abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 9 februari 2009 @ 19:57:52 #226
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_65891008
Saskia eet nog minder dan Fleur

cracotte, beker yoki als ontbijt; fruit of schoolkoekje + beker roosvicee oid op school, 1 boterham + beker yoki als lunch, uit school een snoepje en glas ranja.. soms nog een glas ranja en avondeten is vechten om vier happen naar binnen te krijgen (en ze moet er bijna 5.. en o dat is zo vervelend).. en dan nog een half bakje yoghurt of een invriesijsje.

That's it.
Tijn eet ongeveer evenveel.. en Nienke eet meer
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  Jubileum moderator maandag 9 februari 2009 @ 20:01:03 #227
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_65891139
Nou Iris eet net zoveel als Saskia zie ik al, met de opmerkingen dat ze groente echt glashard weigert te eten en dat ze in plaats daarvan 2-3 keer per dag fruit eet.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  maandag 9 februari 2009 @ 20:04:25 #228
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_65891253
Dan nemen ze hier echt royaal in.

Bram eet:

flinke kom brinta, glas water
fruit, beker ranja
2 of 4 boterhammen plus beker melk
ranja plus koekje en snoepje
banaan of een appel of allebei (afhankelijk van wat er mee naar school was. Van alles mag maar 1 per dag)
beker water of ranja
Bord warm eten, hoeveelheid afhankelijk van wat we eten
yoghurt

En toch weegt ie maar 19 kilo. Mijn erwtje.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  † In Memoriam † maandag 9 februari 2009 @ 20:17:28 #229
7074 moussy
kuttekop
pi_65891767
die van mij eten:

's morgens kommetje corn flakes met yoghurt, beker drinken
Tussendoor, 1 banaan, pakje drinken
Tussen de middag Cas 2 broodjes, pakje yoghi, René 3 broodjes pakje yoghi
Rond 14:15 dan komen ze thuis, koekje, wat drinken, of een mars/milkywaydingetje of heel soms een bakje chippies of een danoontje/toetje
Avondeten, Cas een aardappeltje, een groentelepel groente, een half saucijsje (als voorbeeld van de hoeveelheid en dan laat hij nog de helft staan, geen toetje.
René 2 aardappeltjes, anderhalve groentelepel groente, 3/4 sausijsje, zij eet het wel op, maar vaak met heug en meug.... Wat ze wél goed kan eten is bijv. een hele pizza, 2 kommen soep, pasta, borden vol of pannekoeken!

Tussendoor doet Cas aan halve bekertjes drinken en moet ik René dwingen om te drinken.
Je zou er haast een boek over schrijven!
  maandag 9 februari 2009 @ 21:32:18 #230
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_65894713
Ochtend:
1 Brood met worst (half) + sapje
banaan of appel + ranja

Middag
1 Brood met worst (half) + yoki
1 biscuitje met ranja

Avond
Prakkie warm bestaande uit halve aardappel, beste schep groente en stukje vlees.

en toch weegt de mijne 30 kilo
  maandag 9 februari 2009 @ 21:37:11 #231
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_65894926
Ja. als ik weg zou buffelen wat die mannen eten zou ik binnen no time nog vierkanter zijn.

Ik heb zomaar het vermoeden dat ze de verbranding van papa hebben. die kan ook eten wat ie wil.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  maandag 9 februari 2009 @ 21:42:06 #232
144006 chacama
Ondernemend!
pi_65895131
Rewino... wel erg jammer... had het wel willen horen...

Wat leuk om al die verschillen te lezen. E.T. wat weegt Saskia nu en haar lengte, leeftijd?
fleur is nu 5,5 jaar (zaterdag precies), is ca. 115 cm lang en weegt ca. 18 kilo. Zaterdag weten we het precies, omdat we elk half jaar meten en wegen.

Buuf Ik herken het. Mijn zus heeft ook de verbranding van mijn vader gekregen en ik die van mijn moeder.....
pi_65896335
Wat een verschillen, ik kan me haast niet voorstellen dat een kind genoeg ontbijt heeft aan 1 (echt 1?!) cracotte

Myrthe eet: 's morgens 2 boterhammen met 1 glas melk (op elkaar, dus 1x beleg), ca 10u fruit met roosvicee/diksap, ca 12.30u weer 2 boterhammen met melk, ca 15.45u roosvicee/diksap met koekje of snoepje, ca 17.45u bord avondeten (meestal wel leeg) en een schaaltje yoghurt. ca 115cm bij bijna 21 kilo.
Ze is gek op chocomel dus dat krijgt ze soms als verrassing, en yoki soms bij oma. En als 't echt buitenspeelweer is gaat ze vaak bij de buurman langs die 1x per middag snoepjes uitdeelt aan alle buurkinderen.

Juliette eet per dag 1 boterham minder, maar compenseert dat door haar stoel naar de fruitschaal te slepen en die leeg te eten. maar ik zie nu wel dat zij ondergewicht heeft volgens de bmi /edit en in de bv-curve zit ze op de grens, dus dat valt nog mee

Ik merk ook wel dat andere mensen sneller denken dat er best een kind kan mee-eten 's avonds, terwijl ik echt rekening houd dan met een extra persoon. Sommige buurkinderen eten ook echt erg weinig, die kun je bijna een leeg bord voorzetten als ze blijven eten.

[ Bericht 12% gewijzigd door poemojn op 09-02-2009 22:29:00 ]
pi_65896614
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 10:40 schreef Maneki.Neko het volgende:
Hij heeft gewoon heel veel slaap nodig, als hij na 7 uur zijn bed in gaat komt hij er de volgende ochtend bijna niet uit.
Valt hij dan wel meteen in slaap? Myrthe kan vaak nog uren wakker liggen 's avonds, en na een paar van die avonden heeft ze dan 's morgens wel last ervan.
pi_65896783
Rewimo, wat geweldig, hoe Christan daar bij 't Goede Doel mee heeft mogen doen (las 't later pas). jammer dat je geen foto's hebt, maar dit vergeten jullie vast nooit meer!

18 kg, da's niet zwaar, chacama. Piet weegt er wel 24 geloof ik. maar die is ook wel echt lang. broeken maat 128, ik weet z'n precieze lengte niet. ik vind 'm niet te dik in elk geval.

Piets dagelijks eetpatroon is ongeveer als volgt:
ontbijt: 2 (volkoren) boterhammen + een beker melk. soms een glas jus d'orange erbij, of iets anders aan fruit.
in de pauze op school: 1 beker roosvicee, 1 appel/peer/kiwi of een stuk ontbijtkoek oid.
lunch: 2 boterhammen + een beker melk (bij 't overblijven krijgt hij meestal chocomel mee).
na school: fruit, thee, en vaak ook nog iets van een cracker of snoepje
avondeten: afhankelijk van wat de pot schaft: een flink bord eten of een paar miezerige hapjes. daarnaast meestal wel rauwkost (wortel / komkommer) en een beker water. toe: een schaaltje vla of yoghurt.

Anna eet wat minder. zowel brood als avondeten gaat er bij haar minder goed in. verder wel goed fruit en ze drinkt ook genoeg. een toetje gaat er 's avonds bij haar altijd nog wel in.

[ Bericht 0% gewijzigd door bixister op 10-02-2009 10:34:57 ]
  † In Memoriam † maandag 9 februari 2009 @ 23:01:15 #236
7074 moussy
kuttekop
pi_65898516
Cas is vandaag gewogen en gemeten, 19 kilo, met kleren aan en 1.16, vorig jaar was hij 97 cm klein pukkie
pi_65899913
Sterre en Anna, ik kom speciaal even dit topic in geslopen om jullie nog net op het nippertje te feliciteren met jullie verjaardag! Wat een mooie dag toch om jarig te zijn he! (Al regent het hier dat het verrekt op dit moment.)
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
pi_65900005
Hee, dat had ik gemist.. Allebei gefeliciteerd!
  maandag 9 februari 2009 @ 23:59:14 #239
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_65900213
Ik ben ook nog net op tijd om Anna te verwelkomen hier
Gefeliciteerd met jullie verjaardag, Anna en Sterre!

Even iets heel anders, zijn jullie ook zo meegesleurd in het voetbalplaatjesgebeuren? Katja spaart ze en ik ben er geloof ik meer mee bezig dan zij. Gisteren bezoek gehad en stapels kaartjes gekregen en ik ben vanmiddag bezig geweest met sorteren, dubbele uitzoeken, enz. enz . Eindelijk weer eens een leuke AH-actie
Van die poppen werd ik helemaal gek.

Ik kan me herinneren dat wij zelf vroeger ook zo'n Pannini voetbalboek hadden, dat we uiteindelijk nooit volgespaard hebben gekregen. Uit frustratie en nostalgie heeft mijn broertje een keer een smak geld betaald op Marktplaats voor een volledig Pannini-boek van toen. Wie weet doet Katja dat over 20 jaar ook wel met het AH-boek
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_65900372
dank jullie wel allemaal, ze heeft 't toch zo goed gedaan vandaag op haar eerste schooldag. ik ben echt heel trots op d'r.

en livelink, tijd voor een ruil-meet!!! hier is de stapel dubbelen zo dik geworden dat ie niet meer in een envelop past. which reminds me: huuperdepuup, namens piet bedankt voor de voetbalplaatjes, ze zijn vandaag gearriveerd!
pi_65900472
quote:
Op maandag 9 februari 2009 22:17 schreef poemojn het volgende:

[..]

Valt hij dan wel meteen in slaap? Myrthe kan vaak nog uren wakker liggen 's avonds, en na een paar van die avonden heeft ze dan 's morgens wel last ervan.
Hij slaapt zodra hij zijn kussen ziet!

Sterre en Anna gefeliciteerd!
Saartje
pi_65900711
Da's fijn Myrthe blijft maar malen en piekeren, lag zich vanavond bijv af te vragen of haar schoolvriendinnetje binnenkort doodgaat ('t kind is 5, dus hoogstwaarschijnlijk nog lang niet). Ze speelde zaterdag ook al begrafenisje met haar nichtje en litte-people-achtig speelgoed. En haar reactie op mijn mededeling ' Oma is jarig! Ze is 50 geworden! ' was ook al in dat genre: ' Dat is wel heeeeel oud.. gaat ze dan al bijna dood?'
Het leeft nogal, zeg maar. (Waarschijnlijk met dank aan de onlangs gestorven tante van de juf.)
pi_65903016
Als ik dat zo zie,valt het nog wel mee met wat ze bij mij eten, vooral veel groente dus... en piepers.
De kids eten ruim meer dan ik, ik ben al blij als ik 2 boterhammen over de dag binnen krijg.

hier gaan er 5- 6 broden per week door, een klilo of 5 aan aardappelen, anderhalve kilo groente per dag, 4stuks vlees van ca 100 gram rauw (dus 75 gram gaar), 500 tot 1 kg pasta, 4 pakken van 1.5 liter melk (als ik 4 kannen van 2 liter haal gaan ze ook op), 7 liter magere yoghurt, 1 zak goedkope cruesli en dan nog de nodige kipfilet, mager vleeswaar en zoet beleg (maar dat mogen ze alleen smorgens)

Nee ik til me geen breuk.... mijn man wel

Jarigen nog van harte !! Hopenlijk hebben jullie een leuke dag gehad !
  dinsdag 10 februari 2009 @ 07:30:53 #244
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_65903041
Anna en Sterre gefeliciteerd!

Fijn Bix, dat de eerste stap genomen is. Knap dat ze het gewoon maar laten gebeuren en hun ouders versteld laten staan. Goed gedaan Anna!!!!
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 10 februari 2009 @ 08:50:40 #245
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_65903663
Anna, welkom hier En Sterre ook nog gefeliciteerd!
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  † In Memoriam † dinsdag 10 februari 2009 @ 08:59:50 #246
37843 lady-wrb
kortaf
pi_65903765
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 07:26 schreef Stout het volgende:
Als ik dat zo zie,valt het nog wel mee met wat ze bij mij eten, vooral veel groente dus... en piepers.
De kids eten ruim meer dan ik, ik ben al blij als ik 2 boterhammen over de dag binnen krijg.

hier gaan er 5- 6 broden per week door, een klilo of 5 aan aardappelen, anderhalve kilo groente per dag, 4stuks vlees van ca 100 gram rauw (dus 75 gram gaar), 500 tot 1 kg pasta, 4 pakken van 1.5 liter melk (als ik 4 kannen van 2 liter haal gaan ze ook op), 7 liter magere yoghurt, 1 zak goedkope cruesli en dan nog de nodige kipfilet, mager vleeswaar en zoet beleg (maar dat mogen ze alleen smorgens)

Nee ik til me geen breuk.... mijn man wel

Jarigen nog van harte !! Hopenlijk hebben jullie een leuke dag gehad !
bij ons gaan er ook zo'n 6 a 7 broden per week door hoor!
(maar dat komt dan meer door ).
  † In Memoriam † dinsdag 10 februari 2009 @ 10:31:13 #247
7074 moussy
kuttekop
pi_65905827
7 broden in de week hier, maar idd voornamelijk door
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 10 februari 2009 @ 10:34:44 #248
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_65905936
Iemand heeft een filmpje gemaakt van Christan en HGD qltel heeft hem gemaild en hopelijk krijgen we het snel binnen * Rewimo hyperderhypert
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_65905959
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 00:05 schreef bixister het volgende:
dank jullie wel allemaal, ze heeft 't toch zo goed gedaan vandaag op haar eerste schooldag. ik ben echt heel trots op d'r.

en livelink, tijd voor een ruil-meet!!! hier is de stapel dubbelen zo dik geworden dat ie niet meer in een envelop past. which reminds me: huuperdepuup, namens piet bedankt voor de voetbalplaatjes, ze zijn vandaag gearriveerd!
gelukkig
ik was even bang dat de postbode ze misschien zou onderscheppen als ie voelt dat er plaatjes inzitten
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  dinsdag 10 februari 2009 @ 14:20:25 #250
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_65912534
Bix, gaat Anna al naar school?! Nog gefeliciteerd met haar verjaardag!

Gisteren eindelijk het rapport van Judith gekregen (zou ze donderdag krijgen, maar ze waren do. en vr. vrij i.v.m. de bruiloft van hun tante) en vandaag komt het rapport van Daan als het goed is...
Judith heeft een keurig en erg herkenbaar rapport. Ze doet gewoon met groep 2 mee (ze zit in een combi-groep 1/2) en na de voorjaarsvakantie zal ze ook officieel in groep 2 zitten. Dat houdt in dat ze elke vrijdag naar school gaat i.p.v. om de vrijdag.

Vandaag voor Daans feestje een speurpakket besteld . Ik ben benieuwd wat hij ervan vindt en hoe dat zal gaan...
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')