quote:Op maandag 12 januari 2009 09:46 schreef yyentle het volgende:
Wat mij in dit soort discussies verbaast is dat er veel mensen zijn die menen dat je voor of tegen Israel/joden moet zijn.
Als je het geweld, waar Israel al jaren mee bezig is (en niet alleen tegen de Palestijnen maar vanaf dag 1 tegen alle omringende langen met naar mijn mening veel nare gevolgen voor de rest van de wereldbevolking) afkeurt, ben je tegen Israel of komen er al snel (bij gebrek aan argumenten in een poging mensen de mond de snoeren) woorden als “jodenhaat” tevoorschijn.
Je mag het dus niet oneerlijk vinden dat Israel al vanaf het moment van stichting van die staat, bezig oorspronkelijke bewoners te verjagen en te bezetten want dan ben je automatisch een vriend van de verjaagden.
Wat Israel als sinds de stichting van de staat Israel doet is vergelijkbaar met wat de Duitsers in de tweede wereldoorlog deden: mensen verjagen (er erger) en landen bezetten. Je zou toch denken dat het Joodse volk, gezien de eigen voorgeschiedenis, dit soort dingen zelf nooit zou doen.
Vandaar waarschijnlijk dat "Geloof is fout/anti-terroristen" propaganda waar de US zo mee aan kwam zetten. En waar oa. Nederland gewoon aan meedoet. Het ruikt voor mij gewoon naar opzet. Volgens mij willen die Amerikanen de gehele Midden-Oosten gewoonweg overnemen.quote:Op maandag 12 januari 2009 10:11 schreef yyentle het volgende:
[..]
Veel mensen hebben zo'n hekel aan moslims, dat ze om die reden het wel best vinden wat er in de Gaza streek gebeurt.
..
Er gebeuren dagelijks dingen om ons heen die nare gevoelens richting de moslims opwekken en je kunt in de discussie zelf lezen dat veel mensen zeggen: laat Israel het klusje maar klaren.
..
Denk er maar eens over na.
Rechtvaardigheid is dan ook een illusie.quote:Op maandag 12 januari 2009 01:28 schreef AryaMehr het volgende:
Niemand wordt met haat gebeuren. Haat is slechts een reactie op onrechtvaardigheid. Het grootste fout is dan ook om haat te veroordelen, haat moet je niet veroordelen maar begrijpen.
De Duitsers zijn het helemaal zat. Ze uiten dat alleen wat voorzichtiger, door schuldgevoelens over WOII en de Holocaust. Maar je moet er voor de gein maar eens één dronken voeren en dan nog eens vragen. Dan komt me er toch een partij frustratie over moslims (meestal Turken in Duitsland) los, niet normaal meer. Bij zowel de mannen als de vrouwen.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 17:18 schreef DrWolffenstein het volgende:
Hoezo over 5 jaar? Omdat dat soort smeerlappen in grote hoeveelheden in de EU zijn is het al te laat.
Ook leuk dat commentaar onder die YouTube video:
mrcuda (19 uur geleden) Toon Verbergen
Gemarkeerd als spam
Antwoorden | Spam
LoL, Marxisten. Da kommt echt alles Gesocks zusammen bei diesen "Friedensdemos".
Het is de Duiters ook al opgevallen zo te zien.
quote:Op dinsdag 13 januari 2009 17:27 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
De Duitsers zijn het helemaal zat. Ze uiten dat alleen wat voorzichtiger, door schuldgevoelens over WOII en de Holocaust. Maar je moet er voor de gein maar eens één dronken voeren en dan nog eens vragen. Dan komt me er toch een partij frustratie over moslims (meestal Turken in Duitsland) los, niet normaal meer. Bij zowel de mannen als de vrouwen.
Het is dat de economie nog redelijk draait (in elk geval niet zo slecht als in de jaren '30), maar mocht dat ooit niet meer het geval zijn, dan voorspel ik hele barre tijden voor de volledige Europese moslimpopulatie. En dat hebben ze dan echt allemaal helemaal aan zichzelf te danken.
Dit is toch ongelooflijk... ziekelijk, hoe haal je het in je kop om je zo te gedragen.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 17:01 schreef Lemmeb het volgende:
Echt fijne lui:
En allemaal meezingen, in de maat:
"Was wollen wir?
Das Kalifat!
Eine Umma ein Staat!"
Als dit niet gewoon gereïncarneerde nazi's zijn, dan weet ik het ook niet meer. We moeten dit nu de kop indrukken, want over vijf jaar is het echt te laat.
Ik heb het al eerder gezegtquote:Op dinsdag 13 januari 2009 17:01 schreef Lemmeb het volgende:
Echt fijne lui:
"Was wollen wir?
Das Kalifat!
Eine Umma ein Staat!"
Als dit niet gewoon gereïncarneerde nazi's zijn, dan weet ik het ook niet meer. We moeten dit nu de kop indrukken, want over vijf jaar is het echt te laat.
Goede samenvatting!quote:Op woensdag 14 januari 2009 14:09 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Even een Executive Summary van de discussie hierboven: Op de door de Gaswacht gesponserde pro-Palestina demonstructie lopen slechts de barbaarse AllahJugend en wat geflipte slinkse politici, terwijl de pro-Israel geluiden getuigen van erudiete, interlectuele personen.
Ziek ziek ziek. Terecht ook dat in de commentaren even de link word gelegd met de woorden van Hitler.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 17:01 schreef Lemmeb het volgende:
Echt fijne lui:
"Was wollen wir?
Das Kalifat!
Eine Umma ein Staat!"
Dit is idd ZEER SCHOKKEND. Al dat soort lui die daar lopen te bleren zijn blijkbaar antidemocratische islamonazi's. Je reinste Paard van Troje. Hoeveel van dit soort lui zouden er rondlopen? En nog belangrijker, hoeveel meelopers zouden ze nog kunnen mobiliseren in het geval dat er echt een staatsgevaarlijke beweging ontstaat? En hoe is deze situatie in Nederland en andere westerse landen?quote:Op woensdag 14 januari 2009 14:24 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
Ziek ziek ziek. Terecht ook dat in de commentaren even de link word gelegd met de woorden van Hitler.
Jezus op een vlotje met mijn zuster. Wat een onwetenquote:Op maandag 12 januari 2009 10:13 schreef yyentle het volgende:
[..]
Israel had ook concentratiekampen.
Wel eens van Sharon gehoord?
Het ging over het schenden van de mensenrechten door Israel.quote:Op donderdag 15 januari 2009 15:00 schreef CANARIS het volgende:
[..]
Jezus op een vlotje met mijn zuster. Wat een onweten
1) Dat was Libanon
2) Waren dat Libanese CHristenen die daar hun onwezen dreven
3) was dat weer een uit de hand gelopen wraakctie omdat beide vluchtelingskampen vol zaten met palestijnse "strijders"
quote:Op donderdag 15 januari 2009 17:36 schreef yyentle het volgende:
Een eigen staat voor een speciale groep mensen. Alle anderssoortigen moeten weg.
Waar op de wereld bestaat zoiets?
Juist. En dan willen die Joden zo'n klein stukje land is het weer niet goed. Is d'r geen plek meer voor de Palestijnen in omringende moslim-landen? Ik betwijfel het.quote:
Voor dat stukje land moeten dan eerst wel de oorspronkelijke bewoners worden weggejaagd.quote:Op donderdag 15 januari 2009 17:45 schreef waht het volgende:
[..]
Juist. En dan willen die Joden zo'n klein stukje land.
Tsja, klein offer. Joden kunnen nergens terecht. Iedereen heeft ze wel op een bepaalde manier gehaat in het verleden. Er zijn geen stukken land meer die nog ontdekt moeten worden. Dan maar in dat Heilige Land waar Joden toch al woonden.quote:Op donderdag 15 januari 2009 17:50 schreef yyentle het volgende:
[..]
Voor dat stukje land moeten dan eerst wel de oorspronkelijke bewoners worden weggejaagd.
Dat zullen de meeste niet fijn vinden.quote:Ik zou wel een willen weten hoe Nederlanders het zouden vinden als ze werden weggejaagd omdat het land ineens gereserveerd moet worden voor een bepaalde groep mensen.
20% van de Israeli zijn Arabieren en die hebben volledig gelijke burgerrechtenquote:Op donderdag 15 januari 2009 17:34 schreef yyentle het volgende:
[..]
Het ging over het schenden van de mensenrechten door Israel.
Dat gebeurt al jaren.
Ook vroeg ik me af, hoe het in de wereld zou zijn geweest als ook mensen van niet Joodse komaf daar gewoon hadden kunnen blijven bestaan. Na 45 is er een land opgericht, speciaal voor het Joodse volk.
Hoezo discriminatie en fascisme?
Urban Legendquote:Op donderdag 15 januari 2009 17:50 schreef yyentle het volgende:
[..]
Voor dat stukje land moeten dan eerst wel de oorspronkelijke bewoners worden weggejaagd.
Ik zou wel een willen weten hoe Nederlanders het zouden vinden als ze werden weggejaagd omdat het land ineens gereserveerd moet worden voor een bepaalde groep mensen.
quote:Op donderdag 15 januari 2009 18:06 schreef CANARIS het volgende:
[..]
20% van de Israeli zijn Arabieren en die hebben volledig gelijke burgerrechten
Dus waar zie je discriminatie? ... en over fascisme zullen we maar niet hebben
http://www.nrc.nl/buitenl(...)sraelische_Arabierenquote:In welk opzicht is uw kijk op Israël veranderd?
„Er zit iets tragisch in Israël, een weeffout die lastig op te lossen is. Israël wil een joodse staat zijn, én een volwaardige democratie. Maar die twee kenmerken verdragen elkaar slecht. Er zit altijd een element van ongelijkheid in voor de inwoners die niet joods zijn. Al sinds de stichting van de staat Israël in 1948 zien we de Palestijnen niet als gelijken. Dat is voor de Arabieren in Israël een bittere constatering. Zoiets als het eten van gras: niet te slikken.”
Die verongelijktheid zien we inderdaad ook bij de hollandse arabieren en met name berbers terug.quote:Op donderdag 15 januari 2009 18:16 schreef yyentle het volgende:
http://www.nrc.nl/buitenl(...)sraelische_Arabieren
Nou, goh, waarom zou dat toch zijn!quote:Op donderdag 15 januari 2009 19:24 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
waarom belde hij de politie toen niet?
Hoe kneuterigquote:Op donderdag 15 januari 2009 19:24 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
Aboutaleb winkelt tijdens acties
Bron: ADtv
ROTTERDAM - Burgemeester Ahmed Aboutaleb onthult dat hij aan het winkelen was toen anti-Israëldemonstranten in Rotterdam voor onrust zorgden. Rotterdamse politici zijn verbaasd over deze bekentenis: waarom belde hij de politie toen niet? ADtv verslaat het verhitte debat.
Filmpje:
http://www.ad.nl/video/29(...)_tijdens_acties.html
Wie ben jij om te bepalen wie de echte Joden zijn? Chassidim zijn helemaal niet de 'echte Joden' maar een Asjkenazische sekte die dus maar een fractie van het Joodse volk vormt.quote:Op donderdag 15 januari 2009 19:45 schreef Reki het volgende:
[ [url=http://cdnll-0.liveleak.com/u/thumbs/2009/Jan/14/ef5f18f8306715_1_thumb.jpg]afbeelding ]
Jewish Rabbi burn his Israeli Passport[/url]
De echte Joden![]()
[ [url=http://cdnll-0.liveleak.com/u/thumbs/2009/Jan/13/2047e67e_thumb2.jpg]afbeelding ]
British Police backing away from violent protesters[/url]
Engelse politie
Gaat de goeie kant op!quote:Op donderdag 15 januari 2009 19:45 schreef Reki het volgende:
[ [url=http://cdnll-0.liveleak.com/u/thumbs/2009/Jan/13/2047e67e_thumb2.jpg]afbeelding ]
Engelse politie
Als ik zo'n politie-agent was had ik m'n dienstwapen gepakt en een paar knieschijven kapot geschoten. Mja, daarom ben ik dus geen politie-agent.quote:Op donderdag 15 januari 2009 19:49 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Gaat de goeie kant op!Binnenkort het leger er opaf, grote rellen, ik zie geen andere mogelijkheid. Zo gaan die dingen dan.
Mwah, als ik politie-agent was zou ik dat ook graag hebben willen doen, maar ik zou het niet hebben gedaan. Als je dat doet draai jij er volledig voor op en hebben die 'arme' moslims weer een extra mogelijkheid om de slachtofferrol uit te buiten.quote:Op donderdag 15 januari 2009 19:51 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Als ik zo'n politie-agent was had ik m'n dienstwapen gepakt en een paar knieschijven kapot geschoten. Mja, daarom ben ik dus geen politie-agent.
Dat liveleak filmpje doet het niet bij mij, is ie verwijderd?quote:Op donderdag 15 januari 2009 19:45 schreef Reki het volgende:
[ [url=http://cdnll-0.liveleak.com/u/thumbs/2009/Jan/14/ef5f18f8306715_1_thumb.jpg]afbeelding ]
De echte Joden![]()
Engelse politie
Keurig de-escalerend politieoptreden. Gaven de demonstranten de ruimte zolang er geen rotzooi getrapt werd. Maar lieten ook een paar keer zien dat ze geen ongein pikken. Die Engelsen hebben wel een paar dingen opgestoken destijds in India.quote:Op donderdag 15 januari 2009 19:45 schreef Reki het volgende:
De echte Joden![]()
Engelse politie
Precies. Daarom ben je ook geen politie-agent maar een stumpert.quote:Op donderdag 15 januari 2009 19:51 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Als ik zo'n politie-agent was had ik m'n dienstwapen gepakt en een paar knieschijven kapot geschoten. Mja, daarom ben ik dus geen politie-agent.
Nee hoor, ik ben militair. Ik hou niet van dat softe politie optreden in Nederland. Ik pak het liever harder en bij de bron aan.quote:Op donderdag 15 januari 2009 21:08 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Precies. Daarom ben je ook geen politie-agent maar een stumpert.
Op de Amerikaanse manier bedoel je? En werpt dat altijd zijn vruchten af?quote:Op donderdag 15 januari 2009 21:12 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Nee hoor, ik ben militair. Ik hou niet van dat softe politie optreden in Nederland. Ik pak het liever harder en bij de bron aan.
Sorry, maar dit is toch wel echt een flame op ZMLK-niveau hoor.quote:Op donderdag 15 januari 2009 21:08 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Precies. Daarom ben je ook geen politie-agent maar een stumpert.
De vraag was, in welk ander land alle andersdenkenden weg moeten en je laat een richtingwijzer zien die inderdaad moslims naar hun heiligste plek wijst en anderen daarvan weghoudt.quote:
Hoezo kunnen joden nergens terecht? Als ze nou gewoon zouden integreren was er niks aan de hand.quote:Op donderdag 15 januari 2009 18:03 schreef waht het volgende:
[..]
Tsja, klein offer. Joden kunnen nergens terecht. Iedereen heeft ze wel op een bepaalde manier gehaat in het verleden. Er zijn geen stukken land meer die nog ontdekt moeten worden. Dan maar in dat Heilige Land waar Joden toch al woonden.
[..]
Dat zullen de meeste niet fijn vinden.
Groot gelijk hoor Kees! Die Anne Frank met haar provocerend Joodse naam ook.quote:Op donderdag 15 januari 2009 21:45 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Hoezo kunnen joden nergens terecht? Als ze nou gewoon zouden integreren was er niks aan de hand.
Je moet weg blijven uit Mekka als je geen moslim bent anders kan je de doodstraf krijgenquote:Op donderdag 15 januari 2009 21:43 schreef Kees22 het volgende:
[..]
De vraag was, in welk ander land alle andersdenkenden weg moeten en je laat een richtingwijzer zien die inderdaad moslims naar hun heiligste plek wijst en anderen daarvan weghoudt.
Mager antwoord.
Het wordt steeds gekkerquote:Op donderdag 15 januari 2009 18:16 schreef yyentle het volgende:
[..]
[..]
http://www.nrc.nl/buitenl(...)sraelische_Arabieren
Ook kan je het precies vertalen ?quote:Op dinsdag 13 januari 2009 17:01 schreef Lemmeb het volgende:
Echt fijne lui:
"Was wollen wir?
Das Kalifat!
Eine Umma ein Staat!"
Nee, niet de Amerikaanse manier, en ja, dat werpt vruchten af.quote:Op donderdag 15 januari 2009 21:15 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Op de Amerikaanse manier bedoel je? En werpt dat altijd zijn vruchten af?
Wat een kanker lafaards en die mensen moeten de samenleving beschermen tegen moslim debielen.quote:Op donderdag 15 januari 2009 19:45 schreef Reki het volgende:
De echte Joden![]()
Engelse politie
Het Duitse stukje?quote:Op vrijdag 16 januari 2009 10:03 schreef Achmed666 het volgende:
[..]
Ook kan je het precies vertalen ?
Ja, dat zal best wel, het is geen toeristenplaats maar een heilige plaats.quote:Op donderdag 15 januari 2009 22:03 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
Je moet weg blijven uit Mekka als je geen moslim bent anders kan je de doodstraf krijgen
Ik ben zeer bevriend met mensen met namen die ik helemaal niet herken als joods, en de achternaam Frank zou ik ook niet herkend hebben als joods. Bovendien: die namen zijn alleen herkenbaar als joods omdat joden zorgvuldig onder elkaar trouwden en niet integreerden. En dat niet voor een paar generaties, maar voor 2000 jaar.quote:Op donderdag 15 januari 2009 21:57 schreef Sam_Spade het volgende:
[..]
Groot gelijk hoor Kees! Die Anne Frank met haar provocerend Joodse naam ook.
Klein offer en de meesten zullen het niet fijn vinden verjaagd te worden.quote:Op donderdag 15 januari 2009 18:03 schreef waht het volgende:
[..]
Tsja, klein offer. Joden kunnen nergens terecht. Iedereen heeft ze wel op een bepaalde manier gehaat in het verleden. Er zijn geen stukken land meer die nog ontdekt moeten worden. Dan maar in dat Heilige Land waar Joden toch al woonden.
[..]
Dat zullen de meeste niet fijn vinden.
Aantoonbaar onzin.quote:Op donderdag 15 januari 2009 18:06 schreef CANARIS het volgende:
[..]
20% van de Israeli zijn Arabieren en die hebben volledig gelijke burgerrechten
Dus waar zie je discriminatie? ... en over fascisme zullen we maar niet hebben
Dat is 'ie dan ook niet, net zomin als de naam ''Otto'' Joods is. Hans Frank was een van de grootste misdadigers van de twintigste eeuw. Het werd vanaf de tweede helft van de negentiende eeuw onder Duitse Joden mode, Duitse namen aan te nemen, om zo beter op te gaan in de bevolking. Namen zoals Einstein, Fischbein, Langbein werden aan het begin van de negentiende eeuw door de Pruisische overheid verzonnen om Joden herkenbaar te maken:quote:Op vrijdag 16 januari 2009 23:35 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ik ben zeer bevriend met mensen met namen die ik helemaal niet herken als joods, en de achternaam Frank zou ik ook niet herkend hebben als joods.
Kennelijk ontbeer je ieder historisch besef, anders zou je de plank niet zo hebben misgeslagen. Ik gaf je een voorbeeld van een meisje met een achternaam die niet direct als Joods herkenbaar is: een meisje wat opgroeide in een omgeving waarin zeker niet alleen Joden voorkwamen. Haar vader heette Otto Frank, evenmin een Joods isolationist: hij werd onderscheiden voor zijn verrichtingen in het Duitse leger va de Eerste Wereldoorlog, zoals zoveel Joden voor de Keizer hebben gevochten.quote:Dat moeten ze natuurlijk zelf weten, maar dan moeten ze ook niet zeuren over discriminatie.
Ach ja. Lees eens iets anders dan de joodse of Israelische propaganda.quote:Op donderdag 15 januari 2009 18:09 schreef CANARIS het volgende:
[..]
Urban Legend
In 1860 woonden er 140.000 man in Palestina en dat waren grotendeels nomaden.
Pas nadat de Joden begonnen het land te urbaniseren ontstond er werkgelegeheid waarop er met name vanuit Libanon een ware stroom gastarbeiders naar Palestina ging om er voor joden te werken.
Echter gebeurde dit weer tot groot misfallen van radicale mufties die al in 1920 tot de eerste zelfmoordaanslagen opriepen. De "feyadins " gaven hieraan gehoor. Vanaf dat moment is het fout gegaan.
Ik ken geen Hans Frank.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 23:47 schreef Sam_Spade het volgende:
[..]
Dat is 'ie dan ook niet, net zomin als de naam ''Otto'' Joods is. Hans Frank was een van de grootste misdadigers van de twintigste eeuw.
]http://newsgroups.derkeiler.com/Archive/Soc/soc.genealogy.jewish/2005-08/msg00168.html[/quote][/url]quote:Het werd vanaf de tweede helft van de negentiende eeuw onder Duitse Joden mode, Duitse namen aan te nemen, om zo beter op te gaan in de bevolking. Namen zoals Einstein, Fischbein, Langbein werden aan het begin van de negentiende eeuw door de Pruisische overheid verzonnen om Joden herkenbaar te maken:
Jews who wanted a desirable name had to pay for it.
There is a joke about the man whose friend consoled him because he hadn't
had enough money to buy a nice name such as Rosenberg or Lilienthal and
ended up with Schweissgeruch. His response was, "oi, what I had to pay for
the w".
[url=http://newsgroups.derkeiler.com/Archive/Soc/soc.genealogy.jewish/2005-08/msg00168.html
Nou je het zegt herinner ik me vaag iets over die onrechtvaardige behandeling. Overigens weet ik amper iets van Anne Frank.quote:[..]
Kennelijk ontbeer je ieder historisch besef, anders zou je de plank niet zo hebben misgeslagen. Ik gaf je een voorbeeld van een meisje met een achternaam die niet direct als Joods herkenbaar is: een meisje wat opgroeide in een omgeving waarin zeker niet alleen Joden voorkwamen. Haar vader heette Otto Frank, evenmin een Joods isolationist: hij werd onderscheiden voor zijn verrichtingen in het Duitse leger va de Eerste Wereldoorlog, zoals zoveel Joden voor de Keizer hebben gevochten.
Het eerste punt klopt: de behandeling van Aboutaleb en Albayrak bewijst dat wel. Toch is dat een kwestie van tijd en generaties.quote:Kennelijk is het helemaal niet zo vanzelfsprekend dat men niet gediscrimineerd wordt wanneer men maar ''integreert''. Jouw stelling is daarmee ontkracht. Hij kan ook nog op andere wijze ontkracht worden: als Joden niet integreerden, was het niet nodig ze een Jodenster op te dringen.
Uit de foto en jouw reactie leid ik af, dat hij beklaagde was in een proces van de overwinnaars tegen de verliezers.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 00:14 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Dat is schrikbarend...
[ afbeelding ]
Tot zover het serieus nemen van Kees22 in dergelijke discussies.
http://www.deathcamps.org/reinhard/hans%20frank.htmlquote:
De Pruisische overheid had er kennelijk geen belang bij om de Joden bij hun staat te betrekken: vandaar die namen als merktekens.quote:Aardige grap wel.
Maar wat bedoel je met opgaan in de bevolking? En het begin van de 19e eeuw? Wanneer begon de diaspora ook al weer?
Maar als men ze tracht op te sporen door bepaalde ''raskenmerken'' vast te stellen, is men er kennelijk al op gebrand ze af te zonderen van de rest van de bevolking. Bovendien: als Joden zich isoleerden, is het dan wel vanzelfsprekend dat ze tussen niet-Joden woonden?quote:Je tweede punt is erg zwak: joden zijn niet direct fysiek herkenbaar als afwijkend van Kaukasiërs of Indo-Germanen. Dit i.t.t. bijvoorbeeld negers. Ook in klederdracht zijn ze niet noodzakelijk herkenbaar, tenminste als ze hun keppeltje en pijpenkrullen verbergen.
Ja, maar het is wel direct historisch bewijs dat integratie niet iedereen baat. En dan gaat het over mensen die al langer in Duitsland woonden dan de families Aboutaleb en Albayrak in Nederland.quote:Verder is de vervolging door nazi-Duitsland van de homo's, zigeuners en joden wel een uitzondering in de geschiedenis.
Elke groep die verdreven wordt en zich ergens anders vestigt, loopt tegen weerstand aan. Dan kun je je aanpassen aan de nieuwe omstandigheden of je terugtrekken op je eigen bastion. In het tweede geval blijf je tegen weerstand aanlopen. Dat is je eigen keuze.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 00:29 schreef Sam_Spade het volgende:
[..]
http://www.deathcamps.org/reinhard/hans%20frank.html
[..]
De Pruisische overheid had er kennelijk geen belang bij om de Joden bij hun staat te betrekken: vandaar die namen als merktekens.
Doet het er iets toe wanneer de diaspora begon? Men trof segregatie en bestendigde die.
Dat is waar: nazi's waren er op gebrand (sic) om joden af te zonderen. Maar de nazi's zijn een uitzondering in de geschiedenis: als de joen zich meteen a het begin van de diaspora gewoon onder de bevolking hadden gemeng, was er geen probleem geweest.quote:[..]
Maar als men ze tracht op te sporen door bepaalde ''raskenmerken'' vast te stellen, is men er kennelijk al op gebrand ze af te zonderen van de rest van de bevolking. Bovendien: als Joden zich isoleerden, is het dan wel vanzelfsprekend dat ze tussen niet-Joden woonden?
Ja, ze woonden daar al langer. En mijn punt is nou juist, dat ze zichzelf als afzonderlijk beleefden en presenteerden. Dat ze dus, in Wilderiaanse termen, een dubbele loyaliteit koesterden. "Volgend jaar in Jerusalem". En die spreuk is kenmerkend.quote:[..]
Ja, maar het is wel direct historisch bewijs dat integratie niet iedereen baat. En dan gaat het over mensen die al langer in Duitsland woonden dan de families Aboutaleb en Albayrak in Nederland.
We hebben het hier in de kern over de angst van Joden voor het vormen van een minderheid in een land, om weerloos overgeleverd te zijn aan een machtiger opponent. Het is voor het begrip voor die angst dan wel prettig om te weten hoe het ook alweer precies zat met de Endlösung en aanverwante activiteiten.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 00:23 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Uit de foto en jouw reactie leid ik af, dat hij beklaagde was in een proces van de overwinnaars tegen de verliezers.
En uit de uniformen leid ik af, dat een en ander de Tweede Werelddoorlog betrof.
Maar wat heeft die te maken met de vernielingen op dit moment in Gaza en de protesten daartegen in Europese steden?
Edit: de oorsprong van deze discussie was de opmerking van waht, dat joden ergens anders terecht kunnen. Hetgeen ik onzin vond, waarna jij over Anne Frank begon.
Ik las onlangs ergens, dat er na de Tweede Wereldoorlog meer joden naar de VSvA gegaan zijn dan naar Israel. Dus de joden kunnen daadwerkelijk ergens anders naartoe.
Weleens van de Neurenberger rassenwetten gehoord? Je kunt zelf wel vinden dat je geen Jood bent, als anderen vinden dat je het wél bent, kun je toch een probleem hebben.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 00:42 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Elke groep die verdreven wordt en zich ergens anders vestigt, loopt tegen weerstand aan. Dan kun je je aanpassen aan de nieuwe omstandigheden of je terugtrekken op je eigen bastion. In het tweede geval blijf je tegen weerstand aanlopen. Dat is je eigen keuze.
[..]
Dat is waar: nazi's waren er op gebrand (sic) om joden af te zonderen. Maar de nazi's zijn een uitzondering in de geschiedenis: als de joen zich meteen a het begin van de diaspora gewoon onder de bevolking hadden gemeng, was er geen probleem geweest.
[..]
Ja, ze woonden daar al langer. En mijn punt is nou juist, dat ze zichzelf als afzonderlijk beleefden en presenteerden. Dat ze dus, in Wilderiaanse termen, een dubbele loyaliteit koesterden. "Volgend jaar in Jerusalem". En die spreuk is kenmerkend.
Noch Aboutaleb, noch Albayrak spreken zo'n wens uit.
Kijk, dat is geschiedschrijven op luisterrijke schaal: van het Keizerrijk naar de Nazitijd met zegge en schrijve een verklaring. Je kunt de sancta simplicitas ook overdrijven.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 00:42 schreef Kees22 het volgende:
Dat is waar: nazi's waren er op gebrand (sic) om joden af te zonderen. Maar de nazi's zijn een uitzondering in de geschiedenis: als de joen zich meteen a het begin van de diaspora gewoon onder de bevolking hadden gemeng, was er geen probleem geweest.
Het kan voor een orthodox gelovige voordelig zijn in een omgeving met gelijkgestemden te wonen, maar ik geloof dat de meeste Joden opgesloten zaten in het ghetto, hoor.quote:Ja, ze woonden daar al langer. En mijn punt is nou juist, dat ze zichzelf als afzonderlijk beleefden en presenteerden. Dat ze dus, in Wilderiaanse termen, een dubbele loyaliteit koesterden. "Volgend jaar in Jerusalem". En die spreuk is kenmerkend.
Noch Aboutaleb, noch Albayrak is voor Nederland in de loopgraven gesneuveld. Veel Duitse Joden zijn wel voor hun vaderland in de loopgraven gesneuveld, na eerst vrolijk ''Die Wacht am Rhein'' te hebben gezongen:quote:Noch Aboutaleb, noch Albayrak spreken zo'n wens uit.
quote:Moslimjeugd roert zich om geweld Gazastrook
Palestina vinden ze veel erger dan Irak
Gepubliceerd: 17 januari 2009 12:24 | Gewijzigd: 17 januari 2009 12:28
Sinds de inval in Gaza demonstreren jonge moslims in Nederland. Waarom nu? En waarom is Palestina zo belangrijk voor hen, en Afghanistan niet?
Door onze redacteuren Sheila Kamerman en Jaus Müller
Utrecht, 17 jan. Rafik Kamri (19) vraagt om de pen en het kladblok van de verslaggever. Hij wil uitleggen hoe het conflict in de Gaza-strook moet worden opgelost. Volgens hem dan.
Hij tekent een Palestijnse vlag. Daarnaast tekent hij een Joodse. Dan een pijl van de Palestijnse naar de Joodse vlag, met een grote bom ertussen. „Zo los je dat op”, zegt hij.
„Doe dat nou niet”, zegt Sadika Elmanssouri (21), die bij hem komt staan. „Zo verpest je het alleen maar.”
Koopavond bij winkelcentrum Hoog Catharijne in Utrecht, afgelopen donderdag. Zo’n honderd jongeren demonstreren tegen de inval van Israël in de Gazastrook. Jongens schreeuwen ‘Vrij, vrij, Palestina vrij’ en ‘Israël terrorist’. Als de politie jongeren vraagt de Palestijnse sjaals van hun gezicht te halen, worden ze kwaad. „Jullie provoceren ons”, schreeuwt er een. De jongen: „Een sjaal is toch ook vrijheid van meningsuiting? Dat mag hoor, in dit land.”
Het zijn vooral jonge moslima’s van begin twintig, zoals Sadika Elmanssouri, die de demonstratie serieus nemen. Zij zoeken de confrontatie met de politie niet. Zij verheffen niet de stem maar gebruiken een megafoon. Ze delen flyers uit en vragen de jongens het winkelpubliek in Hoog Catharijne met rust te laten.
„De helft van de jongeren weet niet eens waarom ze hier zijn”, zegt Elmanssouri. „Jammer.” Op de een of andere manier lijkt een demonstratie van allochtone jongeren nooit soepel te verlopen, zegt ze. „Nederlanders durven zich niet te mengen in onze demonstratie.” Kijk zelf, en ze wijst naar de jongeren die tegen de politie schreeuwen. „Zou jij daar tussen gaan staan?”
Tsja, verzucht ze. Het klopt dat de demonstraties de kloof tussen autochtonen en allochtonen verbreedt. Laatst zei iemand tegen haar: ‘Als je wilt demonstreren, ga je maar naar de Gaza-strook’. Wat een onzin, zegt ze fel. „Nederland is ook mijn land.”
Van Groningen tot Rotterdam, overal in Nederland zijn er dit soort protesten sinds Israël eind vorige maand Gaza binnenviel. Gisteravond werden in Rotterdam zes jongeren opgepakt na het roepen van antisemitische leuzen. Waarom demonstreren deze jongeren eigenlijk?
Onze bloedbroeders, onze geloofsgenoten in Palestina, daar gaat het om, zegt een aantal. Maar waar waren ze toen hun ‘broeders’ in Irak onder vuur lagen? Of toen er werd geprotesteerd tegen de inval in Afghanistan? Waarom is Palestina voor hen zo belangrijk?
Het is David tegen Goliath, zegt Ruben Gowricharn, hoogleraar sociale cohesie in de multiculturele samenleving aan de Universiteit van Tilburg. „Het is een helder conflict. Israël is oppermachtig en krijgt ook nog eens onvoorwaardelijke steun van de westerse landen. De zwakke partij zijn de moslims. Als Nederlandse moslim kun je je met hen identificeren.”
Moslims hebben het gevoel dat Nederland, nee, de hele westerse wereld, de moslims in de steek laat, zegt Yusuf Altuntas van het Contactorgaan Moslims en Overheid (CMO). Dat hoor je op school, op straat en in de huiskamers. Moslims voelen een natuurlijke betrokkenheid bij de mensen in Gaza. Maar die religieuze band wordt versterkt door het gevoel dat er met twee maten wordt gemeten. Als er in Georgië zo’n slachting zou plaatsvinden, zouden we niet enkel toekijken. Dat versterkt ook het wij-zij denken in Nederland. Dat baart mij zorgen.”
Ik ben vooral boos, zegt Sadika Elmanssouri. „Boos op de Nederlandse regering die Israël maar blijft steunen. Het doet pijn om in een land te wonen dat partij kiest voor Israël.” Haar familie komt uit Marokko. Sadika Elmanssouri is zelf in Nederland geboren. De hele dag staat Al-Jazeera aan. „Bij mij thuis wordt er alleen maar gepraat over de Palestijnen.” Al-Jazeera is de enige zender die echt laat zien wat er gebeurt, zegt ze. Niet de Nederlandse televisie. Misschien dat Nederlanders daarom achter Israël blijven staan, denkt ze. „Veel Nederlandse mensen weten er te weinig vanaf.”
Dat hoort hij vaker, zegt Sadik Harchaoui, directeur van het multicultureel instituut Forum. „De jongeren van nu leven in een beeldcultuur. Het aantal mails, foto’s en filmpjes op internet van ontredderde moeders op zoek naar hun kinderen en babylijkjes, is overweldigend. Allemaal om te laten zien: ‘Het is veel erger dan jullie denken’.” Hoe langer het conflict duurt, hoe meer verankerd die beelden raken, denkt Harchaoui.
Maar er is nog iets, zegt Harchaoui: „Jongeren hebben vaak heftige opvattingen over rechtvaardigheid. Dat hoort bij de leeftijd. De nuance is vaak ver te zoeken. Het conflict tussen de Israëliërs en de Palestijnen leent zich bij uitstek voor heftige opvattingen. Voor Marokkaans-Nederlandse jongeren die het gevoel hebben dat ze eigenlijk niet gewenst zijn in Nederland, is het makkelijk zich te identificeren met de Palestijnen.”
Sadika Elmanssouri studeert pedagogiek. „Dat kan hier. Het grijpt mij aan dat de gedode kinderen in Palestina niet die kans hebben gehad zoals ik die heb gegrepen. Omdat ze zijn vermoord.”
Rafik Kamri, de jongen van het kladblok, komt er weer bij staan. Dat van die bommen op Israël, zegt hij, is bij nader inzien toch niet de oplossing. „Hoe meer geweld er is, hoe meer geweld er zal komen.” Ook hij vindt dat er te weinig aandacht is voor de Palestijnse gebieden. „Het is even de camera op Palestina en hup, snel weer door met de kredietcrisis.”
Palestina dragen wij in ons hart, zegt Rafik Kamri.
Maar waarom juist Palestina? Waarom niet Irak?
Kamri: „Tsja, goeie vraag. Nooit over nagedacht.” Een vriend, Fouad El Amraoui, schiet hem te hulp. „Irak is pas gebeurd. Maar Palestina wordt al bijna zeventig jaar bezet. Dat is veel erger.” En, zegt hij, „thuis leren we dat Palestina ook ónze heilige grond is.”
Iedereen zegt het: het is de ongelijkheid waardoor ze de straat op gaan. Ongelijkheid tussen Israël en de Palestijnen. Maar ook omdat Nederland wél het moslimterrorisme afwees na 9/11, en nu niet de „terreur” van Israël hardgrondig veroordeelt. En omdat ‘de Hollanders’ bij ‘hun’ demonstraties de sjaals mogen dragen als ze willen, en zij niet, vinden ze.
Of zoals Farouk Bikes (19) het verwoordt: „Als wij islamieten iets doen, is dat terrorisme. Als Turkse of Marokkaanse jongeren op straat iets kapot maken, noemt Wilders ons zelfs straatterroristen. Maar als Israël bommen gooit op de Palestijnse burgers gebruikt niemand het woord terrorisme.”
Het valt hem sowieso de laatste tijd op dat er meer wordt gediscrimineerd, zegt hij. „Mensen op straat fluisteren raar, lopen om mij heen. Vooral oude mensen. ” Heel anders toen zijn ouders vanuit Ankara naar Nederland kwamen. „Die waren gewoon welkom.”
Maar Amerika is toch ook oppermachtig? Weliswaar was er veel weerzin jegens de inval in Irak, maar dat heeft Bush er niet van weerhouden.quote:Het is een helder conflict. Israël is oppermachtig en krijgt ook nog eens onvoorwaardelijke steun van de westerse landen
Wat een domme vergelijking om de Israeliers (die zich tooien met een davidsster) te laten vechten tegen "david". En dat is tegenwoordig hoogleraar? in Tilburg welliswaar maar toch....quote:Het is David tegen Goliath, zegt Ruben Gowricharn, hoogleraar sociale cohesie in de multiculturele samenleving aan de Universiteit van Tilburg. „Het is een helder conflict. Israël is oppermachtig en krijgt ook nog eens onvoorwaardelijke steun van de westerse landen. De zwakke partij zijn de moslims. Als Nederlandse moslim kun je je met hen identificeren.”
Het gaat natuurlijk om de beeldspraak, maar dan nog is de vergelijking incorrect.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 13:20 schreef buachaille het volgende:
[..]
Wat een domme vergelijking om de Israeliers (die zich tooien met een davidsster) te laten vechten tegen "david". En dat is tegenwoordig hoogleraar? in Tilburg welliswaar maar toch....
Goed stuk, alleen vraag ik me af waarom ze denken dat hun ouders wel welkom waren. Ze mochten het vuile werk doen en daarna opknarren. Totdat oud-links het idee kreeg om ze een permanente status te geven.quote:
Het valt die Ruben Gowricharn niet kwalijk te nemen, tis een hindoestaan die weten niks van de bijbel af. Die weet waarschijnlijk meer af van weduweverbranding en andere pareltjes uit zijn eigen cultuurquote:Op zaterdag 17 januari 2009 13:24 schreef DrWolffenstein het volgende:
Het gaat natuurlijk om de beeldspraak, maar dan nog is de vergelijking incorrect.
Hoezo? Is Hamas sterker dan Israël? Hoe wil je die stelling onderbouwen?quote:Op zaterdag 17 januari 2009 13:24 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Het gaat natuurlijk om de beeldspraak, maar dan nog is de vergelijking incorrect.
Het is anders treffende beeldspraak, zij het niet heel inventief.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 13:27 schreef buachaille het volgende:
[..]
Het valt die Ruben Gowricharn niet kwalijk te nemen, tis een hindoestaan die weten niks van de bijbel af.
Eenvoudig, Hamas is slechts de voorpost van de internationale Jihad tegen Israël.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 13:29 schreef beantherio het volgende:
[..]
Hoezo? Is Hamas sterker dan Israël? Hoe wil je die stelling onderbouwen?
Maar natuurlijk.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 13:33 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Eenvoudig, Hamas is slechts de voorpost van de internationale Jihad tegen Israël.
De strategie van de islamquote:
Ik denk dat veel moslims daar geen nee tegen zouden zeggen. Ik ken zelf geen enkele moslim die ook maar enigzins positief is over jodenquote:
Interessant stuk. De link tussen het percentage moslims en de resultaten zijn natuurlijk lastig o als onherroepelijke waarheid te presenteren, maar met de huidige situatie en het nieuws wat we al jaren te horen krijgen zal dit artikel bij veel mensen toch akelig waarheidsgetrouw klinken.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 13:36 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
De strategie van de islam
De islam is geen godsdienst, het is een ‘systeem’, een levenswijze die dominant is op alle terreinen van het leven. Betoogt de islamkenner dr. Peter Hammond in een recente publicatie.
‘Angstaanjagende feiten over de islam’ heet die publicatie. Daarin legt Hammond - die hij vele boeken over het christendom in Afrika en over de islam op zijn naam heeft staan - uit hoe de strategie van de islam is. Onderstaand nemen we die publicatie over.
Islamisering begint als er voldoende moslims in een land zijn die actie voeren voor hun religieuze privileges. Krijgen ze die, dan komen andere componenten van de islam – politiek, economisch, militair – ook naar binnen sluipen. Hier volgt hoe het werkt.
Zo lang de moslimpopulatie in een willekeurig land rond of onder de 2% blijft, dan zullen ze voor het grootste deel gezien worden als een vredelievende minderheid en niet als een bedreiging voor andere staatsburgers. Dit is het geval in:
Verenigde Staten – moslims 0,6 %
Australië – moslims 1,5 %
Canada – moslims 1,9 %
China - moslims 1,8 %
Italië – moslims 1,5 %
Noorwegen – moslims 1,8 %
Bij 2 % tot 5 % beginnen ze met het bekeren van andere etnische minderheden en ontevreden groepen, vaak met grote rekrutering in de gevangenissen en onder de straatbendes. Dit gebeurt in:
Denemarken – moslims 2 %
Duitsland – moslims 3,7 %
Verenigd Koninkrijk – moslims 2,7 %
Spanje – moslims 4 %
Thailand – moslims 4,6 %
Vanaf 5 % oefenen ze een buitensporige invloed en druk uit, al naar gelang hun percentage van de populatie. Ze zijn bijvoorbeeld op zoek naar de invoering van halal voedsel (rein volgens de oslamitische standaard) en hierbij verzekeren ze zich van banen voor de moslims in de voedselbereiding. Ze zullen de druk op supermarktketens opvoeren om halal in hun schappen te brengen, compleet met bedreigingen als ze hierin niet slagen. Dit vindt plaats in:
Frankrijk – moslims 8 %
Filippijnen – moslims 5 %
Zweden – moslims 5 %
Zwitserland – moslims 4,3 %
Nederland – moslims 5,5 %
Trinidad en Tobago – moslims 5,8 %
Op dit punt willen ze eraan werken dat de overheid hen toestaat dat zij over zichzelf regeren (binnen hun ghetto’s), onder de sharia, de islamitische wet. Het uiteindelijke doel van de moslims is om de wet van de sharia over de gehele wereld in te stellen.
Als het aantal moslims de 10 % van de bevolking benadert, dan hebben zij de neiging om de wetteloosheid te vermeerderen als een middel om te klagen over hun omstandigheden. In Parijs zien we al het verbranden van auto’s. Elke niet-moslim actie geeft aanstoot aan de islam en resulteert in oproer en bedreigingen, zoals de tegenstand tegen de cartoons over Mohammed en films over de islam. Zulke spanningen worden dagelijks gezien, vooral in moslimgebieden in:
Guyana – moslim 10 %
India – moslim 13,4 %
Israël – moslim 16 %
Kenya – moslim 10 %
Rusland - moslim 15 %
Nadat de 20 % bereikt is kan de bevolking rellen, milities op straat, sporadische moorden en het verbranden van christelijke kerken en Joodse synagogen verwachten, zoals in:
Ethiopië – moslim 32,8 %
Bij 40 % ervaren bevolkingen wijdverspreide afslachtingen, chronische terreuraanvallen en aanhoudende militie oorlogsvoeringen, zoals in:
Bosnië – moslim 40 %
Jsjaad – moslim 53,1 %
Libanon – moslim 59,7 %
Vanaf 60 % ervaren naties onbelemmerde vervolging van niet-gelovigen van alle andere religies (inclusief niet-geconformeerde moslims), sporadisch etnische zuivering (genocide), het gebruik van de sharia als wapen en Jizya, de belasting die geheven wordt op ‘ongelovigen’, zoals in:
Albanië – moslim 70 %
Maleisië – moslim 60,4 %
Katar – moslim 77,5 %
Soedan – moslim 70 %
Vanaf 80 % worden dagelijkse intimidaties en gewelddadige jihad verwacht, enkele door de staat gevoerde etnische zuiveringen, en zelfs enkele genociden als deze naties de ontrouwen uitdrijven en zich bewegen in de richting van 100 % moslim, zoals ervaren werd en op enkele plaatsen nog aan de gang is in:
Bangladesh – moslim 83 %
Egypte – moslim 90 %
Gaza – moslim 98,7 %
Indonesië – moslim 86,1 %
Iran – moslim 98 %
Irak – moslim 97 %
Jordanië – moslim 92
Marokko – moslim 98,7 %
Pakistan – moslim 97 %
Palestina – moslim 99 %
Syrië – moslim 90 %
Tadzjikistan – moslim 90 %
Turkije – moslim 99,8 %
Verenigde Arabische Emiraten - moslim 96 %
100 % zal leiden in de vrede van ‘Dar-es-Salaam’, het islamitische Huis van Vrede. Er wordt verondersteld dat hier vrede is, omdat iedereen moslim is, de Madrasses zijn de enige scholen en de Koran is het enige woord, zoals in:
Afghanistan – moslim 100 %
Saoedi Arabië – moslim 100 %
Somalië – moslim 100 %
Jemen – moslim 100 %
Helaas wordt de vrede nooit bereikt omdat in deze staten met 100 % moslims de meeste radicale moslims intimideren en haat spuwen en hun zucht naar bloed bevredigen door het vermoorden van minder radicale moslims omwille van een gevarieerdheid aan redenen.
Wat een gruwel dat deze landen bestaan. 0% anders-denkendenquote:Op zaterdag 17 januari 2009 13:36 schreef DrWolffenstein het volgende:
Afghanistan – moslim 100 %
Saoedi Arabië – moslim 100 %
Somalië – moslim 100 %
Jemen – moslim 100 %
Is dit in Nederland aan de orde?quote:Ze zullen de druk op supermarktketens opvoeren om halal in hun schappen te brengen, compleet met bedreigingen als ze hierin niet slagen.
WTF,quote:Op zaterdag 17 januari 2009 13:36 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
De islam is geen godsdienst, het is een ‘systeem’, een levenswijze die dominant is op alle terreinen van het leven. Betoogt de islamkenner dr. Peter Hammond in een recente publicatie.
‘Angstaanjagende feiten over de islam’ heet die publicatie. Daarin legt Hammond - die hij vele boeken over het christendom in Afrika en over de islam op zijn naam heeft staan - uit hoe de strategie van de islam is. Onderstaand nemen we die publicatie over.
Alhoewel extremistische Moslims het je misschien zouden willen doen geloven bestaat er feitelijk geen internationale Jihad tegen Israël. Dwz: het idee dat de Moslim-wereld een soort van "kruistocht" zou beginnen tegen Israel is gewoon onzin. Er zijn misschien de nodige Moslims die bereid zijn tot gewapend verzet tegen Israël, maar die zijn nauwelijks een bedreiging voor het land. Als het Gaza-conflict iets heeft bewezen dan is het dat wel: Israel kan doen wat het wil en de Islamitische wereldgemeenschap hield het slechts bij protesteren en slogans roepen.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 13:33 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Eenvoudig, Hamas is slechts de voorpost van de internationale Jihad tegen Israël.
Een beetje simple om zo te reageren. Je had ook een voorbeeld kunnen noemen van een land waar het wel goed lijkt te mixen, bijvoorbeeld Sierra Leone waar zelfs zgn Christlims schijnen te leven.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 13:44 schreef Monidique het volgende:
WTF,. Heeft dr. Peter Hammond ook al wiskundig berekend hoeveel invloed iemands sterrenbeeld op het leven heeft?
quote:Op zaterdag 17 januari 2009 13:47 schreef Sam_Spade het volgende:
Waaraan dankt die Peter Hammond dat ''dr.'' voor z'n naam?
http://www.frontline.org.za/about_director.htmquote:He also earned a Doctorate in Missiology and has an honourary Doctorate of Divinity.
Och, als iets je waarheid niet uitkomt is weinig makkelijker dan het even belachelijk te maken. Op die manier neem je het zelf niet serieus meer en poef, it's gone.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 13:47 schreef buachaille het volgende:
[..]
Een beetje simple om zo te reageren. Je had ook een voorbeeld kunnen noemen van een land waar het wel goed lijkt te mixen, bijvoorbeeld Sierra Leone waar zelfs zgn Christlims schijnen te leven.
Volgens mij voor dr. in de "pseudo- en internetforum-wetenschappen".quote:Op zaterdag 17 januari 2009 13:47 schreef Sam_Spade het volgende:
Inderdaad. Wat een nietszeggende stuk.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 13:47 schreef Sam_Spade het volgende:
De cijfers lijken mij niet te liegen, en de opmerking van de Prof. uit Tilburg dat de Hamas kan worden vergeleken met kleine David lijkt me ook "uit fase" mochten de cijfertjes waar zijn tenminste. Het stuk is in zoverre voor jou nietszeggend dat de strekking van het verhaal jou hier op Fok! al enige honderden malen met een rietje je reet is ingeblazen en het je dus niets meer doet.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 13:57 schreef AryaMehr het volgende:
Inderdaad. Wat een nietszeggende stuk.
Zo, en nu Singapore.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 13:36 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
[..]
Indrukwekkend stuk.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 13:36 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Islamisering begint als er voldoende moslims in een land zijn die actie voeren voor hun religieuze privileges. Krijgen ze die, dan komen andere componenten van de islam – politiek, economisch, militair – ook naar binnen sluipen. Hier volgt hoe het werkt.
Zo lang de moslimpopulatie in een willekeurig land rond of onder de 2% blijft, dan zullen ze voor het grootste deel gezien worden als een vredelievende minderheid en niet als een bedreiging voor andere staatsburgers. Dit is het geval in:
Verenigde Staten – moslims 0,6 %
Australië – moslims 1,5 %
Canada – moslims 1,9 %
China - moslims 1,8 %
Italië – moslims 1,5 %
Noorwegen – moslims 1,8 %
Enzovoort.
quote:Op zaterdag 17 januari 2009 14:24 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
[..]
Indrukwekkend stuk.
Is dit ook al eens uitgezocht op basis van aantallen auto's, kleurpotloden en potten appelmoes in een land? Ik vermoed namelijk dat naarmate er meer kleurpotloden in een land aanwezig zijn, dat een onmiskenbaar negatieve uitwerking heeft op de interpretatie van causale verbanden.
Dit vind ik nou juist een typisch voorbeeld van een poging om cijfers wel te laten liegen. Een statisticus zou voor dit soort houtje-touwtje-analyses bij wijze van spreken uit z'n beroep worden gezet.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 14:08 schreef buachaille het volgende:
[..]
De cijfers lijken mij niet te liegen
Dat is absoluut waar. Die analyse van desbetreffende 'dr.' zal wel niet hard gemaakt kunnen worden, maar het is tamelijk evident dat het voor een land niet bevorderlijk is als er teveel zeloten rondrennen.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 17:23 schreef Sargon het volgende:
Hoe meer religieuze debielen hoe meer onrust, lijkt me voro de hand liggen.
Dus eigenlijk zou er geen oorlog moeten zijn, maar gewoon, bij een conflict, een inventarisatie?quote:Op zaterdag 17 januari 2009 19:04 schreef DrWolffenstein het volgende:
Het verhaaltje presenteert ook zeker niet de definitieve waarheid, maar gezien in het licht van de onlusten in de Franse voorsteden en het feit dat Frankrijk de grootste moslimpopulatie v/d EU heeft maakt het wel wenkbrauwen fronsen. Het verklaart ook het gedrag van de Palestijnen en hun zinloze strijd tegen een tegenstander die vele malen sterker is.
Gezinshereniging werd ingevoerd door het Kabinet Van Agt. Het was de Oude Drees die in de jaren 60 waarschuwde tegen de immigratie. Hij vond dat de Nederlanders het werk zelf moesten doen.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 13:27 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Goed stuk, alleen vraag ik me af waarom ze denken dat hun ouders wel welkom waren. Ze mochten het vuile werk doen en daarna opknarren. Totdat oud-links het idee kreeg om ze een permanente status te geven.
Dat is inderdaad een hele interessante vraag, waarom ze dat doen.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 19:04 schreef DrWolffenstein het volgende:
Het verhaaltje presenteert ook zeker niet de definitieve waarheid, maar gezien in het licht van de onlusten in de Franse voorsteden en het feit dat Frankrijk de grootste moslimpopulatie v/d EU heeft maakt het wel wenkbrauwen fronsen. Het verklaart ook het gedrag van de Palestijnen en hun zinloze strijd tegen een tegenstander die vele malen sterker is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |