Je zou eerder denken dat het te maken heeft met het feit dat vroeger bier (en wijn) het enige was wat veilig genoeg was om te drinken in verband met cholera of weet ik veel wat.quote:Op maandag 23 maart 2009 20:57 schreef LoudGirl het volgende:
Alcohol wordt van oudsher gebruikt om voedsel te conserveren. Dat betekent dat het een langere geschiedenis heeft in de westerse wereld dan bv cannabis. Welke drug in een maatschappij acceptabel is, is een culturele kwestie waarbij geschiedenis een grote rol speelt.
Je zou het bijna geloven.quote:Op maandag 23 maart 2009 21:23 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Hennep werd verboden om concurrentie met katoen te elimineren, opium (heroïne) werd verboden vanwege een ruzie tussen China en Engeland, paddo's werden verboden omdat christenfundamentalist Klink concurrentie wilde elimineren van zijn drug of choice: religie.
An sich wel een geniale zinquote:Op maandag 23 maart 2009 21:23 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Hennep werd verboden om concurrentie met katoen te elimineren, opium (heroïne) werd verboden vanwege een ruzie tussen China en Engeland, paddo's werden verboden omdat christenfundamentalist Klink concurrentie wilde elimineren van zijn drug of choice: religie.
The truth is in here!quote:
quote:Op maandag 23 maart 2009 21:23 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ik denk dat het ook te maken heeft met de werking van de drug. Daarom is de vraag waarom alcohol dat is in de deze maatschappij. Een reden als conservering van voedsel is dan niet groot genoeg imo.quote:Op maandag 23 maart 2009 20:57 schreef LoudGirl het volgende:
Alcohol wordt van oudsher gebruikt om voedsel te conserveren. Dat betekent dat het een langere geschiedenis heeft in de westerse wereld dan bv cannabis. Welke drug in een maatschappij acceptabel is, is een culturele kwestie waarbij geschiedenis een grote rol speelt.
Misschien had ik nog gelijk ook. bronquote:Vroeger werd bier zelfs aanbevolen om het i.p.v. water te drinken omdat de kwaliteit van het drinkwater te slecht was.
Alleen de synthetische. De rest is al zo oud als de mens.quote:Op maandag 23 maart 2009 23:26 schreef Uro het volgende:
Is het trouwens ook niet zo dat de kerk alcohol heeft toegelaten (het staat tenslotte in de bijbel) en dat het daardoor ook veel meer is ingeburgerd.
En alcohol is al een stuk ouder dan de meeste vormen van drugs die wij kennen. Veel drugs komen uit de 20ste eeuw.
Waarom heeft de kerk het toegelaten is dan de vraag.quote:Op maandag 23 maart 2009 23:26 schreef Uro het volgende:
Is het trouwens ook niet zo dat de kerk alcohol heeft toegelaten (het staat tenslotte in de bijbel) en dat het daardoor ook veel meer is ingeburgerd.
En alcohol is al een stuk ouder dan de meeste vormen van drugs die wij kennen. Veel drugs komen uit de 20ste eeuw.
wat een dom nuchter fries achtig antwoord!quote:Op maandag 23 maart 2009 23:24 schreef 2cv het volgende:
Ik gok ( ! ) dat dat is omdat Alcohol minder verslavend werkt en je na 1 keer zuipen niet gelijk half dood bent.
Hoeveel mensen zijn er verslaafd aan alcohol? Daarbij rekening houdend met het feit dat je dat al bent als 15 glazen alcohol per week drinkt. Ik denk dat half Nederland daar makkelijk aan komt.quote:Op maandag 23 maart 2009 23:24 schreef 2cv het volgende:
Ik gok ( ! ) dat dat is omdat Alcohol minder verslavend werkt en je na 1 keer zuipen niet gelijk half dood bent.
True.quote:Op maandag 23 maart 2009 23:41 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Alleen de synthetische. De rest is al zo oud als de mens.
Als Amerika niet met een zelfzuchtige drugs oorlog was begonnen in de jaren 30 hadden we nu ook dit gezeik niet gehad...quote:
Gast, er nooit over nagedacht dat er zoveel mensen in je omgeving drinken? Goh hoe zou dat toch komen? Ikzelf drink gelukkig mischien 1 biertje per week. Ach ja dat doet opgroeien in een geziin vol met de kwade gevolgen van alchoholverslaving waarschijnlijk met je.quote:Op maandag 23 maart 2009 23:24 schreef 2cv het volgende:
Over alcohol wordt accijns geheven en daarom verdient de overheid er aan. De rest van de drugs gaan zwart (of wellicht, als de verkoper 'eerlijk' is, BTW)quote:Op maandag 23 maart 2009 20:54 schreef mediaconsument het volgende:
Waarom is alcohol wel geaccepteerd en zijn alle andere drugs taboe in de huidige wereld? Dit terwijl over alcohol bekend is dat alcohol evenveel of zelfs meer schade doet aan het lichaam.
Dit is mijn vraag.
Na 1 keer blowen, slikken of snuiven ben je ook niet gelijk verslaafd en half dood.quote:Op maandag 23 maart 2009 23:24 schreef 2cv het volgende:
Helemaal afhankelijk welke soort drugs.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 11:22 schreef 2cv het volgende:
Of je verslaafd bent aan alcohol heeft officieel te maken met de hoeveelheid alcoholische consumpties die je per week naar binnen werkt. Dat vind ik vrij onlogisch. Volgens mij is het beter te meten hoe makkelijk je er af kan blijven. Daarbij heb je volgens mij een stuk meer alcohol nodig om jezelf fysiek kapot te maken (inclusief korsakoff) dan bij andere drugs.
En dat staat in de bijbel?quote:Op dinsdag 24 maart 2009 11:34 schreef fathank het volgende:
Jezus geloofde ook in de medicinale werking van cannabis.
Nou, gelukkig werkt de wetenschap niet ‘volgens 2cv’, lichte alcoholconsumptie verhoogt de kans op verschillende vormen van kanker al aan merkelijk. Verder is het consumeren van grotere hoeveelheden (>=6 glazen), wat zeker niet uitzonderlijk is voor velen, sowieso niet goed.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 11:22 schreef 2cv het volgende:
Of je verslaafd bent aan alcohol heeft officieel te maken met de hoeveelheid alcoholische consumpties die je per week naar binnen werkt. Dat vind ik vrij onlogisch. Volgens mij is het beter te meten hoe makkelijk je er af kan blijven. Daarbij heb je volgens mij een stuk meer alcohol nodig om jezelf fysiek kapot te maken (inclusief korsakoff) dan bij andere drugs.
Dat zijn geen 1 op 1 causale verbanden. Er zijn ook heel veel aanwijzingen dat matige alcoholconsumptie de kans op hart- en vaatziekten verkleint. Daarnaast zorgt alcohol voor stressreductie en de invloed van stress op ons cortisolgehalte en immuunsysteem is wel bekend.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 11:40 schreef Iblis het volgende:
[..]
Nou, gelukkig werkt de wetenschap niet ‘volgens 2cv’, lichte alcoholconsumptie verhoogt de kans op verschillende vormen van kanker al aan merkelijk. Verder is het consumeren van grotere hoeveelheden (>=6 glazen), wat zeker niet uitzonderlijk is voor velen, sowieso niet goed.
Oh, natuurlijk zijn er ook aanwijzingen voor wat jij zegt, maar voor bijvoorbeeld kanker in de mond, slokdarm, strottenhoofd, waar de alcohol natuurlijk als eerste langskomt, neemt de kans voor vrouwen dacht ik al toe, ook al drink je maar 1 of 2 glazen per keer.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 11:53 schreef teknomist het volgende:
[..]
Dat zijn geen 1 op 1 causale verbanden. Er zijn ook heel veel aanwijzingen dat matige alcoholconsumptie de kans op hart- en vaatziekten verkleint. Daarnaast zorgt alcohol voor stressreductie en de invloed van stress op ons cortisolgehalte en immuunsysteem is wel bekend.
Overmatig gebruik is nooit goed, maar ik vermoed dat de voordelen van matig gebruik opwegen tegen te nadelen.
De vraag is hoeveel de kans toeneemt? Als de kans zonder gebruik van alcohol 0,1% is en alcoholgebruik verdubbelt de kans dan zou ik daarvoor de drank ook niet laten staan.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 12:11 schreef Iblis het volgende:
[..]
Oh, natuurlijk zijn er ook aanwijzingen voor wat jij zegt, maar voor bijvoorbeeld kanker in de mond, slokdarm, strottenhoofd, waar de alcohol natuurlijk als eerste langskomt, neemt de kans voor vrouwen dacht ik al toe, ook al drink je maar 1 of 2 glazen per keer.
Ik laat het er verder ook niet om staan, maar als je echt gezond wilt zijn, zou je je kunnen afvragen of andere manieren van stressreductie en gezond eten niet effectiever zijn. Grote hoeveelheden alcohol kunnen je trouwens nog een stuk miserabeler laten voelen. Verder hangt het ook van de omstandigheden af, even met je vrienden een biertje pakken na een dag hard werken, even ontspannen, dat is stressverlagend, maar cola had daar allicht net zo goed geholpen.
Je beseft dat als je kunt destilleren je ook gewoon water kan destilleren?quote:
Maar dat is ook de vraag voor de gezondheidseffecten, maar dan de andere kant op, zeker als je bijvoorbeeld onderwijl besluit een zak chips leeg te eten of na het stappen naar de FEBO te gaan.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 12:31 schreef teknomist het volgende:
[..]
De vraag is hoeveel de kans toeneemt? Als de kans zonder gebruik van alcohol 0,1% is en alcoholgebruik verdubbelt de kans dan zou ik daarvoor de drank ook niet laten staan.
Maar hoe gezond is melk?quote:Op dinsdag 24 maart 2009 12:33 schreef Burakius het volgende:
Iedereen aan de melk mensen. Ben je nou Nederlander of niet?
Melk is goed voor elk!quote:Op dinsdag 24 maart 2009 12:35 schreef Iblis het volgende:
[..]
Maar hoe gezond is melk?Er zijn vast een paar users die daar niet zo onverdeeld enthousiast over zijn.
Dat klopt als een bus. Je pupillen worden er flink groot van. Voor de rest geen tijd om je post te lezen en op te reagerenquote:Op dinsdag 24 maart 2009 13:43 schreef mediaconsument het volgende:
al heb ik soms het idee dat je ogen ook groter worden als je onder invloed van deze drugs staat.
Ik neem aan dat je het hier over MDMA hebt. Als ik het goed begrijp zorgt MDMA ervoor dat je systeem put uit je reserves aan serotonine. Antidepressiva in de categorie SSRI maken geen gebruik van reserves aan serotine maar zorgt dat de heropname van serotonine die al in gebruik is wordt geremd; hierdoor wordt de concentratie verhoogd.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 13:43 schreef mediaconsument het volgende:
Pillen is misschien wel het mooiste voorbeeld, aangezien dit in een minder sterke vorm massaal verkocht word onder de naam antidepressiva. Het heeft allebei dezelfde grondslag en zijn dus allebei harddrugs. Echter het effect van pillen is veel heftiger en zichtbaarder dan het effect van mensen die antidepressiva gebruiken, al heb ik soms het idee dat je ogen ook groter worden als je onder invloed van deze drugs staat.
Het heeft naar mijn idee hetzelfde doel, het elimineren van slechte gedachten. Daarbij zeg je ook dat er verschillende categorieen antidepressiva zijn, naar mijn idee heeft al deze categorieen een en dezelfde oorsprong. Het werkt alleen net iets anders en heeft minder opvallende effecten.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 14:13 schreef teknomist het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je het hier over MDMA hebt. Als ik het goed begrijp zorgt MDMA ervoor dat je systeem put uit je reserves aan serotonine. Antidepressiva in de categorie SSRI maken geen gebruik van reserves aan serotine maar zorgt dat de heropname van serotonine die al in gebruik is wordt geremd; hierdoor wordt de concentratie verhoogd.
MDMA en SSRI zijn in dat opzicht dus niet vergelijkbaar.
Dat je pupillen door MDMA vergroot worden klopt inderdaad.
Bedankt.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 17:04 schreef Klonk het volgende:
sorry voor het topic tennis, op verzoek van TS en na overleg terug naar TRU
Het is gewoon een fysiologische reactie. De hoeveelheid actieve serotonine heeft invloed op je pupilgrootte.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 14:44 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Het heeft naar mijn idee hetzelfde doel, het elimineren van slechte gedachten. Daarbij zeg je ook dat er verschillende categorieen antidepressiva zijn, naar mijn idee heeft al deze categorieen een en dezelfde oorsprong. Het werkt alleen net iets anders en heeft minder opvallende effecten.
Waar ik meer op doel, is dat de pupillen en ogen groter worden na gebruik van antidepressiva. Je merkt dit meteen als je bij mensen een groot gedeelte wit boven de pupillen ziet, het kan uiteraard ook zo zijn dat deze mensen daadwerkelijk mdma pillen hebben genomen of een of andere ziekte hebben dat hun ogen er zo uit komen, er is iig een reden voor. Als je een extreme emotie uit zoals intens geluk of extreme woede, worden je ogen en pupillen ook groter.
Wat denk jij te weten over drugs?quote:Op maandag 23 maart 2009 23:24 schreef 2cv het volgende:
TS wil het topic terug hier hebben, zodoende.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 17:28 schreef teknomist het volgende:
WTF doet dit in TRU??? Is er iets paranormaals aan alcohol ofzo?
Als je er een samenzwering in ziet, kick het dan naar BNW.
Ok, dus als TS kun je naar believen zelf je subforum kiezen ongeacht het onderwerp?quote:Op dinsdag 24 maart 2009 18:11 schreef jogy het volgende:
[..]
TS wil het topic terug hier hebben, zodoende.
Neuh, hij had het uitgelegd in een PM dat ie een bepaald doel met dit topic heeft wat het weer TRU gerelateerd maaktquote:Op dinsdag 24 maart 2009 18:15 schreef teknomist het volgende:
[..]
Ok, dus als TS kun je naar believen zelf je subforum kiezen ongeacht het onderwerp?
* teknomist gaat een topic over lipstift in VBL openen.
Of snapt men niet dat de term spiritualiën niet op geesten slaan?quote:Je ziet het niet maar toch is het er... Alles over het paranormale, bovennatuurlijke en onverklaarbare.
We kunnen het er wel verder over hebben in het feedbacktopic hoor.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 18:21 schreef teknomist het volgende:
Met alle respect, hoezo is het TRU-gerelateerd?
[..]
Of snapt men niet dat de term spiritualiën niet op geesten slaan?
quote:Op dinsdag 24 maart 2009 18:21 schreef teknomist het volgende:
[..]
Of snapt men niet dat de term spiritualiën niet op geesten slaan?
ik ben een onbewuste denk ik haha. ik drink echt elke dagquote:Op dinsdag 24 maart 2009 19:05 schreef sjoep het volgende:
Zonder er meteen een BNW tintje aan te willen koppelen denk ik dat het "accijns-argument" nog niet zo vreemd is. Er zit een lading accijns op alcohol en dat gaat naar de staatskas voor zover ik weet.
Daarnaast denk ik, dat men inderdaad van de drooglegging in Amerika geleerd heeft, het is simpelweg niet te verbieden. Dan beter controleren, het is sowieso veel te makkelijk verkrijgbaar.
Overigens zie ik alcholgebruik ook als een groot probleem, en een toch nog verborgen probleem ook. Er zijn veel stiekeme drinkers denk ik. En ook onbewuste alcoholisten.
Je kunt op andere drugs dan alcohol toch ook accijns heffen. Hef accijns op MDMA, softdrugs en coke en je bent een vette inkomstenbron rijker als overheid.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 19:05 schreef sjoep het volgende:
Zonder er meteen een BNW tintje aan te willen koppelen denk ik dat het "accijns-argument" nog niet zo vreemd is. Er zit een lading accijns op alcohol en dat gaat naar de staatskas voor zover ik weet.
Daarnaast denk ik, dat men inderdaad van de drooglegging in Amerika geleerd heeft, het is simpelweg niet te verbieden. Dan beter controleren, het is sowieso veel te makkelijk verkrijgbaar.
Overigens zie ik alcholgebruik ook als een groot probleem, en een toch nog verborgen probleem ook. Er zijn veel stiekeme drinkers denk ik. En ook onbewuste alcoholisten.
Moet je wel weten uit welke illegale hoeken het verkocht wordt voordat je accijns kunt heffen. Iemand die voor 100 euro coke koopt en het is niet zichtbaar dan valt er vrij weinig te heffen.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 19:34 schreef teknomist het volgende:
[..]
Je kunt op andere drugs dan alcohol toch ook accijns heffen. Hef accijns op MDMA, softdrugs en coke en je bent een vette inkomstenbron rijker als overheid.
Laat het legaal kweken en zet die mensen onder vergunning en zet een drugs-store neer. Zodra je het hele productieproces zichtbaar hebt valt er weinig meer te kloten lijkt me.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 19:36 schreef Topspin het volgende:
[..]
Moet je wel weten uit welke illegale hoeken het verkocht wordt voordat je accijns kunt heffen. Iemand die voor 100 euro coke koopt en het is niet zichtbaar dan valt er vrij weinig te heffen.
Voorwaarde is natuurlijk wel dat je het legaliseert, Einstein.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 19:36 schreef Topspin het volgende:
[..]
Moet je wel weten uit welke illegale hoeken het verkocht wordt voordat je accijns kunt heffen. Iemand die voor 100 euro coke koopt en het is niet zichtbaar dan valt er vrij weinig te heffen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |