Wat ik me afvraag, kon ze die enveloppe niet makkelijk zien toen ze over de tafel klom? Als ze om de tafel heen liep zag ze hem sowieso lijkt mij.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 17:19 schreef Irving het volgende:
[..]
Zou kunnen, dat denk ik wel, maar alsnog heb ik sterk de indruk dat het in scène is gezet als ik de aflevering zo terugzie. Maar sowieso verklaart het nog niet hoe die cameraman zo snel daar kan zijn, want als je dat deel terugziet, controleert Froukje de kast erg snel. Heb even plaatje van gemaakt:
[ afbeelding ]
[..]
Ja, daar lijkt het wel op... Wel erg verdacht!quote:Op dinsdag 20 januari 2009 20:01 schreef ralfseltje het volgende:
[..]
Wat ik me afvraag, kon ze die enveloppe niet makkelijk zien toen ze over de tafel klom? Als ze om de tafel heen liep zag ze hem sowieso lijkt mij.
Gezien zijn overduidelijke reactie meteen erna (iets van "Oh ja haha die enveloppe is leeggemaakt door mij!!") naar de overige aanwezigen in de bus kan het geen molactie zijn geweest, maar meer een actie om zichzelf verdacht te maken.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 14:16 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Paula 5 minuten bezighouden om naar een enveloppe te loodsen aan het raam........... die leeg bleek te zijn gemaakt door Jon zelf........
Kan ze die misschien niet bewust hebben laten hangen om te 'mollen'? Ik kan me namelijk niet voorstellen dat de redactie nu al zo'n duidelijke acties van de mol in beeld brengt....quote:Op dinsdag 20 januari 2009 20:17 schreef sverbern het volgende:
[..]
Ja, daar lijkt het wel op... Wel erg verdacht!
Als kandidaat heb je ook nog de kans dat er een vrijstelling in zit, dus je zou hem op zn minst dan openmakenquote:Op dinsdag 20 januari 2009 22:03 schreef Lemming22 het volgende:
Kan ze die misschien niet bewust hebben laten hangen om te 'mollen'? Ik kan me namelijk niet voorstellen dat de redactie nu al zo'n duidelijke acties van de mol in beeld brengt....
Het zou me overigens ook nog niet eens verbazen als de regie zo'n kandidaat zou zeggen "loop eens even lang die envelop, dat is lekker verdacht voor de mensen thuis"quote:Op dinsdag 20 januari 2009 22:11 schreef Irving het volgende:
[..]
Als kandidaat heb je ook nog de kans dat er een vrijstelling in zit, dus je zou hem op zn minst dan openmaken
Nouja, er zijn vast wel dingen in scène gezet (zullen dan vast geen erge dingen zijn), maar van dit denk ik van niet. Dan zegt de regie als het ware dat jij geen geld mag pakken, waardoor jij (blijkt achteraf) als enige geen geld hebt, wat misschien het geld is dat je aan het einde van de rit wint. Je bent ten slotte ook nog op zoek naar een vrijstelling.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 22:14 schreef Maartel het volgende:
[..]
Het zou me overigens ook nog niet eens verbazen als de regie zo'n kandidaat zou zeggen "loop eens even lang die envelop, dat is lekker verdacht voor de mensen thuis"
En voor hetzelfde geld loopt er net een andere deelnemer langs, terwijl jij instructies krijgt van de cameramannenquote:Op dinsdag 20 januari 2009 22:28 schreef Irving het volgende:
[..]
Nouja, er zijn vast wel dingen in scène gezet (zullen dan vast geen erge dingen zijn), maar van dit denk ik van niet. Dan zegt de regie als het ware dat jij geen geld mag pakken, waardoor jij (blijkt achteraf) als enige geen geld hebt, wat misschien het geld is dat je aan het einde van de rit wint. Je bent ten slotte ook nog op zoek naar een vrijstelling.
Ik betwijfel of die er van op zou kijken.. ik heb wel eens in een verslag van een oudkandidaat gelezen hoe ze bijvoorbeeld ook drie keer opnieuw aan moesten komen rijden op de locatie van een opdracht om het goed in beeld te krijgen en dat soort fratsen.. dus er wordt tijdens de opnames sowieso vrolijk op los geregiseerd..quote:Op dinsdag 20 januari 2009 22:56 schreef Susi het volgende:
[..]
En voor hetzelfde geld loopt er net een andere deelnemer langs, terwijl jij instructies krijgt van de cameramannen
Maar dat is niet midden ín een opdracht, waarbij het om iets belangrijks gaat als saboteren/geld vinden/vrijstelling behalen.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 23:02 schreef Maartel het volgende:
[..]
Ik betwijfel of die er van op zou kijken.. ik heb wel eens in een verslag van een oudkandidaat gelezen hoe ze bijvoorbeeld ook drie keer opnieuw aan moesten komen rijden op de locatie van een opdracht om het goed in beeld te krijgen en dat soort fratsen.. dus er wordt tijdens de opnames sowieso vrolijk op los geregiseerd..
Los van of Froukje de mol/kandidaat is, en of ze zelf opzettelijk/perongeluk/in opdracht van regie langs die envelop liep, wil dit nog niet zeggen dat ze die envelop een paar seconden later niet alsnog gepakt heeft...quote:Op dinsdag 20 januari 2009 23:19 schreef Susi het volgende:
[..]
Maar dat is niet midden ín een opdracht, waarbij het om iets belangrijks gaat als saboteren/geld vinden/vrijstelling behalen.
Kvind het verhaal nu wel erg ingewikkeld wordenquote:Op dinsdag 20 januari 2009 23:35 schreef Maartel het volgende:
[..]
Los van of Froukje de mol/kandidaat is, en of ze zelf opzettelijk/perongeluk/in opdracht van regie langs die envelop liep, wil dit nog niet zeggen dat ze die envelop een paar seconden later niet alsnog gepakt heeft...
Owquote:Op dinsdag 20 januari 2009 23:37 schreef Irving het volgende:
[..]
Kvind het verhaal nu wel erg ingewikkeld wordenFroukje had ook geen geld gevonden namelijk.
Die envelop hing toch nog gewoon netjes recht aan de kast ? Volgens mij was die niet aangeraakt. Is die eerdere optie van je beter denk.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 23:39 schreef Maartel het volgende:
[..]
(t is overigens ook nog mogelijk dat ze de envelop al heeft gecheckt, maar dat ie al leeg was, en ze er daarom voorbij loopt, ik zie haar ná het van-tafel-springen namelijk wel echt recht op de envelop aflopen)
Ja, alleen klopt het dan niet dat ze geen geld heeft gevonden.. tenzij ze de mol is, maar dat geloof ik ook niet zo (dan zouden ze zo'n verdacht fragment volgens mij ook niet zo duidelijk in beeld brengen)quote:Op dinsdag 20 januari 2009 23:47 schreef Susi het volgende:
[..]
Die envelop hing toch nog gewoon netjes recht aan de kast ? Volgens mij was die niet aangeraakt. Is die eerdere optie van je beter denk.
Nee, dat zou dan niet kloppen. Maar iedereen die een envelop vond, scheurde 'm van de plek af waar het hing. Dus ze heeft hem gemist, concludeer ik eigenlijk nu.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 23:49 schreef Maartel het volgende:
[..]
Ja, alleen klopt het dan niet dat ze geen geld heeft gevonden.. tenzij ze de mol is, maar dat geloof ik ook niet zo (dan zouden ze zo'n verdacht fragment volgens mij ook niet zo duidelijk in beeld brengen)
Interessant! Er wordt duidelijk "Is de mol" gezegd. En volgens mij in de stem van de voice-over. Of draaf ik nou doorquote:Op dinsdag 20 januari 2009 23:06 schreef jeur het volgende:
Onderstaand bericht blijkbaar in het verkeerde topic gezet. Mijn excuses
Net zoals veel andere medelanders zat ik donderdag 8 januari achter de buis om te kijken of ik dit seizoen de mol wel een keer kon ontmaskeren. Op een gegeven moment is er rond minuut 30 een uitleg van de reuzenrad opdracht.
Ik meende een raar geluid te horen en besloot dit verder uit te zoeken. In een ander seizoen van wie is de mol werd er een geluidsfragment achterstevoren afgespeeld. Dus ik het vage fragment reversen en dit is het resultaat:
http://145.37.208.122/231206/libraries/zend/dennis_is_de_mol.mp3
( Link lijkt niet te werken in Google Chrome )
Naar mijn mening wordt er duidelijk gezegd "Is de mol".
Het eerst gedeelte van het fragment is het origineel en eindigt bij het afwijkende geluidsfragment.
Dit fragment wordt daarna 2x achterstevoren en 5% vertraagt afgespeeld.
Tijdens het fragment is alleen dennis in beeld.
Link aflevering:
http://www.avro.nl/tv/pro(...)zending_terugkijken/
Kan iemand hier het beeld bij laten zien? Ik hoor idd duidelijk "is de mol", te duidelijk dat dit toeval kan zijn eigenlijk :|. Misschien de rest van de aflevering naar rare geluidjes afspeuren?quote:Op dinsdag 20 januari 2009 23:06 schreef jeur het volgende:
Onderstaand bericht blijkbaar in het verkeerde topic gezet. Mijn excuses
Net zoals veel andere medelanders zat ik donderdag 8 januari achter de buis om te kijken of ik dit seizoen de mol wel een keer kon ontmaskeren. Op een gegeven moment is er rond minuut 30 een uitleg van de reuzenrad opdracht.
Ik meende een raar geluid te horen en besloot dit verder uit te zoeken. In een ander seizoen van wie is de mol werd er een geluidsfragment achterstevoren afgespeeld. Dus ik het vage fragment reversen en dit is het resultaat:
http://145.37.208.122/231206/libraries/zend/dennis_is_de_mol.mp3
( Link lijkt niet te werken in Google Chrome )
Naar mijn mening wordt er duidelijk gezegd "Is de mol".
Het eerst gedeelte van het fragment is het origineel en eindigt bij het afwijkende geluidsfragment.
Dit fragment wordt daarna 2x achterstevoren en 5% vertraagt afgespeeld.
Tijdens het fragment is alleen dennis in beeld.
Link aflevering:
http://www.avro.nl/tv/pro(...)zending_terugkijken/
dat wie hoor je inderdaad duidelijk ja..quote:Op woensdag 21 januari 2009 08:00 schreef kingmob het volgende:
[..]
Overigens zit er iets voor "is de mol" en volgens mij is het "wie" (bij de herhaling is het weggeknipt), dat maakt het al wel wat vager. Dan is het wellicht een hint op zich
Mee eens. Bij de onbekende Nederlanders wilde iedereen graag shippen, nu wil iedereen alleen de Mol uithangen. Dat krijg je er ook van als je van tevoren iedereen gaat vragen of-ie de mol wilt zijn :>.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 23:55 schreef avonne het volgende:
ik snapte niet veel van de tweede aflevering
Met die busopdracht hingen er dus bikini's en zomerjurkjes aan de lijn. Ik denk "oh, dan hebben ze zeker alle warme kleding aangetrokken, drie lagen dik" maar toen ik de groep zag toekijken hadden ze niks extra kleren aan.
Ik hou er niet van dat mensen doen alsof ze dom zijn. Hadden ze echt niet gezien dat het geld in de helft was geknipt en nog "geplakt"moest worden? *zucht
En dat gedoe met vrijstellingen, ik hou er niet van. Allemaal gerommel om niks.
En die reuzenrad opdracht was helemaal niet moeilijk.
Waarom vertikte iedereen het om zijn lengte en huisnummer op te schrijven? Stápels papier om aantekeningen te maken... Omdat ze allemaal zo graag de mol willen zijn, ipv winnaar
Ik volg inderdaad ook liever het spel.quote:Op woensdag 21 januari 2009 12:16 schreef Flem het volgende:
[..]
Mee eens. Bij de onbekende Nederlanders wilde iedereen graag shippen, nu wil iedereen alleen de Mol uithangen. Dat krijg je er ook van als je van tevoren iedereen gaat vragen of-ie de mol wilt zijn :>.
Dat geluidsfragment trouwens... Ik vind er niets aan om op zo'n manier achter de identiteit van de Mol te komen. Net als vorige keer met die foto's van Inge; bleh.
Nou dat 'is de mol' hoor je inderdaad duidelijk zeg. Ben ook benieuwd naar het beeld. Vind het wel tof als je dat ontdektquote:Op woensdag 21 januari 2009 08:00 schreef kingmob het volgende:
[..]
Kan iemand hier het beeld bij laten zien? Ik hoor idd duidelijk "is de mol", te duidelijk dat dit toeval kan zijn eigenlijk :|. Misschien de rest van de aflevering naar rare geluidjes afspeuren?
Overigens zit er iets voor "is de mol" en volgens mij is het "wie" (bij de herhaling is het weggeknipt), dat maakt het al wel wat vager. Dan is het wellicht een hint op zich
de hand uit de ierse vlag?quote:Op woensdag 21 januari 2009 13:34 schreef avonne het volgende:
oh, ik heb dat boek gelezen. Niet bepaald iets wat je leest als je bezig bent met mindgames a la de mol. Veel te ingewikkeld voor.
Moet het een hint voorstellen?
Lijkt er wel op ja.quote:Op woensdag 21 januari 2009 14:25 schreef cptmarco het volgende:
[..]
de hand uit de noord-ierse vlag?
Ik ben nog steeds voor een eigen subforumquote:Op woensdag 21 januari 2009 12:40 schreef SMutzskii het volgende:
heb mijn recorder ingesteld, zodat hij iedere week WIDM opneemt, kan ik het lekker kijken nadat ik ben wezen trainen!
Misschien is het iets om de beste hints op een rijtje te zetten? Of nieuw topic: "WIDM hints: ... " ?
Dat het zich afspeelt in New York (wederom Amerika?) Het is natuurlijk ook de zoektocht van kleine Oskar naar het geheim van die ene sleutel die hij vindt, wat kan verwijzen naar de zoektocht naar de Mol. Verder zie ik er niet zo veel in.quote:Op woensdag 21 januari 2009 13:34 schreef avonne het volgende:
oh, ik heb dat boek gelezen. Niet bepaald iets wat je leest als je bezig bent met mindgames a la de mol. Veel te ingewikkeld voor.
Moet het een hint voorstellen?
Op bijvoorbeeld wieisdemol.net worden zulke lijsten bijgehouden!quote:Op woensdag 21 januari 2009 20:55 schreef Athlon_2o0o het volgende:
Eigenlijk zou er een lijst moeten komen hoeveel geld welke kandidaat verspeelt per opdracht. Volgens mij is dit de enige deels rationele manier om te bekijken wie de mol is.
Dat vind ik nou ook, terwijl er heel veel ingewikkelde hints te maken zijn. Ze hoeven alleen de verschillende fora maar af te lopen om op ideeen te komen, die zijn er genoeg.quote:Op woensdag 21 januari 2009 16:01 schreef somegirl het volgende:
Ik vind alleen de hints altijd tegenvallen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |