Ze moeten Hamas eens 'Daryl Hallen'...quote:Op donderdag 8 januari 2009 14:54 schreef sunmoonstar het volgende:
15:07 Hamas leadership: We will never surrender to Israel (AP)
Betekent dit dat een bestand ook nog ver weg is?
Het zijn oorlogsjournalisten, die hoeven geen 100% garantie. Ik zie alleen niet waarom ze niet hun werk zouden kunnen doen wanneer Israel alleen schiet op Hamasstrijders. Als je dan uit de buurt blijft van Hamasstrijders kun je als journalist veilig zat verslag doen van de situatie ter plekke.quote:Op donderdag 8 januari 2009 14:38 schreef MisterO het volgende:
Ben je nou zo naief? Ja de hamas schuilt expres onder de bevolking, meer kunnen ze niet doen, dat is hun strategie. Maar tijdens oorlog gebeuren ook ongelukken en daarbij kan Israel de media niet garanderen van hun veiligheid.
En kun je garanderen dat dat lukt?quote:Op donderdag 8 januari 2009 15:01 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het zijn oorlogsjournalisten, die hoeven geen 100% garantie. Ik zie alleen niet waarom ze niet hun werk zouden kunnen doen wanneer Israel alleen schiet op Hamasstrijders. Als je dan uit de buurt blijft van Hamasstrijders kun je als journalist veilig zat verslag doen van de situatie ter plekke.
Het is inderdaad zeer ongebruikelijk dat het Rode Kruis openlijk kritiek uit op een partij.quote:'Access denied'
The International Committee of the Red Cross accused Israel of failing in its international obligations after its staff were met with "shocking" scenes.
One medical team found 12 bodies in a shelled house, and alongside them four very young children, too weak to stand, waiting by their dead mothers, the ICRC said.
Aid workers had been denied access to the site for days, it added.
"This is a shocking incident," Pierre Wettach, ICRC head for Israel and the Palestinian territories said in a statement.
"The Israeli military must have been aware of the situation but did not assist the wounded. Neither did they make it possible for us or the Palestinian Red Crescent to assist the wounded."
Correspondents say the criticism is unusually strong, coming from an agency considered to be neutral.
Aan de rand van Gaza is een behoorlijke rookpluim te zien, verder lijkt het rustig.quote:Op donderdag 8 januari 2009 15:16 schreef Zero2Nine het volgende:
Wordt er geschoten? het is nu toch pauze he als het goed is?
mwah, je zag hem wel van heel ver aankomen en die gast aan de andere lijn houd zich net iets te goed staande vind ikquote:Op donderdag 8 januari 2009 14:29 schreef rakotto het volgende:
Klik
Dit is ook best grappig als het waar is![]()
Vertaling in het Engels staat eronder.
Minder blowen, beter lezen.quote:Op donderdag 8 januari 2009 15:02 schreef SicSicSics het volgende:
En kun je garanderen dat dat lukt?
Dit is is echt walgelijk gewoon, zulke kleine meisjes en dan geen toegang toelatenquote:Op donderdag 8 januari 2009 15:14 schreef voyeur het volgende:
Als Al-Jazeera niet geloofd had posten we het gewoon vanaf de BBC site:
[..]
Het is inderdaad zeer ongebruikelijk dat het Rode Kruis openlijk kritiek uit op een partij.
quote:
Het gaat hier duidelijk niet om wat de journalist wil, maar om wat Israël wil.quote:Op donderdag 8 januari 2009 15:01 schreef Weltschmerz het volgende:
Het zijn oorlogsjournalisten, die hoeven geen 100% garantie.
Israël wel... Die kennen de geintjes van Hamas en consorten.quote:Ik zie alleen niet waarom ze niet hun werk zouden kunnen doen wanneer Israel alleen schiet op Hamasstrijders.
En met dat 'uit de buurt blijven' worden ze een handje geholpen. Kun jij anders garanderen aan Israël dat ze niet tussen de Hamas strijders gaan lopen? Dat ze niet per ongeluk toch een bom op hun hoofd krijgen omdat ze in het verkeerde gebouw zitten te filmen?quote:Als je dan uit de buurt blijft van Hamasstrijders kun je als journalist veilig zat verslag doen van de situatie ter plekke.
Okquote:Op donderdag 8 januari 2009 15:20 schreef Zero2Nine het volgende:
ik las eerder in dit topic tot 16:00 Nederlandse tijd
Israel wil dus niet dat journalisten verslag doen vanuit Gaza. Dat is duidelijk, het argument wat ze geven deugt echter niet, omdat niemand van Israel verwacht dat ze de veiligheid van journalisten garanderen.quote:Op donderdag 8 januari 2009 15:28 schreef SicSicSics het volgende:
[..].
Ik lees prima, je zegt:
[..]
Het gaat hier duidelijk niet om wat de journalist wil, maar om wat Israël wil.
Misschien wil, zoals eerder gezegd, Israël het risico van een internationale rel wegens een aantal opgeblazen buitenlandse journalisten wel voorkomen?quote:Op donderdag 8 januari 2009 15:31 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Israel wil dus niet dat journalisten verslag doen vanuit Gaza. Dat is duidelijk, het argument wat ze geven deugt echter niet, omdat niemand van Israel verwacht dat ze de veiligheid van journalisten garanderen.
Geloof je het zelf??quote:Op donderdag 8 januari 2009 15:35 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Misschien wil, zoals eerder gezegd, Israël het risico van een internationale rel wegens een aantal opgeblazen buitenlandse journalisten wel voorkomen?
aldus ook CNN.quote:Red Cross workers and four ambulances from the Palestine Red Crescent Society managed to enter the Zaytun neighborhood of Gaza City on Wednesday, according to a written release. The crew found four children, too weak to stand, next to their dead mothers in a house containing 12 corpses, the statement says.
Other houses revealed more wounded and three more corpses, the release said. It said Israeli soldiers posted near the houses ordered the rescue team to leave the area -- an order the team refused.
"This is a shocking incident," said Pierre Wettach, the ICRC's chief official for Israel and the Palestinian territories. "The Israeli military must have been aware of the situation but did not assist the wounded. Neither did they make it possible for us or the Palestine Red Crescent to assist the wounded."
Ja, hoewel Rusland ook niet echt onder de indruk was van de 'druk en kritiek' van Verhagen na het laten ploffen van een Nederlandse Journalist, maar ik zeg beter voorkomen dan genezen.quote:Op donderdag 8 januari 2009 15:37 schreef venomsnake het volgende:
Geloof je het zelf??
Er zijn er toch meerdere genoemd hierboven...quote:Israel moet gewoon journalisten toelaten, er is simpelweg geen enkel argument om dat niet te doen.
Gelukkig zit oa Al Jazeera er nog wel.![]()
Israel hoogste rechter heeft pas bepaald dat een beperkt aantal journalisten toegang moet worden gegeven. Het IDF met kennelijke instemming van de regering negeert echter het eigen hooggerechtshof.quote:Op donderdag 8 januari 2009 15:35 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Misschien wil, zoals eerder gezegd, Israël het risico van een internationale rel wegens een aantal opgeblazen buitenlandse journalisten wel voorkomen?
En je leest en reageert nog steeds selectief.
Waarom zou Israel journalisten opblazen? Als ze de burgerbevolking kunnen ontzien kunnen ze ook journalisten ontzien.quote:Op donderdag 8 januari 2009 15:35 schreef SicSicSics het volgende:
O.quote:En je leest en reageert nog steeds selectief.
Ik heb geen kennis van het rechtssysteem aldaar, maar ik ken landen waar het hooggerechtshof vrij weinig te vertellen heeft over het leger...quote:Op donderdag 8 januari 2009 15:42 schreef voyeur het volgende:
[..]
Israel hoogste rechter heeft pas bepaald dat een beperkt aantal journalisten toegang moet worden gegeven. Het IDF met kennelijke instemming van de regering negeert echter het eigen hooggerechtshof.
Al beantwoord, maar je leest selectief.quote:Op donderdag 8 januari 2009 15:48 schreef Weltschmerz het volgende:
Waarom zou Israel journalisten opblazen? Als ze de burgerbevolking kunnen ontzien kunnen ze ook journalisten ontzien.
quote:Op donderdag 8 januari 2009 14:41 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
En wat denk je wat Hamas er van zal weerhouden een journalist ipv. burger in te zetten als zo'n zelfde schild!?! Gegarandeerd 100% meer 'outrage' in de Westerse wereld. Win - Win situatie!
Voor Israel ja. De outrage zou dan immers Hamas betreffen.quote:Op donderdag 8 januari 2009 14:41 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
En wat denk je wat Hamas er van zal weerhouden een journalist ipv. burger in te zetten als zo'n zelfde schild!?! Gegarandeerd 100% meer 'outrage' in de Westerse wereld. Win - Win situatie!
Nee natuurlijk niet, niet als Hamas het goed doet in ieder geval. Dan is het gewoon weer met z'n allen zeiken op Israël omdat ze journalisten heeft afgeknald.quote:Op donderdag 8 januari 2009 16:01 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Voor Israel ja. De outrage zou dan immers Hamas betreffen.
Waarop Hamas huilie doet richting Israel.quote:Op donderdag 8 januari 2009 16:01 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Voor Israel ja. De outrage zou dan immers Hamas betreffen.
OPSEC.quote:Op donderdag 8 januari 2009 15:37 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Geloof je het zelf??
Israel moet gewoon journalisten toelaten, er is simpelweg geen enkel argument om dat niet te doen.
Gelukkig zit oa Al Jazeera er nog wel.![]()
Denk jij dat Hamas in de positie zit om het zo te organiseren dat journalisten als schild fungeren, door Israel opgeblazen worden en dan Israel de schuld krijgt? Knap hoor, terwijl je zelf doelwit bent.quote:Op donderdag 8 januari 2009 16:04 schreef SicSicSics het volgende:
Nee natuurlijk niet, niet als Hamas het goed doet in ieder geval. Dan is het gewoon weer met z'n allen zeiken op Israël omdat ze journalisten heeft afgeknald.
Tis net of je brood zit te eten, een glas appelsap achterover slaat en vervolgens wacht tot de Commercial Break op CNN is afgelopenquote:Op donderdag 8 januari 2009 15:17 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Aan de rand van Gaza is een behoorlijke rookpluim te zien, verder lijkt het rustig.
Tot hoe laat duurt de pauze?
Ik denk dat de Hamas meer kan dan ik denk!quote:Op donderdag 8 januari 2009 16:10 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Denk jij dat Hamas in de positie zit om het zo te organiseren dat journalisten als schild fungeren, door Israel opgeblazen worden en dan Israel de schuld krijgt? Knap hoor, terwijl je zelf doelwit bent.
quote:Op donderdag 8 januari 2009 16:16 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Tis net of je brood zit te eten, een glas appelsap achterover slaat en vervolgens wacht tot de Commercial Break op CNN is afgelopen
Niet verrassend, aangezien hij een moslim is.quote:
Hoe verklaar je Arabs for Israel en Jews against Zionism als je zo zwart-wit denktquote:Op donderdag 8 januari 2009 16:40 schreef cultheld het volgende:
[..]
Niet verrassend, aangezien hij een moslim is.
Beetje slecht voorbeeld, gezien het feit dat Israel die claim maar niet weet te staven, ondanks de belofte.quote:Op donderdag 8 januari 2009 16:19 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Ik denk dat de Hamas meer kan dan ik denk!De mafzakken schieten ook nog steeds raketten!!! En dat ze tot meer in staat zijn dan jij wil geloven wil ik ook wel geloven.
Voorbeeldje:
Hamas schiet uit school. Israel beantwoord vuur. Half uurtje later op CNN: 'Israel forces open fire on UN school.' Hamas lachen.
Ik denk dat Hamas blij is als journalisten gewoon kunnen laten zien wat er gebeurt. Israel is dat overduidelijk niet.quote:Ik denk dat ze best in staat zijn om een nieuwsgierige () journalist om de tuin te leiden en in een gebouw te pleuren wat aangevallen gaat worden.
Klopt, terreurorganisaties gaan héél ver voor publiciteit..quote:Op donderdag 8 januari 2009 16:44 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik denk dat Hamas blij is als journalisten gewoon kunnen laten zien wat er gebeurt. Israel is dat overduidelijk niet.
En landen die aan staatsterrorisme doen willen publiciteit zoveel mogelijk vermijden.quote:Op donderdag 8 januari 2009 16:47 schreef Bolter het volgende:
[..]
Klopt, terreurorganisaties gaan héél ver voor publiciteit..
Dat kind wat een steen werpt naar een tank, dat zal in jouw ogen wel een zekere zelfmoordpoging zijn, maar het is in een objectief kader natuurlijk alleszeggend.quote:Op donderdag 8 januari 2009 07:38 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ook als individuele keuze kan je natuurlijk deze actie niet anders bestempelen als zijnde een zekere zelfmoordpoging.
Uitzonderingen die de regel bevestigen.quote:Op donderdag 8 januari 2009 16:43 schreef SalmanPack het volgende:
[..]
Hoe verklaar je Arabs for Israel en Jews against Zionism als je zo zwart-wit denkt
Is dat van nu? Dat is weer fosfor.quote:Op donderdag 8 januari 2009 17:05 schreef SalmanPack het volgende:
Bombardementen van Gaza:
[ afbeelding ]
Ik weet het niet zeker, Al-Jazeera zegt dat het noorden van Gaza wordt gebombardeerd (dat was een screenshot van 17:00 uur)quote:Op donderdag 8 januari 2009 17:07 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Is dat van nu? Dat is weer fosfor.
Er zijn nu wel beschietingen bezig op Gaza.quote:Op donderdag 8 januari 2009 17:07 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Wist jij trouwens dat G W Bush een afstammeling is van Godfrey of Bouillon?quote:Op donderdag 8 januari 2009 17:02 schreef cultheld het volgende:
[..]
Uitzonderingen die de regel bevestigen.
Rookgordijn. Nee maar dat is idd M825, gewoon een normaal iets om in te zetten in zo'n situatie.quote:Op donderdag 8 januari 2009 17:07 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
quote:Phosphorous shells are not illegal if they are used to create a smokescreen or to illuminate targets, rather than as a weapon against people, military experts and human rights campaigners said yesterday.
Mark Garlasco, senior military analyst at Human Rights Watch, said it seemed from news films that Israel had used "artillery-delivered obscurants" which were not illegal.
Dat is inclusief de hulpverleners die blindelings door de Israëliërs zijn afgeknalt?quote:Op donderdag 8 januari 2009 17:09 schreef SalmanPack het volgende:
[..]
Ik weet het niet zeker, Al-Jazeera zegt dat het noorden van Gaza wordt gebombardeerd (dat was een screenshot van 17:00 uur)
Nog meer nieuws:
Dodental stijgt naar 760 omdat hulpverleners vandaag voor het eerst bij de frontlinies konden komen waar ze 50 lijken aantroffen.
De pauze is weer voorbij.quote:Op donderdag 8 januari 2009 17:09 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Er zijn nu wel beschietingen bezig op Gaza.
Al Jazeera (arabisch) heeft live beeld.
Denk het niet maar er zijn al zeker 22 hulpverleners gedood.quote:Op donderdag 8 januari 2009 17:11 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Dat is inclusief de hulpverleners die blindelings door de Israëliërs zijn afgeknalt?
Als dat daadwerkelijk zo is, is dat vrij ernstigquote:Op donderdag 8 januari 2009 17:18 schreef capricia het volgende:
Al Jazeera: 219 kinderen in Gaza zijn dood.
volgens mij ookquote:Op donderdag 8 januari 2009 17:20 schreef Mylene het volgende:
Dat fosfor gebeuren snap ik nog steeds niet. Er zijn toch wel andere manieren om een rookgordijn te ontwikkelen?
Ik zag net beelden van zo'n 'bom' op Al Jazeera, maar als dat spul de grond raakt blijft het nog minuten lang gloeien. Je zag net bij Al Jazeera een hele oranje gloed nog heel lang na smeulen, alsof de boel compleet stond te branden daar. Kan nooit goed zijn. Dikke rotzooi is het.quote:Op donderdag 8 januari 2009 17:20 schreef Mylene het volgende:
Dat fosfor gebeuren snap ik nog steeds niet. Er zijn toch wel andere manieren om een rookgordijn te ontwikkelen?
Het schijnt dat het IDF nu in de fase zit van de steden in gaan. Ik denk dat dat in het voordeel van Hamas is. Dan lijkt me zo'n makkeneke met een zak vol granaten handiger.quote:Op donderdag 8 januari 2009 17:23 schreef sp3c het volgende:
[..]
volgens mij ook
maar heeft Israel die ook?
bovendien zal het ook wat met het bereik van de vuurmonden hebben, met zo'n howitzer leg je 20 kilometer verderop een rookgordijn terwijl een manneke met een zak vol rookgranaten heel erg dicht bij moet komen
Dat rookgordijn is gewoon een slap excuus man.quote:Op donderdag 8 januari 2009 17:23 schreef sp3c het volgende:
[..]
volgens mij ook
maar heeft Israel die ook?
bovendien zal het ook wat met het bereik van de vuurmonden hebben, met zo'n howitzer leg je 20 kilometer verderop een rookgordijn terwijl een manneke met een zak vol rookgranaten heel erg dicht bij moet komen
quote:Op donderdag 8 januari 2009 17:26 schreef Salvad0R het volgende:
Het is gewoon religicide, om het woord "genocide" te vermijden, omdat zionisten het gevoel hebben dat "genocide" een voorrecht is wat alleen hun kan overkomen.
Zo zien die hulpverleners eruit en gisteren zijn ze zelfs onder vuur genomen door Israëlische snipers (!)quote:Op donderdag 8 januari 2009 17:21 schreef SalmanPack het volgende:
[..]
Denk het niet maar er zijn al zeker 22 hulpverleners gedood.
Inderdaad, daar kwam ook grootschalige religicide voor.quote:Op donderdag 8 januari 2009 17:28 schreef Bolter het volgende:
[..]Wat lief van je? Bosnië-oorlog? Rwanda? enz?
excuus voor wat?quote:Op donderdag 8 januari 2009 17:28 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Dat rookgordijn is gewoon een slap excuus man.
zeker weten!quote:Alsof je van 20 km afstand een rookgordijn kan leggen op een exactere plek dan een commando met een paar rookgranaten.
Deze situatie is niet met Afghanistan of Irak te vergelijken vind ik, het heeft geen zin voor Israel om te proberen het land op te bouwen want de Palestijnen haten de Israeliers. Als je dan hun land op gaat bouwen heb je er een sterkere vijand bij.quote:Op donderdag 8 januari 2009 17:07 schreef Nielsch het volgende:
Dat veel wereldleiders het eens zijn met de bewering van Israël dat het zich moet verdedigen tegen de raketaanvallen van Hamas is terecht. Dat er echter geen enkele wereldleider is die vraagtekens zet bij de manier waarop Israël dat doet is zeer betreurenswaardig. Waarom heeft deze oorlog niet eenzelfde insteek als bijvoorbeeld de Afghanistan of Irak oorlog, waarbij 'regime change' centraal stond, maar de Amerikanen en bondgenoten ook zorgen voor een wederopbouw van het land om zo de bevolking achter zich te krijgen (okee, dat dit niet altijd lukt is een tweede). De manier waarop Israël nu te werk gaat werkt averechts. Er zullen vanuit de gebroken Gaza-bevolking nu alleen nog maar meer Palestijnse strijders opstaan die de strijd tegen Israël aangaan. Ik snap niet dat er geen wereldleider is die zegt: "Hee, Israël, die oorlog tegen Hamas, prima, maar echt duurzaam is het niet he!?". Waar zijn ze bang voor vraag ik me dan af?
Volgens mij noemde ze het daar gewoon volkerenmoord hoor.quote:Op donderdag 8 januari 2009 17:29 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Inderdaad, daar kwam ook grootschalige religicide voor.
Die lui hebben overal spotters en scherpschutters. Artillerie is vrij nauwkeurig en een rookgordijn vanaf boven aanleggen is effectiever. Ik heb nog nergens gelezen dat ze daadwerkelijk de centra aan het binnentrekken zijn maar op dat moment wil je juist je tegenstander niets laten zien. Ga jij proberen een straat over te steken waar er honderden ramen zijn? Elke raam is een potentieel gevaar. Overal ingegraven IED's e.d. dan wil je echt niet gezien worden. Plus dat dit soort wapen ook als afschrikking wordt gebruikt, het is niet supernetjes om te gebruiken maar goed niemand roept dat dit soort gevechten erg fatsoenlijk zijn.quote:Op donderdag 8 januari 2009 17:27 schreef Mylene het volgende:
[..]
Het schijnt dat het IDF nu in de fase zit van de steden in gaan. Ik denk dat dat in het voordeel van Hamas is. Dan lijkt me zo'n makkeneke met een zak vol granaten handiger.
Van de week zaten ze nog op afstand van de steden. Waarom dan een rookgordijn
Daar is ook beeld van op Al Jazeera. Komen ze met een ambulance aan, lopen richting de slachtoffers en als ze er bijna zijn worden ze keihard onder vuur genomen. Dus snel weer terug sprinten naar de ambulance. Één persoon werd daarbij in zijn been geschoten en lag te schreeuwen van de pijn, kon dus met zijn eigen ambulance direct door naar het ziekenhuis.quote:Op donderdag 8 januari 2009 17:28 schreef SalmanPack het volgende:
[..]
Zo zien die hulpverleners eruit en gisteren zijn ze zelfs onder vuur genomen door Israëlische snipers (!)
[ afbeelding ]
Dus is het uitroeien van de Palestijnse bevolking gewoon "policy" in Israel .quote:Op donderdag 8 januari 2009 17:33 schreef Sensation89 het volgende:
[..]
Deze situatie is niet met Afghanistan of Irak te vergelijken vind ik, het heeft geen zin voor Israel om te proberen het land op te bouwen want de Palestijnen haten de Israeliers. Als je dan hun land op gaat bouwen heb je er een sterkere vijand bij.
Stel je voor dat er wapens via de ambulance vervoerd worden naar Hamas strijders ...quote:Op donderdag 8 januari 2009 17:33 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Daar is ook beeld van op Al Jazeera. Komen ze met een ambulance aan, lopen richting de slachtoffers en als ze er bijna zijn worden ze keihard onder vuur genomen. Dus snel weer terug sprinten naar de ambulance. Één persoon werd daarbij in zijn been geschoten en lag te schreeuwen van de pijn, kon dus met zijn eigen ambulance direct door naar het ziekenhuis.
ja maar als er iemand rookgranaten staat te gooien (niet 1 of 2 want je hebt een flink gordijn nodig voor al die pantservoertuigen) gaat er op een gegeven moment iemand op schietenquote:Op donderdag 8 januari 2009 17:27 schreef Mylene het volgende:
[..]
Het schijnt dat het IDF nu in de fase zit van de steden in gaan. Ik denk dat dat in het voordeel van Hamas is. Dan lijkt me zo'n makkeneke met een zak vol granaten handiger.
tijdens de laatste oorlog in Libanon gebruikte Hezbollah met gemengd succes IR geleide raketten tegen tanks en pantservoertuigen , ik denk dat ze dat zo een beetje proberen te voorkomenquote:Van de week zaten ze nog op afstand van de steden. Waarom dan een rookgordijn
is het dan niet makkelijker/effectiever om 155 mm granaten te schieten met diezelfde vuurmonden?quote:Op donderdag 8 januari 2009 17:34 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Excuus voor het gebruik van witte fosfor tegen de burgerbevolking.
Ja dat dus... eerst konden ze zgn het verschil tussen militanten en burgers/hulpverleners niet zien vanuit de lucht, maar hoe zit het met de sluipschutters dan?quote:Op donderdag 8 januari 2009 17:33 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Daar is ook beeld van op Al Jazeera. Komen ze met een ambulance aan, lopen richting de slachtoffers en als ze er bijna zijn worden ze keihard onder vuur genomen. Dus snel weer terug sprinten naar de ambulance. Één persoon werd daarbij in zijn been geschoten en lag te schreeuwen van de pijn, kon dus met zijn eigen ambulance direct door naar het ziekenhuis.
Oud filmpje:quote:Op donderdag 8 januari 2009 17:36 schreef capricia het volgende:
[..]
Stel je voor dat er wapens via de ambulance vervoerd worden naar Hamas strijders ...
bronquote:Amnesty kritiseert Hamas en Fatah
In het heetst van de strijd gebruikten Hamas-strijders appartementencomplexen en ziekenhuizen als uitvalsbases voor hun aanvallen en werden aanhangers van de tegenpartij zelfs in hun ziekenhuisbed doodgeschoten. Er werd zwaar gevochten in dichtbevolkte buurten, waarbij kogels en granaten vanuit de ramen werden afgeschoten.
Met witte fosfor in de granaten?quote:Op donderdag 8 januari 2009 17:37 schreef sp3c het volgende:
[..]
is het dan niet makkelijker/effectiever om 155 mm granaten te schieten met diezelfde vuurmonden?
De onschuldige Palestijnse burgers zijn al jarenlang verteld door Hamas dat ze Israël moeten haten. En ergens is dat natuurlijk ook niet heel gek. Maar goed, als de Palestijnen Israel echt zo haten als jij zegt, dan heeft deze hele actie toch ook geen zin? Dan kun je ze beter allemaal direct omleggen met kernwapens, want volgens jou is er dan geen andere uitweg. Als Israel zich wat humaner opstelt tegenover de Palestijnse bevolking gedurende de acties tegen Hamas (en, heel belangrijk, ook daarna!) dan kun je een gedeelte van die haat natuurlijk ook weg nemen. Maar goed, of dat doordringt in jouw zwart-wit wereld is natuurlijk nog maar de vraag, want ALLE Palestijnen HATEN de Israëliërs en hier komt natuurlijk NOOIT verandering in volgens jouw beleving. Dit beeld zal inderdaad werkelijkheid worden als Israël op deze manier doorgaat.quote:Op donderdag 8 januari 2009 17:33 schreef Sensation89 het volgende:
[..]
Deze situatie is niet met Afghanistan of Irak te vergelijken vind ik, het heeft geen zin voor Israel om te proberen het land op te bouwen want de Palestijnen haten de Israeliers. Als je dan hun land op gaat bouwen heb je er een sterkere vijand bij.
Luister eens, Israel heeft geen ene reet te maken met al die verdragen uit Geneve, want die tekenen ze toch niet. Ze mogen dus op iedereen schieten. En nu mondje dichtquote:Op donderdag 8 januari 2009 17:37 schreef SalmanPack het volgende:
[..]
Ja dat dus... eerst konden ze zgn het verschil tussen militanten en burgers/hulpverleners niet zien vanuit de lucht, maar hoe zit het met de sluipschutters dan?
[ afbeelding ]
"De sluipschutter in kwestie is kleurenblind/scheel".
Hoezo roep ik meer weerstand op voor de Palestijnse zaak als ik de uitroei-policy van Israel met betrekking tot de Palestijnen belicht?quote:Op donderdag 8 januari 2009 17:44 schreef Mylene het volgende:
Salvad0R, ik heb het idee dat je eerder weerstand dan sympathie oproept voor de Palestijnse zaak. Als Israël echt de Palestijnen wil uitmoorden waren ze er allang niet meer geweest.
http://en.wikipedia.org/wiki/Composition_Bquote:Op donderdag 8 januari 2009 17:41 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Met witte fosfor in de granaten?
Besef je wel hoe witte fosfor werkt?quote:Op donderdag 8 januari 2009 17:49 schreef sp3c het volgende:
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/Composition_B
daar dacht ik meer aan, lijkt mij een stuk effectiever tenzij je heel de gaza strook meter voor meter bedekt met fosfor en dan hoopt dat iedereen die paar minuten buiten is want anders werkt het niet
nee dat ze dat spul inzetten om de gazastrook uit te roeien vind ik een zwakke theorie hoor
Je hebt zeker een punt hoor, maar vergeet niet dat de Palestijnen net zoals Israël ook niet vies zijn van het voeren van propaganda.quote:Op donderdag 8 januari 2009 17:49 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Hoezo roep ik meer weerstand op voor de Palestijnse zaak als ik de uitroei-policy van Israel met betrekking tot de Palestijnen belicht?
Het is niet dat Israel de Palestijnen water gunt. Of electriciteit. Of voedsel. Om te zwijgen over het gebruik van non-discriminerende wapens als witte fosfor en het beschieten van hulpverleners, het uitroeien van een hele bloedlijn in 1 shelling, etc etc etc.
Tuurlijk kan ook tegen burgers gebruikt worden, maar over het algemeen wordt het daar niet voor gebruikt.quote:Op donderdag 8 januari 2009 17:53 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Besef je wel hoe witte fosfor werkt?
Directe aanraking veroorzaakt direct 3e graads verbrandingen.
Inademing veroorzaakt direct inwendige 3e graads verbrandingen.
Het spul blijft niet lekker op het dak van een huis liggen. Het is zo vluchtig dat het zich overal een weg doorheen baant.
Ik raad je aan om "Fallujah: The Hidden Massacre" te checken op videogoogle, daarin legt een oud-marinier uit op welke manieren ze witte fosfor tegen de burgers gebruiken. En met welke motivatie.
Dat het lekker rookt is maar een bijeffect.
Veel mensen hebben een aggregaat daar, omdat er regelmatig geen stroom isquote:Op donderdag 8 januari 2009 17:54 schreef Mylene het volgende:
[..]
Bij de eerste beelden van Al Jazeera van de bombardamenten zag ik toch echt huizen waar licht enzo brandde hoor. Ik heb daarom echt moeite met het geloven dat de Gazastrook zonder electriciteit, voedsel en water zat.
quote:Op donderdag 8 januari 2009 17:53 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
"Fallujah: The Hidden Massacre"
quote:Op donderdag 8 januari 2009 17:42 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Luister eens, Israel heeft geen ene reet te maken met al die verdragen uit Geneve, want die tekenen ze toch niet. Ze mogen dus op iedereen schieten. En nu mondje dicht
Het voeren van propaganda is net even iets anders dan het uitroeien van een bloedlijn van 100 familieleden met één artillerie-bombardement.quote:Op donderdag 8 januari 2009 17:54 schreef Mylene het volgende:
[..]
Je hebt zeker een punt hoor, maar vergeet niet dat de Palestijnen net zoals Israël ook niet vies zijn van het voeren van propaganda.
Bij de eerste beelden van Al Jazeera van de bombardamenten zag ik toch echt huizen waar licht enzo brandde hoor. Ik heb daarom echt moeite met het geloven dat de Gazastrook zonder electriciteit, voedsel en water zat.
Jawel hoor.quote:Op donderdag 8 januari 2009 17:56 schreef Bolter het volgende:
[..]
Tuurlijk kan ook tegen burgers gebruikt worden, maar over het algemeen wordt het daar niet voor gebruikt.
Och, rookbommetje..quote:Op donderdag 8 januari 2009 18:03 schreef SalmanPack het volgende:
[..]
Warcriminals.
Nog een screenshot:
[ afbeelding ]
Wat gek dan, dat Israel geen onafhankelijke journalisten in het gebied toelaat.quote:Op donderdag 8 januari 2009 18:06 schreef Mylene het volgende:
[..]
Feiten moet je staven met bronnen, onafhankelijk bronnen.
Dat is ook fout.quote:Op donderdag 8 januari 2009 18:07 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Wat gek dan, dat Israel geen onafhankelijke journalisten in het gebied toelaat.
Mensen verminken met brandbommen, hitlerspraktijkenquote:Op donderdag 8 januari 2009 18:03 schreef SalmanPack het volgende:
[..]
Warcriminals.
Nog een screenshot:
[ afbeelding ]
Ah, dus waarnemers van het Rode Kruis, de VN, de EU en de internationale pers die allemaal ter plekke waren hebben allemaal ongelijk en gelogen, want Mylene heeft op TV gezien dat het niet zo wasquote:Op donderdag 8 januari 2009 17:54 schreef Mylene het volgende:
[..]
Ik heb daarom echt moeite met het geloven dat de Gazastrook zonder electriciteit, voedsel en water zat.
Er lopen anders veel hulporganisaties en waarnemers rond van de VNquote:Op donderdag 8 januari 2009 18:10 schreef Mylene het volgende:
[..]
Dat is ook fout.
Hoe kun je dan wel weten wat de Palestijnen beweren daadwerkelijk waar is? Als Israël de Gazastrook hermetisch heeft afgelsoten?
ja ik weet wat het is vandaar mijn commentaar eroverquote:Op donderdag 8 januari 2009 17:53 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Besef je wel hoe witte fosfor werkt?
Directe aanraking veroorzaakt direct 3e graads verbrandingen.
Inademing veroorzaakt direct inwendige 3e graads verbrandingen.
Het spul blijft niet lekker op het dak van een huis liggen. Het is zo vluchtig dat het zich overal een weg doorheen baant.
ik heb het geloof ik wel is gezien maar ik was niet onder de indruk ... weet alleen niet meer waarom nietquote:Ik raad je aan om "Fallujah: The Hidden Massacre" te checken op videogoogle, daarin legt een oud-marinier uit op welke manieren ze witte fosfor tegen de burgers gebruiken. En met welke motivatie.
Dat het lekker rookt is maar een bijeffect.
Bij mijn weten is alleen Al Jazeraa en de Palestijnse ANP (Hamas kuch propaganda kuch) actief in het gebied.quote:Op donderdag 8 januari 2009 18:11 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ah, dus waarnemers van het Rode Kruis, de VN, de EU en de internationale pers die allemaal ter plekke waren hebben allemaal ongelijk en gelogen, want Mylene heeft op TV gezien dat het niet zo was
Met het nieuws dat ze VN mensen onder vuur nemen erbij genomen reden genoeg om ze de zee in te schuiven.quote:Op donderdag 8 januari 2009 17:42 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Luister eens, Israel heeft geen ene reet te maken met al die verdragen uit Geneve, want die tekenen ze toch niet. Ze mogen dus op iedereen schieten. En nu mondje dicht
Over welke Palestijnse bewering hebben we het hier? Want dit soort suggestieve vragen slaan nergens op.quote:Op donderdag 8 januari 2009 18:10 schreef Mylene het volgende:
[..]
Dat is ook fout.
Hoe kun je dan wel weten wat de Palestijnen beweren daadwerkelijk waar is? Als Israël de Gazastrook hermetisch heeft afgelsoten?
Even snel Googlen levert op het eerste gezicht dit op:quote:Op donderdag 8 januari 2009 18:17 schreef Mylene het volgende:
[..]
Bij mijn weten is alleen Al Jazeraa en de Palestijnse ANP (Hamas kuch propaganda kuch) actief in het gebied.
Geef anders even een raport van de VN dat de Gazastrook zonder water, voedsel en elektrisch zat. Dan neem ik het gelijk aan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |