Lijkt me heerlijk om geen reet te horenquote:Op zondag 1 februari 2009 01:53 schreef eleusis het volgende:
Het probleem met koptelefoons is als volgt. Wij gebruiken onder meer akoestische informatie (weerkaatsingen) en vergelijking met overige geluidsbronnen om te beoordelen hoe hard een geluidsbron is. Wanneer je een koptelefoon op zet mis je die cues; het is een heel directe manier om geluid over te brengen waarbij je niet de weerkaatste kopieën krijgt. Daarom is het gemakkelijk om een koptelefoon te hard te zetten.
Ik zou daarom tinnitus- en andere gehoorspatiënten aanraden om de grootste voorzichtigheid te betrachten bij het gebruik van koptelefoons. Niet dat een geluid via een koptelefoon gevaarlijker is an sich; geluid is geluid. Maar we kunnen de luidheid moeilijker inschatten, waardoor je sneller over je limiet gaat dan je met een stereo zou doen.
Ik zelf heb een big ass DJ-koptelefoon en die hang ik soms om m'n nek, als ik een 'afleid'geluidje wil hebben. Bijvoorbeeld toen ik in het ziekenhuis lag waar je 's nachts geen reet hoort.
Dank je weer voor je post, idd veel overeenkomsten tussen onze ervaringen met dit probleem.quote:Op vrijdag 30 januari 2009 19:47 schreef Dr.Campbell het volgende:
[..]
Nou, bij deze dan nog 'n keertje:
Ik heb weer rust gevonden dmv mezelf aan te leren om te focussen op de dingen die allemaal nog goed mogelijk zijn ondanks 'n ''piep in 't oor'' ... met ''voorlopig'' ondersteuning van medicatie (SSRI).
Op die manier vind ik nu weer m'n rust terug. (zie ook m'n vorige post naar jou)
Dus met behulp van medicatie die 'n hele hoop angst/stress/doemgedachtes ed omlaag brengt, waardoor er weer rust en overzicht ontstaat in m'n dagelijks leven.
En deze rustgevende medicijnen werken dus niet zo kortstondig als die benzo's.
Maar wat ik er ook nog ff over kwijt wil...ik had/heb dezelfde angst als jij voor die medicijnen, en idd de bijwerking OORSUIZEN gelezen. Nou, ik kan je vertellen dat het in mijn geval zeker niet verergerd is, maar juist veel meer naar de achtergrond verdwenen (dus MEER RUST!). Evenals het gepieker en de nare gedachtes erover, en dus ook geen reden meer tot janken en al die (overigens begrijpelijke) gevolgen die jij nu ervaart. Zoals ik al eerder aangaf zie ik veel overeenkomsten tussen onze ervaringen met dit probleem, maar zoals je kan lezen is er dus grote kans dat er ook voor jouw probleem 'n oplossing is, als ik jou was zou ik die medicatie gewoon proberen, je kunt altijd weer stoppen dus slechter zul je er niet van worden toch?! Wie weet is deze manier voor jou ook wel de oplossing, niet geschoten is altijd mis.
Ik vind het trouwens (even los van dit) wel 'n beetje gelul als men meteen zegt : ''dit gaat NOOIT MEER OVER!!!''. Dat kan toch niemand met zekerheid zeggen, iedereen is verschillend. Het is ineens komen opzetten nou wie weet dat 't op 'n dag ook gewoon weer verdwijnt, who knows!![]()
Ik wens je er in ieder geval heel veel sterkte mee, het is echt mogelijk om dit te overwinnen en je oude leventje weer op te pakken!!
Muziek luisteren doe ik eigenlijk ook niet meer, maar bedankt voor de tip. Terwijl muziek(reggae) 1 van mijn grootste liefdes waren.quote:Op vrijdag 30 januari 2009 23:23 schreef childintime het volgende:
Henk-B, wat bij mij weleens wil helpen, is om een tijdje flink harde muziek via een MP3 speler te luisteren (pas op voor je gehoor). Als ik dat heb gedaan, dan hoor ik de piepen nauwelijks de eerste tijd daarna.
Eigenlijk is het idd zo dat je er geen aandacht aan moet schenken. Makkelijk gezegd, vooral als je het nog niet zo lang hebt. Eigenlijk merk ik het al niet eens meer maar ik heb het dan ook al zo lang. Bij mij verergerd het door oa vermoeidheid, alcoholgebruik en o ja, in de bergen rijden, dus als ik op vakantie ben in een land met bergen (gelukkig hebben we die hier niet).
Ik weet ook niet hoe je het weg kunt krijgen, ik weet alleen dat ik er een jaar of 10 geleden veel meer last van had, maar dat kwam dus ook omdat ik er meer op lette. Ik heb nu een druk leven, werk en kind ed en heb eigenlijk geen tijd om naar de piepen te luisteren.
Ik heb het al zo vaak gezegd, ik vind het erg knap hoe je er mee omgaat.quote:Op zondag 1 februari 2009 04:01 schreef eleusis het volgende:
Daar zou je best gelijk in kunnen hebben. Een groot deel van de perceptie is hoe we er zelf mee omgaan. Daarom heb ik ook wel hoop voor Henk-BIk weet nog wel dat ik echt gek werd, zo hard was dat piepgeluid. Precies hetzelfde geluid vandaag though, maar het komt veel minder hard over. Gewenning en vooral niet meer continu er tegen vechten. Alleen soms
Ja, of idd even een bezoekje aan de fysio. Vragen of ze alles even goed los kunnen maken..quote:Op maandag 2 februari 2009 13:11 schreef Funksoldier het volgende:
En misschien dat je een spier verdraad hebt met stofzuigen? Doe eens spieroefeningen met je hoofd/nek/schouders, wie weet... verwacht geen wonderen na 1 keer en misschien is het dat wel helemaal niet, maar niet geschoten is altijd mis.
Ik heb dit inderdaad al een paar keer geprobeerd, maar zonder resultaat. Ook zou het nog kunnen komen doormiddel van je kaken te klemmen, maar ook dit is niet het geval.quote:Op maandag 2 februari 2009 13:11 schreef Funksoldier het volgende:
Henk-B,
Heb je dit al geprobeerd? Tinnitus kan meerdere oorzaken hebben en hoeft niet blijvend te zijn. Het kan ook veroorzaakt worden door oorsmeer en strakke spieren in je nek/hoofd. Ik ben er toen achter gekomen dat de brom in mijn oor vuil was door veel te spoelen met zoutwater. Nu ik sinds 3 dagen griep heb en mijn neus en holtes weer vol zitten had ik vanochtend, jawel, een brom in mijn oor.
En misschien dat je een spier verdraad hebt met stofzuigen? Doe eens spieroefeningen met je hoofd/nek/schouders, wie weet... verwacht geen wonderen na 1 keer en misschien is het dat wel helemaal niet, maar niet geschoten is altijd mis.
Als je op je neus blaast, dus dichtknijpen en dan druk uitoefenen, veranderd het geluid dan, of is het weg?
Is dat zo? Hmm, eens vragen of de fysio dan donderdag gelijk mn nek erbij kan doen. Kijken of het effect heeft. En anders heb ik mooi wel een nek massage gehadquote:Op maandag 2 februari 2009 13:11 schreef Funksoldier het volgende:
Henk-B,
Heb je dit al geprobeerd? Tinnitus kan meerdere oorzaken hebben en hoeft niet blijvend te zijn. Het kan ook veroorzaakt worden door oorsmeer en strakke spieren in je nek/hoofd.
nee dat helpt hem echt......quote:Op woensdag 4 februari 2009 09:25 schreef Empathologica het volgende:
Misschien moet je dat woordje nooit ff veranderen in ooit, het gaat wel over hoor, misschien pas als je dood bent, misschien eerder. Wie weet
quote:Op woensdag 4 februari 2009 09:25 schreef Empathologica het volgende:
Misschien moet je dat woordje nooit ff veranderen in ooit, het gaat wel over hoor, misschien pas als je dood bent, misschien eerder. Wie weet
quote:By Daily Mail Reporter
Last updated at 9:40 PM on 02nd February 2009
Comments (3) Add to My Stories Brain stimulation improved tinnitus symptoms in everyone tested
Brain stimulation is being used to ease symptoms of tinnitus.
A study has found that all patients given the treatment experienced some improvement; a year afterwards, some patients were still tinnitus-free in one or both ears.
Tinnitus is the sensation of a sound in the ear, usually a ringing noise, though it can be a high-pitched whistling or buzzing or hissing.
It can be triggered by underlying problems, including diminished hearing, earwax, high blood pressure and anxiety, but in many cases the cause is unknown.
The Royal National Institute for Deaf People says up to a third of adults report some tinnitus at some time. And for a number of sufferers their quality of life is severely affected.
Although there have been many treatments over the years, including devices to mask the noise, distracters, anti-depressants and behaviour therapy, no cure has been found.
The new treatment, known as repetitive transcranial magnetic stimulation (rTMS), uses an electromagnet to generate pulses which stimulate part of the brain.
This is based on the theory that people with tinnitus are thought to have overactivity in the temporoparietal cortex involved in processing sounds. The rTMS is thought to reduce this, and hence the perception of tinnitus.
Another theory is that the stimulation interferes with the tinnitus signals travelling along pathways in the auditory part of the brain.
In the new study, researchers looked at the long-term response of four groups of patients - 66 men and women in total - who had a daily session for two weeks, during which electrodes were placed on the scalp above the temporoparietal cortex.
Patients then received pulses at three different frequencies. Patients in the placebo group had rTMS over an area of the brain not implicated in the auditory system. The researchers from the National Hospital for Neurology and Neurosurgery, London, and Assiut University Hospital in Egypt, found that all three frequencies of rTMS improved tinnitus.
'rTMS is certainly interesting as a tinnitus treatment, and it does highlight the fact that modern theories of tinnitus are more concerned about what is going on in the brain - the central auditory pathway - than the ear,' says Dr Don McFerran, chairman of the British Tinnitus Association's professional advisory committee.
Ja die had ik idd al gevonden, had ze ook al een tijdje geleden gebeld.quote:Op donderdag 5 februari 2009 17:02 schreef Funksoldier het volgende:
hier doen ze deze behandelingen, Nijmegen en Oosterhout. Alleen (nog) niet voor Tinnitus. Tenminste, zie er niks over staan.
http://www.brainclinics.com/
Edit:
toch wel info hierover: http://www.brainclinics.com/personalized-medicine
Conversatie, dat heb ik ook. Ineens kan de piep of ruis omslaan in een toeter of luide brom; dat kan zelfs zover gaan dat het als het ware verschuift van mijn linker naar rechteroor of andersom. Op zulke momenten word ik er ook misselijk van. Het is dan net of je duizelig wordt omdat het ineens veel harder gaat of van links naar rechts ofzo.....quote:Op zondag 1 februari 2009 22:14 schreef Conversatie het volgende:
Ik heb ook tinnitus, in beide oren. Bij mij is het een soort ruis/suis vergelijkbaar met een stoorzender op tv. Ik heb het nu al een paar maanden en het is ontzettend irritant, hoop inderdaad dat er na verloop van tijd gewenning optreed. Weet iemand misschien of tinnitus spontaan erger kan worden? Ik had pas bijvoorbeeld opeens een uur lang een piep 'erbij' in 1 oor, die ging wel weg, maar ik schrok me de pleuris.
Meestal gaat Tinnitus niet meer over. Simpelweg omdat het beschadigingen zijn in het gehoor orgaan/ de zenuwen. Als je de zenuw van een vinger door snijdt, gaat dit ook nooit meer beter worden.quote:Op woensdag 4 februari 2009 14:51 schreef Empathologica het volgende:
Ik probeer alleen maar te zeggen dat het belachelijk is dat ie nu al weet dat het NOOOOIT meer over gaat. Hoe kun je dat nou weten? Helderziende in da house?
O ja, dat rammelen; ik heb dat bv als een vogel hard fluit. Iemand had eens kanaries en was helemaal wild van hun mooie gezang. Als dat beest ging zitten zingen was het alsof'ie met zijn snavel tegen mijn trommelvlies aan zat te hamerenquote:Op zaterdag 7 februari 2009 23:44 schreef Funksoldier het volgende:
Ik heb weleens met geluiden dat mijn trommelvlies lijkt te "rammelen", een soort brom die voelt alsof er iets tegen mijn trommelvlies aantrilt. Heb dit vooral als ik bij mijn ouders ben, mijn moeder praat nogal hard omdat mijn vader doof is. Vreemd genoeg als ik muziek hard zet heb ik het niet, misschien een bepaalde freq. die hiervoor zorgt.
Ook heb ik vaak dat bepaalde tonen die hard overkomen veranderen in een piep in mijn oor, ik hoor dus het geluid niet meer maar daarvoor in de plaats een soort piep, een brij van de freq die op dat moment binnenkomt in mijn oor. Geen pijn hierbij gelukkig.
Ik heb hetzelfde.. zeker bij mensen die hard praten voor anderen.quote:Op zaterdag 7 februari 2009 23:44 schreef Funksoldier het volgende:
Ik heb weleens met geluiden dat mijn trommelvlies lijkt te "rammelen", een soort brom die voelt alsof er iets tegen mijn trommelvlies aantrilt. Heb dit vooral als ik bij mijn ouders ben, mijn moeder praat nogal hard omdat mijn vader doof is. Vreemd genoeg als ik muziek hard zet heb ik het niet, misschien een bepaalde freq. die hiervoor zorgt.
Ook heb ik vaak dat bepaalde tonen die hard overkomen veranderen in een piep in mijn oor, ik hoor dus het geluid niet meer maar daarvoor in de plaats een soort piep, een brij van de freq die op dat moment binnenkomt in mijn oor. Geen pijn hierbij gelukkig.
Ik heb dat af en toe met mijn moeder, als die dan langskomt en los brandtquote:Op zondag 8 februari 2009 00:03 schreef Empathologica het volgende:
Als ik in een kleine ruimte zit met m'n tantes dan word ik ook gek van het geluid, die kweken zo hard dat het pijn doet. Maar volgens mij zou iedereen daar last van hebben
Ook het evenwichtsorgaangedoe ken ik, maar heb ook al jaren een evenwichtsstoornis dus het is sowieso gevoeliger dan anders, maar inderdaad met druppels of uitspuiten moet ik echt zitten omdat ik anders omkieper.
Mooi gezegdquote:Op zaterdag 7 februari 2009 01:09 schreef childintime het volgende:
[..]
Natuurlijk heb ik er last van en natuurlijk hoop ik dat het ooit weg is. Maar tot die tijd zit het ergens in mijn achterhoofd (letterlijk en figuurlijk) en komt het soms even om een hoekje kijken. Ik word me er weer even bewust van dan, maar "het leven" gunt me daar meestal geen tijd voor en dat is misschien maar goed ook.
geen zorgen maken. Als ik in dit topic zit is het ook aanwezig. Komt omdat je je ervan bewust bent.quote:Op zondag 8 februari 2009 20:58 schreef Fip het volgende:
Ik hoor eigenlijk al zo lang ik me kan herinneren een zeer hoge piep. Ik had hier echter totaal geen last van, ik moest goed luisteren om het te horen en er konden maanden voorbij gaan dat ik er helemaal niet aan dacht. Maar voor zover ik me herinner was het er altijd.
Punt is dus, sinds ik dit topic heb ontdekt en doorgelezen, denk ik er bijna constant aan en is het me opeens wel gaan storen. Ik lig er wakker van, en de piep lijkt nu ook veel luider.Kan tinnitus echt erger worden van zoiets of zit ik het me gewoon te verbeelden? En in het eerste geval.. moet ik me zorgen maken dat het nog verder achteruit gaat?
Dikke kans dat je je er nu meer op focust door het topicquote:Op zondag 8 februari 2009 20:58 schreef Fip het volgende:
Ik hoor eigenlijk al zo lang ik me kan herinneren een zeer hoge piep. Ik had hier echter totaal geen last van, ik moest goed luisteren om het te horen en er konden maanden voorbij gaan dat ik er helemaal niet aan dacht. Maar voor zover ik me herinner was het er altijd.
Punt is dus, sinds ik dit topic heb ontdekt en doorgelezen, denk ik er bijna constant aan en is het me opeens wel gaan storen. Ik lig er wakker van, en de piep lijkt nu ook veel luider.Kan tinnitus echt erger worden van zoiets of zit ik het me gewoon te verbeelden? En in het eerste geval.. moet ik me zorgen maken dat het nog verder achteruit gaat?
quote:Op zondag 8 februari 2009 20:58 schreef Fip het volgende:
quote:The Risks of Amplified Music for Disc-Jockeys Working in Nightclubs.
Potier M, Hoquet C, Lloyd R, Nicolas-Puel C, Uziel A, Puel JL.
Unité Inserm 583, INM, Hôpital Saint Eloi, Montpellier, France; 2Université Montpellier1, Montpellier, France; and 3Service d'ORL, Hôpital Gui de Chauliac, Montpellier cedex, France.
OBJECTIVES:: Here, we evaluate the risks of amplified music for disc-jockeys (DJs) working in nightclubs.
DESIGN:: Sound level measurements were performed within the DJ mixing booths. A questionnaire was used to obtain exposure to noise and length of time in the profession. Audiograms and tinnitus pitch matching was also performed.
RESULTS:: The DJs' audiograms showed the expected noise-induced hearing loss at 6 KHz, but also low frequency losses at 125-500 Hz. Three quarters of them have tinnitus with a frequency corresponding to hearing loss.
CONCLUSIONS:: This study highlights the risk of amplified music on hearing and tinnitus.
Henk, ik begrijp dat je je rot schrikt. Maar precies hetzelfde heb ik ook hoor. Dat heeft er ws mee te maken dat je inmiddels redelijk in staat bent om de tinnitus te "negeren". Soms hoor ik ineens een fluitketel in m'n oor, terwijl ik de dagen daarvoor het idee had nauwelijks iets te horen (dat bedenk ik me dan trouwens pas op het moment dat de toon zo hard is).quote:Op woensdag 11 februari 2009 22:39 schreef Henk-B het volgende:
KLOTE ZOOI!!
Ik was echt heel erg goed bezig, was zelfs met andere dingen bezig, zoals achter de xbox zitten, koken, bezoek ontvangen en naar de stad geweest. Heb nu ook Remeron al een paar dagen geslikt en het ging best wel goed. Had al 5 dagen niet gejankt dus dat wil echt wat zeggen!
Ging echt een beetje terug naar mijn oude leefpatroon.
Maar nu net zat ik TV te kijken en ineens werd mijn tinnitus harder. Zomaar uit het niets.
En dan bedoel ik niet zo'n piep die je er af toe naast krijg, nee echt de bestaande tinnitus is harder geworden.
Je kunt het al raden, ik ben weer terug bij af en zit weer helemaal in paniek.
Bedankt voor je berichtje!quote:Op woensdag 11 februari 2009 23:02 schreef childintime het volgende:
[..]
Henk, ik begrijp dat je je rot schrikt. Maar precies hetzelfde heb ik ook hoor. Dat heeft er ws mee te maken dat je inmiddels redelijk in staat bent om de tinnitus te "negeren". Soms hoor ik ineens een fluitketel in m'n oor, terwijl ik de dagen daarvoor het idee had nauwelijks iets te horen (dat bedenk ik me dan trouwens pas op het moment dat de toon zo hard is).
Soms is het echt alsof iemand in je oor zit te fluiten, zo hard gaat het dan. Het moment wat jij beschrijft herken ik nl heel goed. juist op een moment dat je rustig iets doet (bv tv kijken, lezen oid) begint het ineens oorverdovend te fluiten. Herkenbaar.....
Ik ben blij te lezen dat je een paar dagen "rust" hebt gehad. dat betekent dat je op de goede weg bent en dat het je leven ws niet altijd zal blijven overrulen![]()
Mag ik vragen waar? En wat heeft het gekost?quote:Op donderdag 12 februari 2009 13:02 schreef Qarinx het volgende:
Ik heb eindelijk oordoppen op maat laten maken, krijg ze als het goed is volgende week.
De druppel was toch echt een avondje bios, gelijk weer harde ruis 2 dagen. Ik wil dat soort dingen gewoon kunnen blijven doen, zonder dat die stoorzender weer opduikt..
Gewoon bij de Beter Horen, ze kosten 117 euro. Transparant. Ben benieuwd.. als ze te veel of te weinig dempen, dan kan je nog terug en dan vervangen ze de filter.quote:Op donderdag 12 februari 2009 14:54 schreef belendel het volgende:
Mag ik vragen waar? En wat heeft het gekost?
Moet ze ook maar weer is aanschaffen. Is elke keer raak na het uitgaan.
Goedquote:Op donderdag 12 februari 2009 11:57 schreef Henk-B het volgende:
Dank voor jullie verhalen!
Nu ben ik net opgestaan en weet zeker dat het veel minder is dan gisteravond.
Ik vind het echt een hele enge aandoening, je weet niet wat je kan verwachten en er is gewoon niemand die je kan helpen als hij permanent harder wordt.
Ik was goed bezig, maar moet nu toch echt weer bijkomen van wat ik gisteren heb meegemaakt.
Auquote:Op vrijdag 13 februari 2009 01:29 schreef childintime het volgende:
[..]
Zitten we daar te wachten en komt er een moeder met een kind. Moeder gaat zitten bellen en kind keert vrolijk de blokkendoos om, over de lino vloer.....Aaargh, alsof iemand probeerde een pen in m'n oren te duwen
Moeder gaat rustig door met bellen, dus kind ging vrolijk door met haar spelletje
![]()
Maar dingen zoals bv legen van glasbak, ambulances ed "zie" je vaak wel aankomen, dus kun je zorgen dat je een beetje uit de buurt bent.
Ja, dat heb ik ook wel inderdaad. 'Hoort erbij', denk ik...quote:Op maandag 16 februari 2009 14:09 schreef wallofdolls het volgende:
En mijn vraag is nu: zijn er andere mensen die dit kennen? Druk op het beschadigde oor, alsof je in de bergen rijdt en een ploppend geluid.
Ok, duidelijk.quote:Op maandag 16 februari 2009 14:12 schreef Rucebo het volgende:
[..]
Ja, dat heb ik ook wel inderdaad. 'Hoort erbij', denk ik...
Ja herkenbaar.quote:Op maandag 16 februari 2009 14:09 schreef wallofdolls het volgende:
Ik heb dus ook een diagnose op zak. Ik weet niet in welke mate mn oor naar de klote is,maar naar het verhaal van sommige mensen te zien nog niet al te erg. Zodra er constant geluid om me heen is valt het allemaal wel redelijk mee. En indien ik in stilte ergens loop, zit of lig kan ik het ook nog wel verwerken.
In ieder geval. Ik heb dus ook een heel dof gevoel in mn oor. En nu wil ik weten of dat er ook bij hoort. Zojuist ben ik bij de dokter geweest en een aantal weken terug naar de KNO-arts en úiteraard weten ze allemaal weer heel logisch te verklaren, terwijl ik denk dat het dat dus niet is.
Om het verhaal even kort te maken. Ik ben door mijn psycholoog naar de KNO gestuurd omdat de paniekaanvallen die ik deze zomer had best wel eens te maken konden hebben met ménieré-achtige problemen (ik heb dat dus niet, maar ik zou wel in de buurt kunnen zitten, was zijn idee). Door de dame en heer arts wordt hier uiteraard een heel andere invulling aangegeven. Deze gingen alleen kijken of mijn gehoor beschadigd was of niet en vinden de zaak nu afgedaan. "Ja je gehoor is beschadigd, dat valt niet meer te herstellen
", "Daarvoor ben ik hier niet gekomen", "Wij hebben hiervoor gestudeerd dus wij weten precies wat er aan de hand is". "Ik hoor ook plopjes alsof er een vlies op knappen staat". "Dat is dan fantoomgeluid". "Ik hoor het ook in mijn onbeschadigde oor". "Dan nog is het zo". Ik hekel die walgelijk lakse houding van artsen zodra het om vage klachten gaat
, laat staan die superioriteit die ze uitstralen zodra je je eigen gevoel even laat spreken
. Nu willen ze dus beweren dat het doffe gevoel in mn oor te maken heeft met spanning in mn nek, terwijl ik godverdomme door de psychiater ben gestuurd om een binnenooronderzoek te laten doen.
In ieder geval, voor ik me helemaal door woede laat overmannen. Aan de andere kant maakt het natuurlijk niks uit, want ik weet dat ik sowieso moet ontspannen en geen heftig geluid meer kan verdragen. En mijn vraag is nu: zijn er andere mensen die dit kennen? Druk op het beschadigde oor, alsof je in de bergen rijdt en een ploppend geluid.
Maar er kunnen zoveel oorzaaken zijn. Verwaarloosde verkoudheid, waardoor er op den duur beschadigingen optreden, whiplash, of ik heb bv een aantal jaren motor gereden. Tegenwoordig dragen motorrijders vaak oordoppen. Toen had niemand daar nog van gehoord.quote:Op maandag 16 februari 2009 14:20 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
Ok, duidelijk.
Nu heb ik dus mn oren met van die klote puberpunkmuziek verneukt tien jaar geleden, door dat veel te hard te zetten, terwijl ik nu briljante muziek ontdek.
Dom, dom, dom
Toen ik tien jaar geleden last kreeg van druk op mn oren was ik eigenlijk nooit ziek. Wel had ik dagelijks mijn cassettespeler op 10.quote:Op maandag 16 februari 2009 22:14 schreef childintime het volgende:
[..]
Maar er kunnen zoveel oorzaaken zijn. Verwaarloosde verkoudheid, waardoor er op den duur beschadigingen optreden, whiplash, of ik heb bv een aantal jaren motor gereden. Tegenwoordig dragen motorrijders vaak oordoppen. Toen had niemand daar nog van gehoord.
Weet ik ook niet. Als ik alleen al in de bergen ben wordt ik gek van de druk op mijn trommelvliezen en zitten geheid mijn oren een paar dagen potdicht.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 13:27 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
Toen ik tien jaar geleden last kreeg van druk op mn oren was ik eigenlijk nooit ziek. Wel had ik dagelijks mijn cassettespeler op 10.
Tegenwoordig ben ik zeker twee keer per jaar zwaar verkouden, zeker drie weken.
Toen ik dit jaar paniekaanvallen kreeg kwam ook die druk op mn oren weer heftig terug. En een paar weken later begon het te suizen. Ik zie bij mezelf ook dat zodra ik gestresst ben ik er heel erg last van krijg. Als ik dat niet ben gaat die druk zo weer weg. Alleen de suis blijft nu.
Weet iemand trouwens hoe dat zit met vliegen? Ik heb dit jaar voor het eerst gevlogen en na het landen ben ik een halve dag doof geweest. Is dit een gevaar voor iemand die al bechadigingen heeft en helpt het om vliegoordoppen in te doen?
Yep. myoclonus van het tensor tympani spiertje. Vaak in de vorm van een overgevoeligheid voor bepaalde geluiden. Dit schijnt vaker voor te komen bij tinnitus.quote:Op woensdag 18 februari 2009 19:11 schreef Funksoldier het volgende:
Edit: wel net iets gevonden wat kan wijzen op datgene wat ik een jaar lang ervaren heb: oormyoclonus
http://mens-en-gezondheid(...)-oor-wild-wordt.html
Het meedreunen van de trommelvlies op bepaalde geluiden/frequenties...
quote:Op donderdag 19 februari 2009 22:52 schreef eleusis het volgende:
Succes Henk-B en let us know
Ook: sinds m'n griep heb ik weer veel last vooral van m'n linkeroorHele tijd van die kleine 'uitvalletjes' zeg maar en ook af en toe een pijnlijk gevoel. Hopen dat 't weer weggaat, helaas net ff in een irritante periode (net voor m'n tentamens) dus ik kan ook niet effe goed relaxen en ben er wel beetje opgefokt door
Beetje die angst weer zoals ik ook in het begin had. Maar goed we hopen er maar het beste van...
Het zit er een beetje tussenin bij mij nu. Het is een beetje het midden tussen die "fleeting tinnitus" en die oordruk/gevoel dat je minder hoort. Maar dan wat vaker op de dag en korte periodes. Best wel irritant, ik zou er wel aan kunnen wennen, maar daar denk ik nu nog liever niet aanquote:Op donderdag 19 februari 2009 23:04 schreef Henk-B het volgende:
[..]
Dank je en ik zal jullie op de hoogte houden.
Wat bedoel je met die uitvalletjes? Telkens hoge schelle tonen?
Want die heb ik dus ook constant, dat is wat me nog het meeste stoort, zo schel dat het echt pijn doet.
Of bedoel je de Fleeting Tinnitus die ernaast komt?
Ja ik krijg het vergoed, ik moet alleen eenmalig 100 euro zelf betalen voor de tms.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 17:24 schreef eleusis het volgende:
Zo, daar wordt werk van gemaakt
Krijg je het vergoed trouwens?
anders herriestoppersquote:Op vrijdag 20 februari 2009 14:01 schreef Qarinx het volgende:
Grrr.. ik loop hard te balen.
Ik had vorige week, samen met mijn vriend, oordoppen op maat laten maken. We hebben ze eigenlijk dit weekend nodig, omdat we met een grote groep een weekend naar Groningen gaan.. en ik dus weer eens in heel lang van plan was om mee uit te gaan. Ze zouden op tijd klaar zijn, dus ik helemaal happy.. word ik gister gebeld dat mijn afdruk is afgekeurd door de fabrikant en dat ze dus niet gemaakt konden worden.Of ik weer langs wil komen, ja en dan duurt het natuurlijk weer anderhalve week.
Grr, daar komen ze pas na anderhalve week achter dat die mal niet goed is? Die van mijn vriend zijn wel netjes binnengekomen.. Ik baal echt, want ik heb ook van die universele, maar die zijn echt veeeeeeel te groot voor mijn oortjes. We hebben nog gevraagd voor een oplossing, en hebben toen de universele doppen voor kinderen gratis meegekregen. Nou ben benieuwd..
Goh Henk-B, ik ben toch wel enigzins verbaasd over de manier waarop je daar geholpen wordt, da's wel 'n vette verbetering met hoe 't hier gaat! Als 't uiteindelijk ook echt voldoende gaat opleveren voor jou dan ga ik daar ook maar eens 'n bezoekje brengen! ; )quote:Op vrijdag 20 februari 2009 17:25 schreef Henk-B het volgende:
[..]
Ja ik krijg het vergoed, ik moet alleen eenmalig 100 euro zelf betalen voor de tms.
Kun je misschien uitleggen hoe dat zit? Wordt het dan na 4 jaar erger o.i.d? Ik heb het nu namelijk een jaar ongeveer...quote:Op vrijdag 20 februari 2009 17:20 schreef Henk-B het volgende:
Ik heb met de arts gesproken en die vertelde mij dat het goed was dat ik in een vroeg stadium ben gekomen. De acute fase zoals ze dat noemen. ( 0 tot 6 maanden)
Ik vertelde hem dat ik zo vroeg was gekomen, omdat ik had gelezen dat er veranderingen in je auditieve cortex komen na 4 jaar en dat de tinnitus dan een ander karakter krijgt in je hersenen.
De overcappiciteit van je hersenen die tinnitus veroorzaken zijn in de eerste 4 jaar veelal beperkt tot 1 gebied en kunnen ze dit dus makkelijker onderdrukken dmv tms als dit aanslaat , omdat het maar om 1 gebied gaat.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 12:39 schreef Conversatie het volgende:
[..]
Kun je misschien uitleggen hoe dat zit? Wordt het dan na 4 jaar erger o.i.d? Ik heb het nu namelijk een jaar ongeveer...
quote:The analysis was based on a sample of 41 participants: 21 patients with chronic tinnitus and 20 healthy control participants. To investigate the architecture of these networks, we used phase locking analysis in the 1-90 Hz frequency range of a minute of resting-state MEG recording. We found: 1) For tinnitus patients: A significant decrease of inter-areal coupling in the alpha (9-12 Hz) band and an increase of inter-areal coupling in the 48-54 Hz gamma frequency range relative to the control group. 2) For both groups: an inverse relationship (r = -.71) of the alpha and gamma network coupling. 3) A discrimination of 83% between the patient and the control group based on the alpha and gamma networks. 4) An effect of manifestation on the distribution of the gamma network: In patients with a tinnitus history of less than 4 years, the left temporal cortex was predominant in the gamma network whereas in patients with tinnitus duration of more than 4 years, the gamma network was more widely distributed including more frontal and parietal regions.
same herequote:Op zaterdag 21 februari 2009 00:51 schreef Dr.Campbell het volgende:
[..]
Goh Henk-B, ik ben toch wel enigzins verbaasd over de manier waarop je daar geholpen wordt, da's wel 'n vette verbetering met hoe 't hier gaat! Als 't uiteindelijk ook echt voldoende gaat opleveren voor jou dan ga ik daar ook maar eens 'n bezoekje brengen! ; )
of voor 1x verneukte muziek, of verdere verneukte oren. Ik wist het welquote:Op zaterdag 21 februari 2009 11:22 schreef belendel het volgende:
[..]
Dan klinkt de muziek ook niet meerGoede oordopjes filteren alleen schadelijke tonen eruit.
Oh oke, het heeft dus betrekking op de behandeling. Ik heb nu namelijk een ruis en af en toe een piep, ik was even bang dat het na 4 jaar bijv. non-stop een harde piep kon worden o.i.d.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 16:42 schreef Henk-B het volgende:
[..]
De overcappiciteit van je hersenen die tinnitus veroorzaken zijn in de eerste 4 jaar veelal beperkt tot 1 gebied en kunnen ze dit dus makkelijker onderdrukken dmv tms als dit aanslaat , omdat het maar om 1 gebied gaat.
Na die 4 jaar wordt het meer verspreid in je hersenen en dus moeilijker te onderdrukken.
Zie ook onderstaande tekst.
[..]
Lol, weer wat geleerd, ik heb dit al zo lang ik me kan heugen. Toevallig verleden week liep ik buiten de honden uit te laten, zag het weer, en had toen een ingeving "toch eens aan het vrouwtje vragen of zij dit ook ziet". Helemaal vergeten natuurlijk tot ik dit bericht lees. Weer een aandoening die ik op mijn lijstje kan aanvinken.quote:Op maandag 23 februari 2009 10:16 schreef Pandora73 het volgende:
Ik heb het echt al jaaaaaaaaren. Dacht ook altijd dat iedereen dat wel had. Net zoals ik ook dacht dat iedereen "flubbertjes" ziet (mouches volantes, en dat hebben inderdaad heel veel mensen).
Vitamine B is met name goed voor het zenuwstelsel. Ik was net bij de dokter en die beweerde in alle toonaarden (voor zover ik die nog kan horenquote:Op zaterdag 21 februari 2009 17:35 schreef jortdevries het volgende:
Ik heb 't ook, en merk zelf dat als ik van Davitamon Vitamine B-Forte neem de piep veranderd in een soort zachte sis... heel apart! Misschien dat 't ook helpt voor iemand hier...
quote:Op maandag 23 februari 2009 10:40 schreef Funksoldier het volgende:
ff opgezocht,
Dit is wat ik zie, meerdere plekjes....
[ afbeelding ]
quote:
Die heb ik soms ookquote:
Ik heb het gekregen, maar je kan er ook mee geboren worden. Allebei dus...quote:Op maandag 23 februari 2009 18:42 schreef TBY het volgende:
Vraagje, kan je tinnitus krijgen of heb je het al vanaf de geboorte?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |