quote:De GPD-kranten, waaronder Het Parool en het Noordhollands Dagblad schonken de Drie Musketiers de hoofdrol. 'Met Cvitanich, Sulejmani en Suarez heeft Ajax drie onvervalste 'boefjes' in de ploeg', vindt de journalist, 'Raspaardjes, met wie de trainer heel wat heeft te stellen'. Maar dat de overwinning er uiteindelijk kwam, dankte Ajax volgens deze kranten vooral aan het duo Gabri/Enoh 'dat zich schrap zette op het middenveld van de kolkende Goffert'.
quote:Wielaert waande zich nog Twentenaar tegen NEC
Geschreven op maandag, 19 januari om 12:30
Voor Robbie Wielaert was het afgelopen weekeinde nog allemaal even wennen. De kersverse aankoop van Ajax droeg zondagmiddag in Nijmegen tegen NEC (2-4 winst) voor het eerst het Amsterdamse tenue om de schouders. "Wanneer er een bal over de zijlijn rolde, riep ik soms: Twentebal", geeft de verdediger in Het Parool toe. Wielaert was gematigd tevreden over zijn debuut. "We hadden het veldoverwicht in de eerste helft moeten uitdrukken in één of meer doelpunten. Verder was het niet goed dat we twee keer een voorsprong uit handen hebben gegeven. Als je 2-1 voorkomt, moet je de grip op het duel verstevigen. Maar goed, met z’n tienen vechten we ons naar de overwinning in een moeilijke uitwedstrijd. En dat is positief."
De oud-speler van onder meer PSV en FC Twente had een aanpassingsperiode voorzien. ''Het kost tijd om ingespeeld te raken. Ik moet aan mijn medespelers wennen en zij aan mij. Kan ook niet anders. Ik train pas een paar dagen mee. Deze week kunnen we er verder aan werken op de training. Wat dat betreft komt het wel goed uit dat Ajax de komende dagen geen bekerprogramma heeft.''
Dan kunnen we net zo goed die penalty bij Roda - PSV aanvechten. Dan had PSV verloren met 1-0.quote:Op maandag 19 januari 2009 12:58 schreef Chadi het volgende:
Kan e rgeen nieuwe regel komen die het mogelijk maakt om gele kaarten aan te vechten. Zoals in Spanje met die 2 duidelijke strafschoppen die men bestrafte als schwalbe
Dan was er nog een 2e helft hoor.quote:Op maandag 19 januari 2009 13:01 schreef toma het volgende:
[..]
Dan kunnen we net zo goed die penalty bij Roda - PSV aanvechten. Dan had PSV verloren met 1-0.
Zeker, zou zeker een goede start bij 2 lastige uitwedstrijden zijn! Geeft een Ajacied vertrouwen om kampioen te worden!quote:Op maandag 19 januari 2009 12:59 schreef Cyberia18 het volgende:
Zondag winnen zou absoluut de bekroning zijn op deze twee weken.
Lijkt me wel, en NEC is natuurlijk ook gewoon een goede ploeg.quote:Op maandag 19 januari 2009 13:15 schreef Cheiron het volgende:
Trouwens, Oleguer eruit en meteen twee tegendoelpunten. Toeval?
Werk jij ?quote:Op maandag 19 januari 2009 12:57 schreef Aanvoerder het volgende:
Bah, moet wachten met kaartjes voor februari totdat ik m'n salaris heb ontvangen begin februari. Beter is m'n vakkie niet uitverkocht voor Fiorentina. En Vitesse hoef ik ook al niet te proberen.
Tot zover mijn TVP.
quote:Op maandag 19 januari 2009 13:15 schreef Cheiron het volgende:
Trouwens, Vermeer eruit en meteen twee tegendoelpunten. Toeval?
Volgens mij heeft Jan pas in een interview ook gezegd dat hij Vermaelen verdedigend sterker vind en meer naar dat niveau toe wilt. Hij zal het zelf ook wel beseffen denk ik.quote:Op maandag 19 januari 2009 13:25 schreef Nashje het volgende:
Van Basten mag Vertonghen trouwens wel even apart nemen. Die eerste tegengoal is echt té knullig. Eigenlijk gewoon slecht. Zoiets zie ik helaas niet voor het eerst bij Jan. Als ie daar beter en sterker in wordt hebben we een ijzeren duo achterin.
Het is idd een echte verdedigingsfout van hem!quote:Op maandag 19 januari 2009 13:25 schreef Nashje het volgende:
Van Basten mag Vertonghen trouwens wel even apart nemen. Die eerste tegengoal is echt té knullig. Eigenlijk gewoon slecht. Zoiets zie ik helaas niet voor het eerst bij Jan. Als ie daar beter en sterker in wordt hebben we een ijzeren duo achterin.
Ja ok, maar Micky (MS, niet MM dus) is ook het langste, Dario meest opgewonden standje (meer dan Luis) en Luis vind altijd overal een oplossing, net als Mickeyquote:
Suarez is langer dan Sulejmani hoorquote:Op maandag 19 januari 2009 13:35 schreef Rumille het volgende:
[..]
Ja ok, maar Micky (MS, niet MM dus) is ook het langste, Dario meest opgewonden standje (meer dan Luis) en Luis vind altijd overal een oplossing, net als Mickey
Serieus?quote:Op maandag 19 januari 2009 13:37 schreef sjimz het volgende:
[..]
Suarez is langer dan Sulejmani hoor
Herkenbaar :quote:Op maandag 19 januari 2009 13:33 schreef MaxC het volgende:
Op maandag lees ik altijd erg veel kranten als Ajax een knappe overwinning boekt
Het zou een Toma tekening kunnen zijnquote:Op maandag 19 januari 2009 13:44 schreef Rumille het volgende:
[ afbeelding ]
Verbeterd.
Paint held.
@Silaz: Laatste VI staan ze op de voorkant.
En niemand die er ook maar íets over zegt verder. Niet dat het mij verder veel uitmaakt, maar apart is het wel.quote:Op maandag 19 januari 2009 14:12 schreef M0NTANA het volgende:
Kut-Pothuizen.
Die van Beukering vond ik nog veel ergerquote:Op maandag 19 januari 2009 14:28 schreef Silenus het volgende:
[..]
En niemand die er ook maar íets over zegt verder. Niet dat het mij verder veel uitmaakt, maar apart is het wel.
Overigens vind ik alle rare trekjes van Suarez tien keer minder erg dan bijv. die doodschop van Bouaouzan op Suarez. Dat is gewoon keihard iemand van achteren naar de tyfus schoppen...
Wel mooi dat uit die overtreding dan een vrije trap komt waaruit de 2-3 valt. Net goed voor dat schop-ploegje.
Ach ja, minder erg per overtreding maar per saldo ook rood, die Davids heeft me een zooi overtredingen gemaakt, de hele wedstrijd door... Blom floot vaak niet eens...quote:Op maandag 19 januari 2009 14:30 schreef MaxC het volgende:
[..]
Die van Beukering vond ik nog veel erger
Er is gewoon een sfeer gecreëerd rond Luis Suárez. Wordt er een echt overtreding op hem gemaakt, maar alles van (bijvoorbeeld) NEC protesteert daartegen en het publiek reageert daar op. Je zag het bij De Graafschap, je zag het nu ook weer. Gelukkig is Suárez een ijskonijn en wil hij er alleen maar beter van gaan voetballen, maar ik vind het wel opmerkelijk. Patrick Pothuizen wordt nu juist vereerd door zijn uitspraken.quote:Op maandag 19 januari 2009 14:28 schreef Silenus het volgende:
[..]
En niemand die er ook maar íets over zegt verder. Niet dat het mij verder veel uitmaakt, maar apart is het wel.
Overigens vind ik alle rare trekjes van Suarez tien keer minder erg dan bijv. die doodschop van Bouaouzan op Suarez. Dat is gewoon keihard iemand van achteren naar de tyfus schoppen...
Wel mooi dat uit die overtreding dan een vrije trap komt waaruit de 2-3 valt. Net goed voor dat schop-ploegje.
quote:Pothuizen smeerde Cvitanich kaart aan
maandag 19 januari, door SpaceAce, Amsterdam, 06:29u, Telegraaf
NEC-verdediger Patrick Pothuizen (36) gaf na afloop van NEC-Ajax (2-4) schaamteloos toe dat hij Dario Cvitanich een rode kaart had aangesmeerd. 'Ik wist dat hij al een gele kaart op zak had en zag hem in mijn rug aankomen. Omdat jagende spitsen dan vaak doorlopen, wachtte ik met passen. Ik kreeg een licht duwtje, begon à la Suarez een beetje te rollebollen en de scheidsrechter trapte erin.' Dat Kevin Blom door Pothuizen werd gefopt, verdiende de arbiter niet. Mede doordat hij bepaald niet kinderachtig floot, schoot de amusementswaarde omhoog.
Tja, hij maakte de overtreding wel.quote:Op maandag 19 januari 2009 14:34 schreef MaxC het volgende:
Kan Cvitanich nog vrijgesproken worden door deze verklaring?
Ik welquote:Op maandag 19 januari 2009 14:34 schreef BB-boy het volgende:
En van die actie van Zomer op Stekelenburg ben ik ook niet overtuigd dat het een ongeluk was.
En hier is het precies andersomquote:Op maandag 19 januari 2009 14:29 schreef HeatWave het volgende:
Ach ja, als een speler iets tegen Ajax doet is het geslepen, is het een echte sportman die altijd wil winnen, Suarez is natuurlijk alleen maar een irritant mannetje.
Mweh je kon zien dat Zomer naar de bal keek, die dingen kunnen gebeuren.. maar er hadden zeker meer gele kaarten getrokken mogen worden voor NEC.quote:Op maandag 19 januari 2009 14:34 schreef BB-boy het volgende:
En van die actie van Zomer op Stekelenburg ben ik ook niet overtuigd dat het een ongeluk was.
Typisch een fout van iemand die iets voetballend op wil lossen. Die komt namelijk bijna nooit op het idee om gewoon ervoor te zorgen dat de tegenstander niet aan de bal komt door een fysieke blok in verdedigend opzicht.quote:Op maandag 19 januari 2009 13:25 schreef Nashje het volgende:
Oprotten uit dit topic, verveel....quote:
Precies, gele kaart voor gevaarlijk spel had gewoon oké geweest.quote:Op maandag 19 januari 2009 14:45 schreef Jnk18 het volgende:
[..]
Mweh je kon zien dat Zomer naar de bal keek, die dingen kunnen gebeuren.. maar er hadden zeker meer gele kaarten getrokken mogen worden voor NEC.
Ook graag vermaelen terug, die linkerkant gister lag hele tijd open voor NEC..
En iedere keer maar verontwaardigd reageren.quote:Op maandag 19 januari 2009 14:32 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ach ja, minder erg per overtreding maar per saldo ook rood, die Davids heeft me een zooi overtredingen gemaakt, de hele wedstrijd door... Blom floot vaak niet eens...
Mwah, volgens mij was het ook buiten het 5 meter gebied? dus kan gebeuren.quote:Op maandag 19 januari 2009 14:48 schreef _Mike_ het volgende:
[..]
Precies, gele kaart voor gevaarlijk spel had gewoon oké geweest.
Rugblessure ja.quote:Op maandag 19 januari 2009 15:00 schreef S-Two het volgende:
Is Oleguer trouwens geblesseerd? Daar hadden ze het over bij Studio Sport.
Onbesuisd, maar ik denk niet met opzet. Dat gebeurt wel vaker, maar dan mist de aanvaller de keeper. Nu niet.quote:Op maandag 19 januari 2009 14:34 schreef BB-boy het volgende:
Gozer, ga lekker je energie in je op sterven na dooie club stoppen. Morgen tegen Heerenveen voor de beken, is toch veel belangrijker.quote:Op maandag 19 januari 2009 14:55 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
Mwah, volgens mij was het ook buiten het 5 meter gebied? dus kan gebeuren.
Nee joh, jorien interesseert dat niet. Morgen is ie voor feyenoord, woensdag voor az en zaterdag voor psv. 0,0 clubgevoel die jongen.quote:Op maandag 19 januari 2009 15:12 schreef navigator het volgende:
[..]
Gozer, ga lekker je energie in je op sterven na dooie club stoppen. Morgen tegen Heerenveen voor de beken, is toch veel belangrijker.
In welke van z'n clubs?quote:Op maandag 19 januari 2009 15:12 schreef navigator het volgende:
[..]
Gozer, ga lekker je energie in je op sterven na dooie club stoppen. Morgen tegen Heerenveen voor de beken, is toch veel belangrijker.
Dat is Cvitanich juist...quote:Op maandag 19 januari 2009 15:44 schreef Cavalier1 het volgende:
Cvitanich heeft me weer niet kunnen bekoren. Twee grote kansen gemist op belangrijke momenten en domme kaarten. Ik zie daar nog steeds liever een ander type speler, meer een aanspeelpunt.
Snoquote:Op maandag 19 januari 2009 15:50 schreef Cavalier1 het volgende:
[..]
Met aanspeelpunt bedoel ik meer een lange, sterke spits
Geen voetbalverstandquote:Op maandag 19 januari 2009 15:44 schreef Cavalier1 het volgende:
Cvitanich heeft me weer niet kunnen bekoren. Twee grote kansen gemist op belangrijke momenten en domme kaarten. Ik zie daar nog steeds liever een ander type speler, meer een aanspeelpunt.
dus cvitanich miste niet twee kansen en hij kreeg geen rood? dan heb ik een andere wedstrijd gezien...quote:
2 onterechte kaarten als je het mij vraagt, en ik heb hem 1 kans zien missen in de 2e helft een kopbal.quote:Op maandag 19 januari 2009 15:55 schreef Cavalier1 het volgende:
[..]
dus cvitanich miste niet twee kansen en hij kreeg geen rood? dan heb ik een andere wedstrijd gezien...
Heb je uberhaupt de wedstrijd gezien?quote:Op maandag 19 januari 2009 15:44 schreef Cavalier1 het volgende:
Gast, welke wedstrijd heb je gekeken?quote:Op maandag 19 januari 2009 15:44 schreef Cavalier1 het volgende:
Heet je toevallig Rene van der Gijp?quote:Op maandag 19 januari 2009 15:50 schreef Cavalier1 het volgende:
[..]
Met aanspeelpunt bedoel ik meer een lange, sterke spits
Maar met Urby, Suarez en Sulejmani heb je al drie van dat soort spelers. Huntelaar had juist kwaliteiten die daar goed op aansluiten. Nu lijkt het allemaal een beetje op elkaar.quote:Op maandag 19 januari 2009 15:57 schreef w00h00 het volgende:
[..]
Gast, welke wedstrijd heb je gekeken?
Ik vind Cvitanich beter en slimmer voetballen dan dat Huntelaar dat het laatste half jaar deed.
Die twee zuid amerikanen gaan ons naar het kampioenschap schieten, let maar op. Het voetbal plezier bij die twee straalt er gewoon vanaf.
Huntelaar draaide totaal niet lekker in dit elftal dat was wel duidelijk, de afgelopen wedstrijden was het aanvalsspel stukken beter.quote:Op maandag 19 januari 2009 16:00 schreef Cavalier1 het volgende:
[..]
Maar met Urby, Suarez en Sulejmani heb je al drie van dat soort spelers. Huntelaar had juist kwaliteiten die daar goed op aansluiten. Nu lijkt het allemaal een beetje op elkaar.
Inderdaad, maar als het een Ajacied is schreeuwt men moord en brand.quote:Op maandag 19 januari 2009 14:12 schreef M0NTANA het volgende:
Kut-Pothuizen.
Huntelaar was op z'n best bij Huntelaar en in het begin bij Ajax toen hij zijn eigen weg intuïtie kon volgen met het gezicht naar de goal en werkelijk alles afmaakte.quote:Op maandag 19 januari 2009 16:00 schreef Cavalier1 het volgende:
[..]
Maar met Urby, Suarez en Sulejmani heb je al drie van dat soort spelers. Huntelaar had juist kwaliteiten die daar goed op aansluiten. Nu lijkt het allemaal een beetje op elkaar.
quote:Op maandag 19 januari 2009 15:44 schreef Cavalier1 het volgende:
Ik zie daar nog steeds liever een ander type speler, meer een aanspeelpunt.
Echt treurig dat niemand hier inziet dat ze nu precies hetzelfde doen, maar dan andersomquote:Op maandag 19 januari 2009 16:07 schreef Houniet het volgende:
Inderdaad, maar als het een Ajacied is schreeuwt men moord en brand.
quote:Op maandag 19 januari 2009 16:19 schreef Silaz het volgende:
als
quote:Op maandag 19 januari 2009 16:19 schreef Silaz het volgende:
die weer helemaal fit is
nee, gele kaarten en opvolgende schorsingen kunnen niet geseponeerd worden. Bij direct rood had het gekund.quote:Op maandag 19 januari 2009 14:34 schreef MaxC het volgende:
Kan Cvitanich nog vrijgesproken worden door deze verklaring?
2018.quote:Op maandag 19 januari 2009 16:22 schreef Nashje het volgende:
[..]
[..]. Die schijnt dus weer een terugslag te hebben gehad in de winterstop. Weet iemand hoe lang dit nog gaat duren?
Erg leuke column.quote:Op maandag 19 januari 2009 16:26 schreef BB-boy het volgende:
Ik weet niet of deze al een keer gepost was, maar een geweldige column van (held) Koch.
Ajax werd kampioen toen ze een "man of glass" in de selectie hadden. Nu is dat Aisatti, kortom, ster nummer 3 erbij.quote:Op maandag 19 januari 2009 16:39 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Wel pas na de winterstop, als het meezit.
quote:Op maandag 19 januari 2009 16:46 schreef BB-boy het volgende:
In 2018 is de wereld al zes jaar naar de kloten. Wel typisch dat uitgerekend Aissati het overleefd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |