DE OP IS HIER TE VINDEN! 
Ja ze spelen voor ritme, daarom maakt het geen fuck uit of je wint, verliest of gelijkspeelt.. toch?quote:Op zaterdag 10 januari 2009 16:34 schreef w00h00 het volgende:
[..]
Waarom spelen we deze wedstrijden dan?
Wel eens van ritme gehoord?
Met zo'n verdediging is het ook niet zo gek dat je 2 doelpunten tegen krijgt.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 16:37 schreef w00h00 het volgende:
Ajax - Stuttgart 1-2 op dit moment.
Opstelling Ajax:
Vermeer, Silva, Olegeur, Aldeirwereld, Schilder; Gabri, Enoh, Sulejmani; Suarez, Cvitanich, Emanuelson.
Uhm volgende week moeten we tegen NEC, dus ja het is de enigste.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 16:37 schreef koningdavid het volgende:
Is de wedstrijd tegen Stuttgart eigenlijk de enige oefenwedstrijd deze winterstop?
Dat word altijd achteraf bekend gemaakt, ivm wedden.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 16:37 schreef Rumille het volgende:
Waarom zijn de doelpuntenmakers niet bekend?
Weinig hoop dan volgende week... hopen dat de belgen fit zijnquote:Op zaterdag 10 januari 2009 16:38 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Met zo'n verdediging is het ook niet zo gek dat je 2 doelpunten tegen krijgt.
Als je nu een goede wedstrijd speelt tegen deze degelijke club uit de Bundesliga dan is dat echt wel van invloed voor de komende wedstrijd(en). En ook een negatief resultaat zal zijn uitwerkingen hebben.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 16:38 schreef Jnk18 het volgende:
[..]
Ja ze spelen voor ritme, daarom maakt het geen fuck uit of je wint, verliest of gelijkspeelt.. toch?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op zaterdag 10 januari 2009 16:43 schreef sjimz het volgende:
Jongens niet te veel slowchatten!Whehehehe!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Jongens niet te veel slowchatten!Ja life sucksSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jongens niet te veel slowchatten!Jij bent geen mod meer? Ik ben echt blij, nu kan ik weer in alle rust mijn t.v.p.'s plaatsenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
![]()
Ik was niet de enige die ze weghaalde hoorquote:Op zaterdag 10 januari 2009 16:47 schreef Dvm86 het volgende:
[..]
Jij bent geen mod meer? Ik ben echt blij, nu kan ik weer in alle rust mijn t.v.p.'s plaatsen
Silva-Olegeur-Aldewereld-schilderquote:Op zaterdag 10 januari 2009 16:42 schreef TheJanitor het volgende:
We zien veel progressie, het gaat steeds beter, veel inzet.
Daar gaat het goede gevoel weer
Dat mannetje in jouw avatar is echt irritant trouwensquote:Op zaterdag 10 januari 2009 16:46 schreef Silaz het volgende:
Ben benieuwd wie er heeft gescoord. Zal er nog een samenvatting komen op AjaxTV?
Natuurlijk, maar zolang je niet 90min onder druk staat, er met 10-1 af gaat, is er echt niets aan de hand hoor. Lekker boeiend. Winnen is relaxed, maar niet meer dan dat.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 16:42 schreef w00h00 het volgende:
[..]
Als je nu een goede wedstrijd speelt tegen deze degelijke club uit de Bundesliga dan is dat echt wel van invloed voor de komende wedstrijd(en). En ook een negatief resultaat zal zijn uitwerkingen hebben.
Het is gewoon belangrijk dat we deze pot winnen en in de 'flow' blijven van het winnen, dat maakt de hobbel tegen NEC alleen maar makkelijker om te nemen.
quote:Van Basten wijst Suárez als captain aan tegen Stuttgart
Door Mike Boeschoten
Zaterdag, 10 januari 2009, 16:32
Luis Suárez is zaterdagmiddag de aanvoerder bij Ajax in de vriendschappelijke ontmoeting met VfB Stuttgart in de Algarve. De Amsterdammers zijn momenteel op trainingskamp in Portugal ter voorbereiding op de tweede seizoenshelft.
Suárez is de vijfde captain in de pikorde bij Ajax. Echter, door de afwezigheid van Klaas-Jan Huntelaar (vertrokken naar Real Madrid), Maarten Stekelenburg (geblesseerd), Thomas Vermaelen (geblesseerd) en Rasmus Lindgren (geblesseerd) is de keuze beperkt.
De aanvaller uit Uruguay beschaamde het vertrouwen van zijn trainer Marco van Basten overigens niet. In de eerste helft wist hij het net te vinden tegen de nummer tien van de Bundesliga. Naast Suárez stuurde Van Basten de volgende namen het veld in: Vermeer, Silva, Oleguer, Alderweireld, Schilder, Gabri, Enoh, Sulejmani, Cvitanich en Emanuelson.
Later deze middag meer informatie op de website van Elf Voetbal over de wedstrijd van Ajax tegen VfB Stuttgart.
0-2 volgens mij hoor.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 17:02 schreef Silaz het volgende:
feyenoord trouwens 0 - 0 tegen zon Oezbekistanie club
Nee, die hebben wel gewonnenquote:Op zaterdag 10 januari 2009 17:02 schreef Silaz het volgende:
feyenoord trouwens 0 - 0 tegen zon Oezbekistanie club
quote:Op zaterdag 10 januari 2009 17:23 schreef koningdavid het volgende:
2-3 JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA KOMAAAAN
Volgens de mensen op AN wel, Cvitanich de 1e, Mickey de 2equote:Op zaterdag 10 januari 2009 17:27 schreef _Mike_ het volgende:
Heeft Dario nog een doelpuntje gemaakt?
Huh? Ik hoorde Suarez de eerste en Urby de tweede.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 17:31 schreef Jnk18 het volgende:
[..]
Volgens de mensen op AN wel, Cvitanich de 1e, Mickey de 2e
AN en oefenwedstrijdenquote:Op zaterdag 10 januari 2009 17:31 schreef Jnk18 het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 10 januari 2009 17:31 schreef Jnk18 het volgende:
[..]
van Ajax.nlquote:maar een minuut later trok Ajax de stand gelijk toen een schot van Dario Cvitanich via Luis Suarez binnen ging, 1-1
Van Ajax.nl:quote:Op zaterdag 10 januari 2009 17:31 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Huh? Ik hoorde Suarez de eerste en Urby de tweede.
Of zijn de twee belgen er de tweede helft erin gekomen.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 17:39 schreef jna het volgende:
Als je alleen naarde cijfers kijkt heeft Stekelenburg wel beter staan keepen dan Vermeer
quote:
scorebord journalistiek.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 17:44 schreef TheJanitor het volgende:
Vermeer laat er 3 door, Stekelenburg 0. Duidelijk wie er de 2de helft van het seizoen gaat keepen dus.
Kan me volledig in de keuze vinden maar je argument:quote:Op zaterdag 10 januari 2009 17:44 schreef TheJanitor het volgende:
Vermeer laat er 3 door, Stekelenburg 0. Duidelijk wie er de 2de helft van het seizoen gaat keepen dus.
quote:Op zaterdag 10 januari 2009 17:48 schreef ub40_bboy het volgende:
Juanfran met de 3-3 en hij klimt zo op de lat.
Haha nee Van Basten zei toch dat deze wedstrijd zijn keuze zou beinvloeden of bepalen?quote:Op zaterdag 10 januari 2009 17:46 schreef Cyberia18 het volgende:
[..]
Kan me volledig in de keuze vinden maar je argument:![]()
![]()
Oh op die manier.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 17:50 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Haha nee Van Basten zei toch dat deze wedstrijd zijn keuze zou beinvloeden of bepalen?Daarom zei ik het zo..
Er is vast geleerd dat Wielaert sowieso moet komen.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 17:49 schreef Aanvoerder het volgende:
Hopelijk was het een leerzame wedstrijd.
Het is echt ff wennen, dat zwarte kleurtje van jou.quote:
Idd, dat was wel al duidelijk eigenlijk. Zodra de twee Belgen uitvallen zijn we echt fucking genaaid in de verdediging zegquote:Op zaterdag 10 januari 2009 17:51 schreef ub40_bboy het volgende:
[..]
Er is vast geleerd dat Wielaert sowieso moet komen.
Dat was al langer duidelijk, het is eigenlijk al een wonder dat Vermaelen zolang heel is gebleven.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 17:53 schreef finsdefis het volgende:
[..]
Idd, dat was wel al duidelijk eigenlijk. Zodra de twee Belgen uitvallen zijn we echt fucking genaaid in de verdediging zeg
Daarom. Daar kunnen we echt het kampioenschap/veel punten door mislopen, en ik ben al heel het seizoen er bang voor dat dat gebeurt. Eigenlijk hoopte ik ook op nog een extra linksback en centrumverdediger. Die laatste komt hopelijk nu wel, maar dan is het nog dunnetjes bezet.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 17:58 schreef Wooldoor het volgende:
[..]
Dat was al langer duidelijk, het is eigenlijk al een wonder dat Vermaelen zolang heel is gebleven.
quote:Ajax verliest van VfB Stuttgart
Ferreiras, 10 jan 2009
Ajax heeft het oefenduel tegen VfB Stuttgart, na een ruststand van 1-3, met 2-3 verloren. Voor Ajax scoorde Luis Suarez de 1-1 en Dario Cvitanich de 2-3. Maarten Stekelenburg maakte zijn rentree na een schouderblessure.
Bij Ajax speelde Luis Suarez in de eerste helft met de aanvoerdersband en hadden verder onder andere Kenneth Vermeer en Toby Alderweireld een basisplaats. In de 21ste minuut schoot Martin Lanig zijn ploeg naar een voorsprong, maar een minuut later trok Ajax de stand gelijk toen een schot van Dario Cvitanich via Luis Suarez binnen ging, 1-1. Julian Schieber zorgde in de 29ste minuut voor de 1-2 en vijf minuten voor rust schoot Thomas Hitzlsperger Stuttgart naar 1-3.
In de tweede helft kopte Dario Cvitanich in de 65ste minuut de 2-3 binnen na een voorzet van Suarez. Vlak voor tijd keurde de scheidsrechter de gelijkmaker van Cvitanich, wederom gemaakt met het hoofd, af. Maarten Stekelenburg maakte na rust zijn rentree voor Ajax en nam direct de aanvoerdersband van Suarez over.
Oud-Ajacied Khalid Boularouz, die momenteel bij VfB Stuttgart speelt, miste het duel wegens ziekte. Hij was wel met de Duitse ploeg in Portugal op trainingskamp.
Later meer
Kopieer dan even het hele bericht!quote:
Nouja, V.d. Wiel - Wielaert - Oleguer - Schilder / Emanuelson is een aardige verdediging. Beter dan die van AZ want daar is die Moisander nou ook geblesseerd.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 18:02 schreef finsdefis het volgende:
[..]
Daarom. Daar kunnen we echt het kampioenschap/veel punten door mislopen, en ik ben al heel het seizoen er bang voor dat dat gebeurt. Eigenlijk hoopte ik ook op nog een extra linksback en centrumverdediger. Die laatste komt hopelijk nu wel, maar dan is het nog dunnetjes bezet.
Mooi dat hij ook scoort tegen betere teams.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 18:07 schreef Jnk18 het volgende:
[..]
Kopieer dan even het hele bericht!
Ajax heeft de eerste wedstrijd van 2009 verloren. In Portugal verloor Ajax het vriendschapelijke duel tegen VFB Stuttgart met 2-3. Bij rust was het 1-3. Suarez (schot Cvitanich, aangeraakt door Suarez) en Cvitanich (kopbal) waren de doelpuntenmakers voor Ajax. De gelijkmaker van Cvitanich vlak voor tijd werd afgekeurd. Suarez was in de eerste helft bij afwezigheid van Stekelenburg, Lindgren en Vermaelen de aanvoerder, invaller Stekelenburg was dat in de tweede helft.
Opstelling Ajax (basis): Vermeer ('46 Stekelenburg), Silva, Oleguer, Aldeirwereld, Schilder; Gabri, Enoh, Sulejmani; Suarez, Cvitanich, Emanuelson.
Dus Cvitanich eigenlijk alweer 2x gescoord, hehe die gast blijft maar gaan
Die 3 punten zijn terug te verdienen als je van ze wint.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 18:10 schreef Wooldoor het volgende:
Goed bezig Dario hopelijk gaat Sulejmani de 2e seizoenshelft ook wat meer laten zien en we hebben een perfecte aanval. Als Wielaert dan nog eventueel komt moet je toch wel kampioen kunnen worden mits Az 3 punten gaat verspelen. Het doelsaldo zou nog weleens erg belangrijk kunnen gaan worden.
jah zat ik ook al aan te denken. Maar veel (half)geblesseerden he.. heeft dan alleen Blind niet gespeeld? heb zo de lijst niet bij de handquote:
Nou ja, tegen topteams is dat echt niet voldoende denk ik (vooral de linkervleugel niet) en met een vormdipje van een van de verdedigers ben je ook al genaaid. Vermaelen en Vertonghen zijn écht heel belangrijk, en dat haal ik niet uit deze wedstrijd, maar dat zie je ook in Eredivisiewedstrijden hoeveel die gasten opruimen.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 18:08 schreef ub40_bboy het volgende:
[..]
Nouja, V.d. Wiel - Wielaert - Oleguer - Schilder / Emanuelson is een aardige verdediging. Beter dan die van AZ want daar is die Moisander nou ook geblesseerd.
Urby op linksbackquote:Op zaterdag 10 januari 2009 18:08 schreef ub40_bboy het volgende:
[..]
Nouja, V.d. Wiel - Wielaert - Oleguer - Schilder / Emanuelson is een aardige verdediging. Beter dan die van AZ want daar is die Moisander nou ook geblesseerd.
Idd.. Wel leuk om te horen dat hij weer een kopdoelpunt maaktequote:Op zaterdag 10 januari 2009 18:33 schreef Aanvoerder het volgende:
Al het 3e doelpunt van Dario dat wordt afgekeurd als ik het goed heb bijgehouden.Eerste was onterecht, 2 wel terecht en deze moet ik eerst maar eens zien dan.
Oefenwedstrijdje van ajax tegen stuttgartquote:Op zaterdag 10 januari 2009 19:30 schreef Houniet het volgende:
Wat is dat met die livescores hierLuque? Snap er geen reet van
.
quote:Op zaterdag 10 januari 2009 19:30 schreef Houniet het volgende:
.
quote:Op zaterdag 10 januari 2009 19:30 schreef Houniet het volgende:
.
KUTquote:Marco van Basten weet nog niet of hij bij de hervatting van de competitie, aankomend weekend, een beroep kan doen op de Belgen Thomas Vermaelen en Jan Vertonghen. Het tweetal raakte geblesseerd tijdens het trainingskamp van de Amsterdammers in de Portugese Algarve, en zal de komende week een speciale behandeling ondergaan.
Voor Vertonghen zien de zaken er nog het gunstigst uit. “De voet is gekneusd. Tegen Stuttgart speel ik niet, maar ik ga er vanuit NEC uit (volgende week zondag, red.) te halen”, zo zei de polyvalente Belg vrijdag ten overstaan van de pers. Mocht dat niet het geval zijn, dan mist Ajax in Nijmegen twee van de vier basisverdedigers.
Dat zou een kleine tegenslag zijn. Van Basten is namelijk tevreden over de eerste seizoenshelft van zijn afweer. “Behoudens uitschieters als de vijf tegentreffers bij Heerenveen, vind ik dat we verdedigend een stabiele indruk hebben gemaakt”, zo ging hij in op de mogelijke absentie van het duo.
Twente-stopper Robbie Wielaert zou nog een bijdrage kunnen leveren, maar zijn komst lijkt verder weg dan ooit. “Hij is een speler van dertig jaar, een ervaren jongen. Bij ons zijn de meeste spelers jong, gretig en talentvol. We zijn gebaat bij een ervaren voetballer”, vindt Van Basten.
Weet wel dat Vermaelen een geirriteerde achillespees heeft (loopt ie al een tijd mee te klooien). Zou zuur zijn, ze spelen echt goed dit half jaarquote:Op zaterdag 10 januari 2009 19:42 schreef finsdefis het volgende:
[..]
KUT![]()
hoop dat het een verzinsel is
Ik zie geen quotes van Van Basten en Ajax1.nl zit niet in Portugal, maar op hun zolderkamer achter het toetsenbord. Weinig van waar dus en een pure gok van hun. Als ze uiteindelijk gelijk krijgen, zijn ze de eerste, die insteek.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 19:46 schreef finsdefis het volgende:
Ajax1.nl
Is eensite die geruchten verzamelt verder, maar toch. De kans is opzich aanwezig na al dat nieuws over "kleine" blessures.
Heel simpel Luque kwam erin voor Suarez die waardeloos speelde en hij maakte 4 goals in 5 minuten.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 19:47 schreef Houniet het volgende:
Ik snap er echt geen reet van gasten.
Luque zit toch ergens anders? Of was dat voor een half jaar.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 19:57 schreef superjood het volgende:
[..]
Heel simpel Luque kwam erin voor Suarez die waardeloos speelde en hij maakte 4 goals in 5 minuten.
Houniet wat heb je nou weer allemaal uitgespookt. En dat op zaterdag voor 20:00 uurquote:Op zaterdag 10 januari 2009 20:08 schreef Houniet het volgende:
[..]
Luque zit toch ergens anders? Of was dat voor een half jaar.
Volgens mij space ik hem nog ofzo.
quote:Op zaterdag 10 januari 2009 20:08 schreef Houniet het volgende:
[..]
Luque zit toch ergens anders? Of was dat voor een half jaar.
Volgens mij space ik hem nog ofzo.
Ik heb 80% hier.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 20:16 schreef fathank het volgende:
[..]
Houniet wat heb je nou weer allemaal uitgespookt. En dat op zaterdag voor 20:00 uur.
Bericht komt uit de telegraaf.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 19:50 schreef kevin6188 het volgende:
[..]
Ik zie geen quotes van Van Basten en Ajax1.nl zit niet in Portugal, maar op hun zolderkamer achter het toetsenbord. Weinig van waar dus en een pure gok van hun. Als ze uiteindelijk gelijk krijgen, zijn ze de eerste, die insteek.
Vermaelen zal, zoals zovaak, wel weer net op tijd fit zijn. En als Vertonghen er zelf vanuit gaat dat hij na wat rust op tijd fit is voor NEC-uit, dan ga ik daar zelf ook maar vanuit. Van der Wiel heb ik verder niets over gelezen behalve dat hij de tweede helft van een partijtje liet schieten. Maar daar is anders altijd nog Silva.
Dit seizoen samen met Vertonghen alle wedstrijden gespeeld, valt dus wel mee.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 21:59 schreef zjroentje het volgende:
Vermaelen is echt te vaak geblesseerd ....
quote:
Dit seizoen valt het idd wel mee. Maar ik hou altijd mijn hart vast bij een kopduel van Vermaelen, want hij komt echt zo vaak verkeerd terecht.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 22:03 schreef F1Bas het volgende:
[..]
Dit seizoen samen met Vertonghen alle wedstrijden gespeeld, valt dus wel mee.
Ha leuk.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 20:46 schreef Houniet het volgende:
[ afbeelding ]
Leuk om Bogarde zo aan het werk te zien.
Zijn er ook nog foto's van Luque?quote:Op zaterdag 10 januari 2009 20:46 schreef Houniet het volgende:
[ afbeelding ]
Leuk om Bogarde zo aan het werk te zien.
Je smiley is niet echt gepast.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 22:13 schreef DuvelDuvel het volgende:
Ach ja was ter verwachten die blessures. Keeper,Middenvelders,Aanvallers waren bijna allemaal al een keer geblesseerd geweest. Nu dus de verdedigers
Mag ik hopen, anders zie ik het somber inquote:Op zondag 11 januari 2009 01:43 schreef KirkLazarus het volgende:
Vermaelen en Vertonghen staan er tegen NEC gewoon
En Vermeer is geen echte Ajacied omdatquote:Op zondag 11 januari 2009 10:50 schreef Rejected het volgende:
Men heeft het vaak over Stekelenburg verkopen en dan Vermeer laten spelen.
We kunnen ook Vermeer voor een fiks bedrag verkopen en de echte Ajacied Steek houden!
Steek levert nu (of deze zomer) natuurlijk meer op, Vermeer kan meer opleveren over een jaar of wat.quote:Op zondag 11 januari 2009 10:50 schreef Rejected het volgende:
Men heeft het vaak over Stekelenburg verkopen en dan Vermeer laten spelen.
We kunnen ook Vermeer voor een fiks bedrag verkopen en de echte Ajacied Steek houden!
Inderdaad ja. Maar ik denk als hij uitzicht krijgt op veel speeltijd omdat Steek weg zou gaan, dat dat wel goed komt.quote:Op zondag 11 januari 2009 11:17 schreef jna het volgende:
Moet Vermeer eerst z'n contract verlengen he
Het is niet te geloven.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 22:08 schreef Nashje het volgende:
Haha weer een hoopje blessures. Ongelooflijk. In de zomer zul je zien dat we nog steeds niet met de sterkste 11 hebben gespeeld
. Trieste zooi.
Aissati heeft nóg een terugslag gehad. En Van der Heijden z'n eerste.
Medische staf is weer op z'n best.
Eindelijk iemand die het begrijpt.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 18:21 schreef Cyberia18 het volgende:
Silva-Wielaert-Vertonghen-Vermaelen.
Zo zie ik de verdediging voor de rest van het seizoen.
Maar van de inleiding, waarin wordt gezegd dat er mogelijk drie verdedigers missen, heeft Ajax1 zelf prutswerk gemaakt. Dat staat ook niet in De Telegraaf.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 21:35 schreef DuvelDuvel het volgende:
[..]
Bericht komt uit de telegraaf.
quote:Op zondag 11 januari 2009 12:37 schreef kevin6188 het volgende:
[..]
Schijnt trouwens dat Alderweireld een goede indruk heeft gemaakt op Van Basten afgelopen week.
quote:Dagboek Algarve (9): Pittig slot van prima week
Ferreiras, 10 jan 2009
Ajax ruilt de zonnige Algarve weer in voor de winterse omstandigheden in Amsterdam. De nuttige trainingsweek in zuidelijk Portugal werd afgesloten met een kleine nederlaag (2-3) in een vriendschappelijk duel met VfB Stuttgart. Zondag vliegen de Ajacieden terug.
De enige oefenwedstrijd die Ajax in deze korte winterstop speelt, bood alvast een voorproefje van wat de tweede seizoenshelft mogelijk verwacht kan worden van de Amsterdammers. Na een intensieve trainingsweek was het in het Estádio da Nora prettig sparren met de nummer tien uit de Duitse Bundesliga.
,,We hebben aardig gespeeld, helemaal na zo’n zware trainingsweek’’, blikte trainer Marco van Basten kort na de wedstrijd terug. ,,Positief was dat we constant het spel probeerden te maken. Al hadden we daarbij wel wat vaak last van buitenspel. Maar zeker in balbezit was het prima, ook al was het op belangrijke momenten soms nét niet. ’’ Bij VfB Stuttgart ontbrak Khalid Boulahrouz. De Nederlander was na enkele dagen koorts achtergebleven in het spelershotel van de Duitse club en onderging een conditietest.
Toby Alderweireld was de opvallendste speler in de basisformatie van de Amsterdammers. De verdediger uit eigen jeugdopleiding werd met de basisplaats beloond voor zijn prima prestaties tijdens de trainingen. De Belg beschaamde het vertrouwen niet en speelde een ijzersterke wedstrijd als centrale verdediger. Met zijn basisplek ‘profiteerde’ Alderweireld ook van de blessures bij Thomas Vermaelen (achillespees) en Jan Vertonghen (kneuzing aan voet). Ook Gregory van der Wiel bleef met een lichte enkelblessure uit voorzorg aan de kant. Bruno Silva nam de honneurs daarom waar als rechtsback. Rasmus Lindgren zag het duel ook vanaf de zijlijn.
,,Toby heeft het de hele week al goed gedaan. Ook in deze wedstrijd was zijn inbreng heel positief’’, complimenteerde Van Basten de jonge Belg. Weinig verbazingwekkend was Alderweireld zelf ook met een goed gevoel van het gras in Ferreiras afgestapt. ,,Het was een goede wedstrijd en een leuke week’’, vond de fysiek sterke verdediger. ,,Een week waarin ik weer zoveel nieuws heb bijgeleerd. Dat kan ook niet anders als je met en tegen jongens als Suarez en Sulejmani mag trainen en spelen. Het was zwaar, maar ik voel dat ik beter wordt. Nu maar kijken hoe het de komende tijd verder gaat.’’
De ogen van de enkele honderden toeschouwers, met name die van de meegereisde Nederlanders, in het Estádio da Nora waren ook (vooral) gericht op de keepers. De Ajax-trainer maakt na de winterstop bekend met welke doelman hij aan de tweede competitiehelft begint. De Ajacieden hervatten de Eredivisie op zondag 18 januari met een uitwedstrijd tegen NEC. Voor de rust verdedigde Kenneth Vermeer het Ajax-doel. Vermeer trof voor de rust weinig blaam bij de drie Duitse doelpunten. De keeper kon slechts kijken naar de geslaagde inzetten van Martin Lanig (uitgespeelde aanval), Julian Schieber (diagonaal schot) en Thomas Hitzlsperger. Laatstgenoemde stiftte de bal van ver buiten de zestien fenomenaal in het Ajax-doel.
Na de pauze was het de beurt aan Maarten Stekelenburg. De international van Oranje maakte na maanden durend blessureleed eindelijk weer zijn rentree in een wedstrijd. ,,Het ging ook lekker; heerlijk om weer een wedstrijd te kunnen spelen’’, verwoordde Stekelenburg zijn goede gevoel over ‘zijn’ tweede helft. De keeper kampte sinds de thuiswedstrijd tegen Vitesse met een schouderkwetsuur. ,,De schouder voelt gelukkig weer goed aan.’’ ‘Steek’ maakte na het vriendschappelijke treffen weinig woorden vuil aan de keepersstrijd. ,,Ik ga er van uit dat ik na de winterstop ga keepen.’’
Luis Suarez tekende in het eerste bedrijf voor de enige Amsterdamse treffer. De Uruguayaan, Suarez begon de wedstrijd als aanvoerder, stond precies in de baan van een schot van uitblinker Dario Cvitanich. Het kleine tikje dat Suarez de bal meegaf, liet VfB Stuttgart-keeper Jens Lehmann kansloos.
Mede doordat Stuttgart-trainer Markus Babbel zijn elftal halverwege flink omgooide, hadden Stekelenburg en zijn collega-Ajacieden na de pauze minder te duchten van de Duitsers. De doelman nam in de rust (1-3) de aanvoerdersband over van Suarez. VfB Stuttgart zakte wat terug, terwijl Ajax de inhaalrace op volle kracht inzette.
Cvitanich bleef de volledige wedstrijd uitstekend op dreef. Na ruim een uur spelen kopte de Argentijnse spits de bal secuur voorbij invaller-keeper Alexander Stolz: 2-3. Vlak voor tijd leek Cvitanich zijn ploeg zelfs aan de verdiende gelijkmaker te helpen. De opnieuw rake kopbal werd curieus genoeg afgekeurd wegens buitenspel. ,,Het was zéker niet buitenspel, zéker niet’’, oordeelde de hoofdrolspeler zelf. Nauwelijks afgekoeld en nog altijd stoom afblazend na het vermeende onrecht deed Cvitanich vervolgens zijn verhaal voor de camera van Ajax TV.
,,In de eerste helft werden twee, drie mindere momenten van ons hard afgestraft’’, vervolgde Van Basten zijn terugblik. De trainer zag Cvitanich ook nog een keer snoeihard op de lat schieten. ,,In verdedigend opzicht werden daarbij wel een paar foutjes gemaakt. De 1-3 achterstand bij rust was niet echt nodig. We kregen een paar doelpunten te makkelijk tegen. Terugkijkend is dit toch een heel goede week geweest.’’
Mss word hij ook wat 'rustiger' gebracht ofzo? minder druk dan Blind jr. enzo, op hem staat wel aardig wat druk.. het 'zoontje' van moet dan ook wel goed voetballen.. etc.quote:Op zondag 11 januari 2009 12:53 schreef Dvm86 het volgende:
Die Alderweireld wordt echt een topper denk ik. Ook tegen Inter deed hij het zeer goed, zonder ook maar ooit op dat toneel gepareerd te hebben.
Dat is natuurlijk ook persoonsgebonden. Voor zover ik het kan beoordelen, oogt Alderweireld iets volwassener en rustiger dan Blind.quote:Op zondag 11 januari 2009 12:57 schreef Silaz het volgende:
[..]
Mss word hij ook wat 'rustiger' gebracht ofzo? minder druk dan Blind jr. enzo, op hem staat wel aardig wat druk.. het 'zoontje' van moet dan ook wel goed voetballen.. etc.
Tegen Stuttgart was hij ook weer aardig bezig. Zoals heel Ajax wel redelijk speelde, krijg ik de indruk. Alleen verdedigend was het niet even goed. Bal op de laat nog en net naast van Gabri. Plus dat Ajax constant het spel maakte.quote:Op zondag 11 januari 2009 12:53 schreef Dvm86 het volgende:
Ik hoop trouwens dat Cvitanich zo door gaat. Zes doelpunten uit drie wedstrijd is echt super. Ook al waren het ''maar'' Ado, de Graafschap en NAC, Huntelaar heeft het dit seizoen niet voor elkaar gekregen om zo effectief te zijn.
Geloof dat er vanavond een samenvatting op AjaxTV komt. dacht ik ergens gelezen te hebbenquote:Op zondag 11 januari 2009 12:58 schreef kevin6188 het volgende:
[..]
Tegen Stuttgart was hij ook weer aardig bezig. Zoals heel Ajax wel redelijk speelde, krijg ik de indruk. Alleen verdedigend was het niet even goed. Bal op de laat nog en net naast van Gabri. Plus dat Ajax constant het spel maakte.
Maar dat is wat ik ervan gelezen heb. Beetje lastig, had het liever gezien.
Sonck rechtsbackquote:Op zondag 11 januari 2009 13:06 schreef koningdavid het volgende:
Alleen maar Belgen in de verdediging voortaan!
Wat jammer nou dat Nederland en Belgie niet meer het Verenigd Koninkrijk der Nederlanden, vormen. Het lijkt wel alsof van origine de Nederlandse (oranje) defensie altijd de zwakste schakel is, terwijl de Belgen zeer goede verdedigers hebben.quote:Op zondag 11 januari 2009 13:06 schreef koningdavid het volgende:
Alleen maar Belgen in de verdediging voortaan!
Te weinig ervaring. Talent is leuk, ervaring noodzaak.quote:Op zondag 11 januari 2009 13:28 schreef toma het volgende:
Kunnen we Alderweireld niet aanleren om rechts in de verdediging te spelen. Dan spelen we (mits Wielaert niet komt) zo:
vd Wiel - Alderweireld - Vertonghen - Vermaelen
alleen jongens uit de eigen jeugdopleiding
of net als frank demouge bij willemIIquote:Op zondag 11 januari 2009 14:09 schreef Silaz het volgende:
Daarom ook; Robbie Robbie Robbie wielaeerrt owhowowooowoooo. (als in ruby ruby rubyyy)
ik weet hij is slecht
Rob-bie Wielaert we worden kampioen!quote:Op zondag 11 januari 2009 14:13 schreef toma het volgende:
[..]
of net als frank demouge bij willemII
jalalalalalalalalalalala.....
jalalalalalaLALALALALALA....
JALALALALALALALALALALALA....
ROBBIE WIE-LAERT
jalalalala.
There's only OOOOONE Robbie Wielaert!quote:Op zondag 11 januari 2009 14:22 schreef koningdavid het volgende:
In Engeland hebben ze altijd veel leukere en uitgebreidere liedjes over spelers. Hele coupletten enzo... bij ons is het meestal niet heel origineel. "Willekeurige naam gevolgd door JALALALALAAAA of whooooo-oh-oh"
Ale Ale Ale Dariooooquote:Op zondag 11 januari 2009 14:22 schreef koningdavid het volgende:
In Engeland hebben ze altijd veel leukere en uitgebreidere liedjes over spelers. Hele coupletten enzo... bij ons is het meestal niet heel origineel. "Willekeurige naam gevolgd door JALALALALAAAA of whooooo-oh-oh"
Gezien jouw username lijkt me ook niet dat jij nou degene bent die het naar een hoger niveau gaat tillen.quote:Op zondag 11 januari 2009 14:43 schreef ikvalopdikkewijven het volgende:
Waar gaat het heen met het Ajax topic
Dat klinkt echt zó gay.quote:Op zondag 11 januari 2009 14:30 schreef toma het volgende:
[..]
There's only OOOOONE Robbie Wielaert!
OOOONE Robbie Wielaert!
Walking alone, singing a song,
walking in a Wielaert wonderland!
quote:Op zondag 11 januari 2009 14:01 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Te weinig ervaring. Talent is leuk, ervaring noodzaak.
Oh ja. Shit.quote:Op zondag 11 januari 2009 14:52 schreef ub40_bboy het volgende:
[..]
wielaert mag sowieso niet meedoen aan uefa cup.
"Komt vanzelf" is nu geen tijd voor, we pissen al 4 seizoenen naast de pot.quote:Op zondag 11 januari 2009 14:50 schreef Radegast het volgende:
[..]
![]()
Talent is noodzaak, ervaring komt vanzelf.
quote:Op zondag 11 januari 2009 14:44 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Gezien jouw username lijkt me ook niet dat jij nou degene bent die het naar een hoger niveau gaat tillen.
Wat stond er dan?quote:Op zondag 11 januari 2009 15:24 schreef Houniet het volgende:
Ja dat gare blad Privé. Wachtkamers zijn dodelijk.
Ervaring is ook geen garantie.quote:Op zondag 11 januari 2009 15:12 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
"Komt vanzelf" is nu geen tijd voor, we pissen al 4 seizoenen naast de pot.
Ja over vanalles. Over zijn vriendin, hoe zij elkaar leerden kennen etc. Waar ze gaan wonen, niets bijzonders.quote:Op zondag 11 januari 2009 15:42 schreef Rumille het volgende:
[..]
Wat stond er dan?
Iets over Huntelaar?
Maybe een nieuw Sulejmanitje. Gelukkig zit Van Geel niet meer op zijn positie.quote:Op zondag 11 januari 2009 16:10 schreef Jeroen427 het volgende:
Ajax test verdediger Gia Grigalava (19)
zondag 11 januari, door OV, Amsterdam, 14:59u, Ajax Showtime
Nieuwsfoto Ajax heeft de afgelopen dagen de tijd genomen om de 19-jarige Russische verdediger Gia Grigalava te bekijken. De jongeling speelde mee met Jong Ajax in de verloren wedstrijd tegen Excelsior afgelopen zaterdag (2-3).
Grigalava komt officieel uit Georgië maar heeft een dubbel paspoort. Het is de bedoeling dat de verdediger op 12 januari terugkeert naar zijn huidige club FK Rostov. Volgens Sport-Express heeft Ajax de beste papieren maar is zeker niet de enige geïnteresseerde; CSKA, Spartak en Tom Tomsk volgen de speler ook op de voet.
Naam: Gia Grigalava
Club: FK Rostov
Positie: Verdediger
Voet: Rechts
Lengte: 1,88 m
Geboortedatum: 05.08.1989
Nationaliteit: Russische/Georgisch
Garanties heb je nooit, maar het lijkt mij toch prettiger en verstandiger om nieuwe verdedigers naast wat meer ervaren verdedigers te laten debuteren.quote:Op zondag 11 januari 2009 16:09 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Ervaring is ook geen garantie.
Ik ben benieuwd, sowieso zou naast Wielaert een verdediger erbij geen kwaad kunnen.quote:Op zondag 11 januari 2009 16:10 schreef Jeroen427 het volgende:
Nieuwsfoto Ajax heeft de afgelopen dagen de tijd genomen om de 19-jarige Russische verdediger Gia Grigalava te bekijken. De jongeling speelde mee met Jong Ajax in de verloren wedstrijd tegen Excelsior afgelopen zaterdag (2-3).
Grigalava komt officieel uit Georgië maar heeft een dubbel paspoort. Het is de bedoeling dat de verdediger op 12 januari terugkeert naar zijn huidige club FK Rostov. Volgens Sport-Express heeft Ajax de beste papieren maar is zeker niet de enige geïnteresseerde; CSKA, Spartak en Tom Tomsk volgen de speler ook op de voet.
Momenteel heb ik liever Alderweireld - Vertonghen dan Oleguer - Alderweireld.quote:Op zondag 11 januari 2009 16:16 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Garanties heb je nooit, maar het lijkt mij toch prettiger en verstandiger om nieuwe verdedigers naast wat meer ervaren verdedigers te laten debuteren.
In de door Toma genoemde opstelling staat Alderweireld naast Vertonghen centraal.. Die speelt daar ook nog niet zo heel lang.
Ik denk dat je uit tegen NEC of Groningen dan best een risico loopt.
Hoe haal jij er ineens 14 centimeter bij?quote:Op zondag 11 januari 2009 16:10 schreef Jeroen427 het volgende:
Gezien zijn keuzes in het verleden bij het Nederlands elftal zie ik van Basten er nog wel toe in staat om Vermeer zijn basisplaats te laten behouden.quote:Op zondag 11 januari 2009 16:29 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Stekelenburg rekent op een basisplaats bij terugkeer. Wat denken jullie?
Die krijgt hij ook gewoon, en Vermeer begrijpt dat ook.quote:Op zondag 11 januari 2009 16:29 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Stekelenburg rekent op een basisplaats bij terugkeer. Wat denken jullie?
Vermeer zal dan wel vertrekken aan het eind van het seizoen.quote:Op zondag 11 januari 2009 16:31 schreef _Mike_ het volgende:
[..]
Die krijgt hij ook gewoon, en Vermeer begrijpt dat ook.
Is een mogelijkheid, maar hij kan gewoon zijn contract verlengen tot 2012 als hij wil.quote:Op zondag 11 januari 2009 16:34 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Vermeer zal dan wel vertrekken aan het eind van het seizoen.
Gezien de gevoeligheid zal het niet gebeuren, maar het zou dan wel een interessante optie zijn voor Feyenoord.quote:Op zondag 11 januari 2009 16:34 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Vermeer zal dan wel vertrekken aan het eind van het seizoen.
Ik denk niet dat hij nog een jaar op de bank plaats wil nemen.quote:Op zondag 11 januari 2009 16:34 schreef _Mike_ het volgende:
[..]
Is een mogelijkheid, maar hij kan gewoon zijn contract verlengen tot 2012 als hij wil.
Vermeer heeft zelf al gezegd dat Feyenoord geen optie voor hem isquote:Op zondag 11 januari 2009 16:35 schreef thewishmaster het volgende:
[..]
Gezien de gevoeligheid zal het niet gebeuren, maar het zou dan wel een interessante optie zijn voor Feyenoord.
Denk ik ook niet nee, maarja we zien het welquote:Op zondag 11 januari 2009 16:35 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Ik denk niet dat hij nog een jaar op de bank plaats wil nemen.
Denk dat dat ook wel gebeurt, Als steek weg gaat zal hij eerste keeper worden. En dat steek weggaat zie ik nog wel gebeuren volgend of het seizoen daar op.quote:Op zondag 11 januari 2009 16:34 schreef _Mike_ het volgende:
[..]
Is een mogelijkheid, maar hij kan gewoon zijn contract verlengen tot 2012 als hij wil.
Aankomende zomer is steek niet meer te houdenquote:Op zondag 11 januari 2009 16:38 schreef Silaz het volgende:
[..]
Denk dat dat ook wel gebeurt, Als steek weg gaat zal hij eerste keeper worden. En dat steek weggaat zie ik nog wel gebeuren volgend of het seizoen daar op.
Als dat gebeurd dan moet hij wel verhuurd gaan worden, op zijn leeftijd moet je gewoon elke week kunnen keepen.quote:Op zondag 11 januari 2009 16:38 schreef Silaz het volgende:
[..]
Denk dat dat ook wel gebeurt, Als steek weg gaat zal hij eerste keeper worden. En dat steek weggaat zie ik nog wel gebeuren volgend of het seizoen daar op.
Ik denk dat Stekelenburg nog wel een tijd bij Ajax zit. Ik zie hem zijn hele carriere nog wel bij Ajax blijven.quote:Op zondag 11 januari 2009 16:38 schreef Silaz het volgende:
[..]
Met keepers is het zo dat alleen de wereldkeepers naar het buitenland gaan, en die status heet Stekelenburg nog niet. En in Nederland is Ajax/Psv het hoogste wat je kunt bereikenquote:Op zondag 11 januari 2009 16:40 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Ik denk dat Stekelenburg nog wel een tijd bij Ajax zit. Ik zie hem zijn hele carriere nog wel bij Ajax blijven.
Precies. Ik zou tegen Blind willen zeggen dat ie maar gewoon 5 miljoen moet bieden aan Twente. Ik zie Wielaert toch wel erg graag komen.quote:Op zondag 11 januari 2009 16:24 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Ideaal zou zijn wanneer Wielaert volgende week gewoon mee doet.
Keepers worden nooit zo snel "miljoenen waard". Vermeer heeft na dit seizoen ook nog maar een 1 jarig contract. Dus "miljoenen" lijkt mij overdreven.quote:Op zondag 11 januari 2009 16:45 schreef finsdefis het volgende:
Feyenoord kan Vermeer niet betalen. Die is wel een paar miljoen waard inmiddels. Er zijn niet veel keepers met zulk talent. Eerlijk gezegd hoop ik dat Stekelenburg aankomende zomer vertrekt naar een mooie club voor een goed bedrag (hoeveel?) en Vermeer ziet dan in dat hij eerste keeper gaat worden/blijven waardoor hij z'n contract verlengt![]()
Het zou nl. enorm zonde zijn om Vermeer kwijt te raken, en ik wil Maarten ook nog wel even aan het werk zien. Ik zie Vermeer z'n contract niet verlengen zolang Stekelenburg eerste keeper is nl.
bron:http://www.voetbalprimeur(...)_komst_Wielaert.htmlquote:Van Basten rekent op komst Wielaert
Marco van Basten verwacht nog altijd dat Robbie Wielaert deze maand FC Twente verruilt voor Ajax. De onderhandelingen over de verdediger verlopen stroef, maar de coach van de Amsterdammers heeft er een goed gevoel over.
In een interview met AT5 geeft Van Basten als antwoord op de vraag of hij verwacht dat Wielaert deze maand nog naar Ajax komt: "Ja, ik verwacht wel dat het nog goedkomt."
Van Basten ziet in Wielaert een belangrijke schakel voor zijn ploeg. "Ik denk dat Rob zijn sporen wel heeft verdiend in de Nederlandse competitie. Hij is een ervaren verdediger en hij is denk ik een speler die met zijn leeftijd en ervaring onze jonge ploeg kan helpen."
De transfer van Wielaert naar Ajax is echter nog verre van zeker. De mandekker moet vier miljoen euro opleveren, maar heeft in zijn nieuwe contract een afkoopsom van drie miljoen euro staan. Omdat die nieuwe verbintenis echter nog niet ondertekend is, weigert Twente toe te geven aan de clausule
quote:Op zondag 11 januari 2009 17:19 schreef M0NTANA het volgende:
Darío Cvitanich ook in Portugal dus goed bezig. Gaat hij ons naar het kampioenschap schieten?
quote:Blind: 'Wielaert overweegt arbitragezaak'
Geschreven op zondag, 11 januari om 17:45
Robbie Wielaert wil koste wat het kost naar Ajax. De verdediger van FC Twente hoopt dat zijn werkgever een overeenkomst bereikt met de Amsterdamse club over een transfer, maar mocht dit niet lukken dan overweegt de verdediger een stap naar de arbitragecommissie van de KNVB. Dat zegt technisch manager van Ajax Danny Blind in een interview met AT5. Blind had onlangs reeds een gesprek met Wielaert en bereikte al een overeenkomst met de verdediger over een contract voor tweeënhalf jaar. Twente-voorzitter Joop Munsterman wil de 30-jarige mandekker echter niet laten gaan en verlangd een behoorlijke vergoeding voor Wielaert. De verdediger zelf meent echter weg te kunnen voor een gelimiteerde transfersom. Dit bedrag zou ongeveer vier miljoen euro zijn.
Discussiepunt is het nieuwe contract van Wielaert, dat hij nog niet ondertekend had. De verdediger had echter een mondelinge overeenkomst met zijn werkgever en de club had de verlenging van de verbintenis zelfs openbaar gemaakt op de officiële website. Wielaert hoopt nu dat Munsterman bereid is om hem te laten gaan voor het afgesproken bedrag.
Houdt de preses voet bij stuk, dan zal Wielaert overwegen om een arbitragezaak aan te spannen tegen zijn werkgever. De verdediger weerspreekt hiermee zijn eerdere uitspraken, toen hij vertelde dat hij er geen probleem mee zou hebben om bij FC Twente te blijven. “Ik zit in een luxe positie, want ik ben gelukkig bij Twente”, zei Wielaert eerder. “Maar Ajax is toch Ajax.”
Gaat denk ik eerder om zijn contract of dat rechtsgeldig is of niet. Dan heeft hij nog wel een redelijke zaak.quote:Op zondag 11 januari 2009 17:53 schreef TheJanitor het volgende:
Wint ie toch niet, als Ajax ten opzichte van Groningen al geen verbetering is.
Bij de volgende transfer moeten we eerst maar bij de arbitragecommissie aankloppen, ipv club/zaakwaarnemerquote:
Dan wel inderdaad, was ik alweer vergetenquote:Op zondag 11 januari 2009 17:54 schreef Rumille het volgende:
[..]
Gaat denk ik eerder om zijn contract of dat rechtsgeldig is of niet. Dan heeft hij nog wel een redelijke zaak.
Hij zal na een arbitragezaak niet snel weer spelen bij Twente nee.quote:Op zondag 11 januari 2009 18:01 schreef Loserkid het volgende:
Dan komt hij sowieso, twente heeft dit zelf verneukt, Robbie is van ons..
Of iemand symphatiek is lijkt me nou niet criteria nummer één voor een doelman. En Steek is gewoon beter dan Vermeer dus Steek moet in de goal.quote:Op zondag 11 januari 2009 16:54 schreef Wooldoor het volgende:
Zou jammer zijn als Vermeer vertrekt, hij komt imo sympathieker over dan Stekelenburg. Im potentie lijkt Vermeer me ook beter mits hij zich wel sterk verbeterd op de hoge ballen. Maar Stekelenburg was een aantal jaar geleden daar ook zwakker in dan nu.
Eigenlijk is het dus 3-3 geworden.quote:Op zondag 11 januari 2009 18:15 schreef versteegrob het volgende:
De goals van afgelopen zaterdag staan online, http://web.at5.nl/sport/2(...)ajax-eindigt-in-3-2/
Daar gaan we weerquote:
Grote kans van wel omdat het gaat om de rechtsgeldigheid van dat getekend contract met de gelimiteerde transfersom. Er zal wel een ingangsdatum in staan en die heeft Twente te respecteren.quote:Op zondag 11 januari 2009 17:53 schreef TheJanitor het volgende:
Wint ie toch niet, als Ajax ten opzichte van Groningen al geen verbetering is.
Ik zie overal quotes opduiken van Van Basten, maar op AT5 zie ik niks.quote:Op zondag 11 januari 2009 17:38 schreef sjimz het volgende:
[..]
bron:http://www.voetbalprimeur(...)_komst_Wielaert.html
Dat niet.quote:Op zondag 11 januari 2009 19:21 schreef denthemen het volgende:
Is het jullie wel eens opgevallen dat Silva altijd gaan hinkelen als hij het veld opkomt?
Hier wel. Misschien computer even opnieuw starten? Is bij mij een welbekende oplossing, heb er ook zo nu en dan last van namelijk.quote:Op zondag 11 januari 2009 19:43 schreef kevin6188 het volgende:
Volgens mij zegt Van Basten hier dingen over Wielaert, maar op het moment dat hij praat heb ik om een of andere reden geen geluid.
http://www.at5.nl/media/at5nieuws_item.asp?newsid=39425
Ook opener, over de vraag of hij denkt dat het rondkomt met Wielaert zegt hij: Ja, dat denk ik wel.quote:Op zondag 11 januari 2009 19:44 schreef Cyberia18 het volgende:
[..]
Hier wel. Misschien computer even opnieuw starten? Is bij mij een welbekende oplossing, heb er ook zo nu en dan last van namelijk.
Marco komt trouwens erg relaxed over in het interview (meer dan normaal heb ik het idee).![]()
Idd dat klinkt altijd zo raar als hij dat zegt, maar voor de rest ben ik tot dusver wel tevreden over Marco.quote:Op zondag 11 januari 2009 20:26 schreef finsdefis het volgende:
Ik vind Marco al een tijdje veel realistischer bij Ajax dan dat hij bij Oranje was, alhoewel hij nog wel af moet stappen van het standaardzinnetje "Het was een leerzame wedstrijd" vind ik
SPELFAUDT!!11 AJAXIEDENquote:Op zondag 11 januari 2009 20:58 schreef w00h00 het volgende:
[ afbeelding ]
HAND IN HAND VOOR AJAX 1 !
Goed verhaal weer.quote:Marco van Basten prikkelt Ajax
FERREIRAS - Het opvallendste beeld tijdens de trainingsweek van Ajax in Portugal was dat Marco van Basten zelf conditietraining gaf aan Miralem Sulejmani. Gewapend met fluit en stopwatch begeleidde hij op een ochtend de serie 400-meters van een speler die een dag eerder met een pijntje was afgehaakt.
Het was een signaal. Sulejmani is binnengehaald als speler die het verschil kan maken in wedstrijden. ,,Maar het beeld tot nu toe is dat hij wegvalt zodra de intensiteit omhoog gaat. Sulejmani zal écht in zichzelf moeten investeren om inderdaad de speler te worden die beslissend is,’’ sprak Van Basten na het afsluitende oefenduel met VfB Stuttgart. In de met 3-2 verloren pot werd Sulejmani zaterdag na zestig ondermaatse minuten gewisseld.
Van Basten benutte de stage in de Algarve om meer van dergelijke prikkels uit te delen. In elke linie zijn wel één of meer spelers die zich - als het goed is - op scherp gezet voelen voor de herstart van de competitie. Met NEC-uit en Groningen-uit begint 2009 voor Ajax ronduit zwaar.
Naast waarschuwingen deelde de trainer ook schouderklopjes uit. In het doel zouden Maarten Stekelenburg en Kenneth Vermeer het beste in elkaar naar boven moeten gaan halen nu ze weten dat ze elkaar wat de staf betreft nauwelijks ontlopen. De jonge verdediger Toby Alderweireld kreeg lof voor een uitstekende trainingsweek, die volgde op de beslissing om hem definitief bij de A-selectie te halen.
Alderweireld is 19 jaar, gezegend met een goede crosspass en het volgende talent dat via het filiaal Germinal Beerschot Antwerpen bij Ajax op doorbreken staat. Hij is, liet Van Basten doorschemeren, zelfs een optie voor een basisplaats tegen NEC, mocht de voetkneuzing van Jan Vertonghen niet tijdig zijn genezen. In het hart van de defensie weet Oleguer juist weer dat hij zijn borst kan natmaken zodra Ajax er in slaagt Rob Wielaert te halen.
Op het middenveld wordt Gabri geacht als bijna dertiger het hele elftal te beïnvloeden in wedstrijden en niet alleen zijn eigen ding te doen. Dat de Spanjaard na drie jaar nog altijd geen Nederlands en Engels spreekt, is geen excuus.
In de aanval wil Van Basten er naar toe dat Ajax na de winterstop minder afhankelijk wordt van de vorm van de dag van zijn grillige spitsen. De oefenwedstrijd tegen Stuttgart gaf een aardig beeld van wat er nog aan werk ligt. Tegen de statische verdediging van de Duitsers schoot met name Sulejmani tekort in het samenspel met Cvitanich en Suarez.
In de rol van nummer tien verzuimde de Serviër voor diepte te zorgen. Door alleen maar naar de bal toe te bewegen of breed weg te lopen, bemoeilijkte hij de opbouw van achteruit. Het gaat er juist om dat aanvallers met loopjes ruimte maken voor zichzelf én voor een ander.
,,Het is des te vreemder, omdat Sulejmani die diepgang wel heeft,’’ stelde Van Basten, die Siem de Jong goed zag invallen. De Jong is de enige Ajacied die zijn prikkel voor de komende periode mede zelf mag bepalen. Met de clubleiding heeft hij de afspraak dat zijn stem zwaar telt in de beslissing over blijven of verhuurd worden.
,,Het liefst maak ik het seizoen af bij Ajax,’’ zei De Jong na de wedstrijd. ,,Voor de winterstop heb ik toch nog in elf wedstrijden meegedaan. Als ik in de terugronde hetzelfde aantal haal, ben ik tevreden.’’
Met hem in de ploeg werkte Ajax de 3-1 achterstand uit de eerste helft nog bijna volledig weg. De 3-3 in de slotminuut van Cvitanich werd echter ten onrechte wegens buitenspel afgekeurd. Eerder zorgde de centrumspits met zijn handelsmerk, de kopbal naar de grond, wel voor 3-2. Luis Suarez maakte de 1-1. In een week van prikkels droeg hij voor het eerst de aanvoerdersband. Het maakte hem zichtbaar trots.
hand in handquote:Op zondag 11 januari 2009 20:58 schreef w00h00 het volgende:
[ afbeelding ]
HAND IN HAND VOOR AJAX 1 !
ik zei het al eerder: Sulejmani is geen nummer 10!!! gewoon linksbuiten zetten en voor de verassing soms switchen met Suarez. hopelijk is Marco daar nu ook achter.quote:
Zo spelen gewoonquote:Op zondag 11 januari 2009 22:20 schreef DJ_Ryow het volgende:
[..]
ik zei het al eerder: Sulejmani is geen nummer 10!!! gewoon linksbuiten zetten en voor de verassing soms switchen met Suarez. hopelijk is Marco daar nu ook achter.
Dan doen we nog even de Jong erinquote:Op zondag 11 januari 2009 22:27 schreef kevin6188 het volgende:
Ga er nu maar vanuit dat Aissati volgend seizoen pas z'n debuut maakt...
Dit blijf ik toch gewoon echt slecht vinden, held of niet...quote:Op het middenveld wordt Gabri geacht als bijna dertiger het hele elftal te beïnvloeden in wedstrijden en niet alleen zijn eigen ding te doen. Dat de Spanjaard na drie jaar nog altijd geen Nederlands en Engels spreekt, is geen excuus.
Urby is te aanvallend voor die positie, met die opstelling.quote:Op zondag 11 januari 2009 22:23 schreef Rumille het volgende:
[..]
Zo spelen gewoon
Stekelenburg
Van der Wiel - Wielaert- Vertonghen - Vermaelen
Gabri - Lindgren
Aissati (de Jong)
Suarez - Cvitanich - Sulejmani.
Hoe leeft hij hier in Nederland?quote:Op zondag 11 januari 2009 22:36 schreef _Mike_ het volgende:
[..]
Dit blijf ik toch gewoon echt slecht vinden, held of niet...
Aanwijzen, knikken en lief lachen. Ik vind het persoonlijk weinig professioneel als je nu nog geen Engels of Nederlands spreekt. Al was het maar een beetje, het maakt de keuze van van Basten ook wat begrijpelijker.quote:Op zondag 11 januari 2009 22:52 schreef BB-boy het volgende:
[..]
Hoe leeft hij hier in Nederland?
Zonder Nederlands en Engels kom je toch niet ver...
Valt bij Spanjaarden over het algemeen behoorlijk tegen hoor. Cvitanich snapte in het begin ook niks van Engels, kijk z'n interviews maar na. Geen idee of dat nu beter gaat trouwens.quote:Op zondag 11 januari 2009 22:55 schreef versteegrob het volgende:
Ja vind het ook apart, je kan toch wel Engels
Mwah, de jongen gasten rond Barcelona spreken allemaal wel aardig Engels tegenwoordig. Maarja Gabri valt daar buiten die is van een andere generatiequote:Op zondag 11 januari 2009 22:56 schreef kevin6188 het volgende:
[..]
Valt bij Spanjaarden over het algemeen behoorlijk tegen hoor. Cvitanich snapte in het begin ook niks van Engels, kijk z'n interviews maar na. Geen idee of dat nu beter gaat trouwens.
Gelullquote:
Ik denk dat je Randy Katana - Fancy fair 2005 bedoelt maar ik weet niet zeker of je die bedoelt.quote:Op zondag 11 januari 2009 22:21 schreef BOYS1985 het volgende:
Heren vraagje,
Hoe heet dat nummer van jullie trance achtig, 1 deuntje vlak voor het clublied?
Ben normaal geen voorstander van een arbitragezaak(zoals Suarez) maar in het geval van Wielaert zou het hartstikke terecht zijn. Handelswijze van FC Twente is heel smerigquote:Op zondag 11 januari 2009 23:30 schreef Nashje het volgende:
Morgen dus de beslissing van Wielaert. Arbitragezaak of niet... Ik denk van niet eerlijk gezegd. Vind 'm daar niet het type mens voor. Hij komt altijd over alsof ie alles goed vindt. Maargoed, z'n aanvoerdersband is wel afgenomen natuurlijk. Zal tochl wat met hem hebben gedaan.
Ik dacht ook dat Ajax dat nooit pikte van spelers en iedereen op Nederlandse les deed.quote:Op zondag 11 januari 2009 22:36 schreef _Mike_ het volgende:
[..]
Dit blijf ik toch gewoon echt slecht vinden, held of niet...
Doet Ajax ook wel, maar als de spelers hun huiswerk niet maken dan zullen ze ook de taal niet leren spreken. Beetje hetzelfde als mijn Frans.quote:Op maandag 12 januari 2009 00:00 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Ik dacht ook dat Ajax dat nooit pikte van spelers en iedereen op Nederlandse les deed.
Het is geloof ik ook al eens eerder gezegd, aan het begin van het seizoen. Maar ja ik heb daar geen bron van ofzoquote:Op maandag 12 januari 2009 00:08 schreef jna het volgende:
Hoe weten jullie nou zeker dat Gabri geen Nederlands of Engels spreekt. Omdat 1 journalist het zegt? Over Gomes werd ook altijd gezegd dat ie geen Nederlands sprak terwijl ie het ook gewoon sprak maar alleen de voorkeur gaf aan Spaans.
Het verschil delen en klaar.quote:FC Twente is dit weekeinde toch gaan schuiven in de zaak Rob Wielaert. De Enschedese club bleek zondagavond laat ineens bereid met Ajax te praten over een lager transferbedrag dan vier miljoen euro.
afbeelding vergroten Rob Wielaert.
Binnen Twente wil coach Steve McClaren zo snel mogelijk duidelijkheid in de slepende kwestie. De Brit vloog vanuit het trainingskamp in La Manga een dag eerder dan de spelersgroep terug naar Nederland voor overleg met zijn bestuur.
Wat vrienden van me hebben laatst op die meet & greet met Gabri gesproken. Tenminste, een poging tot... Echt lekker wilde het allemaal niet.quote:Op maandag 12 januari 2009 00:11 schreef finsdefis het volgende:
[..]
Het is geloof ik ook al eens eerder gezegd, aan het begin van het seizoen. Maar ja ik heb daar geen bron van ofzo. Wat kevin6188 zegt trouwens, misschien kan hij wel 'communiceren' maar niet vloeiend praten in het Nederlands.
quote:Op maandag 12 januari 2009 00:15 schreef kevin6188 het volgende:
Gabri in het Nederlands. Op het einde wil hij nog wat zeggen, maar dat lukt niet helemaal.
Gaat morgen gewoon rond komen.quote:Op maandag 12 januari 2009 00:10 schreef Cyberia18 het volgende:
Morgen dus meer duidelijkheid rondom Robbie?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |