abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64850419
Het vorige deel: Slank #454 nu met nagellakadviezen :{

Voor wie is "Slank de huppeldepup in/door" bedoeld?
De Slank-topics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen die wel wat kilootjes kwijt willen raken, maar geen overgewicht hebben (BMI van 27 of lager).

Bij een BMI van boven de 27 ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub. Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt.
Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje 'Ik wil ook!'.

Linkjes
Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Ik wil ook!
Dat kan! Ga naar Dieet-web en maak daar een account aan. Je kunt zelfs een klein profiel aanmaken waarin je gegevens zet. Met je eigen account kun je zelf je updates doorgeven. Dat kun je een keer in de week doen, of dagelijks of wanneer jij maar wilt. We verwachten minimaal een update per maand, ook als je niets bent afgevallen in die periode. Op deze manier kunnen we zien of je nog meedoet. Nadat je een account hebt aangemaakt en een eerste update hebt ingevoerd, moet je Troel even een PM sturen dat je in het lijstje wilt van dit topic, want die zorgt ervoor dat je aan het juiste lijstje gekoppeld wordt. Stuur je geen PM, dan kom je niet in de lijst.

Deelnemers
De volgende lijst is een lijst met deelnemers aan deze reeks. Het is een plaatje dat automatisch geupdate wordt op het moment dat je je gegevens invult.

Mocht je door de slowchat de afvaltips niet meer zien? Dan is dit jouw topic!

Momenteel is het SHE-dieet erg hot. Wil je weten wat het inhoudt, klik dan hier

Mannen kijken : hier

Thuis trainen doe je zo:
klik

Varieren doe je zo:

schema 1
schema 2
schema 3
schema 4

Mocht je de laatste zijn die in een topic post, open dan even een nieuwe! De OP is hier te vinden.

En vergeet niet : SHE is always RIGHT!
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  vrijdag 9 januari 2009 @ 14:04:23 #2
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_64850438
Nou, ik ga er wel lering uit trekken. Wennen aan minder.
Stom dat ik me schaam inderdaad, maar het is niet tegen te houden nu.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_64850464
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
  vrijdag 9 januari 2009 @ 14:05:17 #4
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_64850473
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 13:56 schreef vergeetmewelletje het volgende:

[..]

Zie het lijstje van dieetweb in de OP.
Ik ben nu 6 weken gestopt en hopelijk stabiliseert het nu en begin ik binnenkort met afvallen.
Ik ben in 2 maanden toen 10 kg aangekomen
In januari ben ik dus gaan sporten en op mijn eten gaan letten, nu een jaar later is er 22 kg af
Met sporten kom je een heel eind en het is leuker om te doen omdat je onzettend veel energie ermee opbouwt, dubbel zo snel lijkt het wel.. Geen rook meer in je longen maar 'schone' buitenlucht.

Ben er gigantisch van opgeknapt, niet alleen qua uiterlijk maar zeker mentaal!
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_64850553
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 14:04 schreef Sugar het volgende:
Nou, ik ga er wel lering uit trekken. Wennen aan minder.
Stom dat ik me schaam inderdaad, maar het is niet tegen te houden nu.
Huh minder? Jij eet toch niet zoveel Sjoeg.
Lief doen tegen jezelf! Potverdorie. .
Fok!bejaarde
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 9 januari 2009 @ 14:09:03 #6
163650 Greys
pi_64850580
Even allemaal positive vibes naar PF zenden nu he!?
Ze is aan het afrijden as we speak!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  vrijdag 9 januari 2009 @ 14:10:03 #7
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_64850617
Hi.
Niet meer actief op Fok!
  vrijdag 9 januari 2009 @ 14:10:27 #8
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_64850632
Oh ja, positiviteit (waar? ) ---> naar PF. Nu!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_64850643
* Dizzy-Miss-Lizzy stuurt vanaf het werk positieve vibes naar PF
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  vrijdag 9 januari 2009 @ 14:11:41 #10
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_64850676
Maar lieve tante Anosmie, 2.5 keer een portie als portie nemen is wel veel, he? Ik vind het verstandig daar toch wel een beetje in te minderen!
pi_64850677
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 13:51 schreef Sugar het volgende:
Oh, man, dan snap ik dat jullie het niet te veel vinden wat ik eet! Ik neem 2,5 keer zoveel!
Toen ik nog cruesli at, at ik ook 75 gram. Dat is niet zoveel. Het is wel een reden dat ik ermee gestopt ben. Het at net iets te makkelijk weg, zeg maar.

Hoeveel kcal krijg je nu gemiddeld op een dag binnen?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 9 januari 2009 @ 14:12:05 #12
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_64850690
Ik was m'n USB-stick kwijt net. Heb hemel en aarde bewogen (lees: me theatraal ter aarde gestort: ik zou niet misstaan als jammerende geliefde in een opera ), maar hij is terug. O, ik kan er zó slecht tegen als dingen kwijt zijn.
Mark zat me alleen maar de hele tijd uit te lachen: "Toch jammer dat we geen camera hebben, want dan kon je nog eens lachen als je hem straks terug hebt."
Niet meer actief op Fok!
pi_64850704
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 14:09 schreef Greys het volgende:
Ik vind het bijna spannend
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_64850705
Vibes Vibes Vibes
Ik snak naar soep. Lekkere zelfgemaakte soep met alleen groente en bouillon
Morgen ga ik alleen soep eten
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  vrijdag 9 januari 2009 @ 14:12:47 #15
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_64850718
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 14:12 schreef Goodbye het volgende:

[..]

Ik vind het bijna spannend
Bijna?
Ik heb m'n nagels afgekloven van spanning .
Niet meer actief op Fok!
  vrijdag 9 januari 2009 @ 14:12:49 #16
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_64850719
@ Sigme: Er bestaat geen universeel dieet. Zelfs de mijne is onmogelijk toepasbaar op iedereen en zal voor elk mens afzonderlijk getweaked moeten worden.
Ik denk zelf dat de eerste stap naar een slank en fit leven, het bewust worden van je eigen behoeften is.
Welke voedingsstoffen liggen je, verteer je makkelijk en vind je prettig om te eten? Wat is je energie behoefte? wat doe je naast het eten?
Pas als je dat weet, kun je gaan zoeken naar het voor jou ideale eetpatroon. BJ en Co zijn er een goed voorbeeld van.
BJ eet weer wat minder vetten, Co wat meer proteinen en gemiddeld meer vetten. En het resultaat is zoals je ziet hetzelfde. Het maakt ook echt geen flikker uit namelijk.

Ik kan je niet vertellen wat goed voor jou is; ik kan je alleen vertellen wat goed voor je is als je weet wat jij denkt dat goed voor je is. ( snappie )

Er zijn natuurlijk een aantal feiten waar je niet omheen kunt, maar die weet iedereen wel. De hele clou van succesvol afvallen is je lichaam kennen en een manier vinden van eten waar je plezier/voldoening uit haalt. Dat kan niemand voor je dicteren.
pi_64850737
Misschien dat je de Allbran kan minderen of nog beter kan vervangen door iets anders Sugar maar verder vind ik niet dat je moet minderen hoor. Heb niet het idee dat je teveel eet op een dag.
The way you rock'n'roll
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 9 januari 2009 @ 14:13:22 #18
163650 Greys
pi_64850744
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 14:12 schreef Viking84 het volgende:
Ik was m'n USB-stick kwijt net. Heb hemel en aarde bewogen (lees: me theatraal ter aarde gestort: ik zou niet misstaan als jammerende geliefde in een opera ), maar hij is terug. O, ik kan er zó slecht tegen als dingen kwijt zijn.
Mark zat me alleen maar de hele tijd uit te lachen: "Toch jammer dat we geen camera hebben, want dan kon je nog eens lachen als je hem straks terug hebt."

Dat had ik willen zien!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_64850769
Ik zou bij God niet weten hoeveel muesli ik door m'n yoghurt gooi. Meten jullie dat af of zo? Ik pak gewoon uit m'n bak wat er in één hand past en dat neem ik.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 9 januari 2009 @ 14:14:30 #20
163650 Greys
pi_64850779
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 14:14 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik zou bij God niet weten hoeveel muesli ik door m'n yoghurt gooi. Meten jullie dat af of zo? Ik pak gewoon uit m'n bak wat er in één hand past en dat neem ik.
Zo doe ik dat ook!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  vrijdag 9 januari 2009 @ 14:14:37 #21
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_64850784
* bidt tot alle goden en engelen waarmee ze heeft geknikkerd voor bolletje *
  vrijdag 9 januari 2009 @ 14:15:02 #22
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_64850803
quote:
Dat is ongeveer een juiste hoeveelheid
  Vis een optie? vrijdag 9 januari 2009 @ 14:15:13 #23
70532 loveli
N
pi_64850808
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 14:12 schreef SHE het volgende:
De hele clou van succesvol afvallen is je lichaam kennen en een manier vinden van eten waar je plezier/voldoening uit haalt. Dat kan niemand voor je dicteren.
Die mag van mij in de OP.
crap in = crap out
  vrijdag 9 januari 2009 @ 14:15:44 #24
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_64850827
quote:
@ Sigme: Er bestaat geen universeel dieet. Zelfs de mijne is onmogelijk toepasbaar op iedereen en zal voor elk mens afzonderlijk getweaked moeten worden.
Ik denk zelf dat de eerste stap naar een slank en fit leven, het bewust worden van je eigen behoeften is.
Welke voedingsstoffen liggen je, verteer je makkelijk en vind je prettig om te eten? Wat is je energie behoefte? wat doe je naast het eten?
Zo waar
Echt doen wat voor jou goed voelt, anders red je het ook niet... Het moet wel 'leuk' blijven
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_64850830
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 14:15 schreef SHE het volgende:

[..]

Dat is ongeveer een juiste hoeveelheid
Oh, doe ik toch nog iets goed. .
pi_64850867
quote:
Ik schud. In een soepkom. Maar ik ben er snel op uitgekeken dus koop ik het niet meer.
Ik ga nu nadenken wat ik makkelijk verteer en na welk eten ik me nog tof voel.
Soep staat op 1 in elk geval.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  vrijdag 9 januari 2009 @ 14:17:54 #27
41427 Anosmie
G.R.A.S.002
pi_64850912
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 13:48 schreef cinnamongirl het volgende:

Thanks!!Dit ga ik zeker aan hem laten lezen. En dat van die slaapproblemen, dat merk ik ook bij hem. Hij slaapt slecht, wiebelt, trilt, schrikt opeens wakker, is angstig.....mijn nachten zijn hierdoor ook niet echt aangenaam. Ik wist echt niet dat dat ook een bekend ontwenningsverschijnsel was, al vermoedde ik natuurlijk wel een verband.
Na 3 weken aan gebroken nachten was in staat om mensen te bijten als ze al verkeerd naar me keken. .
Wat mij wel hielp was om melatonine in te nemen (ik had nachtrustmix vd Hema). Die nam ik een half uurtje voordat ik naar bed ging en na een week ofzo begon ik steeds langere nachten te maken.

Maar het meeste is echt een soort van tegenactie van je lijf. Je moet het even de tijd geven en er doodgewoon 'even doorheen' en uiteindelijk wordt alles rustiger en normaler en beter.
En zennnnnnnnnnnnn. .
Fok!bejaarde
pi_64850922
Ik neem altijd een klein tupperware bakje met muesli mee naar mijn werk en daar gaat hooguit 40 gram in.
Maar ik zou het vooral een paar keer afwegen voordat je het door je yoghurt heengooit.
Meten is weten!

voor principessa overigens!
  vrijdag 9 januari 2009 @ 14:19:16 #29
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_64850954
PF You go girl
  vrijdag 9 januari 2009 @ 14:21:18 #30
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_64851027
Weet je wat de truuk ook is met de muesli/cruesli/allbran/special K?
De dichtheid/zwaarte.

Special K weegt bijv geen flikker, net als rijst. 100 gram daarvan is een ontzettende bulk eten. Eigenlijk een psychologische cheat. 30 gram special K is een aardige kom; daar kan je een flink uurtje op sporten.

Cruesli daarentegen is de zwaarste onder de ontbijt cereals; en een klein handje ziet er sneu uit en is al gauw 50 gram!
Je hebt het gevoel nauwelijks iets te hebben gegeten, terwijl het toch aantikt.

Eten zit voor een groot gedeelte ook tussen je oren. Het kan geen kwaad jezelf slim af te zijn zo nu en dan.
Voor mensen die daar gevoelig voor zijn tenminste ( waaronder ikzelf, want ik ben een vreetzak )
  vrijdag 9 januari 2009 @ 14:21:20 #31
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_64851031
Ik wou even voor SHE. Ik vind dat ze hierboven een geweldig advies geef. En omdat ik het zo geweldig vind zal ik het nog eens quoten:
quote:
Pas als je dat weet, kun je gaan zoeken naar het voor jou ideale eetpatroon. BJ en Co zijn er een goed voorbeeld van.
BJ eet weer wat minder vetten, Co wat meer proteinen en gemiddeld meer vetten. En het resultaat is zoals je ziet hetzelfde. Het maakt ook echt geen flikker uit namelijk.

Ik kan je niet vertellen wat goed voor jou is; ik kan je alleen vertellen wat goed voor je is als je weet wat jij denkt dat goed voor je is. ( snappie )

Er zijn natuurlijk een aantal feiten waar je niet omheen kunt, maar die weet iedereen wel. De hele clou van succesvol afvallen is je lichaam kennen en een manier vinden van eten waar je plezier/voldoening uit haalt. Dat kan niemand voor je dicteren.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  vrijdag 9 januari 2009 @ 14:23:06 #32
41427 Anosmie
G.R.A.S.002
pi_64851100
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 12:38 schreef Anosmie het volgende:
* dduimerdeduimduimerdeduimduimerdeduimduimerdeduimduimerdeduim*

Go P.F.
Je kan het
Own the road
Go. Go. Go!
Fok!bejaarde
  vrijdag 9 januari 2009 @ 14:25:32 #33
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_64851191
*doet de PF-boogie mee*
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
  vrijdag 9 januari 2009 @ 14:28:28 #34
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_64851317
Mijn ego heeft vandaag een ATV dag. Daar worden mensen enthousiast van zeg!

Als dat mokkel nu ook nog slaagt voor haar examen, anus haar nieuwe baan fixed, de theatergroep per ongeluk de dood vind door een tragisch ongeluk en Kim 's partner de loterij wint dan is alles weer ok in lala-land.
  vrijdag 9 januari 2009 @ 14:29:10 #35
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_64851344
Ik mis weer wat letters her en der.
  vrijdag 9 januari 2009 @ 14:29:12 #36
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_64851347
kwak duimt ook voor PF

ik weet niet zo goed wat mijn "ideaal" eten is.
ik word cranky van helemaal geen carbs, hecht wel aan mn aarappeltje af en toe, en heel af en toe kan ik echt enorm craven naar pasta...

maar de échte cravings (niet van lekker alleen, maar dat ik het echt MOET eten, en me daarna ook beter voel) zijn bij mij altijd vlees geweest (vooral kip) en soms slagroom (de enige vorm van zuivel die ik eet) dus ik gok dat ik beter vaar op proteines en vetten dan op carbs... (ik krijg idd honger van fruit eten enzo..)
Ich erschlag meinen Goldfisch, vergrab ihn im Hof.
Ich jag meine Bude hoch, alles was ich hab lass ich los.
Mein altes Leben, schmeckt wie ‘n labriger Toast.
pi_64851351
quote:

Dat snap ik, en ik wil helemaal niet dieeten en gelukkig wil ik ook niet speciaal veel afvallen. Maar ik wil wel wat kwijt en vooral niet in een patroon terecht komen waarin ik steeds aankom en het er dan weer af moet werken.

En natuurlijk heb ik wat rare uitgangspunten, met de moestuin en het eigen lamsvlees & kip, en ben ik dus niet helemaal vrij te kopen wat ik wil eten.

Binnen die beperkingen zal ik dan toch het beste moeten samenstellen. En mijzelf kennende kan ik niet goed zonder vetten - ik krijg huid- en gewrichtsproblemen bij te lage vetinname.

A wel, voor deze maand heb ik in elk geval veel vette vis ingeslagen: 1 gestoomde makreel (op), 2 verse makrelen, 1 hele (4 a 5 kg) zalm. En 2 forellen, maar die zijn niet vet. Voor zover ik begrepen heb is vis in elk geval goed voor en tegen alles.

En als ik het goed begrijp zou het (voor mij) beter zijn pasta / aardappels / rijst(?) eten te minimaliseren?
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  vrijdag 9 januari 2009 @ 14:30:34 #38
41427 Anosmie
G.R.A.S.002
pi_64851399
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 14:11 schreef Sugar het volgende:
Maar lieve tante Anosmie, 2.5 keer een portie als portie nemen is wel veel, he? Ik vind het verstandig daar toch wel een beetje in te minderen!
Jij staat om 6.15 uur op! Je eet niet veel. Je eet netjes om de 2 uur een beetje. Zo blijft je spijsvertering zoevend en brandend. Het is raar om aan het idee te wennen dat je vaker moet gaan eten om af te vallen. Maar het werkt echt. Je moet jezelf niet uithongeren want je lijf kondigt dan ook op een gegeven moment de hongerwinter aan en trekt alles uit hetgeen je wel binnen krijgt en slaat dat keurig netjes op in je bips, bovenbeen, heup. Omdat het niet zeker weet wanneer er weer een nieuwe lading komt.

Stel jij komt elke week bij de SUperDeBoerPlusMarkt. Heel af en toe hebben ze jouw lievelingshampoo waar je haar zo lekker van naar verse croissantjes en pasgewassen wasgoed van gaat ruiken. Als je de winkel inloopt en ze hebben die shampoo staan. Hoeveel flessen neem je dan mee? Meer dan 1 want je weet niet wanneer het weer komt.
Als ze elke dag de shampoo hebben staan, dan neem je een flesje mee als de shampoo bijna op is.

Snappie?
Fok!bejaarde
  vrijdag 9 januari 2009 @ 14:32:31 #39
236335 neen
schone schijn
pi_64851476
Ik ben voor het eerst in tijden weer brood aan het roosteren, lekker hoor.
het lijkt niet wat het is
  vrijdag 9 januari 2009 @ 14:32:45 #40
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_64851487
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 14:29 schreef sigme het volgende:

[..]

Dat snap ik, en ik wil helemaal niet dieeten en gelukkig wil ik ook niet speciaal veel afvallen. Maar ik wil wel wat kwijt en vooral niet in een patroon terecht komen waarin ik steeds aankom en het er dan weer af moet werken.

En natuurlijk heb ik wat rare uitgangspunten, met de moestuin en het eigen lamsvlees & kip, en ben ik dus niet helemaal vrij te kopen wat ik wil eten.

Binnen die beperkingen zal ik dan toch het beste moeten samenstellen. En mijzelf kennende kan ik niet goed zonder vetten - ik krijg huid- en gewrichtsproblemen bij te lage vetinname.

A wel, voor deze maand heb ik in elk geval veel vette vis ingeslagen: 1 gestoomde makreel (op), 2 verse makrelen, 1 hele (4 a 5 kg) zalm. En 2 forellen, maar die zijn niet vet. Voor zover ik begrepen heb is vis in elk geval goed voor en tegen alles.

En als ik het goed begrijp zou het (voor mij) beter zijn pasta / aardappels / rijst(?) eten te minimaliseren?
Naja, jij zit dieettechnisch wel in een walhalla natuurlijk met je moestuin.
Ipv de rijst/aardappels/pasta zou je jezelf klem kunnen eten aan de heerlijke seizoensgroenten die je tuin je geeft.
Dat icm vette vis/gevogelte en incidenteel een lammetje gaat zeker voor gewichtsverlies zorgen.

Sidenote: vette vis is niet per definitie goed. In kweekvis zitten bijv nauwelijks de zo geprezen essentiele vetzuren. En god mag weten wat er nog meer voor ellende in zit.
Wilde vissen daarentegen zijn goed voor je.
pi_64851500
Maar eh, ik versta jullie dus vaak niet .

Cravings, carbs, proteinen, kh's..
  vrijdag 9 januari 2009 @ 14:33:42 #42
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_64851521
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 14:28 schreef SHE het volgende:

Als dat mokkel nu ook nog slaagt voor haar examen, anus haar nieuwe baan fixed, de theatergroep per ongeluk de dood vind door een tragisch ongeluk en Kim 's partner de loterij wint dan is alles weer ok in lala-land.

Ik ben een gebalanzzzte eter dunkt mij! Ik hou erg van brood incluus beleg maar niet echt van pasta (wel van de saus! ) of aardappelen of rijst. Aai laaik miet wid vedjies.
Als ik het voor het zeggen heb later met avondeten, dan gaat dat veel vlees + veggies worden! En dan voornamelijk kipfilet, biefstuk en tartaar! Want dat vind ik het lekkerst. En af en toe ovenschotels of een brood-dag ofzo, of een vegadag met iets met kaas

Edit: en vis natuurlijk! Don't forget the fish. En in de winter soep en stamppot Ik zie het zitten.
  vrijdag 9 januari 2009 @ 14:37:46 #43
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_64851695
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 14:33 schreef sigme het volgende:
Maar eh, ik versta jullie dus vaak niet .

Cravings, carbs, proteinen, kh's..
Sorry, slechte gewoonte:

cravings > trek
carbs > koolhydraten, waarvan er 2 soorten zijn, simpele en complexe. De eerste zijn foei; te vinden in fruit, suiker, cake, koekjes, witmeel producten, aardappels, witte pasta en alles wat voorverpakt is. ( fair: bijna alles )
De complexe vind je in volkoren graanproducten zoals volkorenbrood/zilvervliesrijst/rode rijs, groenten etc.
Onbewerkt dus.
proteinen > vind je in vlees, vis, zuivel en ei , peulvruchten
kh's > zie carbs
pi_64851698
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 14:32 schreef SHE het volgende:

[..]

Naja, jij zit dieettechnisch wel in een walhalla natuurlijk met je moestuin.
Ipv de rijst/aardappels/pasta zou je jezelf klem kunnen eten aan de heerlijke seizoensgroenten die je tuin je geeft.
Dat icm vette vis/gevogelte en incidenteel een lammetje gaat zeker voor gewichtsverlies zorgen.

Sidenote: vette vis is niet per definitie goed. In kweekvis zitten bijv nauwelijks de zo geprezen essentiele vetzuren. En god mag weten wat er nog meer voor ellende in zit.
Wilde vissen daarentegen zijn goed voor je.
M'n (zelfgemaakte) zuurkool is bedorven . Vandaar de patat eergister.
Seizoensgroenten eten is leuk hoor, en ik zal dit jaar ook meer groenten en minder massa gaan eten, maar.. momenteel is er dus niet veel. Ik ben uit arren moede al overgestapt op groente kopen.
pi_64851829
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 14:37 schreef SHE het volgende:

[..]

Sorry, slechte gewoonte:

cravings > trek
carbs > koolhydraten, waarvan er 2 soorten zijn, simpele en complexe. De eerste zijn foei; te vinden in fruit, suiker, cake, koekjes, witmeel producten, aardappels, witte pasta en alles wat voorverpakt is. ( fair: bijna alles )
De complexe vind je in volkoren graanproducten zoals volkorenbrood/zilvervliesrijst/rode rijs, groenten etc.
Onbewerkt dus.
proteinen > vind je in vlees, vis, zuivel en ei , peulvruchten
kh's > zie carbs
Ok. Twee vragen.
1) Is elke dag fruitsalade dan wel goed of zou het beter zijn (soms) te vervangen door ....
2) Zijn de lekkere rijstsoorten als basmati / pandang / jasmijn / risottorijst ook vliezig verkrijgbaar?
pi_64851858
SHE, ik vind het nog steeds lastig wat je nou wel en niet bij elkaar mag eten qua carbs, vetten, eiwitten en proteinen
Enige kans dat je dat nog eens kort duidelijk kan maken aan me?

En het is koud hier op het werk
The way you rock'n'roll
  vrijdag 9 januari 2009 @ 14:42:56 #47
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_64851915
Heel heldere uitleg, Anosmie!
En ik wist dit eigenlijk ook best. Maar hee, jij zegt vaker kleine beetjes en niet vaker hele maaltijden, toch? Daar zit 'm even mijn fout. Ik beloof dat ik regelmatig iets kleins en goeds zal (blijven) nemen! Plechtig.
  vrijdag 9 januari 2009 @ 14:48:18 #48
41427 Anosmie
G.R.A.S.002
pi_64852137
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 14:42 schreef Sugar het volgende:
Heel heldere uitleg, Anosmie!
En ik wist dit eigenlijk ook best. Maar hee, jij zegt vaker kleine beetjes en niet vaker hele maaltijden, toch? Daar zit 'm even mijn fout. Ik beloof dat ik regelmatig iets kleins en goeds zal (blijven) nemen! Plechtig.
En kleine beetjes is qua omvang kleiner dan een 3-gangen diner maar wel groter dan een augurk.
Kijk even de schema's in de OP door voor inspiratie.
Fok!bejaarde
pi_64852145
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 14:37 schreef sigme het volgende:
M'n (zelfgemaakte) zuurkool is bedorven .
Ik weet hoe dat ruikt.

Voor PF
  vrijdag 9 januari 2009 @ 14:48:54 #50
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_64852165
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 14:41 schreef sigme het volgende:

[..]

Ok. Twee vragen.
1) Is elke dag fruitsalade dan wel goed of zou het beter zijn (soms) te vervangen door ....
2) Zijn de lekkere rijstsoorten als basmati / pandang / jasmijn / risottorijst ook vliezig verkrijgbaar?
Fruit is in principe goed, als je de rest van de dag geen suikers meer eet.
Ondanks dat het natuurlijke suikers zijn, maakt je lichaam echt geen onderscheid tussen een hap suiker uit de pot en een fruitsalade.
Het enige verschil is de vitaminen en mineralen die in fruit voorkomen.
Gelukkig is er ook genoeg fruit met weinig suiker, zoals bessen.
Ik eet zelf weinig fruit, behalve in de zomer. Mijn portie vit C komt uit rode paprika, die staat er bol van en levert niet de vervelende suikers. Ter vergelijking: Een sinaasappel levert bijna 9 gram suiker, tegenover 3 in een paprika. De sinaasappel levert 50mg vit C, tegenover 150!! mg Vit C in paprika.

2. Nee, dat zijn bewerkte rijssoorten. De enige 'gezonde' rijstsoorten zijn de rode, zwarte en bruine.
pi_64852185
quote:

wel lief cru, maar lief
Ja doei.
pi_64852300
PFPFPFPFPFPFPFPFPFPFPFPFPFPFPFPFPFPFPFPFPFPFPFPFPFPFPFPFPFPFPFPFPFPFPFPFPFPF
Some good VIBES FROM BELGIUM WITH LOVE
pi_64852324
* motorbloempje duimt nog even voor PF
Ja doei.
pi_64852390
Ik kan wel huilen van geluk. Ik heb net 6 km gerend en het was loodzwaar door de rulle sneeuw, maar godesjukes wat was het prachtig buiten, met de besneeuwde velden en de berijpte bomen en 2 paarden die in de wei mochten en elkaar achterna zaten in volle galop. Co heeft een traantje moeten wegpinken........
pi_64852412
Emo

Ja doei.
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 9 januari 2009 @ 14:55:51 #56
163650 Greys
pi_64852460
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 14:21 schreef Tinkepink het volgende:
Ik wou even voor SHE. Ik vind dat ze hierboven een geweldig advies geef. En omdat ik het zo geweldig vind zal ik het nog eens quoten:
en dan ook nog:
quote:

Ik vind jullie allebei zo enorm schattig vandaag!

* Greys pinkt een traantje weg

Wat een liefde en positieve gedoetjes in dit topic!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_64852478
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 14:54 schreef conleche het volgende:
Ik kan wel huilen van geluk. Ik heb net 6 km gerend en het was loodzwaar door de rulle sneeuw, maar godesjukes wat was het prachtig buiten, met de besneeuwde velden en de berijpte bomen en 2 paarden die in de wei mochten en elkaar achterna zaten in volle galop. Co heeft een traantje moeten wegpinken........
Klinkt bjoetiful!
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 9 januari 2009 @ 14:56:36 #58
163650 Greys
pi_64852490
quote:
Fijn gevoel he? Ik heb het ook soms en dan voel je je zo belachelijk intens gelukkig op dat moment dat het gewoon je ogen uit springt
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  vrijdag 9 januari 2009 @ 14:57:55 #59
41427 Anosmie
G.R.A.S.002
pi_64852540
Lieve shopaholicjes.

Vergeten jullie ook niet in 2009 regelmatig jullie kasten uit te ruimen?
Dit lijkt me namelijk niet zo tof.

Kusje Anos.
Fok!bejaarde
  vrijdag 9 januari 2009 @ 14:59:20 #60
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_64852586
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 14:55 schreef Greys het volgende:

[..]

en dan ook nog:
[..]

Ik vind jullie allebei zo enorm schattig vandaag!

* Greys pinkt een traantje weg

Wat een liefde en positieve gedoetjes in dit topic!
Ik word er zelf ook helemaal eng van.
Zal ik maar weer normaal en negatief doen enzo?

[ Bericht 0% gewijzigd door Tinkepink op 09-01-2009 15:01:26 (Van schrik een joekel van een taalfout gemaakt!) ]
pi_64852652
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 14:56 schreef Greys het volgende:

[..]

Fijn gevoel he? Ik heb het ook soms en dan voel je je zo belachelijk intens gelukkig op dat moment dat het gewoon je ogen uit springt
Ja!! Ik heb het ook heel vaak als ik over de grachten fiets op de eerste lentedag van het jaar. Dan barst je bijna uit elkaar van gelukkigheid.
  vrijdag 9 januari 2009 @ 15:03:10 #62
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_64852733
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 14:41 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
SHE, ik vind het nog steeds lastig wat je nou wel en niet bij elkaar mag eten qua carbs, vetten, eiwitten en proteinen
Enige kans dat je dat nog eens kort duidelijk kan maken aan me?

En het is koud hier op het werk
Je mag alles bij elkaar eten, mits je in zijn algemeenheid een keuze maakt tussen veel (complexe kh's ) en weinig vetten of juist meer vetten en weinig kh's.
You can't have it all!

Proteinen moeten altijd. ( en ik vind Kh's ook, maar dat is een dieettechnisch discussiepunt )
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 9 januari 2009 @ 15:05:59 #63
163650 Greys
pi_64852840
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 14:57 schreef Anosmie het volgende:
Lieve shopaholicjes.

Vergeten jullie ook niet in 2009 regelmatig jullie kasten uit te ruimen?
Dit lijkt me namelijk niet zo tof.

Kusje Anos.

Het is eigenlijk triest natuurlijk
Maar ergens ook wel grappig
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_64852851
kledingkast-faal
Ja doei.
pi_64852890
Ben niet ingelogd dus kan niet quoten maar dank je wel SHE!
The way you rock'n'roll
pi_64852891
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 15:05 schreef Greys het volgende:

[..]

Het is eigenlijk triest natuurlijk
Maar ergens ook wel grappig
Ik durfde het niet te zeggen
  vrijdag 9 januari 2009 @ 15:07:03 #67
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_64852894
quote:
Ik ken dat. Mijn ouders wonen in zo'n omgeving. Dat was ook de enige omgeving waar ik hardlopen wel waardeerde. Helemaal zen en kalm en sereen en lief en mooi.

Hier in de stad moet ik automobilisten uitschelden, kinderen in bakfietsen ontwijken en hopen dat ik mijn nek niet breek over de stoepjes/paaltjes/rondslingerende blikjes
Dan kom ik helemaal opgefokt terug
pi_64852959
En ik zit even echt een potje te janken hier. Het vriendje is namelijk niet meer echt zo blij met me.
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 9 januari 2009 @ 15:08:43 #69
163650 Greys
pi_64852963
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 15:06 schreef Goodbye het volgende:

[..]

Ik durfde het niet te zeggen
Door de manier waarop Anos het bracht werd het nóg grappiger
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 9 januari 2009 @ 15:09:39 #70
163650 Greys
pi_64852996
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 15:08 schreef DevilsAndDust het volgende:
En ik zit even echt een potje te janken hier. Het vriendje is namelijk niet meer echt zo blij met me.
Liefje toch!?

How come? Of is dat teveel prive info?
Jullie klinken altijd zo happy samen en laatst nog lekker een weekendje weggeweest...
Wat is er gebeurd? Waar is hij niet blij mee dan?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_64853012
quote:
Wat is er dan precies aan de hand meis?
pi_64853017
quote:
wattist?

Ja doei.
  vrijdag 9 januari 2009 @ 15:10:38 #73
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_64853032
quote:
En wij niet blij met hem.

Spill.
  vrijdag 9 januari 2009 @ 15:11:06 #74
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_64853048
quote:
Ach. Wat onverwachts. Heb je iets "fout" gedaan of is de liefde over?
  vrijdag 9 januari 2009 @ 15:11:12 #75
41427 Anosmie
G.R.A.S.002
pi_64853056
quote:
, watisserdan?
Fok!bejaarde
pi_64853116
Ik eet steeds meer KH's nu. Om op gewicht te blijven. Ik probeer wel om de niet zo gezonde KH's te vermijden, maar soms eet ik ze ook gewoon wel. (gisteren frietjes bij het eten bv.) Ik moet me echter niet tegoed gaan doen aan suikers als melkchocolade en koekjes, want dan zit ik binnen no time weer op een KH verslaving van heb ik jou daar. Ik denk dat het handhavingsmenu er op de duur als volgt uit gaat zien:

O: geroosterd brood of cracker met eitje en of mager vleeswaren
T: fruit, of smoothie
L: salade met brood, soep, sushi dat soort dingen.
T: wodka met nootjes
D: vlees of vis met veel groenten en een beetje KH's in de vorm van rijst, pasta of aardappelen. En een toetje als ik die dag te weinig cals. op heb. Toetje bestaat uit blokje pure choco met koffie, of suikervrij ijs, of ananas of optimelvla.

Zoiets. Ik denk dat ik op 1800 cal. kan gaan zitten zonder aan te komen. Maar dan moet ik er wel flink bij blijven sporten.
  vrijdag 9 januari 2009 @ 15:13:09 #77
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_64853129
*knuffelt DaD en geeft tisjoe*

*is spuit 475,5 maar toch* wat is er aan de hand?
pi_64853162
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 15:09 schreef Greys het volgende:

[..]

Liefje toch!?

How come? Of is dat teveel prive info?
Jullie klinken altijd zo happy samen en laatst nog lekker een weekendje weggeweest...
Wat is er gebeurd? Waar is hij niet blij mee dan?
Ik begrijp hem niet in zijn grootste passie, wat hem definieert: kunst. Er is hier geen ruimte om te schilderen, dus tekent 'ie aan één stuk door, en daar wordt hij gelukkig van. Maar ik herken dat gevoel niet en ik begrijp zijn tekeningen zo vaak niet. Hij zei vandaag het gevoel te hebben dat ik hem niet steun en hem een gevoel geef een mislukkeling te zijn. En dat wil ik helemaal niet. .

Dit zal wel compleet onduidelijk zijn voor jullie, maar het doet gewoon pijn om dat te horen.
pi_64853170
quote:

Och truffeltje!! Wat is er dan??
  vrijdag 9 januari 2009 @ 15:15:36 #80
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_64853219
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 15:12 schreef conleche het volgende:
schema

Zoiets. Ik denk dat ik op 1800 cal. kan gaan zitten zonder aan te komen. Maar dan moet ik er wel flink bij blijven sporten.
Lijkt een beetje op wat ik in mijn hoofd heb voor mezelf. Al wissel ik L en D om. Maar opletten met de koolhydraten is wel nodig! Bij mij liep het de spuigaten uit, ondanks dat ik niet teveel kcal at.
pi_64853269
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 15:13 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Ik begrijp hem niet in zijn grootste passie, wat hem definieert: kunst. Er is hier geen ruimte om te schilderen, dus tekent 'ie aan één stuk door, en daar wordt hij gelukkig van. Maar ik herken dat gevoel niet en ik begrijp zijn tekeningen zo vaak niet. Hij zei vandaag het gevoel te hebben dat ik hem niet steun en hem een gevoel geef een mislukkeling te zijn. En dat wil ik helemaal niet. .

Dit zal wel compleet onduidelijk zijn voor jullie, maar het doet gewoon pijn om dat te horen.

DaD, probeer een ruimte voor hem te huren, waar hij kan schilderen. Ik weet hoe het is om dat niet te kunnen, als het wel moet, dat kan niet goed blijven gaan. Ga eens naar de gemeente, heel vaak hebben ze voor kunstenaars vrij goedkope ruimte beschikbaar. Jij hoeft je overigens niet schuldig te voelen als je hem niet begrijpt. Dat kan hij niet van jou verwachten. Wat je wel kan doen, is hem praktisch steunen!
  vrijdag 9 januari 2009 @ 15:16:50 #82
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_64853271
quote:

[..]

Nee, ik vind het niet onduidelijk. Denk eraan dat het meer in zijn hoofd zit dan dat het waarschijnlijk ook echt zo is. Wel lastig. Ik kan je hierin ook niet adviseren.
  vrijdag 9 januari 2009 @ 15:17:06 #83
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_64853286
quote:

[..]

Oh da's lastig! Kunst is zoiets subjectiefs! Waarom voelt ie zich een mislukkeling dan? Omdat jij niet alles mooi vindt wat hij maakt? Ik bedoel, je begrijpt dat het voor hem belangrijk is, dat is al heel wat denk ik. Dat het een belangrijk deel van zijn leven is en hij er gelukkig van wordt. In welk opzicht wil hij dan dat je hem steunt? Aanmoedigen het vaker te doen, of wat? Ik snap het inderdaad niet helemaal, maar het klinkt idd als miscommunicatie
  vrijdag 9 januari 2009 @ 15:18:19 #84
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_64853334
Oh, wat moeilijk. Ik snap het wel een beetje, je kunt zo uiteenlopen op dat vlak...
Sterkte, ik hoop dat je hem kunt overtuigen van je waardering voor hem en voor wat hij maakt.
  vrijdag 9 januari 2009 @ 15:18:34 #85
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_64853348
quote:

[..]

Ah! Bekend probleem, die hebben wij ook gehad.
Hij met zijn computer. Hij is een programmeur pur sang. Niets geeft hem zoveel voldoening als 24/7 naar een scherm turen. Althans, zo noem ik het. Maar dat is natuurlijk wat lullig, want het is iets werkelijks.
Ik begrijp er geen snars van en vaak hadden we ruzie omdat ik vond dat hij maar eens achter dat ding vandaan moest komen.

Lang verhaal kort: ik begrijp nog steeds geen fluit van zijn passie, maar ik maak er geen ruzie meer om. Ik interesseer me ervoor zonder dat ik me erin hoef te verdiepen.
Daarbij maak ik hem ook niet meer voor autistische idioot uit, omdat hij zovaak opgesloten is in bits & bytes.
Als we nu samen thuis zijn, dan vraag ik hoe het gaat, welke projecten hij aan het doen is, ik laat hem dingen uitleggen en voila: niets meer aan de hand.

Hij voelt zich serieus genomen en begrepen zonder dat ik moeite moet doen om er letterlijk iets van te begrijpen, want dat kan toch niet.
Maar ik erken wel zijn passie en laat hem in zijn waarde. Je kunt ook iets delen zonder het helemaal gelijk te ervaren.

Of bedoelt u dit niet?
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 9 januari 2009 @ 15:18:55 #86
163650 Greys
pi_64853363
quote:

[..]

Oh. Pfieuw. Dit klinkt niet als een onoverkomelijk iets

Ik vind het trouwens wel nogal wat dat als jij zijn tekeningen niet altijd begrijpt, dat hij jou dan kwalijk neemt dat je hem niet steunt en dat je hem het gevoel geeft een mislukking te zijn. Ik vind dat hij, doordat hij daarom boos wordt, ook JOU een minderwaardigheidsgevoel aanpraat, omdat je zijn tekeningen niet altijd snapt...

Hebben jullie hier vaker 'ruzie' over gehad? Dat je er allebei echt verdrietig om werd?
Is het een steeds terugkerend iets?

Op zich zou het helemaal niet erg moeten hoeven zijn als de één een passie heeft waar de anders niets of weinig mee heeft. Heer G is idolaat van oude auto's en dan voornamelijk kevers. Hij showt soms vol enthousiasme allerlei dingen aan me waar ik dan probeer een beetje intelligent en enthousiast op te reageren, maar verder boeit het me weinig En dus deelt ie die passie maar fijn met een ander, zijn vader of zijn broer.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_64853382
Noes.
  vrijdag 9 januari 2009 @ 15:19:40 #88
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_64853396
voor DaD en ik denk dat Co gelijk heeft als ze zegt dat je lief echt op zoek moet naar plek waar hij kan schilderen...
Niet meer actief op Fok!
pi_64853429
quote:

[..]

Ik begrijp hem niet in zijn grootste passie, wat hem definieert: kunst.
Oh boy, story of my life.

In tegenstelling tot de anderen denk ik niet dat het hier om iets praktisch gaat. Het gaat om een soort fundamenteel gevoel dat de persoon waar je het meest van houdt begrijpt wie je bent. Ik zou doodongelukkig worden zonder dat gevoel.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_64853448
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 14:09 schreef Greys het volgende:
Ik zei toch niet doen want de vorige keer hielp 't ook niet

Ik reed 50.1 en toen kreeg ik een ingreep Maar die telde niet als ingreep zei ze. En dat was alleen nog maar de eerste minuut
  vrijdag 9 januari 2009 @ 15:21:06 #91
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_64853458
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 15:19 schreef P.F het volgende:
Noes.
Nee he?
  vrijdag 9 januari 2009 @ 15:21:17 #92
41427 Anosmie
G.R.A.S.002
pi_64853466
quote:
Noes.
WATWATWATWATWAT???
Fok!bejaarde
pi_64853477
quote:
Noes.
Ja doei.
pi_64853482
Ik begrijp dat het voor hem heel belangrijk is, en daar steun ik hem (volgens mij) ook in. Eén van de eerste dingen die ik deed hier in Groningen was hem meenemen naar een winkel met kunstbenodigdheden, ik hou in de gaten of z'n tekenblok op is en koop nieuwe, hell, ik zeur niet eens meer over de vlekken op onze witte tafel (en dat zegt wat). Maar hij wil alleen maar horen dat ik zijn werk mooi vind, hij wil bevestiging, horen dat 'ie iets voorstelt. Alleen, soms snap ik ze gewoon niet. .
pi_64853545
Dat van die passie en het niet begrijpen is volgensmij in elke relatie wel hoor. Zo houdt mijn vriend van vissen en ik snap bij god niet hoe iemand daar blij van kan worden. Maar als hij laat zien wat voor vissen hij heeft gevangen (foto's) en vertelt hoe dat ging, dan ben ik daar wel geinteresseerd in. Puur omdat hem dat gelukkig maakt

Maarja, ik snap ook wel dat je niet kunt zeggen dat je één van zijn tekeningen begrijpt als dat gewoon niet zo is. Misschien moet je het op een andere manier brengen? Dat je het fijn vindt voor hem dat hij zoiets heeft gemaakt en er blij van wordt?
  vrijdag 9 januari 2009 @ 15:23:08 #96
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_64853553
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 15:20 schreef P.F het volgende:

[..]

Ik reed 50.1 en toen kreeg ik een ingreep Maar die telde niet als ingreep zei ze. En dat was alleen nog maar de eerste minuut
Ik heb het niet gedaan, maar dat heeft dus ook niet geholpen
  vrijdag 9 januari 2009 @ 15:23:29 #97
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_64853570
Ik ben nu naar Salò of de 120 dagen van Sodom van Pasolini aan het kijken. Zelden zo'n walgelijke, zieke film gezien . Geen wonder dat 'ie in bepaalde landen verboden is (geweest?).
Niet meer actief op Fok!
  vrijdag 9 januari 2009 @ 15:24:00 #98
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_64853588
Jammer zeg PF!
Niet meer actief op Fok!
  vrijdag 9 januari 2009 @ 15:24:09 #99
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_64853594
*knuffel voor PF* Bah!

DaD: maar meer dan *proberen* te begrijpen kan je toch niet? Meer kan hij ook niet verwachten denk ik. Je kan hooguit vragen wat hij bedoelt, interesse tonen, bepaalde aspecten uitlichten die je aanspreken. Lijkt mij.
pi_64853605
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 15:20 schreef P.F het volgende:

[..]

Pff, lekker dramatisch van dat wijf dan om een ingreep te gaan doen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')