abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65150344
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 19:34 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Typisch.

De bijbehorende idioten van wie "er geen vrede hoeft te komen" en Israels acties goedkeuren, zijn ook typisch.
Idd onbegrijpelijk, maar idioten heb je overal.
Dit bericht is automatisch gegenereerd. U kunt hierop niet reageren.
  zaterdag 17 januari 2009 @ 19:52:26 #204
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_65150458
- knip -

[ Bericht 97% gewijzigd door sp3c op 17-01-2009 19:59:29 ]
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_65150459
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 19:48 schreef voyeur het volgende:

[..]

Hamas een bestand volhouden? Hoe bedoel je? Israel is de Gaza strook binnengetrokken en is (nog steeds of wederom) de bezetter. Daarmee krijgt Israel de volledige verantwoordelijkheid voor het welzijn van alle inwoners van Gaza. Ben benieuwd hoe ze die gaan invullen.
Maar wat zou Hamas moeten doen? Blij zijn of zo dat ze weer bezet zijn en de infrastructuur naar zijn grootje is? Hoe denk je dat andere landen denken over de bezetter als hij meldt dat hij even niet gaat schieten tenzij er verzet geboden wordt tegen de bezetter?
Ik weet eigenlijk niet of Israel van plan is om te blijven in Gaza.
Maar even wachten to zo'n uur of 21:00, dan legt Olmert een verklaring af geloof ik.
Dan weten we mischien wat meer details.
  zaterdag 17 januari 2009 @ 19:56:26 #206
798 voyeur
bemoeit zich
pi_65150604
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 16:36 schreef Mylene het volgende:

[..]

Talmoed citaten zijn vals en de wereld in gebracht door Holocaust ontkenners en Ku Klux Klan figuren.

The Talmud in
Anti-Semitic Polemics
Je hebt het stuk dat je citeert niet gelezen he?
Here we are now, entertain us.
  zaterdag 17 januari 2009 @ 19:59:09 #207
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_65150709
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 19:54 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Ga je weer met je segregatie.

Kunnen je hersens ook iets anders dan dat? Of blijft het bij kortzichtig gezever, gebaseerd op angst.
jij maakt domme veronderstellingen.

waarom zouden mijn hersens gebaseerd zijn op angst en vol met zever? omdat ik kritiek geef op hoe de islam zich heden ten dage manifesteert en denkt over joden?

je weet toch dat de absolute meerderheid van europa genoeg heeft van het gedwingeland van 'de moslim' die denkt dat het hier een firdows is en kan demonstreren met uitlopers naar wijken waar joden succesvol zijn en die angst in kunen boezemen?

en dat is mild.
  zaterdag 17 januari 2009 @ 19:59:22 #208
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_65150718
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 19:52 schreef zoalshetis het volgende:
dit is echt vechten tegen een meest ondankbare tegenstander. zonder de joden had de hele islam die de laagste/laatste, de meest gekopieerde godsdienst, nooit bestaan. jijbent een ondankbare, en selectieve rat. en dat weet je. ratten overleven een kernramp trouwens.

wees blij dat je in nederland woont. ik zeker!
Zonder het Zoroastrisme had het Jodendom niet eens bestaan.
pi_65150748
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 19:52 schreef zoalshetis het volgende:
dit is echt vechten tegen een meest ondankbare tegenstander. zonder de joden had de hele islam die de laagste/laatste, de meest gekopieerde godsdienst, nooit bestaan. jijbent een ondankbare, en selectieve rat. en dat weet je. ratten overleven een kernramp trouwens.

wees blij dat je in nederland woont. ik zeker!
Ga je weer met je segregatie. Heb je wel genoeg hersencapaciteit om dat achterwege te laten en je te richten op samenleving in plaats van segregatie? Nee he?
  zaterdag 17 januari 2009 @ 20:00:46 #210
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_65150773
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 19:59 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Zonder het Zoroastrisme had het Jodendom niet eens bestaan.
zonder jouw moeder had jij ook niet bestaan.
  zaterdag 17 januari 2009 @ 20:01:30 #211
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_65150795
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 20:00 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

zonder jouw moeder had jij ook niet bestaan.
Prachtige dooddoener.
pi_65150798
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 20:00 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Ga je weer met je segregatie. Heb je wel genoeg hersencapaciteit om dat achterwege te laten en je te richten op samenleving in plaats van segregatie? Nee he?
Vertel je dat ook tegen de Salafistische Imams?
pi_65150827
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 19:59 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

jij maakt domme veronderstellingen.

waarom zouden mijn hersens gebaseerd zijn op angst en vol met zever? omdat ik kritiek geef op hoe de islam zich heden ten dage manifesteert en denkt over joden?

je weet toch dat de absolute meerderheid van europa genoeg heeft van het gedwingeland van 'de moslim' die denkt dat het hier een firdows is en kan demonstreren met uitlopers naar wijken waar joden succesvol zijn en die angst in kunen boezemen?

en dat is mild.
Als je denkt dat ik slachtoffer ben van jarenlange anti-moslim propaganda in de media, dan denk je dat verkeerd.

Jij scheert miljarden mensen over 1 kam, gebaseerd op de religie die zij op individueel niveau aanhangen.

Mensen die dat doen zijn gewoon een beetje Naar.
  zaterdag 17 januari 2009 @ 20:02:27 #214
207371 Verluste
Definitely Maybe
pi_65150834
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 20:01 schreef Py het volgende:

[..]

Daar gaat het helemaal niet om in deze context.
Dasvidanja
pi_65150882
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 20:01 schreef Py het volgende:

[..]

Ja. Fuck off.
pi_65150890
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 20:02 schreef Verluste het volgende:

[..]

Ik zie het verschil niet
  zaterdag 17 januari 2009 @ 20:04:30 #217
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_65150902
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 20:02 schreef Verluste het volgende:

[..]

daar gaat alles om. iedereen kan leven met gematigde mensen, maar niet met de radicalen. dat wordt een burgeroorlog.
pi_65150924
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 20:04 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

daar gaat alles om. iedereen kan levebn met gematigede mensen, maar niet met de radicalen. dat wordt een birgeroorlog.
Het ging om jouw persoonlijke benadering van de situatie, niet om mijn keuze aan wie ik samenleving propageer.
  zaterdag 17 januari 2009 @ 20:05:38 #219
207371 Verluste
Definitely Maybe
pi_65150936
quote:

[..]

daar gaat alles om. iedereen kan leven met gematigde mensen, maar niet met de radicalen. dat wordt een burgeroorlog.
haha, je typte birgeroorlog
Dasvidanja
  zaterdag 17 januari 2009 @ 20:05:48 #220
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_65150944
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 20:02 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Als je denkt dat ik slachtoffer ben van jarenlange anti-moslim propaganda in de media, dan denk je dat verkeerd.

Jij scheert miljarden mensen over 1 kam, gebaseerd op de religie die zij op individueel niveau aanhangen.

Mensen die dat doen zijn gewoon een beetje Naar.
lees eens beter. miljarden?
pi_65150976
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 20:05 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

lees eens beter. miljarden?
There are between 1 billion and 1.8 billion Muslims, making Islam the second-largest religion in the world, after Christianity.
pi_65150978
NOS Journaal
Nu weer zo'n zielig Palestijns slachtoffer op TV...

..en een bestand zou naderen..
Niet geschoten is altijd mis..
Ach Margrietje, de Rozen zullen bloeien..
pi_65151090
Was deze al langsgekomen?

quote:
Journalist calls Livni 'terrorist' during press conference on Gaza operation

Foreign Minister Tzipi Livni had a testy press conference Friday in Washington, D.C., moments after she signed an agreement with U.S. Secretary of State Condoleezza Rice meant to combat arms smuggling to Gaza.

From the starting moments of the press conference, Livni was beset by a less-than friendly barrage of questions, with a number of journalists asserting that Israel's military operations in Gaza will only make Middle East peace more distant.

Some journalists went so far as to compare the Israeli government to that of dictator Robert Mugabe's Zimbabwe, due to Israel's decision to bar journalists from Gaza.

One of the more tense moments came when one journalist began to quote at length a Human Rights report on the situation in Gaza, before asking Livni to comment on "the murder of innocent civilians in the Strip."

When the man was asked to finish his question, he yelled out that Livni had been speaking for an hour and that the journalists weren't being allowed to ask questions. He then asked since when the U.S. has been hosting "terrorists".

To her credit, Livni managed to keep her cool, and expressed her desire to answer the question. When he finished, she answered that Israel "did not want to get involved in the internal matters of the Palestinian Authority, that's why we left the Gaza Strip unilaterally, but we got terror in return. We try all we can to avoid harming civilians, but it happens."

A number of other journalists asked questions that included quotes from the human rights report, asking if Israel needs to be held responsible for the failure of the cease-fire due to the decision to enact a blockade on the Gaza Strip.

While she was speaking inside, a protest was being held outside the building by an anti-war group calling themselves "Code Pink", who repeatedly chanted "there is a war criminal in this building."

Bron: Hareetz

[ Bericht 60% gewijzigd door TheMagnificent op 17-01-2009 20:22:02 ]
pi_65151333
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 17:06 schreef cultheld het volgende:

[..]

Ik kan me anders nog genoeg beelden herinneren van kolonisten die uit hun huizen werden gehaald door IDF, omdat ze de veiligheid van Israël in de weg stonden.
en ik welk jaar was dat .. 2005, de ontruiming van Gaza .. of 2006, de gewelddadige ontruiming van de illegale buitenpost Amona ?

En na hoeveel jaar bezetting is dat, en hoeveel jaar na de Oslo-akkoorden ? En wat gebeurd er nadat de camera's vertrokken zijn ? Houdt Israël zich aan de gemaakte afspraken, de afgesproken route ? Of gaat men gewoon door met de business as usual ? Na de Oslo-akkoorden gingen de ontruimingen gewoon door en dat zelfbestuur van Oslo II is ook een lachertje .. iig voor de gewone man/vrouw op straat, die woont achter een hek van gaas om niet bekogeld te worden door zijn joodse buren, dus wat zelfbesturing ..
Of latere afspraken, tussen Olmert en Bush .. de andere illegale buitenposten op de Westbank zijn nog steeds niet ontruimt, in tegendeel, er komt er een nieuwe in de Jordaanvallei waarin de voormalige kolonisten van Gaza mogen gaan wonen ..
http://www.ad.nl/buitenland/article381342.ece

sorry hoor, maar in mijn boek zijn dat geen acties die je onderneemt als je echt vrede wil
quote:
De meeste IDF-soldaten hebben een bloedhekel aan deze kolonisten en verreweg de meeste Israëli's ook.
dus dan droppen ze ze maar tussen de Palestijnen op Palestijns grondgebied, want ze willen toch vrede ?
Ook nu, met deze nieuwe nederzetting, wordt voor de zoveelste keer duidelijk dat die extremistische kolonisten gebruikt worden om het conflict gaande te houden, als het niet door hun provocerende gedrag is dan wel door het feit dat er weer een stuk grond ingepikt wordt
pleased to meet you
pi_65151913
quote:

[..]

Inderdaad. Tolerantie tov intoleranten is oliedom.
  zaterdag 17 januari 2009 @ 20:35:12 #226
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_65151997
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 20:06 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

There are between 1 billion and 1.8 billion Muslims, making Islam the second-largest religion in the world, after Christianity.
je kan niet lezen he?
pi_65152110
LOL ik volg dit conflict nu al 47 topics lang.
En sommige users staan nog steeds lijnrecht tegenover elkaar.

Kan je na gaan hoe moeilijk dit conflict is om het politiek op te lossen

Sommige beroepen zich op de hedendaagse feiten en situaties.
Sommige beroepen zich op feiten uit de historie van Palastina.
En beiden geven geen haarbreed toe aan elkaar.

Dit conflict is zo complex, en daarom interresant en leuk om te volgen.
  zaterdag 17 januari 2009 @ 20:39:36 #228
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_65152163
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 20:32 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Mooie quote, sluit ik mij bij aan
  zaterdag 17 januari 2009 @ 20:41:47 #229
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_65152234
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 20:38 schreef Mr_Memory het volgende:
En sommige users staan nog steeds lijnrecht tengenover elkaar.

En beiden geven geen haarbreed toe aam elkaar.

als je in dít conflict nog steeds geen goede kant kan kiezen ben je (bijna) moslim. of sp-er.
pi_65152323
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 20:41 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

als je in dít conflict nog steeds geen goede kant kan kiezen ben je (bijna) moslim. of sp-er.
Dan is er weer de vraag: wat is de goede kant?
  zaterdag 17 januari 2009 @ 20:45:10 #231
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_65152362
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 20:44 schreef Mr_Memory het volgende:

[..]

Dan is er weer de vraag: wat is de goede kant?
Een eind uit de buurt, weg van de explosies.
pi_65152365
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 19:56 schreef voyeur het volgende:

[..]

Je hebt het stuk dat je citeert niet gelezen he?
Natuurlijk wel. Misschien heb ik niet de juiste woorden gekozen. Ik bedoel dat Talmoed citaten door Joden haters expres gemisinterpreteerd en gemanipuleerd worden en uit de context worden gehaald.
  zaterdag 17 januari 2009 @ 20:46:06 #233
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_65152396
Sowieso, mensen die de kant van Hamas kiezen verdienen het recht op een stem in deze maatschappij al niet. Een partij welke met geweld aan de macht is gekomen, aanslagen richting haar EIGEN burgers en BUURLAND pleegt, verkiezen boven een staat die haarzelf verdedigd is haast crimineel te noemen.

Dat migranten de kant van Hamas kiezen, enigszins begrijpelijk (verheerlijken wel vaker partijen welke lijnrecht tegen mijn ideologie ingaan), maar dat een oer Hollandse man/vrouw een terroristische organisatie verkiest boven Israël baart mij pas echt zorgen.
pi_65152432
quote:
Palestijnen verdeelder dan ooit

RAMALLAH, zaterdag
Deze grap doet sinds enkele dagen de ronde onder de Palestijnen: als er nu verkiezingen worden gehouden, kiest de Westoever voor Hamas en Gaza voor Fatah. Het Gaza-offensief maakt de kloof tussen de groepen dieper dan ooit. Ramallah leek gisteren op een politiestaat. En de politie is nu eens niet Israëlisch.
„Als je tegenwoordig in Ramallah alleen al de naam ’Hamas’ noemt, begint iedereen nerveus om zich heen te kijken of er geen mogelijke spionnen van Fatah in de buurt zijn”, vertelde een schichtige man gisteren in het centrum van Ramallah vlak na het vrijdaggebed in de moskee.
„Ik heb een kennis die werd opgepakt omdat zijn ringtoon op zijn mobiele telefoon een Hamas-liedje was. We hebben nog steeds niet van hem gehoord.” Ramallah, waar de Palestijnse Autoriteit van Fatahleider Mahmoed Abbas is gezeteld, leeft deze dagen in angst. „Overal is de geheime politie van de Fatah.”
De inmiddels 1100 doden in Gaza, onder wie honderden burgers, vervullen de Palestijnen op de Westoever met intense machteloze woede. „Onze broeders in Gaza drinken de beker van de dood”, schreeuwde een Hamas-aanhanger gisteren voor de moskee in Ramallah-centrum.
Een groep van een kleine duizend man, onder wie honderden Hamas-aanhangers, begon gistermorgen vanaf de moskee met een demonstratie. Er werden gruwelijke foto’s van verminkte kinderen meegedragen met daarop de opdruk dat Gaza omkomt in bloed.
Palestijnse agenten maakten filmopnames van de meest opvallende Hamas-aanhangers zodat die eventueel later konden worden opgepakt.

Imago
Het Gaza-offensief, dat gisteren gewoon doorging, zorgt voor verwarring onder de Palestijnen. Met iedere militaire klap die Hamas Israël weet uit te delen, al is het maar een zelfgemaakte raket die in een weiland bij Siderot landt, krijgt het imago van Fatah, die de Westoever controleert, een nieuwe klap.

Fatah en vooral president Mahmoed Abbas worden meer en meer gezien als collaborateurs van Israël. Er is enerzijds afkeer onder veel Fatah-aanhangers op de Westoever voor Hamas, die de eerste dagen van het offensief in Gaza zelfs Fatah-leden in Gaza-stad executeerde. Anderzijds zijn het vooral civiele mede-Palestijnen die in Gaza omkomen, en daar voelt de Westoever zich solidair mee.
Bovendien verweert Hamas zich tegen Israël en dat komt haar imago ook op de Westoever ten goede. Fatah, die ziet dat de publieke opinie de afgelopen weken meer pro-Hamas wordt, neemt haar toevlucht tot methoden die eerder horen bij een politiestaat.
„Dit is de eerste keer dat je zo’n enorme tweedeling ziet ten tijde van een Israëlisch offensief”, gaf gisteren voorzitter Abdoellah Abdoellah van de Palestijnse Wetgevende Raad toe. Abdoellah is een vooraanstaand lid van Fatah.
„Ten tijde van een gewapend conflict met Israël sluiten normaal gesproken de Palestijnse gelederen zich, realiseren zij zich weer wat de gemeenschappelijke vijand is. Maar dit keer weet Israël de kloof in de Palestijnse samenleving te vergroten.”
bron
pi_65152483
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 20:38 schreef Mr_Memory het volgende:
En sommige users staan nog steeds lijnrecht tegenover elkaar.

En beiden geven geen haarbreed toe aan elkaar.

Dit conflict is helemaal niet complexer dan andere conflicten, alleen is er veel meer aandacht voor. Overdreven aandacht die m.i. vooral voortkomt uit enerzijds antisemitisme en anderzijds gewoonte.
pi_65152519
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 20:32 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

en toch verwacht je die tolerantie van de Palestijn die dagelijks getreiterd wordt door een radicale joodse kolonist
pleased to meet you
pi_65152523
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 20:41 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

Er is geen goede kant, hoe cliché ook. Israël voert een terreurcampagne tegen onschuldige Palestijnen, en Hamas terroriseert onschuldige Israëliërs.
pi_65152617
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 20:47 schreef Mylene het volgende:

[..]

bron
'Palestijnen verdeelder dan ooit'. Vertaling: Steeds meer Palestijnen wantrouwen Fatah.

-edit-
Oké goed, de originele kop is ook dekkend.
  zaterdag 17 januari 2009 @ 20:53:10 #239
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_65152637
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 20:49 schreef moussie het volgende:

[..]

en toch verwacht je die tolerantie van de Palestijn die dagelijks getreiterd wordt door een radicale joodse kolonist
En of Israël tolerantie eist, snap je dat nu nog niet!? Waarom denk je dat Israël de Gazastrook binnenviel, om even te testen of de wapens het nog deden?

Dus om terug te komen op je vraag: JA. Israël eist tolerantie van de Palestijnen PUNT PERIOD EINDE
pi_65152676
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 20:53 schreef damsco het volgende:
Waarom denk je dat Israël de Gazastrook binnenviel, om even te testen of de wapens het nog deden?
Om de Palestijnen collectief te straffen en om goede sier te maken voor de verkiezingen.
pi_65152689
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 20:52 schreef Monidique het volgende:

[..]

'Palestijnen verdeelder dan ooit'. Vertaling: Steeds meer Palestijnen wantrouwen Fatah.
daarom is het ook zo sneaky dat Israël de openstelling van Rafah verbindt aan de afspraken van 2005 en de controle door Fatah
pleased to meet you
pi_65152700
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 20:49 schreef moussie het volgende:

[..]

waarom pakken ze dan de onschuldige Israelische burgers? He?
  zaterdag 17 januari 2009 @ 20:55:09 #243
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_65152707
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 20:54 schreef Monidique het volgende:

[..]

Om de Palestijnen collectief te straffen en om goede sier te maken voor de verkiezingen.
Waarvoor hulde. Mijn steun hebben ze
  zaterdag 17 januari 2009 @ 20:55:12 #244
225274 Robijn1961
Beatles Forever
pi_65152710
-edit- Userbash

[ Bericht 98% gewijzigd door paddy op 18-01-2009 13:35:35 ]
Waiting for This is it!
pi_65152728
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 11:26 schreef Verluste het volgende:
Jullie hadden de thema-uitzending gister moeten zien over het conflict. Wordt het conflict uitgelegd aan de hand van de geschiedenis.

Scheelt een hoop onnozel geflame in dit topic zoals het populistisch rechts geneuzel wat eerder op GeenStijl thuishoort.
Inderdaad, uitstekende uitleg en ik heb zelfs nog wat nieuwe dingen gehoord. Witteman wist het gesprek wel erg goed op koers te houden, trouwens.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_65152734
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 20:54 schreef moussie het volgende:

[..]

daarom is het ook zo sneaky dat Israël de openstelling van Rafah verbindt aan de afspraken van 2005 en de controle door Fatah
Israël heeft Hamas gesteund, eventjes, omdat het daarmee de PLO (Fatah) kon dwarsbomen. Weer zo'n cliché, maar verdeel en heers is al een tijdje de Israëlische strategie. Is propaganda-technisch ook handiger.
  zaterdag 17 januari 2009 @ 20:57:15 #247
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_65152768
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 20:55 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

waarom pakken ze dan de onschuldige Israelische burgers? He?
"ja maar israël begon meester". het niveau van de gemiddelde pro-palestina persoon is echt
en nu het oog om oog, tand om tand is gaan ze allemaal zielig doen, want ja nu hun "broeders" getroffen worden is het ineens super erg.

Nou, daar had je dan maar aan moeten denken toen je met je raketten de bevolking was Israël aan het bestoken was. Smerige hypocrieten
pi_65152787
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 20:53 schreef damsco het volgende:

[..]

En of Israël tolerantie eist, snap je dat nu nog niet!? Waarom denk je dat Israël de Gazastrook binnenviel, om even te testen of de wapens het nog deden?

Dus om terug te komen op je vraag: JA. Israël eist tolerantie van de Palestijnen PUNT PERIOD EINDE
dus Palestijnen treiteren in de bezette gebieden mag .. ze mogen toch niets terug doen ..
pleased to meet you
  zaterdag 17 januari 2009 @ 20:58:06 #249
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_65152793
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 20:55 schreef Robijn1961 het volgende:

[..]

Ik heb zelden zo'n zwart-wit denker als jij gezien.
En als je dan in het fotoboek kijkt, zie je een ventje net van zijn jeugdpuistjes af
Zeer vermoeiend.
ja en jij bent een ouwe heks, wat een argument.
pi_65152827
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 20:55 schreef Robijn1961 het volgende:

[..]

Ik heb zelden zo'n zwart-wit denker als jij gezien.
En als je dan in het fotoboek kijkt, zie je een ventje net van zijn jeugdpuistjes af
Zeer vermoeiend.
Heeft zijn leeftijd invloed op de validiteit van zijn punten?
  zaterdag 17 januari 2009 @ 20:59:08 #251
225274 Robijn1961
Beatles Forever
pi_65152830
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 20:58 schreef damsco het volgende:

[..]

ja en jij bent een ouwe heks, wat een argument.
Voor jou wel ja
Waiting for This is it!
  zaterdag 17 januari 2009 @ 20:59:15 #252
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_65152837
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 20:57 schreef moussie het volgende:

[..]

dus Palestijnen treiteren in de bezette gebieden mag .. ze mogen toch niets terug doen ..
Wat jij wil mop Lees wat je wil lezen
  zaterdag 17 januari 2009 @ 21:01:14 #253
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_65152904
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 20:59 schreef Robijn1961 het volgende:

[..]

Voor jou wel ja
Ik heb jou anders niet met feiten zien aankomen, in tegenstelling tot mij (heb zelfs koran teksten erbij gepakt, geen enkel argument gezien waarom het niet waar zou zijn. hoogstens het argument dat de hadith niet 100% betrouwbaar is, wat je trouwens niet tegen de moslims in gaza moet zeggen want dan worden ze gek).

dus hou je beschuldigende vinger maar voor je, want als er één argumenten van het niveau knoop-in-mijn-zakdoek komt aanzetten ben jij het wel.
  zaterdag 17 januari 2009 @ 21:02:27 #254
225274 Robijn1961
Beatles Forever
pi_65152947
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 20:59 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Blijkbaar. Ik vind het best wel eng dat iemand die zo jong is doet alsof hij alles weet van een conflict wat al tientallen jaren speelt voordat ie geboren werd. Enige bescheidenheid is wel op zijn plaats, maar dat kent hij in mijn ogen niet.
Waiting for This is it!
pi_65152977
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 20:59 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

ik had het over kolonisten die Palestijnen treiteren, waarvan een riant aantal filmpies op youtube, met dank aan betselem (of hoe ze heten) .. daarvan wordt verwacht dat ze heiliger zijn dan de paus, die mogen zich niet verweren tegen die extremistische joodse kolonisten .. voor hun telt 'geen tolerantie voor de intoleranten' niet ?
pleased to meet you
pi_65152998
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 20:57 schreef damsco het volgende:

[..]

"ja maar israël begon meester". het niveau van de gemiddelde pro-palestina persoon is echt
en nu het oog om oog, tand om tand is gaan ze allemaal zielig doen, want ja nu hun "broeders" getroffen worden is het ineens super erg.

Nou, daar had je dan maar aan moeten denken toen je met je raketten de bevolking was Israël aan het bestoken was. Smerige hypocrieten
Ik kan de reactie wl uittekenen. "Ja, maar hunnie hebben ons bezet" of: 'Ja, maar wij kunnen niet anders' of 'Ze schieten nu toch ook met scherp in de Gazastrook'.

Die raketten zijn gewoon niet te tolereren. En als je ze wel afschiet, moet je ook niet zeiken als er een reactie komt. Wat dat betreft zijn de Palestijnen mentaal nog niet erg gevorderd: als je tegenstander zoveel sterker is moet je wel OLIEDOM zijn om tóch raketten af te schieten...
  zaterdag 17 januari 2009 @ 21:04:16 #257
225274 Robijn1961
Beatles Forever
pi_65153001
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 21:01 schreef damsco het volgende:

[..]

Ik heb jou anders niet met feiten zien aankomen, in tegenstelling tot mij (heb zelfs koran teksten erbij gepakt, geen enkel argument gezien waarom het niet waar zou zijn. hoogstens het argument dat de hadith niet 100% betrouwbaar is, wat je trouwens niet tegen de moslims in gaza moet zeggen want dan worden ze gek).

dus hou je beschuldigende vinger maar voor je, want als er één argumenten van het niveau knoop-in-mijn-zakdoek komt aanzetten ben jij het wel.
Je hele houding staat me gewoon tegen. Verder negeer ik je van nu af aan. Dag.
Waiting for This is it!
pi_65153011
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 17:06 schreef cultheld het volgende:

[..]

Ik kan me anders nog genoeg beelden herinneren van kolonisten die uit hun huizen werden gehaald door IDF, omdat ze de veiligheid van Israël in de weg stonden.
Dat komt ze nu wel goed uit, natuurlijk, want nu hoeven ze zich niet in te houden. Hoogstens alleen voor de VN-scholen.
Oops, wat zeg ik nu toch weer.
quote:
De meeste IDF-soldaten hebben een bloedhekel aan deze kolonisten en verreweg de meeste Israëli's ook.
Dat heb ik wel eens eerder gelezen, maar waarom staan die soldaten dan werkeloos toe te kijken als die illegale kolonisten legale Palestijnen pesten en verdrijven?
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_65153091
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 21:01 schreef damsco het volgende:

[..]

je bent je bewust van het feit dat een van de verwijten aan de moslims nou juist is dat hun boek 100% gejat is, niks origineels aan ?
pleased to meet you
  zaterdag 17 januari 2009 @ 21:07:31 #260
154880 Bolter
Awesomeness
pi_65153096
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 21:02 schreef Robijn1961 het volgende:

[..]

Blijkbaar. Ik vind het best wel eng dat iemand die zo jong is doet alsof hij alles weet van een conflict wat al tientallen jaren speelt voordat ie geboren werd. Enige bescheidenheid is wel op zijn plaats, maar dat kent hij in mijn ogen niet.
Maar goed, jij claimt bepaalde dingen "omdat je pa dat heeft verteld"... Tja.
"When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story"
pi_65153105
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 21:02 schreef Robijn1961 het volgende:

[..]

Ach, Hitler was ook al een eind in de dertig toen hij Mein Kampf schreef.... Tot zover de opvatting dat leeftijd tot inzicht leidt.
  zaterdag 17 januari 2009 @ 21:09:53 #262
798 voyeur
bemoeit zich
pi_65153158
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 20:45 schreef Mylene het volgende:

[..]

Natuurlijk wel. Misschien heb ik niet de juiste woorden gekozen. Ik bedoel dat Talmoed citaten door Joden haters expres gemisinterpreteerd en gemanipuleerd worden en uit de context worden gehaald.
Alle citaten uit beroemde boeken worden soms verkeerd geinterpreteerd en werkelijks alles wordt op internet uit de context geciteerd.
Mohammed is een pedofiel staat maar een miljoen keer op het internet en daar staat nooit onder:
"they judge the passages based on contemporary moral standards,
ignoring the fact that the majority of these passages were composed close to two
thousand years ago by people living in cultures radically different from our own."

Zou goed zijn daar niet van, maar dat is niet de aard van het net om die reflectie te tonen.

Maar hoewel er vaak uit de context geciteerd wordt is het daarom nog niet altijd onwaar wat mensen aanhalen en is het zeker niet zo dat iedereen die uit de Talmoed citeert lid is van de kluklux-clan.
  zaterdag 17 januari 2009 @ 21:11:25 #263
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_65153199
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 20:46 schreef damsco het volgende:
Sowieso, mensen die de kant van Hamas kiezen verdienen het recht op een stem in deze maatschappij al niet. Een partij welke met geweld aan de macht is gekomen, aanslagen richting haar EIGEN burgers en BUURLAND pleegt, verkiezen boven een staat die haarzelf verdedigd is haast crimineel te noemen.
Cry me a river. Het is al vele keren eerder gepost, maar Israël heeft zelf ook een historie van gewelddadige acties tegen hun eigen burgers, buurlanden en tegen bondgenoten. En de afgelopen paar decennia is de Israëlische staat vrij systematisch bezig geweest met het toepassen van geweld en repressie richting Palestijnse burgers in gebieden die bezet werden gehouden. Als je Palestijnen hun rechten wilt ontnemen omdat ze Hamas steunen dan moet je hetzelfde doen met een groot deel van de Israëlische bevolking.
quote:
Dat migranten de kant van Hamas kiezen, enigszins begrijpelijk (verheerlijken wel vaker partijen welke lijnrecht tegen mijn ideologie ingaan), maar dat een oer Hollandse man/vrouw een terroristische organisatie verkiest boven Israël baart mij pas echt zorgen.
Sinds wanneer kiezen ze voor Hamas? Ben je meteen een terrorisme-supporter als je kritisch bent over het excessieve gebruik van geweld door Israël? Israël is niet onaantastbaar hoor. En wat de afgelopen decennia (en ook weer de laatste paar weken) duidelijk is geworden is dat ze in staat zijn tot hele misdadige acties. Dat mag gezegd worden.
  zaterdag 17 januari 2009 @ 21:11:57 #264
225274 Robijn1961
Beatles Forever
pi_65153210
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 21:07 schreef Bolter het volgende:

[..]

Maar goed, jij claimt bepaalde dingen "omdat je pa dat heeft verteld"... Tja.
Ja, mijn Pa die leefde ten tijde van het gebeuren, en zijn hele leven Luchtmachter voor de NATO is geweest. Maar goed, nog steeds zijn de meningen verdeeld over van wie het land nou eigenlijk oorspronkelijk was, dus weet je, ik weet het niet goed allemaal. Feit is wel, dat ik hoop dat deze ellende eens ophoudt daar en dat mensen ervan gaan leren.
Waiting for This is it!
pi_65153219
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 20:57 schreef damsco het volgende:

[..]

Vet van mij.
Dat is toch ook zo: de zionisten zijn toch ook begonnen. Vanaf pakweg begin 19e eeuw zijn ze dat land binnengestroomd en al snel met het doel daar een eigen staat te vestigen. Gisteren bij Paul Witteman werd nog de schrijver Israël de Haan aangehaald, een jood, notabene, die bijna 100 jaar geleden al zag dat het fout zou gaan.
Dan kun je dat wel een flauw argument vinden, maar de Europeanen hebben Amerika toch ook veroverd, de Britten hebben Australië en Nieuw-Zeeland toch afgepakt, de joden hebben het grootste deel van Palestina toch afgepakt en terroriseren de rest.
En roof en vernieling zijn strafbaar, onder beschaafde mensen en onder beschaafde staten.
Als dat argument je misselijk maakt, moet je niet roven en vernielen.
Simpel.
pi_65153239
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 21:03 schreef moussie het volgende:

[..]

ik had het over kolonisten die Palestijnen treiteren, waarvan een riant aantal filmpies op youtube, met dank aan betselem (of hoe ze heten) .. daarvan wordt verwacht dat ze heiliger zijn dan de paus, die mogen zich niet verweren tegen die extremistische joodse kolonisten .. voor hun telt 'geen tolerantie voor de intoleranten' niet ?
Nee hoor, van mij mogen ze terugslaan tegen die kolonisten. Maar je gaat niet in het wilde weg slaan nav het gedrag van een dergelijke kleine minderheid.
  zaterdag 17 januari 2009 @ 21:12:51 #267
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_65153242
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 21:07 schreef moussie het volgende:

[..]

je bent je bewust van het feit dat een van de verwijten aan de moslims nou juist is dat hun boek 100% gejat is, niks origineels aan ?
Dat heb ik nooit beweerd
  zaterdag 17 januari 2009 @ 21:12:55 #268
798 voyeur
bemoeit zich
pi_65153247
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 21:04 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Ik kan de reactie wl uittekenen. "Ja, maar hunnie hebben ons bezet" of: 'Ja, maar wij kunnen niet anders' of 'Ze schieten nu toch ook met scherp in de Gazastrook'.

Die raketten zijn gewoon niet te tolereren. En als je ze wel afschiet, moet je ook niet zeiken als er een reactie komt. Wat dat betreft zijn de Palestijnen mentaal nog niet erg gevorderd: als je tegenstander zoveel sterker is moet je wel OLIEDOM zijn om tóch raketten af te schieten...
Proportionele reacties zijn prima. Dat is de destructie van Gaza die nu plaatsvindt níet.
  zaterdag 17 januari 2009 @ 21:13:39 #269
137562 rakotto
Anime, patat en video games
pi_65153273
Misschien teveel plaatjes in een topic, maar dit past wel bij alles wat er nu gaande is.

All wars are civil wars, because all men are brothers. ~François Fénelon
  zaterdag 17 januari 2009 @ 21:13:56 #270
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_65153284
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 21:04 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Toch nog iemand die door het Palestijnse conflict kan heen prikken. Was al even bang dat ik de enige zou zijn hier.
  zaterdag 17 januari 2009 @ 21:14:05 #271
798 voyeur
bemoeit zich
pi_65153289
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 21:12 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Nee hoor, van mij mogen ze terugslaan tegen die kolonisten. Maar je gaat niet in het wilde weg slaan nav het gedrag van een dergelijke kleine minderheid.
Precies je reageert proportioneel!
  zaterdag 17 januari 2009 @ 21:15:17 #272
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_65153327
-edit-

[ Bericht 99% gewijzigd door paddy op 18-01-2009 13:36:25 ]
pi_65153346
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 21:09 schreef voyeur het volgende:

[..]

Alle citaten uit beroemde boeken worden soms verkeerd geinterpreteerd en werkelijks alles wordt op internet uit de context geciteerd.
Mohammed is een pedofiel staat maar een miljoen keer op het internet en daar staat nooit onder:
"they judge the passages based on contemporary moral standards,
ignoring the fact that the majority of these passages were composed close to two
thousand years ago by people living in cultures radically different from our own."

Zou goed zijn daar niet van, maar dat is niet de aard van het net om die reflectie te tonen.

Maar hoewel er vaak uit de context geciteerd wordt is het daarom nog niet altijd onwaar wat mensen aanhalen en is het zeker niet zo dat iedereen die uit de Talmoed citeert lid is van de kluklux-clan.
Het is 1400 jaar geleden hoor. 2000 is de Heere.
pi_65153380
quote:
Erdogan: Israël moet uit VN geweerd

(Novum/AP) - Israël moet uit de Verenigde Naties worden geweerd omdat het de VN-oproepen om zijn offensief in Gaza te stoppen negeert. Dit heeft de Turkse premier Recep Tayyip Erdogan vrijdag gezegd.

"Hoe kan zo'n land dat resoluties van de VN-Veiligheidsraad volledig negeert en aan zijn laars lapt worden toegestaan door de poort van het VN-hoofdkantoor te gaan?", zei Erdogan. De premier sprak kort voordat VN-chef Ban Ki-moon in Ankara werd verwacht.

In Turkije, dat tot dusverre op zeer goede voet stond met Israël, heerst grote woede over het Israëlische offensief. In Istanbul gingen islamisten na het vrijdaggebed de straat op om tegen het offensief te protesteren.

Ban heeft zijn verontwaardiging uitgesproken over de Israëlische beschieting van een gebouwencomplex van de VN in Gaza-stad. Het complex werd donderdag volledig verwoest. In de gebouwen hadden honderden Palestijnen een toevlucht gezocht voor het geweld en lagen ook hulpgoederen voor de Palestijnen opgeslagen.

Erdogan betoogde dat vooral onschuldige burgers het slachtoffer zijn van het Israëlische offensief. Het bombarderen van jongeren, bejaarden, vrouwen en zelfs kinderen valt niet te rechtvaardigen, zei de premier.

Bron: Trouw
Wederom ferme taal van Erdogan.
pi_65153392
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 21:14 schreef voyeur het volgende:

[..]

Inderdaad.
pi_65153393
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 21:13 schreef damsco het volgende:

[..]

Toch nog iemand die door het Palestijnse conflict kan heen prikken. Was al even bang dat ik de enige zou zijn hier.
Je bent een ware Galileo. Niemand waardeert je sterke punten. Dat is omdat ze dom zijn.
pi_65153466
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 20:46 schreef damsco het volgende:
Sowieso, mensen die de kant van Hamas kiezen verdienen het recht op een stem in deze maatschappij al niet.
In een echte democratie mag je vinden wat je wilt, al is het nog zo stom. En je hebt het recht om dat te zeggen. Het komt ook wel eens voor, dat de stupidioteit van vandaag de wijsheid van morgen is, of andersom.
quote:
Een partij welke met geweld aan de macht is gekomen, aanslagen richting haar EIGEN burgers en BUURLAND pleegt, verkiezen boven een staat die haarzelf verdedigd is haast crimineel te noemen.
Hamas is niet met geweld aan de macht gekomen: ze hebben de beste verkiezingen die er ooit daar gehouden zijn gewonnen, nadat ze op aandrang van de VSvA en Europa en Israël meegedaan hadden. Ze hebben zich verdedigd toen Fatah hen van de macht probeerde te verdrijven en hebben daarvoor helaas geweld moeten gebruiken. Leuk he, die kromspraak!
quote:
oer-Hollands, GVD Gaan we hier beledigen! Klootzak!
Ik zie hier nog niet zo veel mensen de kant van Hamas kiezen, anders.
Over het algemeen wordt Israel bekritiseerd, maar daar vraagt het ook om door zich zo a-sociaal en antisociaal te gedragen.
  zaterdag 17 januari 2009 @ 21:19:40 #278
225274 Robijn1961
Beatles Forever
pi_65153481
-edit-

[ Bericht 99% gewijzigd door paddy op 18-01-2009 13:36:47 ]
Waiting for This is it!
  zaterdag 17 januari 2009 @ 21:20:44 #279
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_65153511
-edit-

[ Bericht 50% gewijzigd door paddy op 18-01-2009 13:37:09 ]
  zaterdag 17 januari 2009 @ 21:21:20 #280
225274 Robijn1961
Beatles Forever
pi_65153537
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 21:20 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ga ff lekker aan je zure klit rukken dan ons lastig vallen met je persoonlijke gebash.
Kijk eens wat je zelf doet, ook voor jou: Dag
Waiting for This is it!
  zaterdag 17 januari 2009 @ 21:21:39 #281
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_65153549
-edit Ophouden met dat gescheld. Je maakt je punt juist niet zo

[ Bericht 42% gewijzigd door paddy op 18-01-2009 13:33:50 ]
pi_65153618
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 21:12 schreef voyeur het volgende:

[..]

Proportionele reacties zijn prima. Dat is de destructie van Gaza die nu plaatsvindt níet.
Kijk, minder is in deze altijd beter. Ware het niet dat ik echt niet zie hoe je een dergelijke operatie tegen een dergelijke tegenstander kan doen zonder burgerslachtoffers te maken. De facto zou dat er op neer komen dat Israel zich niet zou kunnen verdedigen tegen de rakettenregen. En dat gaat me te ver, hoe spijtig ook voor de vele onschuldige Palestijnen.

Hou me ten goede, ik weet niet genoeg (zoals wij allen) over de daadwerkelijke operatie om te kunnen beoordelen of die zorgvuldig genoeg is uitgevoerd.
pi_65153685
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 21:21 schreef zoalshetis het volgende:

[..]
.

[ Bericht 8% gewijzigd door paddy op 18-01-2009 13:37:37 ]
pi_65153696
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 21:12 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Vet van mij.
Dat is toch ook zo: de zionisten zijn toch ook begonnen. Vanaf pakweg begin 19e eeuw zijn ze dat land binnengestroomd en al snel met het doel daar een eigen staat te vestigen. Gisteren bij Paul Witteman werd nog de schrijver Israël de Haan aangehaald, een jood, notabene, die bijna 100 jaar geleden al zag dat het fout zou gaan.
Dan kun je dat wel een flauw argument vinden, maar de Europeanen hebben Amerika toch ook veroverd, de Britten hebben Australië en Nieuw-Zeeland toch afgepakt, de joden hebben het grootste deel van Palestina toch afgepakt en terroriseren de rest.
En roof en vernieling zijn strafbaar, onder beschaafde mensen en onder beschaafde staten.
Als dat argument je misselijk maakt, moet je niet roven en vernielen.
Simpel.
Je sleept er nogal wat bij. Opsomming van een rijtje kolonisten waar je Israel moeiteloos bij aansluit. Maar Israel is toch gewoon 1 van de landen die na het verslaan van het Ottomaanse Rijk en het verlopen van het Brits mandaat is 'gecreëerd' daar?
Er is toch geen Israelisch leger daar een stuk land gaan bezetten om een staat Israel te claimen?

Bovendien ga je ook selectief terug in de geschiedenis. De 19e eeuw is niet de eerste keer dat ze elkaar daar ontmoeten.
pi_65153729
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 21:11 schreef Robijn1961 het volgende:

[..]

Ja, mijn Pa die leefde ten tijde van het gebeuren, en zijn hele leven Luchtmachter voor de NATO is geweest. Maar goed, nog steeds zijn de meningen verdeeld over van wie het land nou eigenlijk oorspronkelijk was, dus weet je, ik weet het niet goed allemaal. Feit is wel, dat ik hoop dat deze ellende eens ophoudt daar en dat mensen ervan gaan leren.
Van wie het land helemaal oorspronkelijk was, is al lang niet relevant meer en ook geen hanteerbare vraag. We kunnen niet eens meer alle Europeanen (Noord- en Zuid-) terughalen uit Amerika (Noord- en Midden- en Zuid-). En een land claimen op grond van het feit dat je daar 2.000 jaar geleden woonde, is natuurlijk absurd.

Iedereen weet heel goed wat er eigenlijk nu moet gebeuren: Alle Israeli's terug naar achter de grenzen van 1967 en Palestina een normale staat, die niet door een agressieve buurman in de tang gehouden wordt. En de Palestijnen natuurlijk niet meer schieten op hun buren.
Jeruzalem verdelen. Beide partijen willen een onverdeeld Jeruzalem, maar dat kan dus niet. Dus delen. Ideetje van Salomon.
Of een atoombom erop, dan is het probleem ook opgelost. Weg ermee.
  zaterdag 17 januari 2009 @ 21:29:02 #286
798 voyeur
bemoeit zich
pi_65153778
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 21:15 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Het is 1400 jaar geleden hoor. 2000 is de Heere.
~
Ik citeerde uit het 'je moet de Talmoed niet zo letterlijk nemen en zeker niet de slechte dingen' artikel van Schatje. Het zou bijzonder op zijn plaats zijn in vele moslimbash topics.
  zaterdag 17 januari 2009 @ 21:29:51 #287
225274 Robijn1961
Beatles Forever
pi_65153796
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 21:27 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Van wie het land helemaal oorspronkelijk was, is al lang niet relevant meer en ook geen hanteerbare vraag. We kunnen niet eens meer alle Europeanen (Noord- en Zuid-) terughalen uit Amerika (Noord- en Midden- en Zuid-). En een land claimen op grond van het feit dat je daar 2.000 jaar geleden woonde, is natuurlijk absurd.

Iedereen weet heel goed wat er eigenlijk nu moet gebeuren: Alle Israeli's terug naar achter de grenzen van 1967 en Palestina een normale staat, die niet door een agressieve buurman in de tang gehouden wordt. En de Palestijnen natuurlijk niet meer schieten op hun buren.
Jeruzalem verdelen. Beide partijen willen een onverdeeld Jeruzalem, maar dat kan dus niet. Dus delen. Ideetje van Salomon.
Nou ja, ik probeer de kern van het verhaal te pakken te krijgen. Deze enorme haat al die jaren lang moet toch ergens vandaan komen.

Dat ga je onderhand wel denken ja...mits de burgers eerst naar veilige gebieden kunnen.
Waiting for This is it!
pi_65153811
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 21:14 schreef voyeur het volgende:

[..]

Ja de rook en ontploffingen en het Israelisch wapentuig zien er erg indrukwekkend uit. Daar kun je in zo'n divhtbevolkt gebied waar de tegenstander burgers als schild gebruiken, in no time honderdduizenden doden mee maken.
pi_65153815
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 21:27 schreef Kees22 het volgende:
Dan is de cruciale vraag: Van wie is Jeruzalem echt?
  zaterdag 17 januari 2009 @ 21:32:25 #290
798 voyeur
bemoeit zich
pi_65153893
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 21:23 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Kijk, minder is in deze altijd beter. Ware het niet dat ik echt niet zie hoe je een dergelijke operatie tegen een dergelijke tegenstander kan doen zonder burgerslachtoffers te maken. De facto zou dat er op neer komen dat Israel zich niet zou kunnen verdedigen tegen de rakettenregen. En dat gaat me te ver, hoe spijtig ook voor de vele onschuldige Palestijnen.

Hou me ten goede, ik weet niet genoeg (zoals wij allen) over de daadwerkelijke operatie om te kunnen beoordelen of die zorgvuldig genoeg is uitgevoerd.
Je moet gewoon niet een dergelijke 'operatie' (versluierend taalgebruik) uitvoeren. Je moet je beperken tot redelijker middelen als bijv. het terugvuren als er een raket gelanceerd wordt. Niet een compleet land in puin gooien. Je weet dan dat je zeer veel slachtoffers maakt; dat is geen 'collateral damage', maar te voorzien menselijk leed.
pi_65153940
Het is geen 'operatie', het is het collectief straffen van de burgers van Gaza, wat het terreur maakt.

[ Bericht 9% gewijzigd door Monidique op 17-01-2009 21:34:23 (Beter zo.) ]
  zaterdag 17 januari 2009 @ 21:36:36 #292
207371 Verluste
Definitely Maybe
pi_65154052
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 20:45 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Een eind uit de buurt, weg van de explosies.
Ik mag dat concreet denken wel
Dasvidanja
  zaterdag 17 januari 2009 @ 21:37:11 #293
225274 Robijn1961
Beatles Forever
pi_65154069
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 21:36 schreef Verluste het volgende:

[..]

Ik mag dat concreet denken wel
hihi
Waiting for This is it!
  zaterdag 17 januari 2009 @ 21:37:39 #294
207371 Verluste
Definitely Maybe
pi_65154085
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 20:45 schreef Mylene het volgende:

[..]

In het artikel staat dat ze niet gemisinterpreteerd of gemanipuleerd worden. In de conclusie staat dat ze selectief die citaten gebruiken, en niet wat anders.
Dasvidanja
pi_65154361
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 21:32 schreef voyeur het volgende:

[..]

Je moet gewoon niet een dergelijke 'operatie' (versluierend taalgebruik) uitvoeren. Je moet je beperken tot redelijker middelen als bijv. het terugvuren als er een raket gelanceerd wordt. Niet een compleet land in puin gooien. Je weet dan dat je zeer veel slachtoffers maakt; dat is geen 'collateral damage', maar te voorzien menselijk leed.
Vonden ze niet genoeg. Ze willen de jihadistische Hamas uitroeien, die internationaal als terreurorganisatie wordt beschouwd.
  zaterdag 17 januari 2009 @ 21:46:19 #296
207371 Verluste
Definitely Maybe
pi_65154375
22:35 Rocket causes power outage in Ashdod (Haaretz)

Nou wordt het tenminste tastbaardér voor tienduizenden Israëliers.
Dasvidanja
pi_65154511
Een aantal belangrijke punten uit het handvest zijn:
quote:
Uit het voorwoord: Israël zal opkomen en zal overeind blijven tot de islam het elimineert, net zoals die de voorgangers ervan heeft geëlimineerd.
Artikel 1: De Islamitische Verzetsbeweging baseert haar richtlijnen op de islam; ontleent daaraan haar denken, interpretaties en denkbeelden over het bestaan, het leven en menselijkheid; verwijst ernaar voor wat betreft haar handelen; en is erdoor geïnspireerd bij iedere stap die wordt gezet.
Uit artikel 2: De Islamitische verzetsbeweging is één der vleugels van de Moslim Broeders in Palestina. De Moslimbroederschap is een wereldorganisatie, de grootste islamitische beweging in het moderne tijdperk.
Uit artikel 6: De Islamitische Verzetsbeweging is een specifiek Palestijnse beweging die haar trouw aan God verschuldigd is, haar levenswijze aan de islam ontleent en ernaar streeft het vaandel van God over iedere centimeter van Palestina te doen wapperen.
Uit artikel 7: Hamas heeft ernaar verlangd Gods belofte ten uitvoer te leggen, hoeveel tijd dat ook kost. Mohammed ... zei: "De dag des oordeels zal niet komen, totdat de joden zich achter rotsen en bomen verstoppen, die zullen zeggen: 'O moslims, o Abdullah, achter mij zit een jood, kom hier en dood hem'."
Uit artikel 10: De islamitische verzetsbeweging zal de onderdrukten ondersteunen, zal rechtvaardigheid brengen en de onrechtvaardigheid verslaan, in woord en daad en met al zijn macht en overal waar het kan.
Uit artikel 11: De islamitische verzetsbeweging gaat er vanuit dat Palestina een islamitische waqf is voor de toekomstige moslimgeneraties tot de Dag des oordeels.
Uit artikel 13: Er is geen oplossing voor het Palestijnse probleem dan de jihad.
Uit artikel 28: Nooit mag vergeten worden dat na de verovering van de Heilige Stad door de Joden in 1967 zij bij de Al-Aqsamoskee hebben verkondigd: Mohammed is dood en zijn afstammelingen zijn alle vrouwen. Israël, jodendom en Joden hebben de islam en alle moslims uitgedaagd. Moge de lafaards nooit slapen.
Uit artikel 31: De islamitische verzetsbeweging is een humane beweging. De beweging neemt mensenrechten in acht en wordt geleid door de islamische tolerantie als de beweging handelt met volgelingen van een ander geloof. Het neemt niemand tot tegenstander dan hen die de beweging tot tegenstander maakt.
Uit artikel 32: Het verlaten van de conflictcirkel met Israël is hoogverraad; vervloekt zij degene die dat doet.
Uit artikel 35: De islamitische verzetsbeweging neemt een voorbeeld aan o.a. Saladin en hoe hij Palestina van de Kruisvaarders bevrijdde.
Maar geloof heeft er verder niets mee te maken hoor
pi_65154539
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 21:26 schreef Py het volgende:

[..]

Je sleept er nogal wat bij. Opsomming van een rijtje kolonisten waar je Israel moeiteloos bij aansluit. Maar Israel is toch gewoon 1 van de landen die na het verslaan van het Ottomaanse Rijk en het verlopen van het Brits mandaat is 'gecreëerd' daar?
Er is toch geen Israelisch leger daar een stuk land gaan bezetten om een staat Israel te claimen?

Bovendien ga je ook selectief terug in de geschiedenis. De 19e eeuw is niet de eerste keer dat ze elkaar daar ontmoeten.
Nou, dat valt wel mee met wat ik erbij haal.

Al in de 19e eeuw trokken en joden naar het gebied, deels aangevuurd door het zionisme, dat op zijn beurt aangewakkerd was door diverse jodenvervolgingen. Ik meen dat er rond 1850 een volkstelling is gehouden en in Jeruzalem was er een kleine meerderheid joods, maar in de rest van Palestina was er maar een kleine minderheid.

Na het verslaan van het Ottomaanse Rijk is onder andere de staat Jordanië opgericht, waar een familielid van de Saoedi's koning werd gemaakt onder Brits mandaat. Syrië en Libanon kwamen onder Frans mandaat.
De druk van de zionisten dwong de Britten bijna om heel Jordanië te verdelen in Cis- en Trans-Jordanië en ze zijn zo stom geweest om te beloven dat de joden in Cis-Jordanië een eigen tehuis zouden krijgen.
NB: Ook aan de Koerden werd een eigen land beloofd, in die tijd.
De grote toestroom van joden en hun ijverige opstelling zorgde voor frictie. Niet zo vreemd ook: in een jaar of 20 vanaf het einde van de Tweede Wereldoorlog tot pakweg 1936 groeide het aandeel joden van pakweg 5 % tot pakweg 30 % van de bevolking.
Overigens kamen er vanaf pakweg 1870 ook veel Arabieren naar de regio. Sommigen zeggen, dat ze aangelokt werden door de joodse successen, anderen dat ze migranten waren die uit andere delen van het Ottomaanse Rijk naar Palestina gestuurd werden.
In de jaren 20 en 30 van de vorige eeuw hielden de Europese staten, w.o. het Verenigd Koninkrijk, hun grenzen potdicht voor de toestroom van joden ut Duitsland en Midden-Europa. Dus die joden gingen naar de VSvA en Palestina. De Britten hebben dat wat willen beteugelen, maar niet met erg veel succes.
In die tijd zijn er nogal wat ongeregeldheden geweest, over en weer en ook tegen de Britten. Ook van joden tegen Arabieren en Britten. De joden zetten in die tijd een leger en militie op, die met succes (lees: overvallen en aanslagen) optraden.
Na de Tweede Wereldoorlog probeerden veel overlevenden naar Israel te gaan, met beelden die toen wereldschokkend waren: joodse vluchtelingen op boordevolle schepen die Palestina niet in mochten.
Uiteindelijk heeft Israel zijn eigen bestaan uitgeroepen en werd de volgende dag al van alle kanten aangevallen. Het leger was er net op tijd in geslaagd om Tsjechische wapens binnen te smokkelen (smokkelen? Ja: smokkelen.) en sloeg de Arabische legers terug. Alleen Jordanië wist een stuk te houden: de West-Oever.
Daarna zijn er veel Palestijnen verdreven uit de veroverde gebieden: 1/3 naar Gaza, 1/3 naar de West-Oever en 1/3 naar de omringende landen.

Bronnen?
Bijvoorbeeld: http://en.wikipedia.org/wiki/Aliyah
http://www.vecip.com/
En van die laatste is er een link naar een soortgelijke, redelijk neutrale site.

Gezegd moet worden, dat de joden effectief en doelmatig gehandeld hebben, terwijl de Palestijnen en andere Arabieren kennelijk er een zooitje van gemaakt hebben. Maar het karakter van een mens of volk heeft geen invloed op de basisrechten. En geeft de meer daadkrachtige geen recht op verovering of vernieling. Tenminste: niet in een rechtsstaat.
  zaterdag 17 januari 2009 @ 21:51:34 #299
207371 Verluste
Definitely Maybe
pi_65154566
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 21:50 schreef Py het volgende:
Een aantal belangrijke punten uit het handvest zijn:
[..]

Maar geloof heeft er verder niets mee te maken hoor
Lees het topic nou maar eens door.
Ja, geloof heeft er mee te maken, en nee, geloof is niet oorzakelijk in dit conflict.
Dasvidanja
pi_65154605
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 21:29 schreef Robijn1961 het volgende:

[..]

Nou ja, ik probeer de kern van het verhaal te pakken te krijgen. Deze enorme haat al die jaren lang moet toch ergens vandaan komen.

Dat ga je onderhand wel denken ja...mits de burgers eerst naar veilige gebieden kunnen.
Ja natuurlijk, dat was ik vergeten te vermelden.

Hoewel: het zijn niet de stenen die ruzie maken, maar de mensen.
pi_65154640
Persconferentie Olmert nu
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')