abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64808191
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 13:27 schreef B4CO het volgende:

[..]

Dus kunnen ze zeggen wat ze willen, manipuleren wat ze willen en propaganda doen wat ze willen
man,probeer het gewoon eens, vindt je het niks, kijk je niet meer,
kijk eens naar alle zenders, voor mijn part tien zenders, sta eens open voor andere geluiden.
onderschat een ander niet en overschat jezelf niet
  donderdag 8 januari 2009 @ 13:31:57 #52
111909 B4CO
PanneNkoek
pi_64808265
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 13:30 schreef Aagjekat het volgende:

[..]

kijk eens naar alle zenders, voor mijn part tien zenders, sta eens open voor andere geluiden.
Ik kijk naar alle zenders
Heb ziggo totaal pakket
Trotse papa van Eden
pi_64808268
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 13:23 schreef Scorpie het volgende:
Elke vorm van media-aandacht, van israelische kant of hamas-kant, is onderhevig aan een of andere vorm van censuur. Als je wilt weten hoe het er daar aan toegaat, moet je er ZIJN.
Daar heb je 100% gelijk in. Ik vind het vaak wel moeilijk om de propaganda er altijd uit te filteren om te zien wat nu echt waar is, en wie er gelijk heeft.
Waarschijnlijk heeft er helemaal niemand gelijk...en ligt de waarheid in het midden...open deur wellicht.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  † In Memoriam † donderdag 8 januari 2009 @ 13:32:26 #54
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_64808279
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 13:28 schreef B4CO het volgende:
trouwens kan Israel het niet echt schelen hoe anderen over hun denken..

Sure, daarom besteden ze ook miljoenen aan campagnes om hun image te verbeteren.
pi_64808316
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 13:30 schreef Aagjekat het volgende:

[..]

Zolang je maar in het achterhoofd houdt dat de beelden die je ziet speciaal bewerkt zijn om een reactie bij jou los te kweken is het prima natuurlijk.
pi_64808330
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 13:32 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Sure, daarom besteden ze ook miljoenen aan campagnes om hun image te verbeteren.
Non-argument; elke partij verwikkeld in een oorlog doet aan PR.
  † In Memoriam † donderdag 8 januari 2009 @ 13:36:30 #57
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_64808434
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 13:32 schreef capricia het volgende:

[..]

Daar heb je 100% gelijk in. Ik vind het vaak wel moeilijk om de propaganda er altijd uit te filteren om te zien wat nu echt waar is, en wie er gelijk heeft.
Waarschijnlijk heeft er helemaal niemand gelijk...en ligt de waarheid in het midden...open deur wellicht.
Maar als journalisten geweerd worden maakt dat het wel een stuk lastiger om info te krijgen.

Israel staat nu in een lijstje met Birma en Noord-Korea als landen die geen pers toelaten.
  donderdag 8 januari 2009 @ 13:39:28 #58
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_64808556
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 13:36 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Maar als journalisten geweerd worden maakt dat het wel een stuk lastiger om info te krijgen.

Israel staat nu in een lijstje met Birma en Noord-Korea als landen die geen pers toelaten.
Maar waarom weigeren ze de pers?

Omdat ze hun veiligheid niet kunnen garanderen. Het is kiezen tussen twee kwaden... Als ze de journalisten niet toelaten krijgen ze commentaar, maar als er een journalist omkomt door een Israëlische bom, gaat iedereen nog harder miepen.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  donderdag 8 januari 2009 @ 13:40:19 #59
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_64808592
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 13:28 schreef B4CO het volgende:
trouwens kan Israel het niet echt schelen hoe anderen over hun denken..
Wij maken ons drukker dan Israel zelf
En dat is een zeer goede instelling .... eindelijk een die het door heeft
WAR is WAR en geen liefdadigheid optreden.
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
  Redactie Frontpage donderdag 8 januari 2009 @ 13:40:32 #60
145738 superworm
is erbij
  † In Memoriam † donderdag 8 januari 2009 @ 13:41:33 #61
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_64808641
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 13:33 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Non-argument; elke partij verwikkeld in een oorlog doet aan PR.
Het spreekt de stelling tegen dat het ze niks kan schelen hoe anderen over hen denken.

Israel launches campaign for a new public image

Denk dat het na afgelopen week verspilt geld was.
pi_64808687
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 13:39 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Omdat ze hun veiligheid niet kunnen garanderen. Het is kiezen tussen twee kwaden... Als ze de journalisten niet toelaten krijgen ze commentaar, maar als er een journalist omkomt door een Israëlische bom, gaat iedereen nog harder miepen.
Indd. en waarom laten ze journalisten nog meer niet toe? Vanwege strategische redenen.
Hamas is ook niet dom, die kan dan beelden bekijken waar het Israelische leger mee bezig is en waar zij zich stationeren
Wie zijn eigen weg gaat, kan door niemand ingehaald worden
  † In Memoriam † donderdag 8 januari 2009 @ 13:43:31 #63
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_64808706
quote:

[..]

Sinds wanneer is het niet het risico van de journalist?

Ze worden nu gewoon tegengehouden. Sorry maar dat wekt de indruk dat ze niet willen dat de wereld ziet wat er zich daar allemaal afspeelt.
pi_64808733
quote:

[..]

Ja, maar dat is toch het risico van het vak journalist? In een oorlog kan niemand je veiligheid garanderen.
Het is alleen wat anders als een journalist, zoals een tijdje terug door een bominslag wordt geraakt en dat degene die verantwoordelijk is (Rusland ten tijde) zegt er niks van te weten. In welk land was dat ook weer?
  donderdag 8 januari 2009 @ 13:47:42 #65
232678 John.Milton
Vanity is my favorite sin
pi_64808873
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 13:43 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Ze worden nu gewoon tegengehouden. Sorry maar dat wekt de indruk dat ze niet willen dat de wereld ziet wat er zich daar allemaal afspeelt.
Tegenwoordig is dat niet alleen het risico van de journalist. De partijen die oorlog voeren worden daar altijd op aangekeken. Er zijn legio redenen waarom je geen journalisten toe wil laten in bepaalde gebieden. Veel zijn gewoon strategische en tactische redenen.
  Redactie Frontpage donderdag 8 januari 2009 @ 13:48:47 #66
145738 superworm
is erbij
pi_64808906
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 13:47 schreef John.Milton het volgende:

[..]

Tegenwoordig is dat niet alleen het risico van de journalist. De partijen die oorlog voeren worden daar altijd op aangekeken. Er zijn legio redenen waarom je geen journalisten toe wil laten in bepaalde gebieden. Veel zijn gewoon strategische en tactische redenen.
In Irak mocht het ook terwijl de VS achter de minister langsreed met tanks, dus waarom niet?
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_64808921
Je krijgt nu toch anders genoeg zielige beelden te zien? Als het alleen maar daarom zou gaan, had Israel heus wel anders gereageerd... het gaat om veel meer.
  donderdag 8 januari 2009 @ 13:50:54 #68
34294 Flying_nomad
Kijkt nu waar het ziet en weet
pi_64808978
Bekijk gerust dit filmpje eens over de achtergronden van het middenoosten conflict. 't maakt een en andere wat duidelijker.

ht tp://www. terrorism awareness.org /what-really-happened/

Edit: Die link hebben we nu al meerdere keren gezien hier. Kappen met steeds opnieuw posten.

[ Bericht 25% gewijzigd door #ANONIEM op 08-01-2009 14:16:49 (Link aangepast) ]
Everything which has a beginning has a cause, the universe has a beginning, therefore it has a cause.........
pi_64808997
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 13:48 schreef superworm het volgende:

[..]

In Irak mocht het ook terwijl de VS achter de minister langsreed met tanks, dus waarom niet?
Ik denk dat na de oorlog met Hezbollah in 2006 Israël daarvan heeft geleerd.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_64809045
Doet al-Jazeera ook beelden uitzenden van materiaal van het IDF?

Zulke beelden, bijvoorbeeld:
pi_64809086
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 13:50 schreef Flying_nomad het volgende:
Bekijk gerust dit filmpje eens over de achtergronden van het middenoosten conflict. 't maakt een en andere wat duidelijker.

- knip -
Jij weer?

[ Bericht 15% gewijzigd door sp3c op 08-01-2009 15:08:50 ]
pi_64809177
Het is sowieso lastig iedereen tevreden te houden:
quote:
The BBC has received more than 1,000 complaints about its coverage of the Gaza conflict – but they are evenly split between accusations of bias towards either the Israelis or the Palestinians.

The complaints and comment have been flooding in since the conflict reignited over the Christmas period, with most alleging that BBC News coverage favours one side over the other.

A source told Broadcast: "It's unprecedented. There are two very powerful lobby groups here and we've had over 1,000 complaints and comments which is huge – but so long as they are pretty evenly spread it is not a bad thing."
  donderdag 8 januari 2009 @ 13:59:48 #73
116015 SicSicSics
pi_64809331
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 13:43 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Sinds wanneer wordt er niet meer verontwaardigt gereageerd op een gebeurtenis die perfect onder de noemer 'risico van het vak' valt? Dat is geen garantie op geen bak gezeik als het gebeurt. Het zal ook niet de enige reden zijn... Maar wel de officiële.

Natuurlijk 'wekt het de indruk dat' en ik ga er vanuit dat ze ook een gezonde afweging hebben gemaakt. Maar om nou te zeggen dat Israël er een voordeel mee behaald... Ik denk het niet.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_64809454
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_64809527
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 13:52 schreef damian5700 het volgende:
Doet al-Jazeera ook beelden uitzenden van materiaal van het IDF?

Zulke beelden, bijvoorbeeld:
Of de VN school dat aangevallen is. Nergens op tv gezien in Nederland. echt zonde.
Laat het dan van 2 kanten zien.
pi_64809616
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 14:04 schreef MisterO het volgende:

[..]

Of de VN school dat aangevallen is. Nergens op tv gezien in Nederland. echt zonde.
Laat het dan van 2 kanten zien.
Dat filmpje is oud. Ik bedoel meer van de huidige operatie.

Zoiets:
pi_64809646
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 14:06 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Dat filmpje is oud. Ik bedoel meer van de huidige operatie.
Eergister ofzo, noem je dat oud?

edit: oh ik bedoelde een ander filmpje wacht even
  donderdag 8 januari 2009 @ 14:08:08 #78
137562 rakotto
Anime, patat en video games
pi_64809686
Ik vertrouw in ieder geval meer op Al-Jazeera dan op CNN. Euronews en BBC news zijn in beter dan CNN tbh.
All wars are civil wars, because all men are brothers. ~François Fénelon
  donderdag 8 januari 2009 @ 14:08:22 #79
116015 SicSicSics
pi_64809698
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 14:07 schreef MisterO het volgende:

[..]

Eergister ofzo, noem je dat oud?
Ik denk dat hij 29 oktober 2007 bedoelt
Fine, fuck you then!
  donderdag 8 januari 2009 @ 14:09:26 #80
137562 rakotto
pi_64809740
  donderdag 8 januari 2009 @ 14:09:34 #81
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_64809748
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 13:50 schreef Flying_nomad het volgende:

- edit -
Dat komt van dezelfde organisatie die Wilders laatst uitriep tot man van het jaar, niet echt objectief.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 08-01-2009 14:17:26 ]
pi_64809796
quote:
Waar is haar hoofddoekje?
pi_64809799
Damiam dat filmpje is op 1 januari geplaatst door de IDF:
quote:
Hamas and other terror organizations in Gaza make deliberate use of civilians living in populated areas as human shields.

en dat kun je dus in het filmpje zien.
Maar ik zie indd weinig van zulke beelden op tv, waaruit blijft dat Israel heel nauwkeurig te werk gaat, voor zover mogelijk natuurlijk.
  donderdag 8 januari 2009 @ 14:13:00 #84
116015 SicSicSics
pi_64809893
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 14:09 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Dat komt van dezelfde organisatie die Wilders laatst uitriep tot man van het jaar, niet echt objectief.
Die zijn ook al zo goed met Powerpoint!
Fine, fuck you then!
pi_64809919
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 14:10 schreef MisterO het volgende:
Damiam dat filmpje is op 1 januari geplaatst door de IDF:
[..]

en dat kun je dus in het filmpje zien.
Maar ik zie indd weinig van zulke beelden op tv, waaruit blijft dat Israel heel nauwkeurig te werk gaat, voor zover mogelijk natuurlijk.
Mijn vraag was eigenlijk of al-Jazeera ook gebruik maakt van de beelden van het IDF tijdens hun verslag over dit conflict.
pi_64809925
Nee dat filmpje is heel erg fout. Hoe pro Israel ik ook ben.
pi_64809927
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 14:13 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Die zijn ook al zo goed met Powerpoint!
.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  donderdag 8 januari 2009 @ 14:13:47 #88
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_64809937
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 14:10 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Waar is haar hoofddoekje?
Er word ( in de koran ofzo ) gesproken over * een sluier ervoor houden * nou en dat doet ze toch ?
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_64810045
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 14:13 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Mijn vraag was eigenlijk of al-Jazeera ook gebruik maakt van de beelden van het IDF tijdens hun verslag over dit conflict.
Al Jazeera laat beide kanten zien. Dus gewoon live persconferenties uit Israel , reportages uit getroffen gebieden uit Israel etc etc.. Anders ga gewoon even een uur of twee naar Al Jazeera English kijken. Of die IDF beelden zijn getoond weet ik niet, maar die heb ik ook nog niet op CNN oid gezien.

Het verschil met CNN is dat Al Jazeera ook mensen op de grond heeft in Gaza. En dus ook (live) beeld heeft vanuit Gaza. Verder is er niet zo gek veel verschil.
  donderdag 8 januari 2009 @ 14:16:41 #90
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_64810080
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 14:13 schreef deedeetee het volgende:
Er word ( in de koran ofzo ) gesproken over * een sluier ervoor houden * nou en dat doet ze toch ?
Ik geloof dat er letterlijk staat dat een vrouw haar juwelen moet bedekken, maar dat terzijde.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_64810090
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 14:13 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Aah my bad. Ik heb zulke moeite met al die interpretaties...
  donderdag 8 januari 2009 @ 14:18:46 #92
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_64810185
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 14:16 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Aah my bad. Ik heb zulke moeite met al die interpretaties...
Ach, de moslims zelf bakken er óók niet veel van als het op interpreteren aankomt .....
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_64810212
Ik breng nog even in de herinnering dat geposte filmpjes iets zinnigs moeten toevoegen. Op bagger of propaganda zitten we niet te wachten. Dat filmpje van terrorismawareness.org hebben we nou zo onderhand ook wel een keer gezien.
pi_64810266
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 13:06 schreef SalmanPack het volgende:

[..]

Dat zou je wel moeten doen.
[..]

Gelul. Al Jazeera geeft net als alle andere nieuwszenders een vertekend beeld.

Nog altijd is een partij kiezen in dit conflict iets voor de dommen. Je weet niks, en zal niks te weten komen over de waarheid. Die is te groot in omvang en te complex. Maar goed, dat dringt bij bepaalde lieden niet echt door.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_64810271
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 14:15 schreef venomsnake het volgende:

[..]

Al Jazeera laat beide kanten zien. Dus gewoon live persconferenties uit Israel , reportages uit getroffen gebieden uit Israel etc etc.. Anders ga gewoon even een uur of twee naar Al Jazeera English kijken. Of die IDF beelden zijn getoond weet ik niet, maar die heb ik ook nog niet op CNN oid gezien.

Het verschil met CNN is dat Al Jazeera ook mensen op de grond heeft in Gaza. En dus ook (live) beeld heeft vanuit Gaza. Verder is er niet zo gek veel verschil.
Ik heb de beelden van de IDF wel op CNN gezien.
pi_64810533
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 14:20 schreef MisterO het volgende:

[..]

Ik heb de beelden van de IDF wel op CNN gezien.
Ok, naja. ik kijk ook niet de hele dag naar het nieuws op tv.
Maar zou me niets vebazen als Al Jazeera het ook heeft uitgezonden, ze hebben ook gewoon (net als CNN ect) live interviews met dezelfde Israelische pers figueren. Verder ook gewoon mensen bij de VN, in Israel, Egypte etc. Nogmaals, het is bijna hetzelfe, alleen heb je ook af en toe wat beeld en interviews uit Gaza.

Het is ook niet zo dat er allemaal Moslims werken ofzo, gewoon veel journalisten die je ook op andere zenders wel eens gezien hebt.
pi_64810648
quote:

Ze zijn toch zo nauwkeurig en die Palestijnse slachtoffers vallen omdat Hamas hen als menselijk schild gebruikt? Als Israel doet wat het zegt te doen zijn die journalisten veilig zat.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  donderdag 8 januari 2009 @ 14:29:36 #98
137562 rakotto
pi_64810679
Klik

Dit is ook best grappig als het waar is

Vertaling in het Engels staat eronder.
pi_64811067
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 14:28 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ze zijn toch zo nauwkeurig en die Palestijnse slachtoffers vallen omdat Hamas hen als menselijk schild gebruikt? Als Israel doet wat het zegt te doen zijn die journalisten veilig zat.
Ben je nou zo naief? Ja de hamas schuilt expres onder de bevolking, meer kunnen ze niet doen, dat is hun strategie. Maar tijdens oorlog gebeuren ook ongelukken en daarbij kan Israel de media niet garanderen van hun veiligheid.
pi_64811074
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 14:29 schreef rakotto het volgende:
Klik

Dit is ook best grappig als het waar is

Vertaling in het Engels staat eronder.
Alleen heeft het IDF wel collaborateurs gevonden, volgens verschillende media.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')