abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 19 januari 2009 @ 21:23:13 #1
202348 Susi
Temple of Love
pi_65224215

De serie "Wie is... de Mol" is iedere donderdag om 20.30 uur op Nederland 1 te zien.

KANDIDATEN:

Anniek Pheifer
Actrice

Froukje Jansen
Presentatrice, actrice en ex-turnster

Jon van Eerd
Acteur

Rick Engelkes
Producent, ex-acteur

Vera Mann
Actrice

Dennis Storm
Presentator

Hans Schiffers
Radiopresentator

Paula Undondek
Presentatrice, actrice

Sebastiaan Labrie
Acteur, presentator

Viviënne van den Assem
Actrice

Vorige topics:
WIDM 2009 #1 - Kandidaten bekend!
WIDM 2009 #2 - Wie wordt de eerste afvaller?
WIDM 2009 #3 - We zijn begonnen!!
WIDM 2009 #4 - Vera is de Mol!
WIDM 2009 #5
WIDM #6 - Iets met aflevering 3
WIDM #7 : De Molkoorts heeft al weer toegeslagen

WIDM-prono's:
Wie is de mol Prono 2009 - Aflevering #1
Wie is de mol Prono 2009 - Aflevering #2

De WIDM-website, voor extra materiaal, dagboeken en meer!

Deze OP is hier te vinden.

Let er bij het openen van volgende topics op dat spoilers niet in de topictitel horen.
  Moderator / Kerstkaart terrorist maandag 19 januari 2009 @ 21:32:43 #2
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_65224638
Ja ben best koortsig aan het wachten op de volgende aflevering....
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_65224676
Nog maar 3 nachtjes
Michael Scott: If I were joking, you'd be laughing. Do you look like you're laughing?
Dwight K. Schrute: Impossible to say. I can't see myself.
pi_65224885
Ik ben erg benieuwd wie er uit moet.
  maandag 19 januari 2009 @ 21:55:06 #5
163094 Ladidadida
En zo is het. En niet anders.
pi_65225624
Een TVP hoor, handige dingen worden hier gepost nl
Op vrijdag 6 februari 2009 08:48 schreef ajf het volgende:
Cada día te quiero más que ayer y menos que mañana O+
pi_65229360
TVPJHagens
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  Redactie Games dinsdag 20 januari 2009 @ 00:14:32 #7
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_65231384
Jon is gewoon de mol!!!!

[ Bericht 4% gewijzigd door Mr.Noodle op 20-01-2009 00:23:56 ]
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
  dinsdag 20 januari 2009 @ 00:22:46 #8
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_65231613
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 00:14 schreef Mr.Noodle het volgende:
Jon is gewoon te mol!!!!
Te mol? Zoveel heb ik m nog niet zien mollen anders. Ik vind trouwens de afleveringen wat rommelig overkomen, ik kan niet zo goed volgen wie wat nu doet enzo. Beetje te veel geren in een donker gebouw. En dat troosteloze Ierland, van mij mogen ze snel naar een zonnige bestemming hoor...
pi_65231921
Ik vind de opdrachten/seizoenen in grauwe landen juist veel leuker.. laat de kandidaten maar lekker door steden en loodsen rennen, ipv door de jungle of een woestijn

Ook in dit topic nog even: Anniek is de mol
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 20 januari 2009 @ 00:38:13 #10
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_65231978
Jon is de Mol

Hij wist waar de vrijstelling lag, loodste Anniek erheen en zorgde daarmee dat hij mee veilig zou zijn. Daar opzich had hij natuurlijk niks aan. Maar dan zijn alle anderen in iedergeval niet gedekt.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 20 januari 2009 @ 00:38:38 #11
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_65231989
bovendien klinkt Jon de Mol gewoon bekend
DeLuna vindt me dik ;(
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  dinsdag 20 januari 2009 @ 07:44:53 #12
5740 Stroekie
rimpelsauriër
pi_65234210
Als jon de mol zou zijn dan krijg ik weer zo'n Milouschka gevoel
penny wise, pound foolish
www.frisofeest.nl op 30 november 2012
Gezellig met een zachte gay
  dinsdag 20 januari 2009 @ 07:51:45 #13
79837 Lemming22
Rik Elfrink maakt ons kampioen
pi_65234251
Ik heb helemaal niets met Jon als mol. Die heb ik nog niets verdachts zien doen...
pi_65234716
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 07:51 schreef Lemming22 het volgende:
Ik heb helemaal niets met Jon als mol. Die heb ik nog niets verdachts zien doen...
Inderdaad, mij lijkt Jon ook niet echt de mol. Meer een gevoel en ik heb hem ook nog niet echt zien mollen ofzo.
pi_65234791
Iemand eigelijk enige hints uit de leader gehaalt? Of hoe heet dat ook alweer, filmpje aan het begin van het programma? Zitten normaal ook altijd hints in toch?
pi_65235352
Wat echt een goede molactie zou zijn van Jon is om alleen maar halve geldbriefjes op te rapen. Dan lijkt het alsof hij superveel geld heeft binnengehaald maar misschien was het allemaal wel niets waard. Dat hebben we niet gezien, wiens geldbriefjes uiteindelijk wat waard waren en wiens niet

Maar goed, ik ga voor Rick. Zomaar.
pi_65235687
quote:
Op maandag 19 januari 2009 21:32 schreef Nizno het volgende:
Ja ben best koortsig aan het wachten op de volgende aflevering....
Koortsachtig mag ik hopen? Of ben je ziek?
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
  dinsdag 20 januari 2009 @ 11:18:37 #18
50242 Flem
Snap je 'm?
pi_65238140
Hmm, ik verdenk Froukje het meest. Die M in haar sjaal op een foto die hier gepost was, de manier waarop ze zich gedraagt/interviews geeft, en in dat gebouw zag ik haar ergens een envelop voorbijlopen en daar werd ook nog even op ingezoomd. Verder klopte ze wel heel overdreven op het raam in dat reuzenrad toen zij en Dennis beneden langsgingen en Paula er uit werd gehaald; zo lijkt het wel alsof je het probeert tegen te houden, maar je weet toch dat het geen zin heeft.

Goede tweede verdachte is voor mij Paula, ze lijkt nog niets positiefs te hebben bijgedragen en ging wel erg vrolijk haar reuzenradbakje uit terwijl dat duidelijk fout was.

Wie voor mij totaal niet verdacht zijn, zijn Dennis, Jon en Vivienne. Ook Hans en Sebastiaan lijken gewoon puur voor de winst van het spel te gaan.
  dinsdag 20 januari 2009 @ 11:22:44 #19
202348 Susi
Temple of Love
pi_65238254
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 09:23 schreef sverbern het volgende:
Wat echt een goede molactie zou zijn van Jon is om alleen maar halve geldbriefjes op te rapen. Dan lijkt het alsof hij superveel geld heeft binnengehaald maar misschien was het allemaal wel niets waard. Dat hebben we niet gezien, wiens geldbriefjes uiteindelijk wat waard waren en wiens niet

Maar goed, ik ga voor Rick. Zomaar.
Ik ook. Ik raakte zelf ook in de war van zijn uitleg bij het reuzenradbakjesspel !
  dinsdag 20 januari 2009 @ 11:50:39 #20
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_65240785
tvp!
pi_65241308
Heb m gister nog maar s terug gekeken, maar ik word er gewoon allemaal echt niks wijzer van, wat is dit toch altijd een moeilijk spel!!!
Men are like a fine wine. They start out as grapes, and it's up to women to stomp the shit out of them until they turn into something acceptable to have dinner with.
  FOK!fossiel dinsdag 20 januari 2009 @ 13:17:50 #23
8443 cptmarco
it's captain...
pi_65242253
Hopelijk wordt er bij de volgende aflevering meer duidelijk

Op de site staat trouwens een filmpje van de perspresentatie. Hierin zegt PJH dat hij op een gegeven moment zeker weet wie de mol is. Hij vindt het zelfs sneu voor de kijkers dat het zo duidelijk is. En dan gaat die deelnemer eruit..

Sebastiaan?
De zwemmer zwemt, hij zwemt in zee
  dinsdag 20 januari 2009 @ 13:38:05 #25
202348 Susi
Temple of Love
pi_65242535
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 13:31 schreef Terreros85 het volgende:
Hopelijk wordt er bij de volgende aflevering meer duidelijk

Op de site staat trouwens een filmpje van de perspresentatie. Hierin zegt PJH dat hij op een gegeven moment zeker weet wie de mol is. Hij vindt het zelfs sneu voor de kijkers dat het zo duidelijk is. En dan gaat die deelnemer eruit..

Sebastiaan?
Lijkt mij juist dat hij op Hans doelt.
  dinsdag 20 januari 2009 @ 13:39:27 #26
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_65242583
Ik ben benieuwd naar de opdrachten in de aankomende afleveringen(en). Als het goed is, zijn het opdrachten die ook met een persoon minder kunnen worden gespeeld. Als dat niet zo is, dan wist de productie op een of andere manier zeker dat er niemand zou vertrekken. Hoe hadden ze dat kunnen doen? Je weet niet zeker dat ze dat ding allebei inleveren en je weet ook niet zeker dat iemand met een vrijstelling het rode scherm zou krijgen. Tenzij je zorgt dat de mol een vrijstelling te pakken krijgt, zodat je die desnoods een rood scherm kunt geven.

Nu zijn de opdrachten in dit stadium, met nog veel spelers, meestal zo dat ze in groepen worden opgedeeld, dus dan is 1 meer of minder niet zo erg. In ieder geval iets om op te letten.

Sowieso staat het aantal afleveringen natuurlijk vantevoren vast, lijkt me. Dus als de supervrijstelling inderdaad op 'toeval' berustte, dan had er in een andere aflevering wel niemand afgevallen, maar in ieder geval dus voordat er een opdracht zou komen waarin het aantal spelers vantevoren vaststaat.

Trouwens, stel dat Sebastiaan zijn vrijstelling niet had ingeleverd, had er dan alsnog iemand anders naar huis gemoeten nadat Anniek haar rode scherm had gekregen? Ik neem aan van niet toch? Of zouden ze dan even snel een 2e rood scherm geprogrammeerd hebben? Het kan natuurlijk, maar het komt op mij een beetje over alsof dit zo móest gaan.

[ Bericht 4% gewijzigd door Jane op 20-01-2009 13:48:48 ]
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  dinsdag 20 januari 2009 @ 13:42:38 #27
50242 Flem
Snap je 'm?
pi_65242700
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 13:39 schreef Jane het volgende:
Trouwens, stel dat Sebastiaan zijn vrijstelling niet had ingeleverd, had er dan alsnog iemand anders naar huis gemoeten nadat Anniek haar rode scherm had gekregen? Ik neem aan van niet toch? Of zouden ze dan even snel een 2e rood scherm geprogrammeerd hebben? Het kan natuurlijk, maar het komt op mij een beetje over alsof dit zo móest gaan.
Tja, ach, je weet eigenlijk wel 100% zeker dat beide mensen met een vrijstelling hun ding zouden inleveren. Waarom zouden ze dit namelijk niet doen?
  dinsdag 20 januari 2009 @ 13:46:54 #28
1986 Jane
pi_65242873
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 13:42 schreef Flem het volgende:

[..]

Tja, ach, je weet eigenlijk wel 100% zeker dat beide mensen met een vrijstelling hun ding zouden inleveren. Waarom zouden ze dit namelijk niet doen?
Toch denk ik dat het een te grote gok is voor zo'n uitgebreide productie. Als je mensen de keuze laat, dan is er altijd een kans dat iemand hem niet inlevert, ook al lijkt het logisch om het wel te doen. 100% zeker weet je het dan niet. En dan kan diegene dus ook afvallen. Lijkt me dat ze óf zorgen de de komende opdrachten met iemand minder gespeeld kunnen worden óf zorgen dat er sowieso niemand weggaat.
pi_65243232
OF Anniek is de mol, en moest sowieso de vrijstelling vinden en inleveren, en de test slecht maken zodat zij het rode scherm zou krijgen maar er toch in zou blijven.

Ik zit zelf meer op anderen qua mol, maarja...
  dinsdag 20 januari 2009 @ 13:58:30 #30
50242 Flem
Snap je 'm?
pi_65243324
Ik denk dat jullie er te veel achterzoeken. Elk jaar is er wel zoiets en een aflevering waarin niemand naar huis moet.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 20 januari 2009 @ 14:16:51 #31
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_65244103
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 07:51 schreef Lemming22 het volgende:
Paula 5 minuten bezighouden om naar een enveloppe te loodsen aan het raam........... die leeg bleek te zijn gemaakt door Jon zelf........
DeLuna vindt me dik ;(
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 20 januari 2009 @ 14:20:44 #32
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_65244246
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 13:56 schreef JufMariska het volgende:
OF Anniek is de mol, en moest sowieso de vrijstelling vinden en inleveren, en de test slecht maken zodat zij het rode scherm zou krijgen maar er toch in zou blijven.

Ik zit zelf meer op anderen qua mol, maarja...
ik vind Anniek verdacht omdat ze het lichste koffer had terwijl vrouwen over het algemeen sowieso nooit het lichste koffer hebben. En als je als mol kan regelen dat jij wel je bagage mag houden doe je dat natuurlijk
DeLuna vindt me dik ;(
pi_65245798
Ook dat ja :-) En over diezelfde opdracht: Froukje met haar zomerjurkjes? Voorkennis dat ze nog naar warmere oorden gaan? Of voorkennis over deze opdracht (lekker belangrijk dat er een paar zomerjurkjes van de lijn gehaald worden)? Hoewel die van-de-lijn-gehaalde zomerjurkjes dan wel weer euro's opleveren natuurlijk...
  dinsdag 20 januari 2009 @ 15:05:16 #34
96116 ralfseltje
Sitting on a cornflake
pi_65246028
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 14:59 schreef JufMariska het volgende:
Ook dat ja :-) En over diezelfde opdracht: Froukje met haar zomerjurkjes? Voorkennis dat ze nog naar warmere oorden gaan? Of voorkennis over deze opdracht (lekker belangrijk dat er een paar zomerjurkjes van de lijn gehaald worden)? Hoewel die van-de-lijn-gehaalde zomerjurkjes dan wel weer euro's opleveren natuurlijk...
De kandidaten wisten op voorhand toch niet waar ze heen gingen?
pi_65246275
Ook weer waar..
pi_65247599
Vorig jaar was er toch zo'n alice in wonderland theorie? Hoe zat dat ook alweer? En is dat nog enigzins bevestigd uiteindelijk of niet meer? Ik vergeet het ook altijd zo snel weer allemaal.....
Men are like a fine wine. They start out as grapes, and it's up to women to stomp the shit out of them until they turn into something acceptable to have dinner with.
pi_65248379
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 15:43 schreef somegirl het volgende:
Vorig jaar was er toch zo'n alice in wonderland theorie? Hoe zat dat ook alweer? En is dat nog enigzins bevestigd uiteindelijk of niet meer? Ik vergeet het ook altijd zo snel weer allemaal.....
De Alice in Wonderland theorie sloeg vorig jaar nergens op -.- Het was iets met dat de opdrachten vorig jaar iets weg hadden van sommige delen uit het boek Alice in Wonderland, maar het verwees niet eens naar iemand

Hoe dan ook, voor het wieisdemol-forum hebk een overzicht gemaakt van eventuele hints die naar Froukje wijzen. Hij is best lang, dus kzal de belangrijkste uit de vorige aflevering even copy pasten (Y):

1) http://i43.tinypic.com/11qr3mu.jpg Ze heeft hiervoor dus op de tafel geklommen om eroverheen te springen. Geen flauw idee waarom, want als je gewoon om die tafel loopt, bespaar je tijd/moeite, en dan heb je ook nog eens meer kans om een envelop te zien.
2) http://i43.tinypic.com/2wm1k61.jpg Hoe kan een cameraman dit wel zien, en Froukje niet? Je zou eerder denken dat de cameraman zijn ogen en camera gericht moeten hebben op Froukje. En sowieso zou je iets kunnen vermoeden als een cameraman ineens langs je gaat staan.

Opdracht 6: Reuzenrad
Helaas heeft Froukje niet uit haar cabine kunnen stappen, maar in de cabines zijn toch twee opvallende gesprekken. Het eerste gesprek gaat tussen Froukje en Anniek over tattoo’s:
Froukje: “Dennis heeft er twee”
Anniek: “Heeft Dennis er twee?”
Froukje: “Denk ik”
De “denk ik” op het einde maakt dit erg verdacht, want het lijkt erop alsof ze zich een beetje terugtrekt nadat ze iets heeft gezegd. Sowieso, hoe weet ze nou weer precies het aantal tattoo’s van iemand die ze nét ontmoet heeft?

Het volgende gaat het gesprek tussen Dennis en Froukje over lengte’s:
Froukje: “Weet jij hoe lang Sebas is?”
Dennis: “Lang”
Froukje: “Als Sebas 1.96 is, dan zijn Sebas en ik samen 3.53”. Dit is waar (bron: http://www.imdb.com/name/nm0479709/bio en Froukje is zelf 1.57), en voor een gok is dit vrij verdacht. Vervolgens wordt een stuk weggeknipt, waarna we weer terug in het gesprek komen:
Dennis: “Dan heb je jou en Sebastiaan, die moeten dadelijk samen.”
Dan wordt weer een stukje weggeknipt waarna gezegd wordt:
Froukje: “En jij moet dus met Rick”
Dennis: “En jij met Sebas”
Hoe kan het dat ze nu ineens zo goed als zeker weten dat ze met Sebastiaan moet, terwijl ze een paar minuten ervoor de lengte van Sebastiaan niet wisten?
pi_65249054
Vind het een beetje vreemde "hints" richting Froukje.
1. Misschien is ze wel zo speels, dat ze dacht.. hier spring ik overheen. Het is geen mol-actie lijkt me..
2. Cameraman kan gerust ver weg staan en ingezoomd hebben. Zijn meerdere die een envelop voorbij liepen...

Opdracht 6: reuzenrad -->
Froukje kent Dennis denk ik wel al van voor het programma. Daarnaast, wisten de spelers wie er mee zouden doen met het programma of kwamen ze daar aan het begin van de opnamens pas achter?

Sebas is het grootste van iedereen het zou dus nogal logisch zijn als hij dus 1.96 is. Zij weet zelf hoe groot ze is, dan is het rekenen niet moeilijk. Geen idee dus wie anders 1.96 moet zijn?

Ik ben het er wel overeens dat Froukje erg verdacht is, maar deze dingen zijn niet typisch iets voor een mol vind ik zelf... (behalve het "over de envelop heenkijken"... maar dat deed Dennis ook)
pi_65249192
Hmmm, ik vind het niet echt doorslaggevend bewijs hoor, misschien was ze heen al langs de tafel gelopen, en in alle haast over de tafel gesprongen, voor sommige mensen gaat dit sneller / makkelijker.

Cameramannen zijn sowieso geinstueerd lijkt me, die moeten toch weten wat ze moeten filmen, dit soort dingen is ook wel eens vaker gebeurt volgensmij in vorige series.

en dan de gesprekken in het reuzenrad, volgensmij ga je in zo'n spel aan alles twijfelen, en sebas is lang, dus kun je die best op 1.96 schatten, en dat later als waar maken voor jezelf.
pi_65249236
haha, my point exactly
pi_65249905
Sebastiaan is het grootst, dus hij is 1.96, vind ik niet echt een conclusie -.- Bovendien deed ze haar best rond het einde, en als je tot acht telt zodra de reuzenrad stopt dan weet je dat het waarschijnlijk toch niets zal opleveren. Bij Dennis gaat het erom dat ze het verdacht goed weet, en precies 2 "denkt". Maar wat bedoel je met dat de cameraman gerust ver weg kan staan en ingezoomd hebben? Kzal mezelf even wat duidelijk proberen te maken aan de hand van nog een foto. Dit is wat er aan vooraf gebeurde, waarna Froukje naar de kast loopt:

http://i39.tinypic.com/24509bb.jpg

Je zou als cameraman denken dat een kast zó doorzocht is binnen 5 seconden (mits de kast niet vol boeken zit maar dat was niet zo) en dat Froukje dan weer wegloopt. Dan ga je toch rechts om haar heen lopen om een close up maken van Froukje. Hoe kan de cameraman sowieso die envelop hebben gezien? Qua hoek staat hij er nog slechter voor dan Froukje en hij staat ook nog eens 2 keer zo ver. Bovendien blokkeert zijn camera waarschijnlijk ook nog eens zijn zicht, en moeten zijn ogen en camera gericht zijn op Froukje.

[ Bericht 2% gewijzigd door Irving op 20-01-2009 16:41:42 ]
pi_65250155
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 16:36 schreef Irving het volgende:
Sebastiaan is het grootst, dus hij is 1.96, vind ik niet echt een conclusie -.- Bovendien deed ze haar best rond het einde, en als je tot acht telt zodra de reuzenrad stopt dan weet je dat het waarschijnlijk toch niets zal opleveren. Bij Dennis gaat het erom dat ze het verdacht goed weet, en precies 2 "denkt". Maar wat bedoel je met dat de cameraman gerust ver weg kan staan en ingezoomd hebben? Kzal mezelf even wat duidelijk proberen te maken aan de hand van nog een foto. Dit is wat er aan vooraf gebeurde, waarna Froukje naar de kast loopt:

Je zou als cameraman denken dat een kast zó doorzocht is binnen 5 seconden (mits de kast niet vol boeken zit maar dat was niet zo) en dat Froukje dan weer wegloopt. Dan ga je toch rechts om haar heen lopen om een close up maken van Froukje. Hoe kan de cameraman sowieso die envelop hebben gezien? Qua hoek staat hij er nog slechter voor dan Froukje en hij staat ook nog eens 2 keer zo ver. Zijn ogen en camera moeten gericht zijn op Froukje.
Misschien weet de cameraman waar enveloppen hangen?
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
pi_65250339
quote:

Je zou als cameraman denken dat een kast zó doorzocht is binnen 5 seconden (mits de kast niet vol boeken zit maar dat was niet zo) en dat Froukje dan weer wegloopt. Dan ga je toch rechts om haar heen lopen om een close up maken van Froukje. Hoe kan de cameraman sowieso die envelop hebben gezien? Qua hoek staat hij er nog slechter voor dan Froukje en hij staat ook nog eens 2 keer zo ver. Bovendien blokkeert zijn camera waarschijnlijk ook nog eens zijn zicht, en moeten zijn ogen en camera gericht zijn op Froukje.
De cameraman is de mol!
pi_65250452
quote:

Je zou als cameraman denken dat een kast zó doorzocht is binnen 5 seconden (mits de kast niet vol boeken zit maar dat was niet zo) en dat Froukje dan weer wegloopt. Dan ga je toch rechts om haar heen lopen om een close up maken van Froukje. Hoe kan de cameraman sowieso die envelop hebben gezien? Qua hoek staat hij er nog slechter voor dan Froukje en hij staat ook nog eens 2 keer zo ver. Zijn ogen en camera moeten gericht zijn op Froukje.
Misschien was het een andere cameraman die het eerste shot (van jou 2de verhaaltje die foto) maakte, vergeleken met degene die het shot van hierboven maakte?

Ik vind het best logisch dat een cameraman het moment wil filmen waarop Froukje de envelop vind, dat ie daarbij om haar heen moet.. das pech gehad? Of begrijpen we elkaar gewoon fout?

Daarbij, de enige die nog kans maakte om gelijk met lengte te zijn is Hans.. zo'n grote gok vind ik het niet. Als ik puzzels moet maken, ga ik toch wel gokken als ik het niet weet hoor.
pi_65251814
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 16:41 schreef EnGCatjuh het volgende:

[..]

Misschien weet de cameraman waar enveloppen hangen?
Zou kunnen, dat denk ik wel, maar alsnog heb ik sterk de indruk dat het in scène is gezet als ik de aflevering zo terugzie. Maar sowieso verklaart het nog niet hoe die cameraman zo snel daar kan zijn, want als je dat deel terugziet, controleert Froukje de kast erg snel. Heb even plaatje van gemaakt:

Hiertussen moet de cameraman dus daar naartoe zijn gerend. Er zijn maar 3 van die soort planken in de kast (in het plaatje paar posts hierboven te zien, maar hier misschien duidelijker), dus 4 'verdiepingen' waar je de kast moet controleren, en je ziet haar al de onderste drie delen controleren, dus het lijkt alsof de kast gecheckt is in 3 seconden. Maar het kan ook zijn dat de kast dan toch ineens rechtsboven erg vol is of iets dergelijks, maar eigenlijk zou je dan denken dat ze de deur dan wel openmaakte -.- Hm volgens mij maak ik alsnog niet echt duidelijk wat ik verdacht hieraan vind, maargoed
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 16:47 schreef SMutzskii het volgende:

[..]

Misschien was het een andere cameraman die het eerste shot (van jou 2de verhaaltje die foto) maakte, vergeleken met degene die het shot van hierboven maakte?

Ik vind het best logisch dat een cameraman het moment wil filmen waarop Froukje de envelop vind, dat ie daarbij om haar heen moet.. das pech gehad? Of begrijpen we elkaar gewoon fout?
Volgens mij leg ik het gewoon vaag uit Weetniet of het een tweede cameraman is, die zou dan op de één of andere manier door het raam moeten filmen terwijl je op de eerste verdieping moet staan, wat me niet zo waarschijnlijk lijkt. Bovendien hoor je er ook geluid bij dat Froukje op met haar hand op haar broek slaat en zie je een schaduw bovenaan in dat plaatje wat van de microfoon kan zijn, dus kdenk dat het dezelfde cameraman is.

[ Bericht 2% gewijzigd door Irving op 20-01-2009 17:24:49 ]
  dinsdag 20 januari 2009 @ 17:34:37 #46
1986 Jane
pi_65252314
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 13:58 schreef Flem het volgende:
Ik denk dat jullie er te veel achterzoeken. Elk jaar is er wel zoiets en een aflevering waarin niemand naar huis moet.
Ja, dat klopt. Dat op zichzelf is ook niet verdacht. Het gaat erom dat de productie dat in verband met toekomstige opdrachten en het aantal afleveringen wel op een of andere manier moet plannen. Het kan zijn dat het gewoon mazzel was dat de (super-)vrijstelling er deze aflevering uitging en ze anders in een andere aflevering gezorgd hadden dat er niemand wegging, óf dat ze het lot een handje hebben geholpen. That's all I'm saying.
  dinsdag 20 januari 2009 @ 17:41:42 #47
1986 Jane
pi_65252562
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 17:19 schreef Irving het volgende:

[..]

Zou kunnen, dat denk ik wel, maar alsnog heb ik sterk de indruk dat het in scène is gezet als ik de aflevering zo terugzie. Maar sowieso verklaart het nog niet hoe die cameraman zo snel daar kan zijn, want als je dat deel terugziet, controleert Froukje de kast erg snel. Heb even plaatje van gemaakt:
Ik ben het met je eens hoor. Maar wat het betekent weet ik niet. Ik heb toch ook het idee dat ze in de series met BN'ers misschien wel vaker wat overdoen ofzo. Dat zijn die mensen toch gewend. Televisie maken i.p.v. alleen het spel spelen.

Ik ben trouwens wat oude buitenlandse series aan het kijken, met onbekende mensen, en dan merk je wel weer het verschil hoor! Fanatieke spelers, toffere opdrachten... Jammer dat ook de Mol slachtoffer moest worden van het BN'er-virus.
  dinsdag 20 januari 2009 @ 18:45:21 #48
129638 Lov1
Bring it on :)
pi_65255127
Over 2 dagen... nog meer verwarring! Ik denk Froukje of Rick
Music gives soul to the universe, wings to the mind and life to everything
  dinsdag 20 januari 2009 @ 18:49:51 #49
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_65255302
Alweer een nieuw topic! TVP, nog maar 2 nachtjes!
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_65256570
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 18:49 schreef Enfermera het volgende:
Alweer een nieuw topic! TVP, nog maar 2 nachtjes!
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')