Ik ben in 2 maanden toen 10 kg aangekomenquote:Op vrijdag 9 januari 2009 13:56 schreef vergeetmewelletje het volgende:
[..]
Zie het lijstje van dieetweb in de OP.![]()
Ik ben nu 6 weken gestopt en hopelijk stabiliseert het nu en begin ik binnenkort met afvallen.
Huh minder? Jij eet toch niet zoveel Sjoeg.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 14:04 schreef Sugar het volgende:
Nou, ik ga er wel lering uit trekken. Wennen aan minder.
Stom dat ik me schaam inderdaad, maar het is niet tegen te houden nu.
Toen ik nog cruesli at, at ik ook 75 gram. Dat is niet zoveel. Het is wel een reden dat ik ermee gestopt ben. Het at net iets te makkelijk weg, zeg maar.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 13:51 schreef Sugar het volgende:
Oh, man, dan snap ik dat jullie het niet te veel vinden wat ik eet!![]()
Ik neem 2,5 keer zoveel!
Ik vind het bijna spannendquote:Op vrijdag 9 januari 2009 14:09 schreef Greys het volgende:
Even allemaal positive vibes naar PF zenden nu he!?
Ze is aan het afrijden as we speak!
quote:Op vrijdag 9 januari 2009 14:12 schreef Viking84 het volgende:
Ik was m'n USB-stick kwijt net. Heb hemel en aarde bewogen (lees: me theatraal ter aarde gestort: ik zou niet misstaan als jammerende geliefde in een opera), maar hij is terug. O, ik kan er zó slecht tegen als dingen kwijt zijn.
Mark zat me alleen maar de hele tijd uit te lachen: "Toch jammer dat we geen camera hebben, want dan kon je nog eens lachen als je hem straks terug hebt."
Zo doe ik dat ook!quote:Op vrijdag 9 januari 2009 14:14 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik zou bij God niet weten hoeveel muesli ik door m'n yoghurt gooi. Meten jullie dat af of zo? Ik pak gewoon uit m'n bak wat er in één hand past en dat neem ik.
Dat is ongeveer een juiste hoeveelheidquote:Op vrijdag 9 januari 2009 14:14 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik zou bij God niet weten hoeveel muesli ik door m'n yoghurt gooi. Meten jullie dat af of zo? Ik pak gewoon uit m'n bak wat er in één hand past en dat neem ik.
Die mag van mij in de OP.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 14:12 schreef SHE het volgende:
De hele clou van succesvol afvallen is je lichaam kennen en een manier vinden van eten waar je plezier/voldoening uit haalt. Dat kan niemand voor je dicteren.
Zo waarquote:Op vrijdag 9 januari 2009 14:12 schreef SHE het volgende:
@ Sigme: Er bestaat geen universeel dieet. Zelfs de mijne is onmogelijk toepasbaar op iedereen en zal voor elk mens afzonderlijk getweaked moeten worden.
Ik denk zelf dat de eerste stap naar een slank en fit leven, het bewust worden van je eigen behoeften is.
Welke voedingsstoffen liggen je, verteer je makkelijk en vind je prettig om te eten? Wat is je energie behoefte? wat doe je naast het eten?
Ik schud. In een soepkom. Maar ik ben er snel op uitgekeken dus koop ik het niet meer.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 14:14 schreef DevilsAndDust het volgende:
Na 3 weken aan gebroken nachten was in staat om mensen te bijten als ze al verkeerd naar me keken.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 13:48 schreef cinnamongirl het volgende:
Thanks!!Dit ga ik zeker aan hem laten lezen. En dat van die slaapproblemen, dat merk ik ook bij hem. Hij slaapt slecht, wiebelt, trilt, schrikt opeens wakker, is angstig.....mijn nachten zijn hierdoor ook niet echt aangenaam. Ik wist echt niet dat dat ook een bekend ontwenningsverschijnsel was, al vermoedde ik natuurlijk wel een verband.
quote:Op vrijdag 9 januari 2009 14:12 schreef SHE het volgende:
@ Sigme: Er bestaat geen universeel dieet. Zelfs de mijne is onmogelijk toepasbaar op iedereen en zal voor elk mens afzonderlijk getweaked moeten worden.
Ik denk zelf dat de eerste stap naar een slank en fit leven, het bewust worden van je eigen behoeften is.
