quote:Op zondag 18 januari 2009 15:43 schreef Luchtbel het volgende:
Fijn dat jullie het herkennen. Jolie knuffelt sowieso graag en veel, ik zou eigenlijk niet weten hoe ik haar nog meer zou kunnen knuffelenMaar de laatste tijd wil ze ook steeds door me ingesmeerd worden met alle creme die ze maar kan vinden. Ze heeft geregeld vragen en opmerkingen over lichamen en dat van haar zelf ook. Ze zit de hele tijd naar alles en iedereen te kijken, dat versterkt haar afwezigheid. 'Mama, denk je dat ik andere benen heb dan de andere meisjes?' maar ook 'waar worden onze haren van gemaakt en waarom groeien ze veel sneller dan je armen?' Allemaal van dat soort dingetjes houden haar nu bezig. Hopelijk wordt het snel weer anders en wat makkelijker weer. Bij Jolie helpt het overigens het meest om echt dingen te gaan doen, naar buiten toe of samen knutselen ofzo. Dan kan ik haar daarna ook wel weer loslaten en wil ze zelf maar ze kan het niet zelf bedenken. Vanmorgen zijn we al vroeg naar buiten gegaan, hardlopen en zij fietsen. Dat soort dingen vindt ze erg fijn, dan zit ze daarna vrolijk en wel aan het ontbijt in plaats van de meeste dagen de afgelopen tijd; hangend op een vuist. Het zal dus allemaal wel weer beter worden en ik probeer het maar positief om te buigen. En in het kader daarvan heb ik me reeds voor de tweede keer dit jaar in die ballentent gewaagd.
Ja, zowel Maud als ik hadden de griep uit Nederland meegekregen van mijn vader. niet het gewenste vakantiecadeau, maar dat heb je niet voor het zeggen.quote:Op zondag 18 januari 2009 20:24 schreef livelink het volgende:
Lekker voor Fleur dat jullie vakantie zo goed was voor haar. Wel jammer dat jij en Maud ziek waren.
Wat een luxe om nog buiten de schoolvakantie op vakantie te kunnen, trouwens.
Nee, dan gaat ie juist dichterbij naar schoolquote:Op maandag 19 januari 2009 14:12 schreef debuurvrouw het volgende:
Jeutje, da's wel heel vroeg zeg! dus vanuit groep 6 hier (vierde klas daar??) naar de middelbare school? Moet hij dan ver reizen?
Hier op school ook een electronisch bord. Haske handig juist. Alleen jammer dat de projector roversgoed is.![]()
Ik hoor oudste niet klagen over onrustig aan de ogen oid. Het is vaak toch gewoon kijken naar een blz uit je boek, maar dan op het bord. Hij vond het juist wel tof. Filmpjes mee op zijn MP3 speler voor zijn spreekbeurt.
Niet volgens mijn huisarts... Als ze voldoende groente en fruit eten en voldoende rust krijgen, kun je verder niets doen. Sommige kindjes zijn gewoon vatbaarder dan anderen... Ik heb er ook zo eentje hierquote:Op dinsdag 20 januari 2009 11:31 schreef Suzanna het volgende:
Noa is WEER ziek... (blijkbaar niet zo'n goede weerstand
... ) Weet iemand hoe je de weerstand kunt proberen te verbeteren? ze is zo snel ziek...dat is echt niet leuk!
Volgens mij heeft ze nu griep, vorige week was het iets met erg veel hoesten en uiteindelijk nogal last van haar astma. Hm...
(ze heeft mij ook aangestoken...:{ )
Zo, da's best heftig. Kinderen kunnen natuurlijk echt goede drama-actreutels zijn, maar dit raakt je wel. (en dan vervolgens daarna vrolijk gaan spelen en jij in de penarie)quote:Op donderdag 22 januari 2009 09:43 schreef E.T. het volgende:
Zo herkenbaar, dat drama bij het afscheid nemen.. Saskia heeft het een tijdje hetzelfde als Iris gehad.. compleet met "mama, laat me hier toch niet achter!!!!"
Gelukkig is het al een hele tijd over en gaat het goed, al moest ze vanmorgen wel weer huilen
Nou zie ik alle kindjes op z'n tijd wel huilen, dus het lijkt me heel normaal
en dat icm hoogzwanger zijn..quote:Op donderdag 22 januari 2009 11:48 schreef dutchie het volgende:
[..]
Zo, da's best heftig. Kinderen kunnen natuurlijk echt goede drama-actreutels zijn, maar dit raakt je wel. (en dan vervolgens daarna vrolijk gaan spelen en jij in de penarie)
Elke keer, he? Die 10 jaar, dat is niet eenmalig volgens mij.quote:Op zondag 25 januari 2009 20:03 schreef Leah het volgende:
Oh man, 10 jaar van je leven kost het , mij tenminste wel.
vrachtwagens gaan ook wel eens achteruit...quote:Op zondag 25 januari 2009 21:32 schreef Stout het volgende:
wij hebben trouwens afgesproken dat ze altijd achter een vrachtwagen stoppen of de stoep op gaan. Maar in geen geval ervoor...
quote:Op zondag 25 januari 2009 22:05 schreef bixister het volgende:
[..]
vrachtwagens gaan ook wel eens achteruit...ik zou eerder zeggen: wacht tot die vrachtwagen een flink end uit de buurt is.
die interpretatie is soms met een hele andere insteek gegeven dan gezegd, merk ik hier ook.quote:Op maandag 26 januari 2009 17:02 schreef Maneki.Neko het volgende:
Juf heeft wel ongeveer zoiets gezegd maar net niet helemaal. Ze heeft wel tegen hem gezegd dat hij echt wat beter zijn best moet doen omdat hij anders straks in groep 3 een probleem krijgt met schrijven, en tegen een ander meisje heeft ze gezegd dat wat ze gemaakt had niet netjes was, namelijk 4 zwarte strepen en het toen snel aan een ander kindje gegeven.
duiken denk ik. Tenminste, hier moesten ze een steekduik doen voor de borstcrawl. En een steekduik is plat duiken. (zit er echt heelquote:Op vrijdag 30 januari 2009 08:07 schreef lady-wrb het volgende:
dat is idd een hele waslijst
wat is een kopsprong?
quote:Op vrijdag 30 januari 2009 08:53 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
duiken denk ik. Tenminste, hier moesten ze een steekduik doen voor de borstcrawl. En een steekduik is plat duiken. (zit er echt heelauw
uit vind ik)
nee, wij moesten ongeveer dit : Dit zijn de eisen vanaf 1985, maar zelf heb ik rond 1979 mijn diploma's behaaldquote:Op vrijdag 30 januari 2009 10:21 schreef chacama het volgende:
Jeetje wat een lijst. Wat super goed zeg.... Ik hou mijn hart vast. Fleur wordt volgende maand opgeroepen voor zwemles. Ik vond dat ze zich al redelijk kon redden (met bandjes aan wel te verstaan) maar als ik die waslijst zie, dan zijn we voor mijn gevoel wel een jaar of 1,5 verder voordat ze afzwemt. Was het vroeger ook zo moeilijk, ik kan het me niet herrineren.
.
Hij is nu 1,50... in zijn klas niet eens de grootste ! Maar die jongens hebben lange vaders en moeders en mijn mannen alleen een lange vader.quote:Op zaterdag 31 januari 2009 15:54 schreef livelink het volgende:
Maat 40, waar gaat dat eindigen, vraag je je af. Is hij ook al zo lang?
Of dat je ineens je sloffen/crocs/schoenen kwijt bent en je dochter er op ziet lopenquote:Op zaterdag 31 januari 2009 16:59 schreef livelink het volgende:
Het is voor mij geen schoenmaat die bij die lengte past (ik ben zelf 1.56 met schoenmaat 36).
Het lijkt me zo gek als je kinderen ineens langer zijn dan je zelf bent en dat gaat bij mij natuurlijk redelijk vlot gebeuren. Dat je ineens tegen je kind op moet kijken.
Maar misschien snapt ze nu een eventuele volgende keer dat het niet echt lukt zonder te oefenen?quote:Op woensdag 4 februari 2009 19:21 schreef livelink het volgende:
Tja, ik ben net thuis. Ze zijn niet door de voorrondes heengekomen, maar volgens Katja was dat niet terecht. Ze heeft nog weinig realiteitszin op dat punt. Het vriendinnetje van Katja was wel erg overstuur. Durfde eerst niet op te treden en barstte vervolgens in huilen uit toen de jury bepaalde dat ze niet door mochten. Dus een half drama is het wel geworden en ik ben toch nog steeds van mening dat we het eigenlijk hadden moeten afblazen, maar ja.
Oef, dat is voor mij toch wel een zwakke plek. Ik heb hele sterke calvinistische trekjes, moet ik zeggen. " Wie niet werkt, zal ook niet eten", dat soort principes. En dus druist het ook echt voor mij tegen alles in dat ze zich wel opgeeft, maar vervolgens niet oefent. En vind ik inderdaad dat ze dus moet leren dat dat niet werkt.quote:Op woensdag 4 februari 2009 22:49 schreef jessie het volgende:
Livelink ze hoeft er toch niet perse iets van te leren?
Ja, Merijn gaat om 19.00 slapen, we maken hem dan om 07.00 weer wakker, hij heeft het dus echt nodig.quote:Op vrijdag 6 februari 2009 10:55 schreef chacama het volgende:
Oh, heerlijk maneki dat ie weer wat steviger is. Veel slaap is hier ook een belangrijk item. Dus op tijd naar bed en ook daadwerkelijk slapen zijn heel belangrijk.
Ja, daar kwam ik laatst ook achter. Ik vind mijn hoeveelheid boodschappen echt heel normaal. Tót ik het ging vergelijken met een vriendin met alleen dochters. Dat scheelde een slok op een borrel.quote:Op maandag 9 februari 2009 17:20 schreef lady-wrb het volgende:
wow, die van jou heeft stevige trek, stout.
is de rest van het gezin ook zo?
dan sleep je je vast een breuk aan boodschappen
Valt hij dan wel meteen in slaap? Myrthe kan vaak nog uren wakker liggen 's avonds, en na een paar van die avonden heeft ze dan 's morgens wel last ervan.quote:Op vrijdag 6 februari 2009 10:40 schreef Maneki.Neko het volgende:
Hij heeft gewoon heel veel slaap nodig, als hij na 7 uur zijn bed in gaat komt hij er de volgende ochtend bijna niet uit.
Hij slaapt zodra hij zijn kussen ziet!quote:Op maandag 9 februari 2009 22:17 schreef poemojn het volgende:
[..]
Valt hij dan wel meteen in slaap? Myrthe kan vaak nog uren wakker liggen 's avonds, en na een paar van die avonden heeft ze dan 's morgens wel last ervan.
bij ons gaan er ook zo'n 6 a 7 broden per week door hoor!quote:Op dinsdag 10 februari 2009 07:26 schreef Stout het volgende:
Als ik dat zo zie,valt het nog wel mee met wat ze bij mij eten, vooral veel groente dus... en piepers.
De kids eten ruim meer dan ik, ik ben al blij als ik 2 boterhammen over de dag binnen krijg.
hier gaan er 5- 6 broden per week door, een klilo of 5 aan aardappelen, anderhalve kilo groente per dag, 4stuks vlees van ca 100 gram rauw (dus 75 gram gaar), 500 tot 1 kg pasta, 4 pakken van 1.5 liter melk (als ik 4 kannen van 2 liter haal gaan ze ook op), 7 liter magere yoghurt, 1 zak goedkope cruesli en dan nog de nodige kipfilet, mager vleeswaar en zoet beleg (maar dat mogen ze alleen smorgens)
Nee ik til me geen breuk.... mijn man wel![]()
Jarigen nog van harte !! Hopenlijk hebben jullie een leuke dag gehad !
gelukkigquote:Op dinsdag 10 februari 2009 00:05 schreef bixister het volgende:
dank jullie wel allemaal, ze heeft 't toch zo goed gedaan vandaag op haar eerste schooldag. ik ben echt heel trots op d'r.
en livelink, tijd voor een ruil-meet!!! hier is de stapel dubbelen zo dik geworden dat ie niet meer in een envelop past.which reminds me: huuperdepuup, namens piet bedankt voor de voetbalplaatjes, ze zijn vandaag gearriveerd!
welke heb je besteld ?? Merijn zou die van de piramides super vinden, maar hij heeft klasgenootjes die alles maar saai vinden als het geschiedenis is....quote:Op dinsdag 10 februari 2009 14:20 schreef Grijs het volgende:
Vandaag voor Daans feestje een speurpakket besteld . Ik ben benieuwd wat hij ervan vindt en hoe dat zal gaan...
Klopt, ik had vorig jaar voor Sven's 5e verjaardagsfeestje het Ridder Radbout en Jonkvrouw Mathilde pakket.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 14:36 schreef E.T. het volgende:
Volgens mij had EasyGoing ook zo'n pakket..
erger nog ...quote:Op donderdag 12 februari 2009 20:08 schreef Huppelmuts het volgende:
hallo
die kids in de OP met ** die hebben zowel een papa als een mama op fok?
dat zijn er nog best veel!!quote:Op donderdag 12 februari 2009 20:12 schreef easy-going het volgende:
[..]
erger nog ...
... die papa en mama hebben elkaar leren kennen via Fok!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |