abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65087764
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 17:41 schreef Zero2Nine het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
De vraag was, in welk ander land alle andersdenkenden weg moeten en je laat een richtingwijzer zien die inderdaad moslims naar hun heiligste plek wijst en anderen daarvan weghoudt.
Mager antwoord.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_65087847
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 18:03 schreef waht het volgende:

[..]

Tsja, klein offer. Joden kunnen nergens terecht. Iedereen heeft ze wel op een bepaalde manier gehaat in het verleden. Er zijn geen stukken land meer die nog ontdekt moeten worden. Dan maar in dat Heilige Land waar Joden toch al woonden.
[..]

Dat zullen de meeste niet fijn vinden.
Hoezo kunnen joden nergens terecht? Als ze nou gewoon zouden integreren was er niks aan de hand.
En er woonden al aardig wat mensen hoor, waarvan weinig joden.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  donderdag 15 januari 2009 @ 21:57:39 #243
234623 Sam_Spade
Despotisme is stoer
pi_65088393
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 21:45 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Hoezo kunnen joden nergens terecht? Als ze nou gewoon zouden integreren was er niks aan de hand.
Groot gelijk hoor Kees! Die Anne Frank met haar provocerend Joodse naam ook.
Tell the folks back home, this is the promised land calling
And the poor boy is on the line
  donderdag 15 januari 2009 @ 22:03:25 #244
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_65088648
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 21:43 schreef Kees22 het volgende:

[..]

De vraag was, in welk ander land alle andersdenkenden weg moeten en je laat een richtingwijzer zien die inderdaad moslims naar hun heiligste plek wijst en anderen daarvan weghoudt.
Mager antwoord.
Je moet weg blijven uit Mekka als je geen moslim bent anders kan je de doodstraf krijgen
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
pi_65098512
quote:
Het wordt steeds gekker

Stel je voor 2 mensen in China discussieren over Nederland en de één komt met citaten van Harry van Bommel om te bewijzen hoe verrot onze samenleving wel niet is.

Is dat dan een feit of een uiterst subjectiefe mening?
pi_65099658
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 17:01 schreef Lemmeb het volgende:
Echt fijne lui:

En allemaal meezingen, in de maat:

"Was wollen wir?
Das Kalifat!
Eine Umma ein Staat!"

Als dit niet gewoon gereďncarneerde nazi's zijn, dan weet ik het ook niet meer. We moeten dit nu de kop indrukken, want over vijf jaar is het echt te laat.
Ook kan je het precies vertalen ?
pi_65101101
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 21:15 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Op de Amerikaanse manier bedoel je? En werpt dat altijd zijn vruchten af?
Nee, niet de Amerikaanse manier, en ja, dat werpt vruchten af.
  vrijdag 16 januari 2009 @ 12:06:50 #248
135430 Sargon
Canes latrantes non mordent
pi_65104106
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 19:45 schreef Reki het volgende:
[ [url=http://cdnll-0.liveleak.com/u/thumbs/2009/Jan/14/ef5f18f8306715_1_thumb.jpg]afbeelding ]
Jewish Rabbi burn his Israeli Passport[/url]

De echte Joden

[ [url=http://cdnll-0.liveleak.com/u/thumbs/2009/Jan/13/2047e67e_thumb2.jpg]afbeelding
]
British Police backing away from violent protesters[/url]

Engelse politie
Wat een kanker lafaards en die mensen moeten de samenleving beschermen tegen moslim debielen.
  vrijdag 16 januari 2009 @ 12:15:08 #249
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_65104378
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 10:03 schreef Achmed666 het volgende:

[..]

Ook kan je het precies vertalen ?
Het Duitse stukje?

Wat willen wij?
het kalifaat!
één oemma, één staat!
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
pi_65104411
Degene die echt woedend zijn op Israël en bijzonder verontwaardigd en al hebben meegelopen in meerdere protestmarsen die raad ik aan om niet op de volgende link te klikken: http://lvb.net/item/6983

De schrijver "vergeet" overigens de meer dan 150.000 christelijke slachtoffers van de palestijnen.

Offtopic: zou het vandaag nog rellen worden in de grote steden na het vrijdagmiddaggebed?
pi_65114197
Ik krijg altijd zo'n warm gevoel van binnen als ik de demonstraties zie van onze moslim-medemens. De leuzen die zij scanderen, de briljante teksten, hun democratische aard, heerlijk.
pi_65129075
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 22:03 schreef Zero2Nine het volgende:

[..]

Je moet weg blijven uit Mekka als je geen moslim bent anders kan je de doodstraf krijgen
Ja, dat zal best wel, het is geen toeristenplaats maar een heilige plaats.
Maar het is nog steeds geen antwoord op de vraag.
Wat ik wel opvallend vind is dat je meteen teruggrijpt naar een land dat in de ogen van Israeli's bewoond wordt door primitieve baardapen en zandhappers. Wil je zeggen dat israeli's op gelijk niveau staan?
pi_65129495
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 21:57 schreef Sam_Spade het volgende:

[..]

Groot gelijk hoor Kees! Die Anne Frank met haar provocerend Joodse naam ook.
Ik ben zeer bevriend met mensen met namen die ik helemaal niet herken als joods, en de achternaam Frank zou ik ook niet herkend hebben als joods. Bovendien: die namen zijn alleen herkenbaar als joods omdat joden zorgvuldig onder elkaar trouwden en niet integreerden. En dat niet voor een paar generaties, maar voor 2000 jaar.
Van namen als Wassink, Pitersma, Mercx, Swinkels, Dubois, Neumann, Purcell, Simic etc. zijn de herkomstgebieden herkenbaar voor ons Nederlanders, maar dat is geen punt, zolang men goed geďntegreerd is.
Punt is, dat de joden geweigerd hebben op te gaan in de bevolking van de streken waar ze woonden en zich hardnekkig als apart (en uitverkoren) volk presenteerden en handhaafden.
Dat moeten ze natuurlijk zelf weten, maar dan moeten ze ook niet zeuren over discriminatie.
pi_65129635
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 18:03 schreef waht het volgende:

[..]

Tsja, klein offer. Joden kunnen nergens terecht. Iedereen heeft ze wel op een bepaalde manier gehaat in het verleden. Er zijn geen stukken land meer die nog ontdekt moeten worden. Dan maar in dat Heilige Land waar Joden toch al woonden.
[..]

Dat zullen de meeste niet fijn vinden.
Klein offer en de meesten zullen het niet fijn vinden verjaagd te worden.
Als dat zo klein is, waarom maken de joden dan zo'n stampij over de jodenvervolgingen?
En waarom dan zo'n problemen over het opgeven van de nederzettingen in bezet land? Klein offer, immers.

Of vind jij, dat de hele wereld maar moet buigen voor de joodse wensen?
pi_65129715
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 18:06 schreef CANARIS het volgende:

[..]

20% van de Israeli zijn Arabieren en die hebben volledig gelijke burgerrechten
Dus waar zie je discriminatie? ... en over fascisme zullen we maar niet hebben
Aantoonbaar onzin.
  vrijdag 16 januari 2009 @ 23:47:24 #256
234623 Sam_Spade
Despotisme is stoer
pi_65129912
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 23:35 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ik ben zeer bevriend met mensen met namen die ik helemaal niet herken als joods, en de achternaam Frank zou ik ook niet herkend hebben als joods.
Dat is 'ie dan ook niet, net zomin als de naam ''Otto'' Joods is. Hans Frank was een van de grootste misdadigers van de twintigste eeuw. Het werd vanaf de tweede helft van de negentiende eeuw onder Duitse Joden mode, Duitse namen aan te nemen, om zo beter op te gaan in de bevolking. Namen zoals Einstein, Fischbein, Langbein werden aan het begin van de negentiende eeuw door de Pruisische overheid verzonnen om Joden herkenbaar te maken:

Jews who wanted a desirable name had to pay for it.
There is a joke about the man whose friend consoled him because he hadn't
had enough money to buy a nice name such as Rosenberg or Lilienthal and
ended up with Schweissgeruch. His response was, "oi, what I had to pay for
the w".

http://newsgroups.derkeil(...)005-08/msg00168.html
quote:
Dat moeten ze natuurlijk zelf weten, maar dan moeten ze ook niet zeuren over discriminatie.
Kennelijk ontbeer je ieder historisch besef, anders zou je de plank niet zo hebben misgeslagen. Ik gaf je een voorbeeld van een meisje met een achternaam die niet direct als Joods herkenbaar is: een meisje wat opgroeide in een omgeving waarin zeker niet alleen Joden voorkwamen. Haar vader heette Otto Frank, evenmin een Joods isolationist: hij werd onderscheiden voor zijn verrichtingen in het Duitse leger va de Eerste Wereldoorlog, zoals zoveel Joden voor de Keizer hebben gevochten.
Kennelijk is het helemaal niet zo vanzelfsprekend dat men niet gediscrimineerd wordt wanneer men maar ''integreert''. Jouw stelling is daarmee ontkracht. Hij kan ook nog op andere wijze ontkracht worden: als Joden niet integreerden, was het niet nodig ze een Jodenster op te dringen.
Tell the folks back home, this is the promised land calling
And the poor boy is on the line
pi_65130267
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 18:09 schreef CANARIS het volgende:

[..]

Urban Legend
In 1860 woonden er 140.000 man in Palestina en dat waren grotendeels nomaden.

Pas nadat de Joden begonnen het land te urbaniseren ontstond er werkgelegeheid waarop er met name vanuit Libanon een ware stroom gastarbeiders naar Palestina ging om er voor joden te werken.

Echter gebeurde dit weer tot groot misfallen van radicale mufties die al in 1920 tot de eerste zelfmoordaanslagen opriepen. De "feyadins " gaven hieraan gehoor. Vanaf dat moment is het fout gegaan.
Ach ja. Lees eens iets anders dan de joodse of Israelische propaganda.

En zelfs als je gelijk had, had je redenering niet geklopt.
In 1860 woonden er 140.000 mensen in Palestina, en of dat nomaden waren of niet, maakt natuurlijk niet uit.
De joden kwamen het land binnenstromen vanaf pakweg 1870 met het doel daar een eigen staat te vestigen.
Dat dat op weerstand stuitte, is maar al te begrijpelijk: Marokkanen kamen ons land binnendruppelen vanaf 1960 of zo, op uitnodiging om slecht werk te doen en wij voelen ons nu al overspoeld. Terwijl de Marokkanen niet eens een staat willen vestigen op ons grondgebied.

Volgens http://en.wikipedia.org/wiki/Aliyah (met dank aan een opponent!) kwamen er alleen al van 1882 tot 1903 35.000 joden bij, dat is rond 20 % van de door jou opgegeven bevolking. In Nederland wonen er nu ongeveer 10 % niet-westerse allochtonen en is ongeveer 5 % van de bevolking moslim. En een idioot als Wilders praat nu al over een tsunami van de islam. Hoe moet de bevolking van Palestina de twee keer zo grote (en doelgerichte!) toevloed van joden ervaren hebben?
pi_65130722
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 23:47 schreef Sam_Spade het volgende:

[..]

Dat is 'ie dan ook niet, net zomin als de naam ''Otto'' Joods is. Hans Frank was een van de grootste misdadigers van de twintigste eeuw.
Ik ken geen Hans Frank.
quote:
Het werd vanaf de tweede helft van de negentiende eeuw onder Duitse Joden mode, Duitse namen aan te nemen, om zo beter op te gaan in de bevolking. Namen zoals Einstein, Fischbein, Langbein werden aan het begin van de negentiende eeuw door de Pruisische overheid verzonnen om Joden herkenbaar te maken:

Jews who wanted a desirable name had to pay for it.
There is a joke about the man whose friend consoled him because he hadn't
had enough money to buy a nice name such as Rosenberg or Lilienthal and
ended up with Schweissgeruch. His response was, "oi, what I had to pay for
the w".

[url=http://newsgroups.derkeiler.com/Archive/Soc/soc.genealogy.jewish/2005-08/msg00168.html
]http://newsgroups.derkeiler.com/Archive/Soc/soc.genealogy.jewish/2005-08/msg00168.html[/quote][/url] Aardige grap wel.
Maar wat bedoel je met opgaan in de bevolking? En het begin van de 19e eeuw? Wanneer begon de diaspora ook al weer?
quote:
[..]

Kennelijk ontbeer je ieder historisch besef, anders zou je de plank niet zo hebben misgeslagen. Ik gaf je een voorbeeld van een meisje met een achternaam die niet direct als Joods herkenbaar is: een meisje wat opgroeide in een omgeving waarin zeker niet alleen Joden voorkwamen. Haar vader heette Otto Frank, evenmin een Joods isolationist: hij werd onderscheiden voor zijn verrichtingen in het Duitse leger va de Eerste Wereldoorlog, zoals zoveel Joden voor de Keizer hebben gevochten.
Nou je het zegt herinner ik me vaag iets over die onrechtvaardige behandeling. Overigens weet ik amper iets van Anne Frank.
quote:
Kennelijk is het helemaal niet zo vanzelfsprekend dat men niet gediscrimineerd wordt wanneer men maar ''integreert''. Jouw stelling is daarmee ontkracht. Hij kan ook nog op andere wijze ontkracht worden: als Joden niet integreerden, was het niet nodig ze een Jodenster op te dringen.
Het eerste punt klopt: de behandeling van Aboutaleb en Albayrak bewijst dat wel. Toch is dat een kwestie van tijd en generaties.
Je tweede punt is erg zwak: joden zijn niet direct fysiek herkenbaar als afwijkend van Kaukasiërs of Indo-Germanen. Dit i.t.t. bijvoorbeeld negers. Ook in klederdracht zijn ze niet noodzakelijk herkenbaar, tenminste als ze hun keppeltje en pijpenkrullen verbergen.

Verder is de vervolging door nazi-Duitsland van de homo's, zigeuners en joden wel een uitzondering in de geschiedenis.
pi_65130827
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 00:10 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ik ken geen Hans Frank.
[..]

Dat is schrikbarend...

Tot zover het serieus nemen van Kees22 in dergelijke discussies.
pi_65131162
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 00:14 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Dat is schrikbarend...

[ afbeelding ]

Tot zover het serieus nemen van Kees22 in dergelijke discussies.
Uit de foto en jouw reactie leid ik af, dat hij beklaagde was in een proces van de overwinnaars tegen de verliezers.
En uit de uniformen leid ik af, dat een en ander de Tweede Werelddoorlog betrof.
Maar wat heeft die te maken met de vernielingen op dit moment in Gaza en de protesten daartegen in Europese steden?
Edit: de oorsprong van deze discussie was de opmerking van waht, dat joden ergens anders terecht kunnen. Hetgeen ik onzin vond, waarna jij over Anne Frank begon.
Ik las onlangs ergens, dat er na de Tweede Wereldoorlog meer joden naar de VSvA gegaan zijn dan naar Israel. Dus de joden kunnen daadwerkelijk ergens anders naartoe.

[ Bericht 16% gewijzigd door Kees22 op 17-01-2009 00:30:56 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')