abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 7 februari 2009 @ 23:39:41 #126
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_65838214
Maar in eerste instantie is dus je tolerantie drempel verandert. Door de AD, verandering van omgeving en therapie. Dat bedoel ik juist te zeggen. Hoe meer je je fixeert (bewust of onbewust) ergens op (in dit geval een heel hinderlijk iets), hoe meer last je ervan ondervindt.

Ik moet zeggen dat als ik in dit topic lees en schrijf, ik de tonen echt keihard hoor. Ik was vandaag aan het werk en dan zijn ze er natuurlijk even hard, maar het stoort me niet , omdat ik dan gewoon met zoveel andere dingen bezig ben. Ik wil dan niet zeggen dat bij iedereen de tonen even hard zijn (helaas is tinnitus niet meetbaar voor je omgeving) of dat iedereen dit maar moet doen. Dat is niet iets wat je wel of niet zomaar even doet. Ik denk meer een soort gewenning. Ik heb ze nl al meer dan 20 jaar. Wat ik vooral erg vervelend en pijnlijk blijf vinden is de geluidsintolerantie/overgevoeligheid. Dat is iets wat nooit went omdat het niet structureel aanwezig is. Als er bv een ballon plotseling klapt, dan lijkt het wel alsof het tegen je trommelvlies aan klapt. Of als je buiten loopt en er komt iets met een sirene langs; dan moet ik echt mijn handen op mijn oren houden om niet Dat doet dan zo'n pijn dat ik er echt misselijk van wordt.

Ik heb daar trouwens wat mijn oren betreft snel last van. Ik kreeg 2 jaar geleden oordruppels en de eerste keer dat ik ze gebruikte moest ik echt rennen naar het toilet. Je evenwichtsorgaan zit daar natuurlijk en blijkbaar werkt dat overgevoelig. Zijn er meer mensen die daar last van hebben?
pi_65838322
Ik heb weleens met geluiden dat mijn trommelvlies lijkt te "rammelen", een soort brom die voelt alsof er iets tegen mijn trommelvlies aantrilt. Heb dit vooral als ik bij mijn ouders ben, mijn moeder praat nogal hard omdat mijn vader doof is. Vreemd genoeg als ik muziek hard zet heb ik het niet, misschien een bepaalde freq. die hiervoor zorgt.

Ook heb ik vaak dat bepaalde tonen die hard overkomen veranderen in een piep in mijn oor, ik hoor dus het geluid niet meer maar daarvoor in de plaats een soort piep, een brij van de freq die op dat moment binnenkomt in mijn oor. Geen pijn hierbij gelukkig.
… pardon me 4 livin', but this is MY world 2!
  zaterdag 7 februari 2009 @ 23:50:27 #128
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_65838504
quote:
Op zaterdag 7 februari 2009 23:44 schreef Funksoldier het volgende:
Ik heb weleens met geluiden dat mijn trommelvlies lijkt te "rammelen", een soort brom die voelt alsof er iets tegen mijn trommelvlies aantrilt. Heb dit vooral als ik bij mijn ouders ben, mijn moeder praat nogal hard omdat mijn vader doof is. Vreemd genoeg als ik muziek hard zet heb ik het niet, misschien een bepaalde freq. die hiervoor zorgt.

Ook heb ik vaak dat bepaalde tonen die hard overkomen veranderen in een piep in mijn oor, ik hoor dus het geluid niet meer maar daarvoor in de plaats een soort piep, een brij van de freq die op dat moment binnenkomt in mijn oor. Geen pijn hierbij gelukkig.
O ja, dat rammelen; ik heb dat bv als een vogel hard fluit. Iemand had eens kanaries en was helemaal wild van hun mooie gezang. Als dat beest ging zitten zingen was het alsof'ie met zijn snavel tegen mijn trommelvlies aan zat te hameren (pokkebeest) Volgens mij heeft dat idd met de freq te maken.

Harde tonen kan ik ook niet horen. Ik vergelijk het altijd alsof er 100 mensen tegelijk tegen me staan te schreeuwen. Dat is dan wat ik nl hoor bij harde, schelle tonen. Ik kan idd ook geen onderscheid meer maken. Vandaar de MP3 speler; echt een verademing om dat ding eens een paar uurtjes te gebruiken
  zaterdag 7 februari 2009 @ 23:50:59 #129
189732 Niara
Whooo hooo!
pi_65838519
quote:
Op zaterdag 7 februari 2009 23:44 schreef Funksoldier het volgende:

Ik heb hetzelfde.. zeker bij mensen die hard praten voor anderen.
Het trillen is bij mij het ergst als er een auto met een moto stilstaat voor de deur of andere dergelijke geluiden.

Maar ik probeer me er geen zorgen meer over te maken. Zolang ik er niet aan denk lukt het en ik hoor toch nog alles dus hoera :\
pi_65838825
Als ik in een kleine ruimte zit met m'n tantes dan word ik ook gek van het geluid, die kweken zo hard dat het pijn doet. Maar volgens mij zou iedereen daar last van hebben
Ook het evenwichtsorgaangedoe ken ik, maar heb ook al jaren een evenwichtsstoornis dus het is sowieso gevoeliger dan anders, maar inderdaad met druppels of uitspuiten moet ik echt zitten omdat ik anders omkieper.
  zondag 8 februari 2009 @ 00:16:48 #131
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_65839081
quote:
Op zondag 8 februari 2009 00:03 schreef Empathologica het volgende:
Als ik in een kleine ruimte zit met m'n tantes dan word ik ook gek van het geluid, die kweken zo hard dat het pijn doet. Maar volgens mij zou iedereen daar last van hebben
Ook het evenwichtsorgaangedoe ken ik, maar heb ook al jaren een evenwichtsstoornis dus het is sowieso gevoeliger dan anders, maar inderdaad met druppels of uitspuiten moet ik echt zitten omdat ik anders omkieper.
Ik heb dat af en toe met mijn moeder, als die dan langskomt en los brandt

Evenwichtsstoornis kan veel te maken hebben problemen aan je gehoororgaan. Ik heb ook altijd als ik in het donker loop (en dus niet meer goed kan zien) ik "waggelend" loop. Omdat je ogen dan niet hun werk kunnen doen wat ze overdag wel kunnen, maar mijn oren en evenwichtsorgaan dit blijkbaar niet op kunnen vangen.

Maar worden jullie ook echt misselijk? Bij plotselinge harde geluiden, indruppelen van oren of tonen die van links naar rechts lijken te schieten word ik echt misselijk. Ik weet dat dat is doordat er blijkbaar door de problemen aan m'n oren ook iets niet in orde is met m'n evenwichtsorgaan, maar ik hoor eigenlijk nooit van anderen dat ze dan ook echt misselijk zijn/worden.
pi_65839612
Vroeger had ik dat wel, te snel opstaan of ronddraaien en ik werd misselijk, tot overgeven aan toe (paar keer zo erg gehad dat ik niks meer zag, alleen nog maar strepen, beetje zoals je ziet als je foto maakt terwijl je hard ronddraait), maar toen was die beschadiging ook nog vers. Nu heb ik het nooit meer, alleen bij eh draaimolens en die dingen (ja daar word ik al ziek in ).
En ook dat waggelen ken ik, voel me af en toe net een pinguin Maar het went allemaal wel, maar dat komt ook omdat je er minder op let of omdat het minder gevoelig wordt?
  zondag 8 februari 2009 @ 00:54:23 #133
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_65839930
Ja, ik denk dat je er op den duur zo aan went, dat je het heel normaal vindt. Vandaar dat ik toen schreef dat ik niet weet wat het is om stilte te horen....Ik denk dat ik me dan rot schrik en me heel onprettig zou voelen.....

Maar die misselijkheid en overgevoeligheid voor geluid vind ik wel 1 van de ergste dingen. De tonen kan ik inmiddels negeren, maar het zijn juist die "schrikreacties" waar ik maar niet aan kan wennen

Ik heb dat ook als ik in een lift ben die snel gaat of op vakantie ben waar veel bergen zijn. Dan gaan die tonen hard en zacht, van links naar rechts en ik voel dan zo'n enorme druk op mijn trommelvliezen dat ik ter plekke kan
  zondag 8 februari 2009 @ 00:57:55 #134
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_65840007
Trouwens, als ik dit zo eens terug lees is het misschien niet verkeerd dat ik maar weer eens naar een KNO arts ga. De laatste keer was een jaar of 5 geleden. Rechteroor had 40% gehoorverlies, links 10%. Maar tot een gesprek met die arts is het nauwelijks gekomen, omdat de tijd inmiddels zo uit was gelopen dat ik moest rennen om kind uit school te halen
  zondag 8 februari 2009 @ 20:58:33 #135
155008 Fip
Jezus redt
pi_65861333
Ik hoor eigenlijk al zo lang ik me kan herinneren een zeer hoge piep. Ik had hier echter totaal geen last van, ik moest goed luisteren om het te horen en er konden maanden voorbij gaan dat ik er helemaal niet aan dacht. Maar voor zover ik me herinner was het er altijd.

Punt is dus, sinds ik dit topic heb ontdekt en doorgelezen, denk ik er bijna constant aan en is het me opeens wel gaan storen. Ik lig er wakker van, en de piep lijkt nu ook veel luider. Kan tinnitus echt erger worden van zoiets of zit ik het me gewoon te verbeelden? En in het eerste geval.. moet ik me zorgen maken dat het nog verder achteruit gaat?
  zondag 8 februari 2009 @ 21:05:39 #136
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_65861572
quote:
Op zaterdag 7 februari 2009 01:09 schreef childintime het volgende:

[..]

Natuurlijk heb ik er last van en natuurlijk hoop ik dat het ooit weg is. Maar tot die tijd zit het ergens in mijn achterhoofd (letterlijk en figuurlijk) en komt het soms even om een hoekje kijken. Ik word me er weer even bewust van dan, maar "het leven" gunt me daar meestal geen tijd voor en dat is misschien maar goed ook.
Mooi gezegd Same here. Te druk met andere dingen om me 98% van de tijd aan die piep te storen
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  zondag 8 februari 2009 @ 21:09:52 #137
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_65861713
quote:
Op zondag 8 februari 2009 20:58 schreef Fip het volgende:
Ik hoor eigenlijk al zo lang ik me kan herinneren een zeer hoge piep. Ik had hier echter totaal geen last van, ik moest goed luisteren om het te horen en er konden maanden voorbij gaan dat ik er helemaal niet aan dacht. Maar voor zover ik me herinner was het er altijd.

Punt is dus, sinds ik dit topic heb ontdekt en doorgelezen, denk ik er bijna constant aan en is het me opeens wel gaan storen. Ik lig er wakker van, en de piep lijkt nu ook veel luider. Kan tinnitus echt erger worden van zoiets of zit ik het me gewoon te verbeelden? En in het eerste geval.. moet ik me zorgen maken dat het nog verder achteruit gaat?
geen zorgen maken. Als ik in dit topic zit is het ook aanwezig. Komt omdat je je ervan bewust bent.

Tip ;

probeer eens niet meer in dit topic te komen
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  zondag 8 februari 2009 @ 21:10:19 #138
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_65861732
quote:

Dikke kans dat je je er nu meer op focust door het topic Maar goed, het kan verbeteren, en tja het kan ook verergeren. Als je op je oren let (doppen bij het uitgaan etc.) maak je die kans zo klein mogelijk.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  maandag 9 februari 2009 @ 00:29:47 #139
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_65868862
quote:

Volgens mij hebben we daar allemaal last van

Maar het is wel zo. Als ik hier lees, dan hoor ik de tonen veel luider. Terwijl ze er de rest van de dag ook zijn, maar ik gewoon doorga met mijn dingen doen. Dus je geluiden worden niet erger nu je dit topic leest, je gaat er alleen meer op letten als je erover leest/schrijft.

Tinnitus kan natuurlijk erger worden en je gehoor slechter. Niemand kan voorspellen hoe dat zal verlopen. Voor je gehoor is het wel handig als je onder regelmatige controle van een arts bent (zegt ze )

Maar ik vind het zelf eigenlijk wel verbazend wat je denkvermogen met je doet. Als ik hier lees/schrijf dan zijn mijn tonen vele malen indringender aanwezig dan tijdens de rest van de dag; het zit dus niet alleen in m'n oren, maar ook ertussen
  maandag 9 februari 2009 @ 01:24:04 #140
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_65869734
Niet geheel onverwacht, DJ's lopen risico op gehoorverlies en tinnitus.
quote:
The Risks of Amplified Music for Disc-Jockeys Working in Nightclubs.
Potier M, Hoquet C, Lloyd R, Nicolas-Puel C, Uziel A, Puel JL.

Unité Inserm 583, INM, Hôpital Saint Eloi, Montpellier, France; 2Université Montpellier1, Montpellier, France; and 3Service d'ORL, Hôpital Gui de Chauliac, Montpellier cedex, France.

OBJECTIVES:: Here, we evaluate the risks of amplified music for disc-jockeys (DJs) working in nightclubs.
DESIGN:: Sound level measurements were performed within the DJ mixing booths. A questionnaire was used to obtain exposure to noise and length of time in the profession. Audiograms and tinnitus pitch matching was also performed.
RESULTS:: The DJs' audiograms showed the expected noise-induced hearing loss at 6 KHz, but also low frequency losses at 125-500 Hz. Three quarters of them have tinnitus with a frequency corresponding to hearing loss.
CONCLUSIONS:: This study highlights the risk of amplified music on hearing and tinnitus.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  woensdag 11 februari 2009 @ 22:39:55 #141
124912 Henk-B
Dus, fok jou dan!
pi_65967733
KLOTE ZOOI!!

Ik was echt heel erg goed bezig, was zelfs met andere dingen bezig, zoals achter de xbox zitten, koken, bezoek ontvangen en naar de stad geweest. Heb nu ook Remeron al een paar dagen geslikt en het ging best wel goed. Had al 5 dagen niet gejankt dus dat wil echt wat zeggen!
Ging echt een beetje terug naar mijn oude leefpatroon.

Maar nu net zat ik TV te kijken en ineens werd mijn tinnitus harder. Zomaar uit het niets.
En dan bedoel ik niet zo'n piep die je er af toe naast krijg, nee echt de bestaande tinnitus is harder geworden.
Je kunt het al raden, ik ben weer terug bij af en zit weer helemaal in paniek.
Nee papa niet met die stok, Helppppp , snik snik !
  woensdag 11 februari 2009 @ 23:02:31 #142
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_65968776
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 22:39 schreef Henk-B het volgende:
KLOTE ZOOI!!

Ik was echt heel erg goed bezig, was zelfs met andere dingen bezig, zoals achter de xbox zitten, koken, bezoek ontvangen en naar de stad geweest. Heb nu ook Remeron al een paar dagen geslikt en het ging best wel goed. Had al 5 dagen niet gejankt dus dat wil echt wat zeggen!
Ging echt een beetje terug naar mijn oude leefpatroon.

Maar nu net zat ik TV te kijken en ineens werd mijn tinnitus harder. Zomaar uit het niets.
En dan bedoel ik niet zo'n piep die je er af toe naast krijg, nee echt de bestaande tinnitus is harder geworden.
Je kunt het al raden, ik ben weer terug bij af en zit weer helemaal in paniek.
Henk, ik begrijp dat je je rot schrikt. Maar precies hetzelfde heb ik ook hoor. Dat heeft er ws mee te maken dat je inmiddels redelijk in staat bent om de tinnitus te "negeren". Soms hoor ik ineens een fluitketel in m'n oor, terwijl ik de dagen daarvoor het idee had nauwelijks iets te horen (dat bedenk ik me dan trouwens pas op het moment dat de toon zo hard is).

Soms is het echt alsof iemand in je oor zit te fluiten, zo hard gaat het dan. Het moment wat jij beschrijft herken ik nl heel goed. juist op een moment dat je rustig iets doet (bv tv kijken, lezen oid) begint het ineens oorverdovend te fluiten. Herkenbaar.....

Ik ben blij te lezen dat je een paar dagen "rust" hebt gehad. dat betekent dat je op de goede weg bent en dat het je leven ws niet altijd zal blijven overrulen

[ Bericht 33% gewijzigd door childintime op 11-02-2009 23:09:44 ]
  woensdag 11 februari 2009 @ 23:28:12 #143
124912 Henk-B
Dus, fok jou dan!
pi_65969916
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 23:02 schreef childintime het volgende:

[..]

Henk, ik begrijp dat je je rot schrikt. Maar precies hetzelfde heb ik ook hoor. Dat heeft er ws mee te maken dat je inmiddels redelijk in staat bent om de tinnitus te "negeren". Soms hoor ik ineens een fluitketel in m'n oor, terwijl ik de dagen daarvoor het idee had nauwelijks iets te horen (dat bedenk ik me dan trouwens pas op het moment dat de toon zo hard is).

Soms is het echt alsof iemand in je oor zit te fluiten, zo hard gaat het dan. Het moment wat jij beschrijft herken ik nl heel goed. juist op een moment dat je rustig iets doet (bv tv kijken, lezen oid) begint het ineens oorverdovend te fluiten. Herkenbaar.....

Ik ben blij te lezen dat je een paar dagen "rust" hebt gehad. dat betekent dat je op de goede weg bent en dat het je leven ws niet altijd zal blijven overrulen
Bedankt voor je berichtje!
Ja ik was echt heel erg goed bezig vond ik van mezelf, krijg je ineens dit. Ik zat zelfs niet meer op tinnitus forums, was zelfs weer bezig met "verheugen" op een nieuw spelletje. Wat ik dacht dat ik dat nooit meer zou hebben, maar dat is nu echt in 1 klap weer weggevaagd.

Ik hoop echt dat dit weg gaat want dit is echt geen doen.
Ik hoorde het echt veranderen, echt ineens ging het volume omhoog en dan echt niet mijn verbeelding.
Ik zat gewoon tv te kijken en ineens pieeeeeeeeEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEP, het is trouwens niet echt een pieptoon, maar meer een soort ruis/piep. Kan het niet echt omschrijven. Hetzelfde geluid als je heel erg hard op je tanden bijt zeg maar. (knarst).
  donderdag 12 februari 2009 @ 00:03:35 #144
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_65971243
Inmiddels hebben alle geluiden wel zo'n beetje de revue gepasseerd... De meest irritante daarvan vind ik de heel hoge fluittoon en de erg lage bromtoon. Alles wat daartussen zit is redelijk te aanvaarden.

De afgelopen dagen zijn jouw zenuwen en hersenen bezig geweest om de tinnitus niet te horen, maar juist andere dingen. Dat is dodelijk vermoeiend. En vermoeidheid is een heel tricky iets voor mensen met tinnitus. Want hoe meer vermoeid je bent, hoe minder je lichaam in staat is te ontspannen en hoe meer spanning je hebt, hoe harder je de tonen hoort (is mijn ervaring).

Inmiddels herken ik jouw "probleem" goed. Als ik erg moe ben en me ontspan, dan hoor ik gewoon in mijn hoofd en oren de dagelijkse fluittoon veranderen in ijselijk gegil of diep gebrom. Dat is erg vervelend. beter kan het geluid stabiel zijn, maar ja, helaas hebben we het niet voor het uitkiezen.......

Serkte, en ik ben benieuwd hoe het morgen weer is als je uitgerust bent.
pi_65980027
Dat zal je nog wel vaker hebben, mijn ruis is sinds begin dec harder, werd s'ochtends wakker en voila, 3 keer zo hard, en sinds anderhalve week nog harder geweest, en ook aan de rechterkant een ruis (griep). Sinds gisteren weer een beetje op "normaal" niveau.

Ondertussen wel afspraak gemaakt bij Erasmus voor gehoortest en eventueel verwijsbriefje voor een gehoorapp. Ik irriteer me mateloos dat ik links veel minder hoor en dus niet goed kan genieten van stereo en/of 5.1 geluid. Al is het alleen maar om in te doen tijdens muziek luisteren en film kijken, dan ben ik al weer gelukkig!

En zo zie je maar, wat we al voorspelden, je leert ermee leven, en natuurlijk schrik je als het harder wordt, maar dit gaat (meestal) weer over, kan paar daagjes zijn, kan wat langer duren.

Aan de andere kant, je weet nu "hoe het moet". Je kan het al een beetje negeren en pakt je leven weer op, ook als hij harder is lukt dit je, let maar op. We hebben het allemaal, als hij een keer harder is wordt je weer met je neus op de feiten gedrukt, dit duurt paar dagjes en dan ga je weer verder met je leven. "dan is hij maar iets harder, leer ik ook wel weer negeren" moet je maar denken.

Komt helemaal goed. en misschien kan je met de tijd afbouwen van de medicijnen, keertje een dagje "vergeten" en kijken hoe dat gaat, dan om de dag slikken, dosis verlagen enz. Gaat dat niet, lekker blijven slikken want dan voel je je goed en heb je er geen last van.
  donderdag 12 februari 2009 @ 11:57:13 #146
124912 Henk-B
Dus, fok jou dan!
pi_65980488
Dank voor jullie verhalen!

Nu ben ik net opgestaan en weet zeker dat het veel minder is dan gisteravond.
Ik vind het echt een hele enge aandoening, je weet niet wat je kan verwachten en er is gewoon niemand die je kan helpen als hij permanent harder wordt.

Ik was goed bezig, maar moet nu toch echt weer bijkomen van wat ik gisteren heb meegemaakt.
pi_65981925
Kijk eens aan, hij is dus minder, zoals we al voorspelden. Komt helemaal goed, tuurlijk moet je ff bijkomen, maar je weet nu dat het kan gebeuren en dat het (meestal) weer weg gaat.
  donderdag 12 februari 2009 @ 13:02:39 #148
8669 Qarinx
Fashionista!
pi_65982970
Ik heb eindelijk oordoppen op maat laten maken, krijg ze als het goed is volgende week.

De druppel was toch echt een avondje bios, gelijk weer harde ruis 2 dagen. Ik wil dat soort dingen gewoon kunnen blijven doen, zonder dat die stoorzender weer opduikt..
Brave meisjes komen in de hemel, brutale overal...
pi_65986791
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 13:02 schreef Qarinx het volgende:
Ik heb eindelijk oordoppen op maat laten maken, krijg ze als het goed is volgende week.

De druppel was toch echt een avondje bios, gelijk weer harde ruis 2 dagen. Ik wil dat soort dingen gewoon kunnen blijven doen, zonder dat die stoorzender weer opduikt..
Mag ik vragen waar? En wat heeft het gekost?

Moet ze ook maar weer is aanschaffen. Is elke keer raak na het uitgaan.
  donderdag 12 februari 2009 @ 16:12:59 #150
8669 Qarinx
Fashionista!
pi_65989913
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 14:54 schreef belendel het volgende:
Mag ik vragen waar? En wat heeft het gekost?

Moet ze ook maar weer is aanschaffen. Is elke keer raak na het uitgaan.
Gewoon bij de Beter Horen, ze kosten 117 euro. Transparant. Ben benieuwd.. als ze te veel of te weinig dempen, dan kan je nog terug en dan vervangen ze de filter.
Brave meisjes komen in de hemel, brutale overal...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')