abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64917718
quote:
Op zondag 11 januari 2009 16:16 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Garanties heb je nooit, maar het lijkt mij toch prettiger en verstandiger om nieuwe verdedigers naast wat meer ervaren verdedigers te laten debuteren.
In de door Toma genoemde opstelling staat Alderweireld naast Vertonghen centraal.. Die speelt daar ook nog niet zo heel lang.
Ik denk dat je uit tegen NEC of Groningen dan best een risico loopt.
Momenteel heb ik liever Alderweireld - Vertonghen dan Oleguer - Alderweireld.

Natuurlijk heb je een beter overzicht en spelinzicht met meer voetbaljaren achter je, maar Vertonghen loopt toch ook alweer een paar seizoenen mee, waaronder ook een OS afgelopen zomer. Uiteindelijk heb je als verdediger maar 1 doel, en dat is de spits uitschakelen. Dan heb je Silva of Vertonghen altijd om je heen om op te bouwen.

Ideaal zou zijn wanneer Wielaert volgende week gewoon mee doet.
pi_64917824
Ben benieuwd of het wat is.
Als het net zo'n verrassing als Enoh is

Hij is trouwens redelijk klein voor een verdediger.
1.74 volgens de site van Rostov.
pi_64917917
quote:
Op zondag 11 januari 2009 16:10 schreef Jeroen427 het volgende:
Ajax test verdediger Gia Grigalava (19)

zondag 11 januari, door OV, Amsterdam, 14:59u, Ajax Showtime
Nieuwsfoto Ajax heeft de afgelopen dagen de tijd genomen om de 19-jarige Russische verdediger Gia Grigalava te bekijken. De jongeling speelde mee met Jong Ajax in de verloren wedstrijd tegen Excelsior afgelopen zaterdag (2-3).

Grigalava komt officieel uit Georgië maar heeft een dubbel paspoort. Het is de bedoeling dat de verdediger op 12 januari terugkeert naar zijn huidige club FK Rostov. Volgens Sport-Express heeft Ajax de beste papieren maar is zeker niet de enige geïnteresseerde; CSKA, Spartak en Tom Tomsk volgen de speler ook op de voet.

Naam: Gia Grigalava
Club: FK Rostov
Positie: Verdediger
Voet: Rechts
Lengte: 1,88 m
Geboortedatum: 05.08.1989
Nationaliteit: Russische/Georgisch
Hoe haal jij er ineens 14 centimeter bij?
pi_64917928
Stekelenburg rekent op een basisplaats bij terugkeer. Wat denken jullie?
pi_64917967
Ik ben er ondertussen niet meer zeker van dat Wielaert komt. Als hij had willen komen had hij allang een arbitragezaak aangespannen lijkt mij. En nu blijft die Monsterman gewoon een bedrag ver boven het clausule bedrag vragen. Iemand nog een andere optie?
lollig
  zondag 11 januari 2009 @ 16:30:33 #206
144262 thewishmaster
Born and Raised in Amsterdam
pi_64917970
quote:
Op zondag 11 januari 2009 16:29 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Gezien zijn keuzes in het verleden bij het Nederlands elftal zie ik van Basten er nog wel toe in staat om Vermeer zijn basisplaats te laten behouden.
pi_64918012
quote:
Op zondag 11 januari 2009 16:29 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Die krijgt hij ook gewoon, en Vermeer begrijpt dat ook.
,,Je wist dat je bij hem niet kon verzaken. Eigenlijk wilde je als speler liever niet geblesseerd raken, want je wist dat je dan bij Bob terecht kwam. Bob had Ajax in het bloed. Er telde maar een ding en dat was deze club."
pi_64918087
quote:
Op zondag 11 januari 2009 16:31 schreef _Mike_ het volgende:

[..]

Die krijgt hij ook gewoon, en Vermeer begrijpt dat ook.
Vermeer zal dan wel vertrekken aan het eind van het seizoen.
pi_64918111
quote:
Op zondag 11 januari 2009 16:34 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Is een mogelijkheid, maar hij kan gewoon zijn contract verlengen tot 2012 als hij wil.
,,Je wist dat je bij hem niet kon verzaken. Eigenlijk wilde je als speler liever niet geblesseerd raken, want je wist dat je dan bij Bob terecht kwam. Bob had Ajax in het bloed. Er telde maar een ding en dat was deze club."
  zondag 11 januari 2009 @ 16:35:09 #210
144262 thewishmaster
Born and Raised in Amsterdam
pi_64918123
quote:
Op zondag 11 januari 2009 16:34 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Gezien de gevoeligheid zal het niet gebeuren, maar het zou dan wel een interessante optie zijn voor Feyenoord.
pi_64918144
quote:
Op zondag 11 januari 2009 16:34 schreef _Mike_ het volgende:

[..]

Is een mogelijkheid, maar hij kan gewoon zijn contract verlengen tot 2012 als hij wil.
Ik denk niet dat hij nog een jaar op de bank plaats wil nemen.
pi_64918156
quote:
Op zondag 11 januari 2009 16:35 schreef thewishmaster het volgende:

[..]

Gezien de gevoeligheid zal het niet gebeuren, maar het zou dan wel een interessante optie zijn voor Feyenoord.
Vermeer heeft zelf al gezegd dat Feyenoord geen optie voor hem is
quote:
Op zondag 11 januari 2009 16:35 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Ik denk niet dat hij nog een jaar op de bank plaats wil nemen.
Denk ik ook niet nee, maarja we zien het wel
  zondag 11 januari 2009 @ 16:38:12 #213
175985 Silaz
drie bier
pi_64918238
quote:
Op zondag 11 januari 2009 16:34 schreef _Mike_ het volgende:

[..]

Denk dat dat ook wel gebeurt, Als steek weg gaat zal hij eerste keeper worden. En dat steek weggaat zie ik nog wel gebeuren volgend of het seizoen daar op.
Bobby Haarms: "Ik ben niet bang voor de dood. Misschien zit onze Lieve Heer wel te wachten op een hersteltraining. Nou, dan kan ie behoorlijk aan de bak." AFCA
  zondag 11 januari 2009 @ 16:39:54 #214
175228 Blauwjongetje
Blauwe vingers
pi_64918306
quote:
Op zondag 11 januari 2009 16:38 schreef Silaz het volgende:

[..]

Denk dat dat ook wel gebeurt, Als steek weg gaat zal hij eerste keeper worden. En dat steek weggaat zie ik nog wel gebeuren volgend of het seizoen daar op.
Aankomende zomer is steek niet meer te houden
Niklas Moisander
TPS Turku - Ajax - FC Zwolle - AZ
FC Zwolle op FOK!
pi_64918317
quote:

[..]

Als dat gebeurd dan moet hij wel verhuurd gaan worden, op zijn leeftijd moet je gewoon elke week kunnen keepen.
pi_64918340
quote:

[..]

Ik denk dat Stekelenburg nog wel een tijd bij Ajax zit. Ik zie hem zijn hele carriere nog wel bij Ajax blijven.
pi_64918415
quote:
Op zondag 11 januari 2009 16:40 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Ik denk dat Stekelenburg nog wel een tijd bij Ajax zit. Ik zie hem zijn hele carriere nog wel bij Ajax blijven.
Met keepers is het zo dat alleen de wereldkeepers naar het buitenland gaan, en die status heet Stekelenburg nog niet. En in Nederland is Ajax/Psv het hoogste wat je kunt bereiken
Sjakie Wolfs 1931-2008
Bobby Haarms 1934-2009
Michael Jackson 1958-2009
  zondag 11 januari 2009 @ 16:45:00 #218
219855 finsdefis
I.. I got authoritah?
pi_64918514
Feyenoord kan Vermeer niet betalen. Die is wel een paar miljoen waard inmiddels. Er zijn niet veel keepers met zulk talent. Eerlijk gezegd hoop ik dat Stekelenburg aankomende zomer vertrekt naar een mooie club voor een goed bedrag (hoeveel?) en Vermeer ziet dan in dat hij eerste keeper gaat worden/blijven waardoor hij z'n contract verlengt

Het zou nl. enorm zonde zijn om Vermeer kwijt te raken, en ik wil Maarten ook nog wel even aan het werk zien. Ik zie Vermeer z'n contract niet verlengen zolang Stekelenburg eerste keeper is nl.
The strong do what they can and the weak suffer what they must.
- Thucydides
pi_64918645
quote:
Op zondag 11 januari 2009 16:24 schreef BliksemSchigt het volgende:

[..]

Ideaal zou zijn wanneer Wielaert volgende week gewoon mee doet.
Precies. Ik zou tegen Blind willen zeggen dat ie maar gewoon 5 miljoen moet bieden aan Twente. Ik zie Wielaert toch wel erg graag komen.
  zondag 11 januari 2009 @ 16:48:36 #220
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_64918646
Als we Champions League halen zie ik Steek nog wel blijven volgend seizoen.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_64918707
quote:
Op zondag 11 januari 2009 16:45 schreef finsdefis het volgende:
Feyenoord kan Vermeer niet betalen. Die is wel een paar miljoen waard inmiddels. Er zijn niet veel keepers met zulk talent. Eerlijk gezegd hoop ik dat Stekelenburg aankomende zomer vertrekt naar een mooie club voor een goed bedrag (hoeveel?) en Vermeer ziet dan in dat hij eerste keeper gaat worden/blijven waardoor hij z'n contract verlengt

Het zou nl. enorm zonde zijn om Vermeer kwijt te raken, en ik wil Maarten ook nog wel even aan het werk zien. Ik zie Vermeer z'n contract niet verlengen zolang Stekelenburg eerste keeper is nl.
Keepers worden nooit zo snel "miljoenen waard". Vermeer heeft na dit seizoen ook nog maar een 1 jarig contract. Dus "miljoenen" lijkt mij overdreven.
pi_64918730
Stekelenburg was de eerste keeper en dat zal ook niet snel veranderen. Ik kan me voorstellen dat Vermeer wil spelen maar zolang hij bij Ajax speelt zal hij genoegen moeten nemen met een plek op de bank. Als hij zijn genoegen kan halen uit die ene keer dat hij mag invallen tijdens een blessure van Maarten moet hij vooral bij Ajax blijven. Want een betere tweede keeper kunnen we niet hebben. En hij zal ook veel waardering krijgen als tweede keeper.

Als hij wil spelen dan zal hij verder moeten kijken. Twente zit met Boschker die zijn beste tijd heeft gehad en ook clubs als Heerenveen en PSV hebben geen wereld keepers.
pi_64918859
Zou jammer zijn als Vermeer vertrekt, hij komt imo sympathieker over dan Stekelenburg. Im potentie lijkt Vermeer me ook beter mits hij zich wel sterk verbeterd op de hoge ballen. Maar Stekelenburg was een aantal jaar geleden daar ook zwakker in dan nu.
  zondag 11 januari 2009 @ 17:19:52 #224
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_64919841
Darío Cvitanich ook in Portugal dus goed bezig. Gaat hij ons naar het kampioenschap schieten?
I'm Tony Montana! You fuck with me, you fuckin' with da best!
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
pi_64920380
Voorin zal het probleem niet zijn voor een kampioenschap.
As long as I gaze on Waterloo sunset I am in paradise.
pi_64920422
quote:
Van Basten rekent op komst Wielaert

Marco van Basten verwacht nog altijd dat Robbie Wielaert deze maand FC Twente verruilt voor Ajax. De onderhandelingen over de verdediger verlopen stroef, maar de coach van de Amsterdammers heeft er een goed gevoel over.

In een interview met AT5 geeft Van Basten als antwoord op de vraag of hij verwacht dat Wielaert deze maand nog naar Ajax komt: "Ja, ik verwacht wel dat het nog goedkomt."

Van Basten ziet in Wielaert een belangrijke schakel voor zijn ploeg. "Ik denk dat Rob zijn sporen wel heeft verdiend in de Nederlandse competitie. Hij is een ervaren verdediger en hij is denk ik een speler die met zijn leeftijd en ervaring onze jonge ploeg kan helpen."

De transfer van Wielaert naar Ajax is echter nog verre van zeker. De mandekker moet vier miljoen euro opleveren, maar heeft in zijn nieuwe contract een afkoopsom van drie miljoen euro staan. Omdat die nieuwe verbintenis echter nog niet ondertekend is, weigert Twente toe te geven aan de clausule
bron:http://www.voetbalprimeur(...)_komst_Wielaert.html
  zondag 11 januari 2009 @ 17:41:00 #227
202421 Mr_DG
Areeverdairchee
pi_64920530
t is wel jammer voor Vermeer want bij elke andere eredivisieclub, met uitzondering van AZ misschien, zou ie in de basis staan, maar hier heeft ie Steek voor zich.
“Dream as if you'll live forever, live as if you'll die today.”
pi_64920566
quote:
Op zondag 11 januari 2009 17:19 schreef M0NTANA het volgende:
Darío Cvitanich ook in Portugal dus goed bezig. Gaat hij ons naar het kampioenschap schieten?

Uit bij PSV
Sjakie Wolfs 1931-2008
Bobby Haarms 1934-2009
pi_64920863
Robbie Wielaert wil koste wat het kost naar Ajax. De verdediger van FC Twente hoopt dat zijn werkgever een overeenkomst bereikt met de Amsterdamse club over een transfer, maar mocht dit niet lukken dan overweegt de verdediger een stap naar de arbitragecommissie van de KNVB. Dat zegt technisch manager van Ajax Danny Blind in een interview met AT5. Blind had onlangs reeds een gesprek met Wielaert en bereikte al een overeenkomst met de verdediger over een contract voor tweeënhalf jaar. Twente-voorzitter Joop Munsterman wil de 30-jarige mandekker echter niet laten gaan en verlangd een behoorlijke vergoeding voor Wielaert. De verdediger zelf meent echter weg te kunnen voor een gelimiteerde transfersom. Dit bedrag zou ongeveer vier miljoen euro zijn.

Discussiepunt is het nieuwe contract van Wielaert, dat hij nog niet ondertekend had. De verdediger had echter een mondelinge overeenkomst met zijn werkgever en de club had de verlenging van de verbintenis zelfs openbaar gemaakt op de officiële website. Wielaert hoopt nu dat Munsterman bereid is om hem te laten gaan voor het afgesproken bedrag.

Houdt de preses voet bij stuk, dan zal Wielaert overwegen om een arbitragezaak aan te spannen tegen zijn werkgever. De verdediger weerspreekt hiermee zijn eerdere uitspraken, toen hij vertelde dat hij er geen probleem mee zou hebben om bij FC Twente te blijven. “Ik zit in een luxe positie, want ik ben gelukkig bij Twente”, zei Wielaert eerder. “Maar Ajax is toch Ajax.”
Sjakie Wolfs 1931-2008
Bobby Haarms 1934-2009
pi_64920880
Gaan we dit weer krijgen
quote:
Blind: 'Wielaert overweegt arbitragezaak'
Geschreven op zondag, 11 januari om 17:45

Robbie Wielaert wil koste wat het kost naar Ajax. De verdediger van FC Twente hoopt dat zijn werkgever een overeenkomst bereikt met de Amsterdamse club over een transfer, maar mocht dit niet lukken dan overweegt de verdediger een stap naar de arbitragecommissie van de KNVB. Dat zegt technisch manager van Ajax Danny Blind in een interview met AT5. Blind had onlangs reeds een gesprek met Wielaert en bereikte al een overeenkomst met de verdediger over een contract voor tweeënhalf jaar. Twente-voorzitter Joop Munsterman wil de 30-jarige mandekker echter niet laten gaan en verlangd een behoorlijke vergoeding voor Wielaert. De verdediger zelf meent echter weg te kunnen voor een gelimiteerde transfersom. Dit bedrag zou ongeveer vier miljoen euro zijn.

Discussiepunt is het nieuwe contract van Wielaert, dat hij nog niet ondertekend had. De verdediger had echter een mondelinge overeenkomst met zijn werkgever en de club had de verlenging van de verbintenis zelfs openbaar gemaakt op de officiële website. Wielaert hoopt nu dat Munsterman bereid is om hem te laten gaan voor het afgesproken bedrag.

Houdt de preses voet bij stuk, dan zal Wielaert overwegen om een arbitragezaak aan te spannen tegen zijn werkgever. De verdediger weerspreekt hiermee zijn eerdere uitspraken, toen hij vertelde dat hij er geen probleem mee zou hebben om bij FC Twente te blijven. “Ik zit in een luxe positie, want ik ben gelukkig bij Twente”, zei Wielaert eerder. “Maar Ajax is toch Ajax.”
pi_64920923
Wint ie toch niet, als Ajax ten opzichte van Groningen al geen verbetering is.
pi_64920953
quote:
Op zondag 11 januari 2009 17:53 schreef TheJanitor het volgende:
Gaat denk ik eerder om zijn contract of dat rechtsgeldig is of niet. Dan heeft hij nog wel een redelijke zaak.
  zondag 11 januari 2009 @ 17:54:25 #233
51286 w00h00
Digital man!
pi_64920959
quote:
Op zondag 11 januari 2009 17:52 schreef Wooldoor het volgende:
Gaan we dit weer krijgen
[..]

Bij de volgende transfer moeten we eerst maar bij de arbitragecommissie aankloppen, ipv club/zaakwaarnemer
pi_64921028
Mooizo robbie komt toch.
lollig
pi_64921032
quote:
Op zondag 11 januari 2009 17:54 schreef Rumille het volgende:

[..]

Gaat denk ik eerder om zijn contract of dat rechtsgeldig is of niet. Dan heeft hij nog wel een redelijke zaak.
Dan wel inderdaad, was ik alweer vergeten
  zondag 11 januari 2009 @ 18:01:59 #236
77508 Loserkid
Met dank aan Houniet.
pi_64921190
Dan komt hij sowieso, twente heeft dit zelf verneukt, Robbie is van ons..
pi_64921275
quote:
Op zondag 11 januari 2009 18:01 schreef Loserkid het volgende:
Dan komt hij sowieso, twente heeft dit zelf verneukt, Robbie is van ons..
Hij zal na een arbitragezaak niet snel weer spelen bij Twente nee.
AFC Ajax, IJsselmeervogels & Indiana Pacers
pi_64921554
De goals van afgelopen zaterdag staan online, http://web.at5.nl/sport/2(...)ajax-eindigt-in-3-2/
  zondag 11 januari 2009 @ 18:28:07 #239
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_64921926
quote:
Op zondag 11 januari 2009 16:54 schreef Wooldoor het volgende:
Zou jammer zijn als Vermeer vertrekt, hij komt imo sympathieker over dan Stekelenburg. Im potentie lijkt Vermeer me ook beter mits hij zich wel sterk verbeterd op de hoge ballen. Maar Stekelenburg was een aantal jaar geleden daar ook zwakker in dan nu.
Of iemand symphatiek is lijkt me nou niet criteria nummer één voor een doelman. En Steek is gewoon beter dan Vermeer dus Steek moet in de goal.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_64922063
quote:
Op zondag 11 januari 2009 18:15 schreef versteegrob het volgende:
De goals van afgelopen zaterdag staan online, http://web.at5.nl/sport/2(...)ajax-eindigt-in-3-2/
Eigenlijk is het dus 3-3 geworden.
pi_64922319
quote:
Op zondag 11 januari 2009 17:52 schreef Wooldoor het volgende:
Gaan we dit weer krijgen
[..]
Daar gaan we weer .
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  zondag 11 januari 2009 @ 18:40:59 #242
219855 finsdefis
I.. I got authoritah?
pi_64922377
Wat zal het bij Twente worden volgend seizoen? Keukenrollen ipv wc-rollen?
Lekker al die arbitragezaken Maar ja, Wielaert heeft gewoon gelijk, ookal is het niet 'netjes' van hem dat 'ie nu al weg wil.
- Thucydides
pi_64922378
quote:
Op zondag 11 januari 2009 18:38 schreef venomsnake het volgende:

[..]

Daar gaan we weer .
Ze willen gewoon graag naar ons
AFC Ajax, IJsselmeervogels & Indiana Pacers
pi_64922482
quote:
Op zondag 11 januari 2009 17:53 schreef TheJanitor het volgende:
Grote kans van wel omdat het gaat om de rechtsgeldigheid van dat getekend contract met de gelimiteerde transfersom. Er zal wel een ingangsdatum in staan en die heeft Twente te respecteren.
pi_64923337
quote:
Ik zie overal quotes opduiken van Van Basten, maar op AT5 zie ik niks.
Enoh: "Voor Nederlanders is het misschien normaal dat getalenteerde voetballers bij Ajax spelen, maar zo denk ik niet. Er zijn zat goede spelers die niet de kans krijgen voor Ajax te voetballen. Ik wel. Daar bedank ik God iedere dag voor."
pi_64923402
Alleen Blind inderdaad, hier.

Hij zegt helemaal niets vreemds.
pi_64923535
Het is denk ik een kwestie van tijd voordat Wielaert bij Ajax tekent.
pi_64923592
We hebben hem volgende week al hard nodig.
pi_64923673
Is het jullie wel eens opgevallen dat Silva altijd gaan hinkelen als hij het veld opkomt?
Sjakie Wolfs 1931-2008
Bobby Haarms 1934-2009
pi_64923730
Dus Wielaert beslist morgen of hij een arbitrage zaak gaat aanspannen.
lollig
pi_64923740
quote:
Op zondag 11 januari 2009 19:21 schreef denthemen het volgende:
Is het jullie wel eens opgevallen dat Silva altijd gaan hinkelen als hij het veld opkomt?
Dat niet.
Het valt me wel altijd op dat die gast super gemotiveerd is om een basisplaats te veroveren. Hij geeft altijd 120%. Vind het een gezonde en goede concurrentiestrijd met vd Wiel. Want Gregory ontwikkeld zich goed en Silva blijft scherp
pi_64923896
Klaas-Jan begon vandaag trouwens op de bank. En scoorde niet.
pi_64924490
Volgens mij zegt Van Basten hier dingen over Wielaert, maar op het moment dat hij praat heb ik om een of andere reden geen geluid.

http://www.at5.nl/media/at5nieuws_item.asp?newsid=39425
Enoh: "Voor Nederlanders is het misschien normaal dat getalenteerde voetballers bij Ajax spelen, maar zo denk ik niet. Er zijn zat goede spelers die niet de kans krijgen voor Ajax te voetballen. Ik wel. Daar bedank ik God iedere dag voor."
pi_64924526
quote:
Op zondag 11 januari 2009 19:43 schreef kevin6188 het volgende:
Volgens mij zegt Van Basten hier dingen over Wielaert, maar op het moment dat hij praat heb ik om een of andere reden geen geluid.

http://www.at5.nl/media/at5nieuws_item.asp?newsid=39425
Hier wel. Misschien computer even opnieuw starten? Is bij mij een welbekende oplossing, heb er ook zo nu en dan last van namelijk.

Marco komt trouwens erg relaxed over in het interview (meer dan normaal heb ik het idee).
pi_64925291
quote:
Op zondag 11 januari 2009 19:44 schreef Cyberia18 het volgende:

[..]

Hier wel. Misschien computer even opnieuw starten? Is bij mij een welbekende oplossing, heb er ook zo nu en dan last van namelijk.

Marco komt trouwens erg relaxed over in het interview (meer dan normaal heb ik het idee).
Ook opener, over de vraag of hij denkt dat het rondkomt met Wielaert zegt hij: Ja, dat denk ik wel.
Dat is iets heel anders dan de politiek correcte antwoorden die je doorgaans hoort.
  zondag 11 januari 2009 @ 20:26:10 #257
219855 finsdefis
I.. I got authoritah?
pi_64926203
Ik vind Marco al een tijdje veel realistischer bij Ajax dan dat hij bij Oranje was, alhoewel hij nog wel af moet stappen van het standaardzinnetje "Het was een leerzame wedstrijd" vind ik
- Thucydides
pi_64926357
quote:
Op zondag 11 januari 2009 20:26 schreef finsdefis het volgende:
Ik vind Marco al een tijdje veel realistischer bij Ajax dan dat hij bij Oranje was, alhoewel hij nog wel af moet stappen van het standaardzinnetje "Het was een leerzame wedstrijd" vind ik
Idd dat klinkt altijd zo raar als hij dat zegt, maar voor de rest ben ik tot dusver wel tevreden over Marco.
  zondag 11 januari 2009 @ 20:58:20 #259
51286 w00h00
Digital man!
pi_64927454

HAND IN HAND VOOR AJAX 1 !
  zondag 11 januari 2009 @ 21:23:38 #260
219855 finsdefis
I.. I got authoritah?
pi_64928555
quote:
Op zondag 11 januari 2009 20:58 schreef w00h00 het volgende:
[ afbeelding ]

SPELFAUDT!!11 AJAXIEDEN

Leuke liedjes wel, maar volgens mij was er toen nog niet zo'n enorme cultuur om die in het stadion te zingen toch? Jammer genoeg kunnen we nu geen spelersnamen in lange liederen zetten trouwens, want voordat iedereen het kent is de speler in kwestie al weer weg

[ Bericht 8% gewijzigd door finsdefis op 11-01-2009 21:29:12 ]
- Thucydides
pi_64930840
quote:
Marco van Basten prikkelt Ajax

FERREIRAS - Het opvallendste beeld tijdens de trainingsweek van Ajax in Portugal was dat Marco van Basten zelf conditietraining gaf aan Miralem Sulejmani. Gewapend met fluit en stopwatch begeleidde hij op een ochtend de serie 400-meters van een speler die een dag eerder met een pijntje was afgehaakt.

Het was een signaal. Sulejmani is binnengehaald als speler die het verschil kan maken in wedstrijden. ,,Maar het beeld tot nu toe is dat hij wegvalt zodra de intensiteit omhoog gaat. Sulejmani zal écht in zichzelf moeten investeren om inderdaad de speler te worden die beslissend is,’’ sprak Van Basten na het afsluitende oefenduel met VfB Stuttgart. In de met 3-2 verloren pot werd Sulejmani zaterdag na zestig ondermaatse minuten gewisseld.

Van Basten benutte de stage in de Algarve om meer van dergelijke prikkels uit te delen. In elke linie zijn wel één of meer spelers die zich - als het goed is - op scherp gezet voelen voor de herstart van de competitie. Met NEC-uit en Groningen-uit begint 2009 voor Ajax ronduit zwaar.

Naast waarschuwingen deelde de trainer ook schouderklopjes uit. In het doel zouden Maarten Stekelenburg en Kenneth Vermeer het beste in elkaar naar boven moeten gaan halen nu ze weten dat ze elkaar wat de staf betreft nauwelijks ontlopen. De jonge verdediger Toby Alderweireld kreeg lof voor een uitstekende trainingsweek, die volgde op de beslissing om hem definitief bij de A-selectie te halen.

Alderweireld is 19 jaar, gezegend met een goede crosspass en het volgende talent dat via het filiaal Germinal Beerschot Antwerpen bij Ajax op doorbreken staat. Hij is, liet Van Basten doorschemeren, zelfs een optie voor een basisplaats tegen NEC, mocht de voetkneuzing van Jan Vertonghen niet tijdig zijn genezen. In het hart van de defensie weet Oleguer juist weer dat hij zijn borst kan natmaken zodra Ajax er in slaagt Rob Wielaert te halen.

Op het middenveld wordt Gabri geacht als bijna dertiger het hele elftal te beïnvloeden in wedstrijden en niet alleen zijn eigen ding te doen. Dat de Spanjaard na drie jaar nog altijd geen Nederlands en Engels spreekt, is geen excuus.

In de aanval wil Van Basten er naar toe dat Ajax na de winterstop minder afhankelijk wordt van de vorm van de dag van zijn grillige spitsen. De oefenwedstrijd tegen Stuttgart gaf een aardig beeld van wat er nog aan werk ligt. Tegen de statische verdediging van de Duitsers schoot met name Sulejmani tekort in het samenspel met Cvitanich en Suarez.

In de rol van nummer tien verzuimde de Serviër voor diepte te zorgen. Door alleen maar naar de bal toe te bewegen of breed weg te lopen, bemoeilijkte hij de opbouw van achteruit. Het gaat er juist om dat aanvallers met loopjes ruimte maken voor zichzelf én voor een ander.

,,Het is des te vreemder, omdat Sulejmani die diepgang wel heeft,’’ stelde Van Basten, die Siem de Jong goed zag invallen. De Jong is de enige Ajacied die zijn prikkel voor de komende periode mede zelf mag bepalen. Met de clubleiding heeft hij de afspraak dat zijn stem zwaar telt in de beslissing over blijven of verhuurd worden.

,,Het liefst maak ik het seizoen af bij Ajax,’’ zei De Jong na de wedstrijd. ,,Voor de winterstop heb ik toch nog in elf wedstrijden meegedaan. Als ik in de terugronde hetzelfde aantal haal, ben ik tevreden.’’

Met hem in de ploeg werkte Ajax de 3-1 achterstand uit de eerste helft nog bijna volledig weg. De 3-3 in de slotminuut van Cvitanich werd echter ten onrechte wegens buitenspel afgekeurd. Eerder zorgde de centrumspits met zijn handelsmerk, de kopbal naar de grond, wel voor 3-2. Luis Suarez maakte de 1-1. In een week van prikkels droeg hij voor het eerst de aanvoerdersband. Het maakte hem zichtbaar trots.
Goed verhaal weer.
pi_64930922
Van Basten maakt ons kampioen .
pi_64930951
quote:
Op zondag 11 januari 2009 20:58 schreef w00h00 het volgende:
[ afbeelding ]

hand in hand

wuppielied

dat Ajax-feyenoord lied
pi_64931096
quote:
Op zondag 11 januari 2009 22:13 schreef BliksemSchigt het volgende:

[..]

Goed verhaal weer.
ik zei het al eerder: Sulejmani is geen nummer 10!!! gewoon linksbuiten zetten en voor de verassing soms switchen met Suarez. hopelijk is Marco daar nu ook achter.
  zondag 11 januari 2009 @ 22:21:35 #265
148870 BOYS1985
Parijzenaar
pi_64931169
Heren vraagje,

Hoe heet dat nummer van jullie trance achtig, 1 deuntje vlak voor het clublied?
PARIS SAINT GERMAIN...
En PSG. Word Kampioen. En PSG. Word Kampioen!
pi_64931259
quote:
Op zondag 11 januari 2009 22:20 schreef DJ_Ryow het volgende:

[..]

ik zei het al eerder: Sulejmani is geen nummer 10!!! gewoon linksbuiten zetten en voor de verassing soms switchen met Suarez. hopelijk is Marco daar nu ook achter.
Zo spelen gewoon

Stekelenburg
Van der Wiel - Wielaert- Vertonghen - Vermaelen
Gabri - Emanuelson
Aissati
Suarez - Cvitanich - Sulejmani

.
pi_64931426
Ga er nu maar vanuit dat Aissati volgend seizoen pas z'n debuut maakt...
Niet dat het per se zolang duurt, maar dat gaat echt nog wel ff duren.
pi_64931454
quote:
Op zondag 11 januari 2009 22:27 schreef kevin6188 het volgende:
Ga er nu maar vanuit dat Aissati volgend seizoen pas z'n debuut maakt...
Dan doen we nog even de Jong erin . Of Lindgren of Enoh.
pi_64931770
quote:
Op het middenveld wordt Gabri geacht als bijna dertiger het hele elftal te beïnvloeden in wedstrijden en niet alleen zijn eigen ding te doen. Dat de Spanjaard na drie jaar nog altijd geen Nederlands en Engels spreekt, is geen excuus.
Dit blijf ik toch gewoon echt slecht vinden, held of niet...
  zondag 11 januari 2009 @ 22:49:53 #270
51286 w00h00
Digital man!
pi_64932360
quote:
Op zondag 11 januari 2009 22:23 schreef Rumille het volgende:

[..]

Zo spelen gewoon

Stekelenburg
Van der Wiel - Wielaert- Vertonghen - Vermaelen
Gabri - Lindgren
Aissati (de Jong)
Suarez - Cvitanich - Sulejmani

.
Urby is te aanvallend voor die positie, met die opstelling.

Voor de rest kan ik ik me er wel in vinden.
pi_64932484
quote:
Op zondag 11 januari 2009 22:36 schreef _Mike_ het volgende:

[..]

Hoe leeft hij hier in Nederland?

Zonder Nederlands en Engels kom je toch niet ver...
  zondag 11 januari 2009 @ 22:55:01 #272
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_64932575
quote:
Op zondag 11 januari 2009 22:52 schreef BB-boy het volgende:

[..]

Hoe leeft hij hier in Nederland?

Zonder Nederlands en Engels kom je toch niet ver...
Aanwijzen, knikken en lief lachen. Ik vind het persoonlijk weinig professioneel als je nu nog geen Engels of Nederlands spreekt. Al was het maar een beetje, het maakt de keuze van van Basten ook wat begrijpelijker.
pi_64932590
Ja vind het ook apart, je kan toch wel Engels
pi_64932643
quote:
Op zondag 11 januari 2009 22:55 schreef versteegrob het volgende:
Ja vind het ook apart, je kan toch wel Engels
Valt bij Spanjaarden over het algemeen behoorlijk tegen hoor. Cvitanich snapte in het begin ook niks van Engels, kijk z'n interviews maar na. Geen idee of dat nu beter gaat trouwens.
pi_64932695
Wist nieteens dat Gabri geen Engels kon, dat valt idd wel tegen.
pi_64932806
quote:
Op zondag 11 januari 2009 22:56 schreef kevin6188 het volgende:

[..]

Valt bij Spanjaarden over het algemeen behoorlijk tegen hoor. Cvitanich snapte in het begin ook niks van Engels, kijk z'n interviews maar na. Geen idee of dat nu beter gaat trouwens.
Mwah, de jongen gasten rond Barcelona spreken allemaal wel aardig Engels tegenwoordig. Maarja Gabri valt daar buiten die is van een andere generatie
pi_64932919
de taal van het voetbal is universeel
pi_64932928
quote:
Op zondag 11 januari 2009 23:03 schreef DJ_Ryow het volgende:
de taal van het voetbal is universeel
Gelull
pi_64933363
quote:
Op zondag 11 januari 2009 22:21 schreef BOYS1985 het volgende:
Heren vraagje,

Hoe heet dat nummer van jullie trance achtig, 1 deuntje vlak voor het clublied?
Ik denk dat je Randy Katana - Fancy fair 2005 bedoelt maar ik weet niet zeker of je die bedoelt.
AFC Ajax
pi_64933935
Morgen dus de beslissing van Wielaert. Arbitragezaak of niet... Ik denk van niet eerlijk gezegd. Vind 'm daar niet het type mens voor. Hij komt altijd over alsof ie alles goed vindt. Maargoed, z'n aanvoerdersband is wel afgenomen natuurlijk. Zal tochl wat met hem hebben gedaan.
  zondag 11 januari 2009 @ 23:45:42 #281
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_64934345
In de voetbalwereld weet je het maar nooit.
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
pi_64934387
quote:
Op zondag 11 januari 2009 23:30 schreef Nashje het volgende:
Morgen dus de beslissing van Wielaert. Arbitragezaak of niet... Ik denk van niet eerlijk gezegd. Vind 'm daar niet het type mens voor. Hij komt altijd over alsof ie alles goed vindt. Maargoed, z'n aanvoerdersband is wel afgenomen natuurlijk. Zal tochl wat met hem hebben gedaan.
Ben normaal geen voorstander van een arbitragezaak(zoals Suarez) maar in het geval van Wielaert zou het hartstikke terecht zijn. Handelswijze van FC Twente is heel smerig
If I'm sad, I stop being sad and be awesome instead. True story
  maandag 12 januari 2009 @ 00:00:19 #283
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_64934768
quote:
Op zondag 11 januari 2009 22:36 schreef _Mike_ het volgende:

[..]

Ik dacht ook dat Ajax dat nooit pikte van spelers en iedereen op Nederlandse les deed.
Life is what you make it.
pi_64934960
quote:
Op maandag 12 januari 2009 00:00 schreef Schanulleke het volgende:

[..]

Ik dacht ook dat Ajax dat nooit pikte van spelers en iedereen op Nederlandse les deed.
Doet Ajax ook wel, maar als de spelers hun huiswerk niet maken dan zullen ze ook de taal niet leren spreken. Beetje hetzelfde als mijn Frans.
  maandag 12 januari 2009 @ 00:08:07 #285
131729 jna
Je lul hangt uit je broek
pi_64934983
Hoe weten jullie nou zeker dat Gabri geen Nederlands of Engels spreekt. Omdat 1 journalist het zegt? Over Gomes werd ook altijd gezegd dat ie geen Nederlands sprak terwijl ie het ook gewoon sprak maar alleen de voorkeur gaf aan Spaans.
Jawel, je keek.
  maandag 12 januari 2009 @ 00:09:38 #286
219855 finsdefis
I.. I got authoritah?
pi_64935021
Ja dat zei ik een tijdje geleden ook al over Gabri, beetje jammer. Sowieso lijkt het me wel logisch dat je Engels kunt op dat niveau. Ookal heb je na een tijdje ook wel door wat je trainer/medespeler bedoelt als 'ie iets roept, het is ook gewoon handig als je even wat tips kan geven of een normaal gesprek kan hebben met je teamgenoten. Gelukkig is er op Gabri vrij weinig aan te merken qua voetbal/mentaliteit op het veld, anders zou dat natuurlijk niet getolereerd worden.
- Thucydides
pi_64935054
Morgen dus meer duidelijkheid rondom Robbie?
  maandag 12 januari 2009 @ 00:11:13 #288
219855 finsdefis
I.. I got authoritah?
pi_64935067
quote:
Op maandag 12 januari 2009 00:08 schreef jna het volgende:
Hoe weten jullie nou zeker dat Gabri geen Nederlands of Engels spreekt. Omdat 1 journalist het zegt? Over Gomes werd ook altijd gezegd dat ie geen Nederlands sprak terwijl ie het ook gewoon sprak maar alleen de voorkeur gaf aan Spaans.
Het is geloof ik ook al eens eerder gezegd, aan het begin van het seizoen. Maar ja ik heb daar geen bron van ofzo . Wat kevin6188 zegt trouwens, misschien kan hij wel 'communiceren' maar niet vloeiend praten in het Nederlands.
- Thucydides
pi_64935088
AD:
quote:
FC Twente is dit weekeinde toch gaan schuiven in de zaak Rob Wielaert. De Enschedese club bleek zondagavond laat ineens bereid met Ajax te praten over een lager transferbedrag dan vier miljoen euro.
afbeelding vergroten Rob Wielaert.

Binnen Twente wil coach Steve McClaren zo snel mogelijk duidelijkheid in de slepende kwestie. De Brit vloog vanuit het trainingskamp in La Manga een dag eerder dan de spelersgroep terug naar Nederland voor overleg met zijn bestuur.
Het verschil delen en klaar.
  maandag 12 januari 2009 @ 00:12:13 #290
131729 jna
Je lul hangt uit je broek
pi_64935091
Ik zie Gabri trouwens vaak genoeg tegen de scheids lullen. Lijkt me niet dat ie in het Spaans begint dan.
Jawel, je keek.
pi_64935118
quote:
Op maandag 12 januari 2009 00:11 schreef finsdefis het volgende:

[..]

Het is geloof ik ook al eens eerder gezegd, aan het begin van het seizoen. Maar ja ik heb daar geen bron van ofzo . Wat kevin6188 zegt trouwens, misschien kan hij wel 'communiceren' maar niet vloeiend praten in het Nederlands.
Wat vrienden van me hebben laatst op die meet & greet met Gabri gesproken. Tenminste, een poging tot... Echt lekker wilde het allemaal niet.
pi_64935122
quote:
Op maandag 12 januari 2009 00:12 schreef kevin6188 het volgende:
AD:
[..]

Het verschil delen en klaar.
pi_64935137
Oke Monsterman wordt eindelijk voor rede vatbaar. Door Steve.
lollig
pi_64935163
En anders gewoon die 4 miljoen betalen.
pi_64935168
Gabri in het Nederlands. Op het einde wil hij nog wat zeggen, maar dat lukt niet helemaal.

maandag 12 januari 2009 @ 00:15:45 #296
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_64935181
Gabri spreekt een aardig woordje Engels hoor, wat een onzin dat ie alleen Spaans spreekt. .
-
pi_64935233
quote:
Op maandag 12 januari 2009 00:15 schreef kevin6188 het volgende:
Gabri in het Nederlands. Op het einde wil hij nog wat zeggen, maar dat lukt niet helemaal.

pi_64935248
quote:
Op maandag 12 januari 2009 00:13 schreef ub40_bboy het volgende:
Monsterman
  maandag 12 januari 2009 @ 00:18:44 #299
51286 w00h00
Digital man!
pi_64935266
quote:
Op maandag 12 januari 2009 00:10 schreef Cyberia18 het volgende:
Morgen dus meer duidelijkheid rondom Robbie?
Gaat morgen gewoon rond komen.
pi_64935268
Nou, maak 'm ff vol.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')