abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 23 januari 2009 @ 13:19:57 #51
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_65342836
Ja, super is dat, na 1,5 jaar vind ik het echt heel knap hoe goed hij het geleerd heeft En met zo'n mooi accent
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_65389870
ja !! fok is eer online !!
HIer ook een gevalletje niet lekker : Timo is hangerig, wat warm (37,9) en hoest ineens als of hij 4 pakjes per dag rookt.... Voorbode van de griep ??
  zondag 25 januari 2009 @ 19:47:33 #53
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_65395899
Beterschap.

Na de hoofdluisuitdaging besloot ik gister verder te gaan met kleuteruitdaging 2: op de fiets het verkeer in. Lalalalalalala. Wel gewoon wat rustige weggetjes gepakt enzovoorts maar echt echt echt, ik kreeg het er warm van. Maar het is goed dat we het gedaan hebben want ik weet nu wel wat ik mijn kleuter allemaal moet gaan leren;
1. Remmen op commando.
2. En dat remmen dat moet je met de rem doen. Niet met je schoenen.
3. Er wordt niet zinloos gebeld.
4. Rechtsaf betekent niet mijn kant op.
5. De bussen rijden niet door rood licht. Als het voor de fietsers rood is dan wordt het groen voor de bussen.
6. Als je staat te wachten (omdat de bussen dus niet door rood licht rijden) hoef je echt niet je fiets op de standaard te zetten.
7. Niet overal gaan racen.
8. Maar ook niet oversteken als een slak.
9. Als je moeder je bij je capuchon grijpt, niet boos worden. Ik heb echt het beste met je voor.
10. 'Pas op, piraten achter je!' gillen zonder reden is niet grappig.

En ze deed echt haar best en was zelf ontzettend trots. En zo blij, dat het kon en mocht. Ze wilde vandaag meteen weer. Dus alle moed bij elkaar geraapt en toch maar weer de fiets op vandaag. Nou ja, Jolie dan. Want voorlopig doen we alleen maar de hardloopronde samen. Totdat bovenstaande punten in haar systeem zijn opgenomen. Vandaag aan punt 1 en punt 2 gewerkt. Ze ziet nu wel in waarom je moet remmen als het nodig is en het lukte haar vandaag al beter om het onverwacht te doen. Dat met die schoenen.....daar werken we nog aan!

[ Bericht 0% gewijzigd door Luchtbel op 25-01-2009 19:59:39 ]
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 25 januari 2009 @ 19:52:30 #54
13151 crew  Rewimo
pi_65396098
LB, herkenbaar Flink oefenen, dan raken jullie vanzelf op elkaar ingespeeld
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_65396111
Die kniebeschermer.... prachtig

Je kunt nog aan je lijstje toevoegen :
  • niet plotseling afslaan (naar welke kant dan ook)
  • niet roepen en gillen naar vriendjes die nog aan het fietsen leren zijn (dat levert valpartijen bij de vriendjes op),
  • niet proberen met losse handen te fietsen (dan is de kapuchon-ingreep noodzakelijk),
  • niet onnodig slingeren (dat valt namelijk hard op de stoep)\
  • Je veters van te voren strikken (anders draaien ze om je trappers en lig je ook

ach, die van ons hebben het ook geleerd denk ik dan maar en gaan nu zelf naar school
    Dat vond ik echt dood en dood eng... ze moeten 2 kruispunten over....
  • pi_65396260
    en hier nog 1:
    Niet plotseling remmen als je moeder kort achter je fietst
    Hier had uw advertentie kunnen staan :P
      zondag 25 januari 2009 @ 19:58:05 #57
    37478 Luchtbel
    Memories in progress
    pi_65396345
    Oh easy dat ga ik onthouden. Dat zou ook echt wat voor ons zijn.

En we doen nog heel lang niet aan veterschoenen denk ik
      Jubileum moderator zondag 25 januari 2009 @ 19:58:56 #58
    3660 crew  Lois
    *trotse mama*
    pi_65396376
    *kijken waar je heen fietst, niet naar de paardjes in de wei naast je*
    *als de weg zich splits in een T splitsing, niet stug rechtdoor gaan want dan eindig je in iemands tuin*

Herkenning LB
    En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
    Eva ♥ en Iris ♥
      † In Memoriam † zondag 25 januari 2009 @ 20:00:38 #59
    7074 moussy
    kuttekop
    pi_65396447
    Ik heb er ook nog 2:

• niet remmen door in de deur van je vaders auto te duiken

• niet remmen door in de (prikkel)bosjes te duiken

• Je zou er haast een boek over schrijven!
      zondag 25 januari 2009 @ 20:03:18 #60
    5177 Leah
    I'm going to Graceland
    pi_65396549
    Oh man, 10 jaar van je leven kost het , mij tenminste wel . De hele straat hoort ons altijd aankomen, vanwege mijn commando's .

("Rechts fietsen! Neeeee, dat is niet rechts! Kijk voor je! hou je handen aan het stuur! Réchts zei ik toch! Stoppen! Niet oversteken! Stop! Er komt een auto aan! Dóórfietsen als ik het zeg! Stoppen! Rechts!!!).

En dan zijn we nog maar de straat uit...
    Losing love is like a window in your hart,
    everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
      zondag 25 januari 2009 @ 20:03:32 #61
    37478 Luchtbel
    Memories in progress
    pi_65396557
    Oh en ik ben me er echt wel van bewust dat ik het slechte voorbeeld dagelijks geef want ik fiets echt heel lomp. Ik ga dat vanaf morgen ook echt anders doen. En d'r jas is niet handig om mee te leren fietsen. Dat moet ik aangepast. Alles om dit makkelijker te maken.
      zondag 25 januari 2009 @ 20:05:31 #62
    5177 Leah
    I'm going to Graceland
    pi_65396622
    De juf heeft een keer met Freek gefietst (ze kwam bij ons lunchen en nam Freek meteen mee uit school), ze vond het dapper dat wij nog steeds met hem op de fiets gaan .
      zondag 25 januari 2009 @ 20:06:40 #63
    24188 Belana
    kloon van belana
    pi_65396669
    oe fietsen we zijn er hier nog niet aan toe met ons brekebeentje

wel vandaag zijn 5e verjaardag gevierd 5 alweer
    vanmorgen waren lois en jeroen en eva en iris er, dat was erg gezellig! Eefje was helemaal in haar hum, want er was een brandweerloopauto
    Liam was ook happy, hij heeft gisteren van ons (toen was ie echt jarig) een DS gekregen en die is helemaal goed, maar ook alle andere dingen was ie erg blij mee
    het was een fijne verjaardag!
    stormy waters...
    sailin'
      zondag 25 januari 2009 @ 20:06:55 #64
    37478 Luchtbel
    Memories in progress
    pi_65396678
    quote:
    Op zondag 25 januari 2009 20:03 schreef Leah het volgende:
    Oh man, 10 jaar van je leven kost het , mij tenminste wel .
    Elke keer, he? Die 10 jaar, dat is niet eenmalig volgens mij.

Sowieso netjes omgaan met je fiets......je hoeft echt niet door de bosjes, zet het ding gewoon op de standaard als je in de speeltuin bent, niet uitlenen! ik herhaal: niet uitlenen en al helemaal niet onder druk.

En de deur van de schuur? Die kan je ook als je de fiets weg wilt zetten gewoon met je handen openmaken. En niet met je voorwiel.
      zondag 25 januari 2009 @ 20:08:50 #65
    5177 Leah
    I'm going to Graceland
    pi_65396742
    Ja hoor, elke keer . Ik kom altijd helemaal verhit op school aan, en dan zit er nog 1 achterop die het ook dit jaar moet gaan leren
      Jubileum moderator zondag 25 januari 2009 @ 20:09:27 #66
    3660 crew  Lois
    *trotse mama*
    pi_65396764
    Leah jij kan het zo beeldend vertellen
    En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
    Eva ♥ en Iris ♥
      zondag 25 januari 2009 @ 20:09:34 #67
    37478 Luchtbel
    Memories in progress
    pi_65396769
    Nog gefeliciteerd, Belana Fijn dat het zo leuk was, 5 jaar alweer!
      zondag 25 januari 2009 @ 20:12:05 #68
    37478 Luchtbel
    Memories in progress
    pi_65396858
    Oh dat lijkt me al helemaal vreselijk. Twee fietsende kinderen. Sterkte!

Een klasgenootje van Jolie die bij ons in de buurt woont fietst de hele weg naar school al zelf. Oké ze is zes jaar. Maar het is 9 km en ook heuvel op en heuvel (keer 6, wie dat ooit bedacht heeft in de fucking polder....) Echt, ik snap er niks van!
    En dat ben ik echt nog lang niet van plan hoor. Want ze is nog maar 4,5 jaar. Maar ja als je geen auto hebt is het wel fijn als ze het een beetje kan. En ze vindt het zo leuk. Fietsen.
      zondag 25 januari 2009 @ 20:12:30 #69
    24188 Belana
    kloon van belana
    pi_65396875
    kijk en met dat soort verhalen ga ik dus echt niet fietsen he
    nou heb ik zelf ook geen fiets, dus dat maakt het ook lastiger vind ik.

dankje LB
    stormy waters...
    sailin'
      zondag 25 januari 2009 @ 20:14:42 #70
    37478 Luchtbel
    Memories in progress
    pi_65396971
    Sorry
      zondag 25 januari 2009 @ 20:16:07 #71
    5177 Leah
    I'm going to Graceland
    pi_65397017
    Nou is het voor Freek ook heel moeilijk hoor, met zijn gebrekkige inzicht en coordinatie, maar we blijven oefenen . Hij constateerde laatst wel dat de andere jongetjes geen fietshelm meer ophadden, maar aangezien ie vrij recent nog over de kop gegaan is laten we die helm nog maar lekker een poosje op .
      zondag 25 januari 2009 @ 20:21:28 #72
    37478 Luchtbel
    Memories in progress
    pi_65397206
    Heel verstandig Motorisch is ze ook niet echt snel hoor plus haar dromerigheid. Maar goed, toch maar proberen. Jolie fietst sowieso erg graag. Ook gewoon rondjes over de stoep. 'Dan is het net alsof je sneller bent en beter bent dan alle andere mensen,' zei ze een keer. Ik kan me goed voorstellen dat het zo voelt als je zo klein bent.

[ Bericht 6% gewijzigd door Luchtbel op 25-01-2009 20:26:40 ]
      zondag 25 januari 2009 @ 20:29:26 #73
    61800 Rottdog
    May all your dreams come true
    pi_65397447
    Dan te bedenken dat ik mijn kind dat ook nog moet leren zijn net begonnen aan oefenen zonder zijwieltjes.
    Best een prestatie omdat Zoë zelfs met zijwieltjes nog omvalt

Liam alweer 5 waar blijft de tijd.
      zondag 25 januari 2009 @ 20:38:08 #74
    37150 livelink
    keek op mijn week ( © DJ11)
    pi_65397717
    Ik heb echt bewondering voor mijn vriend, want hij gaat met zeer regelmatig met beide kinderen fietsen. Ik durf met één te fietsen en dan moet de ander achterop.
    Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
      zondag 25 januari 2009 @ 20:43:55 #75
    144006 chacama
    Ondernemend!
    pi_65397906
    Liam gefeliciteerd. 5

Dat fietsen. Oh, jee. Fleur heeft het inmiddels door. Het links en rechts begint ze nu te snappen aan de hand van d'r bel. Dat is links. En de andere kant is altijd de stoepkant. Oh, en altijd bij mama aan de binnenkant. En bij kruispunten stappen we over het algemeen af en steken dan lopend over. Nu al een paar keer fietsend goed gegaan, maar een fijn gevoel is het nog niet.

Oh en nog een voor het lijstje... Niet proberen of je het ook met je ogen dicht kunt. Alleen maar omdat je met je ogen dicht stukken kunt lopen, wil dit niet zeggen dat het op de fiets ook kan.
      zondag 25 januari 2009 @ 20:53:57 #76
    5177 Leah
    I'm going to Graceland
    pi_65398249
    Oh ja, ook voor het lijstje,

Ik snap wel dat je met 6 en half, en in groep drie ook moet denken aan je imago. Maar heus, met 1 hand semi nonchalant langs je zij fietsen is écht geen goed idee als het met twee handen al zo lastig is .

Je bij Mama achterop zittende brusje al fietsend een hand geven trouwens ook niet
    pi_65399601
    of een hand uit steken om net even de bosjes te raken... ook niet doen.
    En volgens mijn man moet je niet klakkeloos de pappap volgen, kom je er ook niet
    en nog geen die hier van toepassing was : zet je fiets altijd op slot en onthou waar je sleutel is ! (anders zoekt je moeder zich 6 slagen in de rondte om de sleutel in haar jaszak te vinden0

Tjee wat mogen ze wel ?
    Hier zag ik van de week een vrachtauto met heel groot aa nde zijnkant staan : hier zie ik je wel wel wel en (in het rood) vanaf hier niet niet niet niet..... Hier hadden ze gelijk door dat het ging om de dodehoek.
    wij hebben trouwens afgesproken dat ze altijd achter een vrachtwagen stoppen of de stoep op gaan. Maar in geen geval ervoor...
      Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 25 januari 2009 @ 21:52:59 #78
    13151 crew  Rewimo
    pi_65400348
    Vrachtwagens zijn eng ja... Herkenbaar hoor, dat lijstje. Vooral: stoppen als ik stop zeg en niet eerst om je heen kijken waarom

Belana, gefeliciteerd!
    pi_65400476
    Ik ga er binnenkort ook maar eens aan beginnen..mag ook wel want oudste is al 8 maar tot nu toe kwam het er gewoon nooit van (zwanger, ziek, instabiel, kleine baby, te ver van school wonen)
    We hoeven hier maar 1 gevaarlijke weg over te steken vanaf ons huis en van daar is het alleen maar rechtdoor. Middelste gaat de eerste tijd wel achterop..dat weet ik wel! Eerst concentreren op oudste alleen:)
    Saartje
    pi_65400778
    quote:
    Op zondag 25 januari 2009 21:32 schreef Stout het volgende:
    wij hebben trouwens afgesproken dat ze altijd achter een vrachtwagen stoppen of de stoep op gaan. Maar in geen geval ervoor...
    vrachtwagens gaan ook wel eens achteruit... ik zou eerder zeggen: wacht tot die vrachtwagen een flink end uit de buurt is.
    pi_65400838
    leah, ik ben ook zo'n commandeerder als piet voor / naast me fietst. moet me echt inhouden om de optimale dosering commando's niet al te veel te overschrijden.

anna weigert momenteel in alle toonaarden om te fietsen, ze is bang om te vallen. maar vooralsnog vind ik 't ook nog maar wat makkelijk als zij in elk geval bij me achterop zit...

rottdog, piet viel ook vaak genoeg mét zijwieltjes hoor. 't komt dan veel nauwer als je over een scheef stuk stoep of straat fietst. en hoe loodrecht je een hobbel 'neemt'.
      † In Memoriam † zondag 25 januari 2009 @ 22:08:44 #82
    37843 lady-wrb
    kortaf
    pi_65400954
    leren fietsen.... praat me er niet van. het grijs kwam door de haarverf heen
    ik kan me volledig in leah herkennen: men kan mij altijd al aan horen komen door alle toegeroepen commando's
    maar het gaat wel goed nu al hebben we ondertussen alweer een hele tijd niet gefietst.
    binnenkort ga ik de training weer oppakken.
    pi_65409692
    quote:
    Op zondag 25 januari 2009 22:05 schreef bixister het volgende:

[..]

vrachtwagens gaan ook wel eens achteruit... ik zou eerder zeggen: wacht tot die vrachtwagen een flink end uit de buurt is.

Ja, we bedoelen met achter er ook niet pal achter maar 10 meter Dan heb je ff ruimte om weg te komen als ie achteruit gaat
      maandag 26 januari 2009 @ 09:02:46 #84
    131983 debuurvrouw
    The girl nextdoor
    pi_65410362
    Ah! Wat een opluchting Ik ben niet de enige die je al van verre commando's hoort toeteren.
    We hoeven alleen Bram nog verkeersvrij te maken Nog een goeie tip: als je naast het asfalt raakt en de berm is stukgereden kan je beter afstappen, want de weg weer opsturen maakt dat je valt.

Ik heb mijn jongens geleerd dat als zij in de spiegel de chauffeur kunnen zien, kan hij hen óók zien. (niet er vanuit gaan dat ie je ook ziet, maar de kans is aanzienlijk groter) ze waren best onder de indruk dat ze de chauffeur eigenlijk maar bar weinig zien.
    Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
    pi_65411852
    Oohh hier hoor ik veel meer ouders hoor, vooral bij school hoor ik het goed Daar is het afstappen namelijk heel lastig met de auto's en bussen (de busroute is veranderd) Dus zonder commando's is het zeker voor de jongere kinderen niet te doen.
    pi_65416688
    Mehh komt middelste hier net thuis..boos want de juf had gezegd dat zijn tekening niet mooi was
    Nou zag het er ook wel heel erg slecht uit, 2 krasjes en klaar, maar om dat nu zo te zeggen? Hij vind het gewoon vreselijk om te kleuren, doet er ook totaal z`n best niet voor. Zal vanmiddag even een praatje maken met juf
    Saartje
      Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 26 januari 2009 @ 13:13:32 #87
    13151 crew  Rewimo
    pi_65416967
    Ja, als ie het toch al niet leuk vindt, werkt dit ook niet bepaald motiverend
    pi_65417697
    Nee daarom!
    Precies idem met zwemles..het begint nu moeilijk te worden dus geeft hij er de brui aan. Dat de zwemleraar "toevallig" op hoorafstand tegen zijn collega vertelde dat meneertje terug moet naar badje 1 was helemaal tegen het zere been.
    En ook tegen het mijne, aangezien de leraar de kinderen meer op de kant laat zitten dan dat ze mogen zwemmen.
    Zwemleraar zei me te bellen om het te bespreken maar heb er nog niets van gehoord. Voel er veel voor hem dinsdag ff koppie onder te duwen ten aanzien van alle kindjes en ouders
    Saartje
    pi_65418332
    wraakzuchtige moeders hier zo.... maar ik kan het me heel goed voorstellen
      maandag 26 januari 2009 @ 16:24:10 #90
    9247 texelonia
    ploetermoeder
    pi_65423737
    Maar heeft die juf dat echt zo gezegd, of was dat zijn interpretatie?

Vorige week had Noah een klein drama op school, ze lopen altijd 2 aan 2 de school uit, en Noah was helemaal verdrietig want "niemand wilde zijn handje vasthouden". Maar eigenlijk bleek dat er geen kindjes 'over' waren.
    Rest your head close to my heart
    Never to part, baby of mine
    ©Dumbo
    While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
    pi_65425355
    Juf heeft wel ongeveer zoiets gezegd maar net niet helemaal. Ze heeft wel tegen hem gezegd dat hij echt wat beter zijn best moet doen omdat hij anders straks in groep 3 een probleem krijgt met schrijven, en tegen een ander meisje heeft ze gezegd dat wat ze gemaakt had niet netjes was, namelijk 4 zwarte strepen en het toen snel aan een ander kindje gegeven.
    Saartje
    pi_65435114
    en ik ram er even in met het feit dat dochter haar vakkenpakket moet gaan kiezen, ze gaan bijna naar de 3e, help!!!
    info avond gehad, maar goh, wat gaat dat snel ineens!
    nog even en ze heeft eindexamen!! ( in de 4e)
    daarbij wordt ze ook nog eens bijna 14, ik geloof dat ik even moet wennen.
    van het weekend dikke aanvaring met r gehad, broertje nam haar in bescherming (wel lief, maar zo moeilijk soms)
    en dan nu weer gewoon dr eigen zelfstandige, verstandige 13 jarige ik.
    pfff...
    pi_65435219
    quote:
    Op maandag 26 januari 2009 17:02 schreef Maneki.Neko het volgende:
    Juf heeft wel ongeveer zoiets gezegd maar net niet helemaal. Ze heeft wel tegen hem gezegd dat hij echt wat beter zijn best moet doen omdat hij anders straks in groep 3 een probleem krijgt met schrijven, en tegen een ander meisje heeft ze gezegd dat wat ze gemaakt had niet netjes was, namelijk 4 zwarte strepen en het toen snel aan een ander kindje gegeven.
    die interpretatie is soms met een hele andere insteek gegeven dan gezegd, merk ik hier ook.
    wat die meesters en juffen lijken te vergeten soms, is dat het jonge kinderen zijn, die sowieso veel volwassen grapjes niet begrijpen, dan wel de teksten erg letterlijk nemen wat ze zeggen.
    vermoeiend
      maandag 26 januari 2009 @ 23:24:02 #94
    37150 livelink
    keek op mijn week ( © DJ11)
    pi_65440084
    Dat zijn inderdaad ook moeilijke keuzes, kleinetrom. Ik vind dat kinderen al zo vroeg keuzes moeten maken, die best beslissend zijn voor hun verdere leven. Althans zo voelt het op het moment dat de keuze gemaakt moet worden. Nog geen 14 en dan al moeten weten wat je later wilt gaan doen of worden, het is toch eigenlijk niet te doen.

Job zit wat dat betreft nog in leeftijd dat hij brandweer wil worden en hij weet al dat hij 19 moet zijn voordat hij op brandweerles mag. En Katja schrijft sinds kort in haar vriendenboekjes dat ze paardrij-juf wil worden . Nooit op paardrijden gezeten, dus geen idee waar het vandaan komt.

Maneki, ik heb ook zo'n kind dat een hekel heeft aan tekenen en kleuren. Tegenwoordig komt hij in ieder geval met iets thuis, vorig jaar is hij echt nooit met iets thuis gekomen. Nu staan er ook wat vage strepen her en der. Maar ja, groep 3 is voor hem dan ook nog wel ver weg, dat is in ieder geval duidelijk in zijn geval.
    Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
      dinsdag 27 januari 2009 @ 12:07:43 #95
    144006 chacama
    Ondernemend!
    pi_65450482
    Livelink hier mogen ze vanaf 11 jaar bij de jeugdbrandweer van de vrijwillige brandweer. Misschien ook was voor Job.
      dinsdag 27 januari 2009 @ 21:04:16 #96
    124373 Ireth
    #sjongejongejonge
    pi_65469731
    Die van mij kan nog niet eens goed fietsen met zijwieltjes! (kijk voor je! Hou je stuur recht! Hou je voeten op de trappers! Kijk nou voohoor jehee!!)

Maar ze is wel verliefd, zwaar hopenloos verliefd!
    We gingen vandaag frietjes eten... en net op het moment dat wij de friettent uitlopen... loopt Ricardo de friettent binnen. Die Ricardo waar ze sinds oudejaarsavond helemaal gek op is! Hopenloos verliefd.. incl. vlinders in haar buik. Hij is een jaar of 12

Ik kon dus nog net op tijd mijn giebelende bakvis bij haar sjaal terugtrekken want ze was al onderweg naar hem toe om hem een dikke kus te geven! Zie je het voor je, die kleuter van mij met die knul? Al huppelend, giebelend en ginnegappend liepen we weer naar huis toe. Ze heeft de rest van de dag zo'n verliefde giebellach gehad Ze hield er maar niet over op

De liefde zit zelfs zo diep, dat als hij niet van kangaroe's houdt, zij dat dan ook maar niet meer doet!

Ik ben overigens al lang blij dat hij de zaak in ging toen wij net naar buiten liepen.. moet er niet aan denken met die verliefde kleuter 10 minuten daar gezeten te hebben met Ricardo op 'knuffelafstand'
    Goedemiddag! Kan ik u ergens mee helpen?
    pi_65473539
    Ik moet echt even wat voorleggen want ik kreeg vandaag echt zo wat een hartverzakking. Mijn dochter van 4 had vandaag een rok met maillot aan en toen ik haar van de nso ging ophalen zei ze mij dat een klasgenootje van haar had geprobeerd om haar rok los te maken om zo haar geslachtsdeel te kunnen bekijken. Ze heeft het niet laten zien! Gelukkig heb ik haar daar goed in getrained. Maar goed morgen spreek ik de juf hierop aan en ik heb ook de juffen op de nso hier over gesproken. Is het normaal dat ze op deze leeftijd al bezig zijn met wat een ander geslacht in zijn of haar broek heeft?
      dinsdag 27 januari 2009 @ 22:42:56 #98
    1627 dutchie
    Eámanë Súrion
    pi_65474105
    Ik had vanmiddag geen tijd meer voor, maar ik heb genoten van jullie fiets-tips.

Faja, da's wel even shocking zeg. Maar wel goed dat ze weet dat ze dat niet moet toelaten.
    Als je niet lacht, ben je dood.
      dinsdag 27 januari 2009 @ 23:18:09 #99
    5177 Leah
    I'm going to Graceland
    pi_65475555
    Ja hoor Faja, dat is heel normaal . Ik zou er ook niet een heel groot punt van maken eik.
    Je leert Morgaine (en ik mijn kinderen ook) dat je lijf van jou is, en dat weet ze blijkbaar goed. En dat is goed genoeg.

Ik zie hier en op mijn werk ook weleens kindertjes die elkaar uitgebreid staan te inspecteren, dan zeg ik even dat dat nou zo nodig niet hoeft, en ga over tot de orde van de dag .
    pi_65475880
    die interesse lijkt me ook niet echt abnormaal voor deze leeftijd, maar ik kan me wel voorstellen dat je schrikt van zo'n verhaal. zeker vanwege het feit dat iemand anders die rok probeerde open te maken. wel een goed moment om weer een keer even met haar stil te staan bij dergelijke situaties. fijn dat Morgaine al zo goed weet dat ze zoiets niet moet goedvinden!
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')