Welke voedingsstoffen liggen je, verteer je makkelijk en vind je prettig om te eten? Wat is je energie behoefte? wat doe je naast het eten?
Pas als je dat weet, kun je gaan zoeken naar het voor jou ideale eetpatroon. BJ en Co zijn er een goed voorbeeld van.
BJ eet weer wat minder vetten, Co wat meer proteinen en gemiddeld meer vetten. En het resultaat is zoals je ziet hetzelfde. Het maakt ook echt geen flikker uit namelijk.
Ik kan je niet vertellen wat goed voor jou is; ik kan je alleen vertellen wat goed voor je is als je weet wat jij denkt dat goed voor je is. ( snappie)
Er zijn natuurlijk een aantal feiten waar je niet omheen kunt, maar die weet iedereen wel. De hele clou van succesvol afvallen is je lichaam kennen en een manier vinden van eten waar je plezier/voldoening uit haalt. Dat kan niemand voor je dicteren.
quote:Op vrijdag 9 januari 2009 12:38 schreef Anosmie het volgende:
* dduimerdeduimduimerdeduimduimerdeduimduimerdeduimduimerdeduim*
Go P.F.
Je kan het
Own the road
Go. Go. Go!
Dat snap ik, en ik wil helemaal niet dieeten en gelukkig wil ik ook niet speciaal veel afvallen. Maar ik wil wel wat kwijt en vooral niet in een patroon terecht komen waarin ik steeds aankom en het er dan weer af moet werken.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 14:12 schreef SHE het volgende:
Pas als je dat weet, kun je gaan zoeken naar het voor jou ideale eetpatroon. BJ en Co zijn er een goed voorbeeld van.
BJ eet weer wat minder vetten, Co wat meer proteinen en gemiddeld meer vetten. En het resultaat is zoals je ziet hetzelfde. Het maakt ook echt geen flikker uit namelijk.
Ik kan je niet vertellen wat goed voor jou is; ik kan je alleen vertellen wat goed voor je is als je weet wat jij denkt dat goed voor je is. ( snappie)
Er zijn natuurlijk een aantal feiten waar je niet omheen kunt, maar die weet iedereen wel. De hele clou van succesvol afvallen is je lichaam kennen en een manier vinden van eten waar je plezier/voldoening uit haalt. Dat kan niemand voor je dicteren.
Jij staat om 6.15 uur op! Je eet niet veel. Je eet netjes om de 2 uur een beetje. Zo blijft je spijsvertering zoevend en brandend. Het is raar om aan het idee te wennen dat je vaker moet gaan eten om af te vallen. Maar het werkt echt. Je moet jezelf niet uithongeren want je lijf kondigt dan ook op een gegeven moment de hongerwinter aan en trekt alles uit hetgeen je wel binnen krijgt en slaat dat keurig netjes op in je bips, bovenbeen, heup. Omdat het niet zeker weet wanneer er weer een nieuwe lading komt.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 14:11 schreef Sugar het volgende:
Maar lieve tante Anosmie, 2.5 keer een portie als portie nemen is wel veel, he? Ik vind het verstandig daar toch wel een beetje in te minderen!
Naja, jij zit dieettechnisch wel in een walhalla natuurlijk met je moestuin.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 14:29 schreef sigme het volgende:
[..]
Dat snap ik, en ik wil helemaal niet dieeten en gelukkig wil ik ook niet speciaal veel afvallen. Maar ik wil wel wat kwijt en vooral niet in een patroon terecht komen waarin ik steeds aankom en het er dan weer af moet werken.
En natuurlijk heb ik wat rare uitgangspunten, met de moestuin en het eigen lamsvlees & kip, en ben ik dus niet helemaal vrij te kopen wat ik wil eten.
Binnen die beperkingen zal ik dan toch het beste moeten samenstellen. En mijzelf kennende kan ik niet goed zonder vetten - ik krijg huid- en gewrichtsproblemen bij te lage vetinname.
A wel, voor deze maand heb ik in elk geval veel vette vis ingeslagen: 1 gestoomde makreel (op), 2 verse makrelen, 1 hele (4 a 5 kg) zalm. En 2 forellen, maar die zijn niet vet. Voor zover ik begrepen heb is vis in elk geval goed voor en tegen alles.
En als ik het goed begrijp zou het (voor mij) beter zijn pasta / aardappels / rijst(?) eten te minimaliseren?
quote:Op vrijdag 9 januari 2009 14:28 schreef SHE het volgende:
Mijn ego heeft vandaag een ATV dag. Daar worden mensen enthousiast van zeg!
Als dat mokkel nu ook nog slaagt voor haar examen, anus haar nieuwe baan fixed, de theatergroep per ongeluk de dood vind door een tragisch ongeluk en Kim 's partner de loterij wint dan is alles weer ok in lala-land.
Sorry, slechte gewoonte:quote:Op vrijdag 9 januari 2009 14:33 schreef sigme het volgende:
Maar eh, ik versta jullie dus vaak niet.
Cravings, carbs, proteinen, kh's..
M'n (zelfgemaakte) zuurkool is bedorvenquote:Op vrijdag 9 januari 2009 14:32 schreef SHE het volgende:
[..]
Naja, jij zit dieettechnisch wel in een walhalla natuurlijk met je moestuin.
Ipv de rijst/aardappels/pasta zou je jezelf klem kunnen eten aan de heerlijke seizoensgroenten die je tuin je geeft.
Dat icm vette vis/gevogelte en incidenteel een lammetje gaat zeker voor gewichtsverlies zorgen.
Sidenote: vette vis is niet per definitie goed. In kweekvis zitten bijv nauwelijks de zo geprezen essentiele vetzuren. En god mag weten wat er nog meer voor ellende in zit.
Wilde vissen daarentegen zijn goed voor je.
Ok. Twee vragen.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 14:37 schreef SHE het volgende:
[..]
Sorry, slechte gewoonte:
cravings > trek
carbs > koolhydraten, waarvan er 2 soorten zijn, simpele en complexe. De eerste zijn foei; te vinden in fruit, suiker, cake, koekjes, witmeel producten, aardappels, witte pasta en alles wat voorverpakt is. ( fair: bijna alles )
De complexe vind je in volkoren graanproducten zoals volkorenbrood/zilvervliesrijst/rode rijs, groenten etc.
Onbewerkt dus.
proteinen > vind je in vlees, vis, zuivel en ei , peulvruchten
kh's > zie carbs
En kleine beetjes is qua omvang kleiner dan een 3-gangen diner maar wel groter dan een augurk.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 14:42 schreef Sugar het volgende:
Heel heldere uitleg, Anosmie!![]()
![]()
En ik wist dit eigenlijk ook best. Maar hee, jij zegt vaker kleine beetjes en niet vaker hele maaltijden, toch? Daar zit 'm even mijn fout.Ik beloof dat ik regelmatig iets kleins en goeds zal (blijven) nemen! Plechtig.
Ik weet hoe dat ruikt.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 14:37 schreef sigme het volgende:
M'n (zelfgemaakte) zuurkool is bedorven.
Fruit is in principe goed, als je de rest van de dag geen suikers meer eet.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 14:41 schreef sigme het volgende:
[..]
Ok. Twee vragen.
1) Is elke dag fruitsalade dan wel goed of zou het beter zijn (soms) te vervangen door ....
2) Zijn de lekkere rijstsoorten als basmati / pandang / jasmijn / risottorijst ook vliezig verkrijgbaar?
wel liefquote:Op vrijdag 9 januari 2009 14:28 schreef SHE het volgende:
Als dat mokkel nu ook nog slaagt voor haar examen, anus haar nieuwe baan fixed, de theatergroep per ongeluk de dood vind door een tragisch ongeluk en Kim 's partner de loterij wint dan is alles weer ok in lala-land.
en dan ook nog:quote:Op vrijdag 9 januari 2009 14:21 schreef Tinkepink het volgende:
Ik wou evenvoor SHE. Ik vind dat ze hierboven een geweldig advies geef. En omdat ik het zo geweldig vind zal ik het nog eens quoten:
Ik vind jullie allebei zo enorm schattig vandaag!quote:Op vrijdag 9 januari 2009 14:28 schreef SHE het volgende:
quote:Op vrijdag 9 januari 2009 14:54 schreef conleche het volgende:
Ik kan wel huilen van geluk. Ik heb net 6 km gerend en het was loodzwaar door de rulle sneeuw, maar godesjukes wat was het prachtig buiten, met de besneeuwde velden en de berijpte bomen en 2 paarden die in de wei mochten en elkaar achterna zaten in volle galop. Co heeft een traantje moeten wegpinken........
Fijn gevoel he? Ik heb het ook soms en dan voel je je zo belachelijk intens gelukkig op dat moment dat het gewoon je ogen uit springtquote:Op vrijdag 9 januari 2009 14:54 schreef conleche het volgende:
Ik kan wel huilen van geluk. Ik heb net 6 km gerend en het was loodzwaar door de rulle sneeuw, maar godesjukes wat was het prachtig buiten, met de besneeuwde velden en de berijpte bomen en 2 paarden die in de wei mochten en elkaar achterna zaten in volle galop. Co heeft een traantje moeten wegpinken........
quote:Op vrijdag 9 januari 2009 14:55 schreef Greys het volgende:
[..]
en dan ook nog:
[..]
Ik vind jullie allebei zo enorm schattig vandaag!![]()
* Greys pinkt een traantje weg
Wat een liefde en positieve gedoetjes in dit topic!
Ja!! Ik heb het ook heel vaak als ik over de grachten fiets op de eerste lentedag van het jaar. Dan barst je bijna uit elkaar van gelukkigheid.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 14:56 schreef Greys het volgende:
[..]
Fijn gevoel he? Ik heb het ook soms en dan voel je je zo belachelijk intens gelukkig op dat moment dat het gewoon je ogen uit springt![]()
Je mag alles bij elkaar eten, mits je in zijn algemeenheid een keuze maakt tussen veel (complexe kh's ) en weinig vetten of juist meer vetten en weinig kh's.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 14:41 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
SHE, ik vind het nog steeds lastig wat je nou wel en niet bij elkaar mag eten qua carbs, vetten, eiwitten en proteinen![]()
Enige kans dat je dat nog eens kort duidelijk kan maken aan me?
En het is koud hier op het werk
quote:Op vrijdag 9 januari 2009 14:57 schreef Anosmie het volgende:
Lieve shopaholicjes.
Vergeten jullie ook niet in 2009 regelmatig jullie kasten uit te ruimen?
Dit lijkt me namelijk niet zo tof.
Kusje Anos.
Ik durfde het niet te zeggenquote:Op vrijdag 9 januari 2009 15:05 schreef Greys het volgende:
[..]
Het is eigenlijk triest natuurlijk
Maar ergens ook wel grappig
Ik ken dat. Mijn ouders wonen in zo'n omgeving. Dat was ook de enige omgeving waar ik hardlopen wel waardeerde. Helemaal zen en kalm en sereen en lief en mooi.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 14:54 schreef conleche het volgende:
quote:Op vrijdag 9 januari 2009 15:08 schreef DevilsAndDust het volgende:
En ik zit even echt een potje te janken hier. Het vriendje is namelijk niet meer echt zo blij met me.
En ik zit even echt een potje te janken hier. Het vriendje is namelijk niet meer echt zo blij met me.
wattist?quote:Op vrijdag 9 januari 2009 15:08 schreef DevilsAndDust het volgende:
En wij niet blij met hem.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 15:08 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ach.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 15:08 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik begrijp hem niet in zijn grootste passie, wat hem definieert: kunst. Er is hier geen ruimte om te schilderen, dus tekent 'ie aan één stuk door, en daar wordt hij gelukkig van. Maar ik herken dat gevoel niet en ik begrijp zijn tekeningen zo vaak niet. Hij zei vandaag het gevoel te hebben dat ik hem niet steun en hem een gevoel geef een mislukkeling te zijn. En dat wil ik helemaal niet.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 15:09 schreef Greys het volgende:
[..]Liefje toch!?
How come? Of is dat teveel prive info?
Jullie klinken altijd zo happy samen en laatst nog lekker een weekendje weggeweest...
Wat is er gebeurd? Waar is hij niet blij mee dan?
Lijkt een beetje op wat ik in mijn hoofd heb voor mezelf. Al wissel ik L en D om. Maar opletten met de koolhydraten is wel nodig! Bij mij liep het de spuigaten uit, ondanks dat ik niet teveel kcal at.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 15:12 schreef conleche het volgende:
schema
Zoiets. Ik denk dat ik op 1800 cal. kan gaan zitten zonder aan te komen. Maar dan moet ik er wel flink bij blijven sporten.
quote:Op vrijdag 9 januari 2009 15:13 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Ik begrijp hem niet in zijn grootste passie, wat hem definieert: kunst. Er is hier geen ruimte om te schilderen, dus tekent 'ie aan één stuk door, en daar wordt hij gelukkig van. Maar ik herken dat gevoel niet en ik begrijp zijn tekeningen zo vaak niet. Hij zei vandaag het gevoel te hebben dat ik hem niet steun en hem een gevoel geef een mislukkeling te zijn. En dat wil ik helemaal niet..
Dit zal wel compleet onduidelijk zijn voor jullie, maar het doet gewoon pijn om dat te horen.
Nee, ik vind het niet onduidelijk. Denk eraan dat het meer in zijn hoofd zit dan dat het waarschijnlijk ook echt zo is. Wel lastig. Ik kan je hierin ook niet adviseren.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 15:13 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Ik begrijp hem niet in zijn grootste passie, wat hem definieert: kunst. Er is hier geen ruimte om te schilderen, dus tekent 'ie aan één stuk door, en daar wordt hij gelukkig van. Maar ik herken dat gevoel niet en ik begrijp zijn tekeningen zo vaak niet. Hij zei vandaag het gevoel te hebben dat ik hem niet steun en hem een gevoel geef een mislukkeling te zijn. En dat wil ik helemaal niet..
Dit zal wel compleet onduidelijk zijn voor jullie, maar het doet gewoon pijn om dat te horen.
Oh da's lastig! Kunst is zoiets subjectiefs! Waarom voelt ie zich een mislukkeling dan? Omdat jij niet alles mooi vindt wat hij maakt? Ik bedoel, je begrijpt dat het voor hem belangrijk is, dat is al heel wat denk ik. Dat het een belangrijk deel van zijn leven is en hij er gelukkig van wordt. In welk opzicht wil hij dan dat je hem steunt? Aanmoedigen het vaker te doen, of wat? Ik snap het inderdaad niet helemaal, maar het klinkt idd als miscommunicatiequote:Op vrijdag 9 januari 2009 15:13 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Ah! Bekend probleem, die hebben wij ook gehad.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 15:13 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Oh. Pfieuw. Dit klinkt niet als een onoverkomelijk ietsquote:Op vrijdag 9 januari 2009 15:13 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Oh boy, story of my life.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 15:13 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Ik begrijp hem niet in zijn grootste passie, wat hem definieert: kunst.
Ik zei toch niet doen want de vorige keer hielp 't ook nietquote:Op vrijdag 9 januari 2009 14:09 schreef Greys het volgende:
Even allemaal positive vibes naar PF zenden nu he!?
Ze is aan het afrijden as we speak!
Ik heb het niet gedaan, maar dat heeft dus ook niet geholpenquote:Op vrijdag 9 januari 2009 15:20 schreef P.F het volgende:
[..]
Ik zei toch niet doen want de vorige keer hielp 't ook niet
Ik reed 50.1 en toen kreeg ik een ingreepMaar die telde niet als ingreep zei ze. En dat was alleen nog maar de eerste minuut
Pff, lekker dramatisch van dat wijf dan om een ingreep te gaan doenquote:Op vrijdag 9 januari 2009 15:20 schreef P.F het volgende:
[..]
Ik reed 50.1 en toen kreeg ik een ingreepMaar die telde niet als ingreep zei ze. En dat was alleen nog maar de eerste minuut
Als ik het goed heb begrepen is de vriend van DaD uit het zuiden verhuisd om bij zijn liefde, DaD te zijn. Hij heeft daar waarschijnlijk voor zijn gevoel al veel voor moeten opgeven. Nu is er geen ruimte in het huis waar hij zijn passie kan uitoefenen. Ik denk dat het een optelsom is. Als het praktische gedeelte voor elkaar is, zal hij zich gelukkiger voelen denk ik. En dat DaD dan niet al zijn werk snapt, dat is niet meer dan logisch. Ik snap ook niet altijd wat mijn meneer nu weer maakt. Je bent niet dezelfde persoon namelijk.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 15:20 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Oh boy, story of my life.
In tegenstelling tot de anderen denk ik niet dat het hier om iets praktisch gaat. Het gaat om een soort fundamenteel gevoel dat de persoon waar je het meest van houdt begrijpt wie je bent. Ik zou doodongelukkig worden zonder dat gevoel.
Ook al begrijp je zijn werk niet, er is toch wel iets moois in te ontdekken? Complimenteer hem met zijn kleurgebruik (als hij in kleur werkt), gebruikte materialen en technieken, originele thema of wat dan ook. Zolang je het maar meent!quote:Op vrijdag 9 januari 2009 15:21 schreef DevilsAndDust het volgende:
Maar hij wil alleen maar horen dat ik zijn werk mooi vind, hij wil bevestiging, horen dat 'ie iets voorstelt. Alleen, soms snap ik ze gewoon niet..
Ja doei, aan onze positieve vibes kan het niet hebben gelegenquote:Op vrijdag 9 januari 2009 15:20 schreef P.F het volgende:
[..]
Nou Greys, bedankt he!quote:Op vrijdag 9 januari 2009 15:20 schreef P.F het volgende:
[..]
Dat laatste dat doe ik ook! Ik zeg zo vaak dat ik blij ben dat hij zo'n passie heeft waar 'ie helemaal in op kan gaan. Ik bekijk zijn tekeningen ook altijd, hij legt ze altijd overal voor me neer.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 15:23 schreef Goodbye het volgende:
Dat van die passie en het niet begrijpen is volgensmij in elke relatie wel hoor. Zo houdt mijn vriend van vissen en ik snap bij god niet hoe iemand daar blij van kan worden. Maar als hij laat zien wat voor vissen hij heeft gevangen (foto's) en vertelt hoe dat ging, dan ben ik daar wel geinteresseerd in. Puur omdat hem dat gelukkig maakt![]()
Maarja, ik snap ook wel dat je niet kunt zeggen dat je één van zijn tekeningen begrijpt als dat gewoon niet zo is. Misschien moet je het op een andere manier brengen? Dat je het fijn vindt voor hem dat hij zoiets heeft gemaakt en er blij van wordt?
Daarbij denk ik dat Co gelijk heeft. Op zoek naar een atelier dus.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 15:24 schreef conleche het volgende:
[..]
Als ik het goed heb begrepen is de vriend van DaD uit het zuiden verhuisd om bij zijn liefde, DaD te zijn. Hij heeft daar waarschijnlijk voor zijn gevoel al veel voor moeten opgeven. Nu is er geen ruimte in het huis waar hij zijn passie kan uitoefenen. Ik denk dat het een optelsom is. Als het praktische gedeelte voor elkaar is, zal hij zich gelukkiger voelen denk ik. En dat DaD dan niet al zijn werk snapt, dat is niet meer dan logisch. Ik snap ook niet altijd wat mijn meneer nu weer maakt. Je bent niet dezelfde persoon namelijk.
Dat dus!quote:Op vrijdag 9 januari 2009 15:24 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Ook al begrijp je zijn werk niet, er is toch wel iets moois in te ontdekken? Complimenteer hem met zijn kleurgebruik (als hij in kleur werkt), gebruikte materialen en technieken, originele thema of wat dan ook. Zolang je het maar meent!
Goeie!quote:Op vrijdag 9 januari 2009 15:24 schreef conleche het volgende:
[..]
Als ik het goed heb begrepen is de vriend van DaD uit het zuiden verhuisd om bij zijn liefde, DaD te zijn. Hij heeft daar waarschijnlijk voor zijn gevoel al veel voor moeten opgeven. Nu is er geen ruimte in het huis waar hij zijn passie kan uitoefenen. Ik denk dat het een optelsom is. Als het praktische gedeelte voor elkaar is, zal hij zich gelukkiger voelen denk ik. En dat DaD dan niet al zijn werk snapt, dat is niet meer dan logisch. Ik snap ook niet altijd wat mijn meneer nu weer maakt. Je bent niet dezelfde persoon namelijk.
In mijn ogen doe jij dan niet iets verkeerd. Ik denk dat Co's oplossing dan toch de meest praktische is.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 15:25 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Dat laatste dat doe ik ook! Ik zeg zo vaak dat ik blij ben dat hij zo'n passie heeft waar 'ie helemaal in op kan gaan. Ik bekijk zijn tekeningen ook altijd, hij legt ze altijd overal voor me neer.
Z'n gedichten vind ik wel prachtig. Die kan ik ook veel beter op mijn manier benaderen, met m'n verstand.
Ik wacht nog even op de:quote:Op vrijdag 9 januari 2009 15:20 schreef P.F het volgende:
[..]
Dank je wel, Co.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 15:24 schreef conleche het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 9 januari 2009 15:28 schreef Anosmie het volgende:
[..]
Ik wacht nog even op de:
En verder ging het vet goed, de instructeur was echt heel duidelijk. Alleen soms zei hij niks en dat was wazig. Dus ik heb het vet gehaald!! Noeeeessssssssssssssssss!!!
nom nom nom noooooooooooooooom!!!O*O*O*O*O*O*
Waarom haal je dat weg?.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 15:30 schreef Claudia_x het volgende:
-Edit- Mijn woorden zijn niet echt bemoedigend.
Hij is inderdaad ouder, 9 jaar. Daar zit het probleem alleen totaal niet, wat mij betreft. En we zijn ook echt heel gelukkig samen, maar dit blijft een struikelpuntje. Ik heb nog niet eens een halve creatieve vezel in m'n lichaam, en hij miljoenen. En soms weet ik niet zo goed wat ik daar allemaal mee moet.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 15:32 schreef Syrena het volgende:
DaD, was hij niet ook ouder dan jij?
Ik heb ook iets gehad met een kunstenaar, die was tien jaar ouder. En had ADHD, bleek later. Doodvermoeiend. Maar heel kut als je er middenin zit.
Als dat op mij slaat: ik toon oprechte interesse. Ik vraag hem te vertellen wat hij heeft getekend, of er een gedachte achterzit, en welke dan, enzovoort. Maar als ik dat doe, trekt hij de tekening al uit m'n handen met een: "Je begrijpt me niet, dit heeft geen zin." Wat moet ik dan nog?quote:Op vrijdag 9 januari 2009 15:34 schreef SHE het volgende:
[..]
Waarom haal je dat weg?.
Je zegt iets zinnigs.
Zo werkt het ook. Beleefdheid is iets ontzettend onpersoonlijks. Ik word daar altijd kriegel van.
Je hoeft er het fijne niet van te weten, maar je oprecht interesseren voor iets is een absolute must.
Daar doelde ik ook op. Vragen stellen, het in elk geval PROBEREN te begrijpen, iemand laten vertellen. Zo krijg je connectie. Niet door maar te zeggen; ik snap het niet, doei.
Of had ik dat weer niet goed uitgelegd. Ik gebruik veel te veel woorden en zeg helemaal geen fuck
quote:Op vrijdag 9 januari 2009 15:38 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Als dat op mij slaat: ik toon oprechte interesse. Ik vraag hem te vertellen wat hij heeft getekend, of er een gedachte achterzit, en welke dan, enzovoort. Maar als ik dat doe, trekt hij de tekening al uit m'n handen met een: "Je begrijpt me niet, dit heeft geen zin." Wat moet ik dan nog?
Zeggen dat ie zich niet als een klein kind moet gedragen?quote:Op vrijdag 9 januari 2009 15:38 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Als dat op mij slaat: ik toon oprechte interesse. Ik vraag hem te vertellen wat hij heeft getekend, of er een gedachte achterzit, en welke dan, enzovoort. Maar als ik dat doe, trekt hij de tekening al uit m'n handen met een: "Je begrijpt me niet, dit heeft geen zin." Wat moet ik dan nog?
Jamaar. Maakt ie zulk abstract werk? Zo ja, dan is het niet maf dat jij het niet begrijpt. Je kan nog zo goed op een golflengte zitten, kunst is persoonlijk en behoorlijk vaak aan interpretatie onderhevig. Jij kan er dingen in zien die hij niet bedoelt heeft, etc. Het klinkt alsof hij heel wat van je verwacht en dat is niet geheel redelijk. Voor hem kan er een wereld aan betekenis inzitten, die voor hem meer dan duidelijk is, maar zoals co zei: jullie zijn niet dezelfde persoon.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 15:38 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Ik vind het zelfs een gemene opmerking. Het is toch ook rot voor hem? (En natúúrlijk ook voor DaD.)quote:Op vrijdag 9 januari 2009 15:39 schreef Syrena het volgende:
[..]
Zeggen dat ie zich niet als een klein kind moet gedragen?![]()
Ik ben een slechte raadgever, sorry.
Ik heb dat soms bij mijn schrijfsels. Dan word ik eerst onzeker, dan lees ik het nog eens en dan denk ik: "Dit is gewoon keigrappigquote:Op vrijdag 9 januari 2009 15:42 schreef Sugar het volgende:
Oeh, ook dat herken ik, helaas. Dan ben ik dus degene die zo doet. Dat is pure onzekerheid en al bij de eerste niet-directe-bevestiging niet meer willen en durven en de deur dichtgooien.
Als hij de spullen uit haar handen grist terwijl ze niets fouts doet?quote:Op vrijdag 9 januari 2009 15:43 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik vind het zelfs een gemene opmerking. Het is toch ook rot voor hem? (En natúúrlijk ook voor DaD.)
Daarom zeg ik dat soort dingen ook zeer zeer zeer zelden.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 15:43 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik vind het zelfs een gemene opmerking. Het is toch ook rot voor hem? (En natúúrlijk ook voor DaD.)
Sorry, ik herken het ook ontzettend.
Dito!quote:Op vrijdag 9 januari 2009 15:45 schreef conleche het volgende:
Ik ben nu wel heel benieuwd naar zijn werk eigenlijk
Ik snap mezelf af en toe niet eens, dus ik zou het ongelofelijk knap vinden als iemand anders mij zou snappen!quote:Op vrijdag 9 januari 2009 15:46 schreef DevilsAndDust het volgende:
Hij bedoelt het ook niet naar, of als een sneer. Het doet hem gewoon oprecht verdriet dat ik hem niet begrijp, maar dat doet het mij ook. Maar ik weet niet wat ik meer zou moeten doen om hem te steunen dan wat ik al doe. Zeggen dat ik het mooi vind, alleen om eraf te zijn, dat doe ik niet.
Het voelt ook gewoon als falen. Ik ben verdomme z'n vriendin, ik sta het dichtst bij hem dan wie dan ook, ik zou hem toch moeten snappen? Wat doe ik verkeerd, waarom lukt het me niet?
En hem lukt het wel om JOU in en bij alles feilloos te begrijpen en snappen, altijd en overal?quote:Op vrijdag 9 januari 2009 15:46 schreef DevilsAndDust het volgende:
Hij bedoelt het ook niet naar, of als een sneer. Het doet hem gewoon oprecht verdriet dat ik hem niet begrijp, maar dat doet het mij ook. Maar ik weet niet wat ik meer zou moeten doen om hem te steunen dan wat ik al doe. Zeggen dat ik het mooi vind, alleen om eraf te zijn, dat doe ik niet.
Het voelt ook gewoon als falen. Ik ben verdomme z'n vriendin, ik sta het dichtst bij hem dan wie dan ook, ik zou hem toch moeten snappen? Wat doe ik verkeerd, waarom lukt het me niet?
Het gaat er niet om dat zij iets fout doet! Ze kan er niets aan doen. Maar ik begrijp zijn frustratie. Ik geloof dan ook heilig in zielsverwantenromantiek.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 15:44 schreef Greys het volgende:
[..]
Als hij de spullen uit haar handen grist terwijl ze niets fouts doet?
Ja!quote:Op vrijdag 9 januari 2009 15:51 schreef P.F het volgende:
Zo ik ben er weer
Zal ik eerst bijlezen of zijn er dringende vragen
Heb je je examinator-dude/dudette geroundhouse-kicked, Chuck Norris-style?quote:Op vrijdag 9 januari 2009 15:51 schreef P.F het volgende:
Zo ik ben er weer
Zal ik eerst bijlezen of zijn er dringende vragen
Ik heb altijd spijt gehouden dat ik niet gewoon weggelopen ben.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 15:23 schreef Viking84 het volgende:
Ik ben nu naar Salò of de 120 dagen van Sodom van Pasolini aan het kijken. Zelden zo'n walgelijke, zieke film gezien. Geen wonder dat 'ie in bepaalde landen verboden is (geweest?).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |