Als ik het goed heb begrepen is de vriend van DaD uit het zuiden verhuisd om bij zijn liefde, DaD te zijn. Hij heeft daar waarschijnlijk voor zijn gevoel al veel voor moeten opgeven. Nu is er geen ruimte in het huis waar hij zijn passie kan uitoefenen. Ik denk dat het een optelsom is. Als het praktische gedeelte voor elkaar is, zal hij zich gelukkiger voelen denk ik. En dat DaD dan niet al zijn werk snapt, dat is niet meer dan logisch. Ik snap ook niet altijd wat mijn meneer nu weer maakt. Je bent niet dezelfde persoon namelijk.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 15:20 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Oh boy, story of my life.
In tegenstelling tot de anderen denk ik niet dat het hier om iets praktisch gaat. Het gaat om een soort fundamenteel gevoel dat de persoon waar je het meest van houdt begrijpt wie je bent. Ik zou doodongelukkig worden zonder dat gevoel.
Ook al begrijp je zijn werk niet, er is toch wel iets moois in te ontdekken? Complimenteer hem met zijn kleurgebruik (als hij in kleur werkt), gebruikte materialen en technieken, originele thema of wat dan ook. Zolang je het maar meent!quote:Op vrijdag 9 januari 2009 15:21 schreef DevilsAndDust het volgende:
Maar hij wil alleen maar horen dat ik zijn werk mooi vind, hij wil bevestiging, horen dat 'ie iets voorstelt. Alleen, soms snap ik ze gewoon niet..
Ja doei, aan onze positieve vibes kan het niet hebben gelegenquote:Op vrijdag 9 januari 2009 15:20 schreef P.F het volgende:
[..]
Ik zei toch niet doen want de vorige keer hielp 't ook niet
Ik reed 50.1 en toen kreeg ik een ingreepMaar die telde niet als ingreep zei ze. En dat was alleen nog maar de eerste minuut
Nou Greys, bedankt he!quote:Op vrijdag 9 januari 2009 15:20 schreef P.F het volgende:
[..]
Ik reed 50.1 en toen kreeg ik een ingreepMaar die telde niet als ingreep zei ze. En dat was alleen nog maar de eerste minuut
Dat laatste dat doe ik ook! Ik zeg zo vaak dat ik blij ben dat hij zo'n passie heeft waar 'ie helemaal in op kan gaan. Ik bekijk zijn tekeningen ook altijd, hij legt ze altijd overal voor me neer.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 15:23 schreef Goodbye het volgende:
Dat van die passie en het niet begrijpen is volgensmij in elke relatie wel hoor. Zo houdt mijn vriend van vissen en ik snap bij god niet hoe iemand daar blij van kan worden. Maar als hij laat zien wat voor vissen hij heeft gevangen (foto's) en vertelt hoe dat ging, dan ben ik daar wel geinteresseerd in. Puur omdat hem dat gelukkig maakt![]()
Maarja, ik snap ook wel dat je niet kunt zeggen dat je één van zijn tekeningen begrijpt als dat gewoon niet zo is. Misschien moet je het op een andere manier brengen? Dat je het fijn vindt voor hem dat hij zoiets heeft gemaakt en er blij van wordt?
Daarbij denk ik dat Co gelijk heeft. Op zoek naar een atelier dus.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 15:24 schreef conleche het volgende:
[..]
Als ik het goed heb begrepen is de vriend van DaD uit het zuiden verhuisd om bij zijn liefde, DaD te zijn. Hij heeft daar waarschijnlijk voor zijn gevoel al veel voor moeten opgeven. Nu is er geen ruimte in het huis waar hij zijn passie kan uitoefenen. Ik denk dat het een optelsom is. Als het praktische gedeelte voor elkaar is, zal hij zich gelukkiger voelen denk ik. En dat DaD dan niet al zijn werk snapt, dat is niet meer dan logisch. Ik snap ook niet altijd wat mijn meneer nu weer maakt. Je bent niet dezelfde persoon namelijk.
Dat dus!quote:Op vrijdag 9 januari 2009 15:24 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Ook al begrijp je zijn werk niet, er is toch wel iets moois in te ontdekken? Complimenteer hem met zijn kleurgebruik (als hij in kleur werkt), gebruikte materialen en technieken, originele thema of wat dan ook. Zolang je het maar meent!
Goeie!quote:Op vrijdag 9 januari 2009 15:24 schreef conleche het volgende:
[..]
Als ik het goed heb begrepen is de vriend van DaD uit het zuiden verhuisd om bij zijn liefde, DaD te zijn. Hij heeft daar waarschijnlijk voor zijn gevoel al veel voor moeten opgeven. Nu is er geen ruimte in het huis waar hij zijn passie kan uitoefenen. Ik denk dat het een optelsom is. Als het praktische gedeelte voor elkaar is, zal hij zich gelukkiger voelen denk ik. En dat DaD dan niet al zijn werk snapt, dat is niet meer dan logisch. Ik snap ook niet altijd wat mijn meneer nu weer maakt. Je bent niet dezelfde persoon namelijk.
In mijn ogen doe jij dan niet iets verkeerd. Ik denk dat Co's oplossing dan toch de meest praktische is.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 15:25 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Dat laatste dat doe ik ook! Ik zeg zo vaak dat ik blij ben dat hij zo'n passie heeft waar 'ie helemaal in op kan gaan. Ik bekijk zijn tekeningen ook altijd, hij legt ze altijd overal voor me neer.
Z'n gedichten vind ik wel prachtig. Die kan ik ook veel beter op mijn manier benaderen, met m'n verstand.
Ik wacht nog even op de:quote:Op vrijdag 9 januari 2009 15:20 schreef P.F het volgende:
[..]
Dank je wel, Co.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 15:24 schreef conleche het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 9 januari 2009 15:28 schreef Anosmie het volgende:
[..]
Ik wacht nog even op de:
En verder ging het vet goed, de instructeur was echt heel duidelijk. Alleen soms zei hij niks en dat was wazig. Dus ik heb het vet gehaald!! Noeeeessssssssssssssssss!!!
nom nom nom noooooooooooooooom!!!O*O*O*O*O*O*
Waarom haal je dat weg?.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 15:30 schreef Claudia_x het volgende:
-Edit- Mijn woorden zijn niet echt bemoedigend.
Hij is inderdaad ouder, 9 jaar. Daar zit het probleem alleen totaal niet, wat mij betreft. En we zijn ook echt heel gelukkig samen, maar dit blijft een struikelpuntje. Ik heb nog niet eens een halve creatieve vezel in m'n lichaam, en hij miljoenen. En soms weet ik niet zo goed wat ik daar allemaal mee moet.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 15:32 schreef Syrena het volgende:
DaD, was hij niet ook ouder dan jij?
Ik heb ook iets gehad met een kunstenaar, die was tien jaar ouder. En had ADHD, bleek later. Doodvermoeiend. Maar heel kut als je er middenin zit.
Als dat op mij slaat: ik toon oprechte interesse. Ik vraag hem te vertellen wat hij heeft getekend, of er een gedachte achterzit, en welke dan, enzovoort. Maar als ik dat doe, trekt hij de tekening al uit m'n handen met een: "Je begrijpt me niet, dit heeft geen zin." Wat moet ik dan nog?quote:Op vrijdag 9 januari 2009 15:34 schreef SHE het volgende:
[..]
Waarom haal je dat weg?.
Je zegt iets zinnigs.
Zo werkt het ook. Beleefdheid is iets ontzettend onpersoonlijks. Ik word daar altijd kriegel van.
Je hoeft er het fijne niet van te weten, maar je oprecht interesseren voor iets is een absolute must.
Daar doelde ik ook op. Vragen stellen, het in elk geval PROBEREN te begrijpen, iemand laten vertellen. Zo krijg je connectie. Niet door maar te zeggen; ik snap het niet, doei.
Of had ik dat weer niet goed uitgelegd. Ik gebruik veel te veel woorden en zeg helemaal geen fuck
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |