kast niet vol boeken zit maar dat was niet zo) en dat Froukje dan weer wegloopt. Dan ga je toch rechts om haar heen lopen om een close up maken van Froukje. Hoe kan de cameraman sowieso die envelop hebben gezien? Qua hoek staat hij er nog slechter voor dan Froukje en hij staat ook nog eens 2 keer zo ver. Bovendien blokkeert zijn camera waarschijnlijk ook nog eens zijn zicht, en moeten zijn ogen en camera gericht zijn op Froukje.
Misschien was het een andere cameraman die het eerste shot (van jou 2de verhaaltje die foto) maakte, vergeleken met degene die het shot van hierboven maakte?quote:Op dinsdag 20 januari 2009 16:36 schreef Irving het volgende:
Je zou als cameraman denken dat een kast zó doorzocht is binnen 5 seconden (mits de kast niet vol boeken zit maar dat was niet zo) en dat Froukje dan weer wegloopt. Dan ga je toch rechts om haar heen lopen om een close up maken van Froukje. Hoe kan de cameraman sowieso die envelop hebben gezien? Qua hoek staat hij er nog slechter voor dan Froukje en hij staat ook nog eens 2 keer zo ver. Zijn ogen en camera moeten gericht zijn op Froukje.
Zou kunnen, dat denk ik wel, maar alsnog heb ik sterk de indruk dat het in scène is gezet als ik de aflevering zo terugzie. Maar sowieso verklaart het nog niet hoe die cameraman zo snel daar kan zijn, want als je dat deel terugziet, controleert Froukje de kast erg snel. Heb even plaatje van gemaakt:quote:Op dinsdag 20 januari 2009 16:41 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Misschien weet de cameraman waar enveloppen hangen?
Volgens mij leg ik het gewoon vaag uitquote:Op dinsdag 20 januari 2009 16:47 schreef SMutzskii het volgende:
[..]
Misschien was het een andere cameraman die het eerste shot (van jou 2de verhaaltje die foto) maakte, vergeleken met degene die het shot van hierboven maakte?
Ik vind het best logisch dat een cameraman het moment wil filmen waarop Froukje de envelop vind, dat ie daarbij om haar heen moet.. das pech gehad? Of begrijpen we elkaar gewoon fout?
Ja, dat klopt. Dat op zichzelf is ook niet verdacht. Het gaat erom dat de productie dat in verband met toekomstige opdrachten en het aantal afleveringen wel op een of andere manier moet plannen. Het kan zijn dat het gewoon mazzel was dat de (super-)vrijstelling er deze aflevering uitging en ze anders in een andere aflevering gezorgd hadden dat er niemand wegging, óf dat ze het lot een handje hebben geholpen. That's all I'm saying.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 13:58 schreef Flem het volgende:
Ik denk dat jullie er te veel achterzoeken. Elk jaar is er wel zoiets en een aflevering waarin niemand naar huis moet.
Ik ben het met je eens hoor. Maar wat het betekent weet ik niet. Ik heb toch ook het idee dat ze in de series met BN'ers misschien wel vaker wat overdoen ofzo. Dat zijn die mensen toch gewend. Televisie maken i.p.v. alleen het spel spelen.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 17:19 schreef Irving het volgende:
[..]
Zou kunnen, dat denk ik wel, maar alsnog heb ik sterk de indruk dat het in scène is gezet als ik de aflevering zo terugzie. Maar sowieso verklaart het nog niet hoe die cameraman zo snel daar kan zijn, want als je dat deel terugziet, controleert Froukje de kast erg snel. Heb even plaatje van gemaakt:
quote:Op dinsdag 20 januari 2009 18:49 schreef Enfermera het volgende:
Alweer een nieuw topic! TVP, nog maar 2 nachtjes!
Wat ik me afvraag, kon ze die enveloppe niet makkelijk zien toen ze over de tafel klom? Als ze om de tafel heen liep zag ze hem sowieso lijkt mij.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 17:19 schreef Irving het volgende:
[..]
Zou kunnen, dat denk ik wel, maar alsnog heb ik sterk de indruk dat het in scène is gezet als ik de aflevering zo terugzie. Maar sowieso verklaart het nog niet hoe die cameraman zo snel daar kan zijn, want als je dat deel terugziet, controleert Froukje de kast erg snel. Heb even plaatje van gemaakt:
[ afbeelding ]
[..]
Ja, daar lijkt het wel op... Wel erg verdacht!quote:Op dinsdag 20 januari 2009 20:01 schreef ralfseltje het volgende:
[..]
Wat ik me afvraag, kon ze die enveloppe niet makkelijk zien toen ze over de tafel klom? Als ze om de tafel heen liep zag ze hem sowieso lijkt mij.
Gezien zijn overduidelijke reactie meteen erna (iets van "Oh ja haha die enveloppe is leeggemaakt door mij!!") naar de overige aanwezigen in de bus kan het geen molactie zijn geweest, maar meer een actie om zichzelf verdacht te maken.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 14:16 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Paula 5 minuten bezighouden om naar een enveloppe te loodsen aan het raam........... die leeg bleek te zijn gemaakt door Jon zelf........
Kan ze die misschien niet bewust hebben laten hangen om te 'mollen'? Ik kan me namelijk niet voorstellen dat de redactie nu al zo'n duidelijke acties van de mol in beeld brengt....quote:Op dinsdag 20 januari 2009 20:17 schreef sverbern het volgende:
[..]
Ja, daar lijkt het wel op... Wel erg verdacht!
Als kandidaat heb je ook nog de kans dat er een vrijstelling in zit, dus je zou hem op zn minst dan openmakenquote:Op dinsdag 20 januari 2009 22:03 schreef Lemming22 het volgende:
Kan ze die misschien niet bewust hebben laten hangen om te 'mollen'? Ik kan me namelijk niet voorstellen dat de redactie nu al zo'n duidelijke acties van de mol in beeld brengt....
Het zou me overigens ook nog niet eens verbazen als de regie zo'n kandidaat zou zeggen "loop eens even lang die envelop, dat is lekker verdacht voor de mensen thuis"quote:Op dinsdag 20 januari 2009 22:11 schreef Irving het volgende:
[..]
Als kandidaat heb je ook nog de kans dat er een vrijstelling in zit, dus je zou hem op zn minst dan openmaken
Nouja, er zijn vast wel dingen in scène gezet (zullen dan vast geen erge dingen zijn), maar van dit denk ik van niet. Dan zegt de regie als het ware dat jij geen geld mag pakken, waardoor jij (blijkt achteraf) als enige geen geld hebt, wat misschien het geld is dat je aan het einde van de rit wint. Je bent ten slotte ook nog op zoek naar een vrijstelling.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 22:14 schreef Maartel het volgende:
[..]
Het zou me overigens ook nog niet eens verbazen als de regie zo'n kandidaat zou zeggen "loop eens even lang die envelop, dat is lekker verdacht voor de mensen thuis"
En voor hetzelfde geld loopt er net een andere deelnemer langs, terwijl jij instructies krijgt van de cameramannenquote:Op dinsdag 20 januari 2009 22:28 schreef Irving het volgende:
[..]
Nouja, er zijn vast wel dingen in scène gezet (zullen dan vast geen erge dingen zijn), maar van dit denk ik van niet. Dan zegt de regie als het ware dat jij geen geld mag pakken, waardoor jij (blijkt achteraf) als enige geen geld hebt, wat misschien het geld is dat je aan het einde van de rit wint. Je bent ten slotte ook nog op zoek naar een vrijstelling.
Ik betwijfel of die er van op zou kijken.. ik heb wel eens in een verslag van een oudkandidaat gelezen hoe ze bijvoorbeeld ook drie keer opnieuw aan moesten komen rijden op de locatie van een opdracht om het goed in beeld te krijgen en dat soort fratsen.. dus er wordt tijdens de opnames sowieso vrolijk op los geregiseerd..quote:Op dinsdag 20 januari 2009 22:56 schreef Susi het volgende:
[..]
En voor hetzelfde geld loopt er net een andere deelnemer langs, terwijl jij instructies krijgt van de cameramannen
Maar dat is niet midden ín een opdracht, waarbij het om iets belangrijks gaat als saboteren/geld vinden/vrijstelling behalen.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 23:02 schreef Maartel het volgende:
[..]
Ik betwijfel of die er van op zou kijken.. ik heb wel eens in een verslag van een oudkandidaat gelezen hoe ze bijvoorbeeld ook drie keer opnieuw aan moesten komen rijden op de locatie van een opdracht om het goed in beeld te krijgen en dat soort fratsen.. dus er wordt tijdens de opnames sowieso vrolijk op los geregiseerd..
Los van of Froukje de mol/kandidaat is, en of ze zelf opzettelijk/perongeluk/in opdracht van regie langs die envelop liep, wil dit nog niet zeggen dat ze die envelop een paar seconden later niet alsnog gepakt heeft...quote:Op dinsdag 20 januari 2009 23:19 schreef Susi het volgende:
[..]
Maar dat is niet midden ín een opdracht, waarbij het om iets belangrijks gaat als saboteren/geld vinden/vrijstelling behalen.
Kvind het verhaal nu wel erg ingewikkeld wordenquote:Op dinsdag 20 januari 2009 23:35 schreef Maartel het volgende:
[..]
Los van of Froukje de mol/kandidaat is, en of ze zelf opzettelijk/perongeluk/in opdracht van regie langs die envelop liep, wil dit nog niet zeggen dat ze die envelop een paar seconden later niet alsnog gepakt heeft...
Owquote:Op dinsdag 20 januari 2009 23:37 schreef Irving het volgende:
[..]
Kvind het verhaal nu wel erg ingewikkeld wordenFroukje had ook geen geld gevonden namelijk.
Die envelop hing toch nog gewoon netjes recht aan de kast ? Volgens mij was die niet aangeraakt. Is die eerdere optie van je beter denk.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 23:39 schreef Maartel het volgende:
[..]
(t is overigens ook nog mogelijk dat ze de envelop al heeft gecheckt, maar dat ie al leeg was, en ze er daarom voorbij loopt, ik zie haar ná het van-tafel-springen namelijk wel echt recht op de envelop aflopen)
Ja, alleen klopt het dan niet dat ze geen geld heeft gevonden.. tenzij ze de mol is, maar dat geloof ik ook niet zo (dan zouden ze zo'n verdacht fragment volgens mij ook niet zo duidelijk in beeld brengen)quote:Op dinsdag 20 januari 2009 23:47 schreef Susi het volgende:
[..]
Die envelop hing toch nog gewoon netjes recht aan de kast ? Volgens mij was die niet aangeraakt. Is die eerdere optie van je beter denk.
Nee, dat zou dan niet kloppen. Maar iedereen die een envelop vond, scheurde 'm van de plek af waar het hing. Dus ze heeft hem gemist, concludeer ik eigenlijk nu.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 23:49 schreef Maartel het volgende:
[..]
Ja, alleen klopt het dan niet dat ze geen geld heeft gevonden.. tenzij ze de mol is, maar dat geloof ik ook niet zo (dan zouden ze zo'n verdacht fragment volgens mij ook niet zo duidelijk in beeld brengen)
Interessant! Er wordt duidelijk "Is de mol" gezegd. En volgens mij in de stem van de voice-over. Of draaf ik nou doorquote:Op dinsdag 20 januari 2009 23:06 schreef jeur het volgende:
Onderstaand bericht blijkbaar in het verkeerde topic gezet. Mijn excuses
Net zoals veel andere medelanders zat ik donderdag 8 januari achter de buis om te kijken of ik dit seizoen de mol wel een keer kon ontmaskeren. Op een gegeven moment is er rond minuut 30 een uitleg van de reuzenrad opdracht.
Ik meende een raar geluid te horen en besloot dit verder uit te zoeken. In een ander seizoen van wie is de mol werd er een geluidsfragment achterstevoren afgespeeld. Dus ik het vage fragment reversen en dit is het resultaat:
http://145.37.208.122/231206/libraries/zend/dennis_is_de_mol.mp3
( Link lijkt niet te werken in Google Chrome )
Naar mijn mening wordt er duidelijk gezegd "Is de mol".
Het eerst gedeelte van het fragment is het origineel en eindigt bij het afwijkende geluidsfragment.
Dit fragment wordt daarna 2x achterstevoren en 5% vertraagt afgespeeld.
Tijdens het fragment is alleen dennis in beeld.
Link aflevering:
http://www.avro.nl/tv/pro(...)zending_terugkijken/
Kan iemand hier het beeld bij laten zien? Ik hoor idd duidelijk "is de mol", te duidelijk dat dit toeval kan zijn eigenlijk :|. Misschien de rest van de aflevering naar rare geluidjes afspeuren?quote:Op dinsdag 20 januari 2009 23:06 schreef jeur het volgende:
Net zoals veel andere medelanders zat ik donderdag 8 januari achter de buis om te kijken of ik dit seizoen de mol wel een keer kon ontmaskeren. Op een gegeven moment is er rond minuut 30 een uitleg van de reuzenrad opdracht.
Ik meende een raar geluid te horen en besloot dit verder uit te zoeken. In een ander seizoen van wie is de mol werd er een geluidsfragment achterstevoren afgespeeld. Dus ik het vage fragment reversen en dit is het resultaat:
Het eerst gedeelte van het fragment is het origineel en eindigt bij het afwijkende geluidsfragment.
Link aflevering:
dat wie hoor je inderdaad duidelijk ja..quote:Op woensdag 21 januari 2009 08:00 schreef kingmob het volgende:
[..]
Overigens zit er iets voor "is de mol" en volgens mij is het "wie" (bij de herhaling is het weggeknipt), dat maakt het al wel wat vager. Dan is het wellicht een hint op zich
Mee eens. Bij de onbekende Nederlanders wilde iedereen graag shippen, nu wil iedereen alleen de Mol uithangen. Dat krijg je er ook van als je van tevoren iedereen gaat vragen of-ie de mol wilt zijn :>.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 23:55 schreef avonne het volgende:
ik snapte niet veel van de tweede aflevering
Met die busopdracht hingen er dus bikini's en zomerjurkjes aan de lijn. Ik denk "oh, dan hebben ze zeker alle warme kleding aangetrokken, drie lagen dik" maar toen ik de groep zag toekijken hadden ze niks extra kleren aan.
Ik hou er niet van dat mensen doen alsof ze dom zijn. Hadden ze echt niet gezien dat het geld in de helft was geknipt en nog "geplakt"moest worden? *zucht
En dat gedoe met vrijstellingen, ik hou er niet van. Allemaal gerommel om niks.
En die reuzenrad opdracht was helemaal niet moeilijk.
Waarom vertikte iedereen het om zijn lengte en huisnummer op te schrijven? Stápels papier om aantekeningen te maken... Omdat ze allemaal zo graag de mol willen zijn, ipv winnaar
Ik volg inderdaad ook liever het spel.quote:Op woensdag 21 januari 2009 12:16 schreef Flem het volgende:
[..]
Mee eens. Bij de onbekende Nederlanders wilde iedereen graag shippen, nu wil iedereen alleen de Mol uithangen. Dat krijg je er ook van als je van tevoren iedereen gaat vragen of-ie de mol wilt zijn :>.
Dat geluidsfragment trouwens... Ik vind er niets aan om op zo'n manier achter de identiteit van de Mol te komen. Net als vorige keer met die foto's van Inge; bleh.
Nou dat 'is de mol' hoor je inderdaad duidelijk zeg. Ben ook benieuwd naar het beeld. Vind het wel tof als je dat ontdektquote:Op woensdag 21 januari 2009 08:00 schreef kingmob het volgende:
[..]
Kan iemand hier het beeld bij laten zien? Ik hoor idd duidelijk "is de mol", te duidelijk dat dit toeval kan zijn eigenlijk :|. Misschien de rest van de aflevering naar rare geluidjes afspeuren?
Overigens zit er iets voor "is de mol" en volgens mij is het "wie" (bij de herhaling is het weggeknipt), dat maakt het al wel wat vager. Dan is het wellicht een hint op zich
de hand uit de ierse vlag?quote:Op woensdag 21 januari 2009 13:34 schreef avonne het volgende:
oh, ik heb dat boek gelezen. Niet bepaald iets wat je leest als je bezig bent met mindgames a la de mol. Veel te ingewikkeld voor.
Moet het een hint voorstellen?
Lijkt er wel op ja.quote:Op woensdag 21 januari 2009 14:25 schreef cptmarco het volgende:
[..]
de hand uit de noord-ierse vlag?
Ik ben nog steeds voor een eigen subforumquote:Op woensdag 21 januari 2009 12:40 schreef SMutzskii het volgende:
heb mijn recorder ingesteld, zodat hij iedere week WIDM opneemt, kan ik het lekker kijken nadat ik ben wezen trainen!
Misschien is het iets om de beste hints op een rijtje te zetten? Of nieuw topic: "WIDM hints: ... " ?
Dat het zich afspeelt in New York (wederom Amerika?) Het is natuurlijk ook de zoektocht van kleine Oskar naar het geheim van die ene sleutel die hij vindt, wat kan verwijzen naar de zoektocht naar de Mol. Verder zie ik er niet zo veel in.quote:Op woensdag 21 januari 2009 13:34 schreef avonne het volgende:
oh, ik heb dat boek gelezen. Niet bepaald iets wat je leest als je bezig bent met mindgames a la de mol. Veel te ingewikkeld voor.
Moet het een hint voorstellen?
Op bijvoorbeeld wieisdemol.net worden zulke lijsten bijgehouden!quote:Op woensdag 21 januari 2009 20:55 schreef Athlon_2o0o het volgende:
Eigenlijk zou er een lijst moeten komen hoeveel geld welke kandidaat verspeelt per opdracht. Volgens mij is dit de enige deels rationele manier om te bekijken wie de mol is.
Dat vind ik nou ook, terwijl er heel veel ingewikkelde hints te maken zijn. Ze hoeven alleen de verschillende fora maar af te lopen om op ideeen te komen, die zijn er genoeg.quote:Op woensdag 21 januari 2009 16:01 schreef somegirl het volgende:
Ik vind alleen de hints altijd tegenvallen
Als we meer topics aanmaken zal die er vast wel komenquote:Op woensdag 21 januari 2009 17:46 schreef Susi het volgende:
[..]
Ik ben nog steeds voor een eigen subforum
Sinds seizoen Schotland komen die theorieen over geluidsfragmenten elk jaar weer terug. Maar deze is wel heel duidelijk. Er wordt zeker gezegd "is de mol". Interessant.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 23:06 schreef jeur het volgende:
In de eerste paar series vond ik de hints echt ontzettend goed bedacht. Nico bijvoorbeeld die in het introfilmpje steeds een stukje verder abseilt, of al die hints met Elise toen.quote:Op woensdag 21 januari 2009 16:01 schreef somegirl het volgende:
Ik vind alleen de hints altijd tegenvallen
de grote vraag is dan kloptte dat in het verleden?quote:Op donderdag 22 januari 2009 14:46 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Sinds seizoen Schotland komen die theorieen over geluidsfragmenten elk jaar weer terug. Maar deze is wel heel duidelijk. Er wordt zeker gezegd "is de mol". Interessant.
Voor zover ik het kan horen, wordt er gezegd "wie is de mol"... Gewoon een raar leadertje imo.quote:Op donderdag 22 januari 2009 14:46 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Sinds seizoen Schotland komen die theorieen over geluidsfragmenten elk jaar weer terug. Maar deze is wel heel duidelijk. Er wordt zeker gezegd "is de mol". Interessant.
Toen in seizoen 2 werd het voor het eerst geintroduceerd. Maar omdat praktisch niemand lette op achterstevoren afgespeelde geluidsfragmenten bleef dat verborgen volgens mij.quote:Op donderdag 22 januari 2009 14:50 schreef rubbereend het volgende:
[..]
de grote vraag is dan kloptte dat in het verleden?
De videoboodschap van de mol in een aflevering was op basis van de melodie van Für Elise gemanipuleerd. Als je die melodie in spiegelbeeld zelf speelde, hoorde je Für Elise.quote:Op donderdag 22 januari 2009 14:53 schreef Urquhart het volgende:
Ik dacht dat in seizoen 4 in Canada ook iets met geluid was gedaan. Toen hoorde je regelmatig "Fur Elise"
Goed ontdekt, je hoort idd iets van: wie is de mol, maar heeft dat per se iets met Dennis te maken?quote:Op dinsdag 20 januari 2009 23:06 schreef jeur het volgende:
Link aflevering:
-edit: niet goed gelezen.-quote:Op donderdag 22 januari 2009 15:13 schreef RonBurgundy het volgende:
[..]
Goed ontdekt, je hoort idd iets van: wie is de mol, maar heeft dat iets met Dennis te maken?
Op 16:20 hoor ik ook steeds iets vreemds.. iets met born in daylight ofzo, echt heel random er tussen door ineens
Wat is dat dan voor iets of wat wordt er mee bedoeld..
Ik vind hem net iets té duidelijk. Bovendien heeft de poster zich speciaal geregistreerd om dit te melden en daarna heeft hij of zij zich niet meer laten zien. Beetje verdacht, allemaal.quote:Op donderdag 22 januari 2009 14:46 schreef Urquhart het volgende:
Uhuh.quote:Op donderdag 22 januari 2009 17:09 schreef Nouk het volgende:
Vanavond lekker warm binnen, buiten regen, warm kopje thee en Wie is de mol!
Echt prachtig ja.quote:Op donderdag 22 januari 2009 20:50 schreef -Willempie- het volgende:
"Paula Udondek gaat ons zo bellen!"
Zijn we over 12 weken nog bezigquote:Op donderdag 22 januari 2009 21:17 schreef RichCalibier het volgende:
Zal mooi zijn als er nu weer niemand uit gaat
![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 22 januari 2009 21:20 schreef DaMart het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Jammer jongensquote:![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. weg
Oh, ze breken met een traditieSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
Da's de Mol man.quote:
Dat dacht ik ook daarom.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"Atb is lief, groetjes Peri."
Prachtig inderdaad!quote:Op donderdag 22 januari 2009 21:23 schreef 3FMaster het volgende:
Komt Hans thuis, heeft hij ineens een Mollenboekje van Froukje in zn tas zitten
Inderdaadquote:
Doe ik met je meequote:Op donderdag 22 januari 2009 21:26 schreef golfer het volgende:
Daar ging mijn eerste mol naar huis.
Nu dus maar op Paula inzetten als mol.
En dat is erg omdat?quote:Op donderdag 22 januari 2009 21:20 schreef 3FMaster het volgende:
[..]
Zijn we over 12 weken nog bezig
Ja.. daar zat ik dus ook aan te denken en op te letten, en tja... die auto's he....quote:Op dinsdag 20 januari 2009 13:39 schreef Jane het volgende:
Ik ben benieuwd naar de opdrachten in de aankomende afleveringen(en). Als het goed is, zijn het opdrachten die ook met een persoon minder kunnen worden gespeeld. Als dat niet zo is, dan wist de productie op een of andere manier zeker dat er niemand zou vertrekken. Hoe hadden ze dat kunnen doen? Je weet niet zeker dat ze dat ding allebei inleveren en je weet ook niet zeker dat iemand met een vrijstelling het rode scherm zou krijgen. Tenzij je zorgt dat de mol een vrijstelling te pakken krijgt, zodat je die desnoods een rood scherm kunt geven.
Nu zijn de opdrachten in dit stadium, met nog veel spelers, meestal zo dat ze in groepen worden opgedeeld, dus dan is 1 meer of minder niet zo erg. In ieder geval iets om op te letten.
Ik moest elke keer lachen om Hansquote:Op donderdag 22 januari 2009 21:30 schreef Terreros85 het volgende:
Ik had de afvaller goed. Mooi zo, want hij voegde ook het allerminste toe aan het spel. Ik heb nog steeds geen idee wie de mol is.Verdachtste van de aflevering vond ik nog de telefoon die rinkelde bij Anniek en Hans. En ze hoorden het niet...
Maar dan wel van een hele slechte mol.quote:Op donderdag 22 januari 2009 21:29 schreef Asskicker14 het volgende:
Paula Udondek heeft wel wat mol-trekjes
Sebas heeft het mollenboekje toch bij Hans in de tas gedaan? Hoe kan de Mol dat dan weten? Is Sebas dan de mol?quote:Aflevering 3
Eindelijk komt er eens wat geld binnenstromen. Maar het heeft nogal moeite gekost en de eerste twee opdrachten leverden dan ook niets, nada, zero, nul op voor de pot! Haha!Hoe zou dat komen? Slechte communicatie? Domme acties? Langzaam lopen? De weg kwijt raken? Alles uit handen geven? Of juist zelf aan de touwtjes trekken?
Het kan allemaal en ik heb daar zeker niet onverdienstelijk aan meegewerkt. Wel grappig dat Hans er nu met een molboekje vandoor is! Hij zal nog opkijken als hij thuis z'n tas uitpakt.
Misschien dat dan het kwartje valt? Te laat... dat wel. Want Hans zit lekker thuis en ik ga door met mollen.
De Mol weet alles.quote:Op donderdag 22 januari 2009 21:31 schreef meami het volgende:
[..]
Sebas heeft het mollenboekje toch bij Hans in de tas gedaan? Hoe kan de Mol dat dan weten? Is Sebas dan de mol?
preciesquote:Op donderdag 22 januari 2009 21:29 schreef Nuna het volgende:
Ik wist dat Hans eruit zou gaan! Die Schiffers FM aanwijzing was dus inderdaad 'so easy'.
Paula is wel de lelijkste dus die laten ze erin ze willen sympathy kwekenquote:Op donderdag 22 januari 2009 21:30 schreef Freezor het volgende:
Uit deze aflevering kan je werkelijk geen enkele conclusie trekken. Iedereen deed wel iets verdachts.
Dit kan alleen sebastiaan zijn.. Want alleen hij weet het.quote:Dagboek mol Aflevering 3
Eindelijk komt er eens wat geld binnenstromen. Maar het heeft nogal moeite gekost en de eerste twee opdrachten leverden dan ook niets, nada, zero, nul op voor de pot! Haha!Hoe zou dat komen? Slechte communicatie? Domme acties? Langzaam lopen? De weg kwijt raken? Alles uit handen geven? Of juist zelf aan de touwtjes trekken?
Het kan allemaal en ik heb daar zeker niet onverdienstelijk aan meegewerkt. Wel grappig dat Hans er nu met een molboekje vandoor is! Hij zal nog opkijken als hij thuis z'n tas uitpakt.
Misschien dat dan het kwartje valt? Te laat... dat wel. Want Hans zit lekker thuis en ik ga door met mollen.
Sebas gebruikte ook letterlijk het woord 'tricky', wat de vorige keer in het dagboek werd gebruikquote:Op donderdag 22 januari 2009 21:31 schreef meami het volgende:
[..]
Sebas heeft het mollenboekje toch bij Hans in de tas gedaan? Hoe kan de Mol dat dan weten? Is Sebas dan de mol?
Omdat Sebas dat in de camera vertelt heeft aan de productie? En denk je niet dat de Mol van alle kanten informatie krijgt?quote:Op donderdag 22 januari 2009 21:31 schreef meami het volgende:
[..]
Mwah, weet niet hoor. Er wordt zoveel in gemonteerdquote:Op donderdag 22 januari 2009 21:34 schreef Guppi het volgende:
Ik niet dus, maar ik denk wel dat het wat oplevert.
Mocht Froukje de mol zijn, zit Hans thuis met het dagboek van de molquote:Op donderdag 22 januari 2009 21:33 schreef Dalamar het volgende:
Sebastiaan heeft een boekje afgepakt. Ik denk niet dat de mol op deze manier een kandidaat (zwaar) benadeeld door aanwijzingen/ aantekeningen af te pakken. Sebastiaan is niet echt meer verdacht op dit moment.
Ja wat dan welquote:Op donderdag 22 januari 2009 21:35 schreef BVO het volgende:
Dat dagboek moet je ook niet zo serieus nemen.
Met een korrel zout.quote:
Via de productie?quote:Op donderdag 22 januari 2009 21:31 schreef meami het volgende:
[..]
Vind ik ookquote:Op donderdag 22 januari 2009 21:35 schreef -SG- het volgende:
John is gewoon oprecht. Echt een relaxte vent![]()
.
We zullen 'm missenquote:Op donderdag 22 januari 2009 21:36 schreef Veerboot het volgende:
Toen Hans in dat theater over de grond begon te kruipen![]()
Ja, jammer dat ie eruit is. Moest altijd wel lachen om hemquote:Op donderdag 22 januari 2009 21:36 schreef Veerboot het volgende:
Maar het was niet Dennis, het was 'wie'.quote:Op donderdag 22 januari 2009 21:37 schreef Irving het volgende:
Ik kijk de aflevering nu terug en Jon zei wel "Dennis"
Zou best kunnen, aangezien er in het dagboek iets wordt gezegd van: ''zou dan uiteindelijk het kwartje vallen? Misschien wel, maar dan is het al te laat.''quote:Op donderdag 22 januari 2009 21:35 schreef superjojo het volgende:
[..]
Mocht Froukje de mol zijn, zit Hans thuis met het dagboek van de mol![]()
Leuke aflevering wel.
maar het woord was niet Dennisquote:Op donderdag 22 januari 2009 21:37 schreef Irving het volgende:
Ik kijk de aflevering nu terug en Jon zei wel "Dennis"
Inderdaad, dat bedoel ik dus! En die telefoonopdracht ook trouwens. Dat waren duidelijk opdrachten voor 9 personen, niet voor 8. M.i. was het dus echt de bedoeling dat er vorige week niemand uit ging. Of de productie daarbij een handje geholpen heeft weet ik niet, maar wel opvallend.quote:Op donderdag 22 januari 2009 21:28 schreef Smeich het volgende:
[..]
Ja.. daar zat ik dus ook aan te denken en op te letten, en tja... die auto's he....
Volgens mij kunnen ze daar heel makkelijk op inspelen. Ze hebben gewoon 2 draaiboeken klaar liggen met opdrachten denk ik.quote:Op donderdag 22 januari 2009 21:38 schreef Jane het volgende:
[..]
Inderdaad, dat bedoel ik dus! En die telefoonopdracht ook trouwens. Dat waren duidelijk opdrachten voor 9 personen, niet voor 8. M.i. was het dus echt de bedoeling dat er vorige week niemand uit ging. Of de productie daarbij een handje geholpen heeft weet ik niet, maar wel opvallend.
Jammer van Hans trouwens. Ik mag hem wel.
Maareh....
- Wie is de Mol
- Het geld is hier maar bij wie
- Het blijkt in de tas van Dennis te zitten
'Wie' = Dennis = de Mol?? Het zal toch niet.....?
quote:Op donderdag 22 januari 2009 21:30 schreef -SG- het volgende:
Bij die opdracht in het theater he. Was Dennis Wie...
En Wie is de Mol?
Zou dus kunnen zijn. Dennis is de Mol..
Oja, bij dat stukje ben ik nu -.-quote:Op donderdag 22 januari 2009 21:38 schreef superjojo het volgende:
[..]
maar het woord was niet Dennis
Ga maar van het tweede uit. Die teksten worden zo geanalyseerd door iedereen, dat het beter niet door de mol geschreven kan worden.quote:Op donderdag 22 januari 2009 21:39 schreef Guppi het volgende:
Nou het is wel in Sebastiaanstijl geschreven. En die had ik net van het mollijstje afgehaald!
Ik zie bijvoorbeeld Anniek niet zo'n tekst schrijven, die lijkt me spontaner schrijven. Ach je gaat natuurlijk wel zitten voor zo'n dagboekstukje, want je moet jezelf niet bekend maken. En voor hetzelfde geld wordt het door de redactie geschreven inderdaad.
Dat is modieus en stoer, heeft weinig met de mol te maken imo.quote:Op donderdag 22 januari 2009 21:38 schreef GauloisesB. het volgende:
Is het niemand opgevallen dat Dennis tot 2 keer toe zijn zonnebril achterstevoren droeg?
Een keer tijdens zijn videodagboek, de andere keer bij de test.
Waarom zou iemand een zonnebril ACHTER op z'n hoofd dragen? Een mol ziet en weet alles -> "ogen in zijn achterhoofd"?
Dat is onzin. De mol weet alles wat de rest in het 'geheim' op camera vertelt.quote:Op donderdag 22 januari 2009 21:33 schreef -SG- het volgende:
[..]
Dit kan alleen sebastiaan zijn.. Want alleen hij weet het.
Wat een gozer.quote:Op donderdag 22 januari 2009 21:36 schreef Veerboot het volgende:
Inderdaad, goed puntquote:Op donderdag 22 januari 2009 21:45 schreef rubbereend het volgende:
Jon en Anniek zijn rete verdacht voor mij
Jon (is) de Mol
Hij weet zich steeds in molposities te krijgen. Vandaag ook weer, hij loodst lekker zijn eigen team binnen maar de 2 dames helpt hij niet of nauwelijks. Hij jut ze zelf alleen maar op waardoor het helemaal spaak kan lopen. Zijn eigen team binnenhalen staat mooi maar hij wist heel goed dat ze daar alleen niks aan hadden. En ook in de theaterzaal zie je hem wel netjes daar staan maar echt veel bijdragen doet hij ook niet.
+de verdachte dingen uit de vorige afleveringen
Anniek was toch juist lekker aan het kleppen toen ze buiten bij de telefooncel stonden te wachten? Desalniettemin een mol actiequote:Anniek
Naast de cel staan en niks horenradio DJ's horen over het algemeen iets minder en ze heeft natuurlijk gewoon haar mond gehouden. Ze was voor mij al verdacht uit vorige afleveringen.
Hij heeft ze allebei geholpen hoor...quote:Op donderdag 22 januari 2009 21:45 schreef rubbereend het volgende:
Jon en Anniek zijn rete verdacht voor mij
Jon (is) de Mol
Hij weet zich steeds in molposities te krijgen. Vandaag ook weer, hij loodst lekker zijn eigen team binnen maar de 2 dames helpt hij niet of nauwelijks. Hij jut ze zelf alleen maar op waardoor het helemaal spaak kan lopen. Zijn eigen team binnenhalen staat mooi maar hij wist heel goed dat ze daar alleen niks aan hadden. En ook in de theaterzaal zie je hem wel netjes daar staan maar echt veel bijdragen doet hij ook niet.
+de verdachte dingen uit de vorige afleveringen
Anniek
Naast de cel staan en niks horenradio DJ's horen over het algemeen iets minder en ze heeft natuurlijk gewoon haar mond gehouden. Ze was voor mij al verdacht uit vorige afleveringen.
ja doet ze toch prima, volgens mij stond HAns er met zijn rug naartoe. En dan ook hoe ze aan het einde van die opdracht bij die telefooncellen staan terwijl ze naar binnen moeten gaan en dan nog op de vraag van HAns zeggen dat ze daar echt goed staan........ ze loopt daar ook redelijk rustig heen........ ik ruik daar de molquote:Op donderdag 22 januari 2009 21:47 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Inderdaad, goed punt
[..]
Anniek was toch juist lekker aan het kleppen toen ze buiten bij de telefooncel stonden te wachten? Desalniettemin een mol actie
nee, vertel eensquote:Op donderdag 22 januari 2009 21:48 schreef pfaf het volgende:
Toffe aflevering! Zonde dat Hans eruit is. (Dat zou ik overigens bij iedereen zeggen.) Geniaal hoe hij vandaag op de knieën door die zaal ging.
Overigens vind ik iedereen verdacht.
Oh ja, en heb ik in één van de zeven topics al gezegd dat ik smoorverliefd op Viviënne ben?![]()
Met andere opdrachten als er wel iemand weggegaan zou zijn? Dat lijkt me niet!quote:Op donderdag 22 januari 2009 21:39 schreef -SG- het volgende:
Volgens mij kunnen ze daar heel makkelijk op inspelen. Ze hebben gewoon 2 draaiboeken klaar liggen met opdrachten denk ik.
Denk wel dat je achteraan moet aansluiten in de rijquote:Op donderdag 22 januari 2009 21:48 schreef pfaf het volgende:
Oh ja, en heb ik in één van de zeven topics al gezegd dat ik smoorverliefd op Viviënne ben?![]()
![]()
He dit vind ik zo lekker, alles beetje samengevat!quote:Op donderdag 22 januari 2009 21:54 schreef Veerboot het volgende:
Voor mij op dit moment verdacht: Paula en Anniek.
Paula deed bij de telefoonopdracht vaag: kreeg geen verbinding (tijdverlies), gooide er veel kwartjes in (minder geld mocht de opdracht toch slagen) en kreeg haar team ook niet op tijd binnen (verre van zelfs). In het theater zei ze maar weinig. Bij de auto-opdracht voegde ze ook helemaal niets toe door heel slecht verstaanbaar te zijn. Heeft überhaupt nog helemaal geen geld in de pot gebracht als ik het goed heb.
Anniek liet (samen met Hans) in het begin de telefoon gewoon rinkelen en daarna viel de verbinding met Paula ook een paar keer weer heel snel weg. Sowieso leken ze (A+H) weinig haast te hebben. In het theater bemoeide ze zich er maar weinig mee. Bij de auto-opdracht deed ze heel stuntelig, kwam in de auto met 1/2 terecht (weinig geld verdienen dus), en haalde sowieso weinig binnen volgens mij.
Wat losse opvallende zaken:
- Sebastiaan gooide plattegrondje weg, terwijl ze nog middenin het spel waren. Lijkt verder vooral twijfel in de groep te willen zaaien (vorige week niet zeggen dat hij een vrijstelling had, nu weer dat boekje jatten).
- Jon vind ik té fanatiek (en ook te veel geld inbrengen) om de mol te kunnen zijn. Overigens wel een leuke kandidaat. Geschikte kerel
- Dennis: geld bij de theateropdracht zat in zijn tas, terwijl hij daarvoor nog helemaal aan het freaken was dat er niemand in zijn tas mocht komen, blabla. Je zou zeggen dat je je tas daarna extra goed in de gaten houdt, dus dat niemand (ook niet van de productie) er dan geld in kan leggen. Wat Jon zei, sneed dan ook wel wel hout: hij wilde natuurlijk niet dat de andere kandidaten gingen checken, omdat hij al wist dat dat geld bij hem in de tas zou zitten en ze dat dan zouden vinden en de theateropdracht verpest zou zijn.
- Vivienne haalde bij het autospel wel erg veel geld binnen (1200 x2). Als je mol bent doe je dat niet lijkt me. Dan laat je je zo snel mogelijk insluiten.
Ja me 2, die ogen! Daar verdrink je bijna in!quote:Op donderdag 22 januari 2009 21:57 schreef Terreros85 het volgende:
[..]
Ik hoop ook dat ze in de finale komt
na die botsauto proefquote:Op donderdag 22 januari 2009 21:50 schreef pfaf het volgende:
't Is trouwens een écht gave groep dit jaar. Vooral het cynische achteraf-commentaar is hilarisch!
Aan de andere kant... ze had zo tegen de 1000 kunnen rijden, dat had ik als Mol nog logischer gevonden.quote:Op donderdag 22 januari 2009 21:54 schreef Veerboot het volgende:
Anniek [..] kwam in de auto met 1/2 terecht (weinig geld verdienen dus), en haalde sowieso weinig binnen volgens mij.
Da's dus precies het punt dat ik al een paar dagen probeer te maken.quote:Op donderdag 22 januari 2009 21:55 schreef Freezor het volgende:
Van het wieisdemol.nl forum. Hoe kan het dat opdracht 1 en opdracht 3 gemaakt lijken te zijn voor 9 personen. Wisten de makers soms al dat beide vrijstellingen gebruikt zouden worden de vorige aflevering...
Hoe kan je dat punt al een paar dagen maken als deze aflevering vandaag pas is uitgezonden?quote:Op donderdag 22 januari 2009 22:00 schreef Jane het volgende:
[..]
Da's dus precies het punt dat ik al een paar dagen probeer te maken.
"Flikker toch op"quote:Op donderdag 22 januari 2009 21:59 schreef rubbereend het volgende:
[..]
na die botsauto proef
Sebastiaan: "Heee Paula nu versta ik je wel"
Paula vond dat niet zo grappig
quote:Op donderdag 22 januari 2009 21:58 schreef Suuz_ het volgende:
[..]
Ja me 2, die ogen! Daar verdrink je bijna in!
dat zou wel te opvallend zijn geweestquote:Op donderdag 22 januari 2009 22:00 schreef pfaf het volgende:
[..]
Aan de andere kant... ze had zo tegen de 1000 kunnen rijden, dat had ik als Mol nog logischer gevonden.
Check mijn quote op de 4e paginaquote:Op donderdag 22 januari 2009 22:01 schreef Freezor het volgende:
[..]
Hoe kan je dat punt al een paar dagen maken als deze aflevering vandaag pas is uitgezonden?
Jon was er in z'n enthousiasme zeker mee weggekomen.quote:Op donderdag 22 januari 2009 22:09 schreef rubbereend het volgende:
[..]
dat zou wel te opvallend zijn geweest
Anniek had gewoon kunnen zeggen dat ze per ongeluk de vooruit had ipv de achteruitquote:Op donderdag 22 januari 2009 22:18 schreef pfaf het volgende:
[..]
Jon was er in z'n enthousiasme zeker mee weggekomen.
Zal mezelf even quoten dan:quote:Op donderdag 22 januari 2009 22:01 schreef Freezor het volgende:
[..]
Hoe kan je dat punt al een paar dagen maken als deze aflevering vandaag pas is uitgezonden?
Verder ben ik er nog helemaal niet zeker van dat Anniek de mol is hoor, maar ze is wel verdacht. Ik hoop ook eigenlijk gewoon niet dat ze het is....quote:Op dinsdag 20 januari 2009 13:39 schreef Jane het volgende:
Ik ben benieuwd naar de opdrachten in de aankomende afleveringen(en). Als het goed is, zijn het opdrachten die ook met een persoon minder kunnen worden gespeeld. Als dat niet zo is, dan wist de productie op een of andere manier zeker dat er niemand zou vertrekken. Hoe hadden ze dat kunnen doen? Je weet niet zeker dat ze dat ding allebei inleveren en je weet ook niet zeker dat iemand met een vrijstelling het rode scherm zou krijgen. Tenzij je zorgt dat de mol een vrijstelling te pakken krijgt, zodat je die desnoods een rood scherm kunt geven.
quote:Op woensdag 21 januari 2009 07:45 schreef Lemming22 het volgende:
[..]
Interessant! Er wordt duidelijk "Is de mol" gezegd. En volgens mij in de stem van de voice-over. Of draaf ik nou door
quote:Op donderdag 22 januari 2009 22:31 schreef Wickedangel het volgende:
Dat die zelfingenomen kwal Sebastiaan er maar snel mag uitvliegen.
Dat is exact wat er mis is met deze opzet: veel van deze BN'ers hebben een prima salaris. Voor het geld hoeven ze het niet te doen. Het lijkt er steeds meer om te gaan dat je jezelf zo grappig, bijdehand en sneaky genoeg profileert zodat jij de getapte BN'er bent. Het is precies wat Jane net postte: het wordt meer een kwestie van 'Wie is de kandidaat'quote:Op donderdag 22 januari 2009 23:04 schreef portie het volgende:
Als die pot zo laag blijft heeft het voor al die BN'ers natuturlijk geen nut om die pot te gaan winnen. Gelukkig begint die pot wat te vullen nu. Hopen dat ze inzien dat je er nog een fatsoenlijk bedrag uit kan halen als ze gewoon hun best gaan doen.
Bij elk filmpje waarin ze terugkijken op de laatste aflevering zit zo'n zwart/wit stukje. Bij aflevering 1 was dat Hans, bij de tweede Froukje en nu Sebastiaan. Zit verder niets achter denk ik..quote:Op donderdag 22 januari 2009 22:08 schreef Suuz_ het volgende:
Hier is te zien dat een aantal kandidaten terugkijken op de 2e afl. Aan het eind als PJH het fimpje "afsluit" en het ook echt afgelopen lijkt komt er opeens nog een stukje van Froukje in zwart/wit beeld. Zij begint te praten over een opdracht zonder duidelijke vraag en dan stopt het filmpje zonder dat ze echt uitgepraat is...
Ik verdenk Froukje niet heel erg als mol maar vind dit wel vaag...meer mensen opgevallen?
Dat is tegenwoordig hip, serieusquote:Op donderdag 22 januari 2009 21:38 schreef GauloisesB. het volgende:
Is het niemand opgevallen dat Dennis tot 2 keer toe zijn zonnebril achterstevoren droeg?
Een keer tijdens zijn videodagboek, de andere keer bij de test.
Waarom zou iemand een zonnebril ACHTER op z'n hoofd dragen? Een mol ziet en weet alles -> "ogen in zijn achterhoofd"?
En ik op Dennisquote:
Er zijn Wie-is-de-mol-weekendenquote:Op donderdag 22 januari 2009 23:17 schreef banananasi het volgende:
[..]
Bij elk filmpje waarin ze terugkijken op de laatste aflevering zit zo'n zwart/wit stukje. Bij aflevering 1 was dat Hans, bij de tweede Froukje en nu Sebastiaan. Zit verder niets achter denk ik..
Ik zou het btw wel leuk vinden als ze een serie maakten met mensen die al jaren intensief WIDM volgen![]()
die met de auto leek heel veel op die in dat maisveld jaren terug waar ze vlaggen moesten laten zakken. Daar werden ze ook opgejaagd met instructies van bovenquote:Op donderdag 22 januari 2009 23:31 schreef evert het volgende:
mag ik overigens opmerken dat ik het een geweldige serie vind. heel orginele opdrachten die wij niet eerder, ook niet in andere varianten, te zien geweest zijn. met die auto's, die muziek, erg origineel!
amish veld? o, maisveld! ja, met het verschil dat dit autorammen het wel extra leuk maaktequote:Op donderdag 22 januari 2009 23:41 schreef rubbereend het volgende:
[..]
die met de auto leek heel veel op die in dat amisveld jaren terug waar ze vlaggen moesten laten zakken. Daar werden ze ook opgejaagd met instructies van boven
ja een veld vol amishquote:Op donderdag 22 januari 2009 23:48 schreef evert het volgende:
[..]
amish veld? o, maisveld! ja, met het verschil dat dit autorammen het wel extra leuk maakte
quote:Op donderdag 22 januari 2009 22:26 schreef Haaibaaike het volgende:
Weten jullie wat vorige week de muziekhint was bij Schiffers.fm?
Jaren terug? Dat was vorig seizoen man...quote:Op donderdag 22 januari 2009 23:41 schreef rubbereend het volgende:
[..]
die met de auto leek heel veel op die in dat maisveld jaren terug waar ze vlaggen moesten laten zakken. Daar werden ze ook opgejaagd met instructies van boven
Ja... Of ze willen het nu totaal anders doen. Het zou ook weer zo makkelijk zijn als het gewoon degene is die het minst ophaalt.quote:Op donderdag 22 januari 2009 22:49 schreef Jane het volgende:
Waarschijnlijk is degene die het minst aanwezig is gewoon de mol. Van Paula zijn nu al zoveel 'verdachte' dingen uitgezonden dat ze het eigenlijk niet meer kan zijn. Als Sebastiaan (idd erg zelfingenomen) de Mol zou zijn, hadden ze zijn bekentenis over het stelen van het boekje niet uitgezonden. De 'Wie is Dennis is de Mol'-theorie is voor de inmiddels doorgewinterde Molkijkers zo transparant dat ze dat risico wrs niet nemen. Zou absoluut funest zijn voor het programma als al bij de derde aflevering iedereen denkt dat het Dennis is en hij blijkt het ook te zijn.
Ik heb de afgelopen week een paar oude buitenlandse series gedownload (UK, Australie, US) en dan zie je weer hoe tof het was met gewone kandidaten. Tuurlijk proberen ze daar elkaar ook wel op het verkeerde been te zetten, maar toch heel anders. Alleen het feit al dat het dan echt vreemden van elkaar zijn geeft een heel andere sfeer en maakt het een heel ander spel. Die BN'ers weten toch al meer van elkaar en voelen zich gelijk op hun gemak in de groep. Daardoor gaat een hele dimensie van het spel verloren.quote:Op donderdag 22 januari 2009 23:14 schreef Wickedangel het volgende:
Ik heb inmiddels de hoop opgegeven dat ze ooit nog een serie met doodgewone Nederlanders opnemen die de zaak wél redelijk serieus namen en ervoor wilden zorgen dat de pot zo hoog mogelijk was.
Dacht ik ook al, maar is wel heel doorzichtig toch?quote:Op donderdag 22 januari 2009 21:30 schreef -SG- het volgende:
Bij die opdracht in het theater he. Was Dennis Wie...
En Wie is de Mol?
Zou dus kunnen zijn. Dennis is de Mol..
Het feit dat zoveel mensen (inclusief ikzelf) daar direkt aan denken, maakt al dat het bijna geen echte clue kan zijn. Sterker nog, w.m.b. maakt het de kans dat Dennis de Mol is aanzienlijk kleiner.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 00:42 schreef Peter het volgende:
[..]
Dacht ik ook al, maar is wel heel doorzichtig toch?
"V" for Vivienne?quote:It begins by stating a distinctive four-note "short-short-short-long" motif twice
The symphony, and the four-note opening motif in particular, are well known worldwide. (...) During World War II, the BBC used the four-note motif to introduce its radio news broadcasts because it evoked the Morse code letter "V" (· · · —, "victory").
Ik heb alleen USA nr 5 gezien, en ik vond die taxi chauffeur en die gynaecologe hilarischquote:Op vrijdag 23 januari 2009 00:34 schreef Jane het volgende:
[..]
Ik heb de afgelopen week een paar oude buitenlandse series gedownload (UK, Australie, US) en dan zie je weer hoe tof het was met gewone kandidaten. Tuurlijk proberen ze daar elkaar ook wel op het verkeerde been te zetten, maar toch heel anders. Alleen het feit al dat het dan echt vreemden van elkaar zijn geeft een heel andere sfeer en maakt het een heel ander spel. Die BN'ers weten toch al meer van elkaar en voelen zich gelijk op hun gemak in de groep. Daardoor gaat een hele dimensie van het spel verloren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |