Beterschap.
Na de hoofdluisuitdaging besloot ik gister verder te gaan met kleuteruitdaging 2: op de fiets het verkeer in. Lalalalalalala. Wel gewoon wat rustige weggetjes gepakt enzovoorts maar echt echt echt, ik kreeg het er warm van. Maar het is goed dat we het gedaan hebben want ik weet nu wel wat ik mijn kleuter allemaal moet gaan leren;
1. Remmen op commando.
2. En dat remmen dat moet je met de rem doen. Niet met je schoenen.
3. Er wordt niet zinloos gebeld.
4. Rechtsaf betekent niet mijn kant op.
5. De bussen rijden niet door rood licht. Als het voor de fietsers rood is dan wordt het groen voor de bussen.
6. Als je staat te wachten (omdat de bussen dus niet door rood licht rijden) hoef je echt niet je fiets op de standaard te zetten.
7. Niet overal gaan racen.
8. Maar ook niet oversteken als een slak.
9. Als je moeder je bij je capuchon grijpt, niet boos worden. Ik heb echt het beste met je voor.
10. 'Pas op, piraten achter je!' gillen zonder reden is niet grappig.
En ze deed echt haar best en was zelf ontzettend trots. En zo blij, dat het kon en mocht. Ze wilde vandaag meteen weer. Dus alle moed bij elkaar geraapt en toch maar weer de fiets op vandaag. Nou ja, Jolie dan. Want voorlopig doen we alleen maar de hardloopronde samen. Totdat bovenstaande punten in haar systeem zijn opgenomen. Vandaag aan punt 1 en punt 2 gewerkt. Ze ziet nu wel in waarom je moet remmen als het nodig is en het lukte haar vandaag al beter om het onverwacht te doen. Dat met die schoenen.....daar werken we nog aan!
[ Bericht 0% gewijzigd door Luchtbel op 25-01-2009 19:59:39 ]