Urby op linksbackquote:Op zaterdag 10 januari 2009 18:08 schreef ub40_bboy het volgende:
[..]
Nouja, V.d. Wiel - Wielaert - Oleguer - Schilder / Emanuelson is een aardige verdediging. Beter dan die van AZ want daar is die Moisander nou ook geblesseerd.
Idd.. Wel leuk om te horen dat hij weer een kopdoelpunt maaktequote:Op zaterdag 10 januari 2009 18:33 schreef Aanvoerder het volgende:
Al het 3e doelpunt van Dario dat wordt afgekeurd als ik het goed heb bijgehouden.Eerste was onterecht, 2 wel terecht en deze moet ik eerst maar eens zien dan.
Oefenwedstrijdje van ajax tegen stuttgartquote:Op zaterdag 10 januari 2009 19:30 schreef Houniet het volgende:
Wat is dat met die livescores hierLuque? Snap er geen reet van
.
quote:Op zaterdag 10 januari 2009 19:30 schreef Houniet het volgende:
.
quote:Op zaterdag 10 januari 2009 19:30 schreef Houniet het volgende:
.
KUTquote:Marco van Basten weet nog niet of hij bij de hervatting van de competitie, aankomend weekend, een beroep kan doen op de Belgen Thomas Vermaelen en Jan Vertonghen. Het tweetal raakte geblesseerd tijdens het trainingskamp van de Amsterdammers in de Portugese Algarve, en zal de komende week een speciale behandeling ondergaan.
Voor Vertonghen zien de zaken er nog het gunstigst uit. “De voet is gekneusd. Tegen Stuttgart speel ik niet, maar ik ga er vanuit NEC uit (volgende week zondag, red.) te halen”, zo zei de polyvalente Belg vrijdag ten overstaan van de pers. Mocht dat niet het geval zijn, dan mist Ajax in Nijmegen twee van de vier basisverdedigers.
Dat zou een kleine tegenslag zijn. Van Basten is namelijk tevreden over de eerste seizoenshelft van zijn afweer. “Behoudens uitschieters als de vijf tegentreffers bij Heerenveen, vind ik dat we verdedigend een stabiele indruk hebben gemaakt”, zo ging hij in op de mogelijke absentie van het duo.
Twente-stopper Robbie Wielaert zou nog een bijdrage kunnen leveren, maar zijn komst lijkt verder weg dan ooit. “Hij is een speler van dertig jaar, een ervaren jongen. Bij ons zijn de meeste spelers jong, gretig en talentvol. We zijn gebaat bij een ervaren voetballer”, vindt Van Basten.
Weet wel dat Vermaelen een geirriteerde achillespees heeft (loopt ie al een tijd mee te klooien). Zou zuur zijn, ze spelen echt goed dit half jaarquote:Op zaterdag 10 januari 2009 19:42 schreef finsdefis het volgende:
[..]
KUT![]()
hoop dat het een verzinsel is
Ik zie geen quotes van Van Basten en Ajax1.nl zit niet in Portugal, maar op hun zolderkamer achter het toetsenbord. Weinig van waar dus en een pure gok van hun. Als ze uiteindelijk gelijk krijgen, zijn ze de eerste, die insteek.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 19:46 schreef finsdefis het volgende:
Ajax1.nl
Is eensite die geruchten verzamelt verder, maar toch. De kans is opzich aanwezig na al dat nieuws over "kleine" blessures.
Heel simpel Luque kwam erin voor Suarez die waardeloos speelde en hij maakte 4 goals in 5 minuten.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 19:47 schreef Houniet het volgende:
Ik snap er echt geen reet van gasten.
Luque zit toch ergens anders? Of was dat voor een half jaar.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 19:57 schreef superjood het volgende:
[..]
Heel simpel Luque kwam erin voor Suarez die waardeloos speelde en hij maakte 4 goals in 5 minuten.
Houniet wat heb je nou weer allemaal uitgespookt. En dat op zaterdag voor 20:00 uurquote:Op zaterdag 10 januari 2009 20:08 schreef Houniet het volgende:
[..]
Luque zit toch ergens anders? Of was dat voor een half jaar.
Volgens mij space ik hem nog ofzo.
quote:Op zaterdag 10 januari 2009 20:08 schreef Houniet het volgende:
[..]
Luque zit toch ergens anders? Of was dat voor een half jaar.
Volgens mij space ik hem nog ofzo.
Ik heb 80% hier.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 20:16 schreef fathank het volgende:
[..]
Houniet wat heb je nou weer allemaal uitgespookt. En dat op zaterdag voor 20:00 uur.
Bericht komt uit de telegraaf.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 19:50 schreef kevin6188 het volgende:
[..]
Ik zie geen quotes van Van Basten en Ajax1.nl zit niet in Portugal, maar op hun zolderkamer achter het toetsenbord. Weinig van waar dus en een pure gok van hun. Als ze uiteindelijk gelijk krijgen, zijn ze de eerste, die insteek.
Vermaelen zal, zoals zovaak, wel weer net op tijd fit zijn. En als Vertonghen er zelf vanuit gaat dat hij na wat rust op tijd fit is voor NEC-uit, dan ga ik daar zelf ook maar vanuit. Van der Wiel heb ik verder niets over gelezen behalve dat hij de tweede helft van een partijtje liet schieten. Maar daar is anders altijd nog Silva.
Dit seizoen samen met Vertonghen alle wedstrijden gespeeld, valt dus wel mee.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 21:59 schreef zjroentje het volgende:
Vermaelen is echt te vaak geblesseerd ....
quote:
Dit seizoen valt het idd wel mee. Maar ik hou altijd mijn hart vast bij een kopduel van Vermaelen, want hij komt echt zo vaak verkeerd terecht.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 22:03 schreef F1Bas het volgende:
[..]
Dit seizoen samen met Vertonghen alle wedstrijden gespeeld, valt dus wel mee.
Ha leuk.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 20:46 schreef Houniet het volgende:
[ afbeelding ]
Leuk om Bogarde zo aan het werk te zien.
Zijn er ook nog foto's van Luque?quote:Op zaterdag 10 januari 2009 20:46 schreef Houniet het volgende:
[ afbeelding ]
Leuk om Bogarde zo aan het werk te zien.
Je smiley is niet echt gepast.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 22:13 schreef DuvelDuvel het volgende:
Ach ja was ter verwachten die blessures. Keeper,Middenvelders,Aanvallers waren bijna allemaal al een keer geblesseerd geweest. Nu dus de verdedigers
Mag ik hopen, anders zie ik het somber inquote:Op zondag 11 januari 2009 01:43 schreef KirkLazarus het volgende:
Vermaelen en Vertonghen staan er tegen NEC gewoon
En Vermeer is geen echte Ajacied omdatquote:Op zondag 11 januari 2009 10:50 schreef Rejected het volgende:
Men heeft het vaak over Stekelenburg verkopen en dan Vermeer laten spelen.
We kunnen ook Vermeer voor een fiks bedrag verkopen en de echte Ajacied Steek houden!
Steek levert nu (of deze zomer) natuurlijk meer op, Vermeer kan meer opleveren over een jaar of wat.quote:Op zondag 11 januari 2009 10:50 schreef Rejected het volgende:
Men heeft het vaak over Stekelenburg verkopen en dan Vermeer laten spelen.
We kunnen ook Vermeer voor een fiks bedrag verkopen en de echte Ajacied Steek houden!
Inderdaad ja. Maar ik denk als hij uitzicht krijgt op veel speeltijd omdat Steek weg zou gaan, dat dat wel goed komt.quote:Op zondag 11 januari 2009 11:17 schreef jna het volgende:
Moet Vermeer eerst z'n contract verlengen he
Het is niet te geloven.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 22:08 schreef Nashje het volgende:
Haha weer een hoopje blessures. Ongelooflijk. In de zomer zul je zien dat we nog steeds niet met de sterkste 11 hebben gespeeld
. Trieste zooi.
Aissati heeft nóg een terugslag gehad. En Van der Heijden z'n eerste.
Medische staf is weer op z'n best.
Eindelijk iemand die het begrijpt.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 18:21 schreef Cyberia18 het volgende:
Silva-Wielaert-Vertonghen-Vermaelen.
Zo zie ik de verdediging voor de rest van het seizoen.
Maar van de inleiding, waarin wordt gezegd dat er mogelijk drie verdedigers missen, heeft Ajax1 zelf prutswerk gemaakt. Dat staat ook niet in De Telegraaf.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 21:35 schreef DuvelDuvel het volgende:
[..]
Bericht komt uit de telegraaf.
quote:Op zondag 11 januari 2009 12:37 schreef kevin6188 het volgende:
[..]
Schijnt trouwens dat Alderweireld een goede indruk heeft gemaakt op Van Basten afgelopen week.
quote:Dagboek Algarve (9): Pittig slot van prima week
Ferreiras, 10 jan 2009
Ajax ruilt de zonnige Algarve weer in voor de winterse omstandigheden in Amsterdam. De nuttige trainingsweek in zuidelijk Portugal werd afgesloten met een kleine nederlaag (2-3) in een vriendschappelijk duel met VfB Stuttgart. Zondag vliegen de Ajacieden terug.
De enige oefenwedstrijd die Ajax in deze korte winterstop speelt, bood alvast een voorproefje van wat de tweede seizoenshelft mogelijk verwacht kan worden van de Amsterdammers. Na een intensieve trainingsweek was het in het Estádio da Nora prettig sparren met de nummer tien uit de Duitse Bundesliga.
,,We hebben aardig gespeeld, helemaal na zo’n zware trainingsweek’’, blikte trainer Marco van Basten kort na de wedstrijd terug. ,,Positief was dat we constant het spel probeerden te maken. Al hadden we daarbij wel wat vaak last van buitenspel. Maar zeker in balbezit was het prima, ook al was het op belangrijke momenten soms nét niet. ’’ Bij VfB Stuttgart ontbrak Khalid Boulahrouz. De Nederlander was na enkele dagen koorts achtergebleven in het spelershotel van de Duitse club en onderging een conditietest.
Toby Alderweireld was de opvallendste speler in de basisformatie van de Amsterdammers. De verdediger uit eigen jeugdopleiding werd met de basisplaats beloond voor zijn prima prestaties tijdens de trainingen. De Belg beschaamde het vertrouwen niet en speelde een ijzersterke wedstrijd als centrale verdediger. Met zijn basisplek ‘profiteerde’ Alderweireld ook van de blessures bij Thomas Vermaelen (achillespees) en Jan Vertonghen (kneuzing aan voet). Ook Gregory van der Wiel bleef met een lichte enkelblessure uit voorzorg aan de kant. Bruno Silva nam de honneurs daarom waar als rechtsback. Rasmus Lindgren zag het duel ook vanaf de zijlijn.
,,Toby heeft het de hele week al goed gedaan. Ook in deze wedstrijd was zijn inbreng heel positief’’, complimenteerde Van Basten de jonge Belg. Weinig verbazingwekkend was Alderweireld zelf ook met een goed gevoel van het gras in Ferreiras afgestapt. ,,Het was een goede wedstrijd en een leuke week’’, vond de fysiek sterke verdediger. ,,Een week waarin ik weer zoveel nieuws heb bijgeleerd. Dat kan ook niet anders als je met en tegen jongens als Suarez en Sulejmani mag trainen en spelen. Het was zwaar, maar ik voel dat ik beter wordt. Nu maar kijken hoe het de komende tijd verder gaat.’’
De ogen van de enkele honderden toeschouwers, met name die van de meegereisde Nederlanders, in het Estádio da Nora waren ook (vooral) gericht op de keepers. De Ajax-trainer maakt na de winterstop bekend met welke doelman hij aan de tweede competitiehelft begint. De Ajacieden hervatten de Eredivisie op zondag 18 januari met een uitwedstrijd tegen NEC. Voor de rust verdedigde Kenneth Vermeer het Ajax-doel. Vermeer trof voor de rust weinig blaam bij de drie Duitse doelpunten. De keeper kon slechts kijken naar de geslaagde inzetten van Martin Lanig (uitgespeelde aanval), Julian Schieber (diagonaal schot) en Thomas Hitzlsperger. Laatstgenoemde stiftte de bal van ver buiten de zestien fenomenaal in het Ajax-doel.
Na de pauze was het de beurt aan Maarten Stekelenburg. De international van Oranje maakte na maanden durend blessureleed eindelijk weer zijn rentree in een wedstrijd. ,,Het ging ook lekker; heerlijk om weer een wedstrijd te kunnen spelen’’, verwoordde Stekelenburg zijn goede gevoel over ‘zijn’ tweede helft. De keeper kampte sinds de thuiswedstrijd tegen Vitesse met een schouderkwetsuur. ,,De schouder voelt gelukkig weer goed aan.’’ ‘Steek’ maakte na het vriendschappelijke treffen weinig woorden vuil aan de keepersstrijd. ,,Ik ga er van uit dat ik na de winterstop ga keepen.’’
Luis Suarez tekende in het eerste bedrijf voor de enige Amsterdamse treffer. De Uruguayaan, Suarez begon de wedstrijd als aanvoerder, stond precies in de baan van een schot van uitblinker Dario Cvitanich. Het kleine tikje dat Suarez de bal meegaf, liet VfB Stuttgart-keeper Jens Lehmann kansloos.
Mede doordat Stuttgart-trainer Markus Babbel zijn elftal halverwege flink omgooide, hadden Stekelenburg en zijn collega-Ajacieden na de pauze minder te duchten van de Duitsers. De doelman nam in de rust (1-3) de aanvoerdersband over van Suarez. VfB Stuttgart zakte wat terug, terwijl Ajax de inhaalrace op volle kracht inzette.
Cvitanich bleef de volledige wedstrijd uitstekend op dreef. Na ruim een uur spelen kopte de Argentijnse spits de bal secuur voorbij invaller-keeper Alexander Stolz: 2-3. Vlak voor tijd leek Cvitanich zijn ploeg zelfs aan de verdiende gelijkmaker te helpen. De opnieuw rake kopbal werd curieus genoeg afgekeurd wegens buitenspel. ,,Het was zéker niet buitenspel, zéker niet’’, oordeelde de hoofdrolspeler zelf. Nauwelijks afgekoeld en nog altijd stoom afblazend na het vermeende onrecht deed Cvitanich vervolgens zijn verhaal voor de camera van Ajax TV.
,,In de eerste helft werden twee, drie mindere momenten van ons hard afgestraft’’, vervolgde Van Basten zijn terugblik. De trainer zag Cvitanich ook nog een keer snoeihard op de lat schieten. ,,In verdedigend opzicht werden daarbij wel een paar foutjes gemaakt. De 1-3 achterstand bij rust was niet echt nodig. We kregen een paar doelpunten te makkelijk tegen. Terugkijkend is dit toch een heel goede week geweest.’’
Mss word hij ook wat 'rustiger' gebracht ofzo? minder druk dan Blind jr. enzo, op hem staat wel aardig wat druk.. het 'zoontje' van moet dan ook wel goed voetballen.. etc.quote:Op zondag 11 januari 2009 12:53 schreef Dvm86 het volgende:
Die Alderweireld wordt echt een topper denk ik. Ook tegen Inter deed hij het zeer goed, zonder ook maar ooit op dat toneel gepareerd te hebben.
Dat is natuurlijk ook persoonsgebonden. Voor zover ik het kan beoordelen, oogt Alderweireld iets volwassener en rustiger dan Blind.quote:Op zondag 11 januari 2009 12:57 schreef Silaz het volgende:
[..]
Mss word hij ook wat 'rustiger' gebracht ofzo? minder druk dan Blind jr. enzo, op hem staat wel aardig wat druk.. het 'zoontje' van moet dan ook wel goed voetballen.. etc.
Tegen Stuttgart was hij ook weer aardig bezig. Zoals heel Ajax wel redelijk speelde, krijg ik de indruk. Alleen verdedigend was het niet even goed. Bal op de laat nog en net naast van Gabri. Plus dat Ajax constant het spel maakte.quote:Op zondag 11 januari 2009 12:53 schreef Dvm86 het volgende:
Ik hoop trouwens dat Cvitanich zo door gaat. Zes doelpunten uit drie wedstrijd is echt super. Ook al waren het ''maar'' Ado, de Graafschap en NAC, Huntelaar heeft het dit seizoen niet voor elkaar gekregen om zo effectief te zijn.
Geloof dat er vanavond een samenvatting op AjaxTV komt. dacht ik ergens gelezen te hebbenquote:Op zondag 11 januari 2009 12:58 schreef kevin6188 het volgende:
[..]
Tegen Stuttgart was hij ook weer aardig bezig. Zoals heel Ajax wel redelijk speelde, krijg ik de indruk. Alleen verdedigend was het niet even goed. Bal op de laat nog en net naast van Gabri. Plus dat Ajax constant het spel maakte.
Maar dat is wat ik ervan gelezen heb. Beetje lastig, had het liever gezien.
Sonck rechtsbackquote:Op zondag 11 januari 2009 13:06 schreef koningdavid het volgende:
Alleen maar Belgen in de verdediging voortaan!
Wat jammer nou dat Nederland en Belgie niet meer het Verenigd Koninkrijk der Nederlanden, vormen. Het lijkt wel alsof van origine de Nederlandse (oranje) defensie altijd de zwakste schakel is, terwijl de Belgen zeer goede verdedigers hebben.quote:Op zondag 11 januari 2009 13:06 schreef koningdavid het volgende:
Alleen maar Belgen in de verdediging voortaan!
Te weinig ervaring. Talent is leuk, ervaring noodzaak.quote:Op zondag 11 januari 2009 13:28 schreef toma het volgende:
Kunnen we Alderweireld niet aanleren om rechts in de verdediging te spelen. Dan spelen we (mits Wielaert niet komt) zo:
vd Wiel - Alderweireld - Vertonghen - Vermaelen
alleen jongens uit de eigen jeugdopleiding
of net als frank demouge bij willemIIquote:Op zondag 11 januari 2009 14:09 schreef Silaz het volgende:
Daarom ook; Robbie Robbie Robbie wielaeerrt owhowowooowoooo. (als in ruby ruby rubyyy)
ik weet hij is slecht
Rob-bie Wielaert we worden kampioen!quote:Op zondag 11 januari 2009 14:13 schreef toma het volgende:
[..]
of net als frank demouge bij willemII
jalalalalalalalalalalala.....
jalalalalalaLALALALALALA....
JALALALALALALALALALALALA....
ROBBIE WIE-LAERT
jalalalala.
There's only OOOOONE Robbie Wielaert!quote:Op zondag 11 januari 2009 14:22 schreef koningdavid het volgende:
In Engeland hebben ze altijd veel leukere en uitgebreidere liedjes over spelers. Hele coupletten enzo... bij ons is het meestal niet heel origineel. "Willekeurige naam gevolgd door JALALALALAAAA of whooooo-oh-oh"
Ale Ale Ale Dariooooquote:Op zondag 11 januari 2009 14:22 schreef koningdavid het volgende:
In Engeland hebben ze altijd veel leukere en uitgebreidere liedjes over spelers. Hele coupletten enzo... bij ons is het meestal niet heel origineel. "Willekeurige naam gevolgd door JALALALALAAAA of whooooo-oh-oh"
Gezien jouw username lijkt me ook niet dat jij nou degene bent die het naar een hoger niveau gaat tillen.quote:Op zondag 11 januari 2009 14:43 schreef ikvalopdikkewijven het volgende:
Waar gaat het heen met het Ajax topic
Dat klinkt echt zó gay.quote:Op zondag 11 januari 2009 14:30 schreef toma het volgende:
[..]
There's only OOOOONE Robbie Wielaert!
OOOONE Robbie Wielaert!
Walking alone, singing a song,
walking in a Wielaert wonderland!
quote:Op zondag 11 januari 2009 14:01 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Te weinig ervaring. Talent is leuk, ervaring noodzaak.
Oh ja. Shit.quote:Op zondag 11 januari 2009 14:52 schreef ub40_bboy het volgende:
[..]
wielaert mag sowieso niet meedoen aan uefa cup.
"Komt vanzelf" is nu geen tijd voor, we pissen al 4 seizoenen naast de pot.quote:Op zondag 11 januari 2009 14:50 schreef Radegast het volgende:
[..]
![]()
Talent is noodzaak, ervaring komt vanzelf.
quote:Op zondag 11 januari 2009 14:44 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Gezien jouw username lijkt me ook niet dat jij nou degene bent die het naar een hoger niveau gaat tillen.
Wat stond er dan?quote:Op zondag 11 januari 2009 15:24 schreef Houniet het volgende:
Ja dat gare blad Privé. Wachtkamers zijn dodelijk.
Ervaring is ook geen garantie.quote:Op zondag 11 januari 2009 15:12 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
"Komt vanzelf" is nu geen tijd voor, we pissen al 4 seizoenen naast de pot.
Ja over vanalles. Over zijn vriendin, hoe zij elkaar leerden kennen etc. Waar ze gaan wonen, niets bijzonders.quote:Op zondag 11 januari 2009 15:42 schreef Rumille het volgende:
[..]
Wat stond er dan?
Iets over Huntelaar?
Maybe een nieuw Sulejmanitje. Gelukkig zit Van Geel niet meer op zijn positie.quote:Op zondag 11 januari 2009 16:10 schreef Jeroen427 het volgende:
Ajax test verdediger Gia Grigalava (19)
zondag 11 januari, door OV, Amsterdam, 14:59u, Ajax Showtime
Nieuwsfoto Ajax heeft de afgelopen dagen de tijd genomen om de 19-jarige Russische verdediger Gia Grigalava te bekijken. De jongeling speelde mee met Jong Ajax in de verloren wedstrijd tegen Excelsior afgelopen zaterdag (2-3).
Grigalava komt officieel uit Georgië maar heeft een dubbel paspoort. Het is de bedoeling dat de verdediger op 12 januari terugkeert naar zijn huidige club FK Rostov. Volgens Sport-Express heeft Ajax de beste papieren maar is zeker niet de enige geïnteresseerde; CSKA, Spartak en Tom Tomsk volgen de speler ook op de voet.
Naam: Gia Grigalava
Club: FK Rostov
Positie: Verdediger
Voet: Rechts
Lengte: 1,88 m
Geboortedatum: 05.08.1989
Nationaliteit: Russische/Georgisch
Garanties heb je nooit, maar het lijkt mij toch prettiger en verstandiger om nieuwe verdedigers naast wat meer ervaren verdedigers te laten debuteren.quote:Op zondag 11 januari 2009 16:09 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Ervaring is ook geen garantie.
Ik ben benieuwd, sowieso zou naast Wielaert een verdediger erbij geen kwaad kunnen.quote:Op zondag 11 januari 2009 16:10 schreef Jeroen427 het volgende:
Ajax test verdediger Gia Grigalava (19)
zondag 11 januari, door OV, Amsterdam, 14:59u, Ajax Showtime
Nieuwsfoto Ajax heeft de afgelopen dagen de tijd genomen om de 19-jarige Russische verdediger Gia Grigalava te bekijken. De jongeling speelde mee met Jong Ajax in de verloren wedstrijd tegen Excelsior afgelopen zaterdag (2-3).
Grigalava komt officieel uit Georgië maar heeft een dubbel paspoort. Het is de bedoeling dat de verdediger op 12 januari terugkeert naar zijn huidige club FK Rostov. Volgens Sport-Express heeft Ajax de beste papieren maar is zeker niet de enige geïnteresseerde; CSKA, Spartak en Tom Tomsk volgen de speler ook op de voet.
Naam: Gia Grigalava
Club: FK Rostov
Positie: Verdediger
Voet: Rechts
Lengte: 1,88 m
Geboortedatum: 05.08.1989
Nationaliteit: Russische/Georgisch
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |