We hopen er het beste van.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 00:40 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Nu ja, ze (het Hooggerechtshof) hebben toch best een redelijk track record begrijp ik.
Stuur die man een linkje van BNWquote:
Ja, maar hun positie is niet meer wat het was. Het besluit om Israel te verplichten (ik meen 10) journalisten toe te laten tot de Gaza is níet uitgevoerd. Zo zijn er meer recentelijk.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 00:40 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Nu ja, ze (het Hooggerechtshof) hebben toch best een redelijk track record begrijp ik.
Waarom denk je dat ze dat doen eigenlijk, operoepen tot haat tegenover andere landen, is dat zomaar?quote:Op zaterdag 17 januari 2009 00:04 schreef rja het volgende:
Dus we zullen nog steeds demonstraties in het Midden Oosten op vrijdag zien , na dat ze opgehitst zijn door imams, waar ze dood aan Amerika, Isreal, Denemarken, Nederland roepen !
Nouja, ik heb de video nog niet gezien maar als je alleen afgaat op feiten.. Feit is dat mensen zijn gedood. Maar hoe voorkom je het, waar ligt de oorzaak? Als je alleen metfeiten gooit loop je achter de feiten aan. Ik heb nog geen regeringen gezien die hebben geleerd van feiten.. oorlog wordt altijd gevoerd tegen de wil van de mensen in, maar waar ligt de oorzaak. Iedereen roept vrede maar weet niet waar de klepel hangt. Toch lopen ze achter het nieuws aan.quote:
Ik denk paddy ook niet, die gaat alleen op de titel af en het woord "conspiracy" dat gebruikt is door de vertaler.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 03:41 schreef Man-E-Faces het volgende:
[..]
Nouja, ik heb de video nog niet gezien maar als je alleen afgaat op feiten..
Waarom denk hij dat dit al maanden voobereid is?quote:Op zaterdag 17 januari 2009 04:58 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Ik denk paddy ook niet, die gaat alleen op de titel af en het woord "conspiracy" dat gebruikt is door de vertaler.
Ahmadinejad zegt heel simpel:
De reden die Israel opgeeft voor het voeren van deze oorlog klopt niet met de feiten. Dat is de conspiracy.
Waarom klopt dat niet? Nou, onder andere omdat dat deze oorlog al maandenlang is voorbereid. Dan kun je niet zeggen dat je op recente gebeurtenissen reageert.
Dus vraagt hij zich luidop af waar we dan de echte reden moeten zoeken.
Volgens Ahmadinejad in de komende verandering in het buitenlands beleid van de VS (onder Obama). Om straks te kunnen beweren dat er "change" is maar tegelijkertijd de situatie niet wezenlijk te hoeven veranderen is de klok simpelweg 15 jaar terug gezet. We zijn wat vrede betreft weer terug bij nul. Israel doet haar best om zo beestachtig en gestoord mogelijk te zijn om dat te bewerkstelligen.
Allemaal om straks acht jaar lang geloofwaardig "change" te kunnen prediken. Terwijl het in werkelijkheid niks meer is dan langzaam herstel van wat nu kapot gemaakt is. Handhaving van de status quo.
Overigens zegt Ahmadinejad tot drie keer toe dat het zijn eigen analyse is en claimt hij niet de waarheid in pacht te hebben.
Of ik het er persoonlijk mee eens ben weet ik nog niet maar ik vind het een van de meest intelligente en originele verklaringen die ik tot nu toe heb gehoord.
Een andere goede was die van Eric Margolis. Naast de verkiezingen in de VS en Israel speelt volgens hem de oorlog tegen Libanon in 2006 een grote rol. De grootste schade die Israel daar heeft opgelopen is die aan haar image van onoverwinnelijkheid. Over een periode van tientallen jaren zorgvuldig opgebouwd en in een keer weggegooid toen het de grondoorlog met Hezbollah niet aandorste. Dat wil men nu goedmaken en daarom het excessief geweld zoals het dagelijks beschieten met fosfor en de vele burgerslachtoffers. Het is puur bedoelt als afschrikking.
quote:Israel's Cabinet to vote Saturday on unilateral Gaza truce
The cabinet will hold a vote on Saturday evening to decide whether to enact a unilateral cease-fire with Hamas in the Gaza Strip.
The decision would mean Israel has put an end to the three-week-long Operation Cast Lead without an agreement with Hamas, relying instead on the support of the United States and Egypt in battling arms smuggling into Gaza.
A government source emphasized that there has been great progress with Egypt in reaching an agreement on fighting arms smuggling. The deal would require the combined use of technological measures on the border between Gaza and Egypt, operations against smugglers in the southern Gaza town of Rafah and the use of international experts to identify smuggling tunnels on the border.
The deal would also call for cooperation between Israel and Egypt on matters relating to the Gaza Strip in which they have shared interests, without the interference of Hamas.
Egypt is at the moment considering whether to organize a summit in the near future in Cairo between Prime Minister Ehud Olmert, Egyptian President Hosni Mubarak and Palestinian Authority President Mahmoud Abbas.
The United States and Israel signed an agreement on Friday aimed at stopping the smuggling of weapons into the Gaza Strip, U.S. Secretary of State Condoleezza Rice said.
The deal includes measures meant to fight arms smuggling from Iran to Gaza, with the policing to take place throughout the route by which the arms reach Gaza, including patrols of the Persian Gulf, Sudan and neighboring states.
The two-and-a-half page document outlines a framework under which the United States will provide military and intelligence assets, including detection and surveillance equipment, as well as logistical help and training to Israel, Egypt and other nations in the region. The equipment and training would be used for monitoring Gaza's land and sea borders.
The document also calls for the U.S. to expand work with its NATO partners in the effort, particularly in the Red Sea, Mediterranean Sea, Gulf of Aden, Indian Ocean and eastern Africa, according to a text.
It also commits Washington to use relevant components of the U.S. military to assist Mideast governments in preventing weapons and explosives flows to Gaza that originate in or transit their territories.
Although signed by the Bush administration, the agreement is binding on the incoming administration of President-elect Barack Obama and Rice and State Department spokesman Sean McCormack said both Obama and Secretary of State-designate Hillary Rodham Clinton had been briefed on the details.
Haaretz
Dit is echt niet meer normaalquote:Op zaterdag 17 januari 2009 10:20 schreef venomsnake het volgende:
[ afbeelding ]
Fosfor aanval op een school.
Israel is het blijkbaar eens met dit artikel: Israël - Hamas deel 41 - Zinloos Geweldquote:Op zaterdag 17 januari 2009 10:20 schreef venomsnake het volgende:
[ afbeelding ]
Durven ze nog te beweren dat ze dat spul gebruiken om rookgordijnen te leggen? Of dat ze het niet in burger-gebieden toepassen?quote:Op zaterdag 17 januari 2009 10:20 schreef venomsnake het volgende:
[ afbeelding ]
Bron: NOSquote:De Turkse premier Erdogan vindt dat er voor Israël geen plaats meer is in het hoofdkwartier van de Verenigde Naties in New York. De premier reageerde in een toespraak op de strijd in Gaza.
" Israël voert een bindende resolutie van de VN-Veiligheidsraad tot een staakt-het-vuren niet uit. Dat is een gewoonte van Israël. Het land heeft honderden VN-resoluties naast zich neergelegd", zei Erdogan.
De Turkse premier vroeg zich af waarom Israël nog toegelaten wordt bij de VN. Zijn uitspraken zijn opmerkelijk, omdat Turkije bekendstaat als de grootste vriend van Israël in de moslimwereld.
Dat vrouwtje wat daar zat baseerde haar 20 jarige onderzoek op Reuters en de berichtgeving in de Nederlandse mediaquote:Op zaterdag 17 januari 2009 11:26 schreef Verluste het volgende:
Jullie hadden de thema-uitzending gister moeten zien over het conflict. Wordt het conflict uitgelegd aan de hand van de geschiedenis.
Verluste, voor mijn eigen info: is het heel erg veel gevraagd een summiere samenvatting van die docu hier neer te zetten? Als je dat wil doen: alvast hartelijk bedankt.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 11:26 schreef Verluste het volgende:
Jullie hadden de thema-uitzending gister moeten zien over het conflict. Wordt het conflict uitgelegd aan de hand van de geschiedenis.
Scheelt een hoop onnozel geflame in dit topic zoals het populistisch rechts geneuzel wat eerder op GeenStijl thuishoort.
Een uitzending vol Palestijnenpropaganda dusquote:Op zaterdag 17 januari 2009 11:26 schreef Verluste het volgende:
Scheelt een hoop onnozel geflame in dit topic zoals het populistisch rechts geneuzel wat eerder op GeenStijl thuishoort.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |