abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64853620
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 15:20 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Oh boy, story of my life.

In tegenstelling tot de anderen denk ik niet dat het hier om iets praktisch gaat. Het gaat om een soort fundamenteel gevoel dat de persoon waar je het meest van houdt begrijpt wie je bent. Ik zou doodongelukkig worden zonder dat gevoel.
Als ik het goed heb begrepen is de vriend van DaD uit het zuiden verhuisd om bij zijn liefde, DaD te zijn. Hij heeft daar waarschijnlijk voor zijn gevoel al veel voor moeten opgeven. Nu is er geen ruimte in het huis waar hij zijn passie kan uitoefenen. Ik denk dat het een optelsom is. Als het praktische gedeelte voor elkaar is, zal hij zich gelukkiger voelen denk ik. En dat DaD dan niet al zijn werk snapt, dat is niet meer dan logisch. Ik snap ook niet altijd wat mijn meneer nu weer maakt. Je bent niet dezelfde persoon namelijk.
  vrijdag 9 januari 2009 @ 15:24:50 #102
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_64853624
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 15:21 schreef DevilsAndDust het volgende:
Maar hij wil alleen maar horen dat ik zijn werk mooi vind, hij wil bevestiging, horen dat 'ie iets voorstelt. Alleen, soms snap ik ze gewoon niet. .
Ook al begrijp je zijn werk niet, er is toch wel iets moois in te ontdekken? Complimenteer hem met zijn kleurgebruik (als hij in kleur werkt), gebruikte materialen en technieken, originele thema of wat dan ook. Zolang je het maar meent!
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 9 januari 2009 @ 15:24:57 #103
163650 Greys
pi_64853631
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 15:20 schreef P.F het volgende:

[..]

Ik zei toch niet doen want de vorige keer hielp 't ook niet

Ik reed 50.1 en toen kreeg ik een ingreep Maar die telde niet als ingreep zei ze. En dat was alleen nog maar de eerste minuut
Ja doei, aan onze positieve vibes kan het niet hebben gelegen

Maar wel heel kut voor je!
Wat ging er de rest van de tijd fout dan?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  vrijdag 9 januari 2009 @ 15:25:47 #104
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_64853666
quote:

[..]

Ik reed 50.1 en toen kreeg ik een ingreep Maar die telde niet als ingreep zei ze. En dat was alleen nog maar de eerste minuut
Nou Greys, bedankt he!
pi_64853667
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 15:23 schreef Goodbye het volgende:
Dat van die passie en het niet begrijpen is volgensmij in elke relatie wel hoor. Zo houdt mijn vriend van vissen en ik snap bij god niet hoe iemand daar blij van kan worden. Maar als hij laat zien wat voor vissen hij heeft gevangen (foto's) en vertelt hoe dat ging, dan ben ik daar wel geinteresseerd in. Puur omdat hem dat gelukkig maakt

Maarja, ik snap ook wel dat je niet kunt zeggen dat je één van zijn tekeningen begrijpt als dat gewoon niet zo is. Misschien moet je het op een andere manier brengen? Dat je het fijn vindt voor hem dat hij zoiets heeft gemaakt en er blij van wordt?
Dat laatste dat doe ik ook! Ik zeg zo vaak dat ik blij ben dat hij zo'n passie heeft waar 'ie helemaal in op kan gaan. Ik bekijk zijn tekeningen ook altijd, hij legt ze altijd overal voor me neer.

Z'n gedichten vind ik wel prachtig. Die kan ik ook veel beter op mijn manier benaderen, met m'n verstand.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  vrijdag 9 januari 2009 @ 15:26:12 #106
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_64853683
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 15:24 schreef conleche het volgende:

[..]

Als ik het goed heb begrepen is de vriend van DaD uit het zuiden verhuisd om bij zijn liefde, DaD te zijn. Hij heeft daar waarschijnlijk voor zijn gevoel al veel voor moeten opgeven. Nu is er geen ruimte in het huis waar hij zijn passie kan uitoefenen. Ik denk dat het een optelsom is. Als het praktische gedeelte voor elkaar is, zal hij zich gelukkiger voelen denk ik. En dat DaD dan niet al zijn werk snapt, dat is niet meer dan logisch. Ik snap ook niet altijd wat mijn meneer nu weer maakt. Je bent niet dezelfde persoon namelijk.
Daarbij denk ik dat Co gelijk heeft. Op zoek naar een atelier dus.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  vrijdag 9 januari 2009 @ 15:26:16 #107
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_64853686
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 15:24 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Ook al begrijp je zijn werk niet, er is toch wel iets moois in te ontdekken? Complimenteer hem met zijn kleurgebruik (als hij in kleur werkt), gebruikte materialen en technieken, originele thema of wat dan ook. Zolang je het maar meent!
Dat dus! Dank u Tink voor het verwoorden van wat ik bedoel
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
  vrijdag 9 januari 2009 @ 15:26:28 #108
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_64853694
quote:

[..]

Goeie!

En wat een feilloos geheugen. On-ge-lo-fe-lijk.
  vrijdag 9 januari 2009 @ 15:26:35 #109
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_64853700
PF, wat balen!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_64853709
Oh PF, wat kut! .
pi_64853713
NOES!! PF!! Klote!!!
pi_64853758
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 15:25 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Dat laatste dat doe ik ook! Ik zeg zo vaak dat ik blij ben dat hij zo'n passie heeft waar 'ie helemaal in op kan gaan. Ik bekijk zijn tekeningen ook altijd, hij legt ze altijd overal voor me neer.

Z'n gedichten vind ik wel prachtig. Die kan ik ook veel beter op mijn manier benaderen, met m'n verstand.
In mijn ogen doe jij dan niet iets verkeerd. Ik denk dat Co's oplossing dan toch de meest praktische is.

Wat een rotsituatie zeg
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 9 januari 2009 @ 15:28:17 #113
163650 Greys
pi_64853768
Negen van de tien mensen zullen zijn kunst niet 'begrijpen' zoals hij het exact bedoeld heeft waarschijnlijk. Hij kan niet van jou gaan verwachten/eisen dat jij alles vlekkeloos aanvoelt als je naar zijn werken kijkt.
Jij gaat je daar alleen maar gepushed door voelen en op je tenen lopen (wat als ik het fout zeg??) en hij voelt zich er een mislukking door. Ik denk dat hij gewoon een tijdje niet meer aan jou moet/mag vragen of je een kunstwerk wel of niet begrijpt, maar net als Tink zegt, dat je 'gewoon' zegt dat het je een prettig gevoel geeft, dat je het mooi vindt, of warm vindt, of juist niet (als dat niet de bedoeling was ) enz.

Maak er geen halszaak van!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  vrijdag 9 januari 2009 @ 15:28:36 #114
41427 Anosmie
G.R.A.S.002
pi_64853780
quote:

[..]

Ik wacht nog even op de:

En verder ging het vet goed, de instructeur was echt heel duidelijk. Alleen soms zei hij niks en dat was wazig. Dus ik heb het vet gehaald!! Noeeeessssssssssssssssss!!!

nom nom nom noooooooooooooooom!!! O*O*O*O*O*O*
Fok!bejaarde
pi_64853804
quote:

[..]

Dank je wel, Co. . En de rest ook, voor jullie lieve woorden.

We zijn druk op zoek naar een andere woning, waarbij we allebei als enige eis hebben dat er een ruimte voor hem is waarin hij zich volledig kan uitleven. Maar de wachtlijsten zijn gewoon hartstikke lang, en we hebben ook niet echt veel geld of zo. . Ik zal hem voorstellen om samen te proberen ergens een soort van atelier voor hem te krijgen.
pi_64853807
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 15:28 schreef Anosmie het volgende:

[..]

Ik wacht nog even op de:

En verder ging het vet goed, de instructeur was echt heel duidelijk. Alleen soms zei hij niks en dat was wazig. Dus ik heb het vet gehaald!! Noeeeessssssssssssssssss!!!

nom nom nom noooooooooooooooom!!! O*O*O*O*O*O*
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_64853830
-Edit- Mijn woorden zijn niet echt bemoedigend.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_64853843
Neeeee PF Ik rij wel vaker 50.1 maar daar heb je weinig aan natuurlijk.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 9 januari 2009 @ 15:31:57 #119
163650 Greys
pi_64853930
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 15:25 schreef SHE het volgende:

[..]

Nou Greys, bedankt he!
Ja. Kut. Moet ik PF gaan halen en brengen
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_64853945
DaD, was hij niet ook ouder dan jij?
Ik heb ook iets gehad met een kunstenaar, die was tien jaar ouder. En had ADHD, bleek later. Doodvermoeiend. Maar heel kut als je er middenin zit.
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  vrijdag 9 januari 2009 @ 15:34:09 #121
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_64854050
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 15:30 schreef Claudia_x het volgende:
-Edit- Mijn woorden zijn niet echt bemoedigend.
Waarom haal je dat weg?.
Je zegt iets zinnigs.

Zo werkt het ook. Beleefdheid is iets ontzettend onpersoonlijks. Ik word daar altijd kriegel van.
Je hoeft er het fijne niet van te weten, maar je oprecht interesseren voor iets is een absolute must.

Daar doelde ik ook op. Vragen stellen, het in elk geval PROBEREN te begrijpen, iemand laten vertellen. Zo krijg je connectie. Niet door maar te zeggen; ik snap het niet, doei.

Of had ik dat weer niet goed uitgelegd. Ik gebruik veel te veel woorden en zeg helemaal geen fuck
pi_64854128
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 15:32 schreef Syrena het volgende:
DaD, was hij niet ook ouder dan jij?
Ik heb ook iets gehad met een kunstenaar, die was tien jaar ouder. En had ADHD, bleek later. Doodvermoeiend. Maar heel kut als je er middenin zit.
Hij is inderdaad ouder, 9 jaar. Daar zit het probleem alleen totaal niet, wat mij betreft. En we zijn ook echt heel gelukkig samen, maar dit blijft een struikelpuntje. Ik heb nog niet eens een halve creatieve vezel in m'n lichaam, en hij miljoenen. En soms weet ik niet zo goed wat ik daar allemaal mee moet.
pi_64854198
Ik kreeg gisteren het vriendelijk verzoek om niet elke keer te zeggen dat zijn fotoboeken ruzie hebben opgeleverd Want dan krijgen we bezoek, komen die klote boeken weer op tafel en dan zegt iedereen vol bewondering: Gooooooh daar is echt wel veel tijd in gaan zitten he! En dan zeg ik: Jahaaa *heel verhaal over dat hij me nog niet eens gemist had terwijl ik kei-pissig het huis uit was gerend omdat hij ALWEER een HEEL weekend aan die kutdingen zat te werken"

Het zijn prachtige boeken, echt waar. Maar als ik er nog 1 keer bij moet zitten als ze doorgekeken worden ga ik ze aanvallen met een schilmes.
pi_64854239
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 15:34 schreef SHE het volgende:

[..]

Waarom haal je dat weg?.
Je zegt iets zinnigs.

Zo werkt het ook. Beleefdheid is iets ontzettend onpersoonlijks. Ik word daar altijd kriegel van.
Je hoeft er het fijne niet van te weten, maar je oprecht interesseren voor iets is een absolute must.

Daar doelde ik ook op. Vragen stellen, het in elk geval PROBEREN te begrijpen, iemand laten vertellen. Zo krijg je connectie. Niet door maar te zeggen; ik snap het niet, doei.

Of had ik dat weer niet goed uitgelegd. Ik gebruik veel te veel woorden en zeg helemaal geen fuck
Als dat op mij slaat: ik toon oprechte interesse. Ik vraag hem te vertellen wat hij heeft getekend, of er een gedachte achterzit, en welke dan, enzovoort. Maar als ik dat doe, trekt hij de tekening al uit m'n handen met een: "Je begrijpt me niet, dit heeft geen zin." Wat moet ik dan nog?
  vrijdag 9 januari 2009 @ 15:38:55 #125
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_64854282
Klinkt echt herkenbaar, DaD. Hier is het andersom en ik maak gelukkig geen Kunst. Maar ook mijn man heeft soms moeite zomaar aan te voelen waarom ik een foto zo maak als ik 'm maak, waarom de ene tekst de andere niet is en wat ik bedoel of wilde overbrengen met een gemaakt iets. Soms mis ik het sparren op dat niveau ook, dan wilde ik dat hij meer gelijkgestemd was.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')