abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 15 januari 2009 @ 11:57:53 #1
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_65064788
Welkom in Het FAQ en FB topic van TRU,

Hier kun je terecht met al je vragen, opmerkingen en ideeen die betrekking hebben op het TRU forum.

Voor de FAQ haal ik onze TRU goeroe Iteejer er even bij:
quote:
Op woensdag 7 juli 2004 00:41 schreef iteejer het volgende:

• Het Truth forum is tot leven geroepen om te discussieren over paranormale ervaringen, of over andere onverklaarbare en mysterieuze zaken.

• Truth reikt inmiddels verder dan het forum alleen, wij kennen:
    truth forum
    #truth chat
    truth wiki

• Forum-richtlijn: DOE NORMAAL!

Één aparte vermelding: het persoonlijk afzeiken van andere gebruikers of opvattingen geldt binnen dit forum als niet normaal. Ergens mee oneens zijn mag. Maar persoonlijk denigreren en kleineren absoluut niet. Ook al geldt dat elders wellicht als wél normaal.

Aangezien een faq niet bedoeld is om persoonlijke tekorten in opvoeding of sociale vaardigheden recht te trekken, houden we het hier bij.

Voor technische details verwijzen we naar de algemene forum-faq.

• Voor vragen en/of opmerkingen die je niet hier in feedback kwijt wil, ben je altijd welkom om één van de truth moderators te mailen:

bastard bastard@fok.nl
    Jogy jogy@quicknet.nl

• Tip ! zoekfunctie: http://nl.search.yahoo.com/web/advanced?vs=forum.fok.nl
  • Verder wensen we iedereen veel postplezier in TRU

Bastard en Jogy
    Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
    Vrijheid
      donderdag 15 januari 2009 @ 12:06:46 #2
    8372 Bastard
    Persona non grata
    pi_65065116

Iemand een koekje bij de koffie?
    The truth was in here.
      donderdag 15 januari 2009 @ 12:09:43 #3
    31101 _Led_
    Visje aaien niemand zeggen
    pi_65065212
    Het begint al weer te jeuken hoor..... Hoe lang ga ik dit nog volhouden ????
    zzz
      donderdag 15 januari 2009 @ 12:11:16 #4
    8372 Bastard
    Persona non grata
    pi_65065266
    quote:
    Op donderdag 15 januari 2009 12:09 schreef _Led_ het volgende:
    Psst.. in KLB zitten makkelijke prooien.. dat heb je niet van mij hoor!
    The truth was in here.
    pi_65065355
    Douwe egberts koffie, lekkere koffie

Koekje lust ik wel erbij
    Genieten is toegestaan!!!
    pi_65068567

Wilde net de vandale online versie raadplegen, schijnt dat ze nu geld vragen ervoor. 24 euro voor basis pakket en 48 euro voor professioneel Te belachelijk voor woorden en dan ben ik dus ook nog aan het twijfelen om het ook nog eens te gaan doen omdat ik regelmatig woorden wil opzoeken online. Snap dan niet dat hoge bedrag, dat een papier versie duurder is kan ik me voorstellen.

Zouden jullie 48 euro over hebben voor een jaarabonnement? Een echt woordenboek erbij nemen is me te lastig en google is te onoverzichtelijk met al die resultaten.

48 euro per jaar in een keer, waarom niet per maand mogelijk zoals ook bij nieuwsgroepen.

Proefabonnement is mogelijk in januari dus dat maar doen als dat nog kan. Eerst eens kijken hoe uitgebreid het is.
      donderdag 15 januari 2009 @ 13:59:32 #7
    34614 jogy
    Hersenflatulent
    pi_65069351
    quote:
    Op donderdag 15 januari 2009 13:40 schreef Topspin het volgende:

Wilde net de vandale online versie raadplegen, schijnt dat ze nu geld vragen ervoor. 24 euro voor basis pakket en 48 euro voor professioneel Te belachelijk voor woorden en dan ben ik dus ook nog aan het twijfelen om het ook nog eens te gaan doen omdat ik regelmatig woorden wil opzoeken online. Snap dan niet dat hoge bedrag, dat een papier versie duurder is kan ik me voorstellen.

Zouden jullie 48 euro over hebben voor een jaarabonnement? Een echt woordenboek erbij nemen is me te lastig en google is te onoverzichtelijk met al die resultaten.

48 euro per jaar in een keer, waarom niet per maand mogelijk zoals ook bij nieuwsgroepen.

Proefabonnement is mogelijk in januari dus dat maar doen als dat nog kan. Eerst eens kijken hoe uitgebreid het is.
    http://gtb.inl.nl/?owner=WNT Gratis. Moet je wel inloggen maar dat is zo gepiept.
    Vrijheid
    pi_65069656
    quote:
    Op donderdag 15 januari 2009 13:59 schreef jogy het volgende:

[..]

http://gtb.inl.nl/?owner=WNT Gratis. Moet je wel inloggen maar dat is zo gepiept.

Zal deze voortaan gebruiken.
      vrijdag 16 januari 2009 @ 10:08:26 #9
    79143 Darkwolf
    To the moon I howl
    pi_65099834
    quote:
    Op donderdag 15 januari 2009 12:09 schreef _Led_ het volgende:
    Denk t'r om.... want ik telepatheer een kudde paarden op je af!

Tevens verkapte TeeVeePee...
    (En doe mij maar een koekje inderdaad!)
      vrijdag 16 januari 2009 @ 13:05:49 #10
    214682 Michielos
    Rustige jongen
    pi_65106009
    haha zou je dat kunnen? Als je ruzie hebt bij de paardenranch dat je opeens 15 vrienden erbij kunt halen
    Michielos topics zijn als het eten van oesters.
      vrijdag 16 januari 2009 @ 13:37:29 #11
    8372 Bastard
    Persona non grata
    pi_65107129
    quote:
    Op vrijdag 16 januari 2009 13:05 schreef Michielos het volgende:
    haha zou je dat kunnen? Als je ruzie hebt bij de paardenranch dat je opeens 15 vrienden erbij kunt halen
    Hij maakt een geintje... ik denk ik zeg het even.

Ik heb wel eens het idee dat de non-believers denken dat er aan de "fantasie" of "wetenschap" van de believers geen grens zit.. klopt dat?
    Dat we alles wel geloven wat word gezegd of verteld.
    The truth was in here.
      vrijdag 16 januari 2009 @ 14:15:57 #12
    214682 Michielos
    Rustige jongen
    pi_65108591
    quote:
    Op vrijdag 16 januari 2009 13:37 schreef Bastard het volgende:

[..]

Hij maakt een geintje... ik denk ik zeg het even.

Ik heb wel eens het idee dat de non-believers denken dat er aan de "fantasie" of "wetenschap" van de believers geen grens zit.. klopt dat?
    Dat we alles wel geloven wat word gezegd of verteld.
    ik was ook sarcastisch hoor
    Het idee is wel supervet. Komen van die marocs op je af opeens echt van die stampeding ziedende paarden die je te hulp snellen.
      vrijdag 16 januari 2009 @ 14:25:44 #13
    31101 _Led_
    pi_65109010
    quote:
    Op vrijdag 16 januari 2009 13:37 schreef Bastard het volgende:
    Nou, het is eerder dat ik die grens vaak zo arbitrair vind

Als iemand zegt "Als je een goed gevoel hebt bij jupiter kun je als je naar jupiter kijtk antwoorden krijgen op vragen !", waarop ik antwoord "Koel, vraag dan eens wat 237x 7951 is !" wordt dat als belachelijk ervaren

Er wordt geloofd dat mensen met overledenen kunnen praten, maar serieus testen mag niet want dan krijg je bad mojo ofzo

Het is voor mij vaak onbegrijpelijk waarom beweringen die in mijn ogen absurd zijn direct geloofd worden, terwijl - wat in mijn ogen juist heel normaal en logisch is - onderzoek daarvan om te kijken wat je er mee kunt en hoe ver je ermee kunt gaan juist weer als belachelijk ervaren wordt.
    (Bijvoorbeeld glaasjedraaien - moet dat een glas zijn, kan het ook met een asbak, als dat kan - kan het ook met een muis, zo ja, kun je dan met een geest een potje kaarten op de PC ?)

Neem nou een filmpje als dit :

Er zullen hier best mensen zijn die dit belachelijk vinden, maar die ondertussen zelf dingen claimen die voor mij net zo belachelijk overkomen als deze kerel.
    Zelf leggen ze dus ook ergens een grens - dit is belachelijk, maar dat niet.
    Maar voor mij lijkt het alsof die grens willekeurig is geplaatst, want ik zie geen logica in waarom voor hun die grens nou precies daar zou liggen.

[ Bericht 10% gewijzigd door _Led_ op 16-01-2009 14:31:44 ]
    zzz
      vrijdag 16 januari 2009 @ 14:33:18 #14
    8372 Bastard
    Persona non grata
    pi_65109325
    quote:
    Op vrijdag 16 januari 2009 14:25 schreef _Led_ het volgende:

[..]

Nou, het is eerder dat ik die grens vaak zo arbitrair vind

Als iemand zegt "Als je een goed gevoel hebt bij jupiter kun je als je naar jupiter kijtk antwoorden krijgen op vragen !", waarop ik antwoord "Koel, vraag dan eens wat 237x 7951 is !" wordt dat als belachelijk ervaren

Er wordt geloofd dat mensen met overledenen kunnen praten, maar serieus testen mag niet want dan krijg je bad mojo ofzo

Het is voor mij vaak onbegrijpelijk waarom beweringen die in mijn ogen absurd zijn direct geloofd worden, terwijl - wat in mijn ogen juist heel normaal en logisch is - onderzoek daarvan om te kijken wat je er mee kunt en hoe ver je ermee kunt gaan juist weer als belachelijk ervaren wordt.
    (Bijvoorbeeld glaasjedraaien - moet dat een glas zijn, kan het ook met een asbak, als dat kan - kan het ook met een muis, zo ja, kun je dan met een geest een potje kaarten op de PC ?)
    Ja dat bedoel ik dus
    LOL met een asbak!

De scheidingslijn zal misschien wat grijs zijn voor je.. maar er is inderdaad ook nog zoiets als het absurde en het moedwillig absurd maken van iets
    The truth was in here.
      vrijdag 16 januari 2009 @ 14:36:01 #15
    31101 _Led_
    pi_65109437
    Ik vond persoonlijk het potje kaarten op de PC tegen een geest veel leuker
    Multiplayer-gamen tegen geesten uit het hiernamaals
    quote:
    De scheidingslijn zal misschien wat grijs zijn voor je.. maar er is inderdaad ook nog zoiets als het absurde en het moedwillig absurd maken van iets
    Nou ja, voor mij is het absurde dus dat iemand zo'n bizarre claim klakkeloos gelooft.
    Kijken of die claim waar is, of -ervanuit gaande dat ie waar is- voor wat voor nuttige toepassingen je 'm in zou kunnen zetten is in mijn ogen juist niet absurd, maar vanzelfsprekend.
    zzz
      vrijdag 16 januari 2009 @ 14:36:23 #16
    214682 Michielos
    Rustige jongen
    pi_65109455
    Het kan overigens met een asbak. Met alles dat glijdt en makkelijk schuift(en niet al te zwaar is). Ideomotor response treedt altijd in werking. Ik heb Ouija bord en is leuk om te doen met vrienden. Het ding beweegt hoor alleen is het niet een geest die het geval in werking brengt, althans in mijn geval niet, maar ideomotor responsen. great entertainment.
    Mijn aanbod staat nog steeds: eens een keer een gamepje ouija'en?
      vrijdag 16 januari 2009 @ 14:41:39 #17
    31101 _Led_
    pi_65109678
    quote:
    Op vrijdag 16 januari 2009 14:36 schreef Michielos het volgende:
    Het kan overigens met een asbak. Met alles dat glijdt en makkelijk schuift(en niet al te zwaar is). Ideomotor response treedt altijd in werking. Ik heb Ouija bord en is leuk om te doen met vrienden. Het ding beweegt hoor alleen is het niet een geest die het geval in werking brengt, althans in mijn geval niet, maar ideomotor responsen. great entertainment.
    Mijn aanbod staat nog steeds: eens een keer een gamepje ouija'en?
    Ik heb dezelfde mening als jij hierover, maar mijn mening is niet zo relevant.
    Ik vind het niet meer dan normaal om na te denken over de implicaties mocht het echt zo zijn als de 'believers' zeggen.
    Astrale projectie / OBE bijvoorbeeld - als je dat echt kunt leren is 1 van de implicaties dus dat toegangsprijzen zullen verdwijnen, want wie gaat er betalen voor de bios of een museum of een stripclub als je vanaf de bank thuis de show ook kunt volgen ? Er zal dus een nieuw business-model bedacht moeten worden - omdat in 1 klap fysieke aanwezigheid niet meer nodig is.
    En zo zijn er voor veel fenomenen behoorlijke implicaties mochten ze echt zo zijn als 'geadverteerd'.
    Maar als je daarbij stil staat roepen mensen vaak dat je het in het absurde trekt, terwijl ik juist van mening ben dat ik een absurde stelling probeer normaal / nuttig te bekijken.
    zzz
      vrijdag 16 januari 2009 @ 14:43:52 #18
    214682 Michielos
    Rustige jongen
    pi_65109765
    die implicaties had ik overigens nog niet verzonnen. Bij astrale projectie dacht ik meer aan astrale sex met meiden en gluren in kleedhokjes e.d.
      vrijdag 16 januari 2009 @ 14:46:00 #19
    31101 _Led_
    pi_65109855
    quote:
    Op vrijdag 16 januari 2009 14:43 schreef Michielos het volgende:
    die implicaties had ik overigens nog niet verzonnen. Bij astrale projectie dacht ik meer aan astrale sex met meiden en gluren in kleedhokjes e.d.
    Same shit, de hele discussie over (te) sexy kleding kan ook bij het vuilnis als iedereen ongemerkt bij iedereen kan gluren
    zzz
      vrijdag 16 januari 2009 @ 18:36:37 #20
    153009 maedel
    Licht uit, spot ook
    pi_65117661
    quote:
    Op vrijdag 16 januari 2009 14:46 schreef _Led_ het volgende:

[..]

Same shit, de hele discussie over (te) sexy kleding kan ook bij het vuilnis als iedereen ongemerkt bij iedereen kan gluren
    Stel je voor dat er constant entiteiten om je heen zijn...
    Du weißt alles ganz genau, Hältst dich für wahnsinnig schlau
    Aber einmal werd ich ganz gelassen, An dir vorbeigehn ohne dich zu hassen
    pi_65119142
    God ziet ook alles wat je uitspookt, dan heb je nog het alziend oog.
      vrijdag 16 januari 2009 @ 20:06:12 #22
    8372 Bastard
    Persona non grata
    pi_65120638
    quote:
    Op vrijdag 16 januari 2009 18:36 schreef maedel het volgende:

[..]

Stel je voor dat er constant entiteiten om je heen zijn...
    Ja!
    Kan ik wel zeggen.. ik was laatst aan het schrijven met mijn gids, toen opeens de deurbel ging. (kinderen met lampionnetjes) en die waren nogal volhardend met de bel. Dus ik liep er heen, kamer uit, voordeur open.. excuseer mij tegen de kinderen dat ik geen snoepjes had, waarop ze ontzettend verontwaardigd waren. Nou ja jammer dan, ik weer terug de kamer in, pak de pen op.. eerste wat er werd geschreven "kinderen kunnen nog wel eens bijdehand zijn he haha"
    Moet er zelf soms nog wel eens aan wennen dat ze er altijd zijn waar je ook bent, wat je ook doet.
    The truth was in here.
      zaterdag 17 januari 2009 @ 00:50:11 #23
    214682 Michielos
    Rustige jongen
    pi_65131778
    w8 even.. mijn oma zou mij dus kunnen eeh zien rukken?????
    pi_65134352
    Michielos rukt
      zaterdag 17 januari 2009 @ 08:46:45 #25
    153009 maedel
    Licht uit, spot ook
    pi_65134636
    quote:
    Op zaterdag 17 januari 2009 00:50 schreef Michielos het volgende:
    w8 even.. mijn oma zou mij dus kunnen eeh zien rukken?????
    Eerlijk gezegd denk ik dat je oma wel wat beters te doen heeft, maar in principe wel ja.

-disclaimer-
    Dat dénk ik dus, dat claim ik niet
      zaterdag 17 januari 2009 @ 10:49:30 #26
    8372 Bastard
    Persona non grata
    pi_65135799
    quote:
    Op zaterdag 17 januari 2009 06:42 schreef Flammie het volgende:
    Michielos rukt
    Jij niet he
    The truth was in here.
      zaterdag 17 januari 2009 @ 11:17:34 #27
    214682 Michielos
    Rustige jongen
    pi_65136263
    jezus.... heb je sex met een meid word je bij wijze van van bovenaf aangemoedigd door opa en oma

"GEEF HET HAAR!"
    "GO FOR IT"

enz
      zaterdag 17 januari 2009 @ 11:30:53 #28
    153009 maedel
    Licht uit, spot ook
    pi_65136485
    quote:
    Op zaterdag 17 januari 2009 11:17 schreef Michielos het volgende:
    jezus.... heb je sex met een meid word je bij wijze van van bovenaf aangemoedigd door opa en oma

"GEEF HET HAAR!"
    "GO FOR IT"

enz
    Of, "aaah wat schattig, hij heeft eindelijk een keer beet"
      zaterdag 17 januari 2009 @ 11:32:04 #29
    214682 Michielos
    Rustige jongen
    pi_65136514
    quote:
    Op zaterdag 17 januari 2009 11:30 schreef maedel het volgende:

[..]

Of, "aaah wat schattig, hij heeft eindelijk een keer beet"
    of dat ja
      maandag 19 januari 2009 @ 09:26:47 #30
    31101 _Led_
    pi_65198372
    Arme mensen, die zijn waarschijnlijk nogal ouderwets,
    kom je aan met al je op-internet-geleerde 'trucjes'

"GATVER !!! Moet je kijken waar ie 'm in stopt !!!! DAT IS DAAR HELEMAAL NIET VOOR GEMAAKT !!! "
    zzz
    pi_65249379
    Heb het boek " De kracht van het nu" gevonden " Lag achter de boeken van Stephen King.

Ben op zoek naar soorgelijke boeken maar kon via de search niets vinden, dus Jogy weet jij een boek dat ermee te vergelijken is? Jij was ook degeen die de kracht van het nu als aanrader opperde. Boek leest lekker weg Als dit uit is wil ik verder gaan met lezen.
      woensdag 21 januari 2009 @ 23:09:17 #32
    34614 jogy
    Hersenflatulent
    pi_65301315
    quote:
    Op dinsdag 20 januari 2009 16:23 schreef Topspin het volgende:
    Heb het boek " De kracht van het nu" gevonden " Lag achter de boeken van Stephen King.

Ben op zoek naar soorgelijke boeken maar kon via de search niets vinden, dus Jogy weet jij een boek dat ermee te vergelijken is? Jij was ook degeen die de kracht van het nu als aanrader opperde. Boek leest lekker weg Als dit uit is wil ik verder gaan met lezen.
    Boeken van hetzelfde soort zijn 'een ongewoon gesprek met God' Die blijven me boeien en gaan ongeveer dezelfde richting op qua gedachte. En die schrijver van de kracht van het nu heeft ook 'een nieuwe aarde' geschreven, heb ik overigens niet gelezen. Verder kom ik even nergens op. .
    Vrijheid
      vrijdag 6 februari 2009 @ 11:11:39 #33
    176875 Spellmeista
    ||planetary Spells||
    pi_65793513
    * Spellmeista roept truth uit tot beste sub-forum ever!
      vrijdag 6 februari 2009 @ 11:48:36 #34
    31101 _Led_
    pi_65794711
    Boehoe, spellmeista noemt mij gestoord, dat mag toch heul niet ? !
    Zie : UFO gespot met Nightvisioncam!
    zzz
      vrijdag 6 februari 2009 @ 11:59:48 #35
    34614 jogy
    Hersenflatulent
    pi_65795036
    quote:
    Op vrijdag 6 februari 2009 11:48 schreef _Led_ het volgende:
    Boehoe, spellmeista noemt mij gestoord, dat mag toch heul niet ? !
    Zie : UFO gespot met Nightvisioncam!
    UFO gespot met Nightvisioncam! Natuurkundig verschijnsel. Actie > reactie.
    Vrijheid
      vrijdag 6 februari 2009 @ 12:04:48 #36
    176875 Spellmeista
    ||planetary Spells||
    pi_65795192
    je doet maar I have proven my point
      vrijdag 6 februari 2009 @ 15:20:15 #37
    214682 Michielos
    Rustige jongen
    pi_65802039
    je hebt geen punt bewezen
      vrijdag 6 februari 2009 @ 15:24:52 #38
    31101 _Led_
    pi_65802205
    quote:
    Op vrijdag 6 februari 2009 12:04 schreef Spellmeista het volgende:
    je doet maar I have proven my point
    Als je punt is dat je compleet mesjogge bent, ja, dan wel
    zzz
      vrijdag 6 februari 2009 @ 16:01:18 #39
    8372 Bastard
    Persona non grata
    pi_65803391
    * Bastard Sprenkeld wat liefde over het forum
    The truth was in here.
    pi_65832060
    Was ff aan het denken aan een topic ..." Help elkaar hier een goede OP te fabriceren". Een soort wikipedia topic waarbij mensen aanvullen van de OP zodat de OP compleet is, niet dat iedereen de OP kan veranderen maar wel af en toe een suggestie in het kort wat erbij kan en eventueel leesbaarder maken als tips. ( vraag me dan wel af of er daarna nog discussiemateriaal overblijft als de OP door 20 users in elkaar is gezet )

Wil zelf een topic openen over dat mensen een soort van programma zijn om het maar programma te noemen, weet alleen niet goed hoe ik vorm en inhoud moet geven. Eerst genen-verhaal vanaf de eerste mens op aarde en vervolgens dat genen weer worden overgedragen. Dat de eerste mens die bij het evolutie of in het aparte Godsverhaal al bij het programma hoort, dat die eerste mensen de basis zijn en vervolgens dat het zich verder gaat ontwikkelen vanuit die basis door de tijd heen. Dan alle mensen die in principe een soort van "slachtoffer" of Sim-personage zijn van hun eigen bestaan met af en toe een mogelijkheid om een leven in te delen waar ze daadwerkelijk ZELF voor kiezen. Dat het dan ook niet hoeft te zeggen dat mensen die denken dat ze op de juiste plek zijn ook daadwerkelijk op de juiste plek zijn zelfs al voelt die plek goed aan, dan is die plek een soort lot zonder echt zelf invloed erop, en dan het juiste lot niet meteen als beste lot.

Dat het een soort simulatie is waarbij alles gebeurt omdat het is ingeplanned van te voren, mensen met aangeboren karakter en persoonlijkheid en vervolgens interactie waarbij ook bedrijven worden opgezet door mensen met bepaalde doelen voor ogen waarbij de doelen weer ontstaan door verstand en karakter plus persoonlijkheid en aangeboren verstand door hersens.

De wereld als een grote simulatie Maar goed, zo'n topic waarbij her en der wat toevoegingen en tips gegeven worden hier. Sowieso ook omdat er vaker hier topics ontstaan met OP's die erg kort zijn, misschien nodigt dat uit tot uitgebreidere OP's.

Ben vandaag wat chaotisch en hersens draaien wat snel dus ik stel het openen van een topic ff uit, geen zin in reacties van negatieve aard en sowieso wil ik een juiste OP. Zouden anderen dan aanvullen en tips geven dan wat anders. Misschien dat anderen ook een soortgelijke behoefte hebben ook zonder hyper te zijn.

[ Bericht 3% gewijzigd door Topspin op 07-02-2009 18:13:46 ]
      zondag 8 februari 2009 @ 10:05:51 #41
    176875 Spellmeista
    ||planetary Spells||
    pi_65843167
    Ik vind het wel een goed plan eigenlijk Topspin. Dus een soort brainstorm sessie betreffende een bepaalde topic? Vind het eigenlijk een heel mooi idee zelfs. Het zal de OP's ten goede komen en jezelf misschien ook wel op betere ideeën helpen om je argumenten te verdedigen.
      maandag 23 februari 2009 @ 12:17:29 #42
    153009 maedel
    Licht uit, spot ook
    pi_66369405
    Gewoon ter archivering, ik verwacht geen actie.
    quote:
    Op maandag 23 februari 2009 12:12 schreef _Led_ het volgende:
    Mja, en jij begint in elk topic te huilen omdat je simpele basisschool-niveau dingen niet begrijpt, omdat je je hersenen consequent weigert te gebruiken.

Er wordt hier gediscussieerd over iemand die beweert getest te hebben en bijzonder resultaat gehaald te hebben, en waarom die opmerking gewoon simpelweg niet klopt.
    Het staat je vrij om op een zinnige manier mee te doen aan dit topic hoor, maar het lijkt erop alsof je de aandrang weer voelt om je rol van TRU-huilebalk weer even invulling te geven en verder weinig te melden hebt.
      maandag 23 februari 2009 @ 12:29:03 #43
    34614 jogy
    Hersenflatulent
    pi_66369746
    quote:
    Op maandag 23 februari 2009 12:17 schreef maedel het volgende:
    Gewoon ter archivering, ik verwacht geen actie.
    [..]
    Genote en post aangepast.
    Vrijheid
      maandag 23 februari 2009 @ 12:37:07 #44
    31101 _Led_
    pi_66369979
    quote:
    Op maandag 23 februari 2009 11:57 schreef maedel het volgende:

[..]

Als ik dat zou willen lezen (er van uit gaand dat ik er niks van weet, wat jij maar stelt), dan zou ik daar wel informatie over opzoeken. Maar niet in TRU.
    Elk topic dat interessant begint verzandt in een overloos gezwets over testmethoden.
    Omdat jij je geest niet open stelt.
    Gewoon ter archivering, ik verwacht geen actie hoor.
    zzz
      maandag 23 februari 2009 @ 12:41:42 #45
    34614 jogy
    Hersenflatulent
    pi_66370138
    quote:
    Op maandag 23 februari 2009 12:37 schreef _Led_ het volgende:

[..]

Zullen we de meningen en beledigingen even met elkaar vergelijken? Dan kom jij er bekaaid af.
    Vrijheid
      maandag 23 februari 2009 @ 12:44:11 #46
    31101 _Led_
    pi_66370202
    quote:
    Op maandag 23 februari 2009 12:41 schreef jogy het volgende:

[..]

Zullen we de meningen en beledigingen even met elkaar vergelijken? Dan kom jij er bekaaid af.
    Aha, iemand die de moeite neemt om dingen uit te leggen stelt zijn geest niet open, en iemand die anderen ervan beschuldigt zijn geest niet open te stellen en verder zelf niks bijdraagt is goed bezig ?

In mijn ogen is zeggen dat Maedel dom is hetzelfde als Maedel die tegen mij zegt dat ik mijn geest niet open stel.
    Ik stel mijn geest prima open, alleen laat ik niet m'n hersenen eruit vallen in het proces.

Het gezeik gaat weer mijn kant op, waarom zeikt Maedel niet over Spellmeista dan ? Oh, ja, nee, dat is niet haar geliefde punching-bag natuurlijk.
    zzz
      maandag 23 februari 2009 @ 12:47:24 #47
    34614 jogy
    Hersenflatulent
    pi_66370292
    quote:
    Op maandag 23 februari 2009 12:44 schreef _Led_ het volgende:

[..]

Aha, iemand die de moeite neemt om dingen uit te leggen stelt zijn geest niet open, en iemand die anderen ervan beschuldigt zijn geest niet open te stellen en verder zelf niks bijdraagt is goed bezig ?

In mijn ogen is zeggen dat Maedel dom is hetzelfde als Maedel die tegen mij zegt dat ik mijn geest niet open stel.
    Ik stel mijn geest prima open, alleen laat ik niet m'n hersenen eruit vallen in het proces.

Het gezeik gaat weer mijn kant op, waarom zeikt Maedel niet over Spellmeista dan ? Oh, ja, nee, dat is niet haar geliefde punching-bag natuurlijk.
    "Mja, en jij begint in elk topic te huilen omdat je simpele basisschool-niveau dingen niet begrijpt, omdat je je hersenen consequent weigert te gebruiken."

Dus. Dit is even 10 stappen verder dan 'je geest niet open stelt' Als je dat niet ziet dan is het jammer.
    Vrijheid
      maandag 23 februari 2009 @ 12:49:47 #48
    31101 _Led_
    pi_66370367
    quote:
    Op maandag 23 februari 2009 12:47 schreef jogy het volgende:

[..]

"Mja, en jij begint in elk topic te huilen omdat je simpele basisschool-niveau dingen niet begrijpt, omdat je je hersenen consequent weigert te gebruiken."

Dus. Dit is even 10 stappen verder dan 'je geest niet open stelt' Als je dat niet ziet dan is het jammer.
    Dat komt op hetzelfde neer, zij zegt dat ik spirituele dingen niet begrijp omdat ik mijn hersenen niet open stel, ik stel dat zij rationele dingen niet begrijpt omdat zij haar hersenen niet gebruikt.
    Same shit, different bucket.
    Als jij dat anders ziet, prima, da's je recht.

Feit is dat er niks aan de hand was tot Maedel weer kwam stoken en zelf uit de hoek dat ik elk topic verpest, mijn geest niet open staat etcetera.
    Mooie is dat er nu weer een topic wordt verknald en dat MIJ vast weer aangewreven wordt terwijl er niks aan de hand was tot Maedel haar bekende trucje weer kwam doen.
    zzz
      maandag 23 februari 2009 @ 12:51:50 #49
    8372 Bastard
    Persona non grata
    pi_66370417
    quote:
    Op maandag 23 februari 2009 12:37 schreef _Led_ het volgende:

[..]

Dat is toch echt wat anders dan een persoonlijke aanval.
    The truth was in here.
      maandag 23 februari 2009 @ 12:54:05 #50
    31101 _Led_
    pi_66370489
    quote:
    Op maandag 23 februari 2009 12:51 schreef Bastard het volgende:

[..]

Dat is toch echt wat anders dan een persoonlijke aanval.
    ORLY ?

Ik vind het het spirituele equivalent van het rationele "je gebruikt je hersens niet".

Op het rationele vlak zeggen "je gebruikt je hersens niet" vertaalt zich op het spirituele vlak door te zeggen "je geest staat er niet voor open".
    zzz
      maandag 23 februari 2009 @ 12:57:10 #51
    8372 Bastard
    Persona non grata
    pi_66370573
    quote:
    Op maandag 23 februari 2009 12:54 schreef _Led_ het volgende:

[..]

ORLY ?

Ik vind het het spirituele equivalent van het rationele "je gebruikt je hersens niet".

Op het rationele vlak zeggen "je gebruikt je hersens niet" vertaalt zich op het spirituele vlak door te zeggen "je geest staat er niet voor open".
    Maar je verpakking om dat zinnetje heen is gewoon denigrerend.. dat hoef ik niet uit te leggen aan een slimmerik zoals jou.
    The truth was in here.
      maandag 23 februari 2009 @ 12:57:45 #52
    34614 jogy
    Hersenflatulent
    pi_66370591
    quote:
    Op maandag 23 februari 2009 12:49 schreef _Led_ het volgende:

[..]

Dat komt op hetzelfde neer, zij zegt dat ik spirituele dingen niet begrijp omdat ik mijn hersenen niet open stel, ik stel dat zij rationele dingen niet begrijpt omdat zij haar hersenen niet gebruikt.
    Same shit, different bucket.
    Als jij dat anders ziet, prima, da's je recht.

Feit is dat er niks aan de hand was tot Maedel weer kwam stoken en zelf uit de hoek dat ik elk topic verpest, mijn geest niet open staat etcetera.
    Mooie is dat er nu weer een topic wordt verknald en dat MIJ vast weer aangewreven wordt terwijl er niks aan de hand was tot Maedel haar bekende trucje weer kwam doen.
    Je kan wel miskend gaan doen maar feit blijft dat jij dus te ver bent gegaan. Wat bastard zegt. Doe je dat in het echt ook? Maedel wordt nu aangevallen omdat ze een ontopic opmerking plaatste wat betreft bewijs en dat je volgens haar je geest niet open hebt gesteld (zit een kern van waarheid in wat betreft je postgedrag, is je goed recht natuurlijk want we kunnen niet allemaal wegzweven). Jij komt terug dat het een huilebalk is en basisschool dingen niet begrijpt. Als je gewoon had gezegd dat ze haar ratio vaker kon gebruiken dan was er niets aan de hand geweest. Het is niet alleen de boodschap die telt ook hoe je het brengt. Jij bracht het te grof, klaar.
    Vrijheid
      maandag 23 februari 2009 @ 13:04:22 #53
    31101 _Led_
    pi_66370763
    Ben ik het niet mee eens, klaar
    zzz
      maandag 23 februari 2009 @ 13:06:29 #54
    34614 jogy
    Hersenflatulent
    pi_66370829
    quote:
    Op maandag 23 februari 2009 13:04 schreef _Led_ het volgende:
    Ben ik het niet mee eens, klaar
    Zolang je je maar aan de regels houdt.
    Vrijheid
      maandag 23 februari 2009 @ 13:11:42 #55
    31101 _Led_
    pi_66370982
    Okee, dat zal ik doen.

Nou ja, het topic is er in ieder geval enorm op vooruit gegaan sinds Maedel met haar bijdrage kwam, da's in ieder geval iets.
    zzz
    pi_66762980
    Hallo mods van TV en TRU (post staat in beide FB topics),
    Er lopen op dit moment twee topics over Het zesde zintuig, een in TV, een in TRU. Beide topics gaan over hetzelfde en lopen beide niet heel goed, dus lijkt me handiger en leuker als er een topic van gemaakt wordt in een van beide subfora.. Er staat me iets bij dat tijdens een eerder seizoen beide topics wel naast elkaar hebben bestaan en het in het een ging over het programma-deel en in het ander alleen voor het TRU-deel was ofzo. Op dit moment gaan beide topics echter over hetzelfde, dus... aan julie wat je er mee doet

Topics:
    Het zesde zintuig ( plaats delict )
    [RTL 4] Het Zesde Zintuig: Plaats Delict
    *Kleine muisjes hebben kleine wensjes; beschuitjes met gestampte mensjes*
      vrijdag 6 maart 2009 @ 17:47:11 #57
    176875 Spellmeista
    ||planetary Spells||
    pi_66773300
    Het zesde zintuig (plaats delict) zesde zintuig(pak deze er dan gelijk ook ff bij)
      vrijdag 6 maart 2009 @ 20:28:44 #58
    175455 Summers
    President-Elect FREEDOM
    pi_66778686
    Mijn topic mag wel dicht , die andere zijn er ook nog reacties van vorig seizoen .
    THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
      vrijdag 6 maart 2009 @ 20:54:07 #59
    176875 Spellmeista
    ||planetary Spells||
    pi_66779777
    of samevoege? erachter plakke?
      zaterdag 7 maart 2009 @ 06:40:34 #60
    8372 Bastard
    Persona non grata
    pi_66791172
    Naamah, ik denk dat beide topics in beide fora wel apart kunnen ieder met zijn eigen insteek in de geest van het subfora.
    Wat wel een goed idee is, is het samenvoegen`van beide topics die hier in TRU bestaan.

Jammer om te zien dat het topic in TV beter loopt dan hier in TRU.
    The truth was in here.
    pi_66834293
    quote:
    Op zaterdag 7 maart 2009 06:40 schreef Bastard het volgende:

Jammer om te zien dat het topic in TV beter loopt dan hier in TRU.
    Zodra het paranormale entertainment is en gemaakt is voor de massa is het "Done", zodra het gaat om individuele ervaringen gaat het om de gestoorden van de maatschappij en is het totally not done om bepaalde zaken waar te nemen. Maar dan is Uri Geller met zijn show niet bepaald paranormaal, eerder een goochelaar.

Vandaag diepzinnig bezig geweest over de kracht van het heden zittend op een terras in de zon, het heden kan uren duren en hoeft geen fractie van een moment te zijn. Wanneer een prettige ervaring 3 uur of zelfs dagen duurt dan is het een lange periode van heden en dan is de kracht daarvan nog sterker. Duurt zo'n periode de rest van een mensenleven dan is er alleen nog maar kracht van het heden en is het leven een groot spectakel van genot TIjden gedacht dat het heden minder dan een milli seconde duurde maar dat hoeft niet zo te zijn.
    pi_67365275
    Vraag over alcohol

Jogy, verklaar je nader.

Ik heb overigens allereerst een reactie in FB van GC gepost maar kreeg geen reactie.
    “Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
      dinsdag 24 maart 2009 @ 19:21:16 #63
    34614 jogy
    Hersenflatulent
    pi_67367093
    quote:
    Op dinsdag 24 maart 2009 18:23 schreef teknomist het volgende:
    Vraag over alcohol

Jogy, verklaar je nader.

Ik heb overigens allereerst een reactie in FB van GC gepost maar kreeg geen reactie.
    Crap, ik dacht dat ik al wat had gepost, vergeten op invoeren te drukken blijkbaar.
    Anyway, de TS had het topic in TRU gepost met een TRU achtig doel voor ogen, deze was nog niet helemaal duidelijk maar zou volgens hem duidelijk worden terwijl het topic zich zou ontwikkelen. Hij werd naar GC geschopt omdat het dus nog niet duidelijk was en daarna kreeg ik een PM van de desbetreffende TS om het weer terug in TRU te zetten met wat uitleg erbij. Misschien wil hij wel duidelijk maken dat bijvoorbeeld alcohol een bewustzijndempend effect heeft in plaats van een geestverruimend effect (zoals bijvoorbeeld paddos volgens sommige) en het dan hebben over het effect van alcohol op je spirituele mogelijkheden oid. Dunno, we zien het wel.
    Vrijheid
    pi_67367576
    Ok, het blijft vaag. Maar ja.
    “Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
      dinsdag 24 maart 2009 @ 19:46:46 #65
    34614 jogy
    Hersenflatulent
    pi_67367966
    quote:
    Op dinsdag 24 maart 2009 19:35 schreef teknomist het volgende:
    Ok, het blijft vaag. Maar ja.
    True true maar in deze geef ik de TS graag een kans. .
    Vrijheid
      Admin dinsdag 31 maart 2009 @ 09:59:37 #66
    2589 crew  yvonne
    On(t)deugend
    pi_67569649
    Mogguh!
    Animo check
    Fok 10-jaarsmeet animo check
    Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
    Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
    Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
      dinsdag 31 maart 2009 @ 16:23:39 #67
    182666 Harajuku.
    C'est magnifique.
    pi_67582395
    Ja, hallo. Sp00kverhalen #3 met een 0 omdat vorige delen ook Ik wilde dit net zoals voorgaande delen, daarom heet het ook #3, maar dat hele topic is alleen maar gekanker en dat wordt nu echt vervelend Laat ze lekker een eigen topic openen.
    I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
      dinsdag 31 maart 2009 @ 16:24:22 #68
    182666 Harajuku.
    C'est magnifique.
    pi_67582419
    En ja, wat kritiek en vraagtekens mag best, maar dit is alleen maar vraagtekens en kritiek met 2 verhalen.
    I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
      dinsdag 31 maart 2009 @ 16:40:44 #69
    214682 Michielos
    Rustige jongen
    pi_67582980
    quote:
    Op dinsdag 31 maart 2009 16:23 schreef Harajuku. het volgende:
    Ja, hallo. Sp00kverhalen #3 met een 0 omdat vorige delen ook Ik wilde dit net zoals voorgaande delen, daarom heet het ook #3, maar dat hele topic is alleen maar gekanker en dat wordt nu echt vervelend Laat ze lekker een eigen topic openen.
    Mensen: Dit is het spookVERHALEN topic. Niet de technische achtergrond, wel of niet mogelijk zijn van of de eventuele verklaringen achter spoken topic.

Ontopic dus. Ik ga even opschonen om het topic weer op de rail te krijgen.

je kent de TRU regels? Ik mag zoveel kritiek geven als ik wil, wat het topic ook is als er geen regel staat in de OP. Daarom vind ik het blocken ook niet done. Het is inconsequent MODgedrag t.o.v. de regels. Kijk bv naar het spiritueel ontwaken topic. Netjes de regel in OP. Je zult me geen kritische post daar zien plaatsen. Je kunt het "kankeren" noemen(wat een kutwoord overigens), maar zolang ik me aan de regels houd, is er simpelweg niks aan de hand.
      dinsdag 31 maart 2009 @ 16:46:18 #70
    34614 jogy
    Hersenflatulent
    pi_67583157
    Het hoe en wat van spookverschijningen, de discussie. Het discussietopic zelf heb ik zelf even aangemaakt. Have fun.

Het probleem met de discussies die onstaan is dat het 80% van het topic opvreet, niemand nader tot elkaar komt en het dus jammer is van de intentie achter het topic: Spookverhalen.

Het zijn allemaal tweedehands anekdotes dus WEET niemand wat de omgevingsvariabelen waren dus is elke gok just that, een gok.
    Vrijheid
      dinsdag 31 maart 2009 @ 16:50:57 #71
    230727 sjoep
    a new day!
    pi_67583319
    quote:
    Op dinsdag 31 maart 2009 16:40 schreef Michielos het volgende:
    je kent de TRU regels? Ik mag zoveel kritiek geven als ik wil, wat het topic ook is als er geen regel staat in de OP. Daarom vind ik het blocken ook niet done. Het is inconsequent MODgedrag t.o.v. de regels. Kijk bv naar het spiritueel ontwaken topic. Netjes de regel in OP. Je zult me geen kritische post daar zien plaatsen. Je kunt het "kankeren" noemen(wat een kutwoord overigens), maar zolang ik me aan de regels houd, is er simpelweg niks aan de hand.
    Er was hier een tijd dat die regel niet nodig was. Sterker nog, die regel onstond vrij snel na jouw verschijnen hier.

Je legt het naar mijn idee uit als "als het niet vermeld staat dat ik het niet mag, mag ik elk topic verkutten".
    "Ik hou me toch aan de regels? "
    -oOo~°*°~oOo "The only real valuable thing is intuition." Albert Einstein. -oOo~°*°~oOo
      dinsdag 31 maart 2009 @ 16:52:28 #72
    214682 Michielos
    Rustige jongen
    pi_67583378
    quote:
    Op dinsdag 31 maart 2009 16:50 schreef sjoep het volgende:

[..]

Er was hier een tijd dat die regel niet nodig was.
    Je legt het naar mijn idee uit als "als het niet vermeld staat dat ik het niet mag, mag ik elk topic verkutten".
    "Ik hou me toch aan de regels? "
    Ligt eraan wat je verkutten noemt. Ik steek niet de draak , maar post gewoon een ander point of view. Tis echt niet zo dat ik zeg:je bent gek, je bent dom ofzo(dat is verkutten imho).
    Dat mensen daar niet tegen kunnen, terwijl er toch echt een regel voor is, ligt meer aan hun dan aan mij.
      dinsdag 31 maart 2009 @ 16:57:30 #73
    230727 sjoep
    a new day!
    pi_67583570
    quote:
    Op dinsdag 31 maart 2009 16:52 schreef Michielos het volgende:

[..]

Ligt eraan wat je verkutten noemt. Ik steek niet de draak , maar post gewoon een ander point of view. Tis echt niet zo dat ik zeg:je bent gek, je bent dom ofzo(dat is verkutten imho).
    Dat mensen daar niet tegen kunnen, terwijl er toch echt een regel voor is, ligt meer aan hun dan aan mij.
    Ik had al zo'n gevoel dat je dat niet zo zou vinden.
    Het is niet voor niks dat mensen er over klagen. Denk daar eens over na.
    -oOo~°*°~oOo "The only real valuable thing is intuition." Albert Einstein. -oOo~°*°~oOo
      dinsdag 31 maart 2009 @ 17:02:55 #74
    214682 Michielos
    Rustige jongen
    pi_67583776
    quote:
    Op dinsdag 31 maart 2009 16:57 schreef sjoep het volgende:

[..]

Ik had al zo'n gevoel dat je dat niet zo zou vinden.
    Het is niet voor niks dat mensen er over klagen. Denk daar eens over na.
    de mensen die erover klagen weten niet wat de nieuwe TRU regel inhoud. Anders klaagden ze niet. as simple as that. Het is niet zo dat als je maar klaagt en slachtofferrol gaat spelen(terwijl er niet voor niets een speciale regel voor is), je ook automatisch gelijk hebt.

a) de nieuwe regel staat niet in OP. Het geeft me recht om kritisch te zijn.
    b) De kritiek die geuit wordt is niet afzeikend bedoeld(dus niet het "je bent gek", "je bent dom" enz)
    c) Vervolgens kruipt men in een slachtofferrol en gaat erover klagen(terwijl ze de regel wellicht niet kennen)
    d) Mensen die klagen zegt niks over gelijk hebben(in dit geval sowieso niet aangezien de nieuwe regel niet in de OP stond).

Het is toch simpel? Ik zit niet in jouw topic de boel te "verstieren" zoals jij het noemt. Omdat je je netjes aan de TRU regel in je OP gehouden hebt.
      dinsdag 31 maart 2009 @ 17:05:55 #75
    34614 jogy
    Hersenflatulent
    pi_67583876
    quote:
    Op dinsdag 31 maart 2009 16:52 schreef Michielos het volgende:

[..]

Het is 'verkutten' in die zin (wat betreft dit specifieke topic) dat het offtopic is gegaan en dat mensen gewoon spookverhaaltjes neer willen pennen en andere willen die graag lezen zonder het hele gebabbel wat de verklaring eventueel zou kunnen zijn op basis van de niet aanwezige feiten aangezien het tweedehands anekdotes zijn zonder enig bewijs van bestaan
    Vrijheid
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')