quote:Goedkoop vliegen naar Thailand
Vliegen naar Thailand is altijd duur. Toch zijn er mogelijkheden om de kosten te beperken:Hoe vroeger je boekt, hoe meer geld je bespaart. Controleer bij verschillende luchtvaartmaatschappijen als je vanuit Amsterdam wil vliegen, zoals KLM, China Airlines, EVA Air (900-1400 euro retour). Vliegen met LTU vanuit Düsseldorf (600-800 euro retour). Ook kan je Qatar Airways vanuit Londen proberen (400-700 euro retour). AirAsia vliegt goedkoop van Londen naar Kuala Lumpur (500-800 euro retour).
quote:Vaccinaties
Ga altijd 3 weken voor vertrek langs bij de plaatselijke GGD voor persoonlijk advies! Als richtlijn heb je nodig:Voor korte reizen: DTP en Hepatitis A. Voor reizen langer dan 2 maanden: Buiktyfus, Hepatitis B en mogelijk Rabiës.
Meer informatie: GGD
quote:Visa en aankomst-informatieVoor een reis korter dan 30 dagen heb je geen visum nodig, zolang je een retour-ticket hebt. Bij aankomst op het vliegveld krijg je dan een stempel van 30 dagen in je paspoort. Bij aankomst over land vanuit buurlanden heb je geen visum nodig. Maar dan krijg je slechts een stempel voor 15 dagen. Bij aankomst met het vliegtuig vanuit buurlanden krijg je wel gewoon een stempel voor 30 dagen. Voor een enkele reis of een reis langer dan 30 dagen heb je wel een visum nodig. Met een toeristenvisum mag je 60 dagen in het land blijven, binnen die periode moet je het land uit. Wel kan je meerdere visa in één keer halen, zolang je elke 60 dagen maar het land verlaat. Elk visum van 60 dagen kost 30 euro en verloopt zodra je het land verlaat. Het is mogelijk een visum te regelen waarmee je uitstapjes kan maken naar buurlanden. Officieel moet je een bankafschrift laten zien met 7 euro per dag dat je in het land aanwezig bent. In de praktijk wordt dit nooit gecontroleerd
Wat moet je meenemen bij een aanvraag toeristenvisumPaspoort dat nog zes maanden geldig is bij het vertrek uit Thailand (en een lege bladzijde heeft) Ingevulde en ondertekende aanvraagformulier (link) Kopie van vluchtgegevens 2 gelijke recente pasfoto's 30 euro per visum dat je aanvraagt
Meer informatie: Royal Thai Consulate General in Amsterdam
quote:Met de bus naar Bangkok
Op 19 augustus 2009 zal de nieuwe high speed rail link naar Bangkok klaar zijn. Nu is die er nog niet. Als je geen dure taxi vanaf luchthaven Suvarnabhumi naar Bangkok wil betalen, kan je gebruik maken van de Airport Express bus. Deze kost 150 baht per rit en vertrekt vanaf de eerste verdieping van de luchthaven naar:AE1: Silom AE2: Khao San Road AE3: Sukhumvit AE4: Hua Lamphong-treinstation Er is een aparte bus naar Pattaya.
Bezienswaardighedenquote:Feestdagen in ThailandEind januari, begin februari: Chinees Nieuwjaar (veel winkels dicht, speciale ceremonie bij de Chinese Phanan Choeng-tempel in Ayutthaya) Midden-april: Songkhran (waterfestival, elkaar natspuiten met super soakers op Khao San Road) 5 december: Father's Day (verjaardag van de koning, grote ceremonie bij het Grand Palace in Bangkok) 25 december: Kerstmis (wordt maar weinig gevierd, winkels gewoon open)
Meer informatie op Sunsite en Wikipedia
Ahja... the 'short bus'quote:Er is een aparte bus naar Pattaya.
mooie foto's man.!quote:Op zondag 18 januari 2009 14:36 schreef Kontiki het volgende:
Omdat mensen in het vorige topic vroegen waar mijn foto's waren genomen, zie ik hier een mooie aanleiding om ze nogmaals te spammen. Ditmaal met uitleg:
Railay beach, op een schiereiland nabij Krabi. 4 stranden, die allemaal behoren tot de mooisten die ik in Thailand heb gezien. En niet zo heel druk. De Lonely Planet noemt het ook het mooiste strand van Thailand. Je kan er ook goed klimmen.
[ afbeelding ]
Nog meer Railay:
[ afbeelding ]
Bangkok, Khao San road:
[ afbeelding ]
Koh Phangan: klein strandje wat we tegenkwamen op de scooter:
[ afbeelding ]
Zonsondergang op Railay:
[ afbeelding ]
Olifanten voeren in Khao Sok national park (we hebben geen rit gemaakt):
[ afbeelding ]
Ons eigen boomhuis in Khao Sok national park. Erg afgelegen boomhuisje, en onze buren zaten 50 meter verderop. Ga je naar Khao Sok, informeer dan naar Our Jungle House!
[ afbeelding ]
Drijvende bungalows in Khao Sok national park. In deze bungalows kan je overnachten als je in het park gaat wandelen. Wij maakten hier alleen een tussenstop. We hebben ook een grotwandeling gedaan vlakbij deze bungalows. Dit was de grot waar vorig jaar 8 mensen in zijn verdronken. Het was erg avontuurlijk: er was de gids, jij en je zaklamp - geen trappetjes, verlichting, wandelpad of nooduitgang. Dat betekende ook dat je veel moest zwemmen en klimmen, wat best griezelig was.
[ afbeelding ]
Wat voor visum heb je nu? 60 dagen single entry?quote:Op zondag 18 januari 2009 16:47 schreef shibaloma het volgende:
Mooie OP, alleen de benodigdheden voor het halen van een visa waren bij mij (in Den Haag) anders dan hier wordt vermeld. Bij het Thaise consulaat in Den Haag hadden ze namelijk genoeg aan 1 pasfoto en ook maar 25 euro ipv de hier genoemde 30.
Als alles goed gaat zit ik volgende week om deze tijd mooi in Bangkok. Ik heb best wel zin eigenlijk..
Ik mag hopen van wel... staat niks op namelijk. Maar bij het aanvragen vroeg ik "voor 60 dagen he?" Toen knikte ze ja. En bij ophalen vroeg ik het ook weer, en toen knikte ze weer ja, dus het zal wel.quote:Op zondag 18 januari 2009 22:40 schreef Becherovka het volgende:
[..]
Wat voor visum heb je nu? 60 dagen single entry?
Weet iemand of het mogelijk is om in de buurt van Bangkok (lees: niet helemaal in het zuiden van Thailand) je padi te halen bij een goede duikschool? En welke steden zijn daar dan voor aan te bevelen?
Nee, je kan dat meteen regelen bij het consulaat of de ambassade. Dan krijg je meteen meerdere visa mee.quote:Op maandag 19 januari 2009 00:23 schreef Becherovka het volgende:
Maar wel single entry dus. Dat is voor mij wel vervelend, want ik zal minimaal 1 keer het land verlaten en waarschijnlijk wel vaker. Moet ik weer een nieuwe aanvragen daarna
Waar is deze foto genomen? Ziet er tof uitquote:Op zondag 18 januari 2009 14:49 schreef raaavi het volgende:
Een van mijn favoriete foto's. (zelf gemaakt dus)
[ afbeelding ]
Bedenk eerst eens wat je wil gaan doenquote:Op maandag 19 januari 2009 09:23 schreef Buup het volgende:
Ben ik weer !!
Vraagje ik ga in juli een maand...hoe plannen jullie zo een reis ??
Zoals Athlon zegt, kijk ik eerst naar wat ik wil doen. Dat komt meestal neer op stedentrip, nationaal park, wat daagjes aan mooi strand, paar tourtjes en wat plekken waar je goed kan stappen.quote:Op maandag 19 januari 2009 09:23 schreef Buup het volgende:
Ben ik weer !!
3 landen puntquote:Op maandag 19 januari 2009 09:23 schreef Athlon_2o0o het volgende:
[..]
Waar is deze foto genomen? Ziet er tof uit
ik heb gewoon een dag planning gemaakt van wat ik ongeveer wil gaan doen.quote:Op maandag 19 januari 2009 09:23 schreef Buup het volgende:
Ben ik weer !!
quote:1 aankomst Kuala Lumpur
2 vliegen naar ChangMai
3 ChangMai
4 ChangMai
5 ChangMai
6 nachttrein naar Bangkok
7 Bangkok
8 Bangkok
9 Bangkok
10 Kanchanaburi
11 Surat Thani
12 Ko PhiPhi
13 Ko PhiPhi
14 Ko PhiPhi
15. doorreizen naar Langkawi, Maleisie
Ben ook met Fox geweest, maar dat viel reuze mee. Heb echt een geniale vakantie gehad en bij lange na niet dagen achtereen in een touringcar gezeten (wel het zuiden van Thailand, misschien is de reis naar het noorden wel anders kwa opzet). Wel een nadeel van die reis vond ik dat je overal ver vanaf zat, maar dat is ook net wat je zelf zoekt. Voor je rust is het prima, maar als je elke avond wil stappen is het irritant als je 20 minuten met de taxi moet. Wat ik zo zag van andere reisorganisaties vergelijkbaar met Fox is dat ze best wel de zelfde lokaties aan doen ... informeer dus even als je bovenstaande belangijk vindt.quote:Op maandag 19 januari 2009 21:39 schreef Lisjuh het volgende:
Bij fox krijg ik gelijk de kriebels. Fijn in de fox touringcar rondtoeren door Thailand brrrrrrrr. Shoestring en baobab is al beter. Maar goed dat is mijn mening.
Waarom doe je niet iets met bouwstenen? Dan is ook alles geregeld alleen stel je wel zelf je reis samen.
Nietquote:Op maandag 19 januari 2009 09:23 schreef Buup het volgende:
Ben ik weer !!
quote:TOURISM INDUSTRY
Free visas for all tourists
By Suchat Sritama
The Nation
The Cabinet on Tuesday waived travel visa for all nationals for over the next three months as one of four short-term recovery measures to restore tourism industry.
The move is expected to draw more Chinese travellers, one of the main target group, to the country.
The second strategy is to reduce entrance fee to all national parks in the Kingdom. The agreement is aimed to boost domestic tourism.
The third is to allow private sector to claim back-meeting and conference tax at double rate from original. Last measure is cutting the landing and parking fee for aircrafts at major airports in the country.
Speaking after chairing Cabinet meeting, Prime Minister Abhisit Vejjajiva expressed hope that the tourism industry could be restore through theses measures.
He earlier said number of tourist is returning closed to normal rate prior to the start of economic crisis.
However, it is speculated that only four tourism measures, from total 13 measures submitted to the Cabinet were approved.
Proposed measures that was rejected are includes cutting hotel room rate and airfare proposed to Thai Airways International, reducing value added tax on hotel room rates for one year, an exemption annual fee of Bt80 per room and urgent plan to promote the major destinations of Phuket, Krabi and Phang Nga for local tourism.
En dat kan inderdaad prima daar. Je kan vervoer e.d. een dagje van tevoren regelen, zo heb ik 2,5 jaar geleden rondgereisd.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 12:49 schreef kepler het volgende:
Niet
Althans, niet per dag. Ik heb een leuk notitie-blokje waar ik allerlei interessante dingen in opschrijf (voornamelijk uit dit topic, maar ook via andere mensen, tijdschriften, etc.). Dan ga ik daar eens kijken hoe ik overal kan komen en wat de mensen daar allemaal aanradenIn Thailand zijn er niet echt dingen die ik perse moet zien (behalve natuurlijk strand en jungle
)
Nee hoor, klopt niet. Ik had hem vrijdag gehaald en vertrok donderdag.quote:Op woensdag 21 januari 2009 23:06 schreef Petfles het volgende:
Ik las ergens dat je visum 2 weken voor vertrek uitgegeven moest zijn, klopt dit?
Nee, je krijgt opnieuw een visum van 30 dagen als je Thailand weer in gaat.quote:Op donderdag 22 januari 2009 09:40 schreef DancePlaza het volgende:
Hmm.. Als ik aankom krijg ik een visum voor 30 dagen... vervolgens wil ik richting het noorden en een dag naar Birma gaan. Als ik weer terug naar Thailand ga, krijg je toch een nieuw visum? in dit geval 1 voor 15 dagen.. klopt dit? anders moet ik daar rekening mee houden met mijn reisplanning.
Overal lees ik idd dat je bij een binnenkomst over land maar een visum voor 15 dagen krijgt ja.quote:Op donderdag 22 januari 2009 09:40 schreef DancePlaza het volgende:
Hmm.. Als ik aankom krijg ik een visum voor 30 dagen... vervolgens wil ik richting het noorden en een dag naar Birma gaan. Als ik weer terug naar Thailand ga, krijg je toch een nieuw visum? in dit geval 1 voor 15 dagen.. klopt dit? anders moet ik daar rekening mee houden met mijn reisplanning.
Excuus, had ik iets minder stellig moeten zijnquote:Op donderdag 22 januari 2009 12:16 schreef Gaoxing het volgende:
Ja dat is veranderd, sinds begin december.
Dat geeft niets, dat is hier ook een beetje moeilijk te volgenquote:Op donderdag 22 januari 2009 12:25 schreef mynick het volgende:
Excuus, had ik iets minder stellig moeten zijn
eh?quote:Op zondag 25 januari 2009 11:32 schreef Becherovka het volgende:
Jezus, hier krijg ik echt zo'n 'sorry dat we zo goedkoop zijn' gevoel van.
in combinatie met:quote:Op zondag 25 januari 2009 01:48 schreef shibaloma het volgende:
Zo... ik zit in BKK.
Eerste indruk: wat een pauper land...
Maargoed, hij zal wel een slecht humeur hebben gehad.quote:Binnenkort maar eens naar een kustplaatsje, want ik heb wel zin in een strand.
Ik snap je post nogsteeds niet, maar goed...quote:Op zondag 25 januari 2009 22:37 schreef Becherovka het volgende:
Hier van:
[..]
in combinatie met:
[..]
Maargoed, hij zal wel een slecht humeur hebben gehad.
Je moet ook geen hotel op Sukhumvit Road nemen hé.quote:Op maandag 26 januari 2009 06:06 schreef shibaloma het volgende:
[..]
Ik snap je post nogsteeds niet, maar goed...
Ja, ik had een slecht humeur na zo'n lange vlucht, en toen gezeik bij het hotel. Thailand bevalt me nu beter , maar het neemt niet weg dat sommige gedeeltes heel pauper/arm zijn. Op de weg van het vliegveld naar BKK kom je allemaal krottenwijken tegen. Je struikelt ook over de gehandicapten zonder armen die met een bekertje in hun mond aan het bedelen zijn. Of moeders die met een baby van een paar maanden oud op straat met de handen gevouwen zitten en zo vragen om wat geld. Ook onderhoud kennen ze op sommige plekken totaal niet. Zwerfhonden, hoogspanningskabels die je bijna aanziet voor de trapleuning, half verroeste putdeksels waar je bijna in pleurt...
Ik zeg niet dat ik Thailand niet leuk vind, het bevalt me best tot nu toe. Het was alleen effe wennen...
quote:Solar eclipse starts 4.05pm
By: BangkokPost.com
Published: 26/01/2009 at 02:28 PM
A solar eclipse can be visible across Thailand from 4.05pm to 5.53pm Monday, the first day of the Lunar New Year.
Solar eclipse
The eclipse will be fully at 5.02pm, and 15 provinces can clearly see the phenomenon. They include Bangkok, Chiang Mai, Nong Khai, Uttaradit, Phitsanulok, Udon Thani, Nakhon Ratchasima, Ubon Ratchathani, Chon Buri, Surat Thani, Phuket, Songkhla, Pattani and Chachoengsao.
Another solar eclipse will take place on July 22, 2009.
M'n hotel zat op Petchburi road, om de hoek bij de malls waar elke Thai een winkeltje van twee vierkante meter lijkt te hebben. Trouwens nog nooit zoveel chagrijnige koppen gezien als daar. Ik wou nog slippers kopen voor 79 baht, maar die vent lag te slapen in zn hokje, dus liet ik hem maar liggen.quote:Op maandag 26 januari 2009 09:05 schreef Buzz129 het volgende:
[..]
Je moet ook geen hotel op Sukhumvit Road nemen hé.Er zjn echt wel betere plekken in BKK te vinden. Ga maar eens naar Bankapi oid. Daar vind je echt geen bedelaars. Die bedelaars weten echt de weg wel, dus zitten ze daar waar al die toeristen over de stoepen schuifelen. Maar Bangkok is echt meer dan Suk of Silom. Bangkok is fantastisch!
En wat betreft die krottenwijken. Die vind je dus overal in Zuid Oost Azie, geen land of stad uitgezonderd. Stoor je er maar niet aan want het went wel. En vaak zijn dat soort wijken nog heel fotogeniek ook.
Je moet altijd prikken halen, ook als je een vaccinatie ertegen hebt!quote:Op maandag 26 januari 2009 13:31 schreef kepler het volgende:
Als ik ergens voor langere tijd zou wonen zou ik ook zeker geen rabies-vaccinatie nemen. Ik heb het vooral gedaan omdat dus veel ga reizen, en geen zin heb om dus heel moeilijk te gaan doen om elke week een prik te halen als ik gebeten ben door iets
Hetzelfde geldt voor Malaria, veel gebieden waar ik kom zijn die pillen niet nodig, maar ook een aantal gebieden (30-40%) heb je ze juist wel nodig. Mij werd daarom aangeraden om gewoon de hele periode malaria-pillen te slikken (ik ben nu wel 1 doosje kwijt)
Het beste wat je kan doen is gewoon een afspraak maken bij de travelclinic/GGD, want blijkbaar ben je de eerste keer (waar het ook was) niet goed genoeg geholpen.
Woah, wat een zeikerd ben jij zegquote:Op maandag 26 januari 2009 06:06 schreef shibaloma het volgende:
[..]
Ik snap je post nogsteeds niet, maar goed...
Ja, ik had een slecht humeur na zo'n lange vlucht, en toen gezeik bij het hotel. Thailand bevalt me nu beter , maar het neemt niet weg dat sommige gedeeltes heel pauper/arm zijn. Op de weg van het vliegveld naar BKK kom je allemaal krottenwijken tegen. Je struikelt ook over de gehandicapten zonder armen die met een bekertje in hun mond aan het bedelen zijn. Of moeders die met een baby van een paar maanden oud op straat met de handen gevouwen zitten en zo vragen om wat geld. Ook onderhoud kennen ze op sommige plekken totaal niet. Zwerfhonden, hoogspanningskabels die je bijna aanziet voor de trapleuning, half verroeste putdeksels waar je bijna in pleurt...
Ik zeg niet dat ik Thailand niet leuk vind, het bevalt me best tot nu toe. Het was alleen effe wennen...
Dat weet ik, maar met vaccinatie heb je er maar twee nodig ofzoquote:Op maandag 26 januari 2009 17:37 schreef Athlon_2o0o het volgende:
[..]
Je moet altijd prikken halen, ook als je een vaccinatie ertegen hebt!
quote:Op maandag 26 januari 2009 14:27 schreef greatgonzo het volgende:
Ben een beetje een budget aan het opstellen en twijfel tussen 3 en 4 weken. Wat kost ongeveer een weekje Thailand, en dan bedoel ik vooral een excursieweek? Ik ga er dan vanuit vooral in hostels te slapen, en te reizen per bus of trein.
Ik kan er weinig over zeggen eigenlijk. Ik ben 2 weken geweest in juli (regenseizoen) en geen druppel gezien. En ik ben deze maand nog 2 weken geweest (droog seizoen) en minstens 4 dagen regen gehad.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 12:46 schreef greatgonzo het volgende:
Klopt het dat het in oktober nog verregend is?
je weet zellluf.quote:
Leuk om te zien dat je het naar je zin hebtquote:Op dinsdag 27 januari 2009 22:39 schreef shibaloma het volgende:
Gelachen vandaag zeg... positief verhaal, dus ik neem aan dat ik dat wel hier mag vertellen,
Met een paar engelsen (2 kerels, 2 wijven) beetje de stad rondgetrokken, toen we besloten een massage te nemen.
Engelse kerel kreeg een kerel als masseur, we konden bijna onze lach niet inhouden, totdat ik een kerel/wijf kreeg waarvan we nogsteeds niet zekeer zijn of het een kerel of wijf was. "relax relax" bleef het maar zeggen maar dat ging niet van de slappe lach. Ook wilde ik niet met m'n kop op dat vieze matras waar iedereen al had gelegen, dus was ik de enige die tegen stribbelde. Maar dat vindeen jullie vast niet leuk.
Wel bij Kho San een plek gezien waar .Muay Thai kan trainen, wel 500 bath, maar klinkt toch wel a
antrekkelijk.
Wezen sstappen daarna. tyfus tytfys toetsenbord, geile australisyhe wijven die je onder geiten met bier, kanker dronken als een tyfuslijer, morgen meer...
quote:Op woensdag 28 januari 2009 22:03 schreef Kontiki het volgende:
Ach, je kan in ieder geval zeggen dat je aardig wat grotten hebt gezien in Thailand.
De website ziet er goed uit, maar voor 550 THB voor een dorm room, daar kan je in bijvoorbeeld in een four sons guesthouse rond Khao Sahn een eigen kamer met airco, douche en toilet + tv krijgen redelijk centraal en toch wel wat meer comfortabel....quote:Op donderdag 29 januari 2009 21:33 schreef Kontiki het volgende:
550 baht voor een dormbed! Tering! In een westers land als Australië zou dat nog duur zijn.
Daar staan geen 9 laptops in de gang.quote:Op donderdag 29 januari 2009 21:33 schreef Kontiki het volgende:
550 baht voor een dormbed! Tering! In een westers land als Australië zou dat nog duur zijn.
Inderdaad, ik heb 150 baht betaald voor een 1-persoonskamer met eigen badkamer, tegenover Khao San. Dat was wel een groezelige kamer, maar redelijk schoon. En je kon er ook films kijken vanaf je fatboy in het restaurant.quote:Op donderdag 29 januari 2009 21:38 schreef ozzietukker het volgende:
De website ziet er goed uit, maar voor 550 THB voor een dorm room, daar kan je in bijvoorbeeld in een four sons guesthouse rond Khao Sahn een eigen kamer met airco, douche en toilet + tv krijgen redelijk centraal en toch wel wat meer comfortabel....
Misschien als je even buiten bent ofzo.quote:Op vrijdag 30 januari 2009 13:33 schreef _Boo_ het volgende:
Ik zie dat er in Thaise hostels best wel weinig dormrooms zijn. Ook wel logisch als je kijkt naar de kosten van een private. Maar hoe ontmoet je mensen als je alleen reist en iedereen op z'n eigen kamer zit??
bronquote:Doden door explosie handgranaat in Thaise tempel
BANGKOK - Zeker zeven mensen zijn zaterdagavond overleden doordat een man een handgranaat gooide in een Thaise tempel in het noordoosten van het land.
Ongeveer honderd mensen raakten gewond. Dat heeft de politie zondag gemeld.
Een aantal jonge mannen kreeg ruzie, waarop een van hen de handgranaat in de menigte gooide. In de tempel in de provincie Nong Bua Lam Phu was een feest aan de gang. De dader is nog niet aangehouden.
Ik ben twee weken geleden vanaf Ho Chi Minh naar Phonm Penh gereisd, vanaf daar naar Siem Reap en toen naar BKK. Een ding, probeer de route Siem Reap-BKK te vermijden! De weg is echt dramatisch en het duurt onwijs lang, de weg is grotendeels onverhard, een dakar rally is er niks bij. De rest van de wegen zijn uitstekend in Cambodja trouwens en in Nam zeker! (tip voor leuke trips in HCMC ga naar Sinhcafe, zie google:de Cu Chi tunnels zijn best interessant)quote:Op woensdag 28 januari 2009 16:41 schreef BeardedDragon het volgende:
Zijn hier trouwens meer mensen eens via Pattaya (hier in de buurt ga ik een tijdje werken) of vanaf Bangkok via Phnom-Penh naar Ho Chi Minh stad gereisd?
Graag hoor ik jullie reacties, omdat, als ik daar eenmaal ben, deze reis wil gaan maken...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |