man,probeer het gewoon eens, vindt je het niks, kijk je niet meer,quote:Op donderdag 8 januari 2009 13:27 schreef B4CO het volgende:
[..]
Dus kunnen ze zeggen wat ze willen, manipuleren wat ze willen en propaganda doen wat ze willen
Ik kijk naar alle zendersquote:Op donderdag 8 januari 2009 13:30 schreef Aagjekat het volgende:
[..]
man,probeer het gewoon eens, vindt je het niks, kijk je niet meer,
kijk eens naar alle zenders, voor mijn part tien zenders, sta eens open voor andere geluiden.
Daar heb je 100% gelijk in. Ik vind het vaak wel moeilijk om de propaganda er altijd uit te filteren om te zien wat nu echt waar is, en wie er gelijk heeft.quote:Op donderdag 8 januari 2009 13:23 schreef Scorpie het volgende:
Elke vorm van media-aandacht, van israelische kant of hamas-kant, is onderhevig aan een of andere vorm van censuur. Als je wilt weten hoe het er daar aan toegaat, moet je er ZIJN.
Sure, daarom besteden ze ook miljoenen aan campagnes om hun image te verbeteren.quote:Op donderdag 8 januari 2009 13:28 schreef B4CO het volgende:
trouwens kan Israel het niet echt schelen hoe anderen over hun denken..
Zolang je maar in het achterhoofd houdt dat de beelden die je ziet speciaal bewerkt zijn om een reactie bij jou los te kweken is het prima natuurlijk.quote:Op donderdag 8 januari 2009 13:30 schreef Aagjekat het volgende:
[..]
man,probeer het gewoon eens, vindt je het niks, kijk je niet meer,
kijk eens naar alle zenders, voor mijn part tien zenders, sta eens open voor andere geluiden.
Non-argument; elke partij verwikkeld in een oorlog doet aan PR.quote:Op donderdag 8 januari 2009 13:32 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Sure, daarom besteden ze ook miljoenen aan campagnes om hun image te verbeteren.
Maar als journalisten geweerd worden maakt dat het wel een stuk lastiger om info te krijgen.quote:Op donderdag 8 januari 2009 13:32 schreef capricia het volgende:
[..]
Daar heb je 100% gelijk in. Ik vind het vaak wel moeilijk om de propaganda er altijd uit te filteren om te zien wat nu echt waar is, en wie er gelijk heeft.
Waarschijnlijk heeft er helemaal niemand gelijk...en ligt de waarheid in het midden...open deur wellicht.
Maar waarom weigeren ze de pers?quote:Op donderdag 8 januari 2009 13:36 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Maar als journalisten geweerd worden maakt dat het wel een stuk lastiger om info te krijgen.
Israel staat nu in een lijstje met Birma en Noord-Korea als landen die geen pers toelaten.
En dat is een zeer goede instelling .... eindelijk een die het door heeftquote:Op donderdag 8 januari 2009 13:28 schreef B4CO het volgende:
trouwens kan Israel het niet echt schelen hoe anderen over hun denken..
Wij maken ons drukker dan Israel zelf
Het spreekt de stelling tegen dat het ze niks kan schelen hoe anderen over hen denken.quote:Op donderdag 8 januari 2009 13:33 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Non-argument; elke partij verwikkeld in een oorlog doet aan PR.
Indd. en waarom laten ze journalisten nog meer niet toe? Vanwege strategische redenen.quote:Op donderdag 8 januari 2009 13:39 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Maar waarom weigeren ze de pers?
Omdat ze hun veiligheid niet kunnen garanderen. Het is kiezen tussen twee kwaden... Als ze de journalisten niet toelaten krijgen ze commentaar, maar als er een journalist omkomt door een Israëlische bom, gaat iedereen nog harder miepen.
Sinds wanneer is het niet het risico van de journalist?quote:Op donderdag 8 januari 2009 13:39 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Omdat ze hun veiligheid niet kunnen garanderen. Het is kiezen tussen twee kwaden... Als ze de journalisten niet toelaten krijgen ze commentaar, maar als er een journalist omkomt door een Israëlische bom, gaat iedereen nog harder miepen.
Ja, maar dat is toch het risico van het vak journalist? In een oorlog kan niemand je veiligheid garanderen.quote:Op donderdag 8 januari 2009 13:39 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Tegenwoordig is dat niet alleen het risico van de journalist. De partijen die oorlog voeren worden daar altijd op aangekeken. Er zijn legio redenen waarom je geen journalisten toe wil laten in bepaalde gebieden. Veel zijn gewoon strategische en tactische redenen.quote:Op donderdag 8 januari 2009 13:43 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Sinds wanneer is het niet het risico van de journalist?
Ze worden nu gewoon tegengehouden. Sorry maar dat wekt de indruk dat ze niet willen dat de wereld ziet wat er zich daar allemaal afspeelt.
In Irak mocht het ook terwijl de VS achter de minister langsreed met tanks, dus waarom niet?quote:Op donderdag 8 januari 2009 13:47 schreef John.Milton het volgende:
[..]
Tegenwoordig is dat niet alleen het risico van de journalist. De partijen die oorlog voeren worden daar altijd op aangekeken. Er zijn legio redenen waarom je geen journalisten toe wil laten in bepaalde gebieden. Veel zijn gewoon strategische en tactische redenen.
Ik denk dat na de oorlog met Hezbollah in 2006 Israël daarvan heeft geleerd.quote:Op donderdag 8 januari 2009 13:48 schreef superworm het volgende:
[..]
In Irak mocht het ook terwijl de VS achter de minister langsreed met tanks, dus waarom niet?
Jij weer?quote:Op donderdag 8 januari 2009 13:50 schreef Flying_nomad het volgende:
Bekijk gerust dit filmpje eens over de achtergronden van het middenoosten conflict. 't maakt een en andere wat duidelijker.
- knip -
quote:The BBC has received more than 1,000 complaints about its coverage of the Gaza conflict – but they are evenly split between accusations of bias towards either the Israelis or the Palestinians.
The complaints and comment have been flooding in since the conflict reignited over the Christmas period, with most alleging that BBC News coverage favours one side over the other.
A source told Broadcast: "It's unprecedented. There are two very powerful lobby groups here and we've had over 1,000 complaints and comments which is huge – but so long as they are pretty evenly spread it is not a bad thing."
Sinds wanneer wordt er niet meer verontwaardigt gereageerd op een gebeurtenis die perfect onder de noemer 'risico van het vak' valt? Dat is geen garantie op geen bak gezeik als het gebeurt. Het zal ook niet de enige reden zijn... Maar wel de officiële.quote:Op donderdag 8 januari 2009 13:43 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Sinds wanneer is het niet het risico van de journalist?
Ze worden nu gewoon tegengehouden. Sorry maar dat wekt de indruk dat ze niet willen dat de wereld ziet wat er zich daar allemaal afspeelt.
Of de VN school dat aangevallen is. Nergens op tv gezien in Nederland. echt zonde.quote:Op donderdag 8 januari 2009 13:52 schreef damian5700 het volgende:
Doet al-Jazeera ook beelden uitzenden van materiaal van het IDF?
Zulke beelden, bijvoorbeeld:
Dat filmpje is oud. Ik bedoel meer van de huidige operatie.quote:Op donderdag 8 januari 2009 14:04 schreef MisterO het volgende:
[..]
Of de VN school dat aangevallen is. Nergens op tv gezien in Nederland. echt zonde.
Laat het dan van 2 kanten zien.
Eergister ofzo, noem je dat oud?quote:Op donderdag 8 januari 2009 14:06 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Dat filmpje is oud. Ik bedoel meer van de huidige operatie.
Ik denk dat hij 29 oktober 2007 bedoeltquote:
quote:Op donderdag 8 januari 2009 14:02 schreef venomsnake het volgende:
http://www.liveleak.com/view?i=171_1231419007
.
Dat komt van dezelfde organisatie die Wilders laatst uitriep tot man van het jaar, niet echt objectief.quote:Op donderdag 8 januari 2009 13:50 schreef Flying_nomad het volgende:
Bekijk gerust dit filmpje eens over de achtergronden van het middenoosten conflict. 't maakt een en andere wat duidelijker.
- edit -
Waar is haar hoofddoekje?quote:Op donderdag 8 januari 2009 14:02 schreef venomsnake het volgende:
http://www.liveleak.com/view?i=171_1231419007
.
quote:Hamas and other terror organizations in Gaza make deliberate use of civilians living in populated areas as human shields.
Die zijn ook al zo goed met Powerpoint!quote:Op donderdag 8 januari 2009 14:09 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Dat komt van dezelfde organisatie die Wilders laatst uitriep tot man van het jaar, niet echt objectief.
Mijn vraag was eigenlijk of al-Jazeera ook gebruik maakt van de beelden van het IDF tijdens hun verslag over dit conflict.quote:Op donderdag 8 januari 2009 14:10 schreef MisterO het volgende:
Damiam dat filmpje is op 1 januari geplaatst door de IDF:
[..]
en dat kun je dus in het filmpje zien.
Maar ik zie indd weinig van zulke beelden op tv, waaruit blijft dat Israel heel nauwkeurig te werk gaat, voor zover mogelijk natuurlijk.
quote:Op donderdag 8 januari 2009 14:13 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Die zijn ook al zo goed met Powerpoint!
Er word ( in de koran ofzo ) gesproken over * een sluier ervoor houden * nou en dat doet ze toch ?quote:
Al Jazeera laat beide kanten zien. Dus gewoon live persconferenties uit Israel , reportages uit getroffen gebieden uit Israel etc etc.. Anders ga gewoon even een uur of twee naar Al Jazeera English kijken. Of die IDF beelden zijn getoond weet ik niet, maar die heb ik ook nog niet op CNN oid gezien.quote:Op donderdag 8 januari 2009 14:13 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Mijn vraag was eigenlijk of al-Jazeera ook gebruik maakt van de beelden van het IDF tijdens hun verslag over dit conflict.
Ik geloof dat er letterlijk staat dat een vrouw haar juwelen moet bedekken, maar dat terzijde.quote:Op donderdag 8 januari 2009 14:13 schreef deedeetee het volgende:
Er word ( in de koran ofzo ) gesproken over * een sluier ervoor houden * nou en dat doet ze toch ?
Aah my bad. Ik heb zulke moeite met al die interpretaties...quote:Op donderdag 8 januari 2009 14:13 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Er word ( in de koran ofzo ) gesproken over * een sluier ervoor houden * nou en dat doet ze toch ?
Ach, de moslims zelf bakken er óók niet veel van als het op interpreteren aankomt .....quote:Op donderdag 8 januari 2009 14:16 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Aah my bad. Ik heb zulke moeite met al die interpretaties...![]()
Gelul. Al Jazeera geeft net als alle andere nieuwszenders een vertekend beeld.quote:Op donderdag 8 januari 2009 13:06 schreef SalmanPack het volgende:
[..]
Dat zou je wel moeten doen.
[..]
Ik heb de beelden van de IDF wel op CNN gezien.quote:Op donderdag 8 januari 2009 14:15 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Al Jazeera laat beide kanten zien. Dus gewoon live persconferenties uit Israel , reportages uit getroffen gebieden uit Israel etc etc.. Anders ga gewoon even een uur of twee naar Al Jazeera English kijken. Of die IDF beelden zijn getoond weet ik niet, maar die heb ik ook nog niet op CNN oid gezien.
Het verschil met CNN is dat Al Jazeera ook mensen op de grond heeft in Gaza. En dus ook (live) beeld heeft vanuit Gaza. Verder is er niet zo gek veel verschil.
Ok, naja. ik kijk ook niet de hele dag naar het nieuws op tv.quote:Op donderdag 8 januari 2009 14:20 schreef MisterO het volgende:
[..]
Ik heb de beelden van de IDF wel op CNN gezien.
Ze zijn toch zo nauwkeurig en die Palestijnse slachtoffers vallen omdat Hamas hen als menselijk schild gebruikt? Als Israel doet wat het zegt te doen zijn die journalisten veilig zat.quote:Op donderdag 8 januari 2009 13:39 schreef SicSicSics het volgende:
Ben je nou zo naief? Ja de hamas schuilt expres onder de bevolking, meer kunnen ze niet doen, dat is hun strategie. Maar tijdens oorlog gebeuren ook ongelukken en daarbij kan Israel de media niet garanderen van hun veiligheid.quote:Op donderdag 8 januari 2009 14:28 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ze zijn toch zo nauwkeurig en die Palestijnse slachtoffers vallen omdat Hamas hen als menselijk schild gebruikt? Als Israel doet wat het zegt te doen zijn die journalisten veilig zat.
Alleen heeft het IDF wel collaborateurs gevonden, volgens verschillende media.quote:Op donderdag 8 januari 2009 14:29 schreef rakotto het volgende:
Klik
Dit is ook best grappig als het waar is![]()
Vertaling in het Engels staat eronder.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |