quote:De GPD-kranten, waaronder Het Parool en het Noordhollands Dagblad schonken de Drie Musketiers de hoofdrol. 'Met Cvitanich, Sulejmani en Suarez heeft Ajax drie onvervalste 'boefjes' in de ploeg', vindt de journalist, 'Raspaardjes, met wie de trainer heel wat heeft te stellen'. Maar dat de overwinning er uiteindelijk kwam, dankte Ajax volgens deze kranten vooral aan het duo Gabri/Enoh 'dat zich schrap zette op het middenveld van de kolkende Goffert'.
quote:Wielaert waande zich nog Twentenaar tegen NEC
Geschreven op maandag, 19 januari om 12:30
Voor Robbie Wielaert was het afgelopen weekeinde nog allemaal even wennen. De kersverse aankoop van Ajax droeg zondagmiddag in Nijmegen tegen NEC (2-4 winst) voor het eerst het Amsterdamse tenue om de schouders. "Wanneer er een bal over de zijlijn rolde, riep ik soms: Twentebal", geeft de verdediger in Het Parool toe. Wielaert was gematigd tevreden over zijn debuut. "We hadden het veldoverwicht in de eerste helft moeten uitdrukken in één of meer doelpunten. Verder was het niet goed dat we twee keer een voorsprong uit handen hebben gegeven. Als je 2-1 voorkomt, moet je de grip op het duel verstevigen. Maar goed, met z’n tienen vechten we ons naar de overwinning in een moeilijke uitwedstrijd. En dat is positief."
De oud-speler van onder meer PSV en FC Twente had een aanpassingsperiode voorzien. ''Het kost tijd om ingespeeld te raken. Ik moet aan mijn medespelers wennen en zij aan mij. Kan ook niet anders. Ik train pas een paar dagen mee. Deze week kunnen we er verder aan werken op de training. Wat dat betreft komt het wel goed uit dat Ajax de komende dagen geen bekerprogramma heeft.''
Dan kunnen we net zo goed die penalty bij Roda - PSV aanvechten. Dan had PSV verloren met 1-0.quote:Op maandag 19 januari 2009 12:58 schreef Chadi het volgende:
Kan e rgeen nieuwe regel komen die het mogelijk maakt om gele kaarten aan te vechten. Zoals in Spanje met die 2 duidelijke strafschoppen die men bestrafte als schwalbe
Dan was er nog een 2e helft hoor.quote:Op maandag 19 januari 2009 13:01 schreef toma het volgende:
[..]
Dan kunnen we net zo goed die penalty bij Roda - PSV aanvechten. Dan had PSV verloren met 1-0.
Zeker, zou zeker een goede start bij 2 lastige uitwedstrijden zijn! Geeft een Ajacied vertrouwen om kampioen te worden!quote:Op maandag 19 januari 2009 12:59 schreef Cyberia18 het volgende:
Zondag winnen zou absoluut de bekroning zijn op deze twee weken.
Lijkt me wel, en NEC is natuurlijk ook gewoon een goede ploeg.quote:Op maandag 19 januari 2009 13:15 schreef Cheiron het volgende:
Trouwens, Oleguer eruit en meteen twee tegendoelpunten. Toeval?
Werk jij ?quote:Op maandag 19 januari 2009 12:57 schreef Aanvoerder het volgende:
Bah, moet wachten met kaartjes voor februari totdat ik m'n salaris heb ontvangen begin februari. Beter is m'n vakkie niet uitverkocht voor Fiorentina. En Vitesse hoef ik ook al niet te proberen.
Tot zover mijn TVP.
quote:Op maandag 19 januari 2009 13:15 schreef Cheiron het volgende:
Trouwens, Vermeer eruit en meteen twee tegendoelpunten. Toeval?
Volgens mij heeft Jan pas in een interview ook gezegd dat hij Vermaelen verdedigend sterker vind en meer naar dat niveau toe wilt. Hij zal het zelf ook wel beseffen denk ik.quote:Op maandag 19 januari 2009 13:25 schreef Nashje het volgende:
Van Basten mag Vertonghen trouwens wel even apart nemen. Die eerste tegengoal is echt té knullig. Eigenlijk gewoon slecht. Zoiets zie ik helaas niet voor het eerst bij Jan. Als ie daar beter en sterker in wordt hebben we een ijzeren duo achterin.
Het is idd een echte verdedigingsfout van hem!quote:Op maandag 19 januari 2009 13:25 schreef Nashje het volgende:
Van Basten mag Vertonghen trouwens wel even apart nemen. Die eerste tegengoal is echt té knullig. Eigenlijk gewoon slecht. Zoiets zie ik helaas niet voor het eerst bij Jan. Als ie daar beter en sterker in wordt hebben we een ijzeren duo achterin.
Ja ok, maar Micky (MS, niet MM dus) is ook het langste, Dario meest opgewonden standje (meer dan Luis) en Luis vind altijd overal een oplossing, net als Mickeyquote:
Suarez is langer dan Sulejmani hoorquote:Op maandag 19 januari 2009 13:35 schreef Rumille het volgende:
[..]
Ja ok, maar Micky (MS, niet MM dus) is ook het langste, Dario meest opgewonden standje (meer dan Luis) en Luis vind altijd overal een oplossing, net als Mickey
Serieus?quote:Op maandag 19 januari 2009 13:37 schreef sjimz het volgende:
[..]
Suarez is langer dan Sulejmani hoor
Herkenbaar :quote:Op maandag 19 januari 2009 13:33 schreef MaxC het volgende:
Op maandag lees ik altijd erg veel kranten als Ajax een knappe overwinning boekt
Het zou een Toma tekening kunnen zijnquote:Op maandag 19 januari 2009 13:44 schreef Rumille het volgende:
[ afbeelding ]
Verbeterd.
Paint held.
@Silaz: Laatste VI staan ze op de voorkant.
En niemand die er ook maar íets over zegt verder. Niet dat het mij verder veel uitmaakt, maar apart is het wel.quote:Op maandag 19 januari 2009 14:12 schreef M0NTANA het volgende:
Kut-Pothuizen.
Die van Beukering vond ik nog veel ergerquote:Op maandag 19 januari 2009 14:28 schreef Silenus het volgende:
[..]
En niemand die er ook maar íets over zegt verder. Niet dat het mij verder veel uitmaakt, maar apart is het wel.
Overigens vind ik alle rare trekjes van Suarez tien keer minder erg dan bijv. die doodschop van Bouaouzan op Suarez. Dat is gewoon keihard iemand van achteren naar de tyfus schoppen...
Wel mooi dat uit die overtreding dan een vrije trap komt waaruit de 2-3 valt. Net goed voor dat schop-ploegje.
Ach ja, minder erg per overtreding maar per saldo ook rood, die Davids heeft me een zooi overtredingen gemaakt, de hele wedstrijd door... Blom floot vaak niet eens...quote:Op maandag 19 januari 2009 14:30 schreef MaxC het volgende:
[..]
Die van Beukering vond ik nog veel erger
Er is gewoon een sfeer gecreëerd rond Luis Suárez. Wordt er een echt overtreding op hem gemaakt, maar alles van (bijvoorbeeld) NEC protesteert daartegen en het publiek reageert daar op. Je zag het bij De Graafschap, je zag het nu ook weer. Gelukkig is Suárez een ijskonijn en wil hij er alleen maar beter van gaan voetballen, maar ik vind het wel opmerkelijk. Patrick Pothuizen wordt nu juist vereerd door zijn uitspraken.quote:Op maandag 19 januari 2009 14:28 schreef Silenus het volgende:
[..]
En niemand die er ook maar íets over zegt verder. Niet dat het mij verder veel uitmaakt, maar apart is het wel.
Overigens vind ik alle rare trekjes van Suarez tien keer minder erg dan bijv. die doodschop van Bouaouzan op Suarez. Dat is gewoon keihard iemand van achteren naar de tyfus schoppen...
Wel mooi dat uit die overtreding dan een vrije trap komt waaruit de 2-3 valt. Net goed voor dat schop-ploegje.
quote:Pothuizen smeerde Cvitanich kaart aan
maandag 19 januari, door SpaceAce, Amsterdam, 06:29u, Telegraaf
NEC-verdediger Patrick Pothuizen (36) gaf na afloop van NEC-Ajax (2-4) schaamteloos toe dat hij Dario Cvitanich een rode kaart had aangesmeerd. 'Ik wist dat hij al een gele kaart op zak had en zag hem in mijn rug aankomen. Omdat jagende spitsen dan vaak doorlopen, wachtte ik met passen. Ik kreeg een licht duwtje, begon à la Suarez een beetje te rollebollen en de scheidsrechter trapte erin.' Dat Kevin Blom door Pothuizen werd gefopt, verdiende de arbiter niet. Mede doordat hij bepaald niet kinderachtig floot, schoot de amusementswaarde omhoog.
Tja, hij maakte de overtreding wel.quote:Op maandag 19 januari 2009 14:34 schreef MaxC het volgende:
Kan Cvitanich nog vrijgesproken worden door deze verklaring?
Ik welquote:Op maandag 19 januari 2009 14:34 schreef BB-boy het volgende:
En van die actie van Zomer op Stekelenburg ben ik ook niet overtuigd dat het een ongeluk was.
En hier is het precies andersomquote:Op maandag 19 januari 2009 14:29 schreef HeatWave het volgende:
Ach ja, als een speler iets tegen Ajax doet is het geslepen, is het een echte sportman die altijd wil winnen, Suarez is natuurlijk alleen maar een irritant mannetje.
Mweh je kon zien dat Zomer naar de bal keek, die dingen kunnen gebeuren.. maar er hadden zeker meer gele kaarten getrokken mogen worden voor NEC.quote:Op maandag 19 januari 2009 14:34 schreef BB-boy het volgende:
En van die actie van Zomer op Stekelenburg ben ik ook niet overtuigd dat het een ongeluk was.
Typisch een fout van iemand die iets voetballend op wil lossen. Die komt namelijk bijna nooit op het idee om gewoon ervoor te zorgen dat de tegenstander niet aan de bal komt door een fysieke blok in verdedigend opzicht.quote:Op maandag 19 januari 2009 13:25 schreef Nashje het volgende:
Oprotten uit dit topic, verveel....quote:
Precies, gele kaart voor gevaarlijk spel had gewoon oké geweest.quote:Op maandag 19 januari 2009 14:45 schreef Jnk18 het volgende:
[..]
Mweh je kon zien dat Zomer naar de bal keek, die dingen kunnen gebeuren.. maar er hadden zeker meer gele kaarten getrokken mogen worden voor NEC.
Ook graag vermaelen terug, die linkerkant gister lag hele tijd open voor NEC..
En iedere keer maar verontwaardigd reageren.quote:Op maandag 19 januari 2009 14:32 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ach ja, minder erg per overtreding maar per saldo ook rood, die Davids heeft me een zooi overtredingen gemaakt, de hele wedstrijd door... Blom floot vaak niet eens...
Mwah, volgens mij was het ook buiten het 5 meter gebied? dus kan gebeuren.quote:Op maandag 19 januari 2009 14:48 schreef _Mike_ het volgende:
[..]
Precies, gele kaart voor gevaarlijk spel had gewoon oké geweest.
Rugblessure ja.quote:Op maandag 19 januari 2009 15:00 schreef S-Two het volgende:
Is Oleguer trouwens geblesseerd? Daar hadden ze het over bij Studio Sport.
Onbesuisd, maar ik denk niet met opzet. Dat gebeurt wel vaker, maar dan mist de aanvaller de keeper. Nu niet.quote:Op maandag 19 januari 2009 14:34 schreef BB-boy het volgende:
Gozer, ga lekker je energie in je op sterven na dooie club stoppen. Morgen tegen Heerenveen voor de beken, is toch veel belangrijker.quote:Op maandag 19 januari 2009 14:55 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
Mwah, volgens mij was het ook buiten het 5 meter gebied? dus kan gebeuren.
Nee joh, jorien interesseert dat niet. Morgen is ie voor feyenoord, woensdag voor az en zaterdag voor psv. 0,0 clubgevoel die jongen.quote:Op maandag 19 januari 2009 15:12 schreef navigator het volgende:
[..]
Gozer, ga lekker je energie in je op sterven na dooie club stoppen. Morgen tegen Heerenveen voor de beken, is toch veel belangrijker.
In welke van z'n clubs?quote:Op maandag 19 januari 2009 15:12 schreef navigator het volgende:
[..]
Gozer, ga lekker je energie in je op sterven na dooie club stoppen. Morgen tegen Heerenveen voor de beken, is toch veel belangrijker.
Dat is Cvitanich juist...quote:Op maandag 19 januari 2009 15:44 schreef Cavalier1 het volgende:
Cvitanich heeft me weer niet kunnen bekoren. Twee grote kansen gemist op belangrijke momenten en domme kaarten. Ik zie daar nog steeds liever een ander type speler, meer een aanspeelpunt.
Snoquote:Op maandag 19 januari 2009 15:50 schreef Cavalier1 het volgende:
[..]
Met aanspeelpunt bedoel ik meer een lange, sterke spits
Geen voetbalverstandquote:Op maandag 19 januari 2009 15:44 schreef Cavalier1 het volgende:
Cvitanich heeft me weer niet kunnen bekoren. Twee grote kansen gemist op belangrijke momenten en domme kaarten. Ik zie daar nog steeds liever een ander type speler, meer een aanspeelpunt.
dus cvitanich miste niet twee kansen en hij kreeg geen rood? dan heb ik een andere wedstrijd gezien...quote:
2 onterechte kaarten als je het mij vraagt, en ik heb hem 1 kans zien missen in de 2e helft een kopbal.quote:Op maandag 19 januari 2009 15:55 schreef Cavalier1 het volgende:
[..]
dus cvitanich miste niet twee kansen en hij kreeg geen rood? dan heb ik een andere wedstrijd gezien...
Heb je uberhaupt de wedstrijd gezien?quote:Op maandag 19 januari 2009 15:44 schreef Cavalier1 het volgende:
Gast, welke wedstrijd heb je gekeken?quote:Op maandag 19 januari 2009 15:44 schreef Cavalier1 het volgende:
Heet je toevallig Rene van der Gijp?quote:Op maandag 19 januari 2009 15:50 schreef Cavalier1 het volgende:
[..]
Met aanspeelpunt bedoel ik meer een lange, sterke spits
Maar met Urby, Suarez en Sulejmani heb je al drie van dat soort spelers. Huntelaar had juist kwaliteiten die daar goed op aansluiten. Nu lijkt het allemaal een beetje op elkaar.quote:Op maandag 19 januari 2009 15:57 schreef w00h00 het volgende:
[..]
Gast, welke wedstrijd heb je gekeken?
Ik vind Cvitanich beter en slimmer voetballen dan dat Huntelaar dat het laatste half jaar deed.
Die twee zuid amerikanen gaan ons naar het kampioenschap schieten, let maar op. Het voetbal plezier bij die twee straalt er gewoon vanaf.
Huntelaar draaide totaal niet lekker in dit elftal dat was wel duidelijk, de afgelopen wedstrijden was het aanvalsspel stukken beter.quote:Op maandag 19 januari 2009 16:00 schreef Cavalier1 het volgende:
[..]
Maar met Urby, Suarez en Sulejmani heb je al drie van dat soort spelers. Huntelaar had juist kwaliteiten die daar goed op aansluiten. Nu lijkt het allemaal een beetje op elkaar.
Inderdaad, maar als het een Ajacied is schreeuwt men moord en brand.quote:Op maandag 19 januari 2009 14:12 schreef M0NTANA het volgende:
Kut-Pothuizen.
Huntelaar was op z'n best bij Huntelaar en in het begin bij Ajax toen hij zijn eigen weg intuïtie kon volgen met het gezicht naar de goal en werkelijk alles afmaakte.quote:Op maandag 19 januari 2009 16:00 schreef Cavalier1 het volgende:
[..]
Maar met Urby, Suarez en Sulejmani heb je al drie van dat soort spelers. Huntelaar had juist kwaliteiten die daar goed op aansluiten. Nu lijkt het allemaal een beetje op elkaar.
quote:Op maandag 19 januari 2009 15:44 schreef Cavalier1 het volgende:
Ik zie daar nog steeds liever een ander type speler, meer een aanspeelpunt.
Echt treurig dat niemand hier inziet dat ze nu precies hetzelfde doen, maar dan andersomquote:Op maandag 19 januari 2009 16:07 schreef Houniet het volgende:
Inderdaad, maar als het een Ajacied is schreeuwt men moord en brand.
quote:Op maandag 19 januari 2009 16:19 schreef Silaz het volgende:
als
quote:Op maandag 19 januari 2009 16:19 schreef Silaz het volgende:
die weer helemaal fit is
nee, gele kaarten en opvolgende schorsingen kunnen niet geseponeerd worden. Bij direct rood had het gekund.quote:Op maandag 19 januari 2009 14:34 schreef MaxC het volgende:
Kan Cvitanich nog vrijgesproken worden door deze verklaring?
2018.quote:Op maandag 19 januari 2009 16:22 schreef Nashje het volgende:
[..]
[..]. Die schijnt dus weer een terugslag te hebben gehad in de winterstop. Weet iemand hoe lang dit nog gaat duren?
Erg leuke column.quote:Op maandag 19 januari 2009 16:26 schreef BB-boy het volgende:
Ik weet niet of deze al een keer gepost was, maar een geweldige column van (held) Koch.
Ajax werd kampioen toen ze een "man of glass" in de selectie hadden. Nu is dat Aisatti, kortom, ster nummer 3 erbij.quote:Op maandag 19 januari 2009 16:39 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Wel pas na de winterstop, als het meezit.
quote:Op maandag 19 januari 2009 16:46 schreef BB-boy het volgende:
In 2018 is de wereld al zes jaar naar de kloten. Wel typisch dat uitgerekend Aissati het overleefd.
En wat te denken van onze Nicolae.quote:Op maandag 19 januari 2009 16:45 schreef Prosac het volgende:
[..]
Ajax werd kampioen toen ze een "man of glass" in de selectie hadden. Nu is dat Aisatti, kortom, ster nummer 3 erbij.
Hoewel het natuurlijk raar is dat jullie nooit kampioen werden terwijl je toch Manucharyan had.
Over Manucharyan gesproken:quote:Op maandag 19 januari 2009 16:45 schreef Prosac het volgende:
[..]
Ajax werd kampioen toen ze een "man of glass" in de selectie hadden. Nu is dat Aisatti, kortom, ster nummer 3 erbij.
Hoewel het natuurlijk raar is dat jullie nooit kampioen werden terwijl je toch Manucharyan had.
Je hebt een taart in z'n gezicht gegooid?quote:Op maandag 19 januari 2009 16:50 schreef w00h00 het volgende:
[..]
Over Manucharyan gesproken:
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 19 januari 2009 16:50 schreef Freezor het volgende:
Johan Derksen zegt op vi.nl dat de rode kaart van cvitanich misschien geseponeerd wordt omdat Pothuizen heeft toegegeven dat er niets aan de hand was.
Wie liegt er nu? Derksen of Prosac?quote:Op maandag 19 januari 2009 16:23 schreef Prosac het volgende:
[..]
nee, gele kaarten en opvolgende schorsingen kunnen niet geseponeerd worden. Bij direct rood had het gekund.
Ja maar als Urby zou speelt hoeft Aissati er niet in van mij.quote:Op maandag 19 januari 2009 16:19 schreef Silaz het volgende:
Met Aissati erbij, als die weer helemaal fit is, heb je voorin wel erg veel voetballend vermogen
Ja eigenlijk heb je wel gelijk. Ik denk dat Derksen weer een boel uit z'n nek lult, en gaat lullen vanavond.quote:Op maandag 19 januari 2009 16:56 schreef Prosac het volgende:
Ik heb altijd begrepen dat hoe onterecht ook, een gele kaart (en opvolgend rood) nooit geseponeerd kan worden. Dit zou echt een unicum zijn en uiteraard een precedent scheppen.
Daarbij geldt natuurlijk ook dat ondanks het overdreven gedoe van Pothuizen, Cvitanich wel doorging.
edit: Als ze Cvitanich niet schorsen, dan seponeer je zijn 2e gele kaart en dat is dus onmogelijk volgens KNVB regels. Gele kaarten kun je niet aanvechten, dat zou dus vanaf het moment dat de KNVB hem niet schorst, mogelijk zijn.
Dat is volgens mij helemaal waar. gele kaarten kan je niet aanvechten. Rode wel.quote:Op maandag 19 januari 2009 16:56 schreef Prosac het volgende:
Ik heb altijd begrepen dat hoe onterecht ook, een gele kaart (en opvolgend rood) nooit geseponeerd kan worden. Dit zou echt een unicum zijn en uiteraard een precedent scheppen.
Daarbij geldt natuurlijk ook dat ondanks het overdreven gedoe van Pothuizen, Cvitanich wel doorging.
edit: Als ze Cvitanich niet schorsen, dan seponeer je zijn 2e gele kaart en dat is dus onmogelijk volgens KNVB regels. Gele kaarten kun je niet aanvechten, dat zou dus vanaf het moment dat de KNVB hem niet schorst, mogelijk zijn.
Rustig brengen. Wat meer kwaliteit in de breedte van de selectie kan geen kwaad. Vooral niet op de nr. 10 positie.quote:Op maandag 19 januari 2009 17:03 schreef Jasza het volgende:
[..]
Ja maar als Urby zou speelt hoeft Aissati er niet in van mij.
Mooi.quote:Op maandag 19 januari 2009 16:26 schreef BB-boy het volgende:
Ik weet niet of deze al een keer gepost was, maar een geweldige column van (held) Koch.
Ajax.nlquote:Extra informatie
- Het is niet toegestaan uitingen te tonen die refereren aan de brand van vorig jaar.
Erg mooiquote:Op maandag 19 januari 2009 16:26 schreef BB-boy het volgende:
En zij nemen weer 100 palestina vlaggen mee naarbinnen gok ikquote:Op maandag 19 januari 2009 17:37 schreef Silenus het volgende:
Voor de mensen die zondag gaan:
[..]
Ajax.nl
Geen liedjes over de brand zingen jongens! Dan moeten ze huilen bij Groningen!
quote:Op maandag 19 januari 2009 17:37 schreef Silenus het volgende:
[..]
Ajax.nl
Daar heb je dus echt niets aan. Je mag al blij zijn als hij dit seizoen nog een wedstrijd speelt. Veel te blessuregevoelig, die jongen.quote:Op maandag 19 januari 2009 16:22 schreef Nashje het volgende:
[..]
[..]. Die schijnt dus weer een terugslag te hebben gehad in de winterstop. Weet iemand hoe lang dit nog gaat duren?
Dan laat ik de wc-rollen maar thuisquote:Op maandag 19 januari 2009 17:37 schreef Silenus het volgende:
[..]
Ajax.nl
Nou breekt m'n klomp. Alsjeblieft kap met dat politiek correcte gejank. Echt typisch weer dit. Only in Holland.quote:Op maandag 19 januari 2009 17:37 schreef Silenus het volgende:
[..]
Ajax.nl
Ik denk dat ze eerder doelen op spandoeken en het dragen van brandweerhelmen.quote:Op maandag 19 januari 2009 17:46 schreef Aanvoerder het volgende:
[..]
Nou breekt m'n klomp. Alsjeblieft kap met dat politiek correcte gejank. Echt typisch weer dit. Only in Holland.
Alles inclusief bedoel ik.quote:Op maandag 19 januari 2009 17:48 schreef BB-boy het volgende:
[..]
Ik denk dat ze eerder doelen op spandoeken en het dragen van brandweerhelmen.
quote:Op maandag 19 januari 2009 17:37 schreef Silenus het volgende:
[..]
Ajax.nl
Ga je Vitesse uit nog proberen ouwe?quote:Op maandag 19 januari 2009 17:46 schreef Aanvoerder het volgende:
[..]
Nou breekt m'n klomp. Alsjeblieft kap met dat politiek correcte gejank. Echt typisch weer dit. Only in Holland.
Geen punten nog.quote:Op maandag 19 januari 2009 17:50 schreef Jasza het volgende:
[..]
Ga je Vitesse uit nog proberen ouwe?
Ik vind het ook kinderachtig, maar ja...quote:
kut. wat moet ik nou met m'n "je bent een rund als je met wc rollen stunt" spandoek?quote:Op maandag 19 januari 2009 17:37 schreef Silenus het volgende:
[..]
Ajax.nl
Zo jammer.quote:Op maandag 19 januari 2009 17:54 schreef DJ_Ryow het volgende:
[..]
kut. wat moet ik nou met m'n "je bent een rund als je met wc rollen stunt" spandoek?
quote:Op maandag 19 januari 2009 16:51 schreef Nashje het volgende:
[..]
Je hebt een taart in z'n gezicht gegooid?
Ik snap wel dat ze liever niet aan die pijnlijke gebeurtenis herinnerd willen worden, maar kom op. We hebben het hier niet over dode hooligans, de holocaust of de vuurwerkramp maar om een gênant en kut dagje in de geschiedenis van FC Groningen. Dat er dan een paar grapjassen met een brandweerhelm in het vak staan en er een spandoek hangt van Page papier is nou niet echt iets om daar heel erg gestresst over te gaan doen.quote:Op maandag 19 januari 2009 17:49 schreef Prosac het volgende:
[..]
triest die verzoeken, hoewel ik het ook wel kan begrijpen, voor sommige mensen een behoorlijk traumatische ervaring, mijn "buurman" op de tribune dacht er aan om deze maar over te slaan, die heeft nog een aantal dagen in het ziekenhuis gelegen met ademhalingsmoeilijkheden.
Fijn dat je dit meedeelt aan ons, nu kunnen we vanavond allemaal met een gerust hart slapen. Jorientjequote:Op maandag 19 januari 2009 18:00 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
Kan die mooi in de nieuwe kuip spelen
Uiteraard, maar het is en blijft voor sommige mensen een heel andere ervaring. Ik begrijp het verzoek, maar ik verwacht gewoon de "Ajax" brandblusser spandoeken en het "steek je vak maar in de fik"quote:Op maandag 19 januari 2009 17:58 schreef Silenus het volgende:
Het is maar een beetje dollen hoor.![]()
(Niet tegen jou trouwens, maar gewoon in het algemeen)
We zullen het net zo lastig krijgen als tegen NEC daar twijfel ik niet aan. Wederom een hele belangrijke wedstrijd die we moeten winnen.quote:Op maandag 19 januari 2009 18:54 schreef versteegrob het volgende:
Beetje vertrouwen in zaterdag mensen? Groningen pakt er weinig punten dus moet goed komen. Alleen even kijken wie er als spits gaat spelen.
Ja ik ook. Maar Groningen kennende gaan ze komend weekend 300% geven omdat ze tegen hun aartsvijand spelenquote:Op maandag 19 januari 2009 19:03 schreef _Mike_ het volgende:
Ik schat Groningen toch een stuk lager in dan NEC, vooral qua vorm en inzet
idd. ze hebben daar 3 wedstrijden van het jaar Ajax, Heerenveen en Twente. waarom wij daar bijzitten is iedereen een raadsel maargoedquote:Op maandag 19 januari 2009 19:05 schreef toma het volgende:
[..]
Ja ik ook. Maar Groningen kennende gaan ze komend weekend 300% geven omdat ze tegen hun aartsvijand spelen
Voor vrijwel elke club zijn wij een van 'de wedstrijden van het jaar'.quote:Op maandag 19 januari 2009 19:08 schreef DJ_Ryow het volgende:
[..]
idd. ze hebben daar 3 wedstrijden van het jaar Ajax, Heerenveen en Twente. waarom wij daar bijzitten is iedereen een raadsel maargoedhet zij zo.
Je zou toch zeggen dat dat inmiddels anders zou zijn, nu wij eindelijk een 'gewone' club zijn net als alle andere 'gewone' clubsquote:Op maandag 19 januari 2009 19:11 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Voor vrijwel elke club zijn wij een van 'de wedstrijden van het jaar'.
Valt wel mee, de spelers van Groningen hebben juist veel respect voor spelers als Suarez/Lindgren/Silva omdat ze toch de stap van sub naar top kunnen maken.quote:Op maandag 19 januari 2009 19:05 schreef toma het volgende:
[..]
Ja ik ook. Maar Groningen kennende gaan ze komend weekend 300% geven omdat ze tegen hun aartsvijand spelen
Die kunnen wij ook ophangen voor clubs zoals Real Madridquote:
Had NEC ook kunnen doenquote:
quote:
Alsof hij een divisie lager zou willenquote:Op maandag 19 januari 2009 18:00 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
Kan die mooi in de nieuwe kuip spelen
Wij zijn nooit een gewone club. Ook al heeft PSV de afgelopen 4 jaar veel meer gepresteerd dan wij, reken maar dat 90% van de Nederlandse spelers liever naar Ajax dan PSV gaat.quote:Op maandag 19 januari 2009 19:12 schreef twi het volgende:
[..]
Je zou toch zeggen dat dat inmiddels anders zou zijn, nu wij eindelijk een 'gewone' club zijn net als alle andere 'gewone' clubs
Zijn wij een 'rivaal' van Twente?quote:
Anders rijmt het niet. En die snappen toch het verschil niet tussen rivaal en concurrent.quote:Op maandag 19 januari 2009 19:20 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Zijn wij een 'rivaal' van Twente?![]()
Concurrent misschien, maar toch zeker geen rivaal.
Niet eens concurrent. Die boertjes hebben het alleen allemaal heel hoog in hun bol de laatste tijd.quote:Op maandag 19 januari 2009 19:20 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Zijn wij een 'rivaal' van Twente?![]()
Concurrent misschien, maar toch zeker geen rivaal.
Alleen hadden die een spandoek "Wisgerhof = Mister NEC".quote:
Maar, dat spandoek hangt er het hele jaar alquote:Op maandag 19 januari 2009 19:33 schreef BB-boy het volgende:
[..]
Alleen hadden die een spandoek "Wisgerhof = Mister NEC".
In Nijmegen zijn ze blijkbaar iets realistischer.
Iets van: Altijd Nijmegenaar. Oe a Gentenaar. Zoiets.quote:
ben benieuwd of hij wat loslaat over de Serviër. zal wel niet als er niet naar gevraagd wordt.quote:Op maandag 19 januari 2009 19:54 schreef Cyberia18 het volgende:
Voor de Sport 1 kijkers. Danny Blind is straks te gast bij Sport 1 United.
Dan stel ik die vraag toch.quote:Op maandag 19 januari 2009 20:01 schreef DJ_Ryow het volgende:
[..]
ben benieuwd of hij wat loslaat over de Serviër. zal wel niet als er niet naar gevraagd wordt.
Oh, en het is de bedoeling dat het contract van Alderweireld tot medio 2013 wordt verlengd.quote:Dario Cvitanich is officieel voor één competitiewedstrijd geschorst na zijn rode kaart (twee keer geel) tegen NEC. Hij mist daardoor de uitbeurt van komend weekeinde tegen FC Groningen.
Je pikt er ook net die 4 topics uit dat ik er niet bij was.quote:Op maandag 19 januari 2009 20:13 schreef BliksemSchigt het volgende:
Ongelooflijk bizar eigenlijk dat het nog maar een jaar geleden is dat het zo'n grote puinhoop was. Ik zat toevallig een beetje door die oude topics te scrollen en te lezen, maar je kan je haast niet meer voorstellen wat voor sfeer er rondom deze tijd vorig jaar hing rond Ajax, fans, spelers, trainer, bestuur. En dan nu die complete rust.
Voor wie het ook nog eens wil herlezen
[CENTRAAL] Wie wordt na dit seizoen trainer/coach van Ajax? #1
Ajax-commissie (olv Coronel) komt met rapport
Marco van Basten nieuwe coach Ajax
AFC Ajax-topic #916: Frank Rijkaard, welkom terug? en verder
En natuurlijk hoe Montana wel niet tegen de komst van Marco was.
Sprookje Cruijff duurde helaas maar een week ofzoquote:Op maandag 19 januari 2009 20:13 schreef BliksemSchigt het volgende:
Ongelooflijk bizar eigenlijk dat het nog maar een jaar geleden is dat het zo'n grote puinhoop was. Ik zat toevallig een beetje door die oude topics te scrollen en te lezen, maar je kan je haast niet meer voorstellen wat voor sfeer er rondom deze tijd vorig jaar hing rond Ajax, fans, spelers, trainer, bestuur. En dan nu die complete rust.
Dat is nog niks vergeleken met die tijd van Wouters. En er zo'n team stond vergelijkbaar met het Feyenoord van nu, er zelfs van Fortuna Sittard thuis werd verloren. Toen zag ik het niet meer zittenquote:Op maandag 19 januari 2009 20:13 schreef BliksemSchigt het volgende:
quote:Op maandag 19 januari 2009 20:13 schreef BliksemSchigt het volgende:
Door die periode kan ik mij nu de woede wel voorstellen van de menigte die het Maasgebouw steeds wil bestormen.quote:Op maandag 19 januari 2009 20:32 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Dat is nog niks vergeleken met die tijd van Wouters. En er zo'n team stond vergelijkbaar met het Feyenoord van nu, er zelfs van Fortuna Sittard thuis werd verloren. Toen zag ik het niet meer zitten
En deze kan in de bookmarks voor de eerst volgende keer dat we twee keer achter elkaar punten laten liggen.quote:Op maandag 19 januari 2009 20:13 schreef BliksemSchigt het volgende:
Doe er maar een jaartje extra bij. Emanuelson ook graag.quote:Ajax hoopt op korte termijn het contract van centrale verdediger Toby Alderweireld open te breken en te verlengen tot medio 2013. Dat weet het Algemeen Dagblad maandagavond te melden.
De 19-jarige Belg maakte tegen NEC zijn officiële debuut.
Ajax - Fortuna Sittard 1-3quote:Op maandag 19 januari 2009 20:32 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Dat is nog niks vergeleken met die tijd van Wouters. En er zo'n team stond vergelijkbaar met het Feyenoord van nu, er zelfs van Fortuna Sittard thuis werd verloren. Toen zag ik het niet meer zitten
Doet Urby denk ik niet, hij heeft in 2006 bijgetekend. Tegen die tijd kan hij wel naar het buitenland als hij zo blijft spelen.quote:Op maandag 19 januari 2009 20:41 schreef Dvm86 het volgende:
[..]
Doe er maar een jaartje extra bij. Emanuelson ook graag.
Het nieuwsbericht destijdsquote:
quote:maandag
12 april 1999
Ajax is doodziek
LEEUWARDEN, maandag
Schrijnender kon het contrast niet worden uitgedrukt. Nadat de ziel van de club zes dagen eerder nog op zo'n glorieuze wijze door alle grootheden uit het verleden was uitgedragen, werd Ajax zes dagen later bruut op diezelfde ziel getrapt. Het was niet de eerste keer dit seizoen, wel de meest beschamende. De bescheiden provincieclub Cambuur, hartstochtelijk en succesvol strijdend voor lijfsbehoud, blies de elite uit de hoofdstad met een 4-1 nederlaag terug over de Afsluitdijk. De regerend kampioen zal nog hard moeten knokken voor Europees voetbal; een 'werkwoord' waar men zich in de ArenA maar eens over moet gaan buigen.
De betekenis van z'n woorden leken hem te ontgaan. Meubelstuk Bobby Haarms, vóór de wedstrijd tegen Cambuur op zoek naar een kop koffie, genoot nog na van de Cruyff-aubade in de ArenA en zei: "Wat zijn we groot geweest." De verleden tijd was wellicht ook wel bewust gekozen door de man die als geen ander beseft dat het hart van Ajax, en dus ook zijn hart, bloedt. Ajax anno 1999, bungelend op de achtste plaats in de Nederlandse competitie. Kan het erger? Ja. Dat wil zeggen: komt er in de komende zeven wedstrijden geen verandering in de situatie, dan zitten alle Ajacieden straks voor de kachel wanneer Nederland met de grootste afvaardiging sinds jaren aan een nieuwe Europese tournee begint.
Drie jaar geleden liep Ajax al eens averij op in Leeuwarden. Toen waren de Amsterdammers onder Louis van Gaal nog schier onverslaanbaar, zodat het slippertje (2-0) in het bekertoernooi als een incident kon worden opgevat. Er is in een paar jaar veel veranderd. Van Gaal ging, Olsen kwam, Olsen ging en Wouters kwam. Maar de man die Ajax weer 'body' moet gaan geven, heeft nu ook alweer drie wedstrijden op rij verloren. En de nederlaag tegen Cambuur, de grootste dit seizoen, is geen incident meer. Vandaar dat Wouters benadrukte dat de halve finale tegen Feyenoord woensdag van groot belang is, omdat de Champions League sowieso uit het zicht is verdwenen. "Ik houd me vast aan het gegeven dat bekervoetbal een ander verhaal is en hoop dat iedereen beseft dat dit het moment is om de nederlaag een klein beetje recht te zetten."
Wouters keek koel en analytisch terug op de enorme afgang van zijn ploeg. Inwendig moet hij hebben gekookt van ergernis. De prestatie van de landskampioen was lachwekkend. Qua spel is Ajax verworden tot een middelmatig elftal zonder passie, juist de eigenschap die Wouters in zijn loopbaan perfectioneerde. PSV denderde vorige week over de Amsterdammers heen en zelfs Cambuur kon het, nadat Shota Arveladze Ajax eerst nog op een vroege voorsprong had gezet. Het was de enige schittering van klasse die gisteren oplichtte in het knusse Cambuur-stadion. De Georgiër, voortdurend kampend met talloze 'pijntjes' en daardoor dit seizoen veel minder prominent aanwezig dan gebruikelijk, verschalkte Wim de Ron in de zesde minuut met een wonderschone boogbal (0-1). De goede pass kwam van Richard Knopper, die rechts op het middenveld uitstekend begon, daarna wegviel maar in de tweede helft zou uitgroeien tot de beste Ajacied. Knopper was één van de vijf nieuwe gezichten in de opstelling ten opzichte van de topper tegen PSV. Arveladze verving Benni (interland-verplichtingen) in de spits, Peter Hoekstra keerde als linkshalf terug voor de geschorste Richard Witschge, Ferdi Vierklau loste de geblesseerde Andrzej Rudy in het centrum af en Tijjani Babangida kreeg rechts voorin de voorkeur boven Wamberto.
Na de goal van Arveladze boorde Cambuur krachten aan waar trainer Gert Kruys, die het maximale uit zijn elftal weet te halen, bijna niet meer op gerekend had. De fanatieke trainer vreesde even voor een herhaling van de thuiswedstrijd tegen Feyenoord, die met 1-5 verloren ging. "Maar we hebben veel teamspirit en lef getoond. De jongens knokten de broek van hun kont", jubelde de voormalige teamgenoot van Jan Wouters bij FC Utrecht. Allemaal leuk en aardig, maar een topclub moet inmiddels toch wel weten waar de valkuil van Cambuur ligt. Ajax liep echter zielloos over de hobbelige grasmat en zocht het onheil op door het vele balverlies op het middenveld. "We vergaten te voetballen zoals we dat voor ogen hebben", beaamde Wouters. Ajax verloor de controle en Kenan Durmusoglu schoot het schaamrood op de Amsterdamse kaken. Vooral bij de tweede treffer van de Turk schutterde de Ajax-defensie, aangevoerd door Mario Melchiot die verzuimde de buitenspelval tijdig uit te zetten.
De onmacht aan Ajax-zijde werd in de tweede helft vooral geïllustreerd door Jari Litmanen. De Finse regisseur, die zijn vertrek inmiddels heeft aangekondigd, liet simpele ballen van z'n voeten springen en boog geregeld moedeloos het hoofd, alsof hij de waarheid niet onder ogen wilde zien. Zelfs de meester van het middenveld wist het niet meer en dat wil wat zeggen. Met Gerald Sibon als vervanger van Arveladze werd Ajax wel sterker in de lucht, maar de haast Engelse manier van spelen leverde geen doorbraak op. Integendeel, de Friese furie counterde op de brutale 'Kruystocht' naar een hogere score. Eerst via invaller Engeniy Levchenko, die de tweede assist van Marinus Dijkhuizen in de 80e minuut fraai afrondde. Vijf minuten later gevolgd door de ijverige dribbelaar Leonard van Utrecht: 4-1.
"We zijn veilig", klonk het opgelucht uit talloze Friese monden. Cynisch werd gevraagd of dat ook al voor Ajax geldt.
Je noemde mij "debiele weggelopen TBS'er" minder dan een jaar geleden en ik heb dat helemaal nooit gezien!quote:Op maandag 19 januari 2009 20:13 schreef BliksemSchigt het volgende:
Aan de ene kant zie ik Urby wel verlengen volgens mij heeft hij het uitstekend naar zijn zin met de technische staf.quote:Op maandag 19 januari 2009 20:49 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Doet Urby denk ik niet, hij heeft in 2006 bijgetekend. Tegen die tijd kan hij wel naar het buitenland als hij zo blijft spelen.
Heat of the moment.quote:Op maandag 19 januari 2009 20:50 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Je noemde mij "debiele weggelopen TBS'er" minder dan een jaar geleden en ik heb dat helemaal nooit gezien!
Hij had wel gelijk weet jequote:Op maandag 19 januari 2009 20:50 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Je noemde mij "debiele weggelopen TBS'er" minder dan een jaar geleden en ik heb dat helemaal nooit gezien!
Daar kunnen we heel Feyenoord van kopen!quote:Op maandag 19 januari 2009 21:01 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Heat of the moment..
Overigens ontvangt Ajax een miljoen euro via HSV van City voor De Jong.
Wat is je mening nu over Van Basten? Nog steeds zo kritisch, of inmiddels al wat gematigd?quote:Op maandag 19 januari 2009 21:07 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Daar kunnen we heel Feyenoord van kopen!
Mooi, ik was al bang dat we ze niet meer aan de straatstenen kwijt konden raken.quote:Op maandag 19 januari 2009 21:19 schreef Cyberia18 het volgende:
Er komt al wat meer beweging in de interesse voor Rommedahl en Bakkie, aldus Blind.
Wat een sukkel was dat. Vlak daarvoor stond al een gastje van een jaar of tien/twaalf van NEC dom te doen terwijl z'n vader echt zo stond van: jongen, wat doe je nou?!quote:Op maandag 19 januari 2009 20:56 schreef Cyberia18 het volgende:
Whehe die nerd die in het filmpje op Ajaxpride langs de weg met zijn Feyenoord shirt loopt te pronken!!
Waar ik me altijd zo druk over maakte is het feit dat Marco van Basten zomaar bondscoach werd, zonder het verdiend/afgedwongen te hebben. Puur op basis van zijn voetbalverleden. Ook werd hij zomaar Ajax-trainer en dat vond ik gewoon belachelijk. Natuurlijk kan het dan leuk uitpakken, maar dat is puur geluk.quote:Op maandag 19 januari 2009 21:17 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Wat is je mening nu over Van Basten? Nog steeds zo kritisch, of inmiddels al wat gematigd?
Dat Ajax topic met Wielaert niet welkom in de TT was ook wel pijnlijk.
Had De Jong nou nog maar contract voor een half jaar of anderhalf jaar?quote:Op maandag 19 januari 2009 21:01 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Heat of the moment..
Wat een heldquote:Op maandag 19 januari 2009 21:23 schreef kevin6188 het volgende:
Suarez had dus echt een hele gedachte met z'n hooghouden:
http://www.sportwereld.nl(...)aoui_een_beetje.html
Na al een halfjaar gelijk een wereld van verschil in uitstraling, spelopvatting, strijd en teamgevoel ten opzichte van vorig seizoen bereikt te hebben vallen de kwaliteiten en toegevoegde waarde van Van Basten volgens jou nog altijd onder de noemer puur geluk?quote:Op maandag 19 januari 2009 21:23 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Waar ik me altijd zo druk over maakte is het feit dat Marco van Basten zomaar bondscoach werd, zonder het verdiend/afgedwongen te hebben. Puur op basis van zijn voetbalverleden. Ook werd hij zomaar Ajax-trainer en dat vond ik gewoon belachelijk. Natuurlijk kan het dan leuk uitpakken, maar dat is puur geluk.
Hij bedoelt dat de benoeming van van Basten goed uitvalt geluk is. Dat van Basten dit voor mekaar krijgt valt geen geluk meer te noemenquote:Op maandag 19 januari 2009 21:31 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Na al een halfjaar gelijk een wereld van verschil in uitstraling, spelopvatting, strijd en teamgevoel ten opzichte van vorig seizoen bereikt te hebben vallen de kwaliteiten en toegevoegde waarde van Van Basten volgens jou nog altijd onder de noemer puur geluk?!
Seriously.
Puur geluk voor Ajax dat het zo uitpakt. Ik zeg niet dat Van Basten alleen maar geluk heeft.quote:Op maandag 19 januari 2009 21:31 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Na al een halfjaar gelijk een wereld van verschil in uitstraling, spelopvatting, strijd en teamgevoel ten opzichte van vorig seizoen bereikt te hebben vallen de kwaliteiten en toegevoegde waarde van Van Basten volgens jou nog altijd onder de noemer puur geluk?!
Seriously.
8 ton, aldus Danny die nu bij Sport1 United zit.quote:Op maandag 19 januari 2009 21:01 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Heat of the moment..
Ja, maar als je zo gaat redeneren is er een 50% kans dat het wel goed uitpakt.quote:Op maandag 19 januari 2009 21:32 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Puur geluk voor Ajax dat het zo uitpakt. Ik zeg niet dat Van Basten alleen maar geluk heeft.
Maar zijn vier jaar bij Oranje en tijd ervoor gaven geen voortekenen dat Marco van Basten een succesvolle trainer was of zou kunnen worden. Er was eigenlijk op het moment dat Ajax Van Basten contracteerde totaal geen basis, hij had het gewoon echt niet verdiend.quote:Op maandag 19 januari 2009 21:35 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Ja, maar als je zo gaat redeneren is er een 50% kans dat het wel goed uitpakt.
Dus waarom geluk? Als ik zie hoe hij het aanpakt, hoe hij zijn visie doordrukt en dingen afdwingt, dan is dat geen geluk hoor. Niet voor Van Basten, en niet voor Ajax. Ajax is gewoon slim geweest..
Sommige mensen hebben gewoon een bepaald talent, een bepaalde kennis.. Natuurtalentje, zeg maar.quote:Op maandag 19 januari 2009 21:37 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Maar zijn vier jaar bij Oranje en tijd ervoor gaven geen voortekenen dat Marco van Basten een succesvolle trainer was of zou kunnen worden. Er was eigenlijk op het moment dat Ajax Van Basten contracteerde totaal geen basis, hij had het gewoon echt niet verdiend.
Omdat hij Cruijff was, daarom.quote:Op maandag 19 januari 2009 21:40 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Sommige mensen hebben gewoon een bepaald talent, een bepaalde kennis.. Natuurtalentje, zeg maar.
Cruijff begon zijn carriere toch ook bij Ajax als coach... Op basis waarvan verdiende hij het?.
klopt. het verschil zit em in het feit dat Marco alle macht kreeg (i.t.t. broekies Koeman en Blind destijds). door het aanstellen van Van Basten is Ajax over een hele andere boeg gegaan. een soort alles of niets actie die nu goed uit lijkt te pakken.quote:Op maandag 19 januari 2009 21:37 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Maar zijn vier jaar bij Oranje en tijd ervoor gaven geen voortekenen dat Marco van Basten een succesvolle trainer was of zou kunnen worden. Er was eigenlijk op het moment dat Ajax Van Basten contracteerde totaal geen basis, hij had het gewoon echt niet verdiend.
Van Basten was natuurlijk ook van een uiterst zeldzaam kaliber.quote:
Nee, want Cruijff is Cruijff, en van Basten is van Basten. Dus van Basten is niet Cruijff, want Cruijff is niet van Basten.quote:Op maandag 19 januari 2009 21:44 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Van Basten was natuurlijk ook van een uiterst zeldzaam kaliber.
En daarom ook "omdat hij Van Basten is, daarom".
In die tijd zou ik waarschijnlijk ook negatief zijn geweest over zijn aanstelling. Ik vind dat zowel Ajax als de KNVB moeten streven naar de best mogelijke optie als (bonds)coach en niet een rookie die misschien best weleens goed kan worden, omdat hij als voetballer ook zo goed was.quote:Op maandag 19 januari 2009 21:40 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Sommige mensen hebben gewoon een bepaald talent, een bepaalde kennis.. Natuurtalentje, zeg maar.
Cruijff begon zijn carriere toch ook bij Ajax als coach... Op basis waarvan verdiende hij het?.
quote:Op maandag 19 januari 2009 21:47 schreef Rumille het volgende:
[..]
Nee, want Cruijff is Cruijff, en van Basten is van Basten. Dus van Basten is niet Cruijff, want Cruijff is niet van Basten.
Maar da's logisch.
Vergeet niet dat een groot deel van de selectie als kind waarschijnlijk Van Basten als held had. Er stond niet zomaar iemand voor die groep, het was fucking Marco van Basten. Als je daar niets van kan leren..quote:Op maandag 19 januari 2009 21:50 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
In die tijd zou ik waarschijnlijk ook negatief zijn geweest over zijn aanstelling. Ik vind dat zowel Ajax als de KNVB moeten streven naar de best mogelijke optie als (bonds)coach en niet een rookie die misschien best weleens goed kan worden, omdat hij als voetballer ook zo goed was.
Spuit11?quote:"Ik heb nog een contract voor 3,5 jaar. Voor de supporters, de mensen bij Ajax, zou ik best willen blijven," verklaart Suárez aan OnsOranje.nl. "Maar mijn droom is spelen voor een grote club in Spanje. Barcelona of Real Madrid, bij Klaas(Huntelaar, red.)".
De Uruguyaanse vleugelaanvaller weet echter niet of hij volgend seizoen al in Spanje te bewonderen is. "Dat is voetbal, heel onzeker. Maar op mijn curriculum vitae zou het wel heel goed staan als ik dan kampioen met Ajax zou zijn geworden.
De topscorerstitel kan Suarez overigens gestolen worden. Tien keer liever wordt hij dit seizoen landskampioen met Ajax. "Het gaat er niet om wie de meeste goals maakt, het gaat erom dat Ajax kampioen wordt."
Na het vertrek van Klaas-Jan Huntelaar naar Real Madrid is hij bestempeld als de nieuwe aanvalsleider van de Amsterdammers. Dat kan best zijn, zelf is de Uruguayaan daar helemaal niet mee bezig.
"Niemand is numero uno in de spits. Het is niet belangrijk dat Suarez of Dario topscorer wordt, maar dat het team wint. Als ik een assist geef en zo anderen laat scoren, prima. Dat is goed voor Ajax. We willen immers kampioen worden," zegt Suarez. Met Dario bedoelt hij zijn vriend en collega-spits Dario Cvitanich. "We spreken dezelfde taal en hebben wel een klik samen."
De Spaanse sportkrant AS meldde eerder al dat Barcelona de Ajax-aanvaller nadrukkelijk in de gaten houdt, terwijl ook Valencia Suárez hoog op de prioriteitenlijst heeft staan. Daar voegde het Algemeen Dagblad ook nog eens AC Milan aan toe.
Maar daarentegen heb je wel weer liever een onervaren Bodul dan een ervaren Berg?quote:Op maandag 19 januari 2009 21:50 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
In die tijd zou ik waarschijnlijk ook negatief zijn geweest over zijn aanstelling. Ik vind dat zowel Ajax als de KNVB moeten streven naar de best mogelijke optie als (bonds)coach en niet een rookie die misschien best weleens goed kan worden, omdat hij als voetballer ook zo goed was.
Ja, net als dat ik Robbie Wielaert niet wilde als concurrent van Gregory van der Wiel.quote:Op maandag 19 januari 2009 22:12 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Maar daarentegen heb je wel weer liever een onervaren Bodul dan een ervaren Berg?
Is ie dat dan? Volgens mij moet vd Wiel zich concentreren op de rechtsback positie en moet Wielaert concurreren met Oleguer voor de plek rechts centraal achterin. We hebben nu alle posities wel goed bezet vind ik mits iedereen fit is.quote:Op maandag 19 januari 2009 22:15 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Ja, net als dat ik Robbie Wielaert niet wilde als concurrent van Gregory van der Wiel.
Volgens mij is hij verkocht aan Dinamo Boekarest.quote:Op maandag 19 januari 2009 22:44 schreef Itisbanging het volgende:
Vraagje tussendoor.
Waar hangt Mitea uit? Staat die nog onder contract? Of is die toch nog ergens in Roemenië ondergebracht?
Hoe staat het met Manu? Mag die weg? Doet hij nog iets in het tweede? Of is het verhaal Manucharyan bij Ajax klaar?
Hij deed het gewoon heel slim. Als ik in zijn schoenen stond had ik ook geprobeerd de spits van de tegenpartij een tweede gele kaart aan te smeren. Het is jammer dat de scheids erin trapt maar dat is dan maar zo.quote:Op maandag 19 januari 2009 23:13 schreef BB-boy het volgende:
Hehe scheidsrechters en consquent zijn...
Overigens vind ik dat je iedere situatie objectief moet beoordelen, dus ook in het geval Pothuizen (ook al is het een smerige kakkerlak).
Ik praat nu over afgelopen zomer. Toen had Van der Wiel nog nooit rechtsback gespeeld.quote:Op maandag 19 januari 2009 22:54 schreef toma het volgende:
[..]
Is ie dat dan? Volgens mij moet vd Wiel zich concentreren op de rechtsback positie en moet Wielaert concurreren met Oleguer voor de plek rechts centraal achterin. We hebben nu alle posities wel goed bezet vind ik mits iedereen fit is.
basis:
--------------------------Stekelenburg----------------------
vd Wiel --------Wielaert---------Vertonghen-------Vermaelen
---------------------Gabri--------Lindgren------------------
---------------------------Sulejmani--------------------------
Suarez-------------------Cvitanich----------------Emanuelson
reserves:
--------------------------Vermeer----------------------
Silva--------Oleguer---------Alderweireld-------Schilder
---------------------Enoh--------Blind------------------
-----------------------------Aissati--------------------------
Leonardo-------------------Bodul----------------Sarpong
En dan hebben we ook nog Siem de Jong en nog een hele hoop andere jongens.
Jawel toch? Toen in de bekerfinale tegen AZ. Al was dat meer een noodgreep toen nog.quote:Op maandag 19 januari 2009 23:18 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Ik praat nu over afgelopen zomer. Toen had Van der Wiel nog nooit rechtsback gespeeld.
Kan ik me niet meer herinneren. Maar dat lag aan de dag zelf.quote:Op maandag 19 januari 2009 23:19 schreef kevin6188 het volgende:
[..]
Jawel toch? Toen in de bekerfinale tegen AZ. Al was dat meer een noodgreep toen nog.
Volgens mij speelde Ogararu toen gewoon de gehele wedstrijd hoor.quote:Op maandag 19 januari 2009 23:19 schreef kevin6188 het volgende:
[..]
Jawel toch? Toen in de bekerfinale tegen AZ. Al was dat meer een noodgreep toen nog.
Jawel hoor. Hij debuteerde zelfs als rechtsback.quote:Op maandag 19 januari 2009 23:18 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Ik praat nu over afgelopen zomer. Toen had Van der Wiel nog nooit rechtsback gespeeld.
Nee. Hij debuteerde als centrale verdediger tegen Twente nadat Stam op het laatste moment moest afhaken. Dat ben ik echt niet vergeten.quote:Op maandag 19 januari 2009 23:25 schreef toma het volgende:
[..]
Jawel hoor. Hij debuteerde zelfs als rechtsback.
http://www.ajax.nl/web/show/id=154417/contentid=61973quote:,,Het was een fantastisch debuut’’, keek Van der Wiel glimmend van trots terug. ,,De sfeer was fantastisch. Een debuut kan ook bijna niet beter als je van de nummer drie wint. Wie wint, voelt zich altijd goed.’’
De verdediger hoorde zondagmorgen pas dat hij als basisspeler aan de aftrap zou verschijnen. Bij afwezigheid van Jaap Stam opeerde Van der Wiel vanuit het defensieve centrum. De 19-jarige Amsterdammer moest onder meer rugdekking geven aan de backs.
Zelfde hier. Was ook een heerlijke wedstrijd, van 1-0 naar 1-4 teruggevochten.quote:Op maandag 19 januari 2009 23:28 schreef Cyberia18 het volgende:
[..]
Nee. Hij debuteerde als centrale verdediger tegen Twente nadat Stam op het laatste moment was afgevallen. Dat ben ik echt niet vergeten.
Net een heksquote:Op maandag 19 januari 2009 23:37 schreef Breach het volgende:
Wat ziet Zlatan er tegenwoordig uit
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Goeie morgen zeg..quote:Op maandag 19 januari 2009 23:37 schreef Breach het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zeker. Met name de 4-1 was fantastisch. Heerlijke pass van Urby van ruim 40 meter en vervolgens net zo heerlijk aangenomen door Huntelaar en de bal hard laag in de linkerhoek geschoten. Boschker kansloos, de ontlading bij het uitvak. Lovely.quote:Op maandag 19 januari 2009 23:36 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Zelfde hier. Was ook een heerlijke wedstrijd, van 1-0 naar 1-4 teruggevochten.
Hij maakt trends inmiddels.quote:Op maandag 19 januari 2009 23:37 schreef Breach het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Suarez is topklasse. Maar Messi, Henry en Eto'o zijn van aparte klasse.quote:Op maandag 19 januari 2009 23:49 schreef soppa het volgende:
Gnêh ik wil Suarez wel eens bij Barcelona zien voetballen, dan loopt hij daar tussen al die supervoetballers terwijl hij hobbel de bobbel elke wedstrijd zijn tegenstanders voorbij gaat en aan het eind van de rit er mee in heeft liggen dan Messi, Henri en Eto'o. Die mannen weten niet wat ze meemaken daar denk ik :-)
Messi is nog een klasse beter dan Henry en Eto'o, wat natuurlijk ook toppers zijn.quote:Op maandag 19 januari 2009 23:55 schreef toma het volgende:
[..]
Suarez is topklasse. Maar Messi, Henry en Eto'o zijn van aparte klasse.
Niet lullig bedoeld maar Suarez komt no way in de buurt van Messi qua kwaliteitenquote:Op maandag 19 januari 2009 23:49 schreef soppa het volgende:
Gnêh ik wil Suarez wel eens bij Barcelona zien voetballen, dan loopt hij daar tussen al die supervoetballers terwijl hij hobbel de bobbel elke wedstrijd zijn tegenstanders voorbij gaat en aan het eind van de rit er mee in heeft liggen dan Messi, Henri en Eto'o. Die mannen weten niet wat ze meemaken daar denk ik :-)
Hij lijkt er wel op ja. Althans het moderne stereotype beeld van Jezus (blonde, lange haren). Jezus, als Jood uit Palestina, zag er waarschijnlijk meer als een Arabier uit, maar goed.quote:
Suarez is pas 21 (bijna 22).. Toen Henry 21 was had hij een bijrol bij Juve en Eto'o speelde bij een Spaanse club uit het rechter rijtje.quote:Op maandag 19 januari 2009 23:55 schreef toma het volgende:
[..]
Suarez is topklasse. Maar Messi, Henry en Eto'o zijn van aparte klasse.
Henry is al bepalend geweest bij Arsenal. Bij Barca staat hij in de schaduw van Messi. Maar ik hoop voor Suarez dat ie zich bij een topclub kan doorontwikkelen tot een topper. Ik denk dat de Spaanse competitie hem het beste ligt.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 00:05 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Suarez is pas 21 (bijna 22).. Toen Henry 21 was had hij een bijrol bij Juve en Eto'o speelde bij een Spaanse club uit het rechter rijtje.
Suarez is nu al de belangrijkste man bij Ajax. Die kan, als hij zich in dit tempo blijft ontwikkelen, ook zo belangrijk en bepalend worden bij een grote club (iets wat Henry ook nog maar moet laten zien).
Hij moet nog een hoop leren, maar het talent heeft hij er wel voor.
Messi is wel een klasse hoger ja. Ook hoger dan Eto'o en Henry.
Waar hij twee seizoenen wel van immens grote waarde (en daardoor de transfer naar Barcelona maakte) was met 30+ doelpunten. Dat is toch echt een knappere prestatie voor zo'n zware competitie bij ook nog eens een middenmoter.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 00:05 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Suarez is pas 21 (bijna 22).. Toen Henry 21 was had hij een bijrol bij Juve en Eto'o speelde bij een Spaanse club uit het rechter rijtje.
Eto'o was een beetje hetzelfde verhaal als Huntelaar. Hij ging weg via de achterdeur bij Real Madrid toen ie nog heel jong was en ontwikkelde zich toen bij Mallorca (uit m'n hoofd?) fantastisch en de rest van het verhaal is bekend.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 00:11 schreef Cyberia18 het volgende:
[..]
Waar hij twee seizoenen wel van immens grote waarde (en daardoor de transfer naar Barcelona had te danken) was met 30+ doelpunten. Dat vind ik nog een knappere prestatie voor zo'n zware competitie.
Mallorca inderdaad.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 00:13 schreef toma het volgende:
[..]
Eto'o was een beetje hetzelfde verhaal als Huntelaar. Hij ging weg via de achterdeur bij Real Madrid toen ie nog heel jong was en ontwikkelde zich toen bij Mallorca (uit m'n hoofd?) fantastisch en de rest van het verhaal is bekend.
Maar Arsenal is, met alle respect, niet echt een absolute topclub..quote:Op dinsdag 20 januari 2009 00:08 schreef toma het volgende:
[..]
Henry is al bepalend geweest bij Arsenal. Bij Barca staat hij in de schaduw van Messi. Maar ik hoop voor Suarez dat ie zich bij een topclub kan doorontwikkelen tot een topper. Ik denk dat de Spaanse competitie hem het beste ligt.
Duhh, ik wil het gewoon zien hoe het eruit ziet om hem te zien tussen al die supervoetballers die stijlvol hun tegenstanders voorbij gaan en waar dan ineens Suarez om de bocht komt zeilen met zijn sta-op-de-bal-ooh-ik-struikel-hutsekluts passeer actiesquote:Op dinsdag 20 januari 2009 00:02 schreef _Mike_ het volgende:
[..]
Niet lullig bedoeld maar Suarez komt no way in de buurt van Messi qua kwaliteiten
Nouja als je kampioen van Engeland bent geworden en in de finale van de CL hebt gestaan dan heb je echt wel wat bereikt.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 00:17 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Maar Arsenal is, met alle respect, niet echt een absolute topclub..
Niet van het kaliber Barca, Real of AC.
Nou, dat valt ook wel mee hoor.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 00:11 schreef Cyberia18 het volgende:
[..]
Waar hij twee seizoenen wel van immens grote waarde (en daardoor de transfer naar Barcelona maakte) was met 30+ doelpunten. Dat is toch echt een knappere prestatie voor zo'n zware competitie bij ook nog eens een middenmoter.
Je maakt een grapje toch?quote:Op dinsdag 20 januari 2009 00:18 schreef toma het volgende:
[..]
Nouja als je kampioen van Engeland bent geworden en in de finale van de CL hebt gestaan dan heb je echt wel wat bereikt.
Alleen Eto'o was toen nog maar 22 en flikte het twee seizoenen op rij. Pikte ook in de African Nations Cup zo nu en dan zijn (belangrijke) doelpunten mee.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 00:18 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Nou, dat valt ook wel mee hoor.
Guiza flikte hetzelfde vorig seizoen, bij dezelfde club ook nog eens.
Kampioen van Engeland worden is wel wat anders dan kampioen van Portugal worden. Toen ze die 2 titels in de laatste jaren haalden waren ze geweldig. Henry had daar een groot aandeel in en was in mijn ogen één van de beste spelers die er toen rondliep. In mijn ogen is Arsenal absolute top net zoals Liverpool, Manchester United, Chelsea, AC Milan, Inter, Juventus, Real Madrid en Barcelona.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 00:23 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Je maakt een grapje toch?.
Ze hebben sinds 1989 5 titels gepakt en ooit eens een EC2. De EC3 finale verloren ze, de CL finale ook.
Maar volgens jouw manier van redeneren is Porto een nog grotere club, die heeft immers de CL gewonnen.
Arsenal is top, maar niet de absolute top.
Daar hebben ze echt te weinig voor gewonnen.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 00:28 schreef toma het volgende:
[..]
Kampioen van Engeland worden is wel wat anders dan kampioen van Portugal worden. Toen ze die 2 titels in de laatste jaren haalden waren ze geweldig. Henry had daar een groot aandeel in en was in mijn ogen één van de beste spelers die er toen rondliep. In mijn ogen is Arsenal absolute top net zoals Liverpool, Manchester United, Chelsea, AC Milan, Inter, Juventus, Real Madrid en Barcelona.
Henry staat niet alleen in de schaduw van Messi, hij is ook nog eens op z'n retour.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 00:08 schreef toma het volgende:
[..]
Henry is al bepalend geweest bij Arsenal. Bij Barca staat hij in de schaduw van Messi. Maar ik hoop voor Suarez dat ie zich bij een topclub kan doorontwikkelen tot een topper. Ik denk dat de Spaanse competitie hem het beste ligt.
Het voetbal gaat al beter, meer een teamspeler aan het worden, waarschijnlijk omdat het beter klikt met Dario dan het klikte met Huntelaarquote:Op dinsdag 20 januari 2009 00:59 schreef Shreyas het volgende:
Suárez moet zich 100% richting op voetballen en niet op theater.
Arsenal is het Atletico Madrid van engeland, vaak schommelend tussen de plekken 3 tot 5, zeker geen absolute top. Man United is de absolute top. Liverpool en Chelsea schommelen daar achteraan..quote:Op dinsdag 20 januari 2009 00:18 schreef toma het volgende:
[..]
Nouja als je kampioen van Engeland bent geworden en in de finale van de CL hebt gestaan dan heb je echt wel wat bereikt.
Ik vind Liverpool ook echt absolute top, maar dat is gewoon persoonlijkquote:Op dinsdag 20 januari 2009 01:49 schreef GieJay het volgende:
[..]
Arsenal is het Atletico Madrid van engeland, vaak schommelend tussen de plekken 3 tot 5, zeker geen absolute top. Man United is de absolute top. Liverpool en Chelsea schommelen daar achteraan..
Vind ik een beetje een belediging voor Arsenal. Klopt trouwens ook niet volgens mij want hoeveel keer in de latste 10 jaar is Atletico tussen de 3e en 5e plek geeindigd? (segunda division niet meegerekend)quote:Op dinsdag 20 januari 2009 01:49 schreef GieJay het volgende:
[..]
Arsenal is het Atletico Madrid van engeland, vaak schommelend tussen de plekken 3 tot 5, zeker geen absolute top. Man United is de absolute top. Liverpool en Chelsea schommelen daar achteraan..
Either way is Arsenal geen Real, Barca of Milan.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 02:07 schreef Radegast het volgende:
[..]
Vind ik een beetje een belediging voor Arsenal. Klopt trouwens ook niet volgens mij want hoeveel keer in de latste 10 jaar is Atletico tussen de 3e en 5e plek geeindigd? (segunda division niet meegerekend)
Eindelijk! Kan echt niet wachten totdat hij speeltquote:Het gaat de goede kant op met Ismaïl Aissati
Het gaat de goede kant op met Ajacied Ismaïl Aissati, dat meldt technisch manager Danny Blind bij Sport United. De Marokkaan raakte vorig jaar in een duel met Jong Ajax geblesseerd aan zijn knie. Volgens Blind is de knie volledig schoon en is er geen vocht meer te bekennen.
Ben benieuwd..quote:Op dinsdag 20 januari 2009 03:09 schreef versteegrob het volgende:
[..]
Eindelijk! Kan echt niet wachten totdat hij speelt
Zal vast nog wel een maand oid over heen gaan. Eerst ritme opdoen door trainingen, daarna rustig laten brengen in het 2e en dan t echte grote werk (al zou dat lastig genoeg zijn aangezien het team nu staat en goed draait)!quote:Op dinsdag 20 januari 2009 03:09 schreef versteegrob het volgende:
[..]
Eindelijk! Kan echt niet wachten totdat hij speelt
Lovende woorden van Janquote:Vertonghen vol vertrouwen naar Groningen
Amsterdam, 20 jan 2009
Jan Vertonghen beseft als geen ander hoe belangrijk het is de eerste wedstrijden na de winterstop zonder kleerscheuren door te komen. De 21-jarige Ajacied nam zondag met zijn team de eerste lastige horde in Nijmegen door met 2-4 van NEC te winnen.
Het tweede examen wacht komende zondag als Ajax in de Euroborg aantreedt tegen FC Groningen. ,,Als we deze weken goed doorkomen, kan er iets moois gebeuren aan het einde van het seizoen", kijkt Vertonghen alvast met een schuin oog naar een eventuele landstitel. ,,Groningen is ook een goed team waarmee we het altijd lastig hebben. Maar het is niet zo dat we daarvan niet kunnen winnen."
De Amsterdammers missen in het hoge noorden in elk geval de nieuwe aanvalsleider Dario Cvitanich, die tegen NEC vanwege twee gele kaarten voortijdig naar de kant moest. ,,Hij houdt altijd twee man bezig en hij scoorde veel de laatste tijd", roemt de Belg zijn Argentijnse ploeggenoot. ,,Het is jammer dat we hem moeten missen, maar dat valt wel op te vangen met de kern die we hebben."
Vertonghen zal in Groningen, naar het zich laat aanzien, geregeld Marcus Berg tegen het lijf lopen. De Zweed is ook dit seizoen met dertien treffers verreweg de gevaarlijkste aanvaller in de selectie van de Groningers. ,,Berg is inderdaad een goede spits", aldus de Rode Duivel. ,,Hij is voetballend niet zo heel sterk aanwezig, maar hij kan altijd zowel met links, rechts als met zijn hoofd uit het niets scoren. Dat wordt opletten geblazen."
Jan Vertonghen feliciteert Rasmus Lindgren met de openingstreffer in de Euroborg vorig seizoen.
Eerder dit seizoen boekte Ajax in eigen huis een benauwde 1-0 zege op de ploeg van trainer Ron Jans. Doordat Ajax twee weken daarvoor met 5-2 had verloren in en tegen Heerenveen, stond er veel druk op het duel in de Amsterdam ArenA. ,,Dat klopt", graaft Vertonghen in zijn geheugen. ,,We kwamen met 1-0 voor en hebben het toen een beetje uit handen gegeven. We kunnen nu in tegenstelling tot de eerste maanden van dit seizoen wel langere tijd dwingend spelen."
De centrale verdediger beaamt dat sinds de aanstelling van coach Marco van Basten vooral het niveau op de trainingen is gestegen. ,,Het gaat allemaal wat pittiger, sneller en harder. Dat merk je wel", zegt hij. ,,Er wordt veel gerichter getraind. De trainer weet wat hij wil. Hij werkt ergens naar toe en iedereen voelt dat hij daarvan deel uitmaakt, ook de reserves. Iedereen wil iets bereiken met het elftal en ervoor werken."
Zelf is Vertonghen bezig aan een goed seizoen. Hij verdrong zelfs zijn vriend en ploeggenoot Thomas Vermaelen van diens positie centraal achterin. ,,Hier komen ook andere kwaliteiten van mij beter tot zijn recht", aldus de international. ,,Het is misschien wel mijn positie voor de toekomst. Thomas Vermaelen is niet iemand die je er even uitspeelt. Het is even anders gelopen en dat had ik nooit durven hopen."
Ook over de prille samenwerking met de nieuwe aankoop Rob Wielaert is Vertonghen zeer te spreken. ,,Ik ben onder de indruk van hem. Hij neemt de hele verdediging op sleeptouw. Hij is echt een aanwinst voor ons."
quote:Op dinsdag 20 januari 2009 09:02 schreef sjimz het volgende:
Rommedahl dus naar NEC toe.
quote:Ajax verhuurt Dennis Rommedahl (foto) de rest van het seizoen aan NEC. Volgens De Gelderlander maakt de Deense rechtsbuiten mogelijk woensdag in het bekerduel tegen Sparta zijn debuut voor de formatie van trainer Mario Been.
Ajax nam Rommedahl in de zomer van 2007 over van Charlton Athletic. In z’n eerste seizoen reikte de vleugelspeler nog tot dertig optredens, maar onder coach Marco van Basten kon hij amper rekenen op speeltijd. (MA)
Overigens vind ik wel dat Oleguer nog een kans moet krijgen om zich te bewijzen - als we bijvoorbeeld met 2-0 voorstaan, zou hij moeten invallen voor Wielaert. Zelfde geldt voor Silva. Silva is gewoon een goede rechtsback en naar mijn mening beter dan Van der Wiel. Het is alleen jammer dat hij aan het begin van het seizoen zo zwak speelde.quote:Ajax wacht aankomende zondag opnieuw een lastige uitwedstrijd. Werd afgelopen zondag NEC in De Goffert op een 2-4 nederlaag getrakteerd, aankomend weekend wacht het uitduel met FC Groningen.
Door de zege op NEC behield Ajax de aansluiting met koploper AZ dat op bezoek bij FC Volendam een 0-2 zege boekte. Volgensde de Belgische verdediger Jan Vertonghen kan Ajax de komende weken de basis leggen voor iets moois. "Als we deze weken goed doorkomen, kan er iets moois gebeuren aan het einde van het seizoen", zegt hij op de officiële website van de Amsterdammers.
Met de uitwedstrijd tegen FC Groningen op het programma, weet ook Vertonghen dat het zondag alles behalve een eenvoudige klus wordt opnieuw drie punten aan het totaal toe te voegen. "Groningen is ook een goed team waarmee we het altijd lastig hebben. Maar het is niet zo dat we daarvan niet kunnen winnen."
Met de komst van Marco van Basten, afgelopen zomer trad hij als trainer in dienst van Ajax, is er wel het één en ander veranderd in Amsterdam, meent Vertonghen. "Het gaat allemaal wat pittiger, sneller en harder. Dat merk je wel", doelt de 21-jarige Belg op de trainingen van de oud-bondscoach. "Er wordt veel gerichter getraind. De trainer weet wat hij wil. Hij werkt ergens naar toe en iedereen voelt dat hij daarvan deel uitmaakt, ook de reserves. Iedereen wil iets bereiken met het elftal en ervoor werken."
Vertonghen wordt sindskort bijgestaan door Rob Wielaert. De centrale verdediger kwam afgelopen week over van FC Twente. De jonge Belg kan het op het veld goed vinden met zijn nieuwe medespeler. "Ik ben onder de indruk van hem. Hij neemt de hele verdediging op sleeptouw. Hij is echt een aanwinst voor ons."
Echt Luis!quote:Ajacied Luis Suarez zette zichzelf dit weekend in de schijnwerpers door een hooghoudactie in de wedstrijd tegen NEC. De aanvaller zegt dit te hebben gedaan om Youssef El Akchaoui terug te pakken.
De back van de Nijmegenaren deed vorig seizoen in de wedstrijd tegen FC Groningen namelijk hetzelfde. NEC stond toen met 5-1 voor. Suarez zag de actie tegen zijn oude Groningen-ploeggenoten op tv en vond het maar vernederend.
Suarez besloot daarom zondag hetzelfde te doen tegen NEC, maar wel toen er nog niet gescoord was. "Ik wilde niet zoals El Akchaoui destijds bewust kwetsen. Daarom deed ik het nu bij 0-0," aldus de Ajacied in het AD. Ajax won in Nijmegen uiteindelijk met 4-2.
Och, is voldoende om de beslissende te maken tegen AZ.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 09:34 schreef Dvm86 het volgende:
[..]
Inderdaad. Jammer dat het maar een half seizoen is.
[..]
Ik gun hem de speeltijd. Modelprof die gozer.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 09:34 schreef Dvm86 het volgende:
[..]
Inderdaad. Jammer dat het maar een half seizoen is.
[..]
Rommedahl vond ik echt iemand die je er best niet bij kan hebben. Kom nou...quote:Op dinsdag 20 januari 2009 10:00 schreef HeatWave het volgende:
Rommedahl vond ik echt iemand die je er best bij kan hebben, geen wereldspeler, maar wel altijd inzet en nooit gemekker. Maar we kunnen best zonder hem, eigenlijk moeten we alle tegenstanders van AZ nu gratis gaan voorzien van spelers die we net niet nodig hebben.
Je moet op de trainingen laten zien dat je beter bent of net zo goed. Geen gekke dingen om een voorsprong weg te geven. Bij 0-5 dit weekend mag je van mij part d ehalve selectie naar dekant halen en anders gewoon samen spelen beter ingespeeld raken en de marge vergroten.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 09:38 schreef Dvm86 het volgende:
[..]
Overigens vind ik wel dat Oleguer nog een kans moet krijgen om zich te bewijzen - als we bijvoorbeeld met 2-0 voorstaan, zou hij moeten invallen voor Wielaert. Zelfde geldt voor Silva. Silva is gewoon een goede rechtsback en naar mijn mening beter dan Van der Wiel. Het is alleen jammer dat hij aan het begin van het seizoen zo zwak speelde.
[..]
Echt Luis!
quote:
Vertonghen: ‘Er wordt veel gerichter getraind’
Geschreven op dinsdag, 20 januari om 10:34
Voor Jan Vertonghen is de komst van Marco van Basten naar Ajax prima uitgepakt. Sinds de aanstelling van de Utrechter is de Belg een vaste waarde centraal in de defensie van de Amterdammers, en kan hij rekenen op het volste vertrouwen. De jonge Belg is dan ook vol lof over de voormalig bondscoach van het Nederlands elftal. “Er wordt veel gerichter getraind. De trainer weet wat hij wil”, zegt de Belgische international op de website van zijn club. Dit in tegenstelling tot de trainers die Vertonghen eerder meemaakte op De Toekomst. “Hij werkt ergens naar toe en iedereen voelt dat hij daarvan deel uitmaakt, ook de reserves. Iedereen wil iets bereiken met het elftal en ervoor werken.”
Ook zijn eigen ontwikkeling blijft niet onbesproken. Binnen een mum van tijd werkte hij zich op tot dragende kracht, en en passant moest maatje Thomas Vermaelen naar de linkerkant verhuizen. “Het is misschien wel mijn positie voor de toekomst. Thomas Vermaelen is niet iemand die je er even uitspeelt”, weet Vertonghen.
Ook winteraanwinst Robbie Wielaert komt ter sprake. De oud-speler van onder meer NEC en FC Twente lijkt zijn nieuwe kompaan te gaan worden in het centrum van de defensie. “Ik ben onder de indruk van hem”, geeft onze zuiderbuur toe. “Hij neemt de hele verdediging op sleeptouw. Hij is echt een aanwinst voor ons.”
Ik zal zn voorzetten missen.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 10:52 schreef Suijk het volgende:
Nja, Rommedahl is af en toe wel eens nuttig geweest, maar niet constant en is natuurlijk ook niet het niveau wat we willen nastreven. Maar verder geen wanklank van hem gehoord, dus vriendelijk bedankt voor je diensten!
Kijk liever naar een spannende pot voetbal zoals tegen NEC dan een gaapwedstrijd zoals de 2e helft tegen de Graafschapquote:Op dinsdag 20 januari 2009 10:36 schreef Aanvoerder het volgende:
Zondag wordt weer ouderwets billenknijpen als zoveel wedstrijden dit seizoen.
ik leun toch liever iedere wedstrijd met een gerust hart achterover dan dat ik billenknijpend naar een slotfase kijk.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 11:15 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Kijk liever naar een spannende pot voetbal zoals tegen NEC dan een gaapwedstrijd zoals de 2e helft tegen de Graafschap
De ontlading bij het elftal bij de 2-4 was echt prachtig om te zien.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 11:17 schreef toma het volgende:
[..]
ik leun toch liever iedere wedstrijd met een gerust hart achterover dan dat ik billenknijpend naar een slotfase kijk.
Vast en zeker, maar hoe lang houd je dit vol? Nee dan ben ik het met toma eens. Die ballen blijven niet zo goed vallen als tegen NEC.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 11:30 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
De ontlading bij het elftal de 2-4 was echt prachtig om te zien.![]()
Ook bij de 0-1 en 1-2 van Sulijmani kreeg ik gewoon kippenvel.
Ondanks dat ik me zeer verbonden voel met Ajax, ben ik op de eerste plaats voetbalsupporter
Maar wel 3 punten na 90 minuten!quote:Op dinsdag 20 januari 2009 10:36 schreef Aanvoerder het volgende:
Zondag wordt weer ouderwets billenknijpen als zoveel wedstrijden dit seizoen.
Laten we hopen. Maar wedstrijden zoals tegen NEC van afgelopen zondag kan het elftal veel vertrouwen geven. Ook hadden we tegen Twente eigenlijk moeten verliezen. Sprong zo ongeveer een gat in het plafond toen Lindgren de 0-2 maakte.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 11:32 schreef Voltreffer het volgende:
[..]
Vast en zeker, maar hoe lang houd je dit vol? Nee dan ben ik het met toma eens. Die ballen blijven niet zo goed vallen als tegen NEC.
De ontlading die volgt na zo'n gewonnen wedstrijd is groter dan bijv. tegen De Graafschap! Maar t is niet goed voor je hart...quote:Op dinsdag 20 januari 2009 11:38 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Laten we hopen. Maar wedstrijden zoals tegen NEC van afgelopen zondag kan het elftal veel vertrouwen geven. Ook hadden we tegen Twente eigenlijk moeten verliezen. Sprong zo ongeveer een gat in het plafond toen Lindgren de 0-2 maakte.
Maar dit is mijn beleving van het spelletje
quote:'Dit is ook een goede oplossing voor Ajax, want een zo sterk mogelijk NEC is voor Ajax beter, aangezien we hun concurrenten voor de titel nog op bezoek krijgen', zegt Carlos Aalbers.
Ajax.nlquote:Op dinsdag 20 januari 2009 12:10 schreef Devz het volgende:
Staat de samenvatting van zondag al ergens online?
Sorry voor de lange URL!quote:Op dinsdag 20 januari 2009 12:10 schreef Devz het volgende:
Staat de samenvatting van zondag al ergens online?
Alleen bleek zondag andermaal dat het verdedigend nog niet al te best is...quote:Op dinsdag 20 januari 2009 11:30 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
De ontlading bij het elftal bij de 2-4 was echt prachtig om te zien.![]()
Ook bij de 0-1 en 1-2 van Sulijmani kreeg ik gewoon kippenvel.
Ondanks dat ik me zeer verbonden voel met Ajax, ben ik op de eerste plaats voetbalsupporter
Het gemis van Vermaelenquote:Op dinsdag 20 januari 2009 12:44 schreef Longmen het volgende:
[..]
Alleen bleek zondag andermaal dat het verdedigend nog niet al te best is...
quote:Ajax kan een leuk bedrag op de rekening bijschrijven wanneer Nigel de Jong Hamburger SV verruilt voor Manchester City. Mochten de bedragen van twintig miljoen euro kloppen, dan vangen de Amsterdammers 800.000 euro.
"De transfer is nog niet rond. Maar dit zou een mooie meevaller zijn", zegt manager technische zaken Danny Blind in De Telegraaf. "Zeker als je bedenkt dat Nigel bij HSV nog maar een contract voor een half jaar heeft."
De acht ton die Ajax bij een transfer mag ontvangen, is een solidariteitsbijdrage. "De oude club heeft maximaal recht op vijf procent van de transfersom", zegt Blind. "Maar dat is afhankelijk van hoelang hij daar vanaf zijn twaalfde heeft gevoetbald. Nigel heeft maar twee jaar níét bij ons gespeeld."
Dat betekent dat Ajax kan rekenen op het fikse bedrag van 800.000 euro. "We krijgen wel meer een solidariteitsbijdrage, maar vaak lagere bedragen", aldus Blind.
De transfer van De Jong naar Manchester City is overigens nog niet volledig afgerond. Volgens De Telegraaf gaat de middenvelder dinsdag met de Engelse club onderhandelen over een contract van 4,5 jaar.
En vermeerquote:
Nee dankje, liever af en toe een spannde wedstrijd en de rest met 6-0 graagquote:Op dinsdag 20 januari 2009 13:12 schreef Doezelhaar het volgende:
Liever elke week een wedstrijd die spannend is als een 6-0 winst..
liever altijd met 6-0 winnen.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 13:13 schreef _Mike_ het volgende:
[..]
Nee dankje, liever af en toe een spannde wedstrijd en de rest met 6-0 graag
dat moeten dubbele cijfers wordenquote:
quote:Op dinsdag 20 januari 2009 13:24 schreef finsdefis het volgende:
[..]
dat moeten dubbele cijfers worden
quote:Hooghouden Suarez was wraakactie tegen El-Akchaoui
Luis Suarez (foto) leek afgelopen zondag in de voetsporen van Richard Witschge te willen treden, door tijdens het uitduel tegen NEC Nijmegen de bal een aantal keren hoog te houden. Nu blijkt echter dat Suarez wraak wilde nemen op zijn directe tegenstander Youssef El-Akchaoui, die vorig seizoen tegen FC Groningen eenzelfde streek uithaalde bij een 5-1 voorsprong voor NEC.
Suarez zag zijn oude ploeggenoten op televisie vernederd worden en was daar dusdanig verbolgen over, dat hij zondag zijn gram haalde. ‘Ik wilde niet zoals El Akchaoui destijds bewust kwetsen. Daarom deed ik het nu bij 0-0,’ legt Suarez in het AD uit. Ajax won het treffen uiteindelijk met 2-4.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |