Ik neem aan dat je het hier over MDMA hebt. Als ik het goed begrijp zorgt MDMA ervoor dat je systeem put uit je reserves aan serotonine. Antidepressiva in de categorie SSRI maken geen gebruik van reserves aan serotine maar zorgt dat de heropname van serotonine die al in gebruik is wordt geremd; hierdoor wordt de concentratie verhoogd.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 13:43 schreef mediaconsument het volgende:
Pillen is misschien wel het mooiste voorbeeld, aangezien dit in een minder sterke vorm massaal verkocht word onder de naam antidepressiva. Het heeft allebei dezelfde grondslag en zijn dus allebei harddrugs. Echter het effect van pillen is veel heftiger en zichtbaarder dan het effect van mensen die antidepressiva gebruiken, al heb ik soms het idee dat je ogen ook groter worden als je onder invloed van deze drugs staat.
Het heeft naar mijn idee hetzelfde doel, het elimineren van slechte gedachten. Daarbij zeg je ook dat er verschillende categorieen antidepressiva zijn, naar mijn idee heeft al deze categorieen een en dezelfde oorsprong. Het werkt alleen net iets anders en heeft minder opvallende effecten.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 14:13 schreef teknomist het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je het hier over MDMA hebt. Als ik het goed begrijp zorgt MDMA ervoor dat je systeem put uit je reserves aan serotonine. Antidepressiva in de categorie SSRI maken geen gebruik van reserves aan serotine maar zorgt dat de heropname van serotonine die al in gebruik is wordt geremd; hierdoor wordt de concentratie verhoogd.
MDMA en SSRI zijn in dat opzicht dus niet vergelijkbaar.
Dat je pupillen door MDMA vergroot worden klopt inderdaad.
Bedankt.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 17:04 schreef Klonk het volgende:
sorry voor het topic tennis, op verzoek van TS en na overleg terug naar TRU
Het is gewoon een fysiologische reactie. De hoeveelheid actieve serotonine heeft invloed op je pupilgrootte.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 14:44 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Het heeft naar mijn idee hetzelfde doel, het elimineren van slechte gedachten. Daarbij zeg je ook dat er verschillende categorieen antidepressiva zijn, naar mijn idee heeft al deze categorieen een en dezelfde oorsprong. Het werkt alleen net iets anders en heeft minder opvallende effecten.
Waar ik meer op doel, is dat de pupillen en ogen groter worden na gebruik van antidepressiva. Je merkt dit meteen als je bij mensen een groot gedeelte wit boven de pupillen ziet, het kan uiteraard ook zo zijn dat deze mensen daadwerkelijk mdma pillen hebben genomen of een of andere ziekte hebben dat hun ogen er zo uit komen, er is iig een reden voor. Als je een extreme emotie uit zoals intens geluk of extreme woede, worden je ogen en pupillen ook groter.
Wat denk jij te weten over drugs?quote:Op maandag 23 maart 2009 23:24 schreef 2cv het volgende:
Ik gok ( ! ) dat dat is omdat Alcohol minder verslavend werkt en je na 1 keer zuipen niet gelijk half dood bent.
TS wil het topic terug hier hebben, zodoende.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 17:28 schreef teknomist het volgende:
WTF doet dit in TRU??? Is er iets paranormaals aan alcohol ofzo?
Als je er een samenzwering in ziet, kick het dan naar BNW.
Ok, dus als TS kun je naar believen zelf je subforum kiezen ongeacht het onderwerp?quote:Op dinsdag 24 maart 2009 18:11 schreef jogy het volgende:
[..]
TS wil het topic terug hier hebben, zodoende.
Neuh, hij had het uitgelegd in een PM dat ie een bepaald doel met dit topic heeft wat het weer TRU gerelateerd maaktquote:Op dinsdag 24 maart 2009 18:15 schreef teknomist het volgende:
[..]
Ok, dus als TS kun je naar believen zelf je subforum kiezen ongeacht het onderwerp?
* teknomist gaat een topic over lipstift in VBL openen.
Of snapt men niet dat de term spiritualiën niet op geesten slaan?quote:Je ziet het niet maar toch is het er... Alles over het paranormale, bovennatuurlijke en onverklaarbare.
We kunnen het er wel verder over hebben in het feedbacktopic hoor.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 18:21 schreef teknomist het volgende:
Met alle respect, hoezo is het TRU-gerelateerd?
[..]
Of snapt men niet dat de term spiritualiën niet op geesten slaan?
quote:Op dinsdag 24 maart 2009 18:21 schreef teknomist het volgende:
[..]
Of snapt men niet dat de term spiritualiën niet op geesten slaan?
ik ben een onbewuste denk ik haha. ik drink echt elke dagquote:Op dinsdag 24 maart 2009 19:05 schreef sjoep het volgende:
Zonder er meteen een BNW tintje aan te willen koppelen denk ik dat het "accijns-argument" nog niet zo vreemd is. Er zit een lading accijns op alcohol en dat gaat naar de staatskas voor zover ik weet.
Daarnaast denk ik, dat men inderdaad van de drooglegging in Amerika geleerd heeft, het is simpelweg niet te verbieden. Dan beter controleren, het is sowieso veel te makkelijk verkrijgbaar.
Overigens zie ik alcholgebruik ook als een groot probleem, en een toch nog verborgen probleem ook. Er zijn veel stiekeme drinkers denk ik. En ook onbewuste alcoholisten.
Je kunt op andere drugs dan alcohol toch ook accijns heffen. Hef accijns op MDMA, softdrugs en coke en je bent een vette inkomstenbron rijker als overheid.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 19:05 schreef sjoep het volgende:
Zonder er meteen een BNW tintje aan te willen koppelen denk ik dat het "accijns-argument" nog niet zo vreemd is. Er zit een lading accijns op alcohol en dat gaat naar de staatskas voor zover ik weet.
Daarnaast denk ik, dat men inderdaad van de drooglegging in Amerika geleerd heeft, het is simpelweg niet te verbieden. Dan beter controleren, het is sowieso veel te makkelijk verkrijgbaar.
Overigens zie ik alcholgebruik ook als een groot probleem, en een toch nog verborgen probleem ook. Er zijn veel stiekeme drinkers denk ik. En ook onbewuste alcoholisten.
Moet je wel weten uit welke illegale hoeken het verkocht wordt voordat je accijns kunt heffen. Iemand die voor 100 euro coke koopt en het is niet zichtbaar dan valt er vrij weinig te heffen.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 19:34 schreef teknomist het volgende:
[..]
Je kunt op andere drugs dan alcohol toch ook accijns heffen. Hef accijns op MDMA, softdrugs en coke en je bent een vette inkomstenbron rijker als overheid.
Laat het legaal kweken en zet die mensen onder vergunning en zet een drugs-store neer. Zodra je het hele productieproces zichtbaar hebt valt er weinig meer te kloten lijkt me.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 19:36 schreef Topspin het volgende:
[..]
Moet je wel weten uit welke illegale hoeken het verkocht wordt voordat je accijns kunt heffen. Iemand die voor 100 euro coke koopt en het is niet zichtbaar dan valt er vrij weinig te heffen.
Voorwaarde is natuurlijk wel dat je het legaliseert, Einstein.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 19:36 schreef Topspin het volgende:
[..]
Moet je wel weten uit welke illegale hoeken het verkocht wordt voordat je accijns kunt heffen. Iemand die voor 100 euro coke koopt en het is niet zichtbaar dan valt er vrij weinig te heffen.
jawel, we zouden met zijn allen kunnen wensen en "the secret" doet zijn werk!quote:Op dinsdag 24 maart 2009 20:35 schreef sjoep het volgende:
Het legaliseer-vraagstuk is natuurlijk wel niet echt TRU
Hmm zo simpel ligt het qua antidepressiva niet, je hebt heel veel verschillende soorten, waar van de meesten niet geen uppers zijn zoals xtc ( wat je ook echt niet kan zien als antidepressiva, door onder andere de crash die je na gebruik krijgt ) maar middelen die je serotonine toevoer reguleren wat er voor zorgt dat je diepe dalen minder diep worden idem voor je blije gevoelens zegmaar waardoor je de 'rust' hebt om aan je problemen te werken.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 14:44 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Het heeft naar mijn idee hetzelfde doel, het elimineren van slechte gedachten. Daarbij zeg je ook dat er verschillende categorieen antidepressiva zijn, naar mijn idee heeft al deze categorieen een en dezelfde oorsprong. Het werkt alleen net iets anders en heeft minder opvallende effecten.
Zul je toch eerst het vraagstuk moeten beantwoorden, namelijk óf het zinvol is om te legaliseren.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 23:26 schreef Michielos het volgende:
[..]
jawel, we zouden met zijn allen kunnen wensen en "the secret" doet zijn werk!
Het is een groot onderwerp, maar elk onderwerp kun je zo groot maken als je wilt.... Wat heeft dit met paranormale zaken te maken als ik vragen mag? Dit onderwerp kan diverse subfora overlappen; zoals WFL, R&P, LIF en UVT, maar de link kan ik echt niet leggen met TRU.quote:Op woensdag 25 maart 2009 00:45 schreef mediaconsument het volgende:
De reden dat ik het in TRU heb gepost is omdat dit naar mijn idee een dermate groot onderwerp is, dat het antwoord niet zo voor de hand liggend zal zijn. De mensen in dit forum durven naar mijn idee te denken, dus ik heb goede hoop antwoord te kunnen vormen.
Ik denk dat dat historisch zo gegroeid is. Waarschijnlijk omdat alcohol in de Middelleeuwen een heel nuttig middel was. Niet alles hoeft een rationale reden te hebben; een fout die in BNW nog wel eens gemaakt wordt.quote:Er is iets geroepen over accijnsheffingen. In dit geval is mijn vraag, waarom is alcohol niet verboden en de rest wel? Heeft alcohol iets te bieden wat de andere drugs niet kunnen bieden? Een regering kan toch over elke soort drugs belasting gaan heffen? Als je iets verbied, ben je er bang voor is mijn insteek.
Het middel heeft meer schade en doden op zijn geweten dan andere middelen omdat alcohol verweg ook het meeste gebruikt wordt. Je moet dat wel bekijken naar rato van het aantal mensen dat gebruiken.quote:Het is een vreemd verhaal dat een middel wat meer schade en doden op zijn geweten heeft dan welke ander middel dan ook op deze manier behandeld word. Dit antwoord is mij onduidelijk en om hierachter te komen heb ik in een vorige post al wat kenmerken van de middelen beschreven. Wat doet het met de mens? Hoe gaat de mens zich gedragen? Wat voor schade wordt er precies aan het lichaam gedaan?
Het is een feit dat alcohol cellen in je lichaam aantast, hersencellen en spiercellen bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 25 maart 2009 09:28 schreef teknomist het volgende:
Het is een groot onderwerp, maar elk onderwerp kun je zo groot maken als je wilt.... Wat heeft dit met paranormale zaken te maken als ik vragen mag? Dit onderwerp kan diverse subfora overlappen; zoals WFL, R&P, LIF en UVT, maar de link kan ik echt niet leggen met TRU.
Het middel heeft meer schade en doden op zijn geweten dan andere middelen omdat alcohol verweg ook het meeste gebruikt wordt. Je moet dat wel bekijken naar rato van het aantal mensen dat gebruiken.
En waar baseer je op dat ja nagebruik van alcohol nog weken, maanden niet goed kan nadenken? Een glas standaard alcohol is na ongeveer 1,5 uur afgebroken door je lichaam...
Omdat jij alleen naar het westen kijktquote:Op maandag 23 maart 2009 20:54 schreef mediaconsument het volgende:
Waarom is alcohol wel geaccepteerd en zijn alle andere drugs taboe in de huidige wereld? Dit terwijl over alcohol bekend is dat alcohol evenveel of zelfs meer schade doet aan het lichaam.
Dit is mijn vraag.
Waarom heb je dan alcohol nodig voor de gezelligheid? Je kunt toch ook zonder alcohol gezellig zijn?quote:Op woensdag 25 maart 2009 14:27 schreef sjoep het volgende:
Ik ken ook heel wat mensen die het lekker "voor de gezelligheid" op een zuipen zetten. Ik vermoed dat ze het anders ook echt niet leuk kunnen hebben.
Heel veel mensen zijn zo overprikkeld dat ze continu op scherp staan, en zich gewoon niet meer kunnen (durven) ontspannen zonder een "middel". Alcohol is daar de meest geaccepteerde van.quote:Op woensdag 25 maart 2009 14:33 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Waarom heb je dan alcohol nodig voor de gezelligheid? Je kunt toch ook zonder alcohol gezellig zijn?
Oftewel de maatschappij bezorgd zoveel stress dat mensen zonder na te denken de simpelste methode kiezen om hier vanaf te komen, zonder te weten dat het de stress eigenlijk erger maakt door de schade aan je lichaam. Waarom zou je alle andere middelen die hier ook mee kunnen helpen verbieden in plaats van te proberen begrijpen hoe men stress aan moet pakken?quote:Op woensdag 25 maart 2009 14:53 schreef sjoep het volgende:
[..]
Heel veel mensen zijn zo overprikkeld dat ze continu op scherp staan, en zich gewoon niet meer kunnen (durven) ontspannen zonder een "middel". Alcohol is daar de meest geaccepteerde van.
Als dit BNW was, zou ik zeggen "hou de kudde mak".quote:Op woensdag 25 maart 2009 16:08 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Oftewel de maatschappij bezorgd zoveel stress dat mensen zonder na te denken de simpelste methode kiezen om hier vanaf te komen, zonder te weten dat het de stress eigenlijk erger maakt door de schade aan je lichaam. Waarom zou je alle andere middelen die hier ook mee kunnen helpen verbieden in plaats van te proberen begrijpen hoe men stress aan moet pakken?
Ik blijf het een vreemd verhaal vinden. Er lijkt mij haast opzet in dit spel.
Aantasten is wat anders dan tijdelijk veranderen.quote:Op woensdag 25 maart 2009 14:09 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Het is een feit dat alcohol cellen in je lichaam aantast, hersencellen en spiercellen bijvoorbeeld.
Misschien niet zon objectieve pagina, maar het geeft wel weer hoe subtiel onze hersenen werken: http://www.nu.nl/gezondhe(...)er-door-alcohol.html
Dit is dan weer wetenschap.
Want jouw vriendengroep is representatief voor een hele populatie??? Dus als ik even mag... bijna alle mensen die ik ken drinken alcohol en dat is een dwarsdoorsnede van de samenleving; arm, rijk, lui, actief, aardig, stom, mensen die nooit iets vergeten of alles vergeten etc etc etc.quote:Wat overigens het verschil is tussen de vrienden van mij die wel en geen alcohol drinken, is dat eerste groep vaak heel wat sneller afspraken verplaatst of vergeet, een passieve voor de tv hang instelling hebben en uiteindelijk elk moment dat ze het emotioneel moeilijk hebben een feest gaan vieren, oftewel elk weekend.
De mensen die geen alcohol drinken komen op mij heel wat degelijker over, ze doen hun best, zijn spontaan, hebben vaak hun emoties onder controle en maken dus ook minder fouten.
Hardlopen, sex, religie, wat voor middelen gebruiken mensen al niet om te helpen ontspannen? Je kan net zo goed een pil slikken, er is geen enkel bewijs dat drugsgebruik slecht is. Het is slechts een aanname.quote:Op woensdag 25 maart 2009 14:53 schreef sjoep het volgende:
[..]
Heel veel mensen zijn zo overprikkeld dat ze continu op scherp staan, en zich gewoon niet meer kunnen (durven) ontspannen zonder een "middel". Alcohol is daar de meest geaccepteerde van.
Het is moeilijk als alcoholdrinker in deze wereld om minder dan eens per maand een paar biertjes te drinken, oftewel tijdelijk valt dan wel onder de noemer aantasten. Volgens dat artikel hebben vrouwen die 3 glazen bier/wijn in een maand drinken al problemen met het detecteren van symmetrie in het gezicht.quote:Op woensdag 25 maart 2009 16:32 schreef teknomist het volgende:
[..]
Aantasten is wat anders dan tijdelijk veranderen.
[..]
Want jouw vriendengroep is representatief voor een hele populatie??? Dus als ik even mag... bijna alle mensen die ik ken drinken alcohol en dat is een dwarsdoorsnede van de samenleving; arm, rijk, lui, actief, aardig, stom, mensen die nooit iets vergeten of alles vergeten etc etc etc.
Het lijkt me gewoon complete bullshit wat jij hier zegt. Gewoon om te kunnen rechtvaardigen dat jij buiten de boot valt door een geheelonthouder te zijn.
De vraag die je moet stellen is: Is het verbieden van drugs zinvol?quote:Op woensdag 25 maart 2009 06:21 schreef sjoep het volgende:
[..]
Zul je toch eerst het vraagstuk moeten beantwoorden, namelijk óf het zinvol is om te legaliseren.
Het invoeren is niet zo dramatisch. Daar heb je the secret niet voor nodig lijkt me.
Dat is de bittere waarheid. Onze vrijheid is op die manier aangetast.quote:Op woensdag 25 maart 2009 16:50 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
De vraag die je moet stelen is: Is het verbieden van drugs zinvol?
De praktijk geeft het antwoord: nee. Drugs zijn gewoon overal verkrijgbaar, maar de verboden en de War on Drugs brengt veel ellende voort.
Jij spreekt over een aantasting, ik over een tijdelijke verandering. Daar is niks raars aan, dat hoort bij het middel.quote:Op woensdag 25 maart 2009 16:48 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Het is moeilijk als alcoholdrinker in deze wereld om minder dan eens per maand een paar biertjes te drinken, oftewel tijdelijk valt dan wel onder de noemer aantasten. Volgens dat artikel hebben vrouwen die 3 glazen bier/wijn in een maand drinken al problemen met het detecteren van symmetrie in het gezicht.
Noem eens wat voor invloed precies dan en staaf dat met wetenschappelijk? Nu suggereer je enkel vage zaken.quote:Het is misschien een zwak voorbeeld van een vriendengroep, of mensen in mijn omgeving. Het is op dit gebied meer mijn insteek dat dit middel op mensen meer invloed heeft dan ze zelf durven denken. Wat me dan ook altijd opvalt is dat iedereen die alcohol drinkt dit altijd zal verdedigen. Alsof jij weet wat het allemaal precies doet, alsof jij precies weet waarom jij alcohol drinkt, alsof jij weet waarom alcohol wel geaccepteerd en de rest keihard verboden is en er zelfs mensen voor in de cel worden gegooid als ze het bezitten/verhandelen.
Goed dat je dit soort vragen stelt, maar je zult er nooit een antwoord op vinden. Een gehele samenleving aan een dubbelblind onderzoek onderwerpen lijkt mij fier onmogelijk.quote:Niet om het een of ander, alcohol heeft een beduidend grote stempel gedrukt op onze samenleving voor 1000den jaren, is dit goed geweest? Zijn we erdoor vooruit gegaan? Hoe zou de situatie eruitzien als alcohol niet bestond of als andere middelen dusdanig geaccepteerd waren?
Ik weet uit eigen ervaring dat mensen door alcohol juist rigider en minder meegaand worden.quote:Daarbij weet jij ook wel dat als je iemand alcohol geeft hij makkelijker te overtuigen is. En laten we nu net in een wereld leven waarin de media de baas is.
We kiezen deze mensen zelf democratisch.quote:Daarbij zijn er mensen die beslist hebben wat verboden is en wat niet, wie zijn hun om dat te bepalen, zijn zij beter dan ons, weten ze meer?
Geloof jij nog in sinterklaas?quote:Op woensdag 25 maart 2009 17:01 schreef teknomist het volgende:
[..]
Jij spreekt over een aantasting, ik over een tijdelijke verandering. Daar is niks raars aan, dat hoort bij het middel.
[..]
Noem eens wat voor invloed precies dan en staaf dat met wetenschappelijk? Nu suggereer je enkel vage zaken.
[..]
Goed dat je dit soort vragen stelt, maar je zult er nooit een antwoord op vinden. Een gehele samenleving aan een dubbelblind onderzoek onderwerpen lijkt mij fier onmogelijk.
[..]
Ik weet uit eigen ervaring dat mensen door alcohol juist rigider en minder meegaand worden.
En de media heeft veel invloed, maar de baas? Je kunt ook overdrijven...
[..]
We kiezen deze mensen zelf democratisch.
Ik zeg toch ook niet dat het slecht is?quote:Op woensdag 25 maart 2009 16:45 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Hardlopen, sex, religie, wat voor middelen gebruiken mensen al niet om te helpen ontspannen? Je kan net zo goed een pil slikken, er is geen enkel bewijs dat drugsgebruik slecht is. Het is slechts een aanname.
Alles wat je eet brengt verandering, mag ik nu niet meer eten?
Noem jij dat een repliek?quote:Op woensdag 25 maart 2009 17:04 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Geloof jij nog in sinterklaas?
Volgens mij komt dat uiteindelijk op hetzelfde neer.quote:Op woensdag 25 maart 2009 16:50 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
De vraag die je moet stellen is: Is het verbieden van drugs zinvol?
Jup, geloven in een democratie is net als geloven in sinterklaas. Daarbij ontken jij het feit dat de media de baas is in de huidige wereld zonder hier enige beargumentatie voor te geven. Het gros van Nederland zit elke avond gezellig achter de tv/computer is mijn ervaring.quote:
Ze mogen niet gaan zitten? Ze mogen niet zuchten? Ze mogen geen rustig muziekje opzetten?quote:Op woensdag 25 maart 2009 17:12 schreef sjoep het volgende:
[..]
Ik zeg toch ook niet dat het slecht is?
Ik vind het wél slecht dat mensen een middel nodig hebben om te kunnen ontspannen.
Wat weet jij daar nou van? Sex werkt harstikke ontspannend en je moet de rust in de ogen van zwaar gelovige mensen eens zien. Het zijn allemaal harstikke fijne drugs.quote:Die dingen die jij noemt zijn trouwens nou net niet de dingen waar mensen naar grijpen om te ontspannen als ze dat zelf niet kunnen. Behalve hardlopen misschien.
Jawel hoorquote:Voor een beetje sex moet je nou juist kunnen ontspannen.
Religie is veiligheid, gemak, maar geen ontspanning volgens mij.
Wat je eet heeft invloed op je lichaam en daarmee je state of mind, net zoals met andere drugs. Als je tegen die verandering bent mag je dus ook niet eten. Als je niet tegen die verandering bent, wat heb je dan tegen drugs?quote:Maar goed, het was maar een idee. Wat "eten brengt verandering" en je conclusie daarmee te maken heeft kan ik niet volgen. Care to elaborate?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |