Zo zien die hulpverleners eruit en gisteren zijn ze zelfs onder vuur genomen door Israëlische snipers (!)quote:Op donderdag 8 januari 2009 17:21 schreef SalmanPack het volgende:
[..]
Denk het niet maar er zijn al zeker 22 hulpverleners gedood.
Inderdaad, daar kwam ook grootschalige religicide voor.quote:Op donderdag 8 januari 2009 17:28 schreef Bolter het volgende:
[..]Wat lief van je? Bosnië-oorlog? Rwanda? enz?
excuus voor wat?quote:Op donderdag 8 januari 2009 17:28 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Dat rookgordijn is gewoon een slap excuus man.
zeker weten!quote:Alsof je van 20 km afstand een rookgordijn kan leggen op een exactere plek dan een commando met een paar rookgranaten.
Deze situatie is niet met Afghanistan of Irak te vergelijken vind ik, het heeft geen zin voor Israel om te proberen het land op te bouwen want de Palestijnen haten de Israeliers. Als je dan hun land op gaat bouwen heb je er een sterkere vijand bij.quote:Op donderdag 8 januari 2009 17:07 schreef Nielsch het volgende:
Dat veel wereldleiders het eens zijn met de bewering van Israël dat het zich moet verdedigen tegen de raketaanvallen van Hamas is terecht. Dat er echter geen enkele wereldleider is die vraagtekens zet bij de manier waarop Israël dat doet is zeer betreurenswaardig. Waarom heeft deze oorlog niet eenzelfde insteek als bijvoorbeeld de Afghanistan of Irak oorlog, waarbij 'regime change' centraal stond, maar de Amerikanen en bondgenoten ook zorgen voor een wederopbouw van het land om zo de bevolking achter zich te krijgen (okee, dat dit niet altijd lukt is een tweede). De manier waarop Israël nu te werk gaat werkt averechts. Er zullen vanuit de gebroken Gaza-bevolking nu alleen nog maar meer Palestijnse strijders opstaan die de strijd tegen Israël aangaan. Ik snap niet dat er geen wereldleider is die zegt: "Hee, Israël, die oorlog tegen Hamas, prima, maar echt duurzaam is het niet he!?". Waar zijn ze bang voor vraag ik me dan af?
Volgens mij noemde ze het daar gewoon volkerenmoord hoor.quote:Op donderdag 8 januari 2009 17:29 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Inderdaad, daar kwam ook grootschalige religicide voor.
Die lui hebben overal spotters en scherpschutters. Artillerie is vrij nauwkeurig en een rookgordijn vanaf boven aanleggen is effectiever. Ik heb nog nergens gelezen dat ze daadwerkelijk de centra aan het binnentrekken zijn maar op dat moment wil je juist je tegenstander niets laten zien. Ga jij proberen een straat over te steken waar er honderden ramen zijn? Elke raam is een potentieel gevaar. Overal ingegraven IED's e.d. dan wil je echt niet gezien worden. Plus dat dit soort wapen ook als afschrikking wordt gebruikt, het is niet supernetjes om te gebruiken maar goed niemand roept dat dit soort gevechten erg fatsoenlijk zijn.quote:Op donderdag 8 januari 2009 17:27 schreef Mylene het volgende:
[..]
Het schijnt dat het IDF nu in de fase zit van de steden in gaan. Ik denk dat dat in het voordeel van Hamas is. Dan lijkt me zo'n makkeneke met een zak vol granaten handiger.
Van de week zaten ze nog op afstand van de steden. Waarom dan een rookgordijn
Daar is ook beeld van op Al Jazeera. Komen ze met een ambulance aan, lopen richting de slachtoffers en als ze er bijna zijn worden ze keihard onder vuur genomen. Dus snel weer terug sprinten naar de ambulance. Één persoon werd daarbij in zijn been geschoten en lag te schreeuwen van de pijn, kon dus met zijn eigen ambulance direct door naar het ziekenhuis.quote:Op donderdag 8 januari 2009 17:28 schreef SalmanPack het volgende:
[..]
Zo zien die hulpverleners eruit en gisteren zijn ze zelfs onder vuur genomen door Israëlische snipers (!)
[ afbeelding ]
Dus is het uitroeien van de Palestijnse bevolking gewoon "policy" in Israel .quote:Op donderdag 8 januari 2009 17:33 schreef Sensation89 het volgende:
[..]
Deze situatie is niet met Afghanistan of Irak te vergelijken vind ik, het heeft geen zin voor Israel om te proberen het land op te bouwen want de Palestijnen haten de Israeliers. Als je dan hun land op gaat bouwen heb je er een sterkere vijand bij.
Stel je voor dat er wapens via de ambulance vervoerd worden naar Hamas strijders ...quote:Op donderdag 8 januari 2009 17:33 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Daar is ook beeld van op Al Jazeera. Komen ze met een ambulance aan, lopen richting de slachtoffers en als ze er bijna zijn worden ze keihard onder vuur genomen. Dus snel weer terug sprinten naar de ambulance. Één persoon werd daarbij in zijn been geschoten en lag te schreeuwen van de pijn, kon dus met zijn eigen ambulance direct door naar het ziekenhuis.
ja maar als er iemand rookgranaten staat te gooien (niet 1 of 2 want je hebt een flink gordijn nodig voor al die pantservoertuigen) gaat er op een gegeven moment iemand op schietenquote:Op donderdag 8 januari 2009 17:27 schreef Mylene het volgende:
[..]
Het schijnt dat het IDF nu in de fase zit van de steden in gaan. Ik denk dat dat in het voordeel van Hamas is. Dan lijkt me zo'n makkeneke met een zak vol granaten handiger.
tijdens de laatste oorlog in Libanon gebruikte Hezbollah met gemengd succes IR geleide raketten tegen tanks en pantservoertuigen , ik denk dat ze dat zo een beetje proberen te voorkomenquote:Van de week zaten ze nog op afstand van de steden. Waarom dan een rookgordijn
is het dan niet makkelijker/effectiever om 155 mm granaten te schieten met diezelfde vuurmonden?quote:Op donderdag 8 januari 2009 17:34 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Excuus voor het gebruik van witte fosfor tegen de burgerbevolking.
Ja dat dus... eerst konden ze zgn het verschil tussen militanten en burgers/hulpverleners niet zien vanuit de lucht, maar hoe zit het met de sluipschutters dan?quote:Op donderdag 8 januari 2009 17:33 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Daar is ook beeld van op Al Jazeera. Komen ze met een ambulance aan, lopen richting de slachtoffers en als ze er bijna zijn worden ze keihard onder vuur genomen. Dus snel weer terug sprinten naar de ambulance. Één persoon werd daarbij in zijn been geschoten en lag te schreeuwen van de pijn, kon dus met zijn eigen ambulance direct door naar het ziekenhuis.
Oud filmpje:quote:Op donderdag 8 januari 2009 17:36 schreef capricia het volgende:
[..]
Stel je voor dat er wapens via de ambulance vervoerd worden naar Hamas strijders ...
bronquote:Amnesty kritiseert Hamas en Fatah
In het heetst van de strijd gebruikten Hamas-strijders appartementencomplexen en ziekenhuizen als uitvalsbases voor hun aanvallen en werden aanhangers van de tegenpartij zelfs in hun ziekenhuisbed doodgeschoten. Er werd zwaar gevochten in dichtbevolkte buurten, waarbij kogels en granaten vanuit de ramen werden afgeschoten.
Met witte fosfor in de granaten?quote:Op donderdag 8 januari 2009 17:37 schreef sp3c het volgende:
[..]
is het dan niet makkelijker/effectiever om 155 mm granaten te schieten met diezelfde vuurmonden?
De onschuldige Palestijnse burgers zijn al jarenlang verteld door Hamas dat ze Israël moeten haten. En ergens is dat natuurlijk ook niet heel gek. Maar goed, als de Palestijnen Israel echt zo haten als jij zegt, dan heeft deze hele actie toch ook geen zin? Dan kun je ze beter allemaal direct omleggen met kernwapens, want volgens jou is er dan geen andere uitweg. Als Israel zich wat humaner opstelt tegenover de Palestijnse bevolking gedurende de acties tegen Hamas (en, heel belangrijk, ook daarna!) dan kun je een gedeelte van die haat natuurlijk ook weg nemen. Maar goed, of dat doordringt in jouw zwart-wit wereld is natuurlijk nog maar de vraag, want ALLE Palestijnen HATEN de Israëliërs en hier komt natuurlijk NOOIT verandering in volgens jouw beleving. Dit beeld zal inderdaad werkelijkheid worden als Israël op deze manier doorgaat.quote:Op donderdag 8 januari 2009 17:33 schreef Sensation89 het volgende:
[..]
Deze situatie is niet met Afghanistan of Irak te vergelijken vind ik, het heeft geen zin voor Israel om te proberen het land op te bouwen want de Palestijnen haten de Israeliers. Als je dan hun land op gaat bouwen heb je er een sterkere vijand bij.
Luister eens, Israel heeft geen ene reet te maken met al die verdragen uit Geneve, want die tekenen ze toch niet. Ze mogen dus op iedereen schieten. En nu mondje dichtquote:Op donderdag 8 januari 2009 17:37 schreef SalmanPack het volgende:
[..]
Ja dat dus... eerst konden ze zgn het verschil tussen militanten en burgers/hulpverleners niet zien vanuit de lucht, maar hoe zit het met de sluipschutters dan?
[ afbeelding ]
"De sluipschutter in kwestie is kleurenblind/scheel".
Hoezo roep ik meer weerstand op voor de Palestijnse zaak als ik de uitroei-policy van Israel met betrekking tot de Palestijnen belicht?quote:Op donderdag 8 januari 2009 17:44 schreef Mylene het volgende:
Salvad0R, ik heb het idee dat je eerder weerstand dan sympathie oproept voor de Palestijnse zaak. Als Israël echt de Palestijnen wil uitmoorden waren ze er allang niet meer geweest.
http://en.wikipedia.org/wiki/Composition_Bquote:Op donderdag 8 januari 2009 17:41 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Met witte fosfor in de granaten?
Besef je wel hoe witte fosfor werkt?quote:Op donderdag 8 januari 2009 17:49 schreef sp3c het volgende:
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/Composition_B
daar dacht ik meer aan, lijkt mij een stuk effectiever tenzij je heel de gaza strook meter voor meter bedekt met fosfor en dan hoopt dat iedereen die paar minuten buiten is want anders werkt het niet
nee dat ze dat spul inzetten om de gazastrook uit te roeien vind ik een zwakke theorie hoor
Je hebt zeker een punt hoor, maar vergeet niet dat de Palestijnen net zoals Israël ook niet vies zijn van het voeren van propaganda.quote:Op donderdag 8 januari 2009 17:49 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Hoezo roep ik meer weerstand op voor de Palestijnse zaak als ik de uitroei-policy van Israel met betrekking tot de Palestijnen belicht?
Het is niet dat Israel de Palestijnen water gunt. Of electriciteit. Of voedsel. Om te zwijgen over het gebruik van non-discriminerende wapens als witte fosfor en het beschieten van hulpverleners, het uitroeien van een hele bloedlijn in 1 shelling, etc etc etc.
Tuurlijk kan ook tegen burgers gebruikt worden, maar over het algemeen wordt het daar niet voor gebruikt.quote:Op donderdag 8 januari 2009 17:53 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Besef je wel hoe witte fosfor werkt?
Directe aanraking veroorzaakt direct 3e graads verbrandingen.
Inademing veroorzaakt direct inwendige 3e graads verbrandingen.
Het spul blijft niet lekker op het dak van een huis liggen. Het is zo vluchtig dat het zich overal een weg doorheen baant.
Ik raad je aan om "Fallujah: The Hidden Massacre" te checken op videogoogle, daarin legt een oud-marinier uit op welke manieren ze witte fosfor tegen de burgers gebruiken. En met welke motivatie.
Dat het lekker rookt is maar een bijeffect.
Veel mensen hebben een aggregaat daar, omdat er regelmatig geen stroom isquote:Op donderdag 8 januari 2009 17:54 schreef Mylene het volgende:
[..]
Bij de eerste beelden van Al Jazeera van de bombardamenten zag ik toch echt huizen waar licht enzo brandde hoor. Ik heb daarom echt moeite met het geloven dat de Gazastrook zonder electriciteit, voedsel en water zat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |