Ik neem aan dat je het hier over MDMA hebt. Als ik het goed begrijp zorgt MDMA ervoor dat je systeem put uit je reserves aan serotonine. Antidepressiva in de categorie SSRI maken geen gebruik van reserves aan serotine maar zorgt dat de heropname van serotonine die al in gebruik is wordt geremd; hierdoor wordt de concentratie verhoogd.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 13:43 schreef mediaconsument het volgende:
Pillen is misschien wel het mooiste voorbeeld, aangezien dit in een minder sterke vorm massaal verkocht word onder de naam antidepressiva. Het heeft allebei dezelfde grondslag en zijn dus allebei harddrugs. Echter het effect van pillen is veel heftiger en zichtbaarder dan het effect van mensen die antidepressiva gebruiken, al heb ik soms het idee dat je ogen ook groter worden als je onder invloed van deze drugs staat.
Het heeft naar mijn idee hetzelfde doel, het elimineren van slechte gedachten. Daarbij zeg je ook dat er verschillende categorieen antidepressiva zijn, naar mijn idee heeft al deze categorieen een en dezelfde oorsprong. Het werkt alleen net iets anders en heeft minder opvallende effecten.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 14:13 schreef teknomist het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je het hier over MDMA hebt. Als ik het goed begrijp zorgt MDMA ervoor dat je systeem put uit je reserves aan serotonine. Antidepressiva in de categorie SSRI maken geen gebruik van reserves aan serotine maar zorgt dat de heropname van serotonine die al in gebruik is wordt geremd; hierdoor wordt de concentratie verhoogd.
MDMA en SSRI zijn in dat opzicht dus niet vergelijkbaar.
Dat je pupillen door MDMA vergroot worden klopt inderdaad.
Bedankt.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 17:04 schreef Klonk het volgende:
sorry voor het topic tennis, op verzoek van TS en na overleg terug naar TRU
Het is gewoon een fysiologische reactie. De hoeveelheid actieve serotonine heeft invloed op je pupilgrootte.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 14:44 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Het heeft naar mijn idee hetzelfde doel, het elimineren van slechte gedachten. Daarbij zeg je ook dat er verschillende categorieen antidepressiva zijn, naar mijn idee heeft al deze categorieen een en dezelfde oorsprong. Het werkt alleen net iets anders en heeft minder opvallende effecten.
Waar ik meer op doel, is dat de pupillen en ogen groter worden na gebruik van antidepressiva. Je merkt dit meteen als je bij mensen een groot gedeelte wit boven de pupillen ziet, het kan uiteraard ook zo zijn dat deze mensen daadwerkelijk mdma pillen hebben genomen of een of andere ziekte hebben dat hun ogen er zo uit komen, er is iig een reden voor. Als je een extreme emotie uit zoals intens geluk of extreme woede, worden je ogen en pupillen ook groter.
Wat denk jij te weten over drugs?quote:Op maandag 23 maart 2009 23:24 schreef 2cv het volgende:
Ik gok ( ! ) dat dat is omdat Alcohol minder verslavend werkt en je na 1 keer zuipen niet gelijk half dood bent.
TS wil het topic terug hier hebben, zodoende.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 17:28 schreef teknomist het volgende:
WTF doet dit in TRU??? Is er iets paranormaals aan alcohol ofzo?
Als je er een samenzwering in ziet, kick het dan naar BNW.
Ok, dus als TS kun je naar believen zelf je subforum kiezen ongeacht het onderwerp?quote:Op dinsdag 24 maart 2009 18:11 schreef jogy het volgende:
[..]
TS wil het topic terug hier hebben, zodoende.
Neuh, hij had het uitgelegd in een PM dat ie een bepaald doel met dit topic heeft wat het weer TRU gerelateerd maaktquote:Op dinsdag 24 maart 2009 18:15 schreef teknomist het volgende:
[..]
Ok, dus als TS kun je naar believen zelf je subforum kiezen ongeacht het onderwerp?
* teknomist gaat een topic over lipstift in VBL openen.
Of snapt men niet dat de term spiritualiën niet op geesten slaan?quote:Je ziet het niet maar toch is het er... Alles over het paranormale, bovennatuurlijke en onverklaarbare.
We kunnen het er wel verder over hebben in het feedbacktopic hoor.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 18:21 schreef teknomist het volgende:
Met alle respect, hoezo is het TRU-gerelateerd?
[..]
Of snapt men niet dat de term spiritualiën niet op geesten slaan?
quote:Op dinsdag 24 maart 2009 18:21 schreef teknomist het volgende:
[..]
Of snapt men niet dat de term spiritualiën niet op geesten slaan?
ik ben een onbewuste denk ik haha. ik drink echt elke dagquote:Op dinsdag 24 maart 2009 19:05 schreef sjoep het volgende:
Zonder er meteen een BNW tintje aan te willen koppelen denk ik dat het "accijns-argument" nog niet zo vreemd is. Er zit een lading accijns op alcohol en dat gaat naar de staatskas voor zover ik weet.
Daarnaast denk ik, dat men inderdaad van de drooglegging in Amerika geleerd heeft, het is simpelweg niet te verbieden. Dan beter controleren, het is sowieso veel te makkelijk verkrijgbaar.
Overigens zie ik alcholgebruik ook als een groot probleem, en een toch nog verborgen probleem ook. Er zijn veel stiekeme drinkers denk ik. En ook onbewuste alcoholisten.
Je kunt op andere drugs dan alcohol toch ook accijns heffen. Hef accijns op MDMA, softdrugs en coke en je bent een vette inkomstenbron rijker als overheid.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 19:05 schreef sjoep het volgende:
Zonder er meteen een BNW tintje aan te willen koppelen denk ik dat het "accijns-argument" nog niet zo vreemd is. Er zit een lading accijns op alcohol en dat gaat naar de staatskas voor zover ik weet.
Daarnaast denk ik, dat men inderdaad van de drooglegging in Amerika geleerd heeft, het is simpelweg niet te verbieden. Dan beter controleren, het is sowieso veel te makkelijk verkrijgbaar.
Overigens zie ik alcholgebruik ook als een groot probleem, en een toch nog verborgen probleem ook. Er zijn veel stiekeme drinkers denk ik. En ook onbewuste alcoholisten.
Moet je wel weten uit welke illegale hoeken het verkocht wordt voordat je accijns kunt heffen. Iemand die voor 100 euro coke koopt en het is niet zichtbaar dan valt er vrij weinig te heffen.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 19:34 schreef teknomist het volgende:
[..]
Je kunt op andere drugs dan alcohol toch ook accijns heffen. Hef accijns op MDMA, softdrugs en coke en je bent een vette inkomstenbron rijker als overheid.
Laat het legaal kweken en zet die mensen onder vergunning en zet een drugs-store neer. Zodra je het hele productieproces zichtbaar hebt valt er weinig meer te kloten lijkt me.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 19:36 schreef Topspin het volgende:
[..]
Moet je wel weten uit welke illegale hoeken het verkocht wordt voordat je accijns kunt heffen. Iemand die voor 100 euro coke koopt en het is niet zichtbaar dan valt er vrij weinig te heffen.
Voorwaarde is natuurlijk wel dat je het legaliseert, Einstein.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 19:36 schreef Topspin het volgende:
[..]
Moet je wel weten uit welke illegale hoeken het verkocht wordt voordat je accijns kunt heffen. Iemand die voor 100 euro coke koopt en het is niet zichtbaar dan valt er vrij weinig te heffen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |