Fijn dat jullie het herkennen. Jolie knuffelt sowieso graag en veel, ik zou eigenlijk niet weten hoe ik haar nog meer zou kunnen knuffelen

Maar de laatste tijd wil ze ook steeds door me ingesmeerd worden met alle creme die ze maar kan vinden. Ze heeft geregeld vragen en opmerkingen over lichamen en dat van haar zelf ook. Ze zit de hele tijd naar alles en iedereen te kijken, dat versterkt haar afwezigheid. 'Mama, denk je dat ik andere benen heb dan de andere meisjes?' maar ook 'waar worden onze haren van gemaakt en waarom groeien ze veel sneller dan je armen?' Allemaal van dat soort dingetjes houden haar nu bezig. Hopelijk wordt het snel weer anders en wat makkelijker weer. Bij Jolie helpt het overigens het meest om echt dingen te gaan doen, naar buiten toe of samen knutselen ofzo. Dan kan ik haar daarna ook wel weer loslaten en wil ze zelf maar ze kan het niet zelf bedenken. Vanmorgen zijn we al vroeg naar buiten gegaan, hardlopen en zij fietsen. Dat soort dingen vindt ze erg fijn, dan zit ze daarna vrolijk en wel aan het ontbijt in plaats van de meeste dagen de afgelopen tijd; hangend op een vuist. Het zal dus allemaal wel weer beter worden en ik probeer het maar positief om te buigen.
En in het kader daarvan heb ik me reeds voor de wteede keer dit jaar in die ballentent gewaagd